Şimdi Ara

Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
3
Favori
7.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • s2000 çakması dedi biri MX-5 bir külttür , efsanedir . MX-5 fikri lotus elan modelinden gelmiştir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    s2000 çakması dedi biri MX-5 bir külttür , efsanedir . MX-5 fikri lotus elan modelinden gelmiştir


    +1903
    kimse mazdadan efsane beklentisine girmediği için oluyor varsa yoksa honda
    eğer bi çakma arıyorsanız s2000 dir o çakma mx-5 çakması.
    aslında çakma demekte doğru değil elbette firmalar rakiplerine karşı aynı tarz modeller üretir bu normaldir.

    "mx-5 apayrı bi dünyadır"
  • wow! jeremy clarkson ustad neler demis aglamak istiyorum :))
  • Peki tüm bu güzellikleri 90 model mx-5 için de söyleyebilir miyiz?
  • Nfs shiftde favori araçlarımdan birisi üzerinde çok güzel oynanabiliyor.
  • Ben forumdaki mazda sevgisizliğiniz anlayamıyorum. Aslında ülkemizde de mazda uzak doğulu rakiplerine göre daha az tutuluyor, artık daha kalitesiz görüldüğünden midir, ön yargıdan mıdır bilmiyorum. Ancak şöyle tüm araçlarına bakınca, uzak doğulu firmalar arasında bana en sağlamı hep mazda gibi gelmiştir. Rx-8 hayalim var, günün birinde gerçekleşicek umarım.
  • AssistForte selam, şöyle söyleyeyim; öyle ki Mazda yetkilileri bu mekanik harika için her model yenilediklerinde '' bazı teknolojik yenilikler eklemek zorundaydık ama merak etmeyin özünden uzaklaşmamamak için elimizden geleni yaptık '' şeklinde açıklamalar yapma gereği duyuyorlar..

    diğer yandan araç ülkede en az değer erozyonuna uğrayan araç olabilir mi? örneğin 1992 Model ikinci el araçların değeri ortalama 25,000 TL

    2012 Model sıfır araç: 75,000 TL
    1992 Model araç 25,000 TL
    aradaki 20 yılda orantısal(gerçi farketmez ama kriteri sabitleyeyim diye orantısal) olarak bu başarı herkese soruyorum hangi modelde var ? :))
    Sayg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BtmHakko

    AssistForte selam, şöyle söyleyeyim; öyle ki Mazda yetkilileri bu mekanik harika için her model yenilediklerinde '' bazı teknolojik yenilikler eklemek zorundaydık ama merak etmeyin özünden uzaklaşmamamak için elimizden geleni yaptık '' şeklinde açıklamalar yapma gereği duyuyorlar..

    diğer yandan araç ülkede en az değer erozyonuna uğrayan araç olabilir mi? örneğin 1992 Model ikinci el araçların değeri ortalama 25,000 TL

    2012 Model sıfır araç: 75,000 TL
    1992 Model araç 25,000 TL
    aradaki 20 yılda orantısal(gerçi farketmez ama kriteri sabitleyeyim diye orantısal) olarak bu başarı herkese soruyorum hangi modelde var ? :))
    Sayg.



    Almayı düşündüğüm cevap buydu hocam



    Uzun zamandır mx-5 hastalığı var bende. Retro gibi duruyor araç, kelimelerle rahatça anlatamam. Yalnız maddi olarak elimiz kolumuz bağlı. Öğrenciyiz. Bu aracı alıp LPG taktırmak ne kadar doğrudur bilmiyorum, gerçi takılıyor mu orasını da araştırmadım. 90 modeller var 16 bin TL civarı, gücüm bir ihtimal onlara yeter. Şu sıralar bakamam ama hep aklımda duran bir araç olacak kendileri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297

    çakma s2000

     Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?



    Mx-5 1989,S2000 1999 yılında piyasaya çıktı.Bu durumda kimin "çakma" olduğunu bir düşünseniz?


    Haklsınız ama ben verdiği keyif açısından söylemiştim bence mx-5 s2000 e tercih edilecek bir araç değil tabi zevk meselesi ve 2.nesil mx-5ler 1998 yılından sonra üretilmeye başlandı ve 2.0 motor da 2005 yılında piyasaya sürüldü üçüncü nesil ise 2005 yılında üretildi üçüncü nesil göz önüne alınarak s2000e benzerliği var bence


    Mx-5 bir performans aracı değil,keyif aracı.Keyif hadisesini yanlızca 0-400mt saniyesi olarak tanımlayamayız.S2000'nin Mx-5'ten çok daha performanslı olduğu bir gerçek.Aynı zamanda ben S2000 kullanmadım fakat kullanıcıları çok dengesiz ve tehlikeli bir araç olduğunu söylüyorlar.Gücünü kontrol etmekte ve yola dengeli aktarmakta zorlanan bir araçmış.Mx-5 bu anlamda daha dengeli görülüyor.

    Mx-5'in verdiği keyif salt performanstan değil sürüş kalitesinden ve verdiği bütünleşme hislerinden ileri geliyor.

    Ben 3. nesil Mx-5'in S2000 ile uzaktan yakından bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum.Bence tekrar inceleyin.

    Ekşi sözlükten hislerime tercüman olan cümleler;

    "gundelik kullanilabilecek kadar pratik ve ekonomik, yoldaki seridin cikintisini (veya kayganligini) hissettirecek hassaslikta direksiyon sistemine sahip ama butun gun kullanilabilecek kadar konforlu, eglenceli olacak kadar hizli (ama daha hizli degil), kici kolay savrulabilen ama biraz biliyorsaniz kolay da toplanabilen, kucuk sevimli neseli ama dengeli ve iyi huylu spor otomobil.

    a'dan b'ye en cabuk gitme veya isiklarda en hizli kalkma tasiti degildir. ama a'dan b'ye en uzun ve dolambacli yollardan gitmeyi tercih ettirebilen otomobillerdendir."


    "kullanırken çocuklar gibi şen hissettiren roadsterdir. spor otomobilde olması gerektiği gibi itiş arkadadır; ön koltuğu yoktur ve arka koltukta oturulur (başınızı az çevirip arka çamurlukla mesafenize bakarsanız ne demek istediğimi görürsünüz). rakipleri**** kadar güçlü/hızlı değildir ancak dengesi ve kıvraklığı nedeniyle sürüş keyfine doyum olmaz. formülü basit: gücü yol tutuşundan fazla olmasın (sakat), yol tutuşu da gücünden (sıkıcı).."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    http://www.autocar.co.uk/forums/t/19178.aspx Birisinde kehanet yetenekleri var galiba.


    Bu mesajı üstüme alındım,biraz açıklama getirirmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297

    çakma s2000

     Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?



    Mx-5 1989,S2000 1999 yılında piyasaya çıktı.Bu durumda kimin "çakma" olduğunu bir düşünseniz?


    Haklsınız ama ben verdiği keyif açısından söylemiştim bence mx-5 s2000 e tercih edilecek bir araç değil tabi zevk meselesi ve 2.nesil mx-5ler 1998 yılından sonra üretilmeye başlandı ve 2.0 motor da 2005 yılında piyasaya sürüldü üçüncü nesil ise 2005 yılında üretildi üçüncü nesil göz önüne alınarak s2000e benzerliği var bence


    Mx-5 bir performans aracı değil,keyif aracı.Keyif hadisesini yanlızca 0-400mt saniyesi olarak tanımlayamayız.S2000'nin Mx-5'ten çok daha performanslı olduğu bir gerçek.Aynı zamanda ben S2000 kullanmadım fakat kullanıcıları çok dengesiz ve tehlikeli bir araç olduğunu söylüyorlar.Gücünü kontrol etmekte ve yola dengeli aktarmakta zorlanan bir araçmış.Mx-5 bu anlamda daha dengeli görülüyor.

    Mx-5'in verdiği keyif salt performanstan değil sürüş kalitesinden ve verdiği bütünleşme hislerinden ileri geliyor.

    Ben 3. nesil Mx-5'in S2000 ile uzaktan yakından bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum.Bence tekrar inceleyin.

    Ekşi sözlükten hislerime tercüman olan cümleler;

    "gundelik kullanilabilecek kadar pratik ve ekonomik, yoldaki seridin cikintisini (veya kayganligini) hissettirecek hassaslikta direksiyon sistemine sahip ama butun gun kullanilabilecek kadar konforlu, eglenceli olacak kadar hizli (ama daha hizli degil), kici kolay savrulabilen ama biraz biliyorsaniz kolay da toplanabilen, kucuk sevimli neseli ama dengeli ve iyi huylu spor otomobil.

    a'dan b'ye en cabuk gitme veya isiklarda en hizli kalkma tasiti degildir. ama a'dan b'ye en uzun ve dolambacli yollardan gitmeyi tercih ettirebilen otomobillerdendir."


    "kullanırken çocuklar gibi şen hissettiren roadsterdir. spor otomobilde olması gerektiği gibi itiş arkadadır; ön koltuğu yoktur ve arka koltukta oturulur (başınızı az çevirip arka çamurlukla mesafenize bakarsanız ne demek istediğimi görürsünüz). rakipleri**** kadar güçlü/hızlı değildir ancak dengesi ve kıvraklığı nedeniyle sürüş keyfine doyum olmaz. formülü basit: gücü yol tutuşundan fazla olmasın (sakat), yol tutuşu da gücünden (sıkıcı).."


    Evet doğru sanırım farklı düşüncelerimiz var sizde haklısınız sanırım benim biraz hız tutkum olmasından kaynaklanan bir olay bu neyse sonuçta Mx-5 beğendiğim roadster araçlardan birisidir s2000 e göre daha dengeli olduğu da bir gerçek tabi.




  • zoom-zoom selam,
    mazda-tr ile bir iliskin var mi? :)) varsa ben bunu neden bukadar gec anladim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    http://www.autocar.co.uk/forums/t/19178.aspx Birisinde kehanet yetenekleri var galiba.


    Bu mesajı üstüme alındım,biraz açıklama getirirmisiniz?


    Haberin ana konusu zaman içersinde ağırlığı artan mx-5 in yeni nesli için 800 kg ağırlık hedefi konulması. Böylelikle zaman içersinde törpülenen sürüş keyfinin geri kazanılması. Sanırım aracın üretimde kalması için bir 10 yıl daha kazanılmış olur ( new lease of life ) . Araç otomobil tarihinin demirbaşlarından biri olur.


    Haberin içeriğini anladım fakat "Birisinde kehanet yetenekleri var galiba." cümlesini anlayamadım çünkü bende yakın zaman önce yeni Mx-5 ile ilgili bir konu açmıştım.Bu göndermeyi de bana mı yaptınız acaba diye merak ettim.




  • @onur1297

    Herkesin öncelikleri ve zevkleri farklı elbette,bende roadster seçimi konusunda Mx-5 ile S2000 arasında çok zorlanırım.Mx-5 keyifli fakat S2000'nin yeri de çok ayrı


    @BtmHakko

    Ben senle daha önce konuşmuşmuydum,hatırlayamadım Mazda ile gönül bağı dışında bir bağım yok
  • Şu araca birde tipsiz diyenler varya birde bu aynı kişiler porsche ye harika tipi var diyebiliyor.Yani anlatmak istediğim örneğin kübik tasarımlı sevdiği bir markaya harika

    derken yine aynı tasarım anlayışıyla yapılmış başka bir marka bir araca tipsiz , ticari araç gibi vb yakıştırmalar yapıyor.

    Bu araç üstü açık araçlarda en başarılı modellerden , keyif arabası ve efsane bir araç bana göre
  • oldsalt selam,
    orayi ben kacirmamistim ama agirlik-guc-denge dagilimi ibaremi copy past yapamayacagim mobil cihazdayim fazla da yazamiyorum sadece sunu yazacagim senin anlayacagindan eminim zira diger yazilarini da begenerek okuyorum,frekans araliginin farkindayim :)) 1075 kg 2,0 lt hacimli motor- 800 kg 1,5 lt motor.. sayg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BtmHakko

    oldsalt selam,
    orayi ben kacirmamistim ama agirlik-guc-denge dagilimi ibaremi copy past yapamayacagim mobil cihazdayim fazla da yazamiyorum sadece sunu yazacagim senin anlayacagindan eminim zira diger yazilarini da begenerek okuyorum,frekans araliginin farkindayim :)) 1075 kg 2,0 lt hacimli motor- 800 kg 1,5 lt motor.. sayg.

    oldsalt tekrar selam, senin ne demek istedigini anladim merak etme ben sadece guncel mx5 in yabana atilmasini istemem :)) sayg.
  • direkt aklıma need for speed underground geliyor. bence o oyundaki en iyi araçtı.
  • Araba kız arabası olmak için ideal.kızkardeşim de bayılıyor.
  • selam oldsalt, turbo takacaklarini belirtiyorlar..

    ama kg basina beygir gucunden biraz daha karmasik olmasi gerekmez mi bu armoninin :)) -bu oranlarin altinda ya da uzerinde rakam veren bir suru marka model cikacaktir - kendi icinde ayni orani yakalamak da cok manidar olmaz kanisindayim zira motorun yerini biraz daha arkaya almaktan da bahsetmiyoruz adamlar guneslikleri bile gramajla yapiyorlar bu hesaplamalar yalnizca agirligi hafifletmek ya da civali hesaplamalar degil daha cok gaza ,merkez kaca vb alinan tepkinin karakterini ayni tutmak icin diye dusunuyorum
    sayg. not: master duzey googler olmanin yaninda bu zamani nasil yaratiyorsun, bir firmada yonetici pozisyonunda calistigini biliyorum
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.