Şimdi Ara

Mazda RX-8 e LPG montojı mümkünmüdür?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
40.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Slm.Bildiğiniz üzre mazda rx 8 de 2 tane 650 cc lik wankel var ve motor tek silindir buna uygun bir lpg kiti varmı?



  • Bu araçta uçak motoru teknolojisi var hocam ama imkansız değil.
    Buralarda olsaydınız onunla oynamak isterdim

    Ama adana çoook uzak.
  • öyle bir oyuncak bulursan benide çagır
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Bu araçta uçak motoru teknolojisi var hocam ama imkansız değil.
    Buralarda olsaydınız onunla oynamak isterdim

    Ama adana çoook uzak.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3K

    öyle bir oyuncak bulursan benide çagır
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Bu araçta uçak motoru teknolojisi var hocam ama imkansız değil.
    Buralarda olsaydınız onunla oynamak isterdim

    Ama adana çoook uzak.





    Yapma hocam anlama özürlüleri tetikliceksin şimdi,
    Milletin arabası oyuncakmı falan diye atlıcaklar.




  • sorduğum soruya bak yapılan yorumlara bak....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    sorduğum soruya bak yapılan yorumlara bak....



    Size verdiğim yanıtta sorun yok,

    ve doğrudur,

    3k ile aramızdaki şakalaşmayıda anlamamanızı anlıyorum . Kusura bakmayın, aradaki ince mizahı anlamamanıza birşey diyemem ama bu forumlarda biraz dolaşsanız verimli insanların nasıl körlenmeye çalışıldığını anlardınız.
    sevgi ile kalın.
  • rx-8 aracınıza lpg mi taktırmak istiyorsunuz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mazda 3 LPG Tavsiyesi
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wolf_HKN

    rx-8 aracınıza lpg mi taktırmak istiyorsunuz


    Şaşırdım ben de açıkçası.


    RX-8 e LPG...Geçende mini cooper a konulan lpg sistemini görünce şaşkınlığım çok değil ama...
  • Arkadaşım neden şaşırıyosunuz ki Hummer a LPG takılıyo rx-8 e neden takılmasın.LPG artık lüks araç yakıtıda...Sevgili faruksevgili konu sapacak diye öle dedim.... Buyrun Sanayi tüplü HUMMER

     Mazda RX-8 e LPG montojı mümkünmüdür?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    Arkadaşım neden şaşırıyosunuz ki Hummer a LPG takılıyo rx-8 e neden takılmasın.LPG artık lüks araç yakıtıda...Sevgili faruksevgili konu sapacak diye öle dedim.... Buyrun Sanayi tüplü HUMMER

     Mazda RX-8 e LPG montojı mümkünmüdür?




    Hummer falan klasik sistem dostum sizin aracınızın motoru extrem bişii bu yüzden onunla ilgilenmek gerçekten bana ayrı bir haz verir, yine söylüyorum özel itina gösterilerek takılabilir.

    Sırf gaz takabilmek için RX 7 alacaktım birzamanlar fakat fiyatta anlaşamadık, birde hırpalanmış bir araç olduğu için ben soğuk durdum fiyatta esnemeyincede almadım. Oda sizinki gibi 1300 cc idi ama yakıtın düştüğünü görüyordun resmen




  • Klasik sistem filan ama insanlara sölendimi çok acayip karşılıyorlar...Bende zaten mümkün mü diye açmıştım bu konuyu...Rx-8 in bir eksisi bu değil ben sıfır görmek için gittim bayiye 4000 5000 Km de bir motor yağ yaktığından yağ konması gerekiyormuş birde parçası çok pahalı insan bunu duyunca biraz soğuyor ama....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    Klasik sistem filan ama insanlara sölendimi çok acayip karşılıyorlar...Bende zaten mümkün mü diye açmıştım bu konuyu...Rx-8 in bir eksisi bu değil ben sıfır görmek için gittim bayiye 4000 5000 Km de bir motor yağ yaktığından yağ konması gerekiyormuş birde parçası çok pahalı insan bunu duyunca biraz soğuyor ama....



    RX-8 ölü doğmuş bir araba zaten.Onun alınacağı fiyata rahatlıkla (2. el alındığını düşünüyorum) Porsche Boxster,Audi TT,Mercedes SLK200,hatta 2 adet Mini Cooper alınabilir.
  • Sende haklısın aslında mazda nın ne bilim bir albenisi olduğu için düşündüm...
  • kusura bakma sayın daschvip wankler motor bir süredir ilgi duydugum bir motor türü üzerinde bayagı bir araştırma yapmıştım sanırım bu teknolojinin patentini ya mazda yada honda yakın zamanda satın aldı bu satın almanın ana gayeside bu teknoloji ile yeni nesil hidrojen yakıtlı araç üretmek diye okumuştum hammer dahil diger araçların motoru bilinen teknoloji ama wankler cok farklı
    quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    Sende haklısın aslında mazda nın ne bilim bir albenisi olduğu için düşündüm...

    niyetimiz sizi üzmek degildi




  • RX8 için lpg wankel motoru daha tamir edebilen adam az ne lpg ' si
  • Enjektorleri koyabilecek bir yer bulunursa takılır zannımca
  • Bence çok saçma bir motor teknolojisi.En azından arabalar için.


    Bu sanırım 50000km de ömrünü tüketir.
  • Wankel motoru yağsız susuz bırakmayıp marşa basar basmaz motoru ısıtmadan kullanmazsanız ya da stop etmeden turbo araçlar gibi 1 dk. kadar rölantide çalıştırıp stop ederseniz sorun yoktur. Tecrübe ile sabittir. Kesintisiz 10bin devir çeviren çok keyifli bir araba. 1000 km.de yarım litre yağ yakıyor ve bu 2 zamanlı bir motor için gayet normal. LPG konusuna gelince motor yapısından dolayı bana olmaz gibi geliyor ama imkansız değildir herhalde. Öncelikle elinizde üzerinde uğraşacak bir wankel motor olması gerek :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aktif Değil -- 6 Şubat 2009; 17:46:26 >




  • Peki bu 2 zamanlı motorun cevreye etkisi nedir. Sanırım 2 zamanlı olunca hava kirliligi oldukca fazla oluyor. Tam emin degilim ama bildiginiz uzere eski motosikletler de iki zamanlı ve muthis hava kirlilig olusmakta. Bunun nedeni nedir acaba. wankel motorda da bu durum soz konusu mudur? Ya da bu motosikletlrin cevreye zararlı olmasının nedeni nedir?
  • Wankel Motor 2 zamanlı degildir 4 zamanlıdır.


    Wankel motoru veya döner pistonlu motor. Bu motorlarda diğer içten yanmalı motorlardan farklı olarak, kenarları yayvanlaştırılmış üçgen şeklinde döner pistonlar kullanılır. Güç iletiminin doğrudan piston üzerine bağlı mil yardımı ile gerçekleştirilmesi sayesinde yapıları diğer motorlara göre daha az karmaşıktır.



    Felix Wankel (1902-1988), sonradan soyadı ile anılmaya başlanan döner pistonlu motorlarla ilgili çalışmalarına 1924 yılında kurduğu küçük laboratuvarda başladı. 1929 yılında yaptığı ilk motorun patentini aldı. Ardından 1933 yılında daha gelişmiş bir model olan DKM32'nin patentini alan Wankel, konu ile ilgili çalışmalarına devam etti.

    İlerleyen yıllarda motorun teknik sorunlarını çözme ve geliştirme üzerine çalışan Wankel, II. Dünya Savaşı yıllarında çalışmalarını devam ettirmekte güçlüklerle karşılaştı. 1940'lı yılların sonları ve 1950'lerin başlarında motosiklet ve otomobil üreticisi NSU (günümüzde AUDI) ile birlikte çalışmaya başladı. Wankel motoru, hala bir taşıt aracında kullanılabilecek güvenilirlik ve dayanıklılığa ulaşamamıştı.

    NSU ile birlikte yapılan geliştirme çalışmaları sonucunda, 1954 yılında birçok teknik sorunu çözümlenmiş DKM54 (Almanca: Drehkolbenmotor) motoru ortaya çıktı. DKM54'ün de bazı sorunları vardı ve ticari kullanım için hazır değildi. Bu motorun kullanıldığı NSU yapımı bir araç 1957 yılında 50 cm3 sınıfında dünya hız rekorunu kırdı.

    Bir yıl sonra 1958 yılında üretilen KKM57P (Almanca: Kreiskolbenmotor) ilk defa Almanya Neckarsulm'daki NSU firması standına getirildi. Bu motor Wankel motorlarının günümüzdeki haline benzemekteydi.

    KKM57P ilk kez 1963 yılında NSU Spider marka araca monte edildi. 1967 yılında NSU Ro 80 çift döner rotorlu wankel motorunu üretti. NSU Ro 80, 2x497,5 cm3 motor hacmine sahipti. 5500 d/d'da 136 BG güç üretiyordu. Motorun ağırlığı 103 kg, sıkıştırma oranı 9/1'di.

    NSU'dan başka o yıllarda Japon Toyo Kogyo Firması da Wankel motorlu otomobiller üretmiştir. 1972 yılında Amerikan GM firması 5 yıl içinde 50 milyon dolar harcayarak 185 BG gücünde bir Wankel motorunu geliştirerek otomobillerinde kullanmaya başlamıştır. Yine Amerikan Ford firması Wankel motorunun kendi araçlarında kullanılması için çeşitli anlaşmalar yapmıştır. Bunların dışında Japonya'da Datsun, İngiltere'de Rolls-Royce ve İtalya'da Alfa Romeo firmaları Wankel motoruyla ilgilenmişlerdir. Günümüzde (2005-2006) ticari olarak üretilen ve pazarlanan tek Wankel motorlu otomobil Mazda RX8 modelidir.


    Yapısı ve çalışması
    Wankel motorunun normal bir motordan çok daha basit bir yapısı vardır. Oval bir gövde içerisinde merkezden kaçık olarak dönen bir rotor (döner piston) (tasarıma göre 2-3-4 rotor da olabilir) ve eksantrik milidir ( eksantrik mili 4 zamanlı motorlarda bulunan krank milinin işini yapmaktadır ).

    Wankel motoru, 4 silindirli, 16 supaplı, 2 eksantrikli bir günümüz motoruna göre çok daha az karmaşık hareketli parçaya sahiptir. Rotor bir iç v bir dış dişli yardımı ile motorun ana miline bağlıdır. Motor çalıştığı sürece emme , sıkıştırma , iş ve egzoz zamanları rotorun çevresinde oluşur. Motorun en büyük zorluğu da buradan kaynaklanır. Rotorun etrafının çok çabuk aşınmasından dolayı sıklıkla değiştirilmesi gerekmektedir. Genellikle polimer malzemeden yapılan rotor kenarlarının aşınması sorununu çözebilecek uygun nitelikte bir malzeme halen üretilememiştir.

    Wankel motoru dört zaman ilkesine göre çalışmaktadır. Rotorun her bir tam devrinde her haznede dört zamanlı motora göre bir iş meydana gelir. Eksantrik mili bu sırada üç devir dönmüş olur.
    Motorun kumandası muhafaza gövdesindeki kanal üzerinden sağlanır. Rotor eksantrik milinin bir kamına yataklandırılmıştır. Muhafaza gövdesinin içinde sabitlenen pinyon dişli rotorun iç tarafına açılmış dişli ile kavraşmış durumdadır. Rotor sabit pinyon dişli üzerinde yuvarlanır. Yuvarlanırken eksantrik mili üzerinde bir döndürme kuvveti oluşturur. Eksantrik milinde oluşan bu dönme hareketi şanzımana iletilir. Su ile soğutmalı motor gövdesinin bir yanında emme ve egzoz kanalları karşı tarafında ateşleme bujileri yer alır.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.