Bildirim
ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
elektronik sayılırmı bilmiyorum ama bi fikrin olursa sevinirim.bende 2004 leon signo var 23500 km de. aracın marş almasınından memnun olamıyorum kontağı çevirdiğimde herzaman olmuyor ancak bir tutarsızlık var çeviriyorum ya geç marş alıyor ya almıyor yada çok güzel alıyor bu nun saati yok bazen sabah bazen sıcakkende yapabiliyor.araca yeni yazılım yüklediler,aküyü kontrol ettiler ,boğaz kelebeğini temizlediler,en son enjektörlerden birisi problemli çıktı temizlettik enjektörlerde ayarlandı ancak tam oldu dedim bu sabah yine geç marş aldı belki bı normaldir ama ama benim aklıma yatmıyor bastınmı araba çalışır diye bilirim ama seninde fikrin olursa sevinirim, iyi günler -
quote:
Orjinalden alıntı: alpaslan11
elektronik sayılırmı bilmiyorum ama bi fikrin olursa sevinirim.bende 2004 leon signo var 23500 km de. aracın marş almasınından memnun olamıyorum kontağı çevirdiğimde herzaman olmuyor ancak bir tutarsızlık var çeviriyorum ya geç marş alıyor ya almıyor yada çok güzel alıyor bu nun saati yok bazen sabah bazen sıcakkende yapabiliyor.araca yeni yazılım yüklediler,aküyü kontrol ettiler ,boğaz kelebeğini temizlediler,en son enjektörlerden birisi problemli çıktı temizlettik enjektörlerde ayarlandı ancak tam oldu dedim bu sabah yine geç marş aldı belki bı normaldir ama ama benim aklıma yatmıyor bastınmı araba çalışır diye bilirim ama seninde fikrin olursa sevinirim, iyi günler
Öncelikle, benzinli enjektörü temizlenir fakat ayar yapılamaz!!!
Aracın eksozunda lamda (yani ekzosdan geçen oksijen miktarını ölçer) sondası bulunur.
1-Bu sondada problem olabilir.
2-Yakıt sistemindeki benzin basıncının ölçümü yapılmalıdır.
(belli zaman sonra yakıtı geri kaçırıyor olabilir.)
3-Ateşleme sisteminde olabilir.
4-Marş motorunun gövdeye kaçak yapabilir.
5-Motor tesisatıyla ilgili olabilir.
6-Kontak problemi olabilir.
7-Aracında imo sistemi vardır anahtarı okumuyo olabilir.
8-Akü olabilir.
9-Muhtemel sebeplerin en büyüğü elektrik tesisatı olabilir.
Bunlardan birisidir.
Aracın marşına basıldığında yakıt tamam ateşleme tamamsa
mekanik aksamda da sorun yoksa araç çalışır.
-
ama servisde bunları söyledinmi yok olmaz onlarda diyip geçiyorlar yine bildiklerini okuyorlar ama ilgin için sağol -
quote:
Orjinalden alıntı: alpaslan11
ama servisde bunları söyledinmi yok olmaz onlarda diyip geçiyorlar yine bildiklerini okuyorlar ama ilgin için sağol
benzinli enjektörü temizlenir fakat ayar yapılamaz!!!
Sen onlara öyle söyle işi çözemeyince kıvırırlar.
İyi çalışmalar... -
egzozdan siyah duman atma olayının nedenlerini tek tek sıralarmısınız acaba?
- karışım oranı hatası
-yanlış buji ayarı, nette böyle birşey yazıyor, bu ne demek? yanlış mı sıkıldı yerine bujiler yani ?
benzin basınç regülatörünün iptal edilmiş olması neden olur mu ?
bu benzin basınç regülatörü polo 6n de nasıl tekrar devreye alınır, ayar gerekir mi? -
quote:
Orjinalden alıntı: amdfanatic
egzozdan siyah duman atma olayının nedenlerini tek tek sıralarmısınız acaba?
- karışım oranı hatası
-yanlış buji ayarı, nette böyle birşey yazıyor, bu ne demek? yanlış mı sıkıldı yerine bujiler yani ?
benzin basınç regülatörünün iptal edilmiş olması neden olur mu ?
bu benzin basınç regülatörü polo 6n de nasıl tekrar devreye alınır, ayar gerekir mi?
Egzostan siyah duman atma nedenleri;
1-Hava filtresinin tıkalı olması
2-Egzosta bulunan lamda sondasının devamlı fakir göstermesi
(Buda genelde egzos manifold contasının kaçırmasıyla olur.)
3-Sibop ayarının yanlış olması
4-Buji tırnaklarının kapalı olması
5-Yakıt basınç regülatörünün yakıt basıncını yüksek tutması (arızalı)
6-Yanlış yakıt pompası takılması
7-Hava kütle ölçerinden
8-Motor suyu sıcaklık sensörününarızalı olması (devamlı soğuk göstermesi)
9-Sente kaçık olması
10-Beyinden kayanaklanan sebepler (Enjektör açık kalma zamanının uzun olması arızalı olması)
11-Ateşleme sisteminin arızalı olması (Bobin,buji veya kablosunun gövdeye elektrik kaçağı)
12-Enjektörün bozuk olup sızdırması
13-Katalitik konvektörün tıkalı olması
14-Gaz kelebeği potansiyometresi ayarıyla oynamak
15-Vs-Vs bu böyle uzar gider fazla ayrıntıya girersek saatlerce yazmak gerekir.
Yanlış buji ayarı demek yanlış bujinin takılması veya buji tırnak ayarının yanlış yapılması demek
zaten araca orjinal bujisini takarsan bu ayarlı olduğu için gerek kalmaz tabi bujiyi takarken yere
düşürmemek gerekir kırılabilir veya tırnak aralığı bozulur.Bujinin sıkılmasıda çok önemlidir.
Fazla sıkılan bujinin porseleni gövdeden ayrılabilir.Bujinide sıkma torkları vardır.Bu bujinin
altındaki pulundan anlayabilirsin konik veya düzdür.
Benzin basınç regülatörünün emme manifolduna bağlı hortumu vardır.Bu hortumu geri yerine
takarsan devreye alabilirsin tabi basınç regülatörünün presli içini açmadıysan açtıysan eğer
yenisi ile değitirmen gerekir yoksa birdaha düzen tutmuyor.Bu yüzden ayar yapılamaz.
İyi çalımalar...
-
Guzel bi konu acmısın yararlı olacagı kesin yanlız elektronik sorunlarla makenik sorunları birbirine karıstırmayın soru sorarken senle cok bilgi alıs-verisi yapabiliriz gibi geliyor benim de konum var actıgım ''Motor,donanım,şasi kısacası arabadan anlayanlar'' beklerim... -
Geldim. -
quote:
Orjinalden alıntı: noss
Guzel bi konu acmısın yararlı olacagı kesin yanlız elektronik sorunlarla makenik sorunları birbirine karıstırmayın soru sorarken senle cok bilgi alıs-verisi yapabiliriz gibi geliyor benim de konum var actıgım ''Motor,donanım,şasi kısacası arabadan anlayanlar'' beklerim...
Teşekkürler... -
çok güzel cevaplardı, sente kaçıkmış, derecelinin sentesini yanlış yapmışlar -
quote:
Orjinalden alıntı: amdfanatic
çok güzel cevaplardı, sente kaçıkmış, derecelinin sentesini yanlış yapmışlar
-
Ayrı bir konuda açmıştım, aşağıdaki problemim var, ne dersiniz?
Yeni kasa Laguna'sı olup ta ozellikle sehirici trafikte klima soguturken ara ara soguklugu giden (ufleme devam diyor) var mı? Buna benzer problemi olan ve cozum bulanların yardımını bekliyorum. (gaz, vs herseyi tamam)
Renault'un dedigine gore extra bir parca takılması gerekiyormus ve 1.000 YTL!!! (Ben fabrikasyon hata oldugunu belirterek garantiden yaptırmaya calısıyorum, bakalım ne olcak) -
quote:
Orjinalden alıntı: veyselh
Ayrı bir konuda açmıştım, aşağıdaki problemim var, ne dersiniz?
Yeni kasa Laguna'sı olup ta ozellikle sehirici trafikte klima soguturken ara ara soguklugu giden (ufleme devam diyor) var mı? Buna benzer problemi olan ve cozum bulanların yardımını bekliyorum. (gaz, vs herseyi tamam)
Renault'un dedigine gore extra bir parca takılması gerekiyormus ve 1.000 YTL!!! (Ben fabrikasyon hata oldugunu belirterek garantiden yaptırmaya calısıyorum, bakalım ne olcak)
Senin aracını sorunu büyük bir ihtimalle klima kompresöründen kaynaklanıyor.
Bence servise git ve garantiden yapmaları gerekir.Klima kompresörü gazı
basamıyor olabilir.
Sorunu çözemezlerse Ankara'daysan beklerim.
İyi çalışmalar...
-
merhaba ustam beni 93 model seat toledo 2.0i glx arabam var .camları otomatik olarak acıyorum 4 camıda acıyorum sorun yok ama kapatmak istersem kapanmıyor. taki biraz beklersem yada mesela camın birini açtım öbür camı azar azar açtığım zaman bazen düzeliyor.ama her defasında cam açtığımda bunları yapmak zorunda kalıyorum. ustaya gittim cam düğmelerini degistirdi yine olmadı. yani o kadar ustaya gittimki hiç biri sorunu çözemedi. yardımcı olursanız sevinirim. selamlar -
Bi sorun da benden.
99 mazda 323 1.5
ustam bizim arabanın göstergeleri çalışmıyor bazen. mesela bi gün çalıştırıyorum arabayı göstergelerin hiç biri çalışmıyor ama yağ lambası akü lamnası falan yanıyor... aynı gün veya başka bi gün yine çalıştırıyorum arabayı hiç bir sorun yok.
sizce sorun ne olabilir? bu model araba da daha önce rastlanılmış bir problem mi bu?
Bİlgilendirirseniz sevinirim, ayrıca problem ile ilgili sorunu varsa buralardayım. -
güncel -
quote:
Orjinalden alıntı: selam0642
merhaba ustam beni 93 model seat toledo 2.0i glx arabam var .camları otomatik olarak acıyorum 4 camıda acıyorum sorun yok ama kapatmak istersem kapanmıyor. taki biraz beklersem yada mesela camın birini açtım öbür camı azar azar açtığım zaman bazen düzeliyor.ama her defasında cam açtığımda bunları yapmak zorunda kalıyorum. ustaya gittim cam düğmelerini degistirdi yine olmadı. yani o kadar ustaya gittimki hiç biri sorunu çözemedi. yardımcı olursanız sevinirim. selamlar
Aracının önceki halinde cam düğmesinin indirme tuşuna 1 defa basınca otomatik olarak
cam aşağıya kadar inen ve tekrar kaldırma tuşuna 1 defa basınca otomatik olarak tam
yukarı kalkıyormuydu?
Eğer sisteminin eski hali böyleyse muhtemelen kapı aralıklarında bulununan soket veya
elektrik kablolarında bir sorun var demektir.(temassızlık)
Ara İstersen daha kolay yardımcı olurum.
Cep Tel:0 536 949 13 16
İyi çalışmalar...
-
Göstergeye gelen kontak hattıyla ilgili bir problem vardır.
Kontağı açtığınız zaman sisteme enerji veren kontak rölesi vardır
bundan olabilir.Gösterge veya sigorta tablası olabilir.(Temassızlık gibi)
quote:
Orjinalden alıntı: bekir__
Bi sorun da benden.
99 mazda 323 1.5
ustam bizim arabanın göstergeleri çalışmıyor bazen. mesela bi gün çalıştırıyorum arabayı göstergelerin hiç biri çalışmıyor ama yağ lambası akü lamnası falan yanıyor... aynı gün veya başka bi gün yine çalıştırıyorum arabayı hiç bir sorun yok.
sizce sorun ne olabilir? bu model araba da daha önce rastlanılmış bir problem mi bu?
Bİlgilendirirseniz sevinirim, ayrıca problem ile ilgili sorunu varsa buralardayım.
-
Merhaba hakan usta.Benim arabam toyota carina 98 otomatik vites.
Sorun şu ki hız göstergesinde ki ibre zaman zaman çalışmıyor.İbre takılınca km sayacı da duruyor.Bu durum araba güneş altında bir süre park ettiğinde,ya da bir süre yol gidip stop edip tekrar çalıştırıldığında ibre hemen 0 pozisyona geliyor ve araba vitese geçmekte zorlanıyor.Biraz bu şekilde gidince -ki bazen 4-5 bin devire kadar devri yükseltmem gerekebiliyor-vites 2'ye geçiyor ve bundan sonra diğer viteslere geçişte de bir problem olmuyor.Yalnız bu arada devir saatinde yer alan bir sinyal yanmaya başlıyor,O/D işareti.Hani normalde overdrive basınca yanan ışık,fakat bu yanıp sönüyor,sabit değil.Bu olay her zaman olmuyor,sadece araba aşırı güneş altında kaldığında ya da motor çok ısınınca yapıyor.Sabahları ya da gölgede durduğunda asla böyle bir şey olmuyor.Bu şekilde O/D diğmesi yanıp sönerken bazen 250km yapmak zorunda kalıyorum.
Servise götürdüm hız gösterge saatini değiştirmek gerekiyor dediler,açıkçası neden böyle olduğuna dair bir açıklama da getiremediler.Otomatik vites konusunda sanayide nam salmış bir ustayaı tavsiye ettiler,bir çözemedi,öğrenirsen bana haber ver dedi.Sizin bu konuda herhangi bir fikriniz var mı acaba?Bu şekilde kullanmak zararlı olabilir mi?Açıkçası ben şimdilik pek önemsemiyorum ama kafam arada bir buna takılmıyor da değil.
Şimdiden teşekkür ederim.
Benzer içerikler
- antifriz nereye konur
- triger kayışı ömrü kaç yıldır
- yağsız şanzıman sesi
- arabayı devirli kullanmak ne demek
- motor arıza lambası yanıp sönüyor araba titriyor
- tesla iç dizayn
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X