Şimdi Ara

Mazda RX8 LPG montajı Renesis Rotary - Walker (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
6
Favori
19.370
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;

    sizin videoyu izledim hayır bendeki bu biçimde bir patlama değil, hem daha seri hem daha tok, hemde yarı yarı yarıya sessiz, gerçi tonlama bir çok etkene bağlı kat, eksoz, çeken aygıt vs. ama benim ki kesinlikle eşleşmiyor.

    benim almayı düşündüğüm vatandaşhttp://www.ebay.com/itm/171067132605 bu vatandaşın 27.000 satışı olmuş..

    Bu arada sıcak buji - soğuk buji konusu halk arasındaki terimler ile anlatılması için kullandım, araba soğukken T olan diğerinde L olan ateşliyor diye biliyorum, şema bulursam paylaşacağım..

    Servis Manuel'ini Almanca'dan çevirtme sebebim arabamın Almanya çıkışlı olması BMW deki Eu-Us farklarına bakarsanız emisyon gibi bir sürü zamazingodan dolayı arabaların bile kendi içerisinde değişiklik gösterdiğini biliyorsunuzdur :). Ayrıca bendeki ilk sürümü 10 sene sonra para edecek bu kitapçık :))




  • Faruk usta aracın sahibinden 500 bini geçtiğine dair ufak bi video çekse tüm rx8 camiasını tamamen ikna edip rahatlatıp yüzünü güldrüceksin çünkü herkesin aklında acaba harbi mi gibi sorular oldukça fazla senden ricam bi resim video atarsın oldukça seviniriz saygılar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: revivo72

    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    @revivo72

    Buji konusuna getirdiğiniz açıklık için ve değerli paylaşımınız için teşekkürler. Tatilde arasıra PC nin başına oturabildiğim için ve iş ortamından uzak kalmaya çalıştığım için uzun açıklamalar yapmak yerine sevgili dostumuzun sıcak soğuk deyimine ''espiri'' şakasıyla takılmıştım :)
    Egsozdaki patlama için yaptığınız açıklamayı bilmiyordum forumlarda bu konudan muzdarip bir arkadaşımız vardı bu konu ona ışık tutacaktır diye düşünüyorum.

    RX8 de bildiğiniz gibi 2 silindir, 4 buji ve 6 enjektör vardır, bujilerin çalışmasını siz açıkladınız enjektörleride ben açıklayayım 2+2+2 olarak ardaşık sistemle çalışır bu enjektörler bu yüzden LPG sistemini bu araca akuple edebilmek özel bir tecrübe ister. Kimse bu işleri anasının karnında öğrenmiyor ama araştırınca öğreniyorsunuz birde konuya vakıf sizin gibi değerli arkadaşların katkılarıyla bu bilgiler daha bir değer kazanıyor. Ben bu araca LPG takana kadar bu sayfalarda kimse bunları tartışmıyordu :)

    Yakıtların (LPG,Benzin, Mazot) Motorlar üzerinde yağlama etkisi yoktur, yakıt motora sadece enerji verir( Patlar ve egsaust tan atılır) Yağlanması gereken yerleri motorunuzun yağlama sistemi yağlar,
    Akaryakıt firmaları (Özellikle benzin üretirken) milyon dolar AR-GE yaparlar ve reklamlardada dikkat ederseniz en temiz bizim yakıtımız, asla yanma odasında kurum oluşturmaz gibi reklamlar vererek bunu anlatmaya çalışırlar.

    LPG sistemlerinde yağlama sistemi kullananlar ise bu işi sadece ticaret olarak görüyorlar onuda belirteyim 18 yıldır bu sektör deyim yıllık 1000 cıvarında araca LPG montajı yapıyorum buda yaklaşık 18.000 araç yapar ve 1 tanesine bile yağlama sistemi takmadım.
    LPG'li RX8 imiz 500.000 km yi geçti ve hala motoru yemedi bu bilgileri de ben paylaşmak istedim.
    Değerli katkılarınız için tekrar teşekkürler.
    Saygılar

    İlgi ve takdir için teşekkür ederim.

    Bu konu başlığını Mazdaclubtr.com'dan bir arkadaşın link vermesiyle buldum ben de, bu yaza girerken arabalara ilgim tekrar arttığı için inceledim.

    Rx-8'de LPG dönüşümünü tüm fotoğrafları ve videosu yayınlandığı için çalışmanın değeri üzerine kuşku yok. LPG dönüşümünde 10% güç düşümünü İngiltere'de LPG dönüşümü yapan vatandaşın ifadesi üzerine olumsuz yorum yapmıştım; sizin bu dönüşüm daha profesyonel görünüyor ancak yine de bir motor güç ölçümü yapmak ve motorun üst plastik kapağını çıkararak yakından motor sesini dinlemek cok daha net yorum yapmamızı sağlar. Hatta öyle bir durumda "benzinle güç ve çalışma şartları açısından neredeyse hiç fark" seklinde bir yorumla benim gibi RX-8'de LPG konusuna kuşkuyla yaklaşan kişinin LPG'ye yeşil ışık yakması gibi bir ortam da oluşabilir .)

    LPG'li araçlarda yağlama sistemini sadece ticari (kar) olarak takanları ise bilmiyordum. RX-8'de benzin deposuna her depo fulllemede bir miktar yağ ekleyip premix yapanlar var ki Mazda onu kesinlikle tavsiye etmiyor bu arada, kullanım kitapcıgında ayrıntılı yazıo. Aslında RX-8'in kullanım kitapçığı küçük bir ansiklopedi gibi. Bu arada LPG ile çalışamaz, çalışması sorun yapar gibi bir ifade de yok kitapçıkta, işi kitabına da uydurduk .)




    Araçta 7000 d/d ya kadar güç düşüşü asla yok. bu araca 4 silindirli kit taktığım için 7000 devirden yukarıda beslemiyor, tekrar bir RX8 e montaj yaparsam 6 silindirli kit deneyeceğim bu taktirde 10.000 deviri yakalayacağıma inanıyorum.
    İngilteredeki arkadaşlarda böyle bir hata yapmış olabilir.
    Saygılar




  • faruksevgili kullanıcısına yanıt
    6 silindirli kitde yeterli besleme sağlamaz 8 silindirli kit aşağısından 10k devir alamazsınız yaklaşık 8 silindirli kitle 9500 gibi bir rakam elde edersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    6 silindirli kitde yeterli besleme sağlamaz 8 silindirli kit aşağısından 10k devir alamazsınız yaklaşık 8 silindirli kitle 9500 gibi bir rakam elde edersiniz

    Haklı olabilirsiniz gibi görünüyor ama bu sefer aracı rolantede tutamazsınız (Tecrübelerim bunu gösteriyor, yinede denemeden önyargılı olmak istemem.
    Aracın 2 silindirli olması sıkıntı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    6 silindirli kitde yeterli besleme sağlamaz 8 silindirli kit aşağısından 10k devir alamazsınız yaklaşık 8 silindirli kitle 9500 gibi bir rakam elde edersiniz

    Haklı olabilirsiniz gibi görünüyor ama bu sefer aracı rolantede tutamazsınız (Tecrübelerim bunu gösteriyor, yinede denemeden önyargılı olmak istemem.
    Aracın 2 silindirli olması sıkıntı

    Olaya turbo ilave edilebilse 8 li kit ile güzel verim alınır ama maliyet yakıt sarfiyatı motor ömrü ekonomik yine olmayacak prinsin böyle bir çalışması varmı diye mesaj attım aradılar beni İpragazdan ama müsait olmayınca konuşamadık sonrada tekrar aramadılar kaldı öyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vay be. Gerçekten hayret içerisinde okudum konuyu. Helal olsun sana usta. Baya bir yanılan olmuş ama wenkel motor nasıl 500.000 yapar üstelik tüple... Ben bunun şaşkınlığı içerisindeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: candeniz_1991

    Vay be. Gerçekten hayret içerisinde okudum konuyu. Helal olsun sana usta. Baya bir yanılan olmuş ama wenkel motor nasıl 500.000 yapar üstelik tüple... Ben bunun şaşkınlığı içerisindeyim.

    Araç hala LPG de geziyor dostum :)
  • Son durum ne LPGoolayında sorun varmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: candeniz_1991

    Vay be. Gerçekten hayret içerisinde okudum konuyu. Helal olsun sana usta. Baya bir yanılan olmuş ama wenkel motor nasıl 500.000 yapar üstelik tüple... Ben bunun şaşkınlığı içerisindeyim.

    Araç hala LPG de geziyor dostum :)

    Hiç rektefiye ilmadanmi 500 bin yaptı. Motor ömrü 100-120 civarı diye biliyorum cunku

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: candeniz_1991

    Vay be. Gerçekten hayret içerisinde okudum konuyu. Helal olsun sana usta. Baya bir yanılan olmuş ama wenkel motor nasıl 500.000 yapar üstelik tüple... Ben bunun şaşkınlığı içerisindeyim.

    Araç hala LPG de geziyor dostum :)

    Hiç rektefiye ilmadanmi 500 bin yaptı. Motor ömrü 100-120 civarı diye biliyorum cunku

    Evet hiç motor açılmadı, halada geziyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: candeniz_1991

    Vay be. Gerçekten hayret içerisinde okudum konuyu. Helal olsun sana usta. Baya bir yanılan olmuş ama wenkel motor nasıl 500.000 yapar üstelik tüple... Ben bunun şaşkınlığı içerisindeyim.

    Araç hala LPG de geziyor dostum :)

    Hiç rektefiye ilmadanmi 500 bin yaptı. Motor ömrü 100-120 civarı diye biliyorum cunku

    Evet hiç motor açılmadı, halada geziyor :)

    Valla helal olsun. 0-100 kaç olmuştur su an lpgde 8 sn yakalarmiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Emeğinize sağlık, böyle başarılar övülmeli, tebrik edilmeli ama ülke insanımız çekememezlikte üstüne yok, hiçbir başarı cezasız kalmıyor bu ülkede. Bazı kırıcı ve çok bilmiş yorumlar da bunu gösteriyor.

    Bu konuyu okuduğumda araca yaklaşımınızı ve olaya bakış açınızı çok beğendim. Bir mühendis gibi mevcut probleme(rx8'e lpg takmak) güzelce yaklaşmışsınız. Her şeyiyle araştırıp(rotary nedir, ne değildir) montajını yapmışsınız. Tekrardan başarılarınızın devamını dilerim.

    Yorumların çoğunda atlanılan bir nokta var, LPG ekonomi için vardır. benzin ise performans/keyif için. yani bu araçlar piste çıkıp lpg ile turlayacak haliniz yok. O zaman bir zahmet benzin kullanın bu kadar basit. Günlük kullanımda 0.5TL, 50kuruş/km avantaj sağlaması asıl istenilen...

    İleride almayı düşündüğüm spor otomobili kesinlikle size lpg için getireceğim. mevcut aracım da lpg'li, subapları soru işaretli olan bir model ama BRC ile 83bin km'dir kullanıyorum hiçbir derdi yok. VSR açık, 4500 devir sonrası direkt benzine geçecek şekilde ayarlattım. Aracım hala sıfır km gibi kondisyonlu ve hala sorunsuz(araç 100bin km'ye yaklaştı).

    İnsanlarımız lpg patlar, lpg öcüdür haberleri, yorumları, merdiven altı cahil bilgisiz ustaların yarattığı problemler yüzünden bu kadar boş yorumlar, gereksiz yermelerde bulunuyor. İşin ehline gidilirse bakın sonuç ortada. Ayrıca LPG ile %100 sorunsuz, %100 benzinle aynı performans beklememek gerek. Asıl can alıcı noktası, ağladığı avantaj. sistemde sorun yoksa ki 500bin km sorun olmadığını gösterir, 100bin km'de Faruk abinin söylediği gibi amorti eder. 50kr= 0,5TL km başına kar demek = 100000km*0.5TL= 50bin TL yapar.

    500bin km'de bu araç sahibi 250bin TL kar etmiş. bu parayla en baba mercedes, bmw alınıyor. Sırf şu tasarrufu için bu sistem kullanılır...
    İş veren için böyle bir tasarruf, kendisine sıcak para sağlar. Yakıta harcadığı para azalır.

    Asıl nokta ise çoğu yorumun araçları hevesle alıp 50bin km bile yapmadan satan kişiler olduğunu düşünüyorum. Dile kolay adam 500bin km yapmış. burada yapılan işçiliğin kalitesini, japon araçlarının düzgün ellerde sorunsuzluğunu görüyoruz. Ama ülke olarak bu kafa ile devam edelim; lpg sorunludur, dizel binelim diye turbo 1.6 dizellere mahkum olalım. 20kr yakıyor diye sevinelim değil mi? mazda rx8 binmek gibi bir keyfe erişemeden ölüp gidelim. turbo dizelin sahte gücü olan anlık tork patlamasına sevinelim, kanalım, sonra ona buna kafa tutup rezil olunca üzülelim...

    Ben lpg'ye bu kadar öcü gözüyle yaklaşılmasından memnunum; deli gibi dizel arabalar satılsın, dizel arabalar deli gibi pahalı olsun, benzinli arabalar satmasın tutulmasın. Böylece benim gibi benzinli ve lpgli araç konusunda önyargısı olmayan lpg'li araç kullanmayı sevenler de ucuza takılsın LPG'yi seven, tutan bir kitle var ve hiçbir zaman yok olmayacaklar, böyle güzel projeleri takip edip mutlu olacaklar. Her zaman böyle kişilerin başarılarının devamını dilerim.

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 30 Aralık 2015; 12:07:02 >




  • 500.000 km kadrandan fotoğraf cekip (net) gönder bakalım bir tek fotoğraf bin söze bedeldir. göndermek zorunda deilsin ancak o durumda ben de inanmak ve dolayısıyla 500.000 olayına saygı duymak zorunda olmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk

    10.000 km'de sonra motoru tekrar yapmaya hazır olun :)


    1- Denendi denelinen sistem wet mi dry mi ?

    Eğer wet ise vay halinize

    Dry ise bir süre kullanırsınız sonra motoru kırarsınız.

    Yurtdışında hazır örnekleri var wankel kullanılcaksanız benzin koyarak binin macera aramayın yazık olur arabanıza.

    Dizel otomobil alın.

    Kolay gelsin.

    RX8 spor bir otomobil,spor bir otomobilde arkadaşımızın dediği gibi yakıtın pek bir önemi olamaz,dediği gibi yakıt avantajı için alternatif olarak dizel araçlar mevcut. Wankel motora LPG uygulamak hüsranla sonuçlanır,İnsignia 1.6 Turbolarda bile yüksek devirde lpg'den atıp benzine geçiyordu kaldı ki wankel motor yapısı gereği yüksek devir çeviren bir motor,ekonomi amaçlı düşük devirde gezersenizde motoru bitirirsiniz.
    500.000 km giden RX8 hiç görmedim,merak ediyorum.Idemitsu Premix uygulanan RX8'ler bile bir müddet dayanır ki bu madde Türkiye'de bulunmuyor. Fakat 2012 yılında ilk defa RX8 Lpg uygulaması duymuştum,wankel motora uygulanmasının zor olacağını düşünüyorum yapana helal olsun orasıda ayrı bir konu.




  • Hayretle takip etmekteyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asimor

    Faruk Bey, burası yeri değil ama sizi bulmuşken bi soru sormak isterim , skyactiv mazdalarla ilgili bir lpg çalışmanız var mı?birde rx8 lerde (2006 model ve yukarısı) 1 ltre lpg ile maximum kaç km gidilebilir?

    Skysctive leri incelemedim,
    Port injeksiyonlu ise normal sıralı sistem takılıyor.
    Direct injection lu ise CX-7 2.3 ve CX-7 2.3 İ olanlarına brc sdi kiti takılabiliyor şuan

    RX-8 LER İSE 100 KM DE 17 İLA 20 LT ARASI TÜKETİYOR.
  • 3 yılda 500,000 km müthiş bir rakam - araç sahibinin cumartesi ve pazar günleri dinlendiğini varsayarsak, günde ortalama 640 km yol yapar. Günde en az 6 saat direksiyon başında demektir. Yani her gün Ankara-İstanbul arası gidip geliyor olması gerekir - yağmur, sis, kar demeden... İş adamı ise, birileri ile görüşecek, konuşacak, telefonlaşacak, mal alacak, mal verecek - yani fiili olarak bir iş yapabilmek için de zaman harcayacak. Kaldı ki bu araba herhangi bir ürün nakletmek için de çok uygun değil. Neyin ticaretini yapıyor da TIR şöförü performansına sahip bir iş adamı olarak tüm memleketi geziyor, gerçekten merak ettim.

    Ben RX8'imi tek araç olarak kullanıyorum, ayda 1,000 km yapamıyorum
  • Konu hortlasın. Son durum nedir gerçekten merak ediyorum. Faruk bey özenle,hayranlıkla okudum emeğinize saygı duyuyorum. Gerçekten bir fotoğraf,bir güncelleme yapmanız şart gibi... İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.