DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Motor Suyu Dondu \ Rover 220T
66
Cevap
0
Favori
17.224
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      323 Mesaj
      26 Ocak 2010 09:54:07
      Merhaba arkadaşlar,
      Gözüm gibi baktığım 220 T aracımın feci bir unutkanlık sonucu motor suyu donmuş durumda. Anlayacağınız gibi antifiriz koymayı unuttum.
      Şuan haznedeki ve tüm su borularındaki sular kalıp gibi buz oldu. Biraz antifiriz eklemeye çalıştım su haznesinden ama nafile aşağı inmiyor buzdan.
      Neyapacağım bilemiyorum. Böyle bir durumla karşılaşan arkadaşlardan tavsiye bekliyorum.
      Teşekkürler...


      _____________________________

    • Yarbay
      3410 Mesaj
      26 Ocak 2010 10:01:50
      En mantıklısı beklemek gibi duruyor kardeş.

      Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın ..



      _____________________________

    • Binbaşı
      1593 Mesaj
      26 Ocak 2010 10:11:57
      Fakat beklenirken;suyun donduğunda hacminin arttığını unutmamamız gerekir.Bu sayede kütle sabitken özkütlesi düşmektedir.Eğer ciddi bir basınç varsa aracın motoruna ve borularına zarar verebilir.Depoyu boşalttıktan sonra arabayı elektrikli battaniye gibi şeylerle ısıtırsanız bence bir çözüm olabilir.


      _____________________________

      iPhone 6S 64 GB ∞ Mid-2015 MBP 15'' ∞ PS3 60 GB 4.46 CFW ∞ WD HD TV 2
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Ocak 2010 10:17:39
      Evinden seyyar kablo çek. Saç kurutma makinesi ile ısıtmaya çalış.


      _____________________________

      { Too big, too small } >> Size does matter after all.
    • Yarbay
      7162 Mesaj
      26 Ocak 2010 10:50:58
      umarım motor çatlamamıştır. geçmiş olsun, aracı yavaşça ısıtarak beklemekten başka çare yok.


      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Yarbay
      4811 Mesaj
      26 Ocak 2010 11:23:11
      -varsa- güneş bir yere çekip saç kurutma makinası vs. 'yle boruları ısıtmayı deneyin.



      _____________________________

      Do you remember the time when the air was clean and sex dirty ?
    • Yarbay
      2138 Mesaj
      26 Ocak 2010 11:50:53
      bir yerlerde bir çatlak olacağı kesin de gerisini Allah bilir. Erittikten sonra mutlaka tüm tesisatı kontrol ettirmelisin.


      _____________________________

    • Onbaşı
      39 Mesaj
      26 Ocak 2010 11:53:59
      Seramik veya metal uçlu kızdırıcılarla, soğutma suyu eklediğiniz hazneden buzu ısıtarak eritmeye çalışın. Önce sıvılaşan buz ve sonrasında ısınan su ile yavaş yavaş çözme işlemini tamamlayabilirsiniz. Biraz tehlikeli olacaktır ancak su ile temas etmezseniz tehlike ortadan kalkar.Söylenenler dışında sadece bu aklıma geliyor.Umarım faydası olur.


      _____________________________

      Passat 2.0 TDI DSG
    • Yarbay
      13189 Mesaj
      26 Ocak 2010 12:07:13
      geçmiş olsun benim bildiğim antifiriz sadece kış değil yazında sürekli motorda oluyor.bizim araçlarda öyle en azından.

      ortam ısısının yükselmesi geliyor aklıma motora çok yaklaştırmadan kapalı bir ortamdaki elektrik sobası veya elektrikli boru uçlu fanlar var onlarla motora kademeli ısı vermek gibi geldi.


      _____________________________

    • Yarbay
      10358 Mesaj
      26 Ocak 2010 12:14:54
      Aynısı daha önce bana olmuştu.

      Saatlerde uğraşacak vaktim yoktu. Biryere gitmem gerekliydi. Hemen eve dönerek 2 litre kadar su kaynattım vede arabaya döndüm. Sonra yavaş yavaş suyu dökmeye başladım.

      1 litre kadarını döktüm, 3-4 dakikaya içindeki buz neredeyse çözülmüştü. Daha sonra hemen bir benzinlikten antifirz alarak ekledim.

      Sonucunu düşündüm tabiki. Ancak bu kadar korkmaya gerek olmadığını düşünüyorum.

      Sıcak su kararında kullanılırsa herşeyin ilacıdır :)


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      323 Mesaj
      26 Ocak 2010 13:06:29
      Saolun arkadaşlar hepsi aklıma geliyor ama büyük bir soruna neden olmasından endişeleniyorum. Akşam eve gidince bol bol sıcak su ile ısıtmaya çalışıcam motoru. bakalım ne işler açıcak bana bu hatanın bedeli :
      Yinede benzer probleme maruz kalan arkadaşlar varsa tavsiyelerini öğrenmek isterim.


    • Yarbay
      2577 Mesaj
      26 Ocak 2010 13:15:34
      Gecmis olsun

      Sicak su da zarar verebilir... Dokerseniz de azar azar dokun...

      Konuyla birebir tecrubesi olanlarin yazacaklari daha onemli tabi ki..


      _____________________________



      Ford Focus HB TDCi Collection 2011
    • Yüzbaşı
      327 Mesaj
      26 Ocak 2010 15:40:21

      quote:

      Orijinalden alıntı: malicas

      Saolun arkadaşlar hepsi aklıma geliyor ama büyük bir soruna neden olmasından endişeleniyorum. Akşam eve gidince bol bol sıcak su ile ısıtmaya çalışıcam motoru. bakalım ne işler açıcak bana bu hatanın bedeli :
      Yinede benzer probleme maruz kalan arkadaşlar varsa tavsiyelerini öğrenmek isterim.

      Bol bol sıcak su dökerseniz zarar gelmemişsede geleceği kesin olur.


      _____________________________

    • Yarbay
      3567 Mesaj
      26 Ocak 2010 15:46:20
      Arabayı hemen kapalı garaja çekin. Mümkünse biraz da sıcak bir garaj bulun.

      Sakın çalıştırmayın veya bloğun üstüne sıcak su dökmeyin. Kapalı garajda kendi kendine çözülecektir.

      Sonra çözülünce çalıştırmadan sızıntı var mı bakın. Eğer varsa tespit edin. Sebebi blok mu, boru mu radyatör mü iyice bakın. Blok bile çatlamış olabilir. Emin olup sorunu çözünce aracı çalıştırın.

      Don olan aracı çalıştırırsanız devirdaim pompası dönemez. Devirdaim de trigere bağlıdır. Trigeri koparırsanız işte o zaman iş işten geçer...

      Tekrar söylüyorum, çözülmeden çalıştırmayın!


      Ekleme;
      Hızlı bir çözüm istiyorsanız da aracı sanayiye çekip boya fırını olan bir boyacıyla anlaşıp arabayı fırına sokun. Düşük ısıda iki saate kalmaz çözülür herşey. Sonra hemen oracıkta ekleyin antifirizi.

      Boyacılar akşam saatlerinde fırınları boş olduğu için daha ucuza kullandırtırlar...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 26 Ocak 2010; 15:54:14 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      345 Mesaj
      26 Ocak 2010 18:23:23
      Bence şuan çatlama gibi bir şey yoktur.Çalıştırma gibi bir hatayada düşmezsiniz zaten.Eğer çok gerekli değilse aracınız havaların düzelmesiyle çözülecektir. Kaynamış su kullanmayın ani ısı değişimiyle hassas yerleri güzelce bir çatlatırsınız.O zaman pahalıya malolur.Su işi bence olmaz çünkü bütün motoru ve boruları ısıtmanız gerekecek ve bunu ılık suyla başlayıp yavaş yavaş sıcak suyla yapmanız gerekiyor.Soğutma suyu motor bloğu içinde bir çok yerden geçiyor ve çözüldü zannedip aracı çalıştırırsanız blok içinde erimemiş su büyük sorun çıkarır. Kapalı mekan yada saç kurutma makinasıyla denemekde fayda vardır.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1501 Mesaj
      26 Ocak 2010 19:43:01
      Eskiden arabalar bu kadar karışık değilken, mangal koyardık karter muhafazasının altına.

      Şimdiki otomobiller garanti tutuşur, ya karter muhafazası plastiktir, ya da davlunbazı.


      _____________________________

    • Yarbay
      10585 Mesaj
      26 Ocak 2010 23:42:42
      Suyun donduğunu nasıl anladın?
      Antifiriz var mı diye bakmak için kaputu mu açtın veya başka bir şekilde ise nasıl?

      Benim de aldığım adam herşeyi var dedi ama karlı havada hiç çalıştırmadım kar yağmaya başladığı gün bir yerlere gittim
      3 gündur karlı havada kapı önünde duruyor
      Hava da erken karardığı için soğukta ve gece arabaya da girmedim
      Yarın akşam kaputu açıp bakacağım sonra da 3 - 5 dk calıştıracam.


      _____________________________

      Profili gizli olan bana da özel mesaj atmasin.
    • Yarbay
      4401 Mesaj
      26 Ocak 2010 23:51:05
      Bugün serviste 3 tane şirket aracı doblo soğuktan blok çatlatmış halde bekliyordu.
      Hayret ettim. Yer izmir...


      _____________________________

      UCUZA TRAFİK SİGORTASI/KASKO BULMANIZ MÜMKÜN -- BİZE SORMADAN TRAFİK SİGORTANIZI YAPTIRMAYIN
      PM GÖNDERMENİZ YETERLİDİR
    • Binbaşı
      1027 Mesaj
      26 Ocak 2010 23:59:43
      evet bende nasıl anladığını merak ettim?


      _____________________________

      Bu maskenin altında bir fikir var!
      Ve fikirler kurşun geçirmez!..
    • Binbaşı
      1501 Mesaj
      27 Ocak 2010 00:11:43
      Yedek su deposu dondu veya radyatör hortumları taş kesildiyse, motor suyu donmuştur.

      Bazı arkadaşlar, blok donmasını hafife almışlar. Ağzı sıkıca kapanan vidalı bir cam şişeye taşıncaya kadar su doldurun ve kapatın. Sabaha kadar dışarıda dursun, donduysa bir tarafı kesin patlamıştır.




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      511 Mesaj
      27 Ocak 2010 00:40:34
      Benim bildiğime göre su donarken hacmi genişler arkadaşımız donduğundan emin olduğunu söylüyor yani problem yaşanacaksa zaten donarken yaşanacak bu noktadan sonra nasıl çözündüğünün önemi yok diye düşünüyorum


      _____________________________

      doğruların kaderidir yanlızlık oyüzden kargalar sürüyle kartallar yanlız gezer
    • Yarbay
      2285 Mesaj
      27 Ocak 2010 02:06:02
      Çok iyi inceleyin, üzülerek söylüyorum ki bu durum genelde blok çatlaması olarak sonuçlanabiliyor.
      Bir Camaro'da antifriz koymak unutulduğu için sabah blokta resmen pencere açılmıştı, malesef tehlikeli bir durum. :/


      _____________________________

      2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!
    • Yarbay
      7162 Mesaj
      27 Ocak 2010 02:18:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: ata orkun

      Benim bildiğime göre su donarken hacmi genişler arkadaşımız donduğundan emin olduğunu söylüyor yani problem yaşanacaksa zaten donarken yaşanacak bu noktadan sonra nasıl çözündüğünün önemi yok diye düşünüyorum


      motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

      diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

      burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

      kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 27 Ocak 2010; 2:19:39 >
      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Yarbay
      3664 Mesaj
      27 Ocak 2010 02:44:56

      quote:

      Orijinalden alıntı: suicide


      Alıntıları Göster



      motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

      diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

      burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

      kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz



      kapali ortamda donan su herturlu zarari verebilir ancak motor blok ve kapaginda bu gibi durumlara karsi bir kac tane tipa bulunur.icerde basinc blogu tehdit edecek seviyeye yukselirse ilk once tipalari patlatsin motora zarar vermesin diye.

      ama bazen o da ise yaramiyor.satin aldigim bi aracta aynisi olmustu.yatan arabayi calistirmak icin radyator suyunu tamamlamak istedigimde koydugum suyun oldugu gibi asagidan akip gittigini gordum.motoru indirdigimizde sbc 350 motorun sol tarafinda el girecek kadar patlak oldugunu gorduk.


      _____________________________

      parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
    • Yarbay
      7162 Mesaj
      27 Ocak 2010 04:02:45

      quote:

      Orijinalden alıntı: daturkishulan
      ...
      motor blok ve kapaginda bu gibi durumlara karsi bir kac tane tipa bulunur.icerde basinc blogu tehdit edecek seviyeye yukselirse ilk once tipalari patlatsin motora zarar vermesin diye.
      ...


      bunu bilmiyordum
      teşekkürler bilgi için


      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Yarbay
      11050 Mesaj
      27 Ocak 2010 04:15:59
      Olur mu olmaz mı diye düşünürken;mesajları okurken @O.B.K. hocamın da aynı fikire sahip olduğunu gördüm.Ben de boya farını diyecektim.Şayet imkanınız varsa bir deneyin.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1501 Mesaj
      27 Ocak 2010 04:49:14

      quote:

      Orijinalden alıntı: suicide


      motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

      diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

      burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

      kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz


      Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider. Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

      Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

      Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      284 Mesaj
      27 Ocak 2010 07:55:15

      Motor bloğuna da borularada zarar verebilir bunun için geyiğe gerek yok az biraz kimya bilen kavrar. çelik demir farketmez. bi yeridelip çıkacaktır kesinlikle


      _____________________________


      DH FIAT PALIO KULÜBÜ
    • Yarbay
      10585 Mesaj
      27 Ocak 2010 10:34:44
      Malicas
      iyi haberlerini bekliyoruz
      Nedir son durum?



      _____________________________

      Profili gizli olan bana da özel mesaj atmasin.
    • Yarbay
      7162 Mesaj
      27 Ocak 2010 12:06:33
      quote:

      Orijinalden alıntı: M. Reha

      Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider.
      Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

      Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

      Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.





      hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. tamam 50 lt kaynar su motoru tabii ki çözmez fakat ilk temas ettiği yeri çatırt diye yarıp geçebilir, kaç kg olursa olsun hangi maddeden dökülmüş olursa olsun ani sıcaklık değişiminin şakası olmaz.
      ne kadar güçlü malzemeler üretirsek üretelelim hala fiziksel gerçekleri aşamadığımız bir dünyada yaşlıyoruz, şahsi fikrim; risk almaya değmez.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 27 Ocak 2010; 12:07:49 >
      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Binbaşı
      1501 Mesaj
      27 Ocak 2010 18:04:28

      quote:

      Orijinalden alıntı: suicide


      Alıntıları Göster




      hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. tamam 50 lt kaynar su motoru tabii ki çözmez fakat ilk temas ettiği yeri çatırt diye yarıp geçebilir, kaç kg olursa olsun hangi maddeden dökülmüş olursa olsun ani sıcaklık değişiminin şakası olmaz.
      ne kadar güçlü malzemeler üretirsek üretelelim hala fiziksel gerçekleri aşamadığımız bir dünyada yaşlıyoruz, şahsi fikrim; risk almaya değmez.


      Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

      Risk tabiki, kullanıcının.


      _____________________________

    • Yarbay
      7162 Mesaj
      27 Ocak 2010 19:21:02

      quote:

      Orijinalden alıntı: M. Reha

      Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

      Risk tabiki, kullanıcının.


      iyiymiş hacı

      hararet yapan motora soğuk, donana sıcak su vs. dökülmez diye bilirim ben valla. belki sizinkinde alışkanlık yapmıştır soğuk duş etkisi
      şaka bir yana umarım öyle devam eder hep, şans işi biraz bence


      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Yüzbaşı
      597 Mesaj
      27 Ocak 2010 19:36:03
      Malesef bizim aracımızdada motor suyu dondu. Devirdaim de sorun olduğu için antifriz koymuyorduk.Gece okadar soğumuski hava sabah su eklemek için kaputu açtım ama malesef dondugunu gördüm. Üstüne cok az kaynar su döktüm çözülmedi.Borular felan taş gibi olmuş şişmiş. Boruları söktük yerinden. Zaten marşda basmıyor. 2 gündür yatıyor araba.Bakalım yarın UFO ısıtıcı ile ısıtmayı düşünüyoruz:) Araç Hyundai Sonata


      _____________________________

      Non omnia possumus omnes.
    • Yüzbaşı
      511 Mesaj
      28 Ocak 2010 00:06:45
      Sayın suicide : işte teknik bilgi budur teşekkürler sayenizde bilgilerimi güncelledim: Gerçekten işaret buyurduğunuz konu aklıma gelmemişti.



      _____________________________

      doğruların kaderidir yanlızlık oyüzden kargalar sürüyle kartallar yanlız gezer
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      28 Ocak 2010 02:28:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: suicide



      Alıntıları Göster



      iyiymiş hacı

      hararet yapan motora soğuk, donana sıcak su vs. dökülmez diye bilirim ben valla. belki sizinkinde alışkanlık yapmıştır soğuk duş etkisi
      şaka bir yana umarım öyle devam eder hep, şans işi biraz bence


      Bende böyle biliyorum ama belgesel kanallarında bazen dikkat ediyorum, metalden bişeyler yaparken fabrikada ani soğutma ısıtma yaparak metali sağlamlaştırdıklarını söylüyorlar, o yüzden tam anlamadım bu konuyu. Ama sıcak disklere soğuk su tutulduğunda diskin yamulduğuda gerçek.


      _____________________________

    • Yarbay
      7162 Mesaj
      28 Ocak 2010 03:24:13

      quote:

      Orijinalden alıntı: ata orkun

      Sayın suicide : işte teknik bilgi budur teşekkürler sayenizde bilgilerimi güncelledim: Gerçekten işaret buyurduğunuz konu aklıma gelmemişti.



      rica ederim, liseden kalma bilgiler birazda merak ve akıl yürütme. ustalar dururken benim yazdıklarım sadece kişisel yorumumdur, bilgi vermek çok haddime değil



      quote:

      Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB
      Bende böyle biliyorum ama belgesel kanallarında bazen dikkat ediyorum, metalden bişeyler yaparken fabrikada ani soğutma ısıtma yaparak metali sağlamlaştırdıklarını söylüyorlar, o yüzden tam anlamadım bu konuyu. Ama sıcak disklere soğuk su tutulduğunda diskin yamulduğuda gerçek.


      evet bahsettiğin olay çeliğe su verilmesi denilen şey fakat bildiğim kadarı ile bu işinde bir raconu var. tak diye ısıtıp suya sokunca çatlama riski olduğundan iki aşamalı bir işlemde yapılıyor olması lazım.


      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Yüzbaşı
      856 Mesaj
      28 Ocak 2010 09:44:05

      quote:

      Orijinalden alıntı: M. Reha



      Alıntıları Göster



      Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

      Risk tabiki, kullanıcının.


      LPG li arabada motora komple kaynar su dökmeye gerek yok ki. Regülatör(beyin diyorlar) üzerine 1-2 litre sıcak suyu yavaş yavaş dökerseniz tek marşta çalışır arabanız.


    • Yarbay
      3806 Mesaj
      28 Ocak 2010 10:20:20
      Açıkçası aynı şey başıma gelseydi aracı kapalı otoparka çektirirdim. Bizim kendimize ait 2 araçlık kapalı otoparkımız var, dışarısı -3 -4 civarıyken garaj 10 - 12 derece civarı oluyor. Şuan için bence en az uğraştırıcı ve en az riskli yöntem bu olsa gerek.


      _____________________________

      The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

      Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!
    • Binbaşı
      1826 Mesaj
      28 Ocak 2010 10:30:42
      Aracı donan arkadaşa şu öneride bulunuyum , ama uyarayım ben denemedim.

      En mantıklı çözüm sanayide boya fırını, yalnız boya fırınına araç nasıl gidecek? Boya fırını ne kadar para alacak.


      İkinci bana mantıklı gelen buzu anında çözen ve en çok buluna kimyasal tuz. Yarım su bardağı kadar tuzu radyatörden içeri dökün ve bekleyin, b,r süre sonra çözülecektir. Yalnız komple çözdükten ve çalıştırdıktan sonra aracın tüm sistem suyunun yenilenmesi lazım, fazla beklemeden çözmelisiniz yoksa her geçen gün bloğu çatlatma olasılığınız artıyor.


      _____________________________

      LG G4-------- 1.5 CLİO III DYNAMİQUE
    • Teğmen
      150 Mesaj
      28 Ocak 2010 10:32:30

      quote:

      Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB



      Alıntıları Göster



      Bende böyle biliyorum ama belgesel kanallarında bazen dikkat ediyorum, metalden bişeyler yaparken fabrikada ani soğutma ısıtma yaparak metali sağlamlaştırdıklarını söylüyorlar, o yüzden tam anlamadım bu konuyu. Ama sıcak disklere soğuk su tutulduğunda diskin yamulduğuda gerçek.



      Metalurji mühendisi olarak diyebilirim ki demiri yüksek sıcaklığa getirip hızla soğutma gerçekten sertlik kazanmasına sebep olur. Ancak sertlik kazanırken kırılganlığı da artar. Yani kolay aşınmaz ama bir yere vurduğunuzda bile kırılabilir.
      Bu sebeple halk arasında çeliğe su verme diye tabir edilen ısıl işlemin ardından bir de gerilim giderme tavlaması yapmak gerekir. Konu çok daha detaylıdır. Uzun uzadıya demir karbon diyagramıyla falan anlatmak gerekir.


      _____________________________

    • Yarbay
      3602 Mesaj
      28 Ocak 2010 22:13:34
      Ufo gibi isiticilarin belki faydasi olur ! ama garaj kapali olmali yine sanirim.


      _____________________________

      Yanlayamayan Bmw.............
    • Yüzbaşı
      323 Mesaj
      29 Ocak 2010 11:22:28
      Merhaba arkadaşlar,
      işlerimden dolayı bir süre giremedim net'e.
      Evet aracımın bütün su hazneleri ve boruları donmuştu. Borular taş gibi olduğu için içindeki suyun donduğunu anladım.

      Baştan söyliyim Allaha çok şükür aracı bir zarar görmeden çalıştırabildik.
      Önce radyadöre çok sıcak olmayan su ile güzelce çözdüm. Sonra su eklediğim hazneye sıcak su dökerek oradaki buzlarıda erittim,
      ve eriyen suyu oradan çekerek yerine ılık antifiriz doldurdum 1.5litre.
      Sonra saç kurutma makinası ile tüm boruların içindeki buzları çözdüm. tabi çayır çayır sıçaklık vermedim borular hafif hafif ısıttık sonra çözüldü zaten. Ardından buji girişlerini elektronik tüm parçaları, sigortaları yine fön makinası ile zarar görmeyecek şekilde ısıttım.
      Ardından motor bloğunu yine fön makinası ile elimizden geldiği kadar kademe kademe ısıttım. Herkezin bahsettiği motor tıpaları atmamıştı saplam bir şekilde yerinde duruyorlardı.
      Bu işler neredeyse 3 saat sürdü ama :(((( arabayı çözerken biz donuyorduk neredeyse :)))

      Artık borulardaki tüm buzların eridiğine emin olunca arabayı çalıştırdım ve inanılmaz bir şekilde tek seferde çalıştı ve gazdan ayağımı çekince stop etmedi, hiç gaz vermeden 1 dakika bu şekilde çalıştırdım. sonra stop ettim 5 dakika. ardından tekrar çalıştırdım 2 dakika sonra tekrar stp ettim 5 dakika. bu işlemi 3-4 defa tekrarladım. Motor bloğunu kademe kadem güzelce ısıttım. ondan sonra tekrar çalıştırdım arabayı ve hararet orta seviyeye gelipte araba suyu devirdaim yapana kadar stop etmedim. güzelce antifiriz tüm motora yayıldı. sondan sonra fan açıp açmadığını kontrol ettim onda da sorun çıkmadım.
      Artık bu yorgunlukla ve rahatlama duygusuyla gidip evime güzelce ısındım :)))

      Herkese tavsiyeler için teşekkür ederim ayrıca.
      Umarım artık başınıza böle bir şey gelince neler yapacağınız hakkında biraz fikir sahibi olabilmişsinizdir sizlerde.

      En kötü şey acele kararlar verip hemen aracınızı çalıştırmaya çalışmak ve bunu yaparken zorlamak olacaktır. kesinlikle unutmayın.







    • Yarbay
      5650 Mesaj
      29 Ocak 2010 11:31:43
      geçmiş olsun sorunsuz bir şekilde atlatmanıza sevindim...


      _____________________________

      G.S
    • Yarbay
      2957 Mesaj
      29 Ocak 2010 11:36:48
      geçmiş olsun


      _____________________________

      Kanunlar Örümcek Ağına Benzer, Büyük Sinekler Delip Geçer, Küçük Sinekler takılıp Kalır.
    • Yüzbaşı
      323 Mesaj
      29 Ocak 2010 11:37:33
      Eywll.
      3. gün oldu bir sorun yok. (her gün işe gidip geliyorum bir sorun çıkmadı)
      ama yinede hafta sonu bir sokacaz servise kontrol için. şimdi her yer ıslak olduğu için kaçak göçek varmı belli olmuyor.



    • Yarbay
      2285 Mesaj
      29 Ocak 2010 11:38:42
      Bu sefer ucuz atlatmışsınız sanırım
      Geçmiş olsun bir daha olmaması dileğiyle.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      345 Mesaj
      29 Ocak 2010 15:10:40
      Hemen hemen benim yazdıklarımı yapmışsın.Sorunun hallolduğuna sevindim.Artık daha dikkatli olursun.buda ders olmuşdur sana..


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      597 Mesaj
      31 Ocak 2010 15:52:31
      Merhaba. Bizim araçta donmuştu aynı şekilde. Dün çalıştırdım tek marşta aldı lpg de stop felanda etmedi. Kaçak varmı diye su koyayım dedim. Koydugum gibi dökülmesi bir oldu. Sanırım boru kırılmış büyük bir ihtimal oradan fıskırıyor.Umarım bloğa zarar vermemişisdir. Şimdi ben bu arabayı sanayiye nasıl götürebilirim? Çekici şartmı. Susuz bi şekilde 30 km gidebilirmiyim ?


      _____________________________

      Non omnia possumus omnes.
    • Teğmen
      187 Mesaj
      01 Şubat 2010 11:53:38
      susuz bi sekilde 30 km gidemezsin gitmemelisin çekerek götür .

      5 gün önce benim arabada tamamen donmus ve ben fark etmemişim bastım marşa işe giderken yolda şarj ışığı yandı iş yerine gidince baktım v kayışını koparmış bide suyuna bakayım dedim ben 5 litre su koydum banamısın demedi meger alttan motor tapasını patlatmış ve o sıkıstırma esnasında kayışı koparmış allahtan tapaları patlattı ki patlatma sebebi suyunun eksik olması die tahmin ediorum .

      her ihtimale karşı blok çatlak gidericilerden kullanmayı deneyeceğim tavsiye edilebilecek bir marka varmıdır bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim ????


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nantenami -- 1 Şubat 2010; 11:57:10 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3931 Mesaj
      01 Şubat 2010 17:51:26
      Geçmiş olsun..


      _____________________________

      2012 Ford Focus III 1.6 TDCİ 115 PS Titanium - Otomatik Park - Sedan - Lunar Sky
    • Teğmen
      187 Mesaj
      05 Şubat 2010 17:11:12
      teşekkür ederim


      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      08 Şubat 2012 13:53:21
      MERHABA ARKADASLAR BENIM ARABADA DONDU GOLF4, birkac gun once havalar aniden sogudu karyagmaya basladi 30 kilometre bir yere gidecektim gittim araba hararet etti fancalisti tahmin ettim araba suyu donmustu cozulunce azaldigini dusundum ilik su ekledim geri geldim eve, ertesi gun calistirdim 10 km lik bir yere gittim gelirken hararet lambasi yandi gosterge normaldi ne oldugunu anlamadi gene donan suyun bittiyini dusundum ekledim calistirdim gosterge sodu, ertesi gun hic calismadi butun su donmustu bosaltmak yada eklemek mumkun deyil,2,3 gundur bekliyorum neyapmam lazim sizce tavsielerinizi bekliyorum tesekurler simdiden!!!


      _____________________________

      INSANLIGI YUREYINE BARISIN SIMGESI OLAN SEVGI SERPILSIN!!!
    • Yarbay
      8526 Mesaj
      08 Şubat 2012 13:57:59
      Su çözüldükten sonra antifreeze eklemeni gerekir ama eklerken ölçüm cihazıyla bakıp kaç derecede donacağını ayarlamak gerekir. Eğer motorun ne kadar su aldığını biliyorsanız, yarısını boşaltıp, kalanına antifreeze ekleyebilirsiniz. Hava kalmamasına dikkat etmek gerekir. Yapmayacağınızı düşünürseniz benzinlikte ekleyebiliyorlar ama ölçtürmek de gerekir.


      _____________________________

    • Yarbay
      6050 Mesaj
      08 Şubat 2012 13:59:36

      quote:

      Orijinalden alıntı: golf4 bmw 316

      MERHABA ARKADASLAR BENIM ARABADA DONDU GOLF4, birkac gun once havalar aniden sogudu karyagmaya basladi 30 kilometre bir yere gidecektim gittim araba hararet etti fancalisti tahmin ettim araba suyu donmustu cozulunce azaldigini dusundum ilik su ekledim geri geldim eve, ertesi gun calistirdim 10 km lik bir yere gittim gelirken hararet lambasi yandi gosterge normaldi ne oldugunu anlamadi gene donan suyun bittiyini dusundum ekledim calistirdim gosterge sodu, ertesi gun hic calismadi butun su donmustu bosaltmak yada eklemek mumkun deyil,2,3 gundur bekliyorum neyapmam lazim sizce tavsielerinizi bekliyorum tesekurler simdiden!!!

      Valla hocam ne yalan söyleyeyim mesajını okuduktan sonra " sen o arabayı sat, bir daha da arabaya binme" diyesim geldi.

      Bu kadar vurdumduymazlık olmaz ki, göz göre göre kaç kere dondurmuşsun aracı. Yukarıdaki mesajlarda tarif edildiği gibi sıcak suyu hortumlara yavaş yavaş dökerek buzlarını çözmeye çalış, kapalu garajın varsa ufo türü bir ısıtıcı kullan motoru ısıt dışarıdan. Aracını çalıştırdıktan sonra direk bir servise git aracına antifiriz koysunlar.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Old Honda's newer die, they just get faster.

      Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...
    • Yarbay
      3320 Mesaj
      08 Şubat 2012 14:07:28
      sıcak su dökmeyin. termal şoka sebep olursunuz ve bu da çatlaklara sebep olur.


      _____________________________

      DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
      Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
      GENÇLERBİRLİĞİ

    • Yarbay
      7268 Mesaj
      08 Şubat 2012 14:18:02
      Yıllar önce Renault Broadway kullanıyorken böyle çok aniden kar buz bastırınca hemen bir büfeye girip 50 cl iki kırmızı teneke votkalı bira alıp radyatöre doldurdum..Kalabalık caddedek,i insanlar bana şaşkın gözlerle bakıyorlardı. SERSERİ ARABAYA BİRA KOYUYOR...DİYE DÜŞÜNDÜLER... Aklıma en kestirme çözüm olarak o geldi. .1998 - 99 lu yılların sonuydu...İstanbulda kış boyu bana yetti..Araba çok memnun olmuştur sanıyorum. DÜNYADA benden başka ANTİFRİZ YERİNE VOTKALI BİRA KULLANAN KİMSE VARMI BİLMİYORUM. Çok acil durumlarda CİN, KANYAK, VOTKA da aynı işi görür..Uludağın tepesinde antifriz aramam..Bir otelden bir şişe alıp radyatöre dökerim....


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 8 Şubat 2012; 15:29:57 >
      _____________________________

      HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

      NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....
    • Yarbay
      12879 Mesaj
      08 Şubat 2012 15:09:11
      Orjinal konu olmuş. :)


      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Yarbay
      7162 Mesaj
      08 Şubat 2012 16:02:21
      quote:

      Orijinalden alıntı: taşkafa

      Yıllar önce Renault Broadway kullanıyorken böyle çok aniden kar buz bastırınca hemen bir büfeye girip 50 cl iki kırmızı teneke votkalı bira alıp radyatöre doldurdum..Kalabalık caddedek,i insanlar bana şaşkın gözlerle bakıyorlardı. SERSERİ ARABAYA BİRA KOYUYOR...DİYE DÜŞÜNDÜLER... Aklıma en kestirme çözüm olarak o geldi. .1998 - 99 lu yılların sonuydu...İstanbulda kış boyu bana yetti..Araba çok memnun olmuştur sanıyorum. DÜNYADA benden başka ANTİFRİZ YERİNE VOTKALI BİRA KULLANAN KİMSE VARMI BİLMİYORUM. Çok acil durumlarda CİN, KANYAK, VOTKA da aynı işi görür..Uludağın tepesinde antifriz aramam..Bir otelden bir şişe alıp radyatöre dökerim....

      90-100 dereceye ulaşması muhtemel alkolün alev alma riski var mıdır acaba bu uygulamada?


      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Yarbay
      7268 Mesaj
      08 Şubat 2012 16:12:43
      Tamamını votka koyacak halin yok ..En çok arabanın radyatöründe dolaşan su 5 - 6 Lt ise sen 70 cl bir şişe koyacan..Bu acil durum hali..Dağın başında, yolda nerede antifriz bulacan ? .Maliyet olarak antifriz hepsinden ucuz.. Ben toplam 1 lt iki kırmızı teneke bira koymuştum. En basit çözüm aklıma o geldi. Bir sıkıntı olmadı...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 8 Şubat 2012; 16:15:15 >
      _____________________________

      HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

      NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....
    • Binbaşı
      1658 Mesaj
      08 Şubat 2012 18:45:56
      cam suyuna konulan antifrizle motor soğutma suyuna konulan antifriz arasında bir fark yok sanırım, doğru mu?



      _____________________________

      IMZANIZI BEĞENMEDİK | | İstediğiniz imzayı kullanabilmek için bize reklam vermelisiniz.
Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.