Şimdi Ara

OTOMATİK VİTESTE BOSA ALMAK (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
4
Favori
69.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: regedit1

    Arkadaşlar ışıkta durduğumda D de bırakıyorum servis uzun süreli duraklamalarda N ye alın dedi ama D de durduğumd ada araç gitmeye çalışıyor gibime geliyor ve hafif titreme oluyor. Benim kafamıda bu karıştırmakta

    Uzun ışıklarda N ye alabilirsiniz.Çünkü D de araç öne gitme eğilimindedir.Pek bir şey olmaz ama frenler aşınır sadece az da olsa.

    Işıkta beklerken frene basıp aracı durdurmuşsunuz. İleri gitme eğiliminde bile olsa, zaten durağan olduğu için tekerler hareket etmiyor ve dolayısıyla disk ile balatada bir sürtünme yok. Bu durumda, ister D' de ister N'de, hangi modda olursa olsun, nasıl fren aşınması olacak? Açıklayabilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    Obaaaa...

    Haydi diyelimki boşa alındığında şanzıman zarar görmüyor.
    Ya 150 tane test yapıldı.Boşa aldığında araba yine yakıtı kullanıyor.Ama araç vitesteyken gaz pedalına basmazsanız araç 0 (sıfır) litre yakıt yakıyor.Yani hiç kullanmıyor.

    Zaten yeni araçlarda olan anlık yakıt tüketiminden de anlayabilirsiniz.

    O dediğiniz, aracın kendi hızı mevcutsa oluyor yalnız. Durduğu yerde yakıt tüketmesen motoru çevirecek bir enerji yoksa o motor çalışmaz. Dolayısıyla rölantide beklerken rölanti yakıtı tüketmek zorunda. Bu sizin dediğiniz, rampa inişi ya da düzde belli bir hızda giderken faz keserseniz geçerli...

    Tabiki hareket halinde olan bir araçtan bahsediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: regedit1

    Arkadaşlar ışıkta durduğumda D de bırakıyorum servis uzun süreli duraklamalarda N ye alın dedi ama D de durduğumd ada araç gitmeye çalışıyor gibime geliyor ve hafif titreme oluyor. Benim kafamıda bu karıştırmakta

    Uzun ışıklarda N ye alabilirsiniz.Çünkü D de araç öne gitme eğilimindedir.Pek bir şey olmaz ama frenler aşınır sadece az da olsa.

    Işıkta beklerken frene basıp aracı durdurmuşsunuz. İleri gitme eğiliminde bile olsa, zaten durağan olduğu için tekerler hareket etmiyor ve dolayısıyla disk ile balatada bir sürtünme yok. Bu durumda, ister D' de ister N'de, hangi modda olursa olsun, nasıl fren aşınması olacak? Açıklayabilir misiniz?

    Şöyle basitçe bir örnekleyelim.Eşit güce sahip İki kişi karşılıklı birbirlerini itsinler.sonuç olarak hareket edemezler.Ama bir süre sonra yorulmaya başlarlar.Bu da onun gibi bir şey.

    Sınıf öğretmeni olduğum için çok basit oldu kusura bakma artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaxKain

    OTOMATİK VİTESTE BOSA ALMAK....bence sanzimana bir zarari olmaz sizce?
    COK cimri oldugumu dusunmeyin beyler....beni bu zamlar bu hale getirdi...

    viteste gaza basılmadıgı zaman araba yakmaz boştayken yakar ;)
  • Işıklarda N'ye almak iyidir. Boşu boşuna frene basmazsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca yarı otomatik araçlarda debriyaj balatası, tam otomatik araçlarda şanzıman yağının ısınıp özelliğini kaybetmemesi için de boşa almak yararlı.
  • Dsg'li aracım var. İki durum söz konusu: Birincisinde yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çekiyorum anlık tüketim 0 olarak görünüyor. Araba hızlanmaya devam ederse vites kendiliğinden yükseliyor. İkincisinde yavaşlamak gerekiyorsa bir kere frene basıp çekmemle araç motor devrini arttırarak, vitesi sabit bırakarak hızlanmayı engelliyor.


    Uzun kırmızı ışıklarda aklıma gelirse N'ye atıyorum. Aklıma gelmezse çok da umrumda değil niye atmadım diye hayıflanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: regedit1

    Arkadaşlar ışıkta durduğumda D de bırakıyorum servis uzun süreli duraklamalarda N ye alın dedi ama D de durduğumd ada araç gitmeye çalışıyor gibime geliyor ve hafif titreme oluyor. Benim kafamıda bu karıştırmakta

    Uzun ışıklarda N ye alabilirsiniz.Çünkü D de araç öne gitme eğilimindedir.Pek bir şey olmaz ama frenler aşınır sadece az da olsa.

    Işıkta beklerken frene basıp aracı durdurmuşsunuz. İleri gitme eğiliminde bile olsa, zaten durağan olduğu için tekerler hareket etmiyor ve dolayısıyla disk ile balatada bir sürtünme yok. Bu durumda, ister D' de ister N'de, hangi modda olursa olsun, nasıl fren aşınması olacak? Açıklayabilir misiniz?

    Şöyle basitçe bir örnekleyelim.Eşit güce sahip İki kişi karşılıklı birbirlerini itsinler.sonuç olarak hareket edemezler.Ama bir süre sonra yorulmaya başlarlar.Bu da onun gibi bir şey.

    Sınıf öğretmeni olduğum için çok basit oldu kusura bakma artık.

    Olayı yanlış anlamışsınız sayın hocam, aman çocuklara da böyle anlatmayın.

    Bahsettiğiniz şey metalin yorulması ise, metallerin hareketsiz bir şekilde birbirine temas etmesi metal yorgunluğu oluşturmaz. Metali yoran etmenler maruz kaldıkları dış şartlardır genelde.

    Yok eğer bahsettiğiniz aşınma ise onun için de sürtünmeye ihtiyacınız var. Yani teker dönecek, fren balatası onun üzerine basacak ve tekerin dönmesi sonucu fren diski, balatayı sürekli aşındıracak.

    Aksi durumda sizin bahsettiğiniz gibi, ışıkta beklerken, araç hareketsiz durumda iken, frene basıyor olmanız ve motorun da şanzıman üZerinden aracı ileri itmek istemesi, frenleri yormaz.

    Motor, şanzıman ve diğer aktarma organları deseniz hadi neyse de fren sisteminin durduğunuz yerde yorulması diye bir teori olmaz.


    Hadi verdiğiniz örnek üzerinden gidelim;

    Ili kişinin birbirini itmeye çalınması sonucu yorulurlar evet ama burda yorulan şey kaslarınızdır. Yani enerji üreteciniz... Yani arabadaki karşılığı motor olabilir, aktarma organları olabilir.

    Ama birbirini itmeye çalışan iki kişinin, birbirine temas eden yüzeyleri, itme hareketinden dolayı aşınmaz. Yani mesela, avuçlarını birbirine yapıştırarak birbirlerini itmeye çalışıyorlar diye avuç derileri aşınmaz...

    Ben de kolayca anlatmaya çalıştım, artık kusura bakmazsınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 24 Ocak 2014; 20:51:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: regedit1

    Arkadaşlar ışıkta durduğumda D de bırakıyorum servis uzun süreli duraklamalarda N ye alın dedi ama D de durduğumd ada araç gitmeye çalışıyor gibime geliyor ve hafif titreme oluyor. Benim kafamıda bu karıştırmakta

    Uzun ışıklarda N ye alabilirsiniz.Çünkü D de araç öne gitme eğilimindedir.Pek bir şey olmaz ama frenler aşınır sadece az da olsa.

    Işıkta beklerken frene basıp aracı durdurmuşsunuz. İleri gitme eğiliminde bile olsa, zaten durağan olduğu için tekerler hareket etmiyor ve dolayısıyla disk ile balatada bir sürtünme yok. Bu durumda, ister D' de ister N'de, hangi modda olursa olsun, nasıl fren aşınması olacak? Açıklayabilir misiniz?

    Ben Frenlerden çok motoru zorladığını düşünüyorum. Boşa almak mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hareket halindeyken otomatik vitesi boşa almak = şanzımanı ele almak.. Işıklarda 25-30 snden fazla beklenecekse boşa almak tasarruf ettirir...
  • aya kullanıcısına yanıt
    Çocuklara nasıl anlattığım, öğrettiğim seni ilgilendirmez.çok biliyorsan buyur 4 yıl oku ardından kpss de ilk 100 e gir atan!!
    Sen frene takılıp kalmışsın.Sonuç olarak aşınma veyahut farklı bir şey.Anlatmak istediğimiz zararı var evet.Diger yorumlarda aynı şeyi söylüyor.

    Yine anlamadıydan gel özel olarak anlatayım bir daha "motor çocuq "

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı klasik otomatik viteslerde, D modunda, araç kırmızı ışıkta dururken bile, motor gaz veriyor. Maksat araç eğimli yollarda geri kaçmasın. Dolayısıyla araç, fren ile durdurulmak zorunda. Sonuç; balataların erken aşınması ve gereksiz yakıt tüketimi.
    (Örnek Toyota Corolla 2004 model)

    Bu durumda kırmızı ışıkta N moduna almak daha doğru.
  • Ben de yokuş aşşağı boşa alıyorum.. Yaklaşık 3 km araç boşta gidiyor ..Ancak yokuşun sonunda arabayı vitese almadan önce hızımın 20 km ye düşmesini bekliyorum.Vitesi atınca yük şanzımana biniyor araba frenler gibi yapıyor işte burda binen yük zararlı ..Yada tam vitesi attık bu sırada gaza yuklensek ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    Bazı klasik otomatik viteslerde, D modunda, araç kırmızı ışıkta dururken bile, motor gaz veriyor. Maksat araç eğimli yollarda geri kaçmasın. Dolayısıyla araç, fren ile durdurulmak zorunda. Sonuç; balataların erken aşınması ve gereksiz yakıt tüketimi.
    (Örnek Toyota Corolla 2004 model)

    Bu durumda kırmızı ışıkta N moduna almak daha doğru.

    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keomaa
    Teşekkürler.

    Rica ederim. Faydalı olduysam, ne mutlu...
  • hareket halinde Nye atılmaz ancak ışıklarda ve duraklamalarda N'ye çok güzel atılır. Nyi boşa koymamışlar sanırım ..
  • Kırmızı ışıklarda N'ye atılabilir lakin hareket halindeyken kesinlikle atılmaması gerekir. Hele aracınız eski teknoloji otomatik ve LPG'li ise sakın sakın.
  • otomatik vitese zarar veren en onemli 3 sey vardir

    1-)yokus asagi inerken bosa alip sonra vitese takmak en son vitesi asindirir (yokus asagi kesinlikle N konumuna alinmamali)
    2-)isiklarda bosa alip isik yandiginda vitesi d ye aldigin gibi gaza basmak (az bir sure beklemek gerekiyor)
    3-)motor devri yuksekken d ye almak

    0 araba alirken ordaki ustaya sormustum bunlari soylemisti

    edit=zaten otomatik vites arabalar trafikteki sartlar dusunulerek tasarlaniyor o yuzden isiklari filan dert etmeye gerek yok d konumu ideal

    edit 2=arabalar artik elektronik oldugu icin frene ve gaza ayni anda basarsaniz araba otomatik olarak motor devrini arttirmiyor (otomatik vites)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedyrazor -- 25 Ocak 2014; 8:19:59 >
  • Dururken boşa almanın zararı yok. Faydası da yok. Frene adam gibi basiyorsan araba onu ayarlıyor. Frene basmadan hafif yokuşta asılı kaliyorsan falan zararlı. Durunca frene adam gibi baş. Boşa almak birşey değiştirmez. İlla istersen psikolojik bir etki olmakla birlikte, bosa almanın zararı yok orası kesin. Giderken boşa almak zararlı. Tekrar d'ye almak daha da zararli. Yanlislikla boşa alırsanız, d'ye almadan önce devrin düştüğünden emin olun. Mümkün olduğunca yavaslayin. D'ye geçirip uzunca bekleyin. Sonra ufaktan gaza basın. En az zararı böyle verirsiniz. "Araç bostayken yaglamanin önemi ne?" Demeyin. Klasik Otomatik viteste disli yok. Güç yağ ile kanallardan aktarılıyor. Yaglama önemli...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yanlış hatırlamıyorsam dsg'si bozulan bir arkadaş konu açmıştı.servisdeki adamlar sizin hatanız araba kırmızı ışıkdayken veya beklerken boşa almanız gerekirdi diye araç sahibini suçlamışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.