Şimdi Ara

Malatya oto sanayi ye Allah dusurmesin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
4.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Malatya oto sanayi tam çakal dolmuş.100 esnaftan sadece 5 tanesi çıkar dürüst.simdi diyeceksiniz ki heryerde aynı.onada katilirim.

    Araç kalkarken titriyor diye gittim baskı balata degisirsek geçer dedi usta! Degistik yine aynı.hir gür çıktım

    On düzende tak tuk ses geliyor diye gittim.500 liram gitti yaptık dediler ses yine aynı .sadece aks kafası , denge kolu ve amortisör takozu degismisler.cikardiklari parçalarda idare edebilecek parçalar baktım.yani nokta atışı bir arıza tesbit yapma yetenekleri yok.
    Bir ton para verdim hiç değişiklik yok.Allah belalarini versin gidiyorum herhangi birine böyle bayılıp geliyorum.

    Arabadan soğudum valla.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Servise git hocam sanayi esnafı öyledir memleketin her yerinde sebebi ise zaten sen arızanın ne olduğunu bilmiyorsun diye ne derse yaptırıyorsun. Seni onlara inanmak zorunda sanıyorlar.



    Bende Ankara sanayinde başıma gelen bir olayı anlatım. Peugeot 307 aracımla hafta sonu Ankara'da isim olduğu için nigdeden gelmiştim. Tam samsun yolunda araba rölanti de kaldı gaz iptal oldu. Arac yolun ortasında bir süre kaldıktan sonra düzeldi. Ertesi gün sanayiye gittim. İlk girdiğim usta gaz kelebeğinin degisegini söyledi. 2. Usta gaz sisteminin değişeceğini 3. Usta farklı bir şey söyleyince ulan ben bunlara givenecegime giderim serviste yaptırırım dedim. Servise gittim sonuç fren müşiri bozulduğu için gazi kesiyormus. 60 liraya düzelmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En sinir olduğum şeydir. İyi usta kötü usta orada ayrılıyor başta zaten. Kimi usta arabanın sesini dinleyip arızayı tespit ediyor kimi değiştirelim kafasına gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah aslında hiçbir sanayiye düşürmesin, adamın olmazsa kucaktan kucağa feleği şaşırtırlar insana, neler görüyorum kaç kişinin sapasağlam motorlarını açtılar motor bitik diye, üstüne bir de çalışanı bozup bir daha dikiş tutmaz hale getirdiler

    yetkili servis önerisi gelmiş ancak yetkili servise vereceğin paranın yarısını verirsen özel servistekinin seni kazıklamasını bırak üstüne bir de gelip evinde tamirlik birşey varsa onu tamir eder, yetkili servislerden öte dolandırıcı yoktur ki bu sadece araba için değil her ürün için geçerli
  • sanayide tanıdık yoksa gitmeyeceksin hepsi yankesici paranı almak için takla atıyor tanıdıkta olsa yap getir öyle paranı verim diyceksin yoksa hepsi soyguncu
  • Yetkili servisi bir dert,oto sanayi ayrı dert...İnsanlar en sonunda kendisi tamirci olup çıkacak herhalde...
  • ben alternatif yol olsa Malatyanın içinden geçmem hocam sadece sanayi ile bitse keşke
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Öncelikle sabırla internetten araştıracaksın konuyu. Cevabı bulduğuna emin olduğunda gideceksin ustaya, koyduğu teşhis tatmin ettiyse ne ala. Yoksa bi kaç usta gezeceksin. Benim ustam var sanayide, gözüm kapalı veririm. Bi kuruş fazladan masrafım olmaz. Şanslıyım.

    Ancak Dmax kullanırken yaşadığım bir sorunda problemi bir türlü bulamayınca servise gittim, common rail değişecek enjektör değişecek diyerek 6 bin masraf çıkarttı. Bir başka servise gittim benzer masraf çıkarttı. Ben ama emindim konan teşhisin yanlış olduğuna. Internetten biraz daha araştırınca bi tane sensörün bozulduğunu ve bundan dolayı yaptığını buldum. Kendi ustama gittim. Olabilir mi dedim. Olabilir denemeye değer dedi. Servisin 750 lira dediği sensörü 250 liraya dışardan temin edip değiştirdik ve sorun çözüldü.(Merak edenler için "Yakıt basınç sensörü-FPS"
  • Hocam hem internetten araştırabilirsiniz, hem de yanlış yapıyorsunuz gibime geldi.

    Şöyle ki, ön takımdan ses geliyorsa ilk önce rot balans ayarı yapan bir yerden "Ön takım kontrolü" isteyeceksiniz. 20 liraya falan yaparlar. Size bozuk olan parça neyse söylerler (Şikayetinizi de söyleyebilirsiniz). Nokta atış tespit yapıldıktan sonra ilgili parçayı internetten araştırın, ortalama fiyatlara bakın. Hatta alın gidin ustanın birisine "Ya bu bu değişecek de hallediverir misiniz? Ne kadar işçilik istersiniz?" diye sorun.

    Kalkışta titreme sorunu için baskı balata derler, çünkü hem güzel işçilik kazandırır hem de genelde baskı balatadan çıkar. Ama ondan önce levye ile motoru kanıttırıp motor / şanzıman kulaklarını test ettirmek mümkün. Kalkışta titreme yapıyor diyerek gitmeyeceksiniz, "Ya ustam bu motor kulaklarını falan bi kontrol eder misin?" diye gideceksiniz. Usta test ettikten sonra "Sağlam" derse "Ya kalkışta falan titreme yapıyor onu neden yapar?" diye sorabilirsiniz.

    Ne bileyim, biraz da sanayinin dilinden anlamak gerekiyor.




  • Mercedes 300d antifriz deposunda basınçlı hava biriktiriyordu. Tahliye hortumundan antifriz atıp eksiltiyordu . Sivas'ta dünya beri ustaya sordum ya conta ya kapak değişecek dediler en az 2000 TL lerden bahsedildi . Ama diyorum hepsine bak kapak veya conta sıkıntılı olsa suya yağ karışır antifriz haznesinden duman kokar yağ kokar egzos beyaz duman atar yok ısrarla kapak diyorlar hem motoru açıp düzen tutturamayacaklar daha hemde para goturecekler. Bir benzinlikçiden bir radyatör temizleyici aldık koyduk hop arabada hiçbir sıkıntı kalmadı tahmin ettiğimiz gibi motordaki su dolaşım sisteminde tıkalı biryer varmış ve düzeldi . O yüzden sanayi ustalarına pek kulak asmamak lazım .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayi ustası dediğiniz kümse okumamış, eğitim bakımından en altta kalmış kişiler. Eski toprak diye tabşr edilen referanslara sahip çıraktan yetişme zanaatkarlar hariç çoğu bu şekilde. Bir şehri gömmenize gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yetkili servisten çıkma özel servislere gidiyoruz biz genellikle daha sorun yaşamadık. O markanın eğitimini az çok almış olduğundan sıkıntı yaşanmıyor genelde
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Yetkili servislerin fiyatları dediğiniz gibi olsa da en azından aracınızın nesi olduğunu bilmediğiniz bir sorun yaşadığınızda sanayideki ustalara öpülmekten bin kat daha iyidir. En azından yazılı bir şekilde başvurunuz alınır, inceleme sonrasında size yine yazılı bir şekilde sorunun kaynağı ve çözüm önerisi fiyatıyla birlikte sunulur. Bu nedenle servislerin size sunduğu çözüm sorununuzu gidermediği takdirde her türlü kanuni hakkınızı arama hakkınız doğar. Sanayide ise usta sorunu bulana kadar 50 parça değiştirtir size, sağlam olanlar dahil. Hala da çözülmezse yapılan işlemler gayrıresmi faturasız olduğundan hiçbir hak iddia edemezsiniz.

    Ha, bazı ustalar yetkili servislerden ayrılıp sanayide kendi dükkanını açar ve çok iyi esnaftır. Böylesine denk gelirseniz tabii ki ilk tercihlerden biri olmalı ama sanayide düzgün usta bulmak? Ben düzgün yetkili servisi 3. seferde buldum, sanayide nasıl bulunur bilemiyorum artık.




  • Tamirci olmadığınız halde aracınızdan çıkan parçaların idare eder olup olmadığını nasıl anladınız?

    Ayrıca, sadece baskı,balata değiştirmekte çok yanlış volan değiştirmediğiniz sürece

    Geçmiş olsun siz düzgün birisine denk gelmemişsiniz belli ki
  • -sanayiye gidecekseniz öncelikle yaşadığınız şehir ismi değil kendi büyük ve bilgi kenti olacak.
    -sonra o ilde en iyi sanayiler hangisi onları tespit edeceksiniz. öyle bilmem ne ilçesinin sanayisine giderseniz traktörünüzü ve pancar motorunuzu tamir ettirirsiniz.
    -iyi bir sanayi sitesinde aracın markasına göre en iyi ustaların olduğu yetkili servisler ve yedek parçacılar vardır. işini yaparlar hakkını alırlar. ne az ne çok. sizler de bu şekilde hareket ederseniz. en az zararla kurtulursunuz. yoksa çakal çukal adamlarla uğraşır durursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iburak

    Tamirci olmadığınız halde aracınızdan çıkan parçaların idare eder olup olmadığını nasıl anladınız?

    Ayrıca, sadece baskı,balata değiştirmekte çok yanlış volan değiştirmediğiniz sürece

    Geçmiş olsun siz düzgün birisine denk gelmemişsiniz belli ki

    Parçaların idare edilebileceğini parçaların üzerindeki süngerimsi malzemelerden ayırt edebildim.hatta ustayada söyledim bunların acelesi var mıydı diye yok dedi.degismemiz iyi olur dedi sadece.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Usta var ustacık var. Gerçek bir zanaatkar usta şıp diye sorununu bulur adamı yolmaz.

    Şimdi görüyorum Ustasından 2 parça bir şey öğrenip kendini usta sanıp dükkan açan çıraklarla dolmuş ortalık.
  • die_caprio kullanıcısına yanıt
    Çok ilginç durum.

    Bu işlerde en büyük yanılgı ön takım seslerinde rotçularda kontrol edilmemesi

    Dükkanlarda araç lifte kaldırıldığı durumlarda araç yere basmadığı için bütün ön takım boşta oluyor. O yüzden her zaman rotçularda baktırmakta fayda var.

    Sizin titreme sorunu sadece kalkarken mi yapıyordu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iburak

    Çok ilginç durum.

    Bu işlerde en büyük yanılgı ön takım seslerinde rotçularda kontrol edilmemesi

    Dükkanlarda araç lifte kaldırıldığı durumlarda araç yere basmadığı için bütün ön takım boşta oluyor. O yüzden her zaman rotçularda baktırmakta fayda var.

    Sizin titreme sorunu sadece kalkarken mi yapıyordu?

    Evet sadece kalkarken

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • die_caprio kullanıcısına yanıt
    Motor veya şanzıman kulağı büyük ihtimal
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.