Şimdi Ara

Mars motorunun calisma sistemi (resimli) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
2
Favori
38.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
    Kullanılan akü max. 72 amper,japon araçlarda 45 amper
    ve starter devresinde kullanılan role de max 40 amper 100 amperi 72 amper aküden nasıl çekebılırsınız?
    ayrıca 40 amper role de 40 amperden fazla akım iletmez.
    Japon araçların marş motoru max30 amper akım çeker.
    Diğerleri hakkında bilgim yok ama elkitaplarında sigorta kutusunu incelersenız starter devresinde ki rolenin değerini max değer olarak alabilirsiniz.
    extra bilgi: akü zayıflığından dolayı marş basmama durumunda starter devresinde ki röle devre dışı bırakılıp elle devre tamamlandığında aracınız çalışır.Neden çalışır: role devrede hem anahtarlama sırasında ki guç kaybını önlemek hemde marş motoruna giden akımı sınırlamak için kullanıldığından elle devre tamamlandığında herhangi bir sınırlama olmayacağından akü tam kapasite kullanılır ve motor sorunsuz dönderilebilir.


    Size daha öncede anlattım ama...
    Akünün üzerinde dikkat ettiyseniz 60Ah,72Ah,105Ah gibi değerler yazar bu kapasite birimidir(amperxsaat)
    Satın alırken amper denilmesinin nedeni tamamen ağız alışkanlığıdır.
    60Ah(amperxsaat) lik bir akünün maksimum verebileceği akım 510 Amperdir(Mutlunun yeni aküsü öncekiler 480 amper verebiliyordu).
    Marş motoru ortalama bir otomobil için 1200Watt-1400Watt gücündedir.
    Arabanın aküsü 12Volt luk olduğuna göre, 100-150 amper akım çekmesi gerekir.


     Mars motorunun calisma sistemi (resimli)




  • merhaba .92 model lada samaram var.bazen kontağı çeviriyorum tık yok.göstergeler yanıyor ama hiç hareket olmuyor.kaputu açıp marş motoruna hafiçe bir kaç kez tornavidanın sapıyla vuruyorum,marşa basınca hemen alıyor.neden acaba?her zaman da yapmıyor.selamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ringstar

    merhaba .92 model lada samaram var.bazen kontağı çeviriyorum tık yok.göstergeler yanıyor ama hiç hareket olmuyor.kaputu açıp marş motoruna hafiçe bir kaç kez tornavidanın sapıyla vuruyorum,marşa basınca hemen alıyor.neden acaba?her zaman da yapmıyor.selamlar...

    merhaba arkadasim,tik yok derken tik diyedemi ses gelmiyor? sayet hic bir ses gelmiyorsa selonayt calismiyor( asak) bozuk,
    fakat tik sesi geliyorda mars motoru donmuyorsa mars motorunun komurleri bitmis.
  • ustalar,

    benzeri bir sorunumu anlattigim asagidaki konuda da yorumlarınızı paylaşırsanız çok makbule geçer...

    http://forum.donanimhaber.com/m_41911249/mpage_1/f_/key_//tm.htm#41911249

    sağolun.
  • Bahsettiginiz beyler kesinlikle yardimci olacaktirlar,Kolay gelsin
  • guncel
  • marslılar mı icat etmis bu motoru? dayanamadım kusuruma bakmayın :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    marslılar mı icat etmis bu motoru? dayanamadım kusuruma bakmayın :)))

    Elektrikli marş motoru Charles Kettering tarafından icat edilmiştir.
    Bu motor ilk kez 1912 model Cadillac’ta kullanılmıştır.
    Bu yenilik kısa bir zamanda el ile döndürülen marş motorlarının yerini almıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADİKHE


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    marslılar mı icat etmis bu motoru? dayanamadım kusuruma bakmayın :)))

    Elektrikli marş motoru Charles Kettering tarafından icat edilmiştir.
    Bu motor ilk kez 1912 model Cadillac’ta kullanılmıştır.
    Bu yenilik kısa bir zamanda el ile döndürülen marş motorlarının yerini almıştır.

    Aciklama yaptiginiz icin tesekkur ederim ,fakat bu soran vatandas kendi kendini guldurmek
    icin espiri yapmis benim klavyede ş harfi olmadigindan marş'i mars gezegeni
    anlamis (Mars motorunun resmi'de var yani)
  • 5 metre akü marş-motor enerji kablosu kaç amperlik olmalıdır..
  • benimde marş motoru ile bir sorum olacak daha önce de konu açmıştım ama birde size sorayım ..

    aracımızı kullanırken şehir içinde özellikle bazen aracı çok fazla stop edip çalıştırmak zorunda kalıyorum. marş motoru ömrü nekadardır. şu anda aracım 135.000 km de marş da bir sorun yok ama çok fazla marşa basmak zaralı olur mu. bu günde bazen 20 bazen 30 kere marşa basmak gibi düşünülebilir ( ortalama)

    yada çok sık stop çalıştırmak hiç bir zarar vermez diyebilirmiyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51


    quote:

    Orijinalden alıntı: ringstar

    merhaba .92 model lada samaram var.bazen kontağı çeviriyorum tık yok.göstergeler yanıyor ama hiç hareket olmuyor.kaputu açıp marş motoruna hafiçe bir kaç kez tornavidanın sapıyla vuruyorum,marşa basınca hemen alıyor.neden acaba?her zaman da yapmıyor.selamlar...

    merhaba arkadasim,tik yok derken tik diyedemi ses gelmiyor? sayet hic bir ses gelmiyorsa selonayt calismiyor( asak) bozuk,
    fakat tik sesi geliyorda mars motoru donmuyorsa mars motorunun komurleri bitmis.

    Aynı sorun bende de çıktı, tempra sedan

    Gayet normal marş bastı, bir yere gittim stop ettim, bir daha marş basmak istediğimde tık bile yok. Sorun ya selenoid ya da sigortalar, yanlış mı biliyorum




  • Bizim traktörün marşına bastımızda bazen takılıyo ve motor dönüyomuş gibi bir ses geliyo ve seleloide bir şeyle vurunca ses kesiliyo bunun sebebi nedir bilen varmı tşk
  • muhammed98emin M kullanıcısına yanıt
    O vurdugun yer varya orasi sokulup ic tarafi temizlenip yaglanip tekrar monta edilecek .Dikkatli bir sekilde sira ile sokup tekrar ayni sira ile monta edersiniz.
  • Peki olduğu gibi bıraksak bi sorun olurmu acaba
  • Hemen hemen tüm yazıları okudum, sonuçta çok faydalı bilgiler aldım. Teşekkür ediyorum.
    Ancak bir soru da ben eklemek istiyorum; burada konu edilen araçların çoğu düz vites, ama benim aracım Renault Scenic 1.6 16V otomatik. Bu durumda aracı 3-4 vitese takıp ileri veya geri alamayız. Nasıl olacak peki... Bir de kontak çevrildiğinde hiç ses çıkmıyorr. Bu konuda bilgisi olanlar paylaşımda bulunabilirlerse memnun olacağım.
  • 3 yıl sonra şunu söyleyeyimki 72 amperlik bir akü üzerinden rahatlıkla 100 değil 200 amper bile çekilirki buda akünün arka arkaya marş basımında 12 -13 dk içerisinde zayıflama sebebi ayrıyeten 72 amperh yani 1 saat boyunca 72 amp çekersen o akü biter teorik olarak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kutty -- 17 Kasım 2014; 14:41:22 >
  • Konuyu gormusken c.tesi gunu yedigim kazik aklima geldi. Kisacasi acele ettigim icin 170 tl komple olan mars motorunu 150 tlye otomatik ve komur degistirerek tamir ettirdim... Kendi salakligim :(

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marş motoru mu vardı eskiden?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Genellikle mars motorlarinin uc assa bes yukari calisma sistemi (reduktorlu,bilyali mars motorlarida var)
    assagida resimde gordugunuz selonoid in icinde bir bakir pilaka vardir bu plaka distan gorunen 2 adet 8mm lik civataya
    bir adet (bazen ikidir)erkek soket vardir yesil renk, marsa bastiginizda bu sokete 12v verir ve miknatislanan selonoid icerdeki bakir
    plakayi iki 8mm bakir civatalan kafasina (bu yuzden gordugunuz civatalar bakirdir)civataya dogru itekleyip akuden gelen 12 voltu mars motorunun statorune (yastiga elektrik verir)
    ayni zamanda selonoid'in icerden diger ucuda bir catalla halk dilinde (assak )diye adlandirilir oda mars motorunun
    onundeki disliyi voland dislisine itekler ve arac calisir,
    arizalari
    Mars motorlarinda genellikle rulman yoktur bir rotorun her iki ucundada sari burc vardir asinir ,yagsiz kalir rotor kasilir,
    asak dedigimizin'de rulmani yoktur oda sari burcludur veya metal mil paslanir kasilarak one firlar bazan geri gelmez( fazla amper ceker)
    ozaman zaten mars motoru yanar,cunki marsmotoru sizin bilginiz disinda devamli doner, dinamoya donusur bu yuzden acemi otomobil hirsizlari caldiklari arabayla stop edene kadar giderler , stop ettirdikten sonra mars basmaz
    mars motoru yanmistir, assakla mil birbirine kaynamistir,(mars motorundan dumanlar cikmaga baslar)
    selonoiden kontaga giden soket kablosu cikar tik olmaz, oksitlesir temas etmez
    selonoidin yukarda bahsettigim bakir ,iki 8mm civatai birbirine temas ettiren bakir yanmistir (punta kaynagi)
    ozamanda iki civata birinden digerine 12 v sevketmez ( bir cesit evde kullanilan lamba anahtari dusunun)
    araci stop ettiginizde %80 voland ayni yerde durur ve ayni dislilerde calisma yapar (assak) bazen bu volandtaki dis siyirmis olabilir
    tam terside (assagin )disi siyrilmis olabilir,
    Akunun kutup baslari oksitlenir bu yuzden fazla amper ceker, cunki o anda kutup baslarini isitiyordur,
    otomobilin sasesine bagli olan sase kablosu oksitlenmis,paslanmistir ,sase kablosunu isitir
    burclar miller asinmis paslanmissa fazla amper ceker,
    Arac kilitlenir sebebi ise gene burclar paslardan dolayi ileri firlayan assak geri gelmez farkina varmazsiniz arabayi kullandiginiz sure icerisinde,
    voland dislisi mars motorunu cevirmeye devam eder taaki siz ornegin 5km sonra stop edersiniz bu arada assagin dondugu
    mille burclar (rulmanlar)bir birine kaynar ve sicaktirlar sogudugu zamanda kaynak yapilmis gibi olur, marsa bastiginizda sadece tik eder ,
    halk dilindeki (tamircilerin kullandigi assak terimin bas harfi D
    bakir plakanin arkasinda fiber var(iletken degil)
    />



    Hocam normal arabaların marş motoru kaç amper çeker?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.