Şimdi Ara

MASS EFFECT ANDROMEDA - ANA KONU (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
740
Cevap
10
Favori
37.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ya oyuna almazsın eleştirirsin ki gına geldi artık herkesin gelip gelip aynı şeyleri yazmasından ama alanlara sallamak hatta ülke siyaseti ile ilişkilendirmek şaka gibi olmuş.. sanane be birader ya sanane sana mı soracağız? gel eleştir alanlara sallamak ne oluyor? iyice şeyini çıkardınız!!
  • Yarın Bioware "Acil Durum Planı"nı açıklayacak, bakalım neler açıklayacak merak ediyorum.

    "Mass Effect Andromeda'nın dünya genelinde çıkışı üzerinden bir hafta geçti ve serinin hayranlarının yaparken oldukça zorlu bir süreçten geçtiğimiz bu deneyimi yaşayacağı için daha heyecanlı olamazdık. Bu konuda bazı geri bildirimler aldık, bazıları olumlu, bazıları ise kritikti. Aldığımız bu geri bildirimler oyun için devam eden desteğimizin önemli bir parçasını oluşturuyor ve 4 Nisan Salı günü paylaşacağımız acil durum planları için sabırsızlanıyoruz.
  • Ya ben oyunu genel olarak beğendim. Beklentilerinizin ne olduğuna bakar tabi konu ama, Daha önceki Mass Effectlerin hepsini oynamış bitirmiş senasyosunu sonuna kadar örselemiş biri olarak,

    Henüz oyunun başındayım, 4-5 saatlik bi oynanış sürem var. Senaryo, muhabbet, vs güzel.

    Grafikler konusunda aynı şey geçerli değil, PS4 PRO var bende, kaplamaların geç gelmesi, önce düz yüzeyler halinde, sonra parça parça yüksek detaylı kaplamaların yerlerine gelmesi en çok gözüme çarpan konu oldu. bazen grafiğin tam yerini alması 3-4 saniye sürüyor. Bu baya saçma bi konu. Dialoglarda FPS düşmesi de göze çarpıyor. fps düşmesi çok derdim değil açıkçası sonuçta konuşma ekranı. Ama kaplamaların açık dünya oyunlarda geç gelmesi, sürekli seyahat ederken biraz can sıkıcı olabiliyor.

    Oynadığıma da aldığıma da pişman değilim. Oyuna negatif alevlenenleri anlamıyorum. bazen abartı tepkili olabiliyoruz.




  • İki video izleyip 150 saat oynamış gibi yorum yapanları gördükçe bazı konulara açıklık getirmek gerekiyor diye düşünüyorum zira oynamadan konuşanlara itibar etmeyin.

    Bunları 90 saatlik single, 8 saatlik de multi deneyimim sonucu yazıyorum.

    En çok eleştiriyi alan vücut hareket animasyonlarının, sadece "ara sahneler" için geçerli olduğunu herkes bir kafasına yazsın. Çok bilmiş biri "genel animasyonlara" laf etmiş, oyun içi vücut animasyonları Horizon ile kıyaslanacak kadar başarılı, hatta emin olun Witcher 3'de Geralth'ın kütük hareketlerinden daha iyi.

    Yüz animasyonları kötü ama işin burada insanların atladığı bir şey var. Mass Effect hiçbir zaman bu konuda öncü bir oyun olmadı, çıktığı dönemlerde bu konuda hep kötü oldu. Bu oyun o döneme göre kayda değer bir gelişme sarf etmiş mi, pek etmemiş ama ME, "karakter mimik yapamıyor" diye eleştirilip, oynanmayacak bir oyun değil. Bunu yapan da zaten oyuncu falan değildir.

    Diyalog konusunda oyunun gömüldüğü kadar kötü bir durumu yok. Eleştirilen kısım şu, birincisi bazı konuşmalar, ki bu da sürekli karşınıza çıkan bir şey değil; yersiz uzun olabiliyor hali ile muhabbet biraz mantıksız bir hale gelebiliyor. İkincisi ise çok fazla teknik terim yer alıyor. Yabancı dil seviyeniz yüksek dahi olsa bu terimleri anlamıyorsunuz çoğu zaman, anlamadığınız için de sıkabiliyor. Ancak oynadığım süre içerisinde sıkıldığım konuşmaların sayısı bir elin parmağını geçmez. Ek olarak, oyundaki kelime sayısı söylendiğine göre 800-900k civarında ve bu Witcher 3, Skyrim gibi oyunlardan iki katı fazla diyalog var demek. Her diyaloğun müthiş olmasını beklemeyin, o kadar çok npc ile muhabbete giriyorsunuz ki, eski rol yapma oyunlarını aratmayan Dragon Age Origins'den bu yana rol yaptığımı bu kadar çok hissettiren ikinci oyun oldu Andromeda.

    Hikaye, bu konuda oyun müthiş bir gizemin içine sokuyor insanı, eğer direk ana hikaye görevlerine odaklanmaz iseniz oyun zaten azar azar veriyor hikayeyi, büyük bir merak ve gizem içerisinde kalıyorsunuz. Olağanüstü bir sci-fi hikayesi anlatmıyor ama kötü bir hikayesi de yok. Gayet yeterli seviyede, sizi meraklandıracak kadar başarılı bir hikayesi var. Daha açıklayıcı bir tabir kullanayım, oyunun hikayesi bir başlangıç-geçiş hikayesi aslında, tıpkı ME1 gibi; orada da Reaper'lardan çok az bahsedilmiş, ikinci plana atılarak merak ettirmişlerdi. Andromeda'da çok benzer bir durum var, bazı şeylerin başlangıcını bilmiyorsunuz ve şüpheye düşüyorsunuz. Ek olarak, oyunun hikaye ilerleyişi aslında gerçeğe çok uygun bir şekilde de gidiyor. ME denilince insanların aklına ME2-3'ün bitmek bilmeyen tempoda anlattığı bilimkurgu macerası gelebilir ama Samanyolundan yolan çıkan ırklar, yeni bir galakside yeni yaşanabilir yerler yaratmaya çalışıyorlar. Mantık olarak bu oyun biraz daha durağan, biraz daha ağır yapıda olmak zorunda zaten, çok normal.

    Gelelim oyunun artılarına,

    Yaşanabilir hale getirebildiğiniz koca haritaları olan beş farklı gezegen var. İniş yapabildiklerinizin sayısı daha da fazla, hepsi ayrı ayrı detaylı bir şekilde modellenmiş. Hepsinin kendi ekosistemi var, kendine has şartları var. Oturduğu yerden g.tlerini büyüten çok bilmiş tipler "5 yılda bunu mu yaptılar yeaa" diyor hani, adamlar 5 yılda kendilerini detaya gömmüşler, ince ince işlemişler gezegenleri ve hepsi öylesine araştırmaya, keşfe müsait yapıdalar ki, ilk ayak bastığınızda içinde kayboluyorsunuz. Bir müddet görev bile yapmak gelmiyor içinizden çünkü keşfetmenin cazibesi çok fazla.

    Sesler, muhtemelen sci-fi yapımları arasında ya en iyisidir ya da ilk üçtedir. İnanılmaz bir tecrübe yaşatıyor, eğer iyi de bir kulaklığınız varsa kendinizi gerçekten orada hissediyorsunuz.

    Grafik konusunda modeller zayıf ama aydınlatma o kadar başarılı ki, iç ve dış fark etmeksizin tüm mekanlar çoğu zaman çok gerçekçi bir manzara oluşturuyor. Özellikle bazı gezegenlerin görüntülerini tarif etmek ise mümkün değil. Spoiler olmaması için mp'den birkaç resim ekliyorum ki aydınlatmanın ne kadar başarılı olduğunu görebilin. Yüksek poligonlu modellerden ziyade görsel çıtanın yükselebilmesi için en önemli şey aydınlatmadır, o yüzden Andromeda'da grafik beklentisi olanları hayal kırıklığına uğratan bir oyun değil.

    http://i.hizliresim.com/m32VO1.jpg
    http://i.hizliresim.com/EgP7G8.jpg
    http://i.hizliresim.com/DP7Lz6.jpg

    Oyunun en başarılı tarafı hatta bu konuda muhtemelen yapılmış en iyi oyunlardan biri; çatışma sistemi. Oyun bu konuda çılgına bağlıyor, toplam 36 farklı yetenek ve 7 farklı profil ile kendinize sayısız, bakın abartmıyorum sayısız kombinasyonda karakter build yapabiliyorsunuz. Oyunu 100 saat oynasanız, her 10 saatte bir build değiştirseniz 10 farklı oyun oynamış gibi olursunuz emin olun, böylesine farklı ve keyifli bir deneyime imkan sağlıyor.

    Çatışma sisteminin bir diğer iyi tarafı da, çok sayıda silah, zırh ve mod olması. Tam anlamıyla içinde kayboluyorsunuz, seviyenize göre eşya craftlarken size göre en iyisini seçmek ayrı keyifli, onu modlayarak daha da iyi hale getirmek ayrı keyifli. Daha yukarısı var mı bilmiyorum ama benim gördüğüm lvl 80'e kadar kadar eşyalarınızı geliştirebiliyorsunuz. Ben 100 saate yaklaştım, lvl 50 ayarında eşyalarını yeni yapabildim. Ek olarak, siper alma sistemine de laf edilmiş, oyunun siper sistemi değişti. Bir duvarın önüne geldiğinizde karakter artık kendi kendine siper alıyor, bu benim de sevdiğim bir şey değil ama bu oyunda bir sıkıntı yaratmadı bana, çünkü aksiyona girdiğinizde tempo o kadar yükseliyor ki, bir saniye yerinizde durmuyorsunuz. İlla ki sipere gireceğim diyorsanız da yamuk yumuk bir yerde değilseniz zaten karakter de sıkıntısız sipere giriş yapıyor.

    Görev çeşitliliği var ama benzer görevlerde yer alıyor. Açık dünya yapısına sahip her oyunun yaşadığı sıkıntıyı Andromeda'da yaşıyor ama görevlerin yapısı gezegenler ve ırklar üzerinde öylesine güzel yedirilmiş ki, benzer tip görevi yapsanız dahi sırıtmıyor. Ancak gerçekten çok farklı tip de bolca görev var, bunlara ek olarak gezegenlerin ve karakterlerin kendine özel görevleri de yer alıyor. Tam anlamıysa görev havuzunun içinde yüzüyorsunuz.

    Verilen paraya değer mi diye soran varsa, 90 saatte %61'ini tamamladığım, içeriği dolup taşan, tam bir sci-fi macerası sunan, gizemli bir hikayesi olan, oynanış mekanikleri ciddi anlamda başarılı olan, ek olarak seveni var sevmeyeni var ama arkadaşlarınızla 4 kişi co-op da oynayabilme imkanı sunan, çooook uzun bir oyun Andromeda.




  • melkor23 kullanıcısına yanıt
    umarım bazılarına kapak olur bu yorumlar.. ellerine sağlık..
  • melkor23 kullanıcısına yanıt
    Oyunu güzel değerlendirmişsin, teşekkürler. Multiplayer hakkında da biraz bilgi verebilirmisin, mesela ben sadece strike oynadım bunun haricinde başka bir mod var mı ?
  • tanerq kullanıcısına yanıt
    Multi tek moddan oluşuyor, dört kişi co-op oynanan single ile bağlantısı olmayan ayrı bir sistem. Beş farklı haritada bronz, gümüş, altın zorluklarından birini seçerek yedi dalga dayanmaya çalışıyorsun. Her dalgada farklı görevler olabiliyor, birinde düşmanları öldür, birinde hack yap, birinde bölgeyi ele geçir gibi yedinci dalgada da çıkış yaparak görevi sonlandırıyorsun. Karakter geliştirme sistemi tek bir karakter üzerine değil, çok sayıda farklı yetenek tiplerini kullanan karakterler var, ister birini ister hepsini geliştirebiliyorsun. Yeni karakterler ve silahlar açmak için de biriken krediler ile menüdeki store'dan sandıklar açıyorsun, bunların içinden silah ve karakterler dışında çeşitli başka eşyalar da düşüyor. Ne kadar değerli sandık açarsan o kadar değerli eşyalar elde ediyorsun. ME3'de oynadıysanız aynı sistem, kafa dağıtmak için arada girip oynanabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melkor23

    İki video izleyip 150 saat oynamış gibi yorum yapanları gördükçe bazı konulara açıklık getirmek gerekiyor diye düşünüyorum zira oynamadan konuşanlara itibar etmeyin.

    Bunları 90 saatlik single, 8 saatlik de multi deneyimim sonucu yazıyorum.

    En çok eleştiriyi alan vücut hareket animasyonlarının, sadece "ara sahneler" için geçerli olduğunu herkes bir kafasına yazsın. Çok bilmiş biri "genel animasyonlara" laf etmiş, oyun içi vücut animasyonları Horizon ile kıyaslanacak kadar başarılı, hatta emin olun Witcher 3'de Geralth'ın kütük hareketlerinden daha iyi.

    Yüz animasyonları kötü ama işin burada insanların atladığı bir şey var. Mass Effect hiçbir zaman bu konuda öncü bir oyun olmadı, çıktığı dönemlerde bu konuda hep kötü oldu. Bu oyun o döneme göre kayda değer bir gelişme sarf etmiş mi, pek etmemiş ama ME, "karakter mimik yapamıyor" diye eleştirilip, oynanmayacak bir oyun değil. Bunu yapan da zaten oyuncu falan değildir.

    Diyalog konusunda oyunun gömüldüğü kadar kötü bir durumu yok. Eleştirilen kısım şu, birincisi bazı konuşmalar, ki bu da sürekli karşınıza çıkan bir şey değil; yersiz uzun olabiliyor hali ile muhabbet biraz mantıksız bir hale gelebiliyor. İkincisi ise çok fazla teknik terim yer alıyor. Yabancı dil seviyeniz yüksek dahi olsa bu terimleri anlamıyorsunuz çoğu zaman, anlamadığınız için de sıkabiliyor. Ancak oynadığım süre içerisinde sıkıldığım konuşmaların sayısı bir elin parmağını geçmez. Ek olarak, oyundaki kelime sayısı söylendiğine göre 800-900k civarında ve bu Witcher 3, Skyrim gibi oyunlardan iki katı fazla diyalog var demek. Her diyaloğun müthiş olmasını beklemeyin, o kadar çok npc ile muhabbete giriyorsunuz ki, eski rol yapma oyunlarını aratmayan Dragon Age Origins'den bu yana rol yaptığımı bu kadar çok hissettiren ikinci oyun oldu Andromeda.

    Hikaye, bu konuda oyun müthiş bir gizemin içine sokuyor insanı, eğer direk ana hikaye görevlerine odaklanmaz iseniz oyun zaten azar azar veriyor hikayeyi, büyük bir merak ve gizem içerisinde kalıyorsunuz. Olağanüstü bir sci-fi hikayesi anlatmıyor ama kötü bir hikayesi de yok. Gayet yeterli seviyede, sizi meraklandıracak kadar başarılı bir hikayesi var. Daha açıklayıcı bir tabir kullanayım, oyunun hikayesi bir başlangıç-geçiş hikayesi aslında, tıpkı ME1 gibi; orada da Reaper'lardan çok az bahsedilmiş, ikinci plana atılarak merak ettirmişlerdi. Andromeda'da çok benzer bir durum var, bazı şeylerin başlangıcını bilmiyorsunuz ve şüpheye düşüyorsunuz. Ek olarak, oyunun hikaye ilerleyişi aslında gerçeğe çok uygun bir şekilde de gidiyor. ME denilince insanların aklına ME2-3'ün bitmek bilmeyen tempoda anlattığı bilimkurgu macerası gelebilir ama Samanyolundan yolan çıkan ırklar, yeni bir galakside yeni yaşanabilir yerler yaratmaya çalışıyorlar. Mantık olarak bu oyun biraz daha durağan, biraz daha ağır yapıda olmak zorunda zaten, çok normal.

    Gelelim oyunun artılarına,

    Yaşanabilir hale getirebildiğiniz koca haritaları olan beş farklı gezegen var. İniş yapabildiklerinizin sayısı daha da fazla, hepsi ayrı ayrı detaylı bir şekilde modellenmiş. Hepsinin kendi ekosistemi var, kendine has şartları var. Oturduğu yerden g.tlerini büyüten çok bilmiş tipler "5 yılda bunu mu yaptılar yeaa" diyor hani, adamlar 5 yılda kendilerini detaya gömmüşler, ince ince işlemişler gezegenleri ve hepsi öylesine araştırmaya, keşfe müsait yapıdalar ki, ilk ayak bastığınızda içinde kayboluyorsunuz. Bir müddet görev bile yapmak gelmiyor içinizden çünkü keşfetmenin cazibesi çok fazla.

    Sesler, muhtemelen sci-fi yapımları arasında ya en iyisidir ya da ilk üçtedir. İnanılmaz bir tecrübe yaşatıyor, eğer iyi de bir kulaklığınız varsa kendinizi gerçekten orada hissediyorsunuz.

    Grafik konusunda modeller zayıf ama aydınlatma o kadar başarılı ki, iç ve dış fark etmeksizin tüm mekanlar çoğu zaman çok gerçekçi bir manzara oluşturuyor. Özellikle bazı gezegenlerin görüntülerini tarif etmek ise mümkün değil. Spoiler olmaması için mp'den birkaç resim ekliyorum ki aydınlatmanın ne kadar başarılı olduğunu görebilin. Yüksek poligonlu modellerden ziyade görsel çıtanın yükselebilmesi için en önemli şey aydınlatmadır, o yüzden Andromeda'da grafik beklentisi olanları hayal kırıklığına uğratan bir oyun değil.

    http://i.hizliresim.com/m32VO1.jpg
    http://i.hizliresim.com/EgP7G8.jpg
    http://i.hizliresim.com/DP7Lz6.jpg

    Oyunun en başarılı tarafı hatta bu konuda muhtemelen yapılmış en iyi oyunlardan biri; çatışma sistemi. Oyun bu konuda çılgına bağlıyor, toplam 36 farklı yetenek ve 7 farklı profil ile kendinize sayısız, bakın abartmıyorum sayısız kombinasyonda karakter build yapabiliyorsunuz. Oyunu 100 saat oynasanız, her 10 saatte bir build değiştirseniz 10 farklı oyun oynamış gibi olursunuz emin olun, böylesine farklı ve keyifli bir deneyime imkan sağlıyor.

    Çatışma sisteminin bir diğer iyi tarafı da, çok sayıda silah, zırh ve mod olması. Tam anlamıyla içinde kayboluyorsunuz, seviyenize göre eşya craftlarken size göre en iyisini seçmek ayrı keyifli, onu modlayarak daha da iyi hale getirmek ayrı keyifli. Daha yukarısı var mı bilmiyorum ama benim gördüğüm lvl 80'e kadar kadar eşyalarınızı geliştirebiliyorsunuz. Ben 100 saate yaklaştım, lvl 50 ayarında eşyalarını yeni yapabildim. Ek olarak, siper alma sistemine de laf edilmiş, oyunun siper sistemi değişti. Bir duvarın önüne geldiğinizde karakter artık kendi kendine siper alıyor, bu benim de sevdiğim bir şey değil ama bu oyunda bir sıkıntı yaratmadı bana, çünkü aksiyona girdiğinizde tempo o kadar yükseliyor ki, bir saniye yerinizde durmuyorsunuz. İlla ki sipere gireceğim diyorsanız da yamuk yumuk bir yerde değilseniz zaten karakter de sıkıntısız sipere giriş yapıyor.

    Görev çeşitliliği var ama benzer görevlerde yer alıyor. Açık dünya yapısına sahip her oyunun yaşadığı sıkıntıyı Andromeda'da yaşıyor ama görevlerin yapısı gezegenler ve ırklar üzerinde öylesine güzel yedirilmiş ki, benzer tip görevi yapsanız dahi sırıtmıyor. Ancak gerçekten çok farklı tip de bolca görev var, bunlara ek olarak gezegenlerin ve karakterlerin kendine özel görevleri de yer alıyor. Tam anlamıysa görev havuzunun içinde yüzüyorsunuz.

    Verilen paraya değer mi diye soran varsa, 90 saatte %61'ini tamamladığım, içeriği dolup taşan, tam bir sci-fi macerası sunan, gizemli bir hikayesi olan, oynanış mekanikleri ciddi anlamda başarılı olan, ek olarak seveni var sevmeyeni var ama arkadaşlarınızla 4 kişi co-op da oynayabilme imkanı sunan, çooook uzun bir oyun Andromeda.

    Teşekkürler yazı için. Oyunu almak konusunda çok kararsızdım, bir kaç gündür özellikle keşif ve uzay atmosferiyle alakalı çok güzel yorumlar görüyordum en son senin yorumunu da görünce bu hafta içinde oyunu almaya karar verdim. Yüz, mimik animasyonlarının zaten çok önemli olacağını düşünmüyorum keza ana dilde olmadığı için illaki alt yazı ile takip edeceğim ve yüz animasyonlarının çok gözüme takılacağını zannetmiyorum. Bu arada companions diyalogları nasıl? Aranızda bir bağ oluşturacak kadar yeterli mi?




  • Pissacore kullanıcısına yanıt
    Hem ana-yan görevler esnasında hem de yoldaşların kendilerine özel görevleri ile onlarla bağ oluşturabileceğiniz ortamlar yaratılmış. Hepsinin kendine has ilgi alanları, merak duyduğu konular var ve bunlarla alakalı sorular sorup yardım isteyebiliyorlar. Tabii bu aynı zamanda biraz oynayan kişinin karakteri ile de alakal bir durum, ben Jaal ve Drack karakterlerini çok sevdim mesela; özellikle Jaal'ın kendi ırkı içerisindeki konumu, ırkına bakış açısı, olayları değerlendirme şekli ve içinde bulunduğu duruma ayak uydurmaya çalışırken benimle kurduğu muhabbetler çok hoşuma gitmişti. Mesela Vetra diye bir yoldaşımız var onu da hiç sevemedim, karakteri, düşünce tarzı bana pek uymuyor ama ilginçtir bir kardeşi var, çok eğlenceli bir karakter ve yoldaşımız olmadığı halde onu daha çok sevdim. Bu konuda çok geniş bir imkan sunuyor oyun, kendi yoldaşına saygı duymayıp onun arkadaşına saygı duyabilecek noktaya gelebiliyorsun.




  • Beyler oyunu beğenmeyip satmak isteyenler var ise horizon zero dawn ile takas edebilirim. ( bir mass effect ne kadar kötü olabilir ki)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almam diyordum ama yazdıklarınızı okuduktan sonra vazgeçtim gibi hocam hemen olmasada indirime girmesini bekleyip alırım nasipse..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyuna 6 Nisan'da güncelleme geliyor.

    Galaksi haritasında gezegenler arası gezerken hızlı geçiş imkanı olacak
    Taşıma kapasitesinin limiti arttırılıyor
    İnsan ve Asari ırklarının gözleri biraz daha geliştirilmiş
    Remnant bulmacalarını hızlıca çözmek için gerekli anahtarların satıcılardaki fiyatı düşüyor ve bulma imkanı artıyor
    Dudak senkronu biraz daha geliştiriliyor
    Ryder'ın koşma animasyonundaki bir hata düzeltiliyor
    Multiplayer'daki oyuncu bulma sistemi geliştiriliyor
    Tutorial geliştiriliyor
    Single player dengesinde, cephane kutuları, silahlar, Nomad (Aracımız), profiller, saldırılar ve oyunun ilerleyişi ile ilgili konularda bazı değişiklikler olacak
    Multi player dengesinde, silahlar, siper alma ve düşmanlarla ilgili olarak bazı değişiklikler olacak
    Galaksi haritasında otomatik pilot sahnesini geçilebilecek
    İlişkiler ve hikaye görevleri esnasındaki mantık, zamanlama ve akıcılık gelişecek
    Diyalog esnasındaki dudak senkronları ve yüz animasyonları gelişecek
    Çeşitli sorun ve hatalar da düzeltilecek (Müziklerin bazen çalmaması, fast travel ile alakalı, karakterlerin bazı yerlerde sıkışması, mp'de bazen karakterlerle etkileşimin kaybolması vs.)

    Multiplayer için yeni silahlar, haritalar, karakterler geliyor.

    İleri ki zamanlarda Bioware bazı geliştirmeler daha yapacakmış. Bunlar,

    Karakter yaratmayı biraz daha detaylandırma
    Saç ve görünümü geliştirme
    Ara sahneleri ve animasyonları geliştirme
    Scott Ryder ile ilişki yaşamak için daha fazla seçenek
    Hainly Abrams ile yapılan konuşmalarda bir düzenleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melkor23 -- 4 Nisan 2017; 20:37:34 >




  • Bugün sipariş geçmiştim oyunu, yarın elimde olacak. 1 gün daha bekleyip, güncellemeyle başlayayım bari. İyi oldu güncelleme oldukça detaylı gözüküyor :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Oyuna net olarak karalama kampanyasi yapilmis. Artik hangi pislik kisilerin elinden ciktiysa bu fikir gayet guzel suru psikoloji olusturmus.



    5 saatlik gameplay surem var henuz. Bu yilin en guclu GOTY adayi bana gore. Onceki oyunlar ne kadar Mass Effect ise bu onlardan daha cok Mass Effect. Bir kere oynanis cok gelistirilmis. Eski oyunlardaki kutukluk gitmis. Cok daha akici animasyonlar. Catismalar cok rahat ve cok keyifli. Grafikler zaten muhtesem.



    Su gozler konusunda da dedigim gibi oyuna karalama kampanyasindan baska bir sey aklima gelmiyor. Uc bes tane sacma sahneyi alip butun oyun butun sahneler boyle izlenimi yaratiliyor. O gordugunuz sahneler bir ya da iki frame'de oyle sadece. Onun disinda hic sorun yok. Kaldi ki oyun hayvan gibi RPG, oncekilerden de daha fazla. Cevre cizimleri, uzayin gezegenlerin cizimleri sci-fi hayranlarini oturur aglatir ekran basinda. Muthis ozenli yapilmis.



    Dedigim gibi GOTY'in bence en buyuk adayi. Daha da bir sey soylemeye gerek yok bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oyungezer dergiside incelemiş bu ay.

    Artılar:
    -Görüp görebileceğiniz en büyük ve en güzel açık dünyalardan birine sahip
    -İrili ufaklı yüzlerce görev
    -Ekip üyelerimizin sadakat görevleri ayrı bir güzel
    -Yetenek sisteminin sunduğu olağanüstü esneklik sayesinde savaşlar baya aksiyonlu geçiyor
    -Etkileşime girilebilir karakterlerin sayısı abartı
    -BioWare sinematik sahne tasarlama olayını iyice sökmüş

    Eksiler:
    -BioWare'den alışık olduğumuz yazım kalitesini arıyor bu gözler
    -Ana hikaye, başkarakterimiz ve baş kötümüz meh
    -Yeni ırk sayısı çok az, bu da oyunun vermek istediği macera hissini baltalıyor
    -Gözünüzü seveyim, hiç mi gerçek insan görmediniz? O yüz animasyonları ne?

    Puan: 7+

    Son karar:

    Buram buram yaratıcılık kokan veya Mass Effect serisinin adının hakkını veren bir şaheser değil ama açık dünya aksiyon/RYO seviyorsanız burun kıvırmak büyük hata olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu ortalama sahip olan oyunlar zaten GOTY ye aday olamıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece şu konuşma sahnelerindeki fps dropları stutterlar düzelsin razıyım. Sırf o yüzden oynamaya başlamaktan vazgeçtim. Oyununda çoğu o diyalog sahneleri kardeşim. Oyunun genelinde yok ama o diyaloglardaki sahne açısı değişince olan anlamsız fps dropları, ses senkronize bozuklukları uyuz ediyor adamı. Oyunu bi 3 saat oynayıp bırakmıştım. İnşallah bu yeni gelen patch'de bu sıkıntıyı düzeltirlerde başlarım.
  • Yeni update'i yaptım. Yüz animasyonları filan biraz düzeltilmiş gözler küçültülmüş. Ses senkronizasyonları daha iyi. Yalnız diyaloglardaki sahne açısı değişirken olan stutterlar devam ediyor

    Yalnız banamı öyle geliyor emin değilim bu sahne açısı değişirken olan stuterlar sanki saçlarla alakalı gibi.
  • 10 saat oldu, henuz daha ilk ana senaryo gorevini yaptim. İlk derken ilk "simdi veya bi dolas gel sonra yap" mantiginda olani yani. Eos, pheebe, vault vs. diyeyim oyle anlayin.

    Su daha ilk dogru durust senaryo gorevindeki mekanlari, cizimleri, hayalgucunu, "sci-fi'in nasil allahi olunur" adli calismayi konusmuyoruz da gozleri saclari aman dudaklari konusuyoruz ya yaziklar olsun bizdeki su oyun anlayisina da.

    Oyunun elestirilecek iki kismi var benim icin. Menulerin karisik olmasi 1 (inventory, quest, skiller vs. Bunlar bi derli toplu olabilirdi. Skill sistemi cok guzel agac sunum olarak yapilabilirdi mesela), 2. İse combat modunda fov'un cok az olmasi (yanimda dusman var benim haberim olmuyor bazen mesela gorus alanim o kadar dar ki) ve combat - non combat gecisinin biraz kasinti olmasi (mesela sprint attigimizda non combata gecebilirdi)

    Bunun disinda RPG'lerin, bilimkurgu temali oyunlarin en guzellerinden biri olmus.

    Ha bir de sinematik sunum olayini cok gelistirmis Bioware. Film gibi sahneler. Hem bu kadar dolu oyun hem de boyle sinematik bir sunum. Hem de bilimkurgu. Cok sansliyiz haberimiz yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 6 Nisan 2017; 21:14:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oyunun sunum şekli, görevlerin gelişimi, haritanın kullanımı vb. şeylerde sınıfta kalmışlar. Oyun hiç kullanıcı dostu değil maalesef. 50 tane görev var bir yerden bir yere giderken devamlı haritaya bakmak gerekiyor. Karman çorman yapmışlar her yeri.

    Büyük potansiyel var mass effect evreninde. Bu eleştiriler iyi bir ders olur umarım yapımcılara.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.