Şimdi Ara

Meb saçmalığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Teoriler kanuna dönüşmez. Yüzlerce makale, onlarca kitap okudum. Böyle bir saçmalık olabilir mi? Okullarda ki öğrencilere öğretilen müfredata göre sözde teoriler yasalara dönüşürmüş. Arkadaşlar, teori kanunları nedenler ile açıklar. Örneğin; Evrim bir yasadır. Charles Darwin'in öne sürdüğü ise bir Teoridir. Evrim yasasını açıklayan onlarca teori bulunmaktadır. Darwin'in öne sürdüğü bunlardan biridir.

    Herkesin anlayacağı dil ile açıklar isem;

    Teori, öne sürülen hipotezin test edilip kanıtlanmış halidir.
    Yasa/Kanun bir şeyi tanımıyla açıklar, nedenini söylemez. Nedeninin belirtildiği olaya teori denir. Örneğin Yerçekimi bir yasadır, yerçekiminin "nedenini/nasıl olduğu gibi soruları" açıklayan olguya ise teori denir.


    Gelin görün ki bizim okullarda ki müfredatımız da TEORİLER, KANUNA Dönüşür der. Arkadaşlar bu nasıl bir saçmalık ya? koskoca internette bu konuya değinen birilerini bulamadım. Yok böyle bir şey. Teori teoridir, kanun kanun dur. Her ikisi çok farklı şeyler.

    Hipotez kanıtlanınca Teori olur ve bunun en son ulaşacağı mevki budur. Teoriler kanunların sebebidir.

    Bir an önce bu küçük gibi gözüken saçma bilgi değiştirilmeli. G.Play de ki bütün biyoloji uygulamaları, üni. sınavına hazırlanan öğrencilerin baktıkları test kitapları gibi kısımlarda bu yanlış bilgi yer almakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-D7015A580 -- 14 Kasım 2017; 8:17:36 >







  • Teori kelimesinin tek anlami bilimsel metod icerisindeki hali degil. Teorem kelimesiyle de karistirilir.



    Egitim sisteminin hatasi, bilimsel metodu ogretememesi: universiteye gelinceye dek bilimsel teoriyi g*tten uydurma ve ispata mahkum bir olgu zanneden lise mezunu milyonlar yetistirmesi.



    Turev integral almanin bir numarasi yok. Hesap makinesi yapiyor bu isi zaten. Onemli olan turev ve integralin ne oldugu, neden bu isleme ihtiyac duydugumuzun farkina varilmasi. Bunu bile bilmeden haril haril ezberleyip geliyorlar. Bu mekanizmanin her seyden once bilimsel metodu tam ogretmesi gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mephalay M kullanıcısına yanıt
    Cok doğru. Lisede o kadar fonksiyon , integral kümeler su bu islemler yapmaya calistik. Ama 1 kisi bile bunun neden yapildigini soylemedi !!!



    Matematik h9caları bile bu islemlerin nicin yapildigini ne ise yaradigini bilmiyorlar bana gore. Bir seyi neden yaptigini bilmeden bilincsizce soru c9zen bir varligin hesap makinesinden ne farki kalir ?



    Matematik derslerinde oncelikle matematik tarihinin ogretilmesi gerekli. Her konunun oncesinde bu islemin nucin yapildigi anlatilmali ki beynimizde mantikli bir yeri olsun ve bu baglantilari kulkanarak gelecekte ne olmasi nicin olmasi gerektigini dusunelim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden ile nasıl sorusu farklı anlam taşımıyor mu? Yasaların "nasıl" olduğunu teoriler açıklar ama neden var olduğu bilinemez.(?)
  • Evet bu argüman daha mantıklı. Ne yazık ki evrim kaldırıldı ama.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.