Şimdi Ara

Man S2000 gibi bir Yolcu- OTOBÜSÜ alıp, 0-100'ü 4-5 saniyeye indirebilirmiyiz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
5.990
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet çok uçuk bir fikir ancak imkansız değil diye düşünüyorum.

    Bildiğim kadarıyla yolcu otobüslerinde standart 12.000cc, 400-500 Hp ve 1700-2000 Nm tork üreten makineler kullanılıyor.

    Diyorumki, büyük bir jeneratör motoru alsam, 3000-4000 Hp gücünde, buna uygun bir şanzıman ayarlayabilirsek bu makine yürürmü?

    Yolcu otobüslerinin yüksekliği bayağı fazla yükseklik sıkıntı olmazda en sorun olabilir diye düşünüyorum.

    Motor komple bagajdan başlayıp otobüsün tavanına kadar çıkabilir.

    Böyle bir motor ile, 10-15 tonluk kasayı 4-5 saniyede 100'e çıkarabilirmiyiz?

    Aerodinami kötü biliyorum evet, ancak onunda çaresi var, aracın ön kısmını daha bombeli bir hale getirebiliriz diye düşünüyorum. Tabi mühendisler kadar iyi olmaz sonuçta hava tünelimiz yok, ancak böyle bir motorla 200 Km/s geçilebilir herhalde.

    http://www.youtube.com/watch?v=K3afcJthL_A

     Man S2000 gibi bir Yolcu- OTOBÜSÜ alıp, 0-100'ü 4-5 saniyeye indirebilirmiyiz?


     Man S2000 gibi bir Yolcu- OTOBÜSÜ alıp, 0-100'ü 4-5 saniyeye indirebilirmiyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 7 Temmuz 2012; 21:42:34 >







  • ne içtin hocam?
  • Amac ne ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik olarak ne kullanacaksın.
  • Motor TSI olursa olur.
  • Hatta o motoru Bisiklete takıp ışık hızını bile geçebilirsin hocam dene bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    Amac ne ki?

    Amaç bu kadar büyük bir kütleyle çok fazla sürat yapabilmek.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    25.000'e kadar 2. el veya 0 araç
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekanikizm

    Hatta o motoru Bisiklete takıp ışık hızını bile geçebilirsin hocam dene bence

    Bence o kadarda dalga geçilecek bir şey değil, Abd'de adam tıra uçak motoru takıp gazlıyor, ben Tren motorunu otobüse takmışım çokmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Motor TSI olursa olur.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekanikizm

    Hatta o motoru Bisiklete takıp ışık hızını bile geçebilirsin hocam dene bence

    Bu iyidi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fizik kuralları dahilinde herşey mümkün.Düşün dur hadi bakalım
  • Böyle uçuk fikirleri içeren konular iyi oluyor.Düşünmeye sevk ediyor insanı

    O kütleyi 100km/s hıza o sürede çıkarmak için 3-4 bin beygirlik bir makinenin yeterli olacağını düşünmüyorum açıkçası.Çok daha fazla güç,çok iyi aerodinamik iyileştirmeler ve muazzam bir ağırlık tasarrufu gerekiyor.
  • İlginç bir deney olur aslında..Fakat burada saf güç yeterli olur mu bilmiyorum 3-4 bin beygirlikte olsa kullanmayı düşündüğün motor devir fakiri olacak..10-15 tonluk bir kütleyi 4.5 sn'de 100e çıkarmaya yeter mi bilmiyorum


    Edit: Harf hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phaldor -- 7 Temmuz 2012; 22:04:19 >
  • Man s2000'lerin sanırım son hızı 240 felandı ama fabrika çıkışlı sabit bir hıza çıkabiliyorlardı.
  • Hadi diyelim yaptın nasıl durduracaksın?
  • Aslında çok basit.
    Bak şimdi;
    Otobüsün önünü arkaya yükselecek sekilde yatay olarak kes. Açık kısmı düz sacla kapat.
    Olabildiğince hafiflet otobüsü.
    Bide 3-4 lt dizel motor bulup turbolari coştur.
    Sanziman ayarlarını da yaptın mı tamamdir is.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aerodinamiği dert etme...disvoery channelde bu işlerle uğrşanlar "birşeyin yeteri kadar gücü varsa aerodinamik hesaba gerek yok" diyordu ki senin motorun beygir manyağı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bm34

    Hadi diyelim yaptın nasıl durduracaksın?

    Demir atarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phaldor

    İlginç bir deney olur aslında..Fakat burada saf güç yeterli olur mu bilmiyorum 3-4 bin beygirlikte olsa kullanmayı düşündüğün motor devir fakiri olacak..10-15 tonluk bir kütleyi 4.5 sn'de 100e çıkarmaya yeter mi bilmiyorum


    Edit: Harf hatası


    Evet devir fakiri olacak ama önemli değil. 4000 Beygiri verebilmesi önemli isterse 500 devirde versin. Dişli ve diferansiyel oranlarıyla o hallolur.

    Ama asıl sorun nasıl bir şanzıman ayarlamak gerekeceği?
  • Bence Leopard2A serisinin motorunu kullanabilirsin 60 tonluk tankı 70-75 km hıza çıkartabilen yaklaşık 1.500 beygirlik MTU güç paketi var üzerinde hem senin düşündüğün tren üzerindeki motora göre daha hafif ve ufak (bizim yerli tank ALTAY içinde MTU ile anlaşma yapıldı) Denemeye değer bence
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.