Şimdi Ara

TURBONUN BOZULDUĞU NASIL ANLAŞILIR, BELİRTİLERİ NEDİR? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
5
Favori
365.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada Turbolu araclar nasıl kullanılmalı diye bir topic acilmis, ona ben burda devam edeyim. Simdi Benim arabada 2500 devirde Turbo devreye giriyor. O andan sonra araba cok guzel yakıyor!! (Arac benzinli) O yuzden sakin kullanımda 2500 devirde vites degistiriyorum, Turboyu devreye sokmuyorum.
  • forumdaki bilgili arkadaşlara sorum şu : turbo şarjlı bir araç nasıl kullanılmalıdır? bi çok araçta 1600-2000 arası tam gücünü gösteren turbo sürekli bu devirlerde gidilerek mi kullanılımalıdır?
    sorma nedenim ikiside uzun yol şöförü olan iki tanıdğımdan birinin
    -2000 devirin altında çok büyük tasarruf edersin böyle sür demesi
    diğerinin
    -araçta turbo varsa 2000 devirin üzerinde sür turboyu sürekli kullan yoksa motoru yersin demesi

    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    forumdaki bilgili arkadaşlara sorum şu : turbo şarjlı bir araç nasıl kullanılmalıdır? bi çok araçta 1600-2000 arası tam gücünü gösteren turbo sürekli bu devirlerde gidilerek mi kullanılımalıdır?
    sorma nedenim ikiside uzun yol şöförü olan iki tanıdğımdan birinin
    -2000 devirin altında çok büyük tasarruf edersin böyle sür demesi
    diğerinin
    -araçta turbo varsa 2000 devirin üzerinde sür turboyu sürekli kullan yoksa motoru yersin demesi

    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

    Bu sorunun cevabı aşagıdaki forumda cevaplanmıştı gerçi ama tekrar yazayım.
    http://forum.donanimhaber.com/m_6474612/mpage_1/key_/tm.htm

    Arkadaşım her aracın max torku verdigi devir farklıdır. Yani tüm dizeller için bir genelleme yapılamaz.
    ancan şunu söyleyeyim uzun yolda ekonomi yapmak istiyorsan 5.vitesde 90km civarında yol alman gerekir. (zaten son dişliyi 90km civarında max tork devrine gelecek şekilde ayarlıyorlar genelde.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Se®k@n -- 22 Nisan 2006; 11:49:05 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    forumdaki bilgili arkadaşlara sorum şu : turbo şarjlı bir araç nasıl kullanılmalıdır? bi çok araçta 1600-2000 arası tam gücünü gösteren turbo sürekli bu devirlerde gidilerek mi kullanılımalıdır?
    sorma nedenim ikiside uzun yol şöförü olan iki tanıdğımdan birinin
    -2000 devirin altında çok büyük tasarruf edersin böyle sür demesi
    diğerinin
    -araçta turbo varsa 2000 devirin üzerinde sür turboyu sürekli kullan yoksa motoru yersin demesi

    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler



    yukarıdaki açıklamaları öncelikle okuyunuz.

    -http://forum.donanimhaber.com/m_6474612/mpage_2/tm.htm birinci sorunun cevabı burada var.

    -2,soru ise bunun bir gerçeklik payı yoktur.
    turbonun ömrünün uzatılması için tavsiyeler yukarıda verilmiştir..




  • slm
    turbo arızaya benzer sorun bugun cıktı servıs gelecek bakalım. ınsallah turbo gıtmemıstır..malıyetı 2500 ytl mıs..
    bir kontrol den gecip sonuc cıkacak..
    arac bugun gaz<dan kesıldı rampada yarı yarıya dustu :(

    bır bu sekıl aracla 90 km gıtsem agır agır zararı olurmu ?
    normalde aracta hızdan baska degısıklık yok.gostergeler normal..
    sadece gazdan kesıldı :



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frantic2 -- 12 Mayıs 2007; 9:09:05 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    150,000e çıkması demek çok şiddetli bir gaz çıkışı demektir.
    bu devirlere çıkarken rezonans oluşmasını nasıl engelleyebilirler onu bilemiyorum.





    Hocam rezonans durumun tek zararı motorun haddinden daha fazla basınca maruz kalması ve güç patlamalarının olması değil mi?
    Güç patlaması bence zevkli haller alabilir sadece insan omurgasına zarar verir..
    Oluşan basıncın gerek duyulmadığı zamanlarda dışarı atılmasını sağlayan sistemler vardı sanırım.Ama biraz tuzluydu.Antilag ve tersiniri olan bi sistem vardı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 12 Mayıs 2007; 0:46:54 >
  • hıc gaz yemeyen araba ---ne dıyım arkadaslar su an bıraz once arızalı gıderıldı,
    reno servıs bır araca gelmıs banada ugrayacaklarını soyledıler cunku bana yetkılı servıs 90 km uzakta..
    1 saat once geldıler bu vakıtte bılgısyarı takıp arızayı buldular 2-3 testten sonra arıza bellı oldu turboya baglı olan captor okuyucu arızalı ımıs (kucuk bır parca ama arızalı olunca araba rampada hıc gıtmıyor)
    degıstırdıler araba füze gıbı oldu yıne
    bır an ıcın turbo gıttı dıye uzulmustum...>>>turbo borusuna baglı hava kaptoruymus arızalı olan parca..
    450,00 ytl aldılar...turbo gıtseydı 2500 ytl miş...
    ucuz kurtardık.
    bu vakıtte servıs yapmaları ne dıyım super ..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frantic2 -- 12 Mayıs 2007; 9:08:17 >




  • yav acaba direk içten yanmalı pistonlu motor devrini kapatıp kompresör türbin olayınamı dönsek???

    krank milini türbinden aldığın güçle çevirsen nasıl olur acaba.


    ama muhakkak çalışılmıştır.
  • gerçekten güzel bilgiler ..
    dizel aracım varken bu dertler beni kıvrandırmıştı ( kötü mazot )
    dizel almaktan yinemi vazgeçsem acaba ..
    güncel kalması ricası ile
    turbo hortumu ile ilgili çok sorun yaşamıştım sonunda sebebi bulunmuştu ..
    kaçak mazottan dolayı katalitik konvertörün tıkanması ve turboda aşırı basınç yükü
    araba ne kadar basarsan bas 120 yi geçmiyordu bir depo mazotla 180 km gittiğimi biliyorum ..(dizel acemiliği ve bozuk turbo)
    egzosun bakımıda da turbonun selameti açısından gerekli ..
    sağlam bir turbo ve tertetmiz enjektörler kaliteli mazot güçlü bir motor olunca dizelin sesi muhteşem oluyor bu arada ..
    ıslık çalarak hızlanan bir motor sesi bence bir boxer motor sesi kadar güzel
  • turbo arızalı ive egzos tıkalı iken mersinden ankara 4 depo belkide tam hatırlamıyorum 4 depodan fazla mazot ile gitmiştim .. çünkü ne kadarsan bas araba gitmiyor ..verdiğin her devir yanmamış mazot olarak egzosdan çıkıyor ..dönüşte bir depo mazotum gitmemişti ..

    mademki turbo egzosdan besleniyor katalitik konvertörün temiz olması çok önemli .. katalitik monvertör iptali çok hoş birşey değil ama ben universal egzos taktırmıştım ..katalitik konvertör 2 milyar civarında maalesef ..

    aslında diyeceğim şey şu ..

    turbonuz bozuluyorsa veya randımanlı çalışmıyorsa veyahut bozulmuşsa bilin ki aracınızın diğer mekanik aksamıda çok iyi değildir veya SOS vermeye başlamıştır ..

    aracın sadece turbosunu yaptırmak yetmez ..diğer mekanik aksamlarıda ciddi bir şekilde gözden geçirmekte fayda var ..derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capitatoo33 -- 12 Mayıs 2007; 7:20:27 >
  • Araba çekmez turbo bozuksa
  • Bir gece uzun süreli bir kullanımdan sonra unutum hemen kapatmıştım kontağı... O sırada hışşşş diye bir ses duydum..Genelde 1-2 dk. rolantide çalıştırırdım ilk defa kapatıp kontağı o sesi duydum. Anladım zaten turbonun dönmeye devam ettiğini.
    Turbo nun dönmeye devam ettiği içerden anlaşılıyor..
  • araba cekmıyor fakat her araba cekmedıgınde turbo arıza demek yanlıs..
    dizel reno minibuste ılk defa dun basıma geldı ınsan ınanamıyor bos dık rampayı 90-100 km cıkan arac 50 km hızla cıkıyor gaz yemıyor vıtes yemıyor devamlı dusuyor turbo gıttı dıye ınanın acayıp uzuldum..
    gece servıs geldı baktı kı turbo hortumuna baglı hava kaptoru arıza yapmıs kaptoru degıstırdıler arac yıne anında orjınal halıne dondu ..
    cunku arac cekmemesı ıcın bırcok secenek var dedıler bılgısyar bagladılar hemen arıza gorundu..sorun duzeltıldı..
    dolu 4 vıtesde 80 km ıle dık rampayı cıkan araca 40 km ıle 2 vıtesde cıkıyordu dun ıcın..
    ınanın şok oluyor ınsan..
    neysekı sorun gıderıldı ...
  • arkadaslar bende audi a4 1.9tdi 131 beygir araba var arabada cekisten düsme vaya duman atma falan yok yalniz araba 2200 devirde sanki bir hortum patlagi varmis gibi ses yapiyor biraz gaza bastigimda kesiliyor ben tubodan süpheleniyorum acaba dogrumu aractaki tüm hortumlari kontrol ettirdim hic birsey yok aracta güc kaybida yok otaban da 200 ila 220 km sürat yapiyor turbosu bozuk ola arac bu kadar sürat yaprmi iceriye asiri motor sesi alirmi yalniz 3. viteste
  • Verdikleri faydalı bilgilerden dolayı tüm arkadaşlara teşekkürler.
  • Ocak ayında volvo s40 1.6d 2006'nın turbosu ilk kez yandı ve servis 3.500 YTL isteyince dışarıda 700 liraya yaptırdık. Turbo borusu tıkanık olduğu için ilk denemede 700'lük turbo yandı, 2.sini aldık etti 1400, 2 hafta sonra yeni aldığımız da yandı ve orjinal turbosunu 2000liraya taktırdık, 2,5 ay sürdük dün yine yandı. Usta her yerini kontrol etti ve asıl yanış nedeni antiochos'un da dediği gibi katalitik konvertör tıkanıklığı olduğu ortaya çıktı. Aldığımız turbonun parçaları orjinaliyle 700 liraya değişecekmiş, çekici masrafından, sinir stresten falan bahsetmiyorum. Kahrolsun dizel motor, araç satılıktır :)
  • vw caddy kullananlar bilir. bende 2 kere turbo bozuldu. 2sinde de değişti. 2sinde de sorun aynı idi. hava tahriğini turbo tribüne ileten şaft kırılmıştı. her seferinde 1200 ile 1500 arasında bir rakam ödedim.

    caddy için daha doğrusu vw nin motorları için kronikleşmiş bir sorundur. araba giderken anında devir düşer ve motor 2000 deviri bulmaz. vitese takıp gitmeniz cok zordur cunku motor rolantide bile zor çalışmaktadır. gaza bastıkca arkadan gri duman cıkar. ancak edindiğim tecrübeye göre (vw caddy için diyorum) turbo su koyacağı zaman uğultu geliyor. hava uğultusu sanki ıslık çalar gibi ve gittikce artıyor. bunu net duyuyorsunuz. araca karşı olan güvenimi o kadar tüketti ki uzun yol sırasında hangi dağ başında kalacağım diye düşünmekten arabadan soğudum. caddy miz var ne diyelim Allah başka dert vermesin.
  • ARKADASLAR BENIMDE BI SORUNUM VAR ARABAM ESPACE 3 2.2 DCI 115CV EGR VALFINI VE KATALIZATORUNU IPTAL ETTIRDIM NORMAL SEHIR HALINDE DEGILDE 130 GECTIKTEN SONRA SIYAH DUMAN ATMAYA BASLIYOR ANLIYACAGINIZ BIRAZ ZORA GIRINCE.HEMEN KESMIYOR SIZCE SORUN TURBODAN OLABILIRMI PERFORMANSI YAKITI IYI SADECE SIYAH DUMAN ATIYOR SIMDIDEN TESEKKURLER BIRAZ GEC KALDIM SORMAK ICIN AMA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal 03

    ARKADASLAR BENIMDE BI SORUNUM VAR ARABAM ESPACE 3 2.2 DCI 115CV EGR VALFINI VE KATALIZATORUNU IPTAL ETTIRDIM NORMAL SEHIR HALINDE DEGILDE 130 GECTIKTEN SONRA SIYAH DUMAN ATMAYA BASLIYOR ANLIYACAGINIZ BIRAZ ZORA GIRINCE.HEMEN KESMIYOR SIZCE SORUN TURBODAN OLABILIRMI PERFORMANSI YAKITI IYI SADECE SIYAH DUMAN ATIYOR SIMDIDEN TESEKKURLER BIRAZ GEC KALDIM SORMAK ICIN AMA

    hava filtresi, enjektör, pompa, oksijen sensörü geliyor akla.
    siyah duman varsa zengin karışım var demektir yani hava yakıt oranında yakıt fazla geliyordur.
    enjektörlerin sökülüp kontrol edilmesinde fayda var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 11 Ekim 2010; 20:45:44 >
  • iyi bilgi için teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.