|
Bildirim
|
arabanın bir albenisi, bir olayı yok. içi 90lı yılların japon otomobilleri gibi. kalite hissi vasat, konfor-yalıtım vasat. tasarımda pek bir cazibesi yok, birde buna temsa'nın ilgisizliği ve markanın da çok tutulan bir marka olmaması neticesinde sonuç bir oluyor.
aslında oldukça sorunsuz, sağlam bir otomobil, sürüşü de iyidir ama bundan fazlası gerekiyor artık, bir showroom albenisi arıyor insanlar. Qashqai ve sportage hayli çekici aletler. kaşkay otomatik vites opsiyonu ve dizel motorlar sunuyor. mitsubishi'nin durumu türkiye'de değil, genel olarak avrupada sıkıntılı zaten. güncel taleplere çabuk cevap veremiyorlar, bir çok japon otomotiv markasının problemi bu aslında. |
100 km de 7,9 lt yakıyorum tamamı şehir içi bu değerin oturduğum yerde facia yokuş olmasına karşın böyle bu değer. bir değerlendirme yaparsak şayet; Araç benzinli olduğu için insanlar direk şu düşünceyle yaklaşıyor, kafan 11 litre yakar bu alet, İç mekan çok sade fakat bir o kadar da kullanışlı ve rahat, insanlar biraz daha janjanlı biraz daha albenili araçlar istiyor günümüzde Kullanılan plastikler sert (malumunuz bu konu çok mühim!) Araç yol sesi alıyor. (düzenli olarak corolla ile seyahat ediyorum 2012 model ikiside aynı hatta corollada biraz daha fazla dyebilirim) Otomatik vitesi yok. Cvt şanzımanlı bir ASX illa ki satış adetlerinde kıpırdanma yaratırdı. Dizel motor yok. (citroen aircroos ve pejo 4008 adlı modeller var ASX in birebir aynısı muhteelen onlarda 112 lik hdi motor yer alır Mıtsubıshı yine avcunu yalar) Berbat ötesi bir servis anlayışı var bu markanın servise gittiğimde L200 fuso canter ve prestij münübüslerle karşılaşmaktan bıktım usandım. Marka yöneticileri ve satış sorumluları servis ağı tamamen ticari araç satışına odaklı insanlar yaklaşımlar bu yönde ilişkiler bu yönde binek araç müşterisine nasıl davranılır bilmiyorlar. Bu gibi olumsuzluklar var ASX in tutmaması için gösterilecek sebepler arasında en mühim olanıda reklam diyebilirim, bu araç sadece Türkiyeye geldiğinde reklamı yapıldı o kadar. Peynir ekmek gibi satılan Nissan QQ nun bile dur durak bilmeden tv üzerinden internet üzerinden gazete üzerinden reklamı yapılıyorsa bu aracın reklamı afişlerle el ilanlarıyla market poşetlerinin üzerinde bile yapılmalı ki aradaki fark kapansın!! Olumlu taraflarına gelince; Araç tam Türkiye yollarına göre bir araç altını vurdum derdi yok park yeri bulamadım kaldırıma çıkartacağım altı sürtermi derdi yok yerden yüksek rahat. Az yakıyor bu belli bir gerçek. Kliması çok güzel yazın araç siyah olmasına rağmen o sıcaklarda dayanıyorum klimaya çok geçmeden hemen ellerim ve burnum buz kesiyor. Geniş bir bagajı var. Arka koltulardaki yaşam alanı geniş. Atmosferik Mıvec motor çok şahane, alt devirlerde tasarruf üst devirlerde performans 2, vites 110 3, vites 160 ı biraz geçiyor 7,000 devirde kesiyor Kabin içinde cezbedici bir motor sesi var (motor sesini sevenler için çok sportif bir detay) Çok zengin donanım, ınvıte paket aracım yani giriş paket baz donanım ama yok yok hill hold start stop cc esp diz hava yastığına kadar baya dolu Beklentilerimi karşılayan bir müzik sistemi var karşılaştırdığım araçlar QQ, Corolla, Cruze hepsinden önde bu konuda ASX. Sürüş dinamikleri çok güzel,geniş yanaynaları var, sürüş pozisyonunuzu bulmakta zorlanmıyorsunuz. Sizi uzun yıllar üzmeyecek bir araç sırtına kaç kasa domates, çilek, kiraz vurdum ne dolu bagajlarla uzun yollar yaptım rampalar tırmandım banamısın demedi yeterki vites seçimini iyi yapın. 5 kişi hatta iki erkek oldukça kilolu uzun yolculuklar yaptım hiç daraldım bunaldım diyen çıkmadı hatta her yolculuk sonunda çok keyifli idi diye teşekkür aldım. (arkada şaft tüneli olmasa daha da enfes olurmuş.) Yani durum bu şekilde aslında oldukça memnuniyet verici bir otomobil diyebilirim. Kime sorsanız Mıtsubıshı taş gibi arabadır motoru 1,000.000 km gider der ki bunu sayısız kez duydum ama iş icraata gelince durum değişiyor ikinci el kaygısı distribütör ilgisizliği reklam azlığı dizel motor olmayışı gibi etmenler insanları bu araçtan soğutuyor. Aracımı ne zaman yıkatmaya gitsem ne zaman yakıt almaya bir istasyona uğrasam mutlaka merak edip soru soranlarla karşılaşıyorum. Hep yakışıklı bir araç olmasndan yana övgüler alıyorum '' köpek balığının Jipi değilmi bu'' diyorlar Lancer dan hatırlayıp bende evet o diyorum bi süzüyorlar beğeni dile getiriyorlar hatta bir keresinde adam benden ayrılıp bayiye gitti aracı gördükten sonra incelemek üzere. Şayet 1,8 4*4 dıd dizel motorla gelmeyip vergi dilimine takılmasa adam gibi 1,6 1,5 dizel getirse QQ nun işi bu kadar kolay olmazdı. Aracımı gördükten sonra beğenip satın alanlar bile oldu çevremden. Belki fukara avuntusu gibi olacak ama satmaması işime geliyor trafikte çok görülmüyor o yüzdende ilgi çekiyor. Satarken bu durum aleyhimize ama olsun ben zaten 5 yıl satmamak üzere aldım suyunu sıka sıka kullanıyorum Saygılar. |
Millet olarak otomobilden anlamadığımız için tutmuyordur büyük ihtimalle.
Milletimize göre iyi otomobil kriterleri; 1- 2. eli iyi olacak 2- Servisi yaygın olacak (sanki hey sene farklı servise gidiyoruz) 3- Konu komşunun bildiği, iyi yorumlar yapacağı bir otomobil olacak 4- Trafikte bolca görünecek .................................................. otoobil almayla ilgili ne kadar saçma sapan kriter varsa hepsi..... |
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akif06eren -- 26 Şubat 2015; 9:32:15 > |
|
|