Şimdi Ara

MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
1
Favori
105.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerkenez78

    dün araba titreme yaptı, rolantide sallandı. ardından servis ışığı ve moturo ışığı. sitelerde bi bosh servise gittim adam dört bobin değiştirdi ve benden 390 tl aldı. anlayacağınız benden çooook iyi kar ett. ne deyim can sağlığı olsun ama bundan sonra arabam yolda bile kalsa sağa çekerim. intermetten araştırırım öyle yaptırırım. belki bi bobin arızalıydıbelki iki 80-100 lira nerde 390 lira nerde.

    Alıntıları Göster
    Bu bobin sorunu,meganların kronik sorunu benimde 4 yıl içinde 4 kez değişti. mesela ben uzun yola sıkça çıkarım. şansızlığıma aynı sorun oldu ateşleme bobini yandı. bende aracı üzmeden zorlamadan ( keza zaten uzun yolda 100 km yi geçmemeye özen gösteririm ) aracımı istanbula kadar getirdim. ama şunu anladım biz megan kullanıcılarının yanlarında 1 tane yedek, illaki olmalı. tabi birde 10 lokma takımıda. saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stompanato

    Bu bobin sorunu,meganların kronik sorunu benimde 4 yıl içinde 4 kez değişti. mesela ben uzun yola sıkça çıkarım. şansızlığıma aynı sorun oldu ateşleme bobini yandı. bende aracı üzmeden zorlamadan ( keza zaten uzun yolda 100 km yi geçmemeye özen gösteririm ) aracımı istanbula kadar getirdim. ama şunu anladım biz megan kullanıcılarının yanlarında 1 tane yedek, illaki olmalı. tabi birde 10 lokma takımıda. saygılar...

    takım olarak 4 ünüde servisten iyileştirilmiş parça ile değiştirseydiniz sorunsuz binerdiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: stompanato

    Bu bobin sorunu,meganların kronik sorunu benimde 4 yıl içinde 4 kez değişti. mesela ben uzun yola sıkça çıkarım. şansızlığıma aynı sorun oldu ateşleme bobini yandı. bende aracı üzmeden zorlamadan ( keza zaten uzun yolda 100 km yi geçmemeye özen gösteririm ) aracımı istanbula kadar getirdim. ama şunu anladım biz megan kullanıcılarının yanlarında 1 tane yedek, illaki olmalı. tabi birde 10 lokma takımıda. saygılar...

    takım olarak 4 ünüde servisten iyileştirilmiş parça ile değiştirseydiniz sorunsuz binerdiniz

    Alıntıları Göster
    Bendekinde sagem vardı dün araba çekişten düştü zor gidiyordu ve ekranda ikaz ışığı yandı. Sabah 4 tane Valeo yeşil başlı 50 tl, 4 buju renault 30lira değiştirdim aracın çekişi acayip arttı baya değişti ama daha ikaz sönmedi. Gaz emisyonu kontrol ettir yazıyor. İnşallah düzelir kendiliğinden. Çiğ yakıt kataliği kirletti galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hidden

    Bobin arızası her araçta çıkabiliyor ancak megane 2 üzerinde gelen bobinler su aldığından motorunu sık yıkatan kişilerin araçlarında daha çok bu sorun çıkarttığı söylenmekte.

    Alıntıları Göster
    lpg li araçlarda bu sorun daha sık oluşur lpg de clıo3 ve megane araçlarda motor sıcaklıgı daha yuksektır bu nedenle bobınler sureklı yanar bılgınız olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitelion07

    lpg li araçlarda bu sorun daha sık oluşur lpg de clıo3 ve megane araçlarda motor sıcaklıgı daha yuksektır bu nedenle bobınler sureklı yanar bılgınız olsun

    Alıntıları Göster
    4 tane valeo bobin ve renault buji değiştidim geçmişti. dün bir daha çıktı ama çekişte sıkıntı yok bu sefer. Uzun yol yaptım heralde lpgli olduğu için tekrar çıktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali119

    4 tane valeo bobin ve renault buji değiştidim geçmişti. dün bir daha çıktı ama çekişte sıkıntı yok bu sefer. Uzun yol yaptım heralde lpgli olduğu için tekrar çıktı.


    eğer servisten aldıysanız yapmaması lazım dışarıdan aldıysanız orjinal valeo olmama ihtimalide var sorunlu olan gri başlı sagem bile en az 60-70 bin km götürüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali119

    4 tane valeo bobin ve renault buji değiştidim geçmişti. dün bir daha çıktı ama çekişte sıkıntı yok bu sefer. Uzun yol yaptım heralde lpgli olduğu için tekrar çıktı.


    eğer servisten aldıysanız yapmaması lazım dışarıdan aldıysanız orjinal valeo olmama ihtimalide var sorunlu olan gri başlı sagem bile en az 60-70 bin km götürüyor

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun bende megane 2 almayı planlıyordum ama araştırmalarım sonucu vazgeçtim bu araçlarda kronik birçok sorun başgösteriyor ne yazıkki, tempramla mutluyum ön düzeni megane 2 ye göre daha sağlam ateşlemesi mukemmel maşallah, kullanılan sistem magneti marelli digiplex 2 bu marka ferrariyede ateşleme ünitesi üretiyormuş ulan zamanında bu kadar yerin dibine sokulan araba bile gün geldi son model arabaları sorunsuzluğu ile tokatladıya helal olsun

    isteyen bakabilir

    http://www.google.com.tr/#hl=tr&source=hp&q=magneti+marelli+digiplex+2&btnG=Google%27da+Ara&oq=magneti+marelli+digiplex+2&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=1599l1599l0l2394l1l1l0l0l0l0l287l287l2-1l1&fp=904e6d99d06b8f6c&biw=1280&bih=900



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.Optech -- 15 Temmuz 2011; 10:59:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Optech

    Geçmiş olsun bende megane 2 almayı planlıyordum ama araştırmalarım sonucu vazgeçtim bu araçlarda kronik birçok sorun başgösteriyor ne yazıkki, tempramla mutluyum ön düzeni megane 2 ye göre daha sağlam ateşlemesi mukemmel maşallah, kullanılan sistem magneti marelli digiplex 2 bu marka ferrariyede ateşleme ünitesi üretiyormuş ulan zamanında bu kadar yerin dibine sokulan araba bile gün geldi son model arabaları sorunsuzluğu ile tokatladıya helal olsun

    isteyen bakabilir

    http://www.google.com.tr/#hl=tr&source=hp&q=magneti+marelli+digiplex+2&btnG=Google%27da+Ara&oq=magneti+marelli+digiplex+2&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=1599l1599l0l2394l1l1l0l0l0l0l287l287l2-1l1&fp=904e6d99d06b8f6c&biw=1280&bih=900

    Alıntıları Göster
    Maalesef kronik sorunları fazladır megane 2 nin ancak güzel ve keyifli bir araçtır ..
    özellikle 2006 ve sonrası modellere bakmanızı tavsiye ederim bunlarda sorunlar çok daha azdır .Eğer mümkünsede dizel bakınız benzinlilere aman ha bulaşmayın derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chenell

    2004 megane2 Dyn. Sedan Otomatik vitesli aracımla giderken, aniden sanki araba vitesten attı. Zıplamalar yapmaya başladı ve aynı anda SERVICE ışığı ve "otomatik vites arızası" mesajı yandı. Durdum tekrar çalıştırdım, biraz devam ettim servis yazısı söndü ancak tekrar yandı ve aynı şekilde çekişten düşüp zıplamaya başladı. Aynı zamanda ses de yapınca eyvah otomatik şanzıman gitti diye ter boşaldı sırtımdan. Kenara çektim, çekici çağırdım ve servise (Mimarsinan BİKA) çektirdim. OTOMATİK VİTES ARIZASI mesajından başka uyarı yoktu.
    Serviste ATEŞLEME BOBİNİ sorunu dediler. 1 i bozuk, diğer 3 ü ise çok az akım veriyormuş.
    Aracım 2004 model ama trafiğe çıkışı 2003-9 ay. Km.si orijinal 105.000 km. Ateşleme bobinlerinin 4ü de orijinal fabrikada takılan bobinler çıktı. İki sene garantili kahverengi valeo takıldı. Maliyet işcilik dahil 370 TL Daha öncede silecek motoru yanmıştı. Neyse kroniklerin bir kısmını atlattık sanırım. Çektiğim otomatik vites bozuldu korkusu yanıma kar kaldı.
    Ama yine de 15 yıldır sahip olduğum c segmentindeki araçlarım içinde en konforlusu, en aksesuarlısı, en oturaklısı Megane2. F/K göz önüne alınırsa 18-20.000 tl ye bundan daha konforlu ve yağmur-far-lastik basınç sensörlü, CruiseCon., Dijital Klimalı, Perdeli vs... başka araç bulamazsınız. Üstelik 7 sene önce sattığı arabanın kapı kollarını, 1 mail üzerine, serviste değiştirecek firma tanımıyorum.

    Alıntıları Göster
    bobin fiyatları serviste ve dışarda ne kadar..hangi marka önerirsiniz? motor çalışırken soket çekme teknğiğnin tehlikesi varmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanemre

    bobin fiyatları serviste ve dışarda ne kadar..hangi marka önerirsiniz? motor çalışırken soket çekme teknğiğnin tehlikesi varmı?

    Alıntıları Göster
    ben yedek parçacıdan valeo orjinali 50 liraya aldım haziranda. serviste 100 galiba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanemre

    bobin fiyatları serviste ve dışarda ne kadar..hangi marka önerirsiniz? motor çalışırken soket çekme teknğiğnin tehlikesi varmı?

    Alıntıları Göster
    ben yedek parçacıdan valeo orjinali 50 liraya aldım haziranda. serviste 100 galiba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chenell

    2004 megane2 Dyn. Sedan Otomatik vitesli aracımla giderken, aniden sanki araba vitesten attı. Zıplamalar yapmaya başladı ve aynı anda SERVICE ışığı ve "otomatik vites arızası" mesajı yandı. Durdum tekrar çalıştırdım, biraz devam ettim servis yazısı söndü ancak tekrar yandı ve aynı şekilde çekişten düşüp zıplamaya başladı. Aynı zamanda ses de yapınca eyvah otomatik şanzıman gitti diye ter boşaldı sırtımdan. Kenara çektim, çekici çağırdım ve servise (Mimarsinan BİKA) çektirdim. OTOMATİK VİTES ARIZASI mesajından başka uyarı yoktu.
    Serviste ATEŞLEME BOBİNİ sorunu dediler. 1 i bozuk, diğer 3 ü ise çok az akım veriyormuş.
    Aracım 2004 model ama trafiğe çıkışı 2003-9 ay. Km.si orijinal 105.000 km. Ateşleme bobinlerinin 4ü de orijinal fabrikada takılan bobinler çıktı. İki sene garantili kahverengi valeo takıldı. Maliyet işcilik dahil 370 TL Daha öncede silecek motoru yanmıştı. Neyse kroniklerin bir kısmını atlattık sanırım. Çektiğim otomatik vites bozuldu korkusu yanıma kar kaldı.
    Ama yine de 15 yıldır sahip olduğum c segmentindeki araçlarım içinde en konforlusu, en aksesuarlısı, en oturaklısı Megane2. F/K göz önüne alınırsa 18-20.000 tl ye bundan daha konforlu ve yağmur-far-lastik basınç sensörlü, CruiseCon., Dijital Klimalı, Perdeli vs... başka araç bulamazsınız. Üstelik 7 sene önce sattığı arabanın kapı kollarını, 1 mail üzerine, serviste değiştirecek firma tanımıyorum.

    Alıntıları Göster
    İLK OLARAK SUNU BELIRTEYIM ARTIK BIKTIM MEGANE ARIZASINDAN ALDIGIMDAN BERİ ARIZA ARIZA BİNMEDEN ARIZALANIYOR 250-300-500-600-1000 ARTIK KENDI PARASINI GECTİ NERDEYSE EN SON BUJILERİ DEGİSTİ 4'Ü DE ORJINAL OLARAK 2 GUN SONRA DA AYNI ARIZA HATTA YENI ARIZALAR CIKARMAYA BASLADI SUAN KI SORUNU İLK CALISTIRIRKEN BAZEN KENDİLİGİNDEN STOP EDİYOR BAZEN ETMIYOR AMA SALLANTILI CALISIYOR CEKİSİ ZTN DÜSÜK KIRMIZI ISIKDA BİLE DURUNCA YOLDA STOP EDIYOR KENDILIGINDEN YADA COK TİTRİYOR BUJILER DEGİSMEDEN ÖNCE SİGORTASI HİC ATMIYORDU BUJILER Bİ DEGİSTİ 1 AY İCİNDE 4-5 DEFA SİGORTA DEGİSTİRDİM BİDE SİGORTA SORUNU CIKMIŞ OLDU YANI KISACASI SORUN USTUNE SORUN CIKARIYOR NE YAPMAM LAZIM ANLAMADIM KI NE YAPTIYSAM OLMUYOR ERİTTİ BEN ARABA


    YANI SUAN=ROLANTIDE TEKLIYOR+KENDİLİGİNDEN SİGORTA PATLATIYOR(YAKIYOR)[30A]+KENDİLİGİNDNE STOP EDIYOR+ÇEKİSİ ZTN DÜSÜK+BOBIN ARIZA LAMBASIDA HIC YANMADI BUGUNE KADAR VE HALADA YANMIS DEGİL BEN Bİ ÇÖZÜM BULAMADIM BELKI BURDAN SİZ YARDIMCI OLABILIRSINIZ SİMDİDEN TEŞEKKÜRLER ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darky0117

    İLK OLARAK SUNU BELIRTEYIM ARTIK BIKTIM MEGANE ARIZASINDAN ALDIGIMDAN BERİ ARIZA ARIZA BİNMEDEN ARIZALANIYOR 250-300-500-600-1000 ARTIK KENDI PARASINI GECTİ NERDEYSE EN SON BUJILERİ DEGİSTİ 4'Ü DE ORJINAL OLARAK 2 GUN SONRA DA AYNI ARIZA HATTA YENI ARIZALAR CIKARMAYA BASLADI SUAN KI SORUNU İLK CALISTIRIRKEN BAZEN KENDİLİGİNDEN STOP EDİYOR BAZEN ETMIYOR AMA SALLANTILI CALISIYOR CEKİSİ ZTN DÜSÜK KIRMIZI ISIKDA BİLE DURUNCA YOLDA STOP EDIYOR KENDILIGINDEN YADA COK TİTRİYOR BUJILER DEGİSMEDEN ÖNCE SİGORTASI HİC ATMIYORDU BUJILER Bİ DEGİSTİ 1 AY İCİNDE 4-5 DEFA SİGORTA DEGİSTİRDİM BİDE SİGORTA SORUNU CIKMIŞ OLDU YANI KISACASI SORUN USTUNE SORUN CIKARIYOR NE YAPMAM LAZIM ANLAMADIM KI NE YAPTIYSAM OLMUYOR ERİTTİ BEN ARABA


    YANI SUAN=ROLANTIDE TEKLIYOR+KENDİLİGİNDEN SİGORTA PATLATIYOR(YAKIYOR)[30A]+KENDİLİGİNDNE STOP EDIYOR+ÇEKİSİ ZTN DÜSÜK+BOBIN ARIZA LAMBASIDA HIC YANMADI BUGUNE KADAR VE HALADA YANMIS DEGİL BEN Bİ ÇÖZÜM BULAMADIM BELKI BURDAN SİZ YARDIMCI OLABILIRSINIZ SİMDİDEN TEŞEKKÜRLER ...

    Alıntıları Göster
    ateşleme bobini alacam sizce hangisi acil bekliyorum cevapları 1-2 saate almam gerek

    1. yeni tip magnetti marelli (ferrariye üretim yapan bir firma italyan) 60 tl
    2. eski tip valeo(orjinal fransız) 75 tl

    gerçi fransızlara gıcığım son yaptıklarından sonra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturnusol

    ateşleme bobini alacam sizce hangisi acil bekliyorum cevapları 1-2 saate almam gerek

    1. yeni tip magnetti marelli (ferrariye üretim yapan bir firma italyan) 60 tl
    2. eski tip valeo(orjinal fransız) 75 tl

    gerçi fransızlara gıcığım son yaptıklarından sonra

    Alıntıları Göster
    aldım bakalım 1-2 güne gelir galiba
    fransa boykutu için valeo almadım italyan malı aldım izlenimlerimi yazarım
    http://www.otoerdem.com/index.php?route=product/product&product_id=356




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturnusol

    aldım bakalım 1-2 güne gelir galiba
    fransa boykutu için valeo almadım italyan malı aldım izlenimlerimi yazarım
    http://www.otoerdem.com/index.php?route=product/product&product_id=356

    Alıntıları Göster
    Sn.Turnusol bulabilirsen nippon denso markalı olan bobinleri al ve bobin işini sonsuza dek unut...Simsiyah renkte bir bobin valeo gibi yok kafası pembe yok orası yeşil burası mavi falan değil katran karası bobinler nippon denso lar ortasında ND yazıyor beyaz renkte ...Ama bulman gerçekten zor ben çok aramıştım 2008 yılında Aksaray da bulup taktım araca ve bobin işi benim için bitti o günden sonra.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chenell

    2004 megane2 Dyn. Sedan Otomatik vitesli aracımla giderken, aniden sanki araba vitesten attı. Zıplamalar yapmaya başladı ve aynı anda SERVICE ışığı ve "otomatik vites arızası" mesajı yandı. Durdum tekrar çalıştırdım, biraz devam ettim servis yazısı söndü ancak tekrar yandı ve aynı şekilde çekişten düşüp zıplamaya başladı. Aynı zamanda ses de yapınca eyvah otomatik şanzıman gitti diye ter boşaldı sırtımdan. Kenara çektim, çekici çağırdım ve servise (Mimarsinan BİKA) çektirdim. OTOMATİK VİTES ARIZASI mesajından başka uyarı yoktu.
    Serviste ATEŞLEME BOBİNİ sorunu dediler. 1 i bozuk, diğer 3 ü ise çok az akım veriyormuş.
    Aracım 2004 model ama trafiğe çıkışı 2003-9 ay. Km.si orijinal 105.000 km. Ateşleme bobinlerinin 4ü de orijinal fabrikada takılan bobinler çıktı. İki sene garantili kahverengi valeo takıldı. Maliyet işcilik dahil 370 TL Daha öncede silecek motoru yanmıştı. Neyse kroniklerin bir kısmını atlattık sanırım. Çektiğim otomatik vites bozuldu korkusu yanıma kar kaldı.
    Ama yine de 15 yıldır sahip olduğum c segmentindeki araçlarım içinde en konforlusu, en aksesuarlısı, en oturaklısı Megane2. F/K göz önüne alınırsa 18-20.000 tl ye bundan daha konforlu ve yağmur-far-lastik basınç sensörlü, CruiseCon., Dijital Klimalı, Perdeli vs... başka araç bulamazsınız. Üstelik 7 sene önce sattığı arabanın kapı kollarını, 1 mail üzerine, serviste değiştirecek firma tanımıyorum.

    Alıntıları Göster
    Dün bobin yanma sorunuyla karşı karşıya kaldım araba teklemeye başladı hemen servisine gittim iki bobini değiştirdim 2 yıl garantisi var yanık bobinler zaten kokusundan felan belli etti..Kayıt alırken hangi bobinlerin değiştiğini yazıyorlar o yüzden sıkıntı yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecoco

    Dün bobin yanma sorunuyla karşı karşıya kaldım araba teklemeye başladı hemen servisine gittim iki bobini değiştirdim 2 yıl garantisi var yanık bobinler zaten kokusundan felan belli etti..Kayıt alırken hangi bobinlerin değiştiğini yazıyorlar o yüzden sıkıntı yok...

    Alıntıları Göster
    denso aradım ama bulamadım şimdiki aldığım bobinleri dün taktımve herhangibir sıkıntı yok şu ana kadar umarım öylede devam eder




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturnusol

    denso aradım ama bulamadım şimdiki aldığım bobinleri dün taktımve herhangibir sıkıntı yok şu ana kadar umarım öylede devam eder

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bobin konusundan ben de mağdur oldum. Servise aracı tekleme nedeniyle götürdüğümde bobinleri söktüklerinde içinin ıslak olduğunu gördüler. Ondan bir ay önce motoru yıkatmıştım. Servis motorun yıkanmadan önce bobinlerin mutlaka yalıtılması gerektiğini söyledi. İçeri kolayca su alıyormuş. Bilginize...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bargizey

    Arkadaşlar bobin konusundan ben de mağdur oldum. Servise aracı tekleme nedeniyle götürdüğümde bobinleri söktüklerinde içinin ıslak olduğunu gördüler. Ondan bir ay önce motoru yıkatmıştım. Servis motorun yıkanmadan önce bobinlerin mutlaka yalıtılması gerektiğini söyledi. İçeri kolayca su alıyormuş. Bilginize...

    Alıntıları Göster
    bende iki tane bobin değiştirdim bir ay önce aracımın üstünde 3 ayrı marka bobin var biri sagem ikisi valeo renkleri farklı birisi ise siyah renk fransız malı ama markasını hatırlamıyorum
    sorun yok şimdilik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmir35-63

    bende iki tane bobin değiştirdim bir ay önce aracımın üstünde 3 ayrı marka bobin var biri sagem ikisi valeo renkleri farklı birisi ise siyah renk fransız malı ama markasını hatırlamıyorum
    sorun yok şimdilik

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar,

    ben 2 kez bobin değiştirdim.

    Aracım 2004 Accord 2.4.

    Aracıma 31.12.2011 tarihinde Prins VSI kiti 115.000 Km'de iken taktırdım. Bu tarihe kadar araca hiç LPG takılmamış, hiç bobin arızası vermemiştir. (Servis kayıtlarına göre) Ayrıca 100.000 km'de 4 adet iridyum bujiler takılmış.

    Aradan 1 ya da 2 hafta geçtikten sonra araçta ki aşırı titreme/sirkelenme sebebiyle Ustaya götürdüm. Bilgisaya taktıklarında Bobin bozulmuş dediler. Orjinal ama 2. el Bobin alıp taktılar ve sorun çözüldü. Sanırım 2 numaralı silindirin bobiniydi.

    Aradan 1 ya da 2 hafta geçti tekrar aynı sorunu yaşadım. Bilgisayara göre bu sefer de 3 numaralı silindirin bobini arzalanmış. Tekrar orjinal ama 2. el bobini alıp taktık.

    Şimdi ise aradan 5 ay geçti ve aracım D konumunda rolanti de çok titreme/silkeleme yapıyor. Giderken problem yok. Bobin kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ustaya götürecem, bakalım ne olacak ne diyecekler.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.