Şimdi Ara

Makine mühendisi araba tamirinden anlarmı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
7
Favori
13.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnşaat mühendisi sıva yapabilirmi, donatı bükebilirmi, kalıp çakabilirmi..
    Elektronik mühendisinin görevi lehim yapmakmıdır..
    Bilgisayar mühendisleri bilgisayar montajı ya da tamirimi yaparlar..
    Tarla süren, çapalayan ziraat mühendisi gördünüzmü..
    Kazma kürek takılan bir maden mühendisinin o işin piri olduğunumu düşünmeliyiz..

    Teknisyen debriyajı sökmeyi takmayı bilir, sorununu teşhis edebilir ama neden o çapta balata kullanıldığını bilmez.
    Teknisyen volan üzerindeki marş dişlilerinin kırık olduğunu tesbit edebilir, onarabilir ama neden o boyutta dişler seçildiğini bilmez, volan çapının-ağırlığının neye göre seçildiğini bilmez.
    Radyatöründe delik olduğunu bilir ama radyatör boyutunun neye göre belirlendiğini bilmez.
    Alternatör rulmanını değiştirir ama onun ne kadar yüke maruz kaldığını, kaç tur sorunsuz döneceğini bilmez..



    Farklı şeylerdir yani.

    Bir oto tamircisinin araçtaki problemleri teşhis ederken kullandığı mantığı kağıda döksek 1 sayfa anca çıkar.

    Marş basmıyor? kutupbaşlarına bak, aküye bak, marş dinamosuna bak..
    Dönüyor çalışmıyor? yakıt geliyormu, ateşleme varmı, krank sensör kablosuna bir bakalım..
    Gaza yüklenince araç silkeleniyor? Yakıt filtresine bak, akislere bak, motor kulaklarına bak...
    Gibi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    İnşaat mühendisi sıva yapabilirmi, donatı bükebilirmi, kalıp çakabilirmi..
    Elektronik mühendisinin görevi lehim yapmakmıdır..
    Bilgisayar mühendisleri bilgisayar montajı ya da tamirimi yaparlar..
    Tarla süren, çapalayan ziraat mühendisi gördünüzmü..
    Kazma kürek takılan bir maden mühendisinin o işin piri olduğunumu düşünmeliyiz..

    Teknisyen debriyajı sökmeyi takmayı bilir, sorununu teşhis edebilir ama neden o çapta balata kullanıldığını bilmez.
    Teknisyen volan üzerindeki marş dişlilerinin kırık olduğunu tesbit edebilir, onarabilir ama neden o boyutta dişler seçildiğini bilmez, volan çapının-ağırlığının neye göre seçildiğini bilmez.
    Radyatöründe delik olduğunu bilir ama radyatör boyutunun neye göre belirlendiğini bilmez.
    Alternatör rulmanını değiştirir ama onun ne kadar yüke maruz kaldığını, kaç tur sorunsuz döneceğini bilmez..



    Farklı şeylerdir yani.

    Bir oto tamircisinin araçtaki problemleri teşhis ederken kullandığı mantığı kağıda döksek 1 sayfa anca çıkar.

    Marş basmıyor? kutupbaşlarına bak, aküye bak, marş dinamosuna bak..
    Dönüyor çalışmıyor? yakıt geliyormu, ateşleme varmı, krank sensör kablosuna bir bakalım..
    Gaza yüklenince araç silkeleniyor? Yakıt filtresine bak, akislere bak, motor kulaklarına bak...
    Gibi..


    Tebrik ederim meslekdaşım.
    İnsanların geneli, mühendislerin imza atıp para kazandığını, hiç bir iş yapmadıklarını düşünür.
    Aslen öyle değildir.
    Ama bence böyle düşünmeleri çok daha güzel..

    Bana birisi mesleğin nedir diye sorarsa makine mühendisiyim diyorum, ne iş yaparsın diye sorarlarsa hiç iş yapmadan para kazanırım diyorum.
    Böyle daha prestijli oluyor avuntusundayım
    _____________________________
    Tercihler
    Hankook Ventus S1 Evo/Yokohama A.Drive

    Vorsprung durch Technik




  • kendim için düşüneyim
    elektrronik ve haberleşme mühendisiyim, ama televizyon tamir edemem. hayır elime içindeki parçalar için bir tamirci kataloğu, gereken değerleri ver, avo ve havyam olsun yedek parçalar ile 3 günde çözer hallederim. ama abi şu çalışmıyor aç bak deseler cık. televizyonun nasıl çalıştığını bilirim, dijital verileri sıkıştırabilirim, sayısal işaret işlemeyi bilirim, lcd tv için panel ve mikroişlemci tasarlayabilirim ama ha deyince arızanın nerede olduğunu anlayamam daha önce hiç uğraşmadım ki. makine mühendisi içinde durum aynı. eğer alanı ise elbette tamir eder neden edemesin ama alakasız bir işte yıllardır çalışan bir makine mühendisine hadi tamir et dersen kalır öyle lakin 3 gün ver aracın full kataloğu ile en iyi ustadan çok daha düzgün iş çıkarır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Makina mühendisi herşeyden anlar,ancak tamirci değildir.

    Senin bahsettiğin Türk mühendisi kardeşim. Mühendis dediğin, düşünür, tasarlar, çizer, kafasına bareti takar, eline anahtarı alır sahaya çıkar. Söker, takar, çalıştırır.

    Bizim memlekette teknisyen ve tekniker adında iki adet mühendisin işini yapan alt sektör vardır, bunlar çizimleri yaparlar, her türlü saha operasyonunu yaparlar. Mühendis takım elbisesiyle sadece imza atar maaş alır.

    Ayrıca yıllardır işin içindeyim, her şeyden anlayan makina mühendisi görmedim niye ki?

    Makina mühendisliği çok kapsamlı bir kere.

    Sistem Dinamiği ve Kontrol
    Tesisat
    Otomotiv
    Enerji
    Konstrüksiyon ve İmalat

    http://www.sis.itu.edu.tr/tr/dersplan/plan/MAK/20121072.html ( Bu başlıkların alt başlıklarına da girip bakabilirsiniz ne kadar özelleşebileceğine)

    gibi alanlar var kendi okulumdan örnek verecek olursam. Adam sistem dinamiği ve kontrol alanında uzmandır ama gidip motorun bir arızasını bulup çözemeyebilir.

    Makina mühendisi motorun termodinamik, mukavemet, akışkan hesaplarını yapar. Yukarıda arkadaş gayet güzel yazmış. İnşaatçı kalıp çakmaz ama o kalıbın içine dökülecek betonun demirin oranını hesaplar. Mühendis bir işin tasarımını yapar, ve o işi en verimli şekilde nasıl yapacağını bulur.

    Babam inşaat mühendisi ve inşaatları kontrol ederken teknikerlerin ustaların defalarca kendi kafalarına göre beton-demir oranı çıkarttığını görmüştür. Eee nerde kaldı bu işin matematiği? O adam boşuna mı okudu o okulu?

    Ben makina mühendisi öğrencisiyim ve şuan yapmak istediğim projelerde var. Tasarımını arkadaşımla yaptığım. Bu iş teknikerin işi değil mesela. Ama o projenin yapım aşamasında tekniker elbet yardım eder. Kısacası fikir, tasarım, sağlam işleyiş ve maliyet hesapları bizim için daha önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Full#Throttle -- 16 Ağustos 2012; 14:16:55 >
    _____________________________




  • Metalürji olmadan yapılabilecek mühendislik malesef yok. Mesela Mazda'nın Skyactive projesinde çalışan mühendisler arasında metalürji mühendislerinin oranı oldukça yüksektir. Mühendislik ile teknikerliğin arasında çok fark vardır; ama bu teknikerlerin küçümsenmesini kesinlikle gerektirmez.

    Bir inşaatta kalıpçının, ustanın mühendisten daha çok değer görmesinin nedenini sorarsanız tek cevabı taşra üniversiteleridir bu arada.
    _____________________________
  • Arabalara ilgisi yoksa anlamayabilir yani ilgi alanına göre şekillenir bence.
    _____________________________


    "Yine dene. Yine başarısız ol... Daha iyi başarısız ol."

    Samuel Beckett
  • Türkiyede herhangi bir üniversiteden mezun olan bütün mühendisler piyasaya çıktığında işlerin okuldakinden farklı olduğunu görür. Okulda teorik olarak öğretilir herşey. Piyasada ise işi bilen aranır. ister okusun ister okumasın. işi biliyor musun? gel kardeşim sana 2000 tl maaş. mühendis imzası lazım dimi? gider bir mühendis alır al kardeşim sanada 1250 tl maaş. sadece imza atıcaksın. ne etti 3250 TL dimi? ama hem imza yetkisi(mühendis) hemde işi bilen bir kişi ise sadece tek başına 4-5 bin tl maaş ister. Buda firma sahibi için daha zararlı olur.
    _____________________________
  • ha mühendis deyince şunu belirteyim türkiye'de mühendis yetiştiren üniversite sayısı 7-8 tanedir. gerisi tamamen hikayedir. arada firmaya iş, staj için geliyorlar kabus gibi. hele özel üniversitelerle yeni üniversitelerden çıkanlar iyiden iyiye saçmalık seviyesinde. bir an önce mühendislik için de tus gibi sınav yapsalar iyi olacak. adam sınavda güç bela barajı geçiyor gidip mühendislik okuyor. adı elektronik mühendisi daha kare dalga nasıl elde edilir ne işe yarar onu bile bilmiyor.
    _____________________________
  • Makine mühendisi ne iş yapar diye soranlara bizim fabrikayı gezmelerini tavsiye ederim. Babamın fikren dizayn ettiği makinaları maliyeti düşük üretim yapabilen, güvenilir, hızlı çalışır, kolay tamir olur bir dizayn ile yeniden tasarlayıp, ürettirip, testlerini yapıp, düzeltmelerini yaptı bir grup mühendis çalışanımız. Bu konuda En çok emeği makine mühendisi arkadaşımız harcadı. Gelin fabrikayı gezin. Makine mühendisi ne yapar görürsünüz kardeşim. Saygı duyulması gereken bir iştir. Otomobil ve otomobil motoru tırttır inanın bana. Çok daha önemli, karışık, maliyetli ve potansiyel problemli makinalar var.

    Ancak bizim yaptığımız iş bir grup işi tabi. Seramik mühendisinden makine mühendisine kadar bir iş. Pzarda yer bulabilecek, rekabetçi fiyatlı bir nihai ürünün dayanım ve fiziki görüntüsünü belirleyeceksin, bunu üretecek makineyi tasarlayacaksın, üreteceksin ve kusursuzlaştıracaksın. Tam bir ekip işi. Pazarlama/satıştan işçiye kadar bir bütün, yorucu ve oldukça gıcık bir iş.
    _____________________________




  • bizim ülkede yerli arabayı kim yapacak makine mühendizleri mi yapacak yoksa başka branşmı bakıyor bu işe
    _____________________________
  • Makine mühendisiyim.Üniversitede motorlar konusunda çok hesaplama yaptık.Gerek termodinamik gerekse motorlar gibi derslerde.Ama gel gelelim teorik olarak biliyorum.Pratikte bir şey bilmiyorum.Bir gün laboratuvara inip motorun parçalarını görmedik.Her şey kitapta kaldı.Bir mühendis olarak motorlardan iyi anlamayı tamir etmeyi çok isterdim.Ama verilen eğitim buydu bize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    >>>>>2017 Peugeot 308 Active 1.6 BLUEHDI EAT6<<<<
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Makine mühendisiyim.Üniversitede motorlar konusunda çok hesaplama yaptık.Gerek termodinamik gerekse motorlar gibi derslerde.Ama gel gelelim teorik olarak biliyorum.Pratikte bir şey bilmiyorum.Bir gün laboratuvara inip motorun parçalarını görmedik.Her şey kitapta kaldı.Bir mühendis olarak motorlardan iyi anlamayı tamir etmeyi çok isterdim.Ama verilen eğitim buydu bize.

    konunun özeti olmuş
    _____________________________
  • Makina mühendisiyim.

    Ne biliyorsam alaylılığımdandır.

    Okulda bir şeyler bilen hoca sayısı da çok az.Onları da kaçırmamak lazım.

    Sadece otomotivi kastetmiyorum nerdeyse hocaların %90'ı hikaye.

    Yazık bu millete.
    _____________________________
    www.kelambaz.com
  • İşten anlayan mühendisleri hariç tutarak söyleyeyim çoğu otomobilden ilgisi olan bi insandan çok bi şey anlamaz sadece imza atmak için diploması vardır
    Ancak işten anlayan özellikle oto tamiriyle ilgisi olan bi makina mühendisi çoğ kişiden daha iyidir çünkü işin teknik kısmını biliyor bir de uygulama kısmını bildiği için çok daha başarılı olur astlarıyla ilişkisi mantık çerçevesinde olur
    kısacası tadından yenmez

    Bugün devlet olarak bir otomobil yapmaya kalksak tasarlamaya kalksak ülkemizde kadrolar liyakat usulüne göre dağıtılmadığı için yandaş mühendis oraya girer kadroyu işgal eder, sadece imza atar.Eğer o göreve layık bir insan gelse ,hem teoriyi öğrenmiş hem uygulamada çalışmış bir insan, bize istediğimiz yıllarca beklediğimiz otomobili-motoru tasarlayabilir.Çünkü o teorinin imkanları dahilinde sektörün sınırlarını bilir uygulamada işe yarayıp yaramayacağını bilir.
    _____________________________
    Burada söylediklerim aksi belirtilmedikçe tamamen şahsi görüşüm olup kimseyi bağlamayacağı gibi daha sonraki mesajlarımda beni de bağlamayabilir,görüşlerimi yeni bilgiler çerçevesinde güncelleyebilirim.Saygı çerçevesinde her türlü eleştiriye açığım.




  • Hiç bir mühendis alanında pratik yapmadıkça, tamir, onarım, üretim yapamaz.
    _____________________________
  • yukarida arkadaslar guzel ornekler vermis insaat muh kalip cakmaktan anlamaz falan diye. ne guzel soyluyorsunuz. peki bir muhendis kalip cakmayi da bilse. hatta kalip cakmanin inceliklerini bilse. ustanin biri yanlis yaptiginda kontrol sirasinda bunu da farkedebilse guzel olmaz mi? rulmanin ne kadar basinca dayanacagini hesaplasa birde o rulmanin nasil monte edildigini kontrol edebilse guzel olmaz mi? okullarimizdan mezun ogrencilerin birakin muhendislik(yada ogretmenlik yada maliyecilik farketmez genel olarak konusuyorum) hakkinda birseyler bilmdeyi falan hayyata bir amaclari, vizyonlari yok. kisilikleri oturmamis(yanlis anlasilmasin tamami icin degil bir kismi icin konusuyorum) kendi baslarina karar verme yetkileri, cesaretleri, ozguvenleri yok.
    bol bol ama kalitesiz bireyler yetistirmek yerine, kaliteli ne yaptigini bilen. donanimli muhendisler ogretmenler yetisse iyi olmaz mi? hocanin inceleyin diye biraktigi materyalleri amaan seyimdemi diyip kacmaya calisan ogrenciler yerine hocanin pesinde bizi laboratuvara gotursun birseyler ogrenelim diye bakan ogrenciler olsa guzel olmaz mi?
    egitim sistemimiz sorunlu arkadaslar muhendiste vs sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: f.gulteki

    İşten anlayan mühendisleri hariç tutarak söyleyeyim çoğu otomobilden ilgisi olan bi insandan çok bi şey anlamaz sadece imza atmak için diploması vardır
    Ancak işten anlayan özellikle oto tamiriyle ilgisi olan bi makina mühendisi çoğ kişiden daha iyidir çünkü işin teknik kısmını biliyor bir de uygulama kısmını bildiği için çok daha başarılı olur astlarıyla ilişkisi mantık çerçevesinde olur
    kısacası tadından yenmez

    Bugün devlet olarak bir otomobil yapmaya kalksak tasarlamaya kalksak ülkemizde kadrolar liyakat usulüne göre dağıtılmadığı için yandaş mühendis oraya girer kadroyu işgal eder, sadece imza atar.Eğer o göreve layık bir insan gelse ,hem teoriyi öğrenmiş hem uygulamada çalışmış bir insan, bize istediğimiz yıllarca beklediğimiz otomobili-motoru tasarlayabilir.Çünkü o teorinin imkanları dahilinde sektörün sınırlarını bilir uygulamada işe yarayıp yaramayacağını bilir.

    Tamanına katılıyorum.

    Bir hocamıza derste sormuşlardı, "dizel traktörümüzün motorunu stop ettiremiyoruz, ne yapmak lazım ?" diye.
    "ateşlemesini kesmek lazım" diye cevap vermişti.

    Yine bir diğeri, İngilizce olan hava filtreleri başlıklı konu altında geçen, " içlerinde yağ dolu olan ve içerisinden geçen havadaki tozların yağa yapıştığı tip filtreler vardır" ifadesini tüm sınıfa burada yağ filtresinden bahsediliyor diye anlatan, benim uyarım karşısında "yok yok bu bahsettiği yağ filtresi" diyen, konu başlığı hava filtreleri dediğim de bile, "yok yok burada bahsedilen yağ filtresi" diyebilen hocalar var.


    Odalarında sağa sola oyuncak robot koyan, robotik mühendisiyim diye gezen hocalar bile var.

    Dersine girmek yerine ağaçların altına uzanıp, sağa sola bakarak bile daha fazla şey öğrenilebilecek hocalar var.

    Amca dayı selamıyla akademik kariyere başlamışlar, yabancılardan çalarak çırparak tez uydurarak yine hoca olmuşlar, doçent-profesör olmuşlar..

    Mesleğine meraklı, kendini geliştiren, değişimleri takip edebilen, derste neyi neden anlattığını, anlattıklarıyla karşısındakilere ne kazandırmak istediğini bilen hocalar da var ama, 10 kişide 1 kişi..




  • gemi makina mühendisi özellikle çakçı başı ama iyiyse . audi r8 i alır parçalar temizler birleştirir.
    _____________________________
  • 38 yaşında bir makina mühendisi olarak cevap vereyim...

    Ablam bilgisayar mühendisi, hem de iyi bir yazılım mühendisi, ama bilgisayarı ondan iyi kullanırım.
    Aynı şey benim için de geçerli. Birçok usta çoğu işi benden daha hızlı ve hatasız yapabilir.

    Bir makina mühendisi olarak, araştırıp çoğu şeyi öğrenip kavrayabiliyorsunuz.
    Ar-ge'de yıllarca çalıştığım için de arıza teşhisi ve çözümü konusunda da az biraz tecrübeniz oluyor.

    Ama bir arabanın motorunu indirip, dağıtıp tekrar yerine takabilir miyim? Niyet edersem ve araştırırsam yapabileceğime inanıyorum.

    Mesela benim hobilerimden biri ahşaptır, mobilya ile uğraşmayı seviyorum. Bunun için yatar testere dahil, bir sürü makinayı işyerime aldım, gerektikçe dolap, kütüphane vs. yapıyorum. Karşı dükkanda bir mobilyacı vardı, yılların mobilyacısı. Ona 1-2 defa teknik öğrettiğim olmuştu. Öğrettiklerimi internetten araştırıp öğrenmiştim.

    Artık günümüzde azcık el beceriniz var ise, çoğu sorunun çözümünü internetten araştırıp bulmanız ve uygulamanız mümkün.
    Bu mühendisliğin dışında sizin ilginizin olması ile alakalı.
    Mühendisliğin avantajı araştırıp, öğrenmenizi sağlayabilir. Bu da bence her mühendislik dalında eğitim görmüş birinin sahip olması gereken özelliklerden biri.

    Mühendis olmak herşeyi bilmek demek değildir, ki bu zaten imkansızdır.
    Mühendis olmak, kendi dalınla ilgili temel konularda bilgin olması, detayları ise öğrenebilme ve uygulayabilme becerisidir.

    Gibi gibi...

    Herkese iyi forumlar
    _____________________________




  • şimdi denilmişki mühendis sadece yemesini bilir yapmasından anlamaz

    aşçı yemeği yapsın mühendiste tadına baksın olmuş yada olmamış desin

    mühendis yemek yiyecek ama yemeğin içine ne konulur bilmeyecek yemek nasıl pişecek bilmeyecek

    hakiki mühendis kalıp çakmasınıda elektrik tesisatı çekmesinide bilecek

    bilmediği işi bi adam başkasına nasıl öğretecek o işin eksiklerini nasıl bilecek
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.