Şimdi Ara

TURBONUN BOZULDUĞU NASIL ANLAŞILIR, BELİRTİLERİ NEDİR? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
5
Favori
365.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjemate

    iyi bilgi için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Herkese merhaba, benimde 1.3 cdti astra h aracım var ve bende bugün arabanın turbosundan ilginç bir ses duydum ama emin değilimde.. neyse ben anlatayımda tecrübelilerden destek alayım. aracı sabah çalıştırdım ve araçla yola çıktıktan 3 dakika sonra trafiğin az olduğu bir asfalt yolda vitesi 2den 3e takarken gaz pedalını çektiğim anda çııııuuuff diye bir ses duydum daha sonra tekrar gaza yüklenip bıraktığımda denedim ve yine aynı sesi duydum. ya ben arabamı fazla dinliyorum yada turbuda gerçekten bir sorun var. aslında çekişte bi problem yok ve genelde arabayı çok agresif kullanmam ama belki birşeylerin habercisidir diye bi danışayım dedimç şimdiden teşekkürler....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teksaz16

    Herkese merhaba, benimde 1.3 cdti astra h aracım var ve bende bugün arabanın turbosundan ilginç bir ses duydum ama emin değilimde.. neyse ben anlatayımda tecrübelilerden destek alayım. aracı sabah çalıştırdım ve araçla yola çıktıktan 3 dakika sonra trafiğin az olduğu bir asfalt yolda vitesi 2den 3e takarken gaz pedalını çektiğim anda çııııuuuff diye bir ses duydum daha sonra tekrar gaza yüklenip bıraktığımda denedim ve yine aynı sesi duydum. ya ben arabamı fazla dinliyorum yada turbuda gerçekten bir sorun var. aslında çekişte bi problem yok ve genelde arabayı çok agresif kullanmam ama belki birşeylerin habercisidir diye bi danışayım dedimç şimdiden teşekkürler....



    bahsettiğiniz sesi kulak kabartınca ya da cam açıkken duyuyorsanız normaldir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: capitatoo33

    turbo arızalı ive egzos tıkalı iken mersinden ankara 4 depo belkide tam hatırlamıyorum 4 depodan fazla mazot ile gitmiştim .. çünkü ne kadarsan bas araba gitmiyor ..verdiğin her devir yanmamış mazot olarak egzosdan çıkıyor ..dönüşte bir depo mazotum gitmemişti ..

    mademki turbo egzosdan besleniyor katalitik konvertörün temiz olması çok önemli .. katalitik monvertör iptali çok hoş birşey değil ama ben universal egzos taktırmıştım ..katalitik konvertör 2 milyar civarında maalesef ..

    aslında diyeceğim şey şu ..

    turbonuz bozuluyorsa veya randımanlı çalışmıyorsa veyahut bozulmuşsa bilin ki aracınızın diğer mekanik aksamıda çok iyi değildir veya SOS vermeye başlamıştır ..

    aracın sadece turbosunu yaptırmak yetmez ..diğer mekanik aksamlarıda ciddi bir şekilde gözden geçirmekte fayda var ..derim

    Alıntıları Göster
    turbolu araç çok sağlıklı değil motor zamanla deforme oluyor .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goro1982

    turbolu araç çok sağlıklı değil motor zamanla deforme oluyor .

    her motor zamanla deforme olur zaten kaldıki turbo yakıt tasarrufu sağlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: teksaz16

    Herkese merhaba, benimde 1.3 cdti astra h aracım var ve bende bugün arabanın turbosundan ilginç bir ses duydum ama emin değilimde.. neyse ben anlatayımda tecrübelilerden destek alayım. aracı sabah çalıştırdım ve araçla yola çıktıktan 3 dakika sonra trafiğin az olduğu bir asfalt yolda vitesi 2den 3e takarken gaz pedalını çektiğim anda çııııuuuff diye bir ses duydum daha sonra tekrar gaza yüklenip bıraktığımda denedim ve yine aynı sesi duydum. ya ben arabamı fazla dinliyorum yada turbuda gerçekten bir sorun var. aslında çekişte bi problem yok ve genelde arabayı çok agresif kullanmam ama belki birşeylerin habercisidir diye bi danışayım dedimç şimdiden teşekkürler....



    bahsettiğiniz sesi kulak kabartınca ya da cam açıkken duyuyorsanız normaldir



    Tıpkı sizin dediğiniz gibi çıktı, aynı gün başka bir arkadaşada sordum herhangi bir sorun yok turboda o normal sesidir dedi. yinede teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: capitatoo33

    turbo arızalı ive egzos tıkalı iken mersinden ankara 4 depo belkide tam hatırlamıyorum 4 depodan fazla mazot ile gitmiştim .. çünkü ne kadarsan bas araba gitmiyor ..verdiğin her devir yanmamış mazot olarak egzosdan çıkıyor ..dönüşte bir depo mazotum gitmemişti ..

    mademki turbo egzosdan besleniyor katalitik konvertörün temiz olması çok önemli .. katalitik monvertör iptali çok hoş birşey değil ama ben universal egzos taktırmıştım ..katalitik konvertör 2 milyar civarında maalesef ..

    aslında diyeceğim şey şu ..

    turbonuz bozuluyorsa veya randımanlı çalışmıyorsa veyahut bozulmuşsa bilin ki aracınızın diğer mekanik aksamıda çok iyi değildir veya SOS vermeye başlamıştır ..

    aracın sadece turbosunu yaptırmak yetmez ..diğer mekanik aksamlarıda ciddi bir şekilde gözden geçirmekte fayda var ..derim

    Alıntıları Göster
    Bizim arkadaşın 2010 model TDI motor Volkswagen Caddy arabası var. Bu vatandaş arabaya binince kontağı takar takmaz arabayı çalıştırırdı. Gideceği yere ulaşınca da hemen stop ederdi. Hiç beklemezdi. Bu şekilde uzun zaman kullandı ve sonunda turboyu bozdu. Kullanım hatası diyerek kasko karşılamadı. Yetkili serviste 4000 TL masraf çıkardılar. Özel serviste 2000 TL'ye yaptırdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bizim arkadaşın 2010 model TDI motor Volkswagen Caddy arabası var. Bu vatandaş arabaya binince kontağı takar takmaz arabayı çalıştırırdı. Gideceği yere ulaşınca da hemen stop ederdi. Hiç beklemezdi. Bu şekilde uzun zaman kullandı ve sonunda turboyu bozdu. Kullanım hatası diyerek kasko karşılamadı. Yetkili serviste 4000 TL masraf çıkardılar. Özel serviste 2000 TL'ye yaptırdı.

    Alıntıları Göster
    avrupalı turbo dizel aracı biz az yakıt tüketelim diye üretmediki
    Servislerde daha çok para kazanalım diye üretti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    avrupalı turbo dizel aracı biz az yakıt tüketelim diye üretmediki
    Servislerde daha çok para kazanalım diye üretti.

    SELAM bence daha küçük motorlardan daha fazla güç daha az yakıt tüketelim diye ürettiler. 300.000 km yapan turbolar var biz turboları biraz özen göstermeden kullandığımız için ömürleri kısa oluyor servislerde zengin oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    avrupalı turbo dizel aracı biz az yakıt tüketelim diye üretmediki
    Servislerde daha çok para kazanalım diye üretti.

    SELAM bence daha küçük motorlardan daha fazla güç daha az yakıt tüketelim diye ürettiler. 300.000 km yapan turbolar var biz turboları biraz özen göstermeden kullandığımız için ömürleri kısa oluyor servislerde zengin oluyor

    Alıntıları Göster
    307 2006 model kullanıyorum.(1,6 Hdi 110 hp)
    Araba 150.000 km üzerinde şu an.
    Turboda sorun yok ses ve çekiş normal. (maşallah diyin)
    Hep Castrol 10w 40 diesel yağ kullandım.
    10.000 km yi yağ ve hava filtresi değiştirmeden geçmedim.
    Çekiş ve performansda sorun yok.
    Eğer arıza yaparsa km yi ve arız şartlarını foruma yazarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardem80

    307 2006 model kullanıyorum.(1,6 Hdi 110 hp)
    Araba 150.000 km üzerinde şu an.
    Turboda sorun yok ses ve çekiş normal. (maşallah diyin)
    Hep Castrol 10w 40 diesel yağ kullandım.
    10.000 km yi yağ ve hava filtresi değiştirmeden geçmedim.
    Çekiş ve performansda sorun yok.
    Eğer arıza yaparsa km yi ve arız şartlarını foruma yazarım.

    Alıntıları Göster
    turbo arızalandığında ıslık sesi gibi veya hafif uğultu şeklinde duyarsınız egzozdan duman atar veya güç kaybı yaşanır düzenli bakım yaptıktan sonra aracı sıcak stop etmedikten sonra çalıştırınca 1 dakika gibi aracı rölantide çalıştırıp turboyu yağlamasını bekledikten sonra sıkıntı yaşamazsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    turbo arızalandığında ıslık sesi gibi veya hafif uğultu şeklinde duyarsınız egzozdan duman atar veya güç kaybı yaşanır düzenli bakım yaptıktan sonra aracı sıcak stop etmedikten sonra çalıştırınca 1 dakika gibi aracı rölantide çalıştırıp turboyu yağlamasını bekledikten sonra sıkıntı yaşamazsınız

    Alıntıları Göster
    Ben arabamı yetkili serviste bakıma soktuğumda turbo borusunun delik olduğunu, arabayı çekişten düşürdüğünü söylediler. Fakat ben bunu hiç anlamadım. Çünkü önceki arabam 1992 Renault Broadway idi. Onu satıp diesel araba aldım. Turbo borusu delik olmasına rağmen çekişi Broadway'dan yine de daha iyiydi. Boru değişti. Arabanın çekişi daha bir arttı.

    Aldığım zaman 120 nin üzerine neden rahat çıkamadığımı o zaman daha iyi anladım. meğer boru delikmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 11 Mayıs 2011; 10:12:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Ben arabamı yetkili serviste bakıma soktuğumda turbo borusunun delik olduğunu, arabayı çekişten düşürdüğünü söylediler. Fakat ben bunu hiç anlamadım. Çünkü önceki arabam 1992 Renault Broadway idi. Onu satıp diesel araba aldım. Turbo borusu delik olmasına rağmen çekişi Broadway'dan yine de daha iyiydi. Boru değişti. Arabanın çekişi daha bir arttı.

    Aldığım zaman 120 nin üzerine neden rahat çıkamadığımı o zaman daha iyi anladım. meğer boru delikmiş.

    Alıntıları Göster
    gercekten arayipta bulamadigim yer benim problemim bende volswagen boro 19.tdi var turkiyede birden giderken araba hiz kesti sonra kontayi kapatip actigimda duzeldi bir kac kere yine oldu servise gittim turbo dedi bilgisayardan oyle dediler fakat cok asiri fiat cikardilar herneyse o sekilde yola ciktim tam 3500 km yol geldim ama hic bir problem olmadi bu nedendir acaba turbomu yoksa am dedimya araba hiz da hic dusmedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: montaj

    gercekten arayipta bulamadigim yer benim problemim bende volswagen boro 19.tdi var turkiyede birden giderken araba hiz kesti sonra kontayi kapatip actigimda duzeldi bir kac kere yine oldu servise gittim turbo dedi bilgisayardan oyle dediler fakat cok asiri fiat cikardilar herneyse o sekilde yola ciktim tam 3500 km yol geldim ama hic bir problem olmadi bu nedendir acaba turbomu yoksa am dedimya araba hiz da hic dusmedi

    Alıntıları Göster
    merhabalar bende laguna 2.2 dci var araba bellı bır devırden sonra motor arıza ısıgı yakıyor enjektorler bıtmıstı tamır ettırdık. egr valfı dedıler yenısını aldım. en son turbo sensoru dedıler onu da aaldım fakat yıne aynı sorunu verıyor. hatayı genelde cok nadır olarak 3. vıteste 4000 devır cıvarında ve 4. 5 ve 6. viteste 3000 devırden sonra verıyor ve arabada cıddı bır çekıs dusuklugu oluyor sızce bu turbomudur? bu konuda bılgısı olanların bılgısını paylasmalarını rıca edıyorum çok teşekurler sımdıden..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ur.urur

    merhabalar bende laguna 2.2 dci var araba bellı bır devırden sonra motor arıza ısıgı yakıyor enjektorler bıtmıstı tamır ettırdık. egr valfı dedıler yenısını aldım. en son turbo sensoru dedıler onu da aaldım fakat yıne aynı sorunu verıyor. hatayı genelde cok nadır olarak 3. vıteste 4000 devır cıvarında ve 4. 5 ve 6. viteste 3000 devırden sonra verıyor ve arabada cıddı bır çekıs dusuklugu oluyor sızce bu turbomudur? bu konuda bılgısı olanların bılgısını paylasmalarını rıca edıyorum çok teşekurler sımdıden..

    Alıntıları Göster
    Bizim de C3 1.4 HDI 16V 90 bg aracımız var. Araçta değişmedik parça kalmadı. En son turboyu değiştik. Bunu da yetkili servisin arıza tespiti üzerine yaptırdık. Umarım sorun gider.

    Turbo sorunlarında öncelikle araçta hiç turbo yokmuş gibi aracın diğer tüm sorunları giderilmelidir. Örneğin yağ pompasının arızalı olması halinde isterseniz 10 tane yeni turbo takın onu da kısa sürede pert olur. Bu anlamda Garrett Türkiye distribütörü Güven Turbonun web sitesinde süper açıklamalar var. Bunları okumak gerekir.

    Ayrıca turbo arızalarında öncelikle bakılması gereken turbonun çalışmasını ve basınç değerini düzenleyen turbo elektrovanasıdır. Avans elektrovanası da denir. Bu parça arızalı olduğunda arıza lambası yanar. Turbo kesiklik yapabilir. Denemek isterseniz harici westagate.li turbolarda westagate.in ucundan çıkıp elektrovanaya giden hortumcuğu yerinden çıkarabilirsiniz. Aracınız zarzor hızlanır. Hatta bazı şark kurnazları özel servislerde ya dışarıda bu kablonun ucunu avans elektrovanasından çıkarıp sizin turbonuzun arızalı olduğunu, yeterli basıncı sağlamadığını söyleyip sizleri keklemeye çalışabilirler tabi yerseniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Bizim de C3 1.4 HDI 16V 90 bg aracımız var. Araçta değişmedik parça kalmadı. En son turboyu değiştik. Bunu da yetkili servisin arıza tespiti üzerine yaptırdık. Umarım sorun gider.

    Turbo sorunlarında öncelikle araçta hiç turbo yokmuş gibi aracın diğer tüm sorunları giderilmelidir. Örneğin yağ pompasının arızalı olması halinde isterseniz 10 tane yeni turbo takın onu da kısa sürede pert olur. Bu anlamda Garrett Türkiye distribütörü Güven Turbonun web sitesinde süper açıklamalar var. Bunları okumak gerekir.

    Ayrıca turbo arızalarında öncelikle bakılması gereken turbonun çalışmasını ve basınç değerini düzenleyen turbo elektrovanasıdır. Avans elektrovanası da denir. Bu parça arızalı olduğunda arıza lambası yanar. Turbo kesiklik yapabilir. Denemek isterseniz harici westagate.li turbolarda westagate.in ucundan çıkıp elektrovanaya giden hortumcuğu yerinden çıkarabilirsiniz. Aracınız zarzor hızlanır. Hatta bazı şark kurnazları özel servislerde ya dışarıda bu kablonun ucunu avans elektrovanasından çıkarıp sizin turbonuzun arızalı olduğunu, yeterli basıncı sağlamadığını söyleyip sizleri keklemeye çalışabilirler tabi yerseniz.

    Alıntıları Göster
    mrb arkadaşlar öncelikle iyi sohbetler aracım 2011 model dizel 1.5 motora sahip 14000 de aracı gayet dikkatli ve üzmeden kullanıyorum 15000 bakımını yaptırdım yalnız araç 13000 km den sonra çekiş düşüklügü başladı bakım zamanı geldigindendir dedim(hava filtresi doludur diye düşündüm) bakımını yaptırdım ama hala performans düşüklüğü var nedeni nedir acaba bilgisi olan paylaşırsa sevinirim saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cuneyt29

    mrb arkadaşlar öncelikle iyi sohbetler aracım 2011 model dizel 1.5 motora sahip 14000 de aracı gayet dikkatli ve üzmeden kullanıyorum 15000 bakımını yaptırdım yalnız araç 13000 km den sonra çekiş düşüklügü başladı bakım zamanı geldigindendir dedim(hava filtresi doludur diye düşündüm) bakımını yaptırdım ama hala performans düşüklüğü var nedeni nedir acaba bilgisi olan paylaşırsa sevinirim saygılar

    Alıntıları Göster
    bu ıslık sesi nedir arkadaslar? biri turbonun kendi sesi normaldir diyor, biri kötü gidişat habercisi diyor. Uzmanlar su çelişkiye bi nokta koysa da içimiz rahatlasa. dizel focus um var çekişte filan hiç bi sorun yok çok şükür ama ıslık sesine benzer bi ses duyuyorm devir yükseldikçe motor sesi artıyo doal olarak oda kayboluo nedir acep?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakIX

    bu ıslık sesi nedir arkadaslar? biri turbonun kendi sesi normaldir diyor, biri kötü gidişat habercisi diyor. Uzmanlar su çelişkiye bi nokta koysa da içimiz rahatlasa. dizel focus um var çekişte filan hiç bi sorun yok çok şükür ama ıslık sesine benzer bi ses duyuyorm devir yükseldikçe motor sesi artıyo doal olarak oda kayboluo nedir acep?

    Alıntıları Göster
    Harika bir konu ve çok güzel açıklamalar var. Cevap yazanlara teşekkürler.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancos

    Harika bir konu ve çok güzel açıklamalar var. Cevap yazanlara teşekkürler.....

    Alıntıları Göster
    Turbo arızası ile ilgili birkaç belirti ve önlemde ben yazayım belki yardımcı oluruz sorun yaşayanlara. Öncelikle turbo dediğimiz parça manifolttaki gazı ve intercooler varsa eğer intercoolerdan aldığı soğuk havayı pistonlara veren bir parçadır. Genelde dizel araçların motor gücünü artırmak için kullanılır. Turbo Arıza sebeplerinden belli başlı olanları sıralamak gerekirse:
    1) Hava filtresinden gelen pislik (ÖNEMLİ)
    2) Yağınız kirlenmiştir ve küçük demir parçaları oluşmuştur (ÖNEMLİ)
    3) Karteli vurmuşsunuzdur ve sıkışma olmuştur turbo gerek duyduğu yağı alamaz
    4) Kullandığınız yakıtta pislik vardır ve yandıktan sonra turbo atık gazı tekrar çektiğinde pislikle dolabilir (ÖNEMLİ)
    5) Intercoolerda pislik oluşmuştur turbo içine pislik kaçmıştır.
    6)Turbo soğumadan motoru durdurmuşsunuzdur o sıcaklıgıyla kaldığı için mil kırmıştır
    bunun gibi sebepler sıralanabilir.
    Turbo dediğimiz parça dakikada 30000 ile 150000 devir arasında sürekli hareket halinde olan bir parçadır. Bu sebeple sürekli yağlanmaya ihtiyaç duyar. Turboya iyi bakabilmek içinde Yağ ve filtre değişimlerini zamanında yapmanız ve düzenli bakımda tutmanız gerekir. Kullandığınız yakıtta çok önemli bir etkendir. Düzenli bir petrol istasyonundan temiz yakıt almanızda motor ömrünü uzattığınız gibi turbo ömrünü de uzatmış olursunuz. Burada sadece dizel araçlar için değil turbosu olan benzinli araçlar içinde geçerlidir bu önlemler ve turbo arıza sebepleri.

    Turbo arıza yapmadan önce sizi ses ile ve aracı çekişten düşürerek uyarır zaten. Ses ince bir ıslık sesi olarak başlar sonrasında ses rahatlıkla hissedilir bir hal alır(Örnek verecek olursak bazı araçların egsozuna takılan bir araçla sesi boğuklaştıran bir alet var ismini bilmiyorum genelde servis minibüslerinde kullanılıyor onun sesine benzer bir ses eski hyundai kamyonet tipi araçlarında motor sesi aşağı yukarı buna benzer bir ses). Bu durumda eğer aracı servise götürürseniz %70 şansla turbonuzu KURTARABİLİRSİNİZ. Geç kalırsanız egsozdan BEYAZ DUMAN almaya başlarsınız ve turbonuz ölmüş demektir. Beyaz duman aldığınızda üzerinde yürümeyin. Çünkü turbo yandıgı için motora yağ püskürtmeye başlıyor ve püskürtülen yağ pistonlar üzerinde yakıldığı için pistonlara zarar verebilirsiniz bu da büyük maliyetlere yol açacaktır.
    Aracı kendi servisine götürürseniz 2 yıl garantili turbo takıyorlar(geneli). Ancak turbocuya götürürseniz 6 ay ses ve yağ garantisi veriyorlar. O da çok geçerli bir garanti değil. Genelde turbocuların dediği turbonun garantisi olmaz. Çıkma turbo bulabilirsiniz sanayiilerde turbo tamirinden daha iyi olsa da sıfır almanızı her zaman tavsiye ederim. Özellikle belirtmeden geçemicem bazı turbocular Renault Clio 1,5 Dci turbosuyla ilgilenmiyorlar eğer tamir düşünüyorsanız bu aracın turbosunun tamirini kimse önermiyor.
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KadranKatili

    Turbo arızası ile ilgili birkaç belirti ve önlemde ben yazayım belki yardımcı oluruz sorun yaşayanlara. Öncelikle turbo dediğimiz parça manifolttaki gazı ve intercooler varsa eğer intercoolerdan aldığı soğuk havayı pistonlara veren bir parçadır. Genelde dizel araçların motor gücünü artırmak için kullanılır. Turbo Arıza sebeplerinden belli başlı olanları sıralamak gerekirse:
    1) Hava filtresinden gelen pislik (ÖNEMLİ)
    2) Yağınız kirlenmiştir ve küçük demir parçaları oluşmuştur (ÖNEMLİ)
    3) Karteli vurmuşsunuzdur ve sıkışma olmuştur turbo gerek duyduğu yağı alamaz
    4) Kullandığınız yakıtta pislik vardır ve yandıktan sonra turbo atık gazı tekrar çektiğinde pislikle dolabilir (ÖNEMLİ)
    5) Intercoolerda pislik oluşmuştur turbo içine pislik kaçmıştır.
    6)Turbo soğumadan motoru durdurmuşsunuzdur o sıcaklıgıyla kaldığı için mil kırmıştır
    bunun gibi sebepler sıralanabilir.
    Turbo dediğimiz parça dakikada 30000 ile 150000 devir arasında sürekli hareket halinde olan bir parçadır. Bu sebeple sürekli yağlanmaya ihtiyaç duyar. Turboya iyi bakabilmek içinde Yağ ve filtre değişimlerini zamanında yapmanız ve düzenli bakımda tutmanız gerekir. Kullandığınız yakıtta çok önemli bir etkendir. Düzenli bir petrol istasyonundan temiz yakıt almanızda motor ömrünü uzattığınız gibi turbo ömrünü de uzatmış olursunuz. Burada sadece dizel araçlar için değil turbosu olan benzinli araçlar içinde geçerlidir bu önlemler ve turbo arıza sebepleri.

    Turbo arıza yapmadan önce sizi ses ile ve aracı çekişten düşürerek uyarır zaten. Ses ince bir ıslık sesi olarak başlar sonrasında ses rahatlıkla hissedilir bir hal alır(Örnek verecek olursak bazı araçların egsozuna takılan bir araçla sesi boğuklaştıran bir alet var ismini bilmiyorum genelde servis minibüslerinde kullanılıyor onun sesine benzer bir ses eski hyundai kamyonet tipi araçlarında motor sesi aşağı yukarı buna benzer bir ses). Bu durumda eğer aracı servise götürürseniz %70 şansla turbonuzu KURTARABİLİRSİNİZ. Geç kalırsanız egsozdan BEYAZ DUMAN almaya başlarsınız ve turbonuz ölmüş demektir. Beyaz duman aldığınızda üzerinde yürümeyin. Çünkü turbo yandıgı için motora yağ püskürtmeye başlıyor ve püskürtülen yağ pistonlar üzerinde yakıldığı için pistonlara zarar verebilirsiniz bu da büyük maliyetlere yol açacaktır.
    Aracı kendi servisine götürürseniz 2 yıl garantili turbo takıyorlar(geneli). Ancak turbocuya götürürseniz 6 ay ses ve yağ garantisi veriyorlar. O da çok geçerli bir garanti değil. Genelde turbocuların dediği turbonun garantisi olmaz. Çıkma turbo bulabilirsiniz sanayiilerde turbo tamirinden daha iyi olsa da sıfır almanızı her zaman tavsiye ederim. Özellikle belirtmeden geçemicem bazı turbocular Renault Clio 1,5 Dci turbosuyla ilgilenmiyorlar eğer tamir düşünüyorsanız bu aracın turbosunun tamirini kimse önermiyor.
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu...

    Alıntıları Göster
    Şu arıza sesiyle turbonun kendi sesini ayırt etmede size yardımcı olayım. Turbonun kendi sesi dizel araçlarda zor duyarsınız ama hava çekiş sesine benzer tiz bi sestir. Genelde barı yüksek araçlarda duyulabilir diğer 1.3 1.5 dizel motorlardan ziyade 1.8 1.9 2.2 dizel araçlarda duyabilirsiniz. Benzinli araçlarda daha rahat duyulabilecek bir sestir. Dediğim gibi turbonun kendi sesi yada original sesi hava çekiş sesine benzer bi sestir. Arıza sesi ise bir sürtme sesine benzer ıslık şeklindedir. Tabi bu turbodan turboya değişsede 2 demir parçanın birbirine sürtmesiyle çıkan sese daha yakındır. Tabi bu ilk başlarda daha sonralarda servise götürülmez ve aracın üzerinde yürümeye devam edilirse yukarıdaki yazımdada belirttigim gibi rüzgar uğultu sesine dönüşür. Bazı minibüs tipi servis araçlarının egsozlarına takılan bi aletle çıkan sese çok yakın bir sestir (duyan arkadaşlar anlayacaktır dedigim sesi). Ancak dediğim gibi 1.3 1.5 motor hacmine sahip dizle araçlarda turbonun kendi sesini duymak zordur (aracı kullanırken) bu sebeple duyacagınız yada duydugunuz ses yüksek ihtimalle turbonun arıza yaptıgını belirten sestir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UrbanRacer

    Araba çekmez turbo bozuksa

    Benim araç' ın çekisin de sorun yok. Ama motor kısmından ıslık sesi geliyor. 2 seçenek var ya turbo hortumu yada kayıslardan geliyor ses. Sence ne olabilir. Başına böyle birşey geldimi?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.