Şimdi Ara

megan 1

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
40.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ankaradan megane 1 almayı düşünüyorum hangi modelini almamı tavsiye edersiniz 1.4 mü 1.6 mı birde hangi model rte mi vs. lütfen yardım



  • Megane-1'in Türkiye piyasasına verilme tarihi 1997'nin son çeyreği olup, 1998 model olarak sunulmuştur. 1998-1999 modelleri RTE ve RXT olarak piyasaya sunulmuştur.
    * RTE modelleri 1,6 lt, 8 subap, 90 PS beygir gücüne(benzinli),
    * RTE modelleri 1,9 lt, 8 subap, 100 PS beygir gücüne (dizel),
    * RXT modelleri 2,0 lt, 8 subaplı ve 115 PS beygir gücüne(benzinli) sahiptir.

    Söz konusu kasa, 1999 üçüncü çeyreğinde makyajlanmış ve seçenekler arasına 1,6 lt, 16 subap, 110 PS beygir gücüne sahip motorda katılmıştır. Seriye son ilave 2002 yılında 1,4 16 subap 98 PS motor seçeneği olmuştur. Megane-1, 2003 yılı 3 ncü çeyreğinde üretimden kalkarak, yerini Megane-2'ye bırakmıştır.

    Sorunuza gelince, araçtan beklentinize göre motor seçeneği farklılık arz eder. Şu an piyasada en fazla 1,6 16V motorlar tutuluyor. 2,0 lt motorlar vergi dezavantajı ve benzer motor hacmindeki rakiplerine göre düşük performansı nedeniyle ikinci elde hemen hemen hiç tutulmuyor. Vergi dezavantajı nedeniyle 1,9 DTI dizel motorlar içinde aynı değerlendirmeyi yapmak mümkün.. 1,4 16V motorların da sürümü çok fazla olmadı, bu nedenle 1,6 16V'lere göre daha az tutuluyor, ancak performansı çok büyük beklentileriniz yoksa ihtiyacınızı rahatlıkla karşılar. (1,4 16V motorlar, daha ziyade clio H/B ve Symbol serilerinde daha iyi performans sunuyor.) Neticede beklentiniz, ikinci elde tutulma, performans ve daha fazla donanım ise 1,6 16V motorlara sahip seçenekler ideal olabilir.




  • rna ve alize diye modelleri daha vardı. rna en alt modeldi ve alizede özel seriydi.yanlış biliyorsam düzeltin
  • rxı veya alıze modellerıne bak
  • bende 99 1.6 rte var. 8 valf

    bende aracı alırken senin gibi çok düşünmüştüm . 16v istiyordum özellikle. ancak temiz bi 8v bulunca hemen aldım.

    sonrada doğru karar verdiğimi anladım. 8v ler tek nokta enjeksiyonlu olunca sırası sistem şart değildi. gidip OMVL lpg taktırdım düz sistem. 700-800 ytl ye geldi. şu an yakıttan ve performanstan memnunum,

    16v almış olsaydım hem 1000-1500 ytl fazladan para verecektim hemde sıralı sistem olduğundan 1500 ytl ye malolacaktı lpg. sonra kışın soğukta çalışmama, ecu sıfırlama ayar v.s. problemleri olacaktı.

    yine de sen bilirsin. kafana yatanı al.
  • Bendedegil ama arkadaşımda 1.6 16v olanı var sw o cok memnun çok az yakdıgını söylüyor.Keyifli sürüşler
  • arkadaşım bnde 2004 alize özel serisi vra full 1.6 .16v 110 ps gayet memnuunm tavsiem 2004 megane alize veya rxt
  • Arkadaşım benim arkadaşta 2001 1,4 16V var .Öyle söylenildiği gibi motor falan kasmıyor.Oldukçada seri.Millette 1,4 fobisi oluşmuş .Hatta LPG bile taktırmıyor yakıtı iyi diye .Klima açık içinde 5 kişi ve bagaj dolu 200 km ye çıkyor 1,4 megane.Bunu öyle kafadan söylemiyorum.Çünkü kendim 2,0 8V 115 Hp megane kullanıcısıyım.İki aracı karşılaştırarak söylüyorum.Tamam 2,0 gibi değil ama 98 Hp de aracı çok iyi götürüyor.
  • Arkadaşım biliyorsun aracın kalitesi kadar piyasasıda çok önemli megan 1 lerin içinde (2000 yılından sonra)en donanımlısı RXT idi birçok şey full onun altında RTE var ve en alt modeli RTA ve bu abs siz klima opsiyonel en önemlisi motor 8 V ve gücü 90 BG diğerleri 110 idi,daha sonraları sanıyorum dinamique ve authentique gibi modelleri çıktı onlar hakkında pek bir bilgim yok , 2000 yılında bu RTA dan aldım halen kullanmaktayım aralarında öyle ahım şahım bir performans farkı olmadığı halde geçen senelerde bir satmaya çıktım burnumdan geldi sebebse 8 V olması aynı yıllarda aynı modelin 16 V i de olunca doğal olarak herkes önce bu Valf olayına takıyor yukarda arkadaşlardan biri 1,4 ü anlatmış doğrudur performans olarak belki 1,6 yı aratmaz bilemiyorum ama piyasaya çıkınca 1,6 yı aratır. ve sonuçta değerine satamadığım için vazgeçip hala kullanıyorum.Benim acizane tavsiyem temiz bir 1,6 RXT bulamazsan 1,6 RTE, kullanım olarak idare eder artık parçalarını sanayide de bulabilmek gibi bir avantajı da var.Hayırlısı ile kullanman dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazım19 -- 10 Şubat 2008; 11:30:11 >




  • RXİ ve DİNAMİGUE en donanımlı olanları,1.6 16v motordan şaşma
  • ewet pusatın dedi gibi 1.6 16v performnasda donannmda ibr kaç milyar fzla vereirsin ama en iyisini alırsın sana tavsilerim
    1)2004 megane alize
    2)rxt
    3)rxi
  • en güzel araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    bende 99 1.6 rte var. 8 valf

    bende aracı alırken senin gibi çok düşünmüştüm . 16v istiyordum özellikle. ancak temiz bi 8v bulunca hemen aldım.

    sonrada doğru karar verdiğimi anladım. 8v ler tek nokta enjeksiyonlu olunca sırası sistem şart değildi. gidip OMVL lpg taktırdım düz sistem. 700-800 ytl ye geldi. şu an yakıttan ve performanstan memnunum,

    16v almış olsaydım hem 1000-1500 ytl fazladan para verecektim hemde sıralı sistem olduğundan 1500 ytl ye malolacaktı lpg. sonra kışın soğukta çalışmama, ecu sıfırlama ayar v.s. problemleri olacaktı.

    yine de sen bilirsin. kafana yatanı al.


    bendede scenic var. herşeyi aynı buda tek nokte enjeksiyonmudur. Bir de motorda bir sarunum var. Araç çook hızlı suyu ısıtıp fanın açılmasını sağlıyor.Motor yağına baktırdım, su karıştırmıyor?
    Nedendir acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    bende 99 1.6 rte var. 8 valf

    bende aracı alırken senin gibi çok düşünmüştüm . 16v istiyordum özellikle. ancak temiz bi 8v bulunca hemen aldım.

    sonrada doğru karar verdiğimi anladım. 8v ler tek nokta enjeksiyonlu olunca sırası sistem şart değildi. gidip OMVL lpg taktırdım düz sistem. 700-800 ytl ye geldi. şu an yakıttan ve performanstan memnunum,

    16v almış olsaydım hem 1000-1500 ytl fazladan para verecektim hemde sıralı sistem olduğundan 1500 ytl ye malolacaktı lpg. sonra kışın soğukta çalışmama, ecu sıfırlama ayar v.s. problemleri olacaktı.

    yine de sen bilirsin. kafana yatanı al.


    bendede scenic var. herşeyi aynı buda tek nokte enjeksiyonmudur. Bir de motorda bir sarunum var. Araç çook hızlı suyu ısıtıp fanın açılmasını sağlıyor.Motor yağına baktırdım, su karıştırmıyor?
    Nedendir acaba?


    Motor suyu sıcaklığı ile ilgili problemler genelde termostattan kaynaklanır.Fan açması ise radyatör üzerindeki bir müşür ile sağlanır.Aracın ideal çalışma sıcaklığı 90C ise ve o araca sonradan yazlık adı altında 68C müşür takıldıysa çok kısa sürede fan açar ve yazın hiç kapanmaz.Araç ideal çalışma sıcaklığına gelmez, yakıt tüketimi artar, fan motorunun ömrü zayıflar.Aracın orijinal parçası ne ise o takılmalıdır.

    Termostat ile ilgili problemlerde örneğin sürekli açık kalırsa aracı çalıştırır çalıştırmaz dinlendirme kabına su atmaya başlar araç durduğu yerde 90C'ye çok uzun süre sonra gelir, harekete geçince de birden düşüverir.Kalorifer ısıtmaz.Motora çok büyük zararı yoktur farkedilince termostat değiştirilmelidir.Asıl risk ise kapalı kalmasıdır bu durumda ise motor içindeki su bloktan dışarı çıkamayacağı için bir de şehir içinde ise hararet çok hızlı bir şekilde artar.Göstergeden ve varsa uyarı ışıklarından farkedilmez ise silindir kapak contası yanar, araç teklemeye başlar egzozdan beyaz dumanlar çıkar.Daha da devam edilirse blokta çatlak oluşumuna kadar gider...

    Aracın motor sıcaklığı ile ilgili olması gereken, çalıştırdıktan sonra hava sıcaklığına göre yazın (2-3 dakika kışın 10 dakikayı bulabilir) hararet çubuğunun orta konuma gelmesi ve orada sabit kalması gerekir.Kullanıma ve trafik yoğunluğuna bağlı çok çok küçük hareket edebilir, yazın yoğun trafikte ise 92-93C'lere gelince fan açar, hararet 90C'ye geldiğinde kapanır, bu şekilde döngü devam eder...




  • aracımı güngörende çalışan yetkili servisten emekli bir ustaya götürdüm, sürekli su eksiltiyor diye.
    Sağolsun lpg merkezinin ısınmasındaki geri dönüş hortumunda çatlak buldu. bujileri değiştirdim, bujilere ve de pistonlara ışık tutarak baktı, su falan yok olsaydı benek enek izler olurdu dedi.
    Ama bu sefer de haftada bir yaklaşık 1 litre su eksiltiyor???
    bir de içerideki radyatörü değiştir dedi???
    İçerisini hiç ısıtmıyor da ondan?
    Scenic termostat orjinal bulmam gerekli?
    Acaba tamir olurmu?????
    Neyse cevabınız için çoook teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.