Şimdi Ara

TURBONUN BOZULDUĞU NASIL ANLAŞILIR, BELİRTİLERİ NEDİR? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
5
Favori
365.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    Peki turbonun arıza yapmaması için neler yapmalıyız. Bu konu hakkında bilgisi olanlar yanıtlarsa sevinirim.

    Turbo dizel aracı çok uzun süre aşırı devirli kullanınca turbo bozuluyor deniyor. Hatta bizim arkadaş sürekli redline civarında vites değiştirdiği için 6 ayda 2 defa Pejo 206HDİ arabasında turbo arızası yaptı. İlki garantiden 2.si kullanıcı hatası sayıldıgından cebinden çıktı.

    Yani benim bildiklerim turbo arızalanmaması için araç uzun süre aşırı devirli kullanılmamalı ve stoplarken belli bir müddet turbonun soguması için beklenmeli diye biliyorum.(yanlışım varsa düzeltin.)

    Peki birde turbonun soğutulmasında yağ çok önemli denilmiş yukarıda. Turboda motor yağıyla soğutuluyor ozaman heralde. Biz peki yarısentetik yerine tamsentetik motor yağı kullansak turbonun daha iyi soğutulmasına yardımcı olmuş olurmuyuz.

    Yada şöyle sorayım, tam sentetik yağ kullanmak turbonun arızalanma ihtimalini azaltırmı?

    Bir diger sorumda, MOTOR SILK BOR ON yağ katkısı turbo dizellerde de kullanılabilir deniyor, ben kullanmayı düşünüyorum ama kullanırsam turbonun selameti açısından faydasımı olur zararımı acaba?

    Alıntıları Göster
    Serkan, bildiğim kadarıyla ben açıklamaya çalışayım:

    quote:

    Turbo dizel aracı çok uzun süre aşırı devirli kullanınca turbo bozuluyor deniyor. Hatta bizim arkadaş sürekli redline civarında vites değiştirdiği için 6 ayda 2 defa Pejo 206HDİ arabasında turbo arızası yaptı.


    Burada cevabı zaten vermişsin : redline! Kırmızı çizgi ikazdır, tehlike habercisidir. O kırmızı çizgiyi oraya "bu bölgeye girme, motora ve ve komponentlerine hasar verebilirsin" uyarısını yapmak için koyuyorlar. Uzak durusan sorunun olmaz.
    quote:

    Yani benim bildiklerim turbo arızalanmaması için araç uzun süre aşırı devirli kullanılmamalı


    Kesinlikle! Ama kırmızı çizgiden önceki bölümler aşırı devirli değil sadece devirlidir. Dizellerde devirli kullanmanın yakıt sarfiyatından başka bir getirisi olmadığından bir anlamı yok.

    quote:

    stoplarken belli bir müddet turbonun soguması için beklenmeli diye biliyorum


    Vitesi boşa alıp ayağınızı gazdan çektiğinizde motorun devri hemen rölantiye düşüyor ama turbonun ki hemen düşmüyor. Bu yüzden stop etmeden önce biraz bekleyip turbo devrinin de motor kapatıldığında hemen duracağı bir devire gelmesini beklemek gerekir. Motoru hemen kapatırsanız (turbonun devri düşmeden) yağlama duracağı için hala dönmekte olan turbo yağsızlıktan hasar görebilir.
    quote:

    Biz peki yarısentetik yerine tamsentetik motor yağı kullansak turbonun daha iyi soğutulmasına yardımcı olmuş olurmuyuz.


    Tam sentetik yağlar daha ince ve akışkan olduğundan yarı sentetiklere göre daha iyi yağlama yaparlar. Ama bölgesel sıcaklık koşullarını dikkate almak lazım çünkü tam sentetik yağlar soğuk iklim koşullarında daha faydalıdırlar. Aşırı sıcak havalarda olumsuz etkileri olabilir.

    quote:

    Bir diger sorumda, MOTOR SILK BOR ON yağ katkısı turbo dizellerde de kullanılabilir deniyor, ben kullanmayı düşünüyorum ama kullanırsam turbonun selameti açısından faydasımı olur zararımı acaba?


    Motor silk yapısı itibari ile ısıyı absorbe eden (içine alan, hapseden) bir özelliğe sahip. Motorun hareret yapmasını engellemeye katkıda bulunduğu iddia ediliyor. Bu yönüyle turbo dahil motorun aşırı ısıdan zarar görecek tüm parçalarına faydalı olacağı söylenebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Serkan, bildiğim kadarıyla ben açıklamaya çalışayım:

    quote:

    Turbo dizel aracı çok uzun süre aşırı devirli kullanınca turbo bozuluyor deniyor. Hatta bizim arkadaş sürekli redline civarında vites değiştirdiği için 6 ayda 2 defa Pejo 206HDİ arabasında turbo arızası yaptı.


    Burada cevabı zaten vermişsin : redline! Kırmızı çizgi ikazdır, tehlike habercisidir. O kırmızı çizgiyi oraya "bu bölgeye girme, motora ve ve komponentlerine hasar verebilirsin" uyarısını yapmak için koyuyorlar. Uzak durusan sorunun olmaz.
    quote:

    Yani benim bildiklerim turbo arızalanmaması için araç uzun süre aşırı devirli kullanılmamalı


    Kesinlikle! Ama kırmızı çizgiden önceki bölümler aşırı devirli değil sadece devirlidir. Dizellerde devirli kullanmanın yakıt sarfiyatından başka bir getirisi olmadığından bir anlamı yok.

    quote:

    stoplarken belli bir müddet turbonun soguması için beklenmeli diye biliyorum


    Vitesi boşa alıp ayağınızı gazdan çektiğinizde motorun devri hemen rölantiye düşüyor ama turbonun ki hemen düşmüyor. Bu yüzden stop etmeden önce biraz bekleyip turbo devrinin de motor kapatıldığında hemen duracağı bir devire gelmesini beklemek gerekir. Motoru hemen kapatırsanız (turbonun devri düşmeden) yağlama duracağı için hala dönmekte olan turbo yağsızlıktan hasar görebilir.
    quote:

    Biz peki yarısentetik yerine tamsentetik motor yağı kullansak turbonun daha iyi soğutulmasına yardımcı olmuş olurmuyuz.


    Tam sentetik yağlar daha ince ve akışkan olduğundan yarı sentetiklere göre daha iyi yağlama yaparlar. Ama bölgesel sıcaklık koşullarını dikkate almak lazım çünkü tam sentetik yağlar soğuk iklim koşullarında daha faydalıdırlar. Aşırı sıcak havalarda olumsuz etkileri olabilir.

    quote:

    Bir diger sorumda, MOTOR SILK BOR ON yağ katkısı turbo dizellerde de kullanılabilir deniyor, ben kullanmayı düşünüyorum ama kullanırsam turbonun selameti açısından faydasımı olur zararımı acaba?


    Motor silk yapısı itibari ile ısıyı absorbe eden (içine alan, hapseden) bir özelliğe sahip. Motorun hareret yapmasını engellemeye katkıda bulunduğu iddia ediliyor. Bu yönüyle turbo dahil motorun aşırı ısıdan zarar görecek tüm parçalarına faydalı olacağı söylenebilir.

    Alıntıları Göster
    @ihg70 : Çok açıklayıcı olmuş cevapların ,cevapların için sagol

    Ancak sıcak havalarda tamsentetik yağlar pek iyideğil diye bir anlam çıkarttım yazdıklarından. Hakkaten böylemidir acaba.

    Yani biliyorsun bende tamsentetik yağ koydurmayı düşünüyorum birdahaki yağ değişiminde. Turbo açısından ne gibi getirisi ve götürüsü olacak bunu merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    @ihg70 : Çok açıklayıcı olmuş cevapların ,cevapların için sagol

    Ancak sıcak havalarda tamsentetik yağlar pek iyideğil diye bir anlam çıkarttım yazdıklarından. Hakkaten böylemidir acaba.

    Yani biliyorsun bende tamsentetik yağ koydurmayı düşünüyorum birdahaki yağ değişiminde. Turbo açısından ne gibi getirisi ve götürüsü olacak bunu merak ediyorum.

    Alıntıları Göster
    değerli forum sakinleri
    üniversitede bu konuyla alakalı bir sunumum olmuştu,onu bulabilirsem slaytını upload edebilirim..
    ya da word formatını bulabilirsem metni kopyalacağım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    değerli forum sakinleri
    üniversitede bu konuyla alakalı bir sunumum olmuştu,onu bulabilirsem slaytını upload edebilirim..
    ya da word formatını bulabilirsem metni kopyalacağım..

    Alıntıları Göster
    bulmak zor olmadı..saklanası bilgiler olduğunu düşünüyorum..
    ilgilerinize...




    TURBOLARDA SIK GÖRÜLEN ARIZALAR

     Kontrolsüz basınç hareketleri
     Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
     Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
     Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
     Turbo milinin kırılması
     Turbo westgate valf diyaframının patlaması
     Turbo salyangozunun çatlaması




    -Kontrolsüz Basınç Hareketleri

     Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
     Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
     Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkan bu arıza,250-1000ytl arası masrafa sebep oluyor.



    -Yağ Kaçakları

     Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
     Motorda yağ eksilmesine yol açar.
     Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.
     Bu arıza 500-1000ytl arası masraf açar.



    -Aşırı Gürültü

     Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
     Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.
     Tamiri 750-100ytl civarındadır.





    -Aşırı Isınma

     Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
     Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
     Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
     Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
     Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
     Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
     Bu da 1500-2500ytl ye tekabül eder.


    -Turbo Milinin Kırılması


     Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
     Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
     Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
     Yine turbo komple değişebilir,maliyet 1500-2500ytl arasındadır.




    -Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması

     Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
     Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
     Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
     Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.
     Tamiri 250-500ytl arasındadır.





    -Turbo Salyangozunun Çatlaması

     Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
     Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.
     Kullanıcısına tamir maliyeti 750-2000ytl civarındadır.




    Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler


     Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
     Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
     Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
     En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
     Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
     Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
     Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
     Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
     Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.



    Emre Kolukısa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    bulmak zor olmadı..saklanası bilgiler olduğunu düşünüyorum..
    ilgilerinize...




    TURBOLARDA SIK GÖRÜLEN ARIZALAR

     Kontrolsüz basınç hareketleri
     Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
     Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
     Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
     Turbo milinin kırılması
     Turbo westgate valf diyaframının patlaması
     Turbo salyangozunun çatlaması




    -Kontrolsüz Basınç Hareketleri

     Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
     Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
     Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkan bu arıza,250-1000ytl arası masrafa sebep oluyor.



    -Yağ Kaçakları

     Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
     Motorda yağ eksilmesine yol açar.
     Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.
     Bu arıza 500-1000ytl arası masraf açar.



    -Aşırı Gürültü

     Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
     Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.
     Tamiri 750-100ytl civarındadır.





    -Aşırı Isınma

     Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
     Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
     Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
     Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
     Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
     Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
     Bu da 1500-2500ytl ye tekabül eder.


    -Turbo Milinin Kırılması


     Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
     Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
     Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
     Yine turbo komple değişebilir,maliyet 1500-2500ytl arasındadır.




    -Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması

     Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
     Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
     Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
     Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.
     Tamiri 250-500ytl arasındadır.





    -Turbo Salyangozunun Çatlaması

     Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
     Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.
     Kullanıcısına tamir maliyeti 750-2000ytl civarındadır.




    Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler


     Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
     Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
     Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
     En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
     Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
     Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
     Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
     Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
     Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.



    Emre Kolukısa

    Alıntıları Göster
    @emre :
    çok yararlı bilgiler hakkaten, sagol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    bulmak zor olmadı..saklanası bilgiler olduğunu düşünüyorum..
    ilgilerinize...




    TURBOLARDA SIK GÖRÜLEN ARIZALAR

     Kontrolsüz basınç hareketleri
     Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
     Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
     Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
     Turbo milinin kırılması
     Turbo westgate valf diyaframının patlaması
     Turbo salyangozunun çatlaması




    -Kontrolsüz Basınç Hareketleri

     Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
     Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
     Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkan bu arıza,250-1000ytl arası masrafa sebep oluyor.



    -Yağ Kaçakları

     Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
     Motorda yağ eksilmesine yol açar.
     Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.
     Bu arıza 500-1000ytl arası masraf açar.



    -Aşırı Gürültü

     Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
     Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.
     Tamiri 750-100ytl civarındadır.





    -Aşırı Isınma

     Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
     Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
     Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
     Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
     Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
     Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
     Bu da 1500-2500ytl ye tekabül eder.


    -Turbo Milinin Kırılması


     Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
     Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
     Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
     Yine turbo komple değişebilir,maliyet 1500-2500ytl arasındadır.




    -Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması

     Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
     Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
     Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
     Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.
     Tamiri 250-500ytl arasındadır.





    -Turbo Salyangozunun Çatlaması

     Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
     Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.
     Kullanıcısına tamir maliyeti 750-2000ytl civarındadır.




    Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler


     Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
     Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
     Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
     En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
     Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
     Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
     Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
     Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
     Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.



    Emre Kolukısa

    Alıntıları Göster
    bu arada fiyatlar güncel değil..sadece karşılaştırma ve öngörü amaçlı önemi olduğunu düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    @ihg70 : Çok açıklayıcı olmuş cevapların ,cevapların için sagol

    Ancak sıcak havalarda tamsentetik yağlar pek iyideğil diye bir anlam çıkarttım yazdıklarından. Hakkaten böylemidir acaba.

    Yani biliyorsun bende tamsentetik yağ koydurmayı düşünüyorum birdahaki yağ değişiminde. Turbo açısından ne gibi getirisi ve götürüsü olacak bunu merak ediyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    @ihg70 : Çok açıklayıcı olmuş cevapların ,cevapların için sagol

    Ancak sıcak havalarda tamsentetik yağlar pek iyideğil diye bir anlam çıkarttım yazdıklarından. Hakkaten böylemidir acaba.

    Yani biliyorsun bende tamsentetik yağ koydurmayı düşünüyorum birdahaki yağ değişiminde. Turbo açısından ne gibi getirisi ve götürüsü olacak bunu merak ediyorum.


    Tam sentetik yağlar iyi değil diye anlam çıkarmamak gerekiyor. Bu yağların özelliği yarı sentetiklere göre daha ince ve akıcı olduklarından yanma odasına daha fazla sızarlar. Bu da yağ eksiltme anlamına gelir. Özellikle sıcak havalarda bu incelikleri, akıcılıkları daha da artacağından sıcak havalarda daha hızlı yağ eksiltmeye başlarsın.

    Keza performanslı kullanımda da aynı şekilde yağ eksiltirsin.

    Turboya katkısına gelince;
    Yine ince ve akıcı olma özellikleri nedeniyle motor içinde sürtünmeyi azaltacağından motoru rahatlatır, verimi arttırır. Malum az sürtnme demek az yakıt demek, dolaysıyla az para harcamak demek. Ayrıca daha az aşınma ve daha uzun motor ömrü demek.

    Aynı kaide turbo içinde geçerli. Sürtünmenin azalması demek turbo kanatçıklarının daha hızlı ve rahat dönemsi demek. Bu da verimli çalışan bir turbo anlamına geliyor.

    Yoksa kimyasal anlamda motora ve turboya negatif bir etkisi söz konusu değil.

    Daha çok soğuk hava şartları için uygun derken soğuk havalarda bile akıcılığıyla motor aşınmasını azalttığından soğuk iklimler için birebir demek istemiştim.

    Sıcak havalardaki yaratacağı sorun hızlı yağ eksiltmesi doğrultusunda yağı kontrol etmeyi unutursan veya yağ değişimini geciktirisen yağın azalması sonucu motora ve turboya zarar verme ihtimalidir.
    Yani sıcak havada veya iklimde tam sentetik kullanacaksan sık sık yağ kontrolü yapmak zorundasın, ihmale gelmez çünkü, pahallıya patlar sana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 21 Nisan 2006; 1:50:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    @ihg70 : Çok açıklayıcı olmuş cevapların ,cevapların için sagol

    Ancak sıcak havalarda tamsentetik yağlar pek iyideğil diye bir anlam çıkarttım yazdıklarından. Hakkaten böylemidir acaba.

    Yani biliyorsun bende tamsentetik yağ koydurmayı düşünüyorum birdahaki yağ değişiminde. Turbo açısından ne gibi getirisi ve götürüsü olacak bunu merak ediyorum.


    Tam sentetik yağlar iyi değil diye anlam çıkarmamak gerekiyor. Bu yağların özelliği yarı sentetiklere göre daha ince ve akıcı olduklarından yanma odasına daha fazla sızarlar. Bu da yağ eksiltme anlamına gelir. Özellikle sıcak havalarda bu incelikleri, akıcılıkları daha da artacağından sıcak havalarda daha hızlı yağ eksiltmeye başlarsın.

    Keza performanslı kullanımda da aynı şekilde yağ eksiltirsin.

    Turboya katkısına gelince;
    Yine ince ve akıcı olma özellikleri nedeniyle motor içinde sürtünmeyi azaltacağından motoru rahatlatır, verimi arttırır. Malum az sürtnme demek az yakıt demek, dolaysıyla az para harcamak demek. Ayrıca daha az aşınma ve daha uzun motor ömrü demek.

    Aynı kaide turbo içinde geçerli. Sürtünmenin azalması demek turbo kanatçıklarının daha hızlı ve rahat dönemsi demek. Bu da verimli çalışan bir turbo anlamına geliyor.

    Yoksa kimyasal anlamda motora ve turboya negatif bir etkisi söz konusu değil.

    Daha çok soğuk hava şartları için uygun derken soğuk havalarda bile akıcılığıyla motor aşınmasını azalttığından soğuk iklimler için birebir demek istemiştim.

    Sıcak havalardaki yaratacağı sorun hızlı yağ eksiltmesi doğrultusunda yağı kontrol etmeyi unutursan veya yağ değişimini geciktirisen yağın azalması sonucu motora ve turboya zarar verme ihtimalidir.
    Yani sıcak havada veya iklimde tam sentetik kullanacaksan sık sık yağ kontrolü yapmak zorundasın, ihmale gelmez çünkü, pahallıya patlar sana.

    Alıntıları Göster
    @emre,
    güzel ve faydalı bilgiler, teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    @emre,
    güzel ve faydalı bilgiler, teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    önemli değil.
    böyle topikler olsun,
    bildiklerimizi,önceki araştırmalarımızı paylaşalım..

    punto mu iyi clio III mü topikleri ve 25000liram var ne alayım topiklerinden bıktık ya...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    önemli değil.
    böyle topikler olsun,
    bildiklerimizi,önceki araştırmalarımızı paylaşalım..

    punto mu iyi clio III mü topikleri ve 25000liram var ne alayım topiklerinden bıktık ya...

    Alıntıları Göster
    Çok faydalı bir topik olmuş hakkaten.

    İkinizede teşekkürler arkadaşlar (emre, ihg70)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    Çok faydalı bir topik olmuş hakkaten.

    İkinizede teşekkürler arkadaşlar (emre, ihg70)

    Alıntıları Göster
    Gerci benim araba benzinli ve aynı motorun turbosuzu da var ama, vaktiyle benim turbo da bozulmustu. Cekisten dusuyor araba. Max hız 160 civarına dusuyor. Onun dısında hicbir fark olmadı. Uzun sure oyle kullandık arabayı, benzinli arabada hicbir zararı yok da, dizeli bilemem. Sanmıyorum ama bilmedigim birsey diyemiyecegim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Gerci benim araba benzinli ve aynı motorun turbosuzu da var ama, vaktiyle benim turbo da bozulmustu. Cekisten dusuyor araba. Max hız 160 civarına dusuyor. Onun dısında hicbir fark olmadı. Uzun sure oyle kullandık arabayı, benzinli arabada hicbir zararı yok da, dizeli bilemem. Sanmıyorum ama bilmedigim birsey diyemiyecegim.

    Alıntıları Göster
    emre . ve diğer arkadaşların , verdiğin bilgiler için teşekkür ederim....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Gerci benim araba benzinli ve aynı motorun turbosuzu da var ama, vaktiyle benim turbo da bozulmustu. Cekisten dusuyor araba. Max hız 160 civarına dusuyor. Onun dısında hicbir fark olmadı. Uzun sure oyle kullandık arabayı, benzinli arabada hicbir zararı yok da, dizeli bilemem. Sanmıyorum ama bilmedigim birsey diyemiyecegim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Gerci benim araba benzinli ve aynı motorun turbosuzu da var ama, vaktiyle benim turbo da bozulmustu. Cekisten dusuyor araba. Max hız 160 civarına dusuyor. Onun dısında hicbir fark olmadı. Uzun sure oyle kullandık arabayı, benzinli arabada hicbir zararı yok da, dizeli bilemem. Sanmıyorum ama bilmedigim birsey diyemiyecegim.


    turbo nun araca fazladan getirdiği güç açıktır.
    siz hissetmişsiziniz..

    turbo aracın motor büyüklüğüne,ya da aşırı doldurma değilse çıkan egsoz gazı miktarına göre değişir diyeyim ,minimum 10-12bg gibi ekstra güç sağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 21 Nisan 2006; 12:40:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Gerci benim araba benzinli ve aynı motorun turbosuzu da var ama, vaktiyle benim turbo da bozulmustu. Cekisten dusuyor araba. Max hız 160 civarına dusuyor. Onun dısında hicbir fark olmadı. Uzun sure oyle kullandık arabayı, benzinli arabada hicbir zararı yok da, dizeli bilemem. Sanmıyorum ama bilmedigim birsey diyemiyecegim.


    turbo nun araca fazladan getirdiği güç açıktır.
    siz hissetmişsiziniz..

    turbo aracın motor büyüklüğüne,ya da aşırı doldurma değilse çıkan egsoz gazı miktarına göre değişir diyeyim ,minimum 10-12bg gibi ekstra güç sağlar.

    Alıntıları Göster
    emre
    bir arkadaş turbo devirinin 150.000 devire kadar çıktığından falan bahsediyordu ,bu doğru mudur.Sistemin rulmanı var mı? yoksa yağ filmi ile mi çalışmakta, milin yatakları nasıl korunuyor.
    ben 150.000 devir gören rulman bilmiyorum hiç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    emre
    bir arkadaş turbo devirinin 150.000 devire kadar çıktığından falan bahsediyordu ,bu doğru mudur.Sistemin rulmanı var mı? yoksa yağ filmi ile mi çalışmakta, milin yatakları nasıl korunuyor.
    ben 150.000 devir gören rulman bilmiyorum hiç.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    emre
    bir arkadaş turbo devirinin 150.000 devire kadar çıktığından falan bahsediyordu ,bu doğru mudur.Sistemin rulmanı var mı? yoksa yağ filmi ile mi çalışmakta, milin yatakları nasıl korunuyor.
    ben 150.000 devir gören rulman bilmiyorum hiç.


    diş hekimliğinde, el aletlerinde kullanılan rulmanların 380,000 rpm e kadar yapanı var. boyutları küçüktür yanlız, 5,6 mm çaplarındadırlar ...




  • valla bizde a4 1.9 TDI var araba suan 130 bindee 100 binde turbo yandı araba bikere kesinlikle çekişten düşüyor vee gösterge bareminde vana gibi bir işaret çıkıyor ama bu her arabada olacağını zannetmem ama çok kötü bişey turbonun yanması her 100 binde bir yanabilme ihtimali vaar
    bu arada araç 2004 model ve 130 binde hatırlatırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    emre
    bir arkadaş turbo devirinin 150.000 devire kadar çıktığından falan bahsediyordu ,bu doğru mudur.Sistemin rulmanı var mı? yoksa yağ filmi ile mi çalışmakta, milin yatakları nasıl korunuyor.
    ben 150.000 devir gören rulman bilmiyorum hiç.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    emre
    bir arkadaş turbo devirinin 150.000 devire kadar çıktığından falan bahsediyordu ,bu doğru mudur.Sistemin rulmanı var mı? yoksa yağ filmi ile mi çalışmakta, milin yatakları nasıl korunuyor.
    ben 150.000 devir gören rulman bilmiyorum hiç.


    150,000e çıkması demek çok şiddetli bir gaz çıkışı demektir.
    bu devirlere çıkarken rezonans oluşmasını nasıl engelleyebilirler onu bilemiyorum.

    benim hatırladığım 20 000devirlere kadar çıkıyor.ama daha yukarı da mutlaka çıkan değerler vardır,bu dediğim maksümum değer değil,tdi gibi araçların ortalama yüksek değeri.

    turbo kısaca bir tarafı türbin öbür tarafı kompresör işlevi göre iki çarkın aynı milde dönmesiyle çalışan bir sistemdir.
    yine bir çalışmamdan alıntı yapacağım.

    "Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından egzoz manifoltuna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer.

    Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Bu pervaneler göbekten bir mil ile kompresör pervanelerine bağlıdır... Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    emre
    bir arkadaş turbo devirinin 150.000 devire kadar çıktığından falan bahsediyordu ,bu doğru mudur.Sistemin rulmanı var mı? yoksa yağ filmi ile mi çalışmakta, milin yatakları nasıl korunuyor.
    ben 150.000 devir gören rulman bilmiyorum hiç.


    150,000e çıkması demek çok şiddetli bir gaz çıkışı demektir.
    bu devirlere çıkarken rezonans oluşmasını nasıl engelleyebilirler onu bilemiyorum.

    benim hatırladığım 20 000devirlere kadar çıkıyor.ama daha yukarı da mutlaka çıkan değerler vardır,bu dediğim maksümum değer değil,tdi gibi araçların ortalama yüksek değeri.

    turbo kısaca bir tarafı türbin öbür tarafı kompresör işlevi göre iki çarkın aynı milde dönmesiyle çalışan bir sistemdir.
    yine bir çalışmamdan alıntı yapacağım.

    "Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından egzoz manifoltuna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer.

    Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Bu pervaneler göbekten bir mil ile kompresör pervanelerine bağlıdır... Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar."


    Alıntıları Göster
     TURBONUN BOZULDUĞU NASIL ANLAŞILIR, BELİRTİLERİ NEDİR?



    güzel ,yukarıdaki anlatımı anlaşılır kılacak bir resim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekstilciiii

    valla bizde a4 1.9 TDI var araba suan 130 bindee 100 binde turbo yandı araba bikere kesinlikle çekişten düşüyor vee gösterge bareminde vana gibi bir işaret çıkıyor ama bu her arabada olacağını zannetmem ama çok kötü bişey turbonun yanması her 100 binde bir yanabilme ihtimali vaar
    bu arada araç 2004 model ve 130 binde hatırlatırım
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tekstilciiii

    valla bizde a4 1.9 TDI var araba suan 130 bindee 100 binde turbo yandı araba bikere kesinlikle çekişten düşüyor vee gösterge bareminde vana gibi bir işaret çıkıyor ama bu her arabada olacağını zannetmem ama çok kötü bişey turbonun yanması her 100 binde bir yanabilme ihtimali vaar
    bu arada araç 2004 model ve 130 binde hatırlatırım

    pardon hocam merak ettimde ne kadar`a maloldu yeni turbo taktırma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Gerci benim araba benzinli ve aynı motorun turbosuzu da var ama, vaktiyle benim turbo da bozulmustu. Cekisten dusuyor araba. Max hız 160 civarına dusuyor. Onun dısında hicbir fark olmadı. Uzun sure oyle kullandık arabayı, benzinli arabada hicbir zararı yok da, dizeli bilemem. Sanmıyorum ama bilmedigim birsey diyemiyecegim.


    turbo nun araca fazladan getirdiği güç açıktır.
    siz hissetmişsiziniz..

    turbo aracın motor büyüklüğüne,ya da aşırı doldurma değilse çıkan egsoz gazı miktarına göre değişir diyeyim ,minimum 10-12bg gibi ekstra güç sağlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    turbo nun araca fazladan getirdiği güç açıktır.
    siz hissetmişsiziniz..

    turbo aracın motor büyüklüğüne,ya da aşırı doldurma değilse çıkan egsoz gazı miktarına göre değişir diyeyim ,minimum 10-12bg gibi ekstra güç sağlar.



    Hissetmemek mumkun mu? Benim arabanın birebir aynı motor Turbosuzu 150 beygir. Turbolusu 186 beygir. 35-36 beygirlik dusus direkt fark ediliyor! Ancak bir arkadas 100.000 de bozulma ihtimali var demis, katılmıyorum pek, benimki 200.000'de bozuldu, o da bir parcası... 750YTL masrafla tamir edildi.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.