< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ned_Starkk -- 28 Ocak 2021; 10:53:49 > |
Manuel vites aracım kendi kendine vites düşürüyor. (Baskı balata değişti)



-
-
4-5 kere okudum, anladığım vites kolu dış bir güç tarafından 5'ten 4'e atılıyor. mantıklı mı yani mekanik bir şeyin kendi kendine takılması vites düşürmek nasıl bir tabir ?
aracın kavraması kaçırıyor baskı balatanız bitmek üzere.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emir.ksk -- 21 Ocak 2021; 18:20:49 > -
Net baskı balata bitik aracinn kmsi nedir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cevabınız için teşekkür ederim.
Haklısınız, vites kolu oynamadan böyle birşey olmaz ancak baskı balatada olay nasıl cereyan ettiğini bilmediğim için yolda giderken yaşadığımı birebir yazmak istedim -
145binde
90bin civarı baskı bakata değişmiş -
quote:
Orijinalden alıntı: Ned_Starkk
Cevabınız için teşekkür ederim.
Haklısınız, vites kolu oynamadan böyle birşey olmaz ancak baskı balatada olay nasıl cereyan ettiğini bilmediğim için yolda giderken yaşadığımı birebir yazmak istedimvitesiniz boşa düşüyor kısaca. şu video sistemin nasıl çalıştığı konusunda fikir verir.
55 bin km balata bitmesi için erken fakat 90 binde değişmemiş olabilir, takılan balata dandiktir, kullanırken çok yarım debriyaj yapıyor olabilisiniz, yaşadığınız yerde çok yokuş varsa zorlamış olabilirsiniz, volan dişlisinde problem olabilir, ilk aracınızsa ve acemiyken aldıysanız ilk zamanlar kavramayı zorlamış olabilirsiniz gibi etkenler var. hepsi farklı ama benzer etkenler ve sonuçları aynı. en kısa sürede gösterin birkaç gün sonra yolda kalmanız çok olası.
-
Aynen Baskı balata bitmiş arkadaş teknik konulardan uzak olduğu için öyle yorumlamış.
-
hocam o halde şöyle sorayım size, benden iyi bilen arkadaşlar yanlışım varsa düzeltsin;
aracınızda sürekli olarak debriyaja basıyor musunuz? mesela ışıklarda durdunuz veya dur kalk trafiktesiniz. bu gibi durumlarda vites boşta mı duruyor yoksa araç 1. viteste ayağınız debriyajda mı bekliyorsunuz? baskı balatayı bu gibi hareketler çok çabuk bitirir bu soruya vereceğiniz cevap araçtaki sorunu iyice belli edecektir...
-
Işıklarda boşa alıyorum ancak özellikle yokuşlarda trafik sıkıştığında ayağımı debriyajda çok tutuyorum sanırım. Bir de son 2 aydır çok dik yokuşların olduğu bir semte gidip geliyorum her sabah ve akşam, onun da etkisi oldu mu bilmiyorum.
İlk aracım manueldi onun da 65binde falan baskı balata değişmişti, daha sonra sıfır focus otomatik kullandım 3-4 yıl, bunu da 2 yıldır kullanıyorum. Şoför olarak acemi değilim ama debriyaj konusunda çok iyi değilim sanırım -
Diğer arkadaşlara katılıyorum, baskı balata bitmiş gibi duruyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tüm cevaplar için teşekkür ederim. Şimdilik eşimin arabasını kullanayım en iyisi. En yakın zamanda Şaşmaz'a gidip bir baktırayım. Sizce ne kadar tutar baskı balata değişimi -
Motor zayıf yokuşta kalkarken debriyaja fazla yükleniyor. Halbuki hillholder da vardır muhtemelen. Kullanıcı hatası ile birlikte erken bitmiş sağlık olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Baskı balata bitmiş olabilir yalnız benim takıldığım araç en üst viteste hala vites yükselt uyarısı veriyor mu?
-
Vites kolu 5te iken uyarı veriyor ancak devir birden yükseldiğinde vites yükselt uyarısı veriyor, o da arkadaşlarım dediği gibi kavramanın bittmesinden kaynaklanıyor olmalı -
Ne güzel aracınız otomatik olmuş işte. Kendi kendine vites düşürüp devir yükseltiyor
Şaka bir yana baskı balata sorununa çok benziyor. Kavrama dişlisi problemi vs. değilse
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Baskısı yok olmuş Avensis deneyimimden biliyorum, veriyor hocam, sanırım Toyota bu vites önerisini mevcut vitese göre değil de, hız - devir ve gaz oranına göre ayarlamış.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1Baskısı yok olmuş Avensis deneyimimden biliyorum, veriyor hocam, sanırım Toyota bu vites önerisini mevcut vitese göre değil de, hız - devir ve gaz oranına göre ayarlamış.
Anladım hocam, belki hepsi öyledir. Gerçi mantıken kaçıncı viteste olduğunu tespit etmek yerine yazılımla devir / hız / pedala bakarak uyarı çıkarmak daha akıllıca.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
benim bildiğim manuel viteste sorun varsa vites kendiliğinden boşa atılır, başka vitese geçmez.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ned_Starkk
Işıklarda boşa alıyorum ancak özellikle yokuşlarda trafik sıkıştığında ayağımı debriyajda çok tutuyorum sanırım. Bir de son 2 aydır çok dik yokuşların olduğu bir semte gidip geliyorum her sabah ve akşam, onun da etkisi oldu mu bilmiyorum.
İlk aracım manueldi onun da 65binde falan baskı balata değişmişti, daha sonra sıfır focus otomatik kullandım 3-4 yıl, bunu da 2 yıldır kullanıyorum. Şoför olarak acemi değilim ama debriyaj konusunda çok iyi değilim sanırımAccent era 1.4 manuel aracım
140.000 e yaklaşıyor daha fabrikasyon baskı balata.
Yokuşta kalkış yaparken el freni kullanın yarım debriyaj baskı balatayı zorlar.
Ayağın debriyaj üzerinde olması zorlar.
Işıkta boşa almak debriyaj bilyelerinin ömrünü uzatır. Balataya etkisi yoktur. Ama bilyeleri de elinize alabilirsiniz eğer ışıkta debriyaja basılı tutuyorsanız.
Not: Bende tepede oturuyorum.
-
Konuya yorum yapanların ortak görüşü olan debriyaj baskı balata bitmiş.
Ankara Şaşmaz'da değişim 1300 tl'ye yapıldı. Devir ve vites problemi de buna bağlı olarak çözüldü. Benim gibi bu konuda az bilgisi olan başka kullanıcılara da rehber olsun diye notumu düşeyim dedim.
En Beğenilen Yanıtlar

Net baskı balata bitik aracinn kmsi nedir |
Aynen Baskı balata bitmiş arkadaş teknik konulardan uzak olduğu için öyle yorumlamış. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X