Şimdi Ara

Mass Effect (ÇIKTI) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.323
Cevap
3
Favori
86.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • KotOR deneyimim aklıma geliyor, bu yazı kapattım arkadaşlar... Suyunu çıkarmadan bırakmak yok. Bu arada bu oyunun diğer oyunlar gibi PC'ye çıkacağını söylediğimizde bize gülen arkadaşlara buradan selamlar.
  • Mayıs'a daha çok var ya. Keşke okumasaydım bu konuyu. Keşke bilmeseydim PC'ye çıkacağını.
  • ilk başta konsola çıkıp da sonradan pc'ye uyarlanan RPG oyunundan hayır gelmez.
  • Niye? KotOR ve Jade Empire'nın nesi var, o kadar da mı kötüler?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neuro

    ilk başta konsola çıkıp da sonradan pc'ye uyarlanan RPG oyunundan hayır gelmez.


    Mantığa bak!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neuro

    ilk başta konsola çıkıp da sonradan pc'ye uyarlanan RPG oyunundan hayır gelmez.




    Önce Pc'ye çıkan, daha sonra konsola düşen RPG'ler muhteşem mi oluyor?
  • @neuro

    Bir oyunun (buna RPG'de dahildir) iyi veya kötü olmasını çıktığı platform etkilemez. Etkilediği bir şey varsa da o da hitap ettiği kitledir. Mass Effect konsola çıktı diye oyuna çoluk çocuk oyunu göz ile bakmak hata olur. Ha RPG tanımınız 2D izometrik oyunlardan daha öte bir kavramı kabul etmiyorsa o başka. Şahsen ben her türden ve platformdan RPG'lere ilgi duyduğum için bu mesele beni bağlamıyor. Baldur's Gate'i de beğenirim Diablo'yu da (RPG'liği bayağı bir tartışma konusu oldu bu forumda) Diğer taraftan Final Fantasy'de bir klasiktir benim için, KotOR'da. Aynı beklentilerim Mass Effect için de geçerlidir.

    Aşağıda biraz önce adını yukarıda zikrettiğim iki oyunun puanları mevcut artık bir bakarsınız konsoldan gelen oyunlar iyi mi oluyor, yoksa kötü mü?

    KotOR: %93
    Jade Empire: %81

    Notların ortalama oluşuna dikkatini çekerim.




  • valla nacizane görüşüm mass effect'in çok iyi bir oyun olduğu yönünde ama(işte bu ama önemli:)) gel gör ki jade empire'daki gibi eşşek kadar uzun diyaloglar felan varsa sıkılabilirim belki belki.Diyalogları anlamıyor değilim,çoğu şeyi anlayacak düzeyde ingilizcem var ama ne bileyim jade empire'da herkese inine cinine kadar herşeyi soruyordum ve sıkılıyordum.Ama witcher'da iyiydi bak,her diyalogda gelmiş geçmiş en iyi(yine nacizane görüşüm) oyun karakterinin sesini dinliyorduk,ve diyaloglar resmen puzzle gibiydi,hem o kadar abartı uzun da değildi.Bilemiyorum ne olur nasıl olur,oyundan tek istediğim witcher'daki gibi içinde yaşayayım(witcher'da yaklaşık 2 ay yaşamıştım ve neredeyse tüm yan görevleri dahi bitirmiştim) ve diyaloglar çok uzun olmasın yeter.Grafik mrafik hiiç ama hiç umrumda değil.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: wildlove

    valla nacizane görüşüm mass effect'in çok iyi bir oyun olduğu yönünde ama(işte bu ama önemli:)) gel gör ki jade empire'daki gibi eşşek kadar uzun diyaloglar felan varsa sıkılabilirim belki belki.Diyalogları anlamıyor değilim,çoğu şeyi anlayacak düzeyde ingilizcem var ama ne bileyim jade empire'da herkese inine cinine kadar herşeyi soruyordum ve sıkılıyordum.Ama witcher'da iyiydi bak,her diyalogda gelmiş geçmiş en iyi(yine nacizane görüşüm) oyun karakterinin sesini dinliyorduk,ve diyaloglar resmen puzzle gibiydi,hem o kadar abartı uzun da değildi.Bilemiyorum ne olur nasıl olur,oyundan tek istediğim witcher'daki gibi içinde yaşayayım(witcher'da yaklaşık 2 ay yaşamıştım ve neredeyse tüm yan görevleri dahi bitirmiştim) ve diyaloglar çok uzun olmasın yeter.Grafik mrafik hiiç ama hiç umrumda değil.


    Sıkılma olayına katılıyorum. Yaşlandığımı ve artık diyalogları okuyacak kadar sabrımın kalmadığını, konuyu anlamak için uğraşamadığımı düşünüyorum. Şahane konusu olan oyunları oynarken bile konuya ilgi duymama ve deşmek istememe rağmen sıkılıyorum, bunalıyorum. Artık daha fazla aksiyon, daha hızlı gelişen konu arıyorum. İngilizcem gayet yeterli olsa da yazıları okumak bana artık hamallık gibi geliyor.



    Edit: Lama mı o



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicholai Hel -- 28 Şubat 2008; 17:53:31 >




  • mass effect hem senaryosuyla hem görüntüsüyle hemde diyaloglarıyla çok doyurucu bir oyun beni kotor 1 den sonra bu kadar dadmin eden başka bi oyun olmamıştı. diyaloglar gerçekten uzun zamanın 3/10 u aksiyonla 5/10 u diyalogla 2/10 uda gezip tozmakla etrafı seyretmekle geçiyo haberiniz olsun. ama uzun olmasına rağmen diyaloglar sıkıcı değil çünkü kurgusu ana hikayesi çok iyi her ayrıntıyı öğrenme arzusuyla insan kendini kaptırıyo konuşmalara ve konuşurkenki yüz ifadeleri insanların hissel durumlarını ve asıl düşündüklerini çok güzel anlatıyo. bu oyunun pc versiyonundan umutluyum çünkü yapan firma bioware, dandik baştan sağma optimizasyon yapan bi firma değil.
  • Bir heyecan silsilesi kapladı içimi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dave Mustaine

    quote:

    Orjinalden alıntı: wildlove

    valla nacizane görüşüm mass effect'in çok iyi bir oyun olduğu yönünde ama(işte bu ama önemli:)) gel gör ki jade empire'daki gibi eşşek kadar uzun diyaloglar felan varsa sıkılabilirim belki belki.Diyalogları anlamıyor değilim,çoğu şeyi anlayacak düzeyde ingilizcem var ama ne bileyim jade empire'da herkese inine cinine kadar herşeyi soruyordum ve sıkılıyordum.Ama witcher'da iyiydi bak,her diyalogda gelmiş geçmiş en iyi(yine nacizane görüşüm) oyun karakterinin sesini dinliyorduk,ve diyaloglar resmen puzzle gibiydi,hem o kadar abartı uzun da değildi.Bilemiyorum ne olur nasıl olur,oyundan tek istediğim witcher'daki gibi içinde yaşayayım(witcher'da yaklaşık 2 ay yaşamıştım ve neredeyse tüm yan görevleri dahi bitirmiştim) ve diyaloglar çok uzun olmasın yeter.Grafik mrafik hiiç ama hiç umrumda değil.


    Sıkılma olayına katılıyorum. Yaşlandığımı ve artık diyalogları okuyacak kadar sabrımın kalmadığını, konuyu anlamak için uğraşamadığımı düşünüyorum. Şahane konusu olan oyunları oynarken bile konuya ilgi duymama ve deşmek istememe rağmen sıkılıyorum, bunalıyorum. Artık daha fazla aksiyon, daha hızlı gelişen konu arıyorum. İngilizcem gayet yeterli olsa da yazıları okumak bana artık hamallık gibi geliyor.



    Edit: Lama mı o

    ya deve ya da eşşek,ben de bilmiyorum valla

    edit:lama da olabilir:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wildlove -- 28 Şubat 2008; 20:08:00 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SolidRock

    @neuro

    Bir oyunun (buna RPG'de dahildir) iyi veya kötü olmasını çıktığı platform etkilemez. Etkilediği bir şey varsa da o da hitap ettiği kitledir. Mass Effect konsola çıktı diye oyuna çoluk çocuk oyunu göz ile bakmak hata olur. Ha RPG tanımınız 2D izometrik oyunlardan daha öte bir kavramı kabul etmiyorsa o başka. Şahsen ben her türden ve platformdan RPG'lere ilgi duyduğum için bu mesele beni bağlamıyor. Baldur's Gate'i de beğenirim Diablo'yu da (RPG'liği bayağı bir tartışma konusu oldu bu forumda) Diğer taraftan Final Fantasy'de bir klasiktir benim için, KotOR'da. Aynı beklentilerim Mass Effect için de geçerlidir.

    Aşağıda biraz önce adını yukarıda zikrettiğim iki oyunun puanları mevcut artık bir bakarsınız konsoldan gelen oyunlar iyi mi oluyor, yoksa kötü mü?

    KotOR: %93
    Jade Empire: %81

    Notların ortalama oluşuna dikkatini çekerim.

    @solid

    öncelikle yorumun için teşekkür ederim. söylediklerinin çoğuna katılmasam da yukarıda alıntı yapanlara baktığımda saygı duyabileceğim tek yorum senden gelmiş. şunu söyliyim öncelikle. RPG için kesinlikle 2d izometrik olması gerekir diye bir sınırlandırmaya karşıyım. eğer gerçekten ticari kaygıları bir kenara bırakıp oyunun atmosferini 3d grafiklerle daha iyi yansıtabileceklerini düşünüyorlarsa tabi ki yapsınlar. Kotor(3d) kötü bir oyun mu mesela? tabi ki hayır. çok iyi bir RPG.

    sınırlandırma olayına gerekirsek bir RPG oyununda bana göre olmazsa olmazlar:
    1.çok sağlam bir senaryo detaylı ve özgün diyaloglar.
    2.detaylı karekter sistemi ve mutlakta alignment seçimi.
    3.mantıklı bir combat sistemi(ille turn base demiyorum). yani oyuncunun el becerisi ya da fps'deki becerisi savaşta kendisine kesinlikle avantaj sağlamamalı.

    mesajı atma nedenim ise yanlış anlaşılmam aslında. konsola yapılan RPG kötü olur basit olur demiyorum. demek istediğim şey her oyunun kendi platformunda güzel olması. ve uyarlamalarının genelde aynı tadı vermemesi. bu özellikle RPG diye hitabedilen oyunlarda daha da belirgin oluyor. konsolda çıkmış çok güzel RPG oyunlar da var tabi ki. Senin de verdiğin Final Fantasy mesela. Ama uyarlama PC versiyonu kesinlikle konsoldaki tadı vermedi bana. Ya da RPG'nin atalarından Zelda ve Phantasy Star serisi hep PC dışı sistemlerde çıktı.

    Kotor ise ayrı tutulması gereken bir oyun bence. çünkü Kotor bir uyarlama sayılmaz tam olarak. Konsol ile PC çıkış tarihleri arasında 3-4 ay var. Yani muhtemelen her iki platform için de yapılmaya başlanmış ve konsol versiyonu daha önce çıkmış. konsolda çok satınca pc'ye de uyarlamamışlar yani.

    Jade Empire ise benim yukarıda verdiğim tanıma uymadığı için ben RPG oyunu olarak kabul etmem mümkün değil. Tamam belki güzel bir oyun ama RPG diyemem kesinlikle. Oblivion gibi yani.




  • @neuro

    Senin damar bir RPG fanı olduğunu önceden biliyorum. Diablo hakkında bayağı bir tartışma yapılmıştı forumlarda hatırlıyorsan. Ancak bir oyunun (şuna RYO desek -Rol Yapma Oyunu- RPG yerine...) RYO olabilmesi için şartlarınızı ortaya koymuşsunuz da niye illaki alignment? Yani illa bir şirketin rule set'ini mi kullanacağız. Yanlış anladıysam bilgilendirin!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Alignment_%28Dungeons_%26_Dragons%29

    Zamanında (hatta hala) Fallout oynamışsındır. Fallout'ta da varmıydı alignment? Daha fazla üzerinde durmaya değmez sanırım bu alignment üzerinde...

    KotOR'u beğenmişsin, Mass Effect'i yapan firma da aynı, üstelik aşağı yukarı aynı oyun sistemine sahipler ve emin ol aynı diyaloğ derinliği bu oyunda da mevcut. Oyunun 360 versiyonu için piyasada bir dünya inceleme mevcut, bak bir istersen, peşin fikirli olma yani...




  • alignmenttan kastım sadece D&D sistemindeki kaotik neutral lawful good vs.. falan değil. RPG de sırf D&D sistemi değil zaten.

    ayrıca alignment dedinmi illa da karekter yaratma ekranında seçilmesi gerekir de demiyorum. hatta alignment'in ya da rep'in(fallout serilerinde olan) ekranda sayısal veriler şeklinde de yazması gerekmez. kaldı ki ben fallouttaki reputation sistemini D&D sisteminden daha çok seviyorum. hatta bence en iyi alignment sistemi kotorda var. ve bunu karekter gelişimine de çok iyi yansıtmışlar. (darka daha yakınsan dark side forcelarının daha az forcepower istemesi gibi) özellikle de oyunun seni giderek dark side'a geçirmeye çalışmasını çok iyi ayarlamışlar.

    sonuç olarak alignment sisteminden kastım oyunu bitiriken iyi şeyler yaparak mı bitireceksin yoksa kötü şeyler yaparak mı bitireceksin bu sana kalmalı.

    mesela diabloda diablonun cehennem ordularına katılıp deckard cain'i öldürüp tyrael'e meydan okuyup diablonun en sağlam komutanlarından biri olup daha sonra da diabloya ihanet ederek diabloyu o şekilde öldürebilme şansın var mı? hayır...

    ama mesela falloutt 2'de oynamışsan hatırlarsın. köle ticareti yapan bir grup var. istersen o grubu temizleyip köle ticaretini bitirebilirsin ya da o gruba katılıp sen de köle ticareti yapabilirsin. ya da overseerin sana söylediği mutantları öldürebilirsin ya da mutantlara katılıp overseeri öldürebilirsin. işte alignment budur. illa da karekter ekranında rakamsal olarak ya da bir bilgi olarak yazması gerekmez yani.

    işte bu yüzden diablo bir RPG değildir. çünkü diabloda RPGnin baş unsuru ROL YAPMA unsuru yoktur. mesela daibloda dialog yoktur. diyalog iki kişinin karşılıklı konuşmasında denir. diabloda sadece monolog vardır. sen tıklarsın tıkladığın kişi konuşur sadece sen dinlersin. o da sadece ünlem varsa kafasında... ha karekter gelişimi vardır diablo'da ama çok basittir. ve sadece karekter gelişimi level atlama vs yetmez.

    eğer diablo RPG ise mario'da RPG'dir. sonuçta diyamonolog orada da var. sen içinde gerçek bir prenses olmayan bir kaleye gittiğinde oradaki kız sana "beni kurtardığın için teşekkür ederim ama asıl prenses diğer kalede" diyor. al sana diyalog!!!
    mantar alınca da mario büyüyor. çiçek alınca da ateş etmeye başlıyor. al sana karekter gelişimi!!. basit ama sonuçta var.

    bunları daha önce de anlatmıştım ama şimdi tekrar yazmak istedim. katılmayabilirsin belki ama saygı gösterirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neuro -- 1 Mart 2008; 0:19:00 >




  • @neuro

    Gerçekten ayıp ettin, demek ki yaptığımız tartışmaları unutmuş ve sanki karşısındaki kişiyi saygısızca itham etme potasiyelindeki bir kişi olarak değerlendirmişsin beni. Açıkçası son cümleni okumayı istemezdim, öyle olsun bakalım...

    Neyse meseleyi dağıtmanın anlamısız olduğunu düşünüyorum. İkimizin takıldığı konu, konsoldan gelen oyunların pek bir şeye benzemediği idi. Arada KotOR'u beğendiğini ifade etmişsin (doğrudan veya dolaylı olarak) firma aynı firma, konsept aynı konsept; sorun nerede açıkçası anlamadım. Hatta 2003'den bu yana geçen beş yıl içinde ben Bioware'in daha kalite oyunlar üretecek deneyime sahip olduğuna inanıyorum. Bu kalite ve tecrübe önceden yok muydu? Elbette vardı, sonuçta Bioware bu yılların firması. (Gerçi EA'nın almasına bozulanlardanım ama...)

    Sonuç itibarı ile kalite bir RPG olduğu konsollardaki tecrübeden bilinen bu oyun, PC platformuna da unutulmayacak bir iz bırakacaktır. Sana belki bir noktada katılabilirim, o da her iki platformun oyuncularının sahip oldukları profil ve firmaların yapım esnasında bu profili dikkate almaları. Şahsen senin şu an taşıdığın kaygıyı ben Fallout 3 için hissediyorum.

    Kolay gelsin




  • bu birazda tarz meselesidir mesela bazıları (benim gibi !) bilim kurgu oyunlarını sevmez.. rpg dedinmi aklıma orta çağ tarih..kılıç kalkan gelir...
  • Çok sağlam grafikler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: NOAGANOSİE

    bu birazda tarz meselesidir mesela bazıları (benim gibi !) bilim kurgu oyunlarını sevmez.. rpg dedinmi aklıma orta çağ tarih..kılıç kalkan gelir...


    Fallout gelmiş geçmiş en iyi 3 RPG'den, gelmiş geçmiş en iyi 5 oyundan biridir. İçinde kılıç da yoktur kalkan da. Oyun orta çağda geçmez. RPG FRP'nin alt dalı sayılabilirse eğer, FRP'de gelecekte geçen Settinglerin varlığı konusunda seni temin ederim. Ama ben beceremiyorum, çok teknik terim var ve benim kafam bu settingte aynı anda 5 oyuncuya yapamayacaklarını söylemeye çalışmıyor.

    @SolidRock, Fallout'ta Alignment diyemesek de bir iyi/kötü ayrımı var. Zamanın kallavi Paladin'i olduğunu bildiğimden bunu da bildiğine eminim.

    RPG artık yalnızca FRP'yi kapsamıyor. Level sistemi ve az uz tercih yapma şansı ile bütün oyunlar direk RPG klasmanına giriyor. MOHAA ve Silent Hill de RPG deseler dönüp de sinirlenmem, oh bebek sinirlenmem.




  • grafkler mükemmel
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.