Şimdi Ara

Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
530
Cevap
45
Favori
52.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ElectroTech E kullanıcısına yanıt
    Siz de mi multijet kullanicisiydiniz :) Valla benim uzuuun yıllardır araç değiştirmeye elimin gitmemesinin sebebidir multijet. Ne kadar hırçın kullanırsam kullanayim şehir içinde dahi 6 litreyi geçmemiştir ortalamam:)


    Grandland 1.2 de nasıl yakıt durumu, gerçi daha çok yeni değil mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlteriş Kutluk Kağan -- 8 Aralık 2023; 21:20:51 >
  • İlteriş Kutluk Kağan kullanıcısına yanıt

    3 silindirli motorlardaki ses/titreşim olayı, pistonların simetrik çalışmamasından ve krank yapısından kaynaklanan karakteristik bir durumdur. Açıkçası bir önceki aracım olan 3 silindirli Astra'yı da şu anki Grandland'i de motorundan çıkan bu keyifli ses için tercih ettim. 2020 yılında Astra'yı bayiden teslim aldığım gün otoparktan ayrılacağım esnada hem satışçı hem de teslimatçı, aracın motorundan gelen sesin normal olduğu konusunda beni uyarmışlardı çünkü kendilerine bununla ilgili çokça kez dönüş olmuş ancak ben zaten aracı bu ses için aldığımı söyleyerek yanlarından ayrılmıştım. Bu motorları ortadan bölünmüş 6 silindirli motorlar olarak düşünebilirsiniz ve özellikle üst devirlerde keyifli tınıları olmakta. Sizin sorduğunuz kısma dönecek olursam kabine ulaşan sesin yüksek olduğunu düşünmüyorum, aksine aracın yalıtımını başarılı buluyorum. Özellikle C segmenti bir Japon otomobil ile kıyaslarsanız yalıtım konusundaki farkı daha net görebilirsiniz.





  • ElectroTech E kullanıcısına yanıt

    Nasıl bir durum yaşadınız hocam?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarppy

    3 silindirli motorlardaki ses/titreşim olayı, pistonların simetrik çalışmamasından ve krank yapısından kaynaklanan karakteristik bir durumdur. Açıkçası bir önceki aracım olan 3 silindirli Astra'yı da şu anki Grandland'i de motorundan çıkan bu keyifli ses için tercih ettim. 2020 yılında Astra'yı bayiden teslim aldığım gün otoparktan ayrılacağım esnada hem satışçı hem de teslimatçı, aracın motorundan gelen sesin normal olduğu konusunda beni uyarmışlardı çünkü kendilerine bununla ilgili çokça kez dönüş olmuş ancak ben zaten aracı bu ses için aldığımı söyleyerek yanlarından ayrılmıştım. Bu motorları ortadan bölünmüş 6 silindirli motorlar olarak düşünebilirsiniz ve özellikle üst devirlerde keyifli tınıları olmakta. Sizin sorduğunuz kısma dönecek olursam kabine ulaşan sesin yüksek olduğunu düşünmüyorum, aksine aracın yalıtımını başarılı buluyorum. Özellikle C segmenti bir Japon otomobil ile kıyaslarsanız yalıtım konusundaki farkı daha net görebilirsiniz.

    Hocam tabi ki zevk meselesi belki ama motorundan çıkan gürültü için araba almak fikri bana çok enteresan geliyor. Mümkün mertebe en az ses çıkaran araba her zaman daha makbuldür bence :)




  • İlteriş Kutluk Kağan kullanıcısına yanıt

    Tamamen otomobile olan bakış açısıyla ilgili bir durum tabii ki. Otomobil, kimisi için vakit ayırdığı bir hobi iken kimisi için yalnızca A noktasından B noktasına gitmek için kullandığı bir araçtır. Vergilerden ötürü zaten yüksek hacimli motora sahip araçlar alamıyoruz, en azından aldığımız araçlar kullandığımız zaman yüzümüzü güldürsün. Bu nedenle gaz pedalına bastığımda çıkan motor sesinden keyif alabilmek önceliklerim arasında. Mesela aracın gizli özelliklerini açtırdığım esnada spor modda hoparlörlerden gelecek olan yapay motor sesini aktifleştirmedim, kimisi de bu özelliği seviyor. Yani olay dediğiniz gibi biraz da zevkler ve renkler meselesi hocam.

  • sarppy kullanıcısına yanıt
    Tabi haklisiniz araçlara bakış acısıyla ilgili.

    Bu arada yeri gelmişken 1.2t nin şehir ici dışı ya da karma tüketim verilerinizi öğrenebilir miyiz
  • İlteriş Kutluk Kağan kullanıcısına yanıt

    Gereksiz gaz pedalı kullanımından kaçınan ancak az yakmak için ekstra bir çaba sarf etmeyen ve aracı sürekli olarak Spor modda kullanan birisi olarak ortalama 26-27km/s hız ile İstanbul içi ortalama yakıt tüketimim 10 litre seviyelerinde. Şehir dışı sakin kullanımda ise bu tüketim değerini 6 litre seviyelerine kadar düşürmek mümkün.


    Yakıt olarak yalnızca Shell V-Power alıyorum. V-Power kullanıldığında aracın yakıt tüketimi ekonomi odaklı diğer yakıtlara göre yaklaşık 1 litre kadar daha fazla olmakta ancak bu yakıt aracın çekişine de bir o kadar olumlu yönde etki etmekte.

  • sarppy kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.
    Anlaşılan benzinli c-suv larda 10 litre altı yakıt bulamayacağız hiç bir şekilde:)
  • İlteriş Kutluk Kağan kullanıcısına yanıt

    Ağırlığı 1,5 tona yakın olan bir araç için durum normal aslında hocam. Sıkışık bir trafik içerisinde kullanmayacaksanız ve de kısa mesafeli yolculuklar yapmayacaksanız paylaştığım değerin aşağısında değerler elde etmeniz fazlasıyla mümkün.

  • 1.2 turbo sesli çalışıyor yorumlarını görünce dayanamadım yazayım dedim. 1,5 yıllık 2020 model glx 1.2t enjoy black edition sahibiyim. Bu araçtan önce de 13 sene 1.6 dizel focus kullandım. Öncesinde de dizel ve benzinli araçlarım oldu. Tüm hayatım boyunca bana ait olsun olmasın Grandland kadar sessiz bir araca bindiğimi hatırlamıyorum. Hatta bazen araçtakiler motor çalışıyor mu diye soruyor, yayalar yoldan çekilmiyor korna çalmak zorunda kalıyorum. Sadece uzun yolda 110 üzeri yol ve rüzgar sesi oluyor ki ben ses konusunda takıntılı derecede hassasımdır. İlaveten YouTube da inceleme videolarında grandlandin sessizliği ön plana çıkartılıyor. Garip geldi bana buradaki yorumlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -HKN- -- 8 Aralık 2023; 23:42:40 >
  • Merhabalar. Ben de Haziran ayında 1.2 Ultimate aldım.Benzinli test aracı olmadığı için hiç test sürüşü yapmadım. O zaman bende 2017 Golf 1.0 vardı, onu da sıfır almıştım. Açıkçası Grandland den emin olmadığım için bir süre onu satmadım, memnun kalmasaydım Grandland i satacaktım. Ama hem sürüşü hem konforu hem donanımı beni oldukça tatmin ettiği için Golf ü satıp Grandland ile devam etmeye karar verdim. Golf te 3 silindirli olduğu için ilk çalıştırmada baya gürültülü çalışıyordu sonra rölanti devrine gelince sessizleşiyordu. Sürüş esnasında Golf ün motor sesi daha az duyuluyordu ama ben de bazı arkadaşlar gibi 1.2 nin o hırıltılı motor sesini seviyorum ve beni rahatsız etmiyor. Ama malzeme ve işçilik kalitesi Golf kadar değil tabiki.


    Konfor konusunda ilk aldığımda baya bir sert gelmişti araç, dedim heralde Opellerin yapısı böyle. Yolda lastiklere bir bakayım dedim 55 psi hava basmışlar. Halbuki alırken bayidekilere iki kez sormuştum lastik basınçlarını kontrol ettiniz mi diye ama yine bildiklerini okumuşlar. Şu an 19 ebatındaki lastiklere rağmen memnunum konforundan, 18 olanlar daha da yumuşaktır. İki bin kilometre ortalaması 8.2-8.3 civarlarında. Aracı henüz hiç zorlamadım sakin sakin takılıyorum. Motor beklediğimden daha atik, normal mod bile yeterli ama özelikle spor modda çok canlı. Bazı keşke şu da şöyle olsaydı dediğim şeyler var onlara da sonra değineceğim.





  • sarppy kullanıcısına yanıt

    Sarp Bey öncelikle bu konuyu açtığınız ve bizleri bilgilendirdiğiniz için size teşekkür ederim.

    Ben Youtube Oto izci kanalındaki arkadaşa sorduğumda ekranda video izleme özelliğini de açabileceklerini söylemişti bana.Siz bu özelliği hiç sordunuz mu veya istemediniz mi?

  • Whole Lotta Rosie kullanıcısına yanıt

    Merhaba, öncelikle hayırlı olsun aracınız kazasız belasız. Size zahmet aldığınız bayiyi söyleyebilir misiniz?

  • 1 hafta önce 1.2t aracımı teslim aldım. Henüz aracı çok kısa mesafe ya da sabah akşam yoğun e5 trafiğinde kullanma şansım oldu.

    Normal modda, ortalama hız 22-23 km/sa yol bilgisayarı 8.2-8.5 arası yakıt tüketimi gösteriyor. Havalar soğuk, araç çok yeni, bu hafta e5 trafiği ekstra kötüydü. Ortalama hız 30 lara yaklaşırsa 7.5 litrelere düşecektir tüketim. Tabi bir de ilk depo sonrası yol bilgisayarı vs depo ölçümüne de bakmak gerekecek..

    Karşılaştırma yapmak adına Megane 4 dizel otomatik aracım vardı önceden. Ortalama 28-29 km/sa hızda yol bilgisayarı 5.8 gösterir depo hesabı 6.3 olurdu.

    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nalmes42

    Merhabalar. Ben de Haziran ayında 1.2 Ultimate aldım.Benzinli test aracı olmadığı için hiç test sürüşü yapmadım. O zaman bende 2017 Golf 1.0 vardı, onu da sıfır almıştım. Açıkçası Grandland den emin olmadığım için bir süre onu satmadım, memnun kalmasaydım Grandland i satacaktım. Ama hem sürüşü hem konforu hem donanımı beni oldukça tatmin ettiği için Golf ü satıp Grandland ile devam etmeye karar verdim. Golf te 3 silindirli olduğu için ilk çalıştırmada baya gürültülü çalışıyordu sonra rölanti devrine gelince sessizleşiyordu. Sürüş esnasında Golf ün motor sesi daha az duyuluyordu ama ben de bazı arkadaşlar gibi 1.2 nin o hırıltılı motor sesini seviyorum ve beni rahatsız etmiyor. Ama malzeme ve işçilik kalitesi Golf kadar değil tabiki.


    Konfor konusunda ilk aldığımda baya bir sert gelmişti araç, dedim heralde Opellerin yapısı böyle. Yolda lastiklere bir bakayım dedim 55 psi hava basmışlar. Halbuki alırken bayidekilere iki kez sormuştum lastik basınçlarını kontrol ettiniz mi diye ama yine bildiklerini okumuşlar. Şu an 19 ebatındaki lastiklere rağmen memnunum konforundan, 18 olanlar daha da yumuşaktır. İki bin kilometre ortalaması 8.2-8.3 civarlarında. Aracı henüz hiç zorlamadım sakin sakin takılıyorum. Motor beklediğimden daha atik, normal mod bile yeterli ama özelikle spor modda çok canlı. Bazı keşke şu da şöyle olsaydı dediğim şeyler var onlara da sonra değineceğim.

    Lastiklerdeki hava basınç değeri yüksek iken aracın teslim edilmesi durumunu önceki aracımda ben de yaşamıştım ve aracın süspansiyonu fazla sert gelince benzinliğe girip kontrol etmiştim. Aynı sizde olduğu gibi olması gerekenden çok daha yüksek hava basılıydı ve kapıda yazan değerlere indirdiğimde araç kendine gelmişti. Grandland'i teslim alırken yanımda Xiaomi'nin taşınabilir şarjlı hava pompasını götürmüştüm ve kontrol ettiğimde durum bu araçta da aynıydı. Bayide bu ne yapıyor bakışlarına maruz kalsam da tüm lastiklerdeki havayı olması gereken basınca indirmiştim.


    Sıfır araçların lastik basınçlarının yüksek olmasının sebebi araçlar otoparkta uzun süreli olarak beklerken lastik basınçları azalıp tellere zarar gelmesinin önüne geçmek ancak araç teslimatı esnasında basınç değerleri ideal seviyeye getirilmesi gerekirken maalesef bu adımı birçok bayi atlıyor.





  • Nalmes42 kullanıcısına yanıt

    Rica ederim hocam, konu altındaki paylaşımlarım 1 kişiye bile faydalı olsa benim için yeterlidir.


    Normalde Android Auto üzerinden video izleyebildiğim için ve açılabilen gizli özellikler arasında yer alan bir madde olmadığı için sormamıştım ancak kendilerine yazıp bir öğreneyim.

  • Merhaba arkadaşlar. Ben de 26 Mayıs 2023'te 1.2 Elegance donanım araç aldım. Elektrikli bagaj opsiyonuyla o tarihte 1.235.000 TL'ye Ankara Otosay'dan aldım. İlk kez SUV bir araca biniyorum. Sınıfındaki diğer araçlar ile kıyaslayamam fakat önceki aracım olan 2018 model 1.0 tsi 110 hp dsg comforline golf aracımla kıyaslayabilir, bunun dışında da araçla geçirdiğim 6 aylık süre içerisinde (Şu anda 9 bin km'deyim) gördüğüm olumlu ve olumsuz yönlerini fikir vermesi açısından paylaşmak isterim.


    YAKIT TÜKETİMİ

    Ankara şehir içi trafiğinde golf ile 5.8 lt civarında gezdim hep. Grandland'da ise 6.5 lt civarında dolaşıyorum. Şehir dışı için ise; 1 kez didime 1 kez de istanbula gittim. uzun yolda da 6 lt civarında yaktı diyebilirim.


    MOTOR

    1.2 130 hp benzinli motor beni oldukça tatmin etti. 1.0 tsi ara hızlanmalarda ve ilk kalkışta daha seriydi. Fakat grandland'ın 1500 kg bir SUV olduğu düşünüldüğünde bu durum normal bence. Üstelik sınıf farkı var iki araç arasında (C hathback vs C SUV). Her iki motor da 3 silindir olmasına rağmen 1.2 motor kesinlikle daha titreşimsiz ve konforlu. Golf'ün o ilk çalışma esnasındaki ve start stoptaki sarsıntısı beni deli ederdi. Hatta sırf bu yüzden yazılımla start stopu kapatmıştım. Grandland'da ise start stop neredeyse hiç hissedilmiyor ve çok kullanıyorum.


    OTOMATİK ŞANZUMAN

    Aisin imzalı EAT8 kesinlikle harika bir şanzuman. Motorla uyumu oldukça başarılı. Golf'te DSG ne zaman elimde kalacak diye tedirgin olurdum, dur kalk trafikler işkenceye dönüşürdü benim için. Acaba mekatronik arızası mı verecek, kavrama mı yanacak, basınç tüpü mü patlayacak derdim yok artık. Vites geçişleri bazen hissediliyor ama emin olun dsg'nin 2. ve 3. vitesler arasındaki kararsızlığı daha beter. Sonuç olarak şanzumandan oldukça memnun olduğumu ve korkmadan kullandığımı söyleyebilirim.


    KONFOR, SÜRÜŞ KEYFİ VE YOL TUTUŞ

    Aracın yerden yüksek olması hoşuma gitti. Galiba bundan sonra hep SUV alacağım. Arka süspansiyonlar golfteki gibi torsiyon olduğundan tümsek geçişlerinde ve virajda denk gelinen çukurlarda sekme yaptırıyor illa ki. Fakat C sınıfının çoğu aracında bu şekilde olduğundan çok dert etmiyorum. Süspansiyonlar golfe göre bariz yumuşak. Daha konforlu. Fakat yol tutuşu açısından golf daha iyiydi. Sonuçta biri SUV diğeri daha yere yakın bir C hatcback. Genel anlamda ise yol tutuşu iyi. 2 kez uzun yola gittim, sıkıntılı bir durum yaşamadım. Sürüş modları güzel. Spor modda araç bariz şekilde agresifleşiyor ve keyifli bir sürüş sağlıyor. Düğmeye bastığınız anda araç ileri atılıyor. Yağmur sensörünü devreye almak için her defasında yeniden kolu çekmek gerekmesi, araç iç havalandırmasının her binişte kendiliğinden çalışması ise can sıkıcı. Havalandırma konusunu servise sorduğumda, bununla ilgili çok fazla geri dönüş olduğunu ve yazılım güncellemesi beklediklerini, çözüleceğini söylediler.


    MALZEME KALİTESİ VE İŞÇİLİK

    Burada açık ara Golf derim. Golf'ün iç malzeme kalitesi, trimlerin birleşimindeki kusursuz işçilik, keza aracın dışında bazı yerlerdeki işçilikler kesinlikle golf'te daha iyiydi. Fakat Grandland da kötü diyemem. Orta kalitede. Klasik PSA grubu arabası olmuş. Beklentiniz çok yüksek olmasın bu konuda. İç aydınlatmaların bu devirde hala sarı halojen olması can sıkıcı. 2022 model elegance'larda olan kapı kolu led şeritlerin 2023 modelde olmaması mesela skandal. Araç çift renk (Beyaz + Siyah tavan). Boya kalitesi iyi. Sıkıntılı bir yer gözüme çarpmadı. Siyah tavanda renk atmasından falan bahsetmişler ama araç henüz 6 aylık olduğundan bu konuda birşey diyemem. Şimdilik sorun yok.


    DONANIM VE YAZILIM

    Orta paket diyebileceğimiz elegance donanımda oyuncaklar sınıfındaki araçlara göre yeterli seviyede diyebilirim. Fakat yine 2022 modelde olup da 2023'te sis farlarının, navigasyonun, intellilux farların vs. çıkarılması akıl alır gibi değil. LED piksel farlar olsun isterdim. Fakat bu farlar da oldukça iyi. Uzun kısa far asistanı çok güzel çalışıyor mesela. Büyük konfor. Hayalet ekran ve multimedya ekranı ise boyut olarak iyi olsa da grafikleri daha güzel olabilirdi. Yazılım konusunda kesinlikle çalışılmalı ve güncellemeler gelmeli. Aynı şekilde MyOpel Android uygulaması da düzeltilmeli. 10 sürüşün en a 5'inde bağlanmıyor araca. Bazı arakadaşlar bluetooth bağlantısını yeniden yapınca düzeldiğini yazmış, deneyeceğim. Bunun dışında bluetooth bağlantısı sorunsuz, telefon görüşmeleri kaliteli, android auto kablolu olsa da çok güzel bir şey ve sorunsuz çalışıyor. Kapı koluna dokunarak aracı kilitleme özelliği 2 kez çalışmadı. Kumandadan da kapatmadı. Aracı tekrar çalıştırıp stop edince düzeldi. Geri görüş kamerasının çözünürlüğü iyi değil fakat iş görüyor. Geri giderken kamera aracın yanlarındaki görüntüleri de hafızaya aldığından bir nevi 360 derece geri görüş kamerası gibi oluyor. Bu özellik epey iş görüyor. Otomatik parkı 2 kez denedim ve sorunsuz şekilde paralel park yaptı kendisi. Fakat biraz hızlı manevra yapıyor ve tedirgin oluyorsunuz. Araca MyOpel üzerinden 1 kez güncelleme geldi ve talimatları izleyerek usb bellek ile araç çalışır vaziyette yarım saatte güncelledim. fakat gözle görülür bir değişiklik farkedemedim. Arka plan hata düzeltmeleri vs. olsa gerek. Genel güvenlik donanımları konusunda ise günümüz standartlarının gerektirdiği hemen hemen bir çok şey araçta var.


    İÇ HACİM, YAŞAM ALANI VE BAGAJ

    Golf'ten sonra dünya varmış dedirtti. 514 lt bagaj oldukça işimi görüyor. İç mekan ferah. Fakat kapı içi gözler dar. Torpido küçük. Kapı gözlerinde ve torpido içinde kaplama yok. Baş ve diz mesafesi yeterli, şaft tüneli neredeyse yok. Arkada 3. kişi sıkıntı yaşamıyor. Golf'te orada resmen bir dağ vardı. Camlar dar değil, yeterince ferah. Arkada kol dayama yok. Golf'te vardı ama 5 yıl boyunca neredeyse hiç kullanmadık. Elekrikli bagaj ise oldukça güzel birşeymiş. Özellikle de ayakla açılması çok işime yarıyor. Fakat içerden bir düğme ile açılamıyor oluşu avm girişlerinde vs. güvenliklerle cebelleşmenize ve acaba ne zaman bozacaklar diye düşünmenize sebep oluyor. Bu kadar donanım koyulan bir araçta minnacık üç kuruşluk bir düğmenin esirgenmiş ya da düşünülememiş olmasını aklım almıyor.


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Son söz olarak, ufak tefek bazı eksiklikler olmasına rağmen genel anlamda araçtan memnun olduğumu belirtmek isterim. Almak isteyip te kafasında soru işareti olanlara yardımcı olur umarım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lowrider06 -- 10 Aralık 2023; 0:55:19 >




  • Serkan Bey, detaylı değerlendirme yazınız için teşekkürler.


    Şehir içi yakıt tüketim değeriniz oldukça güzel, yol bilgisayarında ortalama hızınız kaç km/s olarak gözükmekte?


    Yapmadıysanız eğer iç tavan aydınlatmalarını T10 LED ile beyaz renge çevirebilirsiniz. Aracı aldıktan sonra yaptığım ilk işlemlerden biri olmuştu.


    Elektrikli bagajın içeriden bir düğme ile açılamıyor olması maalesef olumsuz bir durum, söylediğiniz gibi özellikle AVM girişlerinde güvenliklerin bagaj kapağını kopartacakmış gibi asılmaları yüzünden bir gün arızalanmasından çekiniyorum ben de. Bu nedenle güvenliklere bagaj kapağının elektrikli olduğunu her defasında söylüyorum.

  • Aynı şekilde ben de her defasında "bagaj elektrikli, düğmeye 1 kez basın lütfen" demekten usandım. İç aydınlatma konusunda tavsiyeniz için teşekkürler. ilk fırsatta değiştireceğim. Yol bilgisayarındaki 1. seyahat verisini aldığımdan beri hiç güncellemiyorum. 9 bin km'nin ortalamasını göstermiş olur diye. Fakat hızı şu anda hatırlamıyorum. Oranın ekran görüntüsünü en kısa zamanda yüklerim.

  • Teşekkürler Serkan Bey benim de yazmayı düşündüğüm eksikleri siz yazmışsınız. Bu araç kesinlikle daha iyi bir multimedya yazılımını hakediyor. Ben Opel Türkiye yi aradım ve bunları dile getirdim, dikkate alırlar mı bilmiyorum. Ayrıca Facebook gurubunda yurtdışında yaşayan birisi triger kayışının zincirle değiştirildiğini yazmıştı, onu da söyledim. Opel Almanya merkeze ulaşabileceğim bir iletişim yolu bulabilseydim onlara da söyleyecektim.

  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.