Şimdi Ara

marş sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
32.823
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar bende benzin-lpge li bir şahin var araba ilk çalıştırdıgımda sorun yok marş gayet güzel alıyor ama diyelim 50km filan bi yol yaptıktan sonra motor sıcaklıgı 60veya 70e çıktıgında arabayı stop ettim diyelim tekrardan marşa vurunca arabanın dinamo sanki kitleniyor rıg rıg edip kalıyor dinamo burçlarındandır diyecem daha bir hafta önce degiştim aküdensen sıfır e bunun derdine sıcak olan motor daha iyi çalışmaz mı soguk havada bu karda kışda tık demeden tek marşda alıyor ama motor sıcakken marş dinamosu dönmüyor sanki bunun sebebini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Sicakken Marş Basmaması: Nedenleri ve Çözümleri

    Araçların sıcakken marş basmaması yaygın bir sorundur ve çeşitli nedenleri olabilir.

    Başlıca Nedenler:

    • Arızalı Marş Motoru: Marş motoru, aracınızı çalıştırmaktan sorumludur ve sıcakken arızalanabilir.
    • Zayıf Akü: Motor sıcakken akü voltajı düşebilir ve marş motorunun çalışması için yeterli gücü sağlayamayabilir.
    • Yanlış Yakıt Karışımı: Sıcak bir motorda uygun olmayan bir yakıt karışımı, bujilerin ateşlemesini engelleyebilir ve marş basmasını önleyebilir.
    • Arızalı Ateşleme Sistemi: Bobinler, bujiler veya ateşleme modülü arızalıysa, sıcakken marş basmasını önleyebilirler.
    • Sensör Sorunları: Hava akış sensörü veya krank mili konum sensörü arızalıysa, motor yönetim sistemi uygun miktarda yakıt ve hava sağlayamaz ve sıcakken marş basmasını önleyebilir.
    • Yakıt Pompası Sorunları: Yakıt pompası, motora yakıt sağlamaktan sorumludur ve sıcakken arızalanabilir veya yetersiz yakıt basıncı oluşturabilir.

    Çözümler:

    • Arızalı marş motorunu değiştirin.
    • Aküyü kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Uygun yakıt karışımını kullandığınızdan emin olun.
    • Ateşleme sistemini inceleyin ve arızalı parçaları değiştirin.
    • Sensörleri kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Yakıt pompasını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Arabanızın sıcakken marş basmama sorununu kendiniz çözemiyorsanız, nitelikli bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Konu da mesajım kalsın bende merak ettim bir daha girdiğim de bakayım bilgili bir arkadaşım cevaplarsa sevinirim.
  • Dinamonun bakımını yeni yaptırdım diyorsunuz ama yinede dinamodan olabilir, akü kutup başları oksitlendiyse ve tam geçirmiyorsa olabilir, küçük bir ihtimal ama şase bağlantısından olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hokkabaz

    Dinamonun bakımını yeni yaptırdım diyorsunuz ama yinede dinamodan olabilir, akü kutup başları oksitlendiyse ve tam geçirmiyorsa olabilir, küçük bir ihtimal ama şase bağlantısından olabilir.
    bende aynı sını düşündüm kutup başı saglam şase kablosunu elektrik kablosunu yeni degiştim ben elektrik santralinde çalışıyorum orda kullandıgımız kaliteli kablolardan piyasadaki dandik kablolardan degil yani benim arabadaki sıkıntı motor ısınınca marş zor basıyor hatta hiç basmıyor diyebiliriz ama sabahları araba tek marşta sıkıntısız alıyor benim kafamı kurcalayanda bu zaten dinamoda bir sıkıntı varsaki zaten onda var başka açıklamadı kalmıyor sabahlarıda marş basmaz burçlarını kömürlerini degişeli 2 hafta oldu motoru yeni yaptırdım dinamoyuda yaptıralım dedik ama nedense olmadı bu gidişle yeni dinamo alacam başka çare özükmüyo yada yeniden bir bakım yaptıracam ona ondan sonra yine olmazsa yeni alınacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan_m

    bende aynı sını düşündüm kutup başı saglam şase kablosunu elektrik kablosunu yeni degiştim ben elektrik santralinde çalışıyorum orda kullandıgımız kaliteli kablolardan piyasadaki dandik kablolardan degil yani benim arabadaki sıkıntı motor ısınınca marş zor basıyor hatta hiç basmıyor diyebiliriz ama sabahları araba tek marşta sıkıntısız alıyor benim kafamı kurcalayanda bu zaten dinamoda bir sıkıntı varsaki zaten onda var başka açıklamadı kalmıyor sabahlarıda marş basmaz burçlarını kömürlerini degişeli 2 hafta oldu motoru yeni yaptırdım dinamoyuda yaptıralım dedik ama nedense olmadı bu gidişle yeni dinamo alacam başka çare özükmüyo yada yeniden bir bakım yaptıracam ona ondan sonra yine olmazsa yeni alınacak

    Alıntıları Göster
    benim aracım dizel gerçi ama sıcakken geç çalışma oluyorsa mazot pompasında sorun var derler genel olarak.seninkide benzim pompası falan olabiir belki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mu_ca

    benim aracım dizel gerçi ama sıcakken geç çalışma oluyorsa mazot pompasında sorun var derler genel olarak.seninkide benzim pompası falan olabiir belki

    Alıntıları Göster
    aynı sorun bende de vardı baya bi uğraştım ustaya gtürdüğümde nasıl olur soğukken basmaz marş sıcakken nasıl olurda takılır felan filan. marş motorunun içindeki kırmızı sarmal parçadan 1 veya 2 tel lehim attığı için yapıyormuştu dönerken sıra o tele geldiğinde takılır gibi oluyordu lehim yaptırdım düzeldi 2 ay sonra tekrar attı yenisini taktırdım sorun kalmadı o parça da 40 liraydı galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzali

    aynı sorun bende de vardı baya bi uğraştım ustaya gtürdüğümde nasıl olur soğukken basmaz marş sıcakken nasıl olurda takılır felan filan. marş motorunun içindeki kırmızı sarmal parçadan 1 veya 2 tel lehim attığı için yapıyormuştu dönerken sıra o tele geldiğinde takılır gibi oluyordu lehim yaptırdım düzeldi 2 ay sonra tekrar attı yenisini taktırdım sorun kalmadı o parça da 40 liraydı galiba

    Alıntıları Göster
    quote:

    aynı sorun bende de vardı baya bi uğraştım ustaya gtürdüğümde nasıl olur soğukken basmaz marş sıcakken nasıl olurda takılır felan filan


    Evet genelde öyle derler ve ilk olarak aküyü değiştirirler sonra sorununuz çözülmez ve marş dinamosunu sökerler yaparlar, malasef çoğu tamircide ne ölçü aleti, ne o ölçü aletini kullanacak bilgi, nede asıl sorunu bulabilecek deneyim var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hokkabaz

    quote:

    aynı sorun bende de vardı baya bi uğraştım ustaya gtürdüğümde nasıl olur soğukken basmaz marş sıcakken nasıl olurda takılır felan filan


    Evet genelde öyle derler ve ilk olarak aküyü değiştirirler sonra sorununuz çözülmez ve marş dinamosunu sökerler yaparlar, malasef çoğu tamircide ne ölçü aleti, ne o ölçü aletini kullanacak bilgi, nede asıl sorunu bulabilecek deneyim var.

    Alıntıları Göster
    bana kalırsa marş dinamonun kollektörü arızalı. bir elektirikçiye marşı söktürüp kollektörünü kontrol ettirmen yok sağlamse bu kez -avans- ayarına baktır arkadaşım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T.ACAR

    bana kalırsa marş dinamonun kollektörü arızalı. bir elektirikçiye marşı söktürüp kollektörünü kontrol ettirmen yok sağlamse bu kez -avans- ayarına baktır arkadaşım

    Alıntıları Göster
    oto elektirikçilerde RONTGEN diye bi alet var onda bi kontrol ettir eger zırıltı yapıyorsa kesin kollektörü arızalı, tabi kollektör arızalı oluncada araç motoru sıcakken marşı basmaz . aküden olsa tam tersi sabahları zorlar ok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T.ACAR

    oto elektirikçilerde RONTGEN diye bi alet var onda bi kontrol ettir eger zırıltı yapıyorsa kesin kollektörü arızalı, tabi kollektör arızalı oluncada araç motoru sıcakken marşı basmaz . aküden olsa tam tersi sabahları zorlar ok

    Alıntıları Göster
    ilgilendiginiz için teşekkür ederim arkadaşlar usta bi halt anlamadı bu sorundan orayı degiş burayı degiş bi kollektör kaldı vuracam dinamoyu kafasına sonunda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan_m

    ilgilendiginiz için teşekkür ederim arkadaşlar usta bi halt anlamadı bu sorundan orayı degiş burayı degiş bi kollektör kaldı vuracam dinamoyu kafasına sonunda

    Alıntıları Göster
    2 gun once basladı marş bsma sorunum
    huyundai accent admıra var 1,3 12 valf 2005 42 000 km de

    benzın ısıgı yanmıstı ıyıce dıbıne gelmıstı benzın

    arac sadece haftada 2 kez ondan sonrası kapımızın onunde yatıyor

    2 gece once calıstırdım ılkden bısı yok
    sonra durudk bısıler yedık felan yenıden calıstırmak ıcın anahtarı taktım bu sefer ısıklar gosterge ısıgı farlar kısık yanmaya basladı tekleme gıbı zorlama gıbı vuvvv sekılde ses geldı 3 yada 5 sanıye sonra calıstı

    sonra bu aksamda yıne aynısı oldu gıttım benzım aldım 20 tl lık ibre baya bı geldı ceyrekden bıraz aza
    calıstırdım sorun yok teklemede calıstı

    sonra gıttım baska yere ıstop ettım 1 kaç saat sonra yıne tekleyerek calıstı

    bunun sebebı acaba bu aracı aldıgım adam hıc bısısını deyısmemıss

    ne AKUSUNU NE LASTIGINI AZ BINMIS ISTE

    BIRDE ILK SEFER ALDIGIMDA 6 SAAT KDR YATMISTI AMA O 6 SAAATTENBDEN ONCE 8 SAAT CALISTI ORAYA BURAYA GITTI ARAC

    AMA O 6 SAAT ARADAN SONRA ARACDA HIC ELEKTRIK YOKTU ISIK MISIK YOKTU

    AKU TAKVIYESI YAPTIK HEMEN GELDI ELEKTRIK AKU NASIL BITTI HEMEN ANLAM VEREMEDIM

    MARJ SORUNU 1 KAÇ GUNDUR VAR 5 SANIYE ARADAN SONRA CALSIIYOR

    BAZEN ESKISI GIBI 1 KEREDE ALIYOR BEREDEYSE 1 SANIYEDE

    BUNUN SORUNU NEDIR ACABA


    AKUNUN DEYISMEME ZAMANI 20025 MODEL ARAC VARIN SIZ HESAPLAYIN
    YADA ELEKTRIK AKSAMINDAMI SORUN VARDIR ACABA..


    TŞK LER

    ALLAH RAZI OLSUN CEVPLAYANLARDAN..

    SELAMETLE




  • quote:

    Orijinalden alıntı: H7K7N

    2 gun once basladı marş bsma sorunum
    huyundai accent admıra var 1,3 12 valf 2005 42 000 km de

    benzın ısıgı yanmıstı ıyıce dıbıne gelmıstı benzın

    arac sadece haftada 2 kez ondan sonrası kapımızın onunde yatıyor

    2 gece once calıstırdım ılkden bısı yok
    sonra durudk bısıler yedık felan yenıden calıstırmak ıcın anahtarı taktım bu sefer ısıklar gosterge ısıgı farlar kısık yanmaya basladı tekleme gıbı zorlama gıbı vuvvv sekılde ses geldı 3 yada 5 sanıye sonra calıstı

    sonra bu aksamda yıne aynısı oldu gıttım benzım aldım 20 tl lık ibre baya bı geldı ceyrekden bıraz aza
    calıstırdım sorun yok teklemede calıstı

    sonra gıttım baska yere ıstop ettım 1 kaç saat sonra yıne tekleyerek calıstı

    bunun sebebı acaba bu aracı aldıgım adam hıc bısısını deyısmemıss

    ne AKUSUNU NE LASTIGINI AZ BINMIS ISTE

    BIRDE ILK SEFER ALDIGIMDA 6 SAAT KDR YATMISTI AMA O 6 SAAATTENBDEN ONCE 8 SAAT CALISTI ORAYA BURAYA GITTI ARAC

    AMA O 6 SAAT ARADAN SONRA ARACDA HIC ELEKTRIK YOKTU ISIK MISIK YOKTU

    AKU TAKVIYESI YAPTIK HEMEN GELDI ELEKTRIK AKU NASIL BITTI HEMEN ANLAM VEREMEDIM

    MARJ SORUNU 1 KAÇ GUNDUR VAR 5 SANIYE ARADAN SONRA CALSIIYOR

    BAZEN ESKISI GIBI 1 KEREDE ALIYOR BEREDEYSE 1 SANIYEDE

    BUNUN SORUNU NEDIR ACABA


    AKUNUN DEYISMEME ZAMANI 20025 MODEL ARAC VARIN SIZ HESAPLAYIN
    YADA ELEKTRIK AKSAMINDAMI SORUN VARDIR ACABA..


    TŞK LER

    ALLAH RAZI OLSUN CEVPLAYANLARDAN..

    SELAMETLE


    Alıntıları Göster
    s.a. marş motorunun dişlileride olabilir araca şahin diyorsun 93 -93 model civarıdır heralde şimdiye kar aşınmadan dolayı motor dönmüyor marş dinamosunun dişlisini değiştirmen gerekebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysn1

    s.a. marş motorunun dişlileride olabilir araca şahin diyorsun 93 -93 model civarıdır heralde şimdiye kar aşınmadan dolayı motor dönmüyor marş dinamosunun dişlisini değiştirmen gerekebilir

    Alıntıları Göster
    pardon yanlış yazmışım marş motorunun dişlisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysn1

    pardon yanlış yazmışım marş motorunun dişlisi

    Alıntıları Göster
    bence kömürlerine baktırın.
  • Uzun zaman geçmis ama simdileri basina gelen arkadaşlar içinrehber olsun ddiye yaziyorum. Araç lpglibise sorun LPG regülatörü. Regülatör gazibkesmiyor ve manifolu gazla dolduruyor ve calistirmada motoru boğuyor. LPG regülatör beyni değişimi sonuç veriyor.
  • eski bir konu ama güncel bir sorun olduğu için cevaplama isteği uyandı.

    Çözüm yolları en ucuzdan, pahalıya doğru;

    1- Aracınızın termiği şişiyodur. Markaya göre fiyatı değişiyor. (işlem süresi 20 dk.)

    2- Kontaktaki immobilizer şifresi bozulmuştur veya kırılmıştır. Araba anahtarlarıyla ilgilenen bir anahtarcı çok kolay yapabiliyor. (işlem süresi 45 dk.)

    3- Kömürler bitmek üzeredir. Uğraş ister, ücret ister (2 saat)

    4- Marş motoru bozulmuştur. Masrafınız ve zamana ihtiyacınız var demektir.


    Ama anlatılan soruna göre; çok büyük bir ihtimalle kontak termiği veya immobilizer şifresidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkhkn

    eski bir konu ama güncel bir sorun olduğu için cevaplama isteği uyandı.

    Çözüm yolları en ucuzdan, pahalıya doğru;

    1- Aracınızın termiği şişiyodur. Markaya göre fiyatı değişiyor. (işlem süresi 20 dk.)

    2- Kontaktaki immobilizer şifresi bozulmuştur veya kırılmıştır. Araba anahtarlarıyla ilgilenen bir anahtarcı çok kolay yapabiliyor. (işlem süresi 45 dk.)

    3- Kömürler bitmek üzeredir. Uğraş ister, ücret ister (2 saat)

    4- Marş motoru bozulmuştur. Masrafınız ve zamana ihtiyacınız var demektir.


    Ama anlatılan soruna göre; çok büyük bir ihtimalle kontak termiği veya immobilizer şifresidir.
    Hocam öncelikle geçmiş olsun benimde başıma geldi. Aracın marşının basmamasının birçok nedeni olabilir. Herşeyiniz sağlam olsa bile akünüz marş motorunuz marş dinamonuz vb. belkide araç anahtarı okumuyordur immobilizer hatası olabilir. Daha fazla bilgi için buraya bakabilirsiniz http://bilgibahcem.blogspot.com.tr/2015/01/arabamn-mars-basmyor-arabalarn-mars.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasannn17

    Hocam öncelikle geçmiş olsun benimde başıma geldi. Aracın marşının basmamasının birçok nedeni olabilir. Herşeyiniz sağlam olsa bile akünüz marş motorunuz marş dinamonuz vb. belkide araç anahtarı okumuyordur immobilizer hatası olabilir. Daha fazla bilgi için buraya bakabilirsiniz http://bilgibahcem.blogspot.com.tr/2015/01/arabamn-mars-basmyor-arabalarn-mars.html

    Alıntıları Göster
    konu güncel arkadaşlar motor soğukken sıkıntı yok ısınınca özellikle çukurovanın öğlen sıcagında belli bir süre gidince ısıkta filan durunca fan açması ile yada açmadığı halde stop ediyor ve marş basmıyor yada zor basıyor marş tık diyor yada hiç ses çıkarmıyor akü boş gibi ama akü yeni ölçtürdüm sağlam diyor akücü @ klima açınca yada fan açınca bir anda devir düşüyor sonra toparlarsa tekrar 7 - 8 geliyor toparlamazsa stop ediyor (rolanti motoru yeni serviste değiştim .motor sogukken hiç bir sıkıntı yok) çözen varmı? lütfen yardım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hgunindi

    konu güncel arkadaşlar motor soğukken sıkıntı yok ısınınca özellikle çukurovanın öğlen sıcagında belli bir süre gidince ısıkta filan durunca fan açması ile yada açmadığı halde stop ediyor ve marş basmıyor yada zor basıyor marş tık diyor yada hiç ses çıkarmıyor akü boş gibi ama akü yeni ölçtürdüm sağlam diyor akücü @ klima açınca yada fan açınca bir anda devir düşüyor sonra toparlarsa tekrar 7 - 8 geliyor toparlamazsa stop ediyor (rolanti motoru yeni serviste değiştim .motor sogukken hiç bir sıkıntı yok) çözen varmı? lütfen yardım

    Aynı sorun bendede vardı. Marş motoru komple sıfır, akü sıfır, beyinde sıkıntı yok, kontak sisteminde sıkıntı yok...
    Soğukken tek marşta calışan motor, 5/10km yol yapıp motor harareti 60/70'lere gelince stop edip tekrar kontak bastığımda malesef şııkkk diye ses dışında icraat yoktu araçta, marş motorunda hiç hareket yoktu yanii... Vurdurup calıştırıyodum yada soğumasını bekliyodum acelem yoksa eger...
    Marş motorunun otomatiği arızalı cıktı...!!!
    Isınınca bulunduğu yuvada sıkışıp kalan marş otomatik dişlisi yerinden ayrılıp volan dişlisine binemediği için araç marş motoru yokmuşcasına tepkisiz kalıyodu... Tavsiyem marş motorunuza detaylı bir test ve bakıımm...




  • Slm bende maria motor 1.6 16 valf var arab@ isininca marş cok zor donuyo gıv gıv diye motor çalışmıyor soguk oldugunda tek seferde aliyo her zaman akü sıfır marş iki gün oldu yapilali ısı müşiri degisti halen aynı tupdede durdugu an istop ediyo cekisde düşüyo lütfen yardimci olurmusunuzSlm bende maria motor 1.6 16 valf var arab@ isininca marş cok zor donuyo gıv gıv diye motor çalışmıyor soguk oldugunda tek seferde aliyo her zaman akü sıfır marş iki gün oldu yapilali ısı müşiri degisti halen aynı tupdede durdugu an istop ediyo cekisde düşüyo lütfen yardimci olurmusunuz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.