Şimdi Ara

Hangisi daha az yakar, LPG mi- Dizel mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
49.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ŞEHİR İÇİNDE Tabiki LPG..

    Birkere 0 araç alımında +6 ile +12 Bin Tl arasında fazla bir rakam veriyorsunuz benzinli araca göre.. Aldığınız motorda çok astronomik bir motor değil acayip bir teknoloji farkı yok yani.. Kullanım olarak Dizelin dezavantajları çok fazla.. Çalıştırmadan önce bekliyosunuz,durmadan önce bekliyosunuz aracı hassas kullanmanız gerekiyor.. Belli bir KM den sonra Turbo,DPF vb. gibi Benzinli araçta olmayan abuk sabuk masraflar çıkarabiliyor,Tamirini her usta yapamıyor.. Özellikle yeni üretim bir araç sahibiyseniz Yetkili servislere gebe kalıyorsunuz bir çok konuda,Konfor konusunda yine sıkıntı çekiyorsunuz.. Uzun yolda dayanılmaz bir gürültüsü var,Belli hızlardan sonra hızlanma isteği kesiliyor.. Aldığınız Mazota hep dikkat etmek zorundasınız,Büyük şehirlerde sorun değil bu belki ama Anadolunun biraz gelişmemiş şehirlerine gidince Mazot konusunda sıkıntı yaşıyorsunuz,LPG böyle değil ama.. Nereden aldığınız çok fark etmiyor,katkılı olmadığı sürece.

    İki aracı kıyaslıycak ve örneklendirme yapıcak olursak ;

    2011 Ford Focus Trend 1.6 Benzinli = 31.000 TL
    2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCİ (Dizel) = 39.000 TL

    Arada 8 Bin TL gibi bir rakam var.. Şimdi Benzinli aracı alıp Piyasanın en İYİ Lpg kitlerinden birisini taktığınızı farzedersek 2.500 TL gibi bir LPG masrafınız olucak,Yine Dizel Araç ile 5.500 TL gibi bir farkınız var.

    İki aracın Şehir İçi Yoğun Trafikte Yakıt değerleri Şu şekilde ;

    2011 Ford Focus Trend 1.6 Benzinli : 11 LT / 100 Km
    2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCİ (Dizel) ; 7.5 LT / 100 Km

    Hesaplıycak Olursak ;

    100 Liralık GAZ ile 500 Km gibi bir yol Yapabilirsiniz (LPG'li araç)
    100 Liralık Mazot ilede 400 Km gibi bir yol yapabilirsiniz. (Dizel Araç)

    Hadi Şimdi birde 0 Araç Alımında Tasarruf ettiğiniz 5.500 TL ile nekadarlık GAZ alabiliriz Onu yazalım ;

    5.500 TL/2.00 TL = 2750 LT GAZ = 25.000 KM Yol Gidersiniz.

    Burayı Okuyan HERKESİN Anlayabilmesi için elimden gelen en basit şekilde anlatmaya çalıştım.. Umarım faydalı olabilmişimdir,LPG sistemleri çok geliştirildi,Avrupada yaygın kullanılan yakıt türlerinden birisi.. Yakında ; Araçlarda Gaz emisyonuna göre vergilendirme başladığındada LPG li araçlar bu durumdan karlı çıkıcaktır.. Ucuz,Sessiz ve Çevreci ; İşte o LPG..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Elbette dizel araç daha az yakar..Ancak alım ve bakım masrafları ayrı bir konu..Bu konu daha önce çok tartışıldı..

    Sıfır alımda şu an ki fiyatlarla benim favorim dizel olur..
    ŞEHİR İÇİNDE Tabiki LPG..

    Birkere 0 araç alımında +6 ile +12 Bin Tl arasında fazla bir rakam veriyorsunuz benzinli araca göre.. Aldığınız motorda çok astronomik bir motor değil acayip bir teknoloji farkı yok yani.. Kullanım olarak Dizelin dezavantajları çok fazla.. Çalıştırmadan önce bekliyosunuz,durmadan önce bekliyosunuz aracı hassas kullanmanız gerekiyor.. Belli bir KM den sonra Turbo,DPF vb. gibi Benzinli araçta olmayan abuk sabuk masraflar çıkarabiliyor,Tamirini her usta yapamıyor.. Özellikle yeni üretim bir araç sahibiyseniz Yetkili servislere gebe kalıyorsunuz bir çok konuda,Konfor konusunda yine sıkıntı çekiyorsunuz.. Uzun yolda dayanılmaz bir gürültüsü var,Belli hızlardan sonra hızlanma isteği kesiliyor.. Aldığınız Mazota hep dikkat etmek zorundasınız,Büyük şehirlerde sorun değil bu belki ama Anadolunun biraz gelişmemiş şehirlerine gidince Mazot konusunda sıkıntı yaşıyorsunuz,LPG böyle değil ama.. Nereden aldığınız çok fark etmiyor,katkılı olmadığı sürece.

    İki aracı kıyaslıycak ve örneklendirme yapıcak olursak ;

    2011 Ford Focus Trend 1.6 Benzinli = 31.000 TL
    2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCİ (Dizel) = 39.000 TL

    Arada 8 Bin TL gibi bir rakam var.. Şimdi Benzinli aracı alıp Piyasanın en İYİ Lpg kitlerinden birisini taktığınızı farzedersek 2.500 TL gibi bir LPG masrafınız olucak,Yine Dizel Araç ile 5.500 TL gibi bir farkınız var.

    İki aracın Şehir İçi Yoğun Trafikte Yakıt değerleri Şu şekilde ;

    2011 Ford Focus Trend 1.6 Benzinli : 11 LT / 100 Km
    2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCİ (Dizel) ; 7.5 LT / 100 Km

    Hesaplıycak Olursak ;

    100 Liralık GAZ ile 500 Km gibi bir yol Yapabilirsiniz (LPG'li araç)
    100 Liralık Mazot ilede 400 Km gibi bir yol yapabilirsiniz. (Dizel Araç)

    Hadi Şimdi birde 0 Araç Alımında Tasarruf ettiğiniz 5.500 TL ile nekadarlık GAZ alabiliriz Onu yazalım ;

    5.500 TL/2.00 TL = 2750 LT GAZ = 25.000 KM Yol Gidersiniz.

    Burayı Okuyan HERKESİN Anlayabilmesi için elimden gelen en basit şekilde anlatmaya çalıştım.. Umarım faydalı olabilmişimdir,LPG sistemleri çok geliştirildi,Avrupada yaygın kullanılan yakıt türlerinden birisi.. Yakında ; Araçlarda Gaz emisyonuna göre vergilendirme başladığındada LPG li araçlar bu durumdan karlı çıkıcaktır.. Ucuz,Sessiz ve Çevreci ; İşte o LPG..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    Güncel fiyat, tüketim oranları ve bakım masrafları hesaplandığında şu an LPG çok daha avantajlı. Özellikle fiyat avantajı.

    İstanbul Anadolu yakasında TEMde 40 km/s averaj tutturunca LPG avantajli ama köprü trafiğinde 14 km/saat ile dizel diyorum. Dizel motor özellikle düşük yükte avantajlı. Benzinli motorun hava/yakıt oranı 17den fazla olamıyor, dizelde 100 bile olur. LPG ile 15-20 yaşındaki elektronik multiport/sıralı enjeksiyonlu aracımı ekonomik olarak kullanabiliyorum. Yeni araç alacak olsam belki LPG yerine dizel düşünürdüm. Yeni benzinli motorlarda uzun vadede sübap problemi olur deniyor. Yeni araç alan adam, subap değiştirmekten, conta, kapak yakmaktan haliyle korkar. Lpgye çevirmediğim 20+ aracımın contası çürümüş, şimdi kapak contası, sübap lastikleri vs. değişiyor. Tamircim aynı yaştaki LPGli diğer aracın conta yakacağını söylüyor...Yaksa ne olacak ama şimdiki OBDli sistemler ve bilinçli ustalar benzindeki yakıt oranlarından sapmıyorlar. LPG yanınca benzinden fazla su buharı yaptığı için kapak ve piston yüzeylerinde buhar temizliği yapıyor.




  • @ Duratec

    gerçekten güzel bir açıklama olmuş, siz ve sizin gigi tüm arkadaşlar bildiği gördüğü değerlendirmeleri yazarsa derli toplu bir konu olur.

    zaten benim bu konuyu açmaktaki amacımda, forumdaki arkadaşlarımıza ışık tutsun bilinçlensinler yoksa tartışma ortamı yaratmak falan değil,
  • Şehir içinde lpg nin az yakması için dizelin benzin fiyatını geçmesi lazım.mumkun değil.
  • 2008 Ford Fiesta Disel ve 2004 Mitsubushi Lancer AT (LPG) araç sahibiyim,

    *Disel aracım uzun yolda ve şehir içinde Lpg li aracımdan daha az yakıyor.
    *Lpg li aracımın periyodik bakımları disel aracımdan çok daha ucuz
    *dısel aracımla tek yakıt alıp benzınlıkden çıkmak bazen ıyı bır hıs verıyor
    *disel araçlarda genellıkle turbo oldugundan yokuslarda dısel aracım çok daha iyi.(düşük devir yüksek tork)


    bu ıkı araç arasında model, motor,şanzuman vs bır suru farklılıklar var ama yinede bunlar benım izlenımlerim,
  • soru net cevabıda net olsun dizel lpg den daha az yakar.....bakımı alımı satımı v.s deil sorudaki gibi hangisi az yakar cevap dizel....
  • Arkadaş şehiriçi kullanımda nasıl olmuşta lpg daha az yakar diyebilmiş
  • LPG ile DİZEL karşılaştırılırken yanlış hesaplar yanlış varsayımlar yapılmış da ondan...

    DİZEL araç alınırken daha fazla para verildiği yazılmış. Sanki siz ikinci el ya da yeni bir dizel araç alırken fazla para verince satarken aynı rakama gidcek gibi varsayılmış. Halbuki dizel araç alırken de satarken de pahalı. Yeter ki 200 bin kilometreye yaklaşmamış olsun. Siz sıfır dizel araç ya da 60-70 binde bir ikinci el dizel araç alıp 60-70 bin km binip satarsanız pahalı aldığınız dizel aracı ikinci elde de benzinlisine göre pahalıya satarsınız.

    Bugün için şehir içinde gerçek şartlarda 5,5-6 litre/100km dizel yakıt yakan B sınıfı ve C sınıfı bir çok araç var. Benzinlide de gerek B sınıfı gerekse C sınıfında 7,5 litrenin altını görmedim, bu da LPG'de en az 9 litre/100km demek. Üstelik LPG yakılırken kış şartlarında %13-15, yazın da %7 oranında BENZİN harcar (bu oranlar sürekli uzun yol gidenler için biraz daha düşer, çünkü motor ısınana kadar harcanan benzin miktarı azalır). Tüm bunları hesaba kattığınızda LPG kilometre başına az daha maliyetli olur.

    Gerçek rakamlar vereyim: Ankara şartlarında arkadaşımın 2004 model (249 bin kilometrede) SKODA FABIA 1.4 TDCI aracı şu anki yakıt fiyatlarıyla kilometrede 22,5 kuruş yakıyor. Benim 2006 80HP FORD FIESTA 1,4i benzin/LPG aracım ise sadece LPG'de 22 kuruş yakıyor. İlk bakışta LPG daha ucuz. Peki aylık düzenli olarak verdiğim benzin parası nerede? Aylık 300 TL LPG harcarken en az 40 TL benzin parası da veriyorum.




  • Bende farklı bir pencereden yazmak istedim müsadenizle...
    Dizel performanslı denilmekte, bir kaç saniyelik performanslar (1000 devir 1500 devir max tork) sizi aldatmasın derim. Tamam alt devir güçlü ama ne kadar ömrü var?
    Burdan, İstanbul Maltepeden Audi A4 1.8 T ve Audi A4 1.9 TDI ile çıkalım yola, hangimiz önce ANKARA ya varırız sizce?
    Ben biraz performans severim araçta, neden performanslı araçlar dizel değil? M serisi, AMG serisi, LAMBO, FERRARİ, NSX, BUGATTİ vs vs...
    Konuyu toparlamak gerekirse, bence ihtiyaca göre araç zaten az yakar. İş sürücüde biraz aslında. Gaz pedalınıda iyi tanıyacak, ihtiyacınıda iyi tanıyacak, arabasınıda...
    Saygılarımla...
  • dizel az yakar,
    daha da önemlisi dizel uzun vadede daha az sorunludur.

    şimdi LPG fanatiklerinden itiraz gelecek; hemen açıklayayım, LPG takılırken delinen, kesilen o parçalar/ hortumlar 2-3 yıl sonra kaçırmaya sızdırmaya başlayacaklar.
    sayısız araç kullanmış biri olarak söylüyorum bunu:

    LPG yi aracınızı ekonomikleştirmek için uygulayın, ama yeni araç alacaksanız kesinlikle dizel derim.
    hatta motorinle, benzin aynı fiyat olsa bile genede dizel alırım ben.
    tork farkı ve menzil için.
  • Hocam çok güzel döktürmüşsünüz. Ama ben katılmıyorum neden diyeceksiniz. Ozaman biraz da ben döktüreyim dinleyin. Yaklaşık sene 96 dan beridir lpg li araç kullanırım ilk başta lpg li araç insana çok cazip gelir fakat lpg kaynaklı araçta oluşan arızalardan yada miadı lpg yüzünden erken dolan parçalar kimsenin aklına gelmez ne mi onlar. Herkez derki dizel araç masraflı dır hayır kardeşim 0 km dizel aracın hiç bir masrafı olmaz merak etmeyin ama sıfır lpg li araç 20000 e geldiğinde size masraf çıkartmaya başlayacaktır ne bunlar en basiti filitre değişimleri Prince nin filitre maliyetleri yaklaşık 220TL tutuyor hocam ben 200tl ye 1000km yol yapıyorum nerede bunun ekonomikliği. Bujileriniz 45000 de değişmesi gerekirken 20000 de değişiyor nerede bunun ekonomikliği buji kablolarının 80000km gitmesi gerekirken 45000km de bir değişmesi gerekiyor nerede bunun ekonomikliği üstelik 80000km giden hava akışmetre lpg de kısa sürede bozuluyor nerede bunun ekonomikliği kendinizi kandırmayın 50 yaşındayım sayısız araba geldi geçti elimden malesef tecrübelerime dayanarak yazdım bunları anlayana. Daha çok yazacağım varda satırlar yetmez sizde okumaya üşenirsiniz dizelden şaşmayın o yüzden.




  • çoğu lpg savunucusu lpg elemanı bence.dizel bir mucize.lpg yi savunanlar kendileride dizel kullanıyor bence.dizel benzin farkını lpg alıp 25000km süren arkadaş,dizeli satarken benzinliye göre en az 5-10 bin pahalı satcan o parayı nerede hesaplacan eldeyi koymadan toplama yapamassın.dediğim gibi bunların hepsi lpg firma elemanı.
  • furlaka kullanıcısına yanıt
    tamam işte kardeş 5-6 bin fazlaya alıyon ama sonra aynı aracı sen satarken benzinliden 5-6 bin pahalı satıyon 2. eli,sıfırda ödediğin farkı 2.el satarken geri alıyon.dizel avantajı bu biri.
  • simsar7 S kullanıcısına yanıt
    az km yaparsanda dizel çok km yaparsanda dizel dizel litre bazında benzini geçsede dizel.tork yeter
  • Paran coksa dizel, azsa lpg az yakar..
  • aynı model ve motor hacmine sahip araçlarda Dizel araç mı daha az yakıt masrafı olur yoksa LPG.li aracın mı yakıt masrafı daha az olur.

    Dizel araçlar sıfır alındığında benzinli araçlara nazaran yaklaşık 5000 TL daha pahalı ve bakım masraflarının yüksek olduğu söyleniyor,
    Benzin li araçlarda ise bakım masraflarının düşük olması bakımından tercih ediliyor ancak LPG taktırdıktan sonra bir çok kimsenin sorunlar yaşadığı aşikar.

    bu durumda hangi araç daha avantajlı görünüyor.

    hep beraber tartışalım.



  • Elbette dizel araç daha az yakar..Ancak alım ve bakım masrafları ayrı bir konu..Bu konu daha önce çok tartışıldı..

    Sıfır alımda şu an ki fiyatlarla benim favorim dizel olur..
  • Bende birkaç eklemede bulunayım ,

    Dizel araç ile kışı sert geçen memleketlerde,aracı yerinde çalıştırarak kalorifer ile iç mekanı ısıtmak zor.Benzin yada lpg li araç ile motoru çalıştırıp içinde uyumak mümkün.Ayrıca mozot olayı tehlikeli,Bir yerden dandik mazot aldınızmı vay halinize.Servis bakımlarına girdiğinizde,benzinliye göre dizel bakımları daha pahalı.
  • şu an için lpg nin biraz daha pahalanması ile birlikte yine dizel önde görünüyor
  • lpg yi kaç tl den alacağınız da önemli bir faktör.
    lpg bizim burada 2.39 ama izmir menemende 2.00 tl ankarada da ucuz olduğunu duymuştum.
    motorin 3,56
    lpg 2.39 dan dizel %10-20 civarı ekonomik olur.

    Birde şu yanlış yapılmakta;
    dizel arabayı alırken 3000-5000 vs fazla veriyorsun deniyor, ama o rabaya bide tüp taktırma masrafıda var yaklaşı 2000 tl.

    aslında en ekonomik yöntem 10-15 bin tl lik sağlam bir ikinci el LPG li araba almaktır. ama insan yeni arabaya binmek istiyor tabi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.