Şimdi Ara

Megane 1 1.6 16 V Coupe fan açma sorunu

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
16
Cevap
0
Favori
2.939
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Er
    9 Mesaj
    Merhabalar

    2000 model 1.6 16 v megane 1 coupe aracım var , muayene öncesi kışlık bakım yaptırdım.Anlatacağım sorunu hiç yaşamadan aracı tamircime bıraktım.

    Antifiriz koyduktan sonra radyatörün bir kaç noktasından kaçak yaptığı için radyatörü değiştirmek zorunda kaldık. Direk gidip birebir orjinal mais (valeo) radyatör taktırdım. Sonrasında aracın fanı 90 çizgisinde değilde bir üst çizgide açtığını farkettim. (yazımın başındada belirttiğim gibi radyatör değişmeden önce böyle bir sorunum hiç ama hiç olmadı , yazın 40 derece sıcakta klima açıkken bile bir sıkıntı yaşamadım )

    Öncelikle söyleyelim megane 1 lerin radyatörlerinde fan müşürü yok arkadaşlar , sadece blokta hararet müşürü var , fan açım komutu beyinden gelmekte.

    Sonrasında hararet müşürünü değiştirdik (hemde çıkma ve sıfır bir kaç tane denedik ) sonuç değişmedi , acabamı ? dedik termostatı değiştirdik sonuç

    yine aynı.

    Bilgisayara bağlıyoruz 97-98 derecede fan gayet normal bir şekilde açıp kapatıyor , aracta fokurdama , şişme, herhangi bir hararet yapacakmış yada yapmış izlenimi vb bir durum/sorun yok. (Yedek depo kapağını bile rahatça açabiliyoruz fan açtığında)

    Sadece neden eski yerinde fan açmadığını çözemedik. Şu an havalar soğuk olduğu için çok sıkıntı yapmıyorum , ama yazın aracın hararet yapmasından çekiniyorum.

    Fikri olan yada başına gelen arkadaşların yorumları için şimdiden teşekkürler




    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4346 Mesaj

    Başka bir megane'ın hararet göstergesine bakma imkanınız varsa kontrol edin. Acaba şimdiye kadar erken açıyordu da şimdi mi normale döndü diye aklıma gelmiyor değil.

    Ayrıca fan açma sıcaklığı normalde 97-98 derecemiymiş ?
    |
    |
    Bahsedilenler: hsoneryilmaz
    _____________________________
    ///
    Niyet hayr, akıbet hayr.
  • Er
    9 Mesaj

    Gösterge ile ilgili bir sorun olduğunu düşünmüyorum çünkü bilgisayara bağladığımızda neredeyse aynı ölçüyoruz , tabiki normalde araçların çalışma prensibinde hedeflenen 90 derecedir , 92-93 derece aralığında fan açar ve tekrar 90 dereceye düştüğünde fan kapanır.
    |
    |
    Prokizya kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2043 Mesaj
    Durum normal benim aracımda bloktan musurl, iki kez bende bi anormallik var diye değiştim ama normali bu sıkıntı yapma



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    3695 Mesaj
    Havasının iyice alındığından emin misiniz ?
    _____________________________
    Nobody can interfere everybody's life
  • Er
    9 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Durum normal benim aracımda bloktan musurl, iki kez bende bi anormallik var diye değiştim ama normali bu sıkıntı yapma

    Hocam yorum için teşekkürler , fakat radyatör değiştirmeden önce böyle bir durum yoktu , benim kafamı kurcalayanda bu , öncedende olsa bende tamam normal diyeceğim ama , asla 90 çizgisini aşmazdı
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    9 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Havasının iyice alındığından emin misiniz ?

    Hava olduğunda ani sıcaklık yükselmeleri ve düşmeleri yapar , araçta hiç bir anormallik yok hocam , en çok kafama takılanda bu zaten
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    757 Mesaj
    Clio aracımda böyle problemlerle çok uğraştım. ECU dan 98 derecede fan açtığını görüyorsanız korkacak bir şey yok. Zaten termostat ve müşürü değiştirerek de garantiye almışsınız sistemi. Termostat 89 da açıyordur büyük ihtimalle fanı da 98 de açıyor.
    _____________________________
  • Yarbay
    2043 Mesaj
    Hocam hiç canını sıkma keyfini kacırma para harcayıp duzelecegini falan da dusunme onemli olan fanın acması yalnız radyator mekanik mi brazing mi taktırdın ona gore bişey soylucem



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    4032 Mesaj
    Normal olan bu zaten.



    Benim aracimda 82 de termostat 100 de ise fan aciyor



    90 da fan acan arac gormedim hic.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Er
    9 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: babapars



    Hocam hiç canını sıkma keyfini kacırma para harcayıp duzelecegini falan da dusunme onemli olan fanın acması yalnız radyator mekanik mi brazing mi taktırdın ona gore bişey soylucem

    Tam olarak ne demek istediğinizi anlamadım hocam , ama internetten baktığıma göre sanırım brazing , aslında direk yedek parçacıdan orjinal mais kutusunda radyatör aldım.
    _____________________________
  • Er
    9 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: h4rml3ss

    Clio aracımda böyle problemlerle çok uğraştım. ECU dan 98 derecede fan açtığını görüyorsanız korkacak bir şey yok. Zaten termostat ve müşürü değiştirerek de garantiye almışsınız sistemi. Termostat 89 da açıyordur büyük ihtimalle fanı da 98 de açıyor.

    Evet her ikisinide değiştirdim , piyasada orjinal diye satılan çok müşür var ama çoğu orjinal değil , şu an fransadan araştırmaya başladım bakalım
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    9 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Normal olan bu zaten.



    Benim aracimda 82 de termostat 100 de ise fan aciyor



    90 da fan acan arac gormedim hic.

    Hocam yorumun için teşekkürler , fakat suyun kaynama noktasının 100 olduğunu var sayar isek ( şehir ve rakım farklarını göz önüne almadım ) 100 de yada 98 de fan açmak her zaman risk demektir. Benim aracımdada radyatör değişmeden 90 çizgisini asla geçmezdi , bu kadar takılma sebebimde bu zaten
    _____________________________
  • Yarbay
    2043 Mesaj

    Orjinal ve brazing olması iyi olmus zira mekanik radyator hiç verimli değil ve sogutması daha kotu tecrube ile sabit



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    hsoneryilmaz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    757 Mesaj

    Kapalı soğutma sisteminde kapak açılmadığı sürece su 100 derecede kaynamaz. Bu sebeple motor sıcakken kapağı açmayın fışkırır derler. 100 derece fan için normal sıcaklık.
    |
    |
    hsoneryilmaz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    7177 Mesaj

    Su basınç altındayken kaynama sıcaklığı yükselir. Buna bir de antifriz (50-50 karışım olursa) hesabı eklendiğinde kaynama noktası 120-125 derecelere çıkar. Çoğu araba 90 derece gibi termostat; 100 derece civarında da fan açar.
    |
    |
    hsoneryilmaz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
bankalar.org
Media Sözlük
Sohbet
kolayoto.com
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
1,096
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.