Şimdi Ara

Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.158
Cevap
187
Favori
561.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam herkese,,Kredi kartı yıllık aidat ücretleri ve Normal bankamatik kartlarının hesap işletim ücretlerinin geri alınması (geriye dönük olarak)
    Yapmamız gerekenler
    1- Bankanızın müsteri hizmetlerini arayarak,,(kredi kartı yada bankamatik kartı) geçmişe dönük hesap ekstrenizi istiyorsunuz,,(email,fax)
    2- Gelen ekstrelerde kesilen yıllık aidat ücretlerini yada hesap işletim ücretlerinin çıktısını alıyorsunuz
    3- İkamet ettiğiniz ilçeye bağlı,, tük.hak.heyetine gidip,,Matbu Evrak dilekçesini dolduruyor,, arka tarafına çıktılarınızı ekliyorsunuz,,
    4- Pul parasını ödeyip (yazışmalar için alınıyor),, işlemin nezaman biteceği sorulup,,tük.hak.hey.telefon numararasını alıyor,, tşk edip ayrılıyoruz
    5- Nasıl haberimiz olacak sorusunada,,Posta ile bize haber gönderiyorlarmış,,(gerçi bana posta hiç gelmedi,,ama arkadaşıma gelmişti) telefonla arada bir arayıp soruyoruz,, yada bulundukları binada
    sonuçları panoya asıyorlar,,gelsin paracıklar
    6- Bu emek veren arkadaşınızada,, bir Allah Razı olsun demeniz yeterli,,

    Aldıklarım
    bonus card :125 TL
    world card :100 TL
    yapıkredi bankamatik :105 TL
    TOPLAM: 330 TL

     Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]
     Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]
     Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]

    Çabalarınız Meyvelerini vermeye başladı,,Aşağıdaki ekstre BuMé®@NG Arkadaşımızın Ekstredir,,Tebrikler BuMé®@NG
    İade Edilen miktar
    Garanti: 60 TL
    Akbank: 52 TL
    TOPLAM: 112

     Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Diğer konuya yazdım buraya 'da yazayım.
    Garanti bankası sizlere sormadan etmeden , telefonla talimat aldık diyerek sizleri sigortalı yapıyor.

    Eğer ki buna da itiraz ederseniz paşalar gibi 35 TL alıyorsunuz. Bilginize.

    Örnek:

    quote:

    quote:

    GARANTİ BANKASI Esgpol Ücretini İade Etmeli
    Garanti Bankası hesabımdan Esgpol açıklaması ile örneğini verdiğim gibi 25.11.2009 ESGPOL-TES9406186-0-200-FAT13.11.2009 bir şey ve ben sigorta yapmadığım halde hayat sigortası primi denen bir şey kesmiştir.

    Öğrenci olduğum ve öğrenci hesabımı yeni açtığım için bu tür kesimlerin geri ödenmesini rica ediyorum.



    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/516538/g/GARANTI+BANKASI+Esgpol+Ucretini+Iade+Etmeli




  • HSBC den yazdığım Maile cevap gelmiş :)

    Bankamız İnternet Bankacılığı hizmetimize göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.
    İletmiş olduğunuz mesajınızın ve kart üyelik aidatı hakkındaki görüşlerinizin, Bankamız Yetkilileri ile paylaşıldığını bilgilerinize sunarız.
    Bununla birlikte, Bankalar, verdikleri hizmetlerin karşılığında oluşan masraflar için belirli bir gider karşılığı veya hizmetin parasal boyutuyla orantılı bir komisyon tahsil etmektedir.
    Kredi kartları için verilen hizmetlerin de eksiksiz olarak sürdürülebilmesi için deneyimli ve büyük bir personel kadrosuna, yüksek maliyetli teknolojik altyapıya ve oldukça kapsamlı bir operasyona ihtiyaç duyulmaktadır. Bankamızın komisyon ve ücretleri bu maliyetler gözönüne alınarak belirlenmektedir. 2006 yılında yürürlüğe giren 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun 24.maddesinin 4.fıkrasında, Kart hamilinin yaptığı işlemler nedeniyle, sözleşmede yer almayan faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altında hiçbir şekil ve surette ödeme talep edilemeyeceği ve kart hamilinin hesabından kesinti yapılamayacağı öngörülmüştür. Bankamız ile kart hamillerimiz arasındaki Kredi Kartı Üyelik Sözleşmesinde, kart hizmeti sunulurken hangi ücretlerin alınacağı açıkça belirtilmiştir. Ayrıca bu ücretler de hesap ekstrelerinde de belirtilmektedir. Bu durumda kanuni düzenlemenin de kabul etmiş olduğu üzere itiraz etmiş olduğunuz ücret/masraflar aramızdaki sözleşmeye dayanılarak tarafınızdan talepedilmektedir.

    İletmiş olduğunuz hususların Bankamız yetkilileri ile paylaşıldığını ve kart ücretinizin iptal edilmesi talebinize yönelik olumlu yanıt verilemediğini belirtmek isteriz.

    Göstermiş olduğunuz ilgiye tekrar teşekkür eder, her türlü öneri ve düşüncelerinizi bizimle paylaşmanızı dileriz. Saygılarımızla, Tüm bankacılık işlemlerinizi HSBC Telefon Bankacılığı 444 0 111, HSBCİnternet Bankacılığıwww.hsbc.com.tr ve HSBC ATM�lerinden 7 gün 24 saatgerçekleştirebilirsiniz.

    Bende bunun üzerine aradım Müşteri Hizmetlerini..
    önce 10 tl buan teklif ettiler hayır başkaları hiç ödemezken neden ben bi miktar ödeyeyim dedim..
    Sonunda Kart aidatımı 10 gün içinde geri ödeyeceklerini sölediler.. ve bende tamam sizinle çalışmaya deavm dedim :)

    sıra Garantide :)

    Garantiyi aradım kart ücretini ödemek istemiyorum dedim. olmaz dedi. o zaman kartımı iptal edin istemiyorum kredi kartına gereksiz ödeme yapayı..
    şuan iptal edemiyoruz dediler.. sabah bi daha aricam.. ya kart iptal olacak yada ücreti iade olacak bakalım ne olacak :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bizimdenizci -- 24 Aralık 2009; 19:28:34 >




  • arkadaşlar finans bankası 45 tl kart üçreti göndermişti zamanın da bende müşteri hizmetleri nede banka ile hiç ugraşmadım biraz araştırdım
    bir dilekçe buldum ve bankanın genel müdürlügüne posta ile iadeli tahahütlü gönderdim geri iade etmişler dilekçenin örnegi
    bu link de mevcut
    http://rapid***share.com/files/325697124/kredi_karti___creti_iade_dilekcesi.doc
    aradaki yıldız ları silin
  • Arkadaşlar en iyi anlatım bu sayfada
    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    Arkadaşlar en iyi anlatım bu sayfada
    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87


    Katkından dolayı tşkler..
  • Merhaba,,
    İlk önce belirteyim,, Bizlerde hayır kurumu yada vakıf değiliz,,Kimse kolay şartlar altın da para kazanmıyor,,
    Burada Arkadaşlara bilgi verirken,,yanlış bilgi vermekten herzaman kaçındım,,Ben kimseye yüzde yüz hakkınızı da alırsınız demedim,,
    Zaten kaybedilmiş paranızı evde oturarak Kimsenin iade etmeyeceği de aşikardır,,Benim bahsettiğim yöntemlerle,,Bunların geri alma ihtimallerinin olması şansını gösterdim,,
    Sonuç alırlar yada alamazlar,,Kimseyide kolundan zorla tutup tük.hak.hey.götürmüyorum(Birkaç arkadaşımı götürdüm ve paralarını iadelerini aldılar onlarda tşk etti)
    Kaos yaratmıyorum,,giden gider,,
    Gelelim sizin sorularınaza,,
    Kesinlikle,,sizin bahsetmiş olduğunuz özel bir durumum yok,,Hatta telefon ettim nedir bu dedim,,Bunu almak zorundayız dediler,,tşk edip kapattım,,

    quote:

    Orijinalden alıntı: litmus
    Ortada verilmiş bir hizmet var ise, bu hizmetin bedeli sözleme ile imza altına alınmış ise, kanun da buna müsade ediyor ise (ki etmese inanın mümkünü yoktur)


    peki aşağıdaki verdiğim linki inceleyin,,( demek ki mümkünü oluyormuş)
    mevduat sahibi hesabını açtırırken,,sadece nufus cüzdanı ve ikamet bilgilerini vermiş
    Sözleşme imzalamamış ,,hesap işletim ücretini yansıtmışlar,, Bu şimdi nedir ? yanlışlıkmı sizce ?
    Yok efendim bankaların görünen yerlerine asmışlar,,İnternet şubelerinde İlan edilmiş
    Ya kardeşim ben sözleşme imzalamamışım senle sen ne hakla alırsın,,
    Kimbilir bu şekilde olan binlerce kişi var
    http://www.tuketiciler.org/files/hesap-isletim-ucreti.jpg

    quote:

    Orijinalden alıntı: litmus
    Yani anlayacağınız siz ticari bir bankadan herhangi bir hizmet bedelini iade aldıysanız şüpheniz olmasın ki bu ancak ve ancak ya özel bir durum nedeniyle veya o bankanın rızası ile mümküdür

    Banka rızası demişsiniz,,Banka rıza etmemiş iadeye ne olmuş sonuçta


    quote:

    Orijinalden alıntı: gunesser


    �Tüketicinin tepkisine yol açan hesap işletim ücretine karşı verilen mücadelenin son örneğinde, bir tüketicimizden kesilen 21 TL yıllık işlem ücreti hakkında önce Üsküdar Tüketici Sorunları Hakem Heyeti tarafından ücretin tüketiciye iadesi kararlaştırılmış; daha sonra yargı merciinin kararına rağmen parayı iade etmemekte direnen banka icraya verilmiştir. Ankara 32. İcra Dairesi;ne 2009/16340 Esas numarası ile açılan icra dosyasındaki 21 TL esas alacak, 2,75 TL faizi, 160 TL vekalet ücreti ve harçları ile birlikte toplam 210 TL olarak belirlenen dosya alacağı İcra Müdürlüğü tarafından bankadan tahsil edilmiştir.
    Bütün tüketiciler, hesaplarından tahsil edilen yıllık hesap işletim ücretinin iptali için vakit geçirmeden Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri;ne başvurmalıdır. Bankalar ise kanuni dayanağı olmayan hesap işletim ücreti uygulamasından bir an evvel vazgeçmelidi


    Ayrıca burayıda bir okuyalım,,
    quote:

    Orijinalden alıntı:tuketiciler.org
    5464 24. madde: "Kart hamilinin yaptığı işlemler nedeniyle, sözleşmede yer almayan faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altında hiçbir şekil ve surette ödeme talep edilemez ve kart hamilinin hesabından kesinti yapılamaz. Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkartan kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez" denilmektedir. 24. maddenin gerekçesinde ise

    “Hukuki ilişkinin, güçlü olan lehine düzenlenmesinin engellenmesini ve objektif esaslara bağlanması amacıyla taraflar arasındaki hukuki ilişkiyi niteleyen sözleşmelerde bulunması gereken hususlar belirlenmiştir. Kart hamillerinin mesnetsiz uygulamalarla karşılaşmamaları amacıyla sözleşmede var olmadığı veya yasal bir uygulamaya dayanmadığı sürece, yaptıkları işlemlerden dolayı kendilerinden faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altında hiçbir şekil ve surette ödeme talep edilemeyeceği ve kart hamilinin hesabından kesinti yapılamayacağı yönünde düzenleme yapılmıştır” denilmektedir.

    Bankacılara göre; sözleşmelerde üyelik ücreti ve hesap işletim ücreti kavramlarının geçmesi kendilerine Merkez Bankasının belirttiği şekilde üyelik ücretlerini ve hesap işletim ücretlerini keyfi belirleme yetkisi veriyor!

    Oysa sözleşmelerde her ne kadar üyelik ücreti ve hesap işletim ücreti kavramları yer alsa da bu kavramların bedelleri tayin edilmemiştir. Sözleşmelerin yüzde doksan dokuzunda bu bedeller boş bırakılmıştır. O halde bankaların sözleşmede belirtilmeyen bir bedeli tüketicilerden tahsil edebilmeleri mümkün değildir. 24. maddede yer alan “ sözleşmede yer almayan faiz ve ya başka adlar altında ödeme talep edilemez…” maddesi bankacıları değil tüketicileri haklı çıkarmaktadır.

    Buna mukabil sözleşmelerde her ne kadar yüzde doksan dokuz oranında bu bedeller boş bırakılmıştır desekte, küçük oranlı da olsa bazı sözleşmelerde bedel belirtilmiştir. Sözleşmelerinde bedel belirtilen tüketiciler bu bedelleri ödemek zorunda mıdır? 4077 sayılı tüketici yasasının 6. maddesi sözleşmedeki haksız şartları düzenlemektedir. Bu maddeye göre;

    "satıcı veya sağlayıcının tüketici ile müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır.

    Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.

    Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir” denilmektedir.

    Bu madde sözleşmelerinde üyelik ücreti veya hesap işletim ücreti miktarı belirtilen tüketicilere sözleşmede haksız şartlar oluşması nedeniyle, sözleşmelerin matbu olması ve tüketicilerin içeriğine müdahale edememiş olmaları nedenleriyle itiraz etme hakkı vermektedir.

    Bazı bankaların sözleşmelerinde kart limitinin yüzde 10’una kadar üyelik ücreti alınabileceği belirtilmektedir. 1.000 YTL limitli bir kartın yıllık üyelik ücretinin 100 YTL olması normal bir durum olmadığı gibi, güçlü lehine bir düzenlemedir. Yasa güçlü karşısında tüketiciyi korumaktadır. Ve bu madde doğrudan sözleşmedeki haksız şarttır.

    Bankaların yasal bir dayanak olmamasına rağmen hesap işletim ücretlerini hesaplardan kestikleri de görülmektedir. Yine 24. maddeye göre hiçbir surette kart hamilinin hesabından kesinti yapılamayacağına göre bankalar bir başka suç daha işlemektedirler.

    Umarım herşeyi anlatabilmişimdir
    Bu arada hangi banka?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunesser -- 30 Aralık 2009; 14:20:30 >




  • arkadaşlar konuyu açıldığı günden bu yana inceliyorum.
    dikkat etmemiz gereken bazı yerler var.


    yakınım olan bir avukatla görüştüm.tüketi hakem heyetlerinin verdiği kararların pek bir geçerliliği yok.çünkü bankalar hekem heyeti kararına 15 gün içinde itiraz edebiliyorlar.ve itirazları haklı bulunursa bütün masraflar bize kalıyor.bu da yaklaşık olarak 300-600 tl arası bir miktar.
    peki hakkımızda karşı dava açılsa bile kazanma durumumuz var mı?
    cevap:eğer bu konu hakkında vatandaş lehine bir yargıtay kararı varsa karşı davayı da banka kaybediyor.
    incelemelerime ve avukattan aldığım bilgilere göre bu konu hakkında bir yargıtay kararı var hem de lehimize.ancak yargotayın verdiği karar sözleşmenin 12 punto koyu yazı falan filan ile ilgili.
    konuyu özetlemek gerekirse bankadan imzaladığımız sözleşme örneğini istememiz gerekiyor.eğer yargıtayın verdiği karardaki gibi ise sözleşmemiz hiç korkmadan başvurabiliriz.
    ben 3 ayrı bankadan tüm ekstreleri mail yolu ile aldım.şimdi sıra ekstrelerde.


    bu arada yargıtay kararı içinhttp://emsal.yargitay.gov.tr/VeriBankasiIstemciWeb/ adresine girip Esas No : 2008/4345 yazarak kararı inceleyebilirsiniz.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • arkadaşlar öğrendiğim kadarıyla tüketici hakem heyetlerinin isteği pul parası vs. yasal değilmiş. ilgili haber:

    http://www.tuketiciler.org/?com=news.read&ID=1298

    » Tüketici sorunları Hakem Heyeti Dilekçenizi Almak İstemesse
    Tüketiciyi ve Rekabeti Koruma Genel Müdürlüğü'nün kendisini yargı makamı zannederek verdiği hukuksuz direktifi gerekçe gösteren bazı Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri tüketicilerin dilekçelerini almadıkları yönünde şikayetler gelmektedir. Bu durum Anayasanın 36, 74, 137 maddelerine, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunun 121. maddesine ve 3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanununa açıkça muhalefettir ve suçtur.

    eğer gittiğiniz hakem heyeti dilekçenizi kabul etmiyorsa, memura anayasada yer alan dilekçe hakkınızı engellediğini ve dilekçenizi almazsa hapis cezası bile alabileceğini hatırlatın. bu söylediklerinizden sonra yiyorsa dilekçeyi almasınlarda görelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rainbow7 -- 3 Ocak 2010; 20:00:57 >





  • Bankanın aldığı ücret yasal değil!
    Bir bankadaki hesabından kart ücreti kesilmesine tepki göstererek dava açan Orhan Dağhan isimli öğretmen, davayı kazandı.
    Bir bankadaki hesabından kart ücreti kesilmesine tepki göstererek dava açan Orhan Dağhan isimli öğretmen, davayı kazandı.

    Bankasına bu durumun kanunlara aykırı olduğunu söylediğini aktaran Orhan Dağhan, bankasından ‘Kesinti kanuni’ cevabı aldığını, sonrasında tüketici mahkemesine başvurduğunu anlattı. Adı geçen bankada hesabı bulunan öğretmen Orhan Dağhan, özellikle çalışan kesimden alınan bu haksız paralarla bankaların ciddi oranda kâr ettiklerini ve bu kanunsuz uygulamaya karşı çalışanların haklarını korumaları gerektiği çağrısında bulundu.

    MAHKEMEYE BAŞVURMAK ÜCRETSİZ

    Dağhan, sanılanın aksine bürokratik bir sürecin işlemediğini, mahkemenin avukatı bile kendisinin atadığını ve davanın 2 içinde sonuçlanarak kendisine bildirildiğini açıkladı. 25 Kasım 2009'da sonuçlanan davayla ilgili Dağhan, Gerçek Gündem’e şunları aktardı: “Aylık hesaplarımı internetten kontrol ediyordum.

    O ayki raporlarda ‘hesap işletim ücreti’ adı altında bir meblağ kesilmiş olduğunu gördüm. Bankaya gittim ve müşteri danışmanıma anlattım. O da bunun yasal olduğunu ve bütün müşterilerden kesildiğini söyledi.” Kendisinin, bunun yasal olmadığını söylediğini ancak banka görevlisinin bunu dikkate almadığını söyleyen Dağhan, “Bağlı bulunduğum Üsküdar Kaymakamlığı’na sadece bir dilekçe yazıp hesap özetimi de ekleyerek davayı açtım. 2 ay sonra ise davayı kazandığım tarafıma tebliğ edildi.”

    Müşteri temsilcilerinin parayı hediye puan ya da bonus olarak müşterilerine vermeyi teklif ettiklerini söyleyen Dağhan, “Müşteriler buna kanmamalı. Emeğimizin karşılığını, bankalara hukuksuz olarak ödemek yerine kaymakamlıklarınıza gidip dava açın” çağrısı yaparak tüketicileri bilinçli olmaları konusunda uyardı.
    http://www.ekotrent.com/haber/20100107/Bankanin-aldigi-ucret-yasal-degil.php

    Ne güzel millet uyanmaya başladı

     Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunesser -- 8 Ocak 2010; 13:26:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BuMé®@NG

    Bu sabah Zeytinburnu Tüketici Hakem Heyetine gittim.. bende 5 tane ekstre var.. 2 tanesi kredi kartı, 3'ü hesap işletim ücreti için.. ekstre başına 5TL'lik pul getirin dedi sonra şimdi getirmenize gerek yok ayın 25'inde toplantı var ona gelirken geitirsiniz dedi.. ne için bu 5TL diye sorduğumda ise kararı sizin adınıza bankaya göndermek için 5TL'lik pul almanız gerekiyor dedi.. bende sadece kredi kartlarını verdim şimdilik eğer onlar olumlu sonuçlanırsa hesap işletim ücretlerini vericem


    Yahu nasıl bir memlekette yaşıyoruz kardeşim. Hakkımızı korumakla mükellef bir kuruma karşı bile hakkımızı korumak zorunda kalabiliyoruz.

    Tüketici hakem heyetlerinin, bu gibi işlem ücretlerini karşılamak için ödenekleri var. Eğer ödenekleri yetmiyorsa arttırmanın yolunu arayacaklar. Ödeneğin yeterli olmasına rağmen paraların başka yerlere gidiyor olması ihtimalini düşünmek bile istemiyorum. Ama, yaşadığımız ülkenin Türkiye olduğunu düşününce, ne yazık ki bu ihtimalin varlığını da gözardı etmemek gerekiyor.

    Konuyla ilgili yazıyı aşağıya kopyalıyorum.

    Hakem heyetlerinde neler oluyor?

    Ankara, Yenimahalle ve Çankaya Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinde yaşanan haksız uygulamaları değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkan yardımcısı ve Ankara Şube Başkanı Üstün BOL ”Tüketicileri, kendilerinden haksız olarak ödeme talep eden mülki amirler ve hakem heyeti temsilcileri hakkında savcılıklara suç duyurusunda bulunmaya çağırıyoruz.” dedi.

    Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı ve Ankara Şube Başkanı Üstün BOL konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

    "4077 Sayılı Tüketicinin Korunmasına Dair Yasanın ödenekleri düzenleyen 29. maddesi ve Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği’nin mali hükümleri düzenleyen 26. maddesi “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, tüketici konseyi.....tüketicinin korunması amacına yönelik masrafları, sair harcamalar...Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca yapılan düzenlemeye göre karşılanır” şeklindedir.

    Yenimahalle TSHH yetkilileri kendilerine başvuran tüketicilerden 5YTL kırtasiye - posta ücreti veya 5YTL ederinde posta pulu talep etmekte, aksi halde başvuruları kabul etmemektedir. Bununla birlikte Çankaya TSHH de ise dilekçeler kayıt altına alındıktan sonra tüketicilere başvuru dilekçeleri bir zarf içerisinde iade edilerek, şikayet edilen firmaya postalanması istenmektedir.

    4077 sayılı yasanın ve uygulama yönetmeliğinin ilgili maddeleri hakem heyetlerinin işleyişi ile ilgili tüm giderlerin bakanlık bütçesinden karşılanacağına hükmetmektedir. Çankaya ve Yenimahalle hakem heyetlerinde, Mülki amirin talimatı ve inisiyatifi ile gerçekleştirilen haksız uygulamaların hiçbir yasal dayanağı yoktur. Uygulama talimatı veren mülki amirler ve yasal olmayan talimatları yerine getiren ilgili memurlar açıkça suç işlemektedir.

    Tüketicilerin hakem heyeti başvuruları sırasında her hangi bir ad altında ödeme yapmalarına hükmeden hiçbir yasal düzenleme bulunmadığı gibi, herhangi bir ad altında ödenti talep edilemeyeceğine dair açık hüküm bulunmaktadır.

    Tüketicileri; hakem heyeti başvuruları sırasında herhangi bir ad altında ödeme yapmamaya çağırıyoruz. İşlemlerin kesintiye uğramaması için istenilen ödemeyi yapan tüketicileri ise, yaptıkları ödemeye ait belgeleri alarak kendilerinden para, posta pulu ya da başka adlar altında ödentiler talep eden hakem heyetinin mülki amirleri ve hakem heyeti yetkilileri hakkında savcılıklara suç duyurusunda bulunabilecekleri konusunda uyarıyoruz” dedi.


    Bu da ilgili kanunun tam metni,

    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfano=952

    Benim tavsiyem, tüketici hakem heyetine giderken, bu yasanın, aşağıda kırmızıyla yazdığım kısmını bastırıp yanınızda götürün ve sizden pul parası adı altında bir para talep edildiğinde, ya da evraklar, postayla göndermeniz için size verilmeye çalışıldığında nazikçe, durumunuzun bu ödemeyi yapmaya müsait olmadığını ve posta bedelinin, elinizdeki basılı kağıtta bahsi geçen yasa maddesindeki ödenekten karşılanmasını rica edin.

    Unutmayın, kredi kartı aidatlarınızın geri almanız, ne yazık ki, burada takınacağınız tavıra bağlı olabilir.



    TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN


    Kanun Numarası : 4077
    Kabul Tarihi : 23/2/1995
    Yayımlandığı R. Gazete : Tarih : 8/3/1995 Sayı : 22221
    Yayımlandığı Düstur : Tertip : 5 Cilt : 34

    BEŞİNCİ KISIM
    Çeşitli Hükümler

    Ödenek
    Madde 29- (Değişik: 14/7/2004-5217/7 md.) Reklam Kurulu, Tüketici Konseyi ve tüketici sorunları hakem heyetlerinin faaliyetlerine ilişkin masraflar, Bakanlığın tüketicinin korunması amacına yönelik masrafları ve sair harcamalar ile en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) % 200'ünü geçmemek şartıyla usul ve esasları Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca tespit edilecek miktarlarda personele yapılacak ek ödemeler Bakanlık bütçesine konulacak ödenekten karşılanır.
    Personele (sözleşmeli personel dahil) yapılacak ek ödemelerde 657 sayılı Kanunun aylıklara ilişkin hükümleri uygulanır ve bu ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesinti yapılmaz. 6


    6 Bu fıkrada yer alan “ özel ödenekten” ibaresi,“ödenekten” olarak;“bütçeye özel gelir” ibaresi,”bütçeye gelir”olarak,14/7/2004 tarihli ve 5217 sayılı Kanunun 7 nci maddesiyle 1/1/2005 tarihinden geçerli olmak üzere değiştirilmiş ve metne işlenmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coyote -- 7 Ocak 2010; 19:52:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebabil__

    ben tüketici hakem heyetine gittim, ve o arkadaşın karar nosu varsa etkili olacağını söledi hatta garantiden alındığını söleyince oda merakla baktı senin dekonta çünkü kendininde bu konuda mağdur olduğunu söyledi. ayrıca sana tekrar teşekkür ederim bizi bu konuda aydınlattığın için, BU KONU İÇERİSİNDE BENİM BAŞKA NE GİBİ BİR ARAYIŞIM OLDUĞUNU AÇIK SÖYLERSEN BENDE ARKADAŞLAR DA ANLAYABİLİRİZ


    İllaki emsal karar istiyorlarsa, aşağıdaki adreste var.

    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denny07

    Bankasya 3 ayda bir 5lira senede 20lira aliyor.Simdilik 5lira aldilar ilk taksit olarak.Yol parasina ve haksiz alinan pul parasini ekleyince bir anlami kalmiyor. Ve bir daha almayacaklarinin garantisi yok.Kararsizim


    bankasyada hem hesabım hem kredi kartım var.
    daha hiçbir para almadılar.
    ayrıca kendi sitelerinde de alınmadığı yazıyor...

    http://www.bankasya.com.tr/kredi_kartlari/basvuru_izleme.jsp?kaynak=site&banner=AsyaCardTextKredikartlari




  • quote:

    Orijinalden alıntı: H100_06_52

    Arkadaşlar bu sadece kredi kartları için mı geçerlı ?

    Yoksa banka hesaplarımızdan kesılen 6 aylık ucretler ıcınde gecerlı mı ?Bugün şubeme gıttım akbank 'a bana yok öyle birşey dediler



    Arkadaşım, konuyu baştan sona okumanı öneririm. 6 aylık hesap işletim ücretleri için de geçerli olduğunu örnekleri ile görürsün. İlk mesaja ve o mesajdaki 3. resme de bak bu arada. Sonra da hangi bankada hesabın varsa, o bankayla ilgili mesajları oku, ekstrelere ulaşabilmen için yol göstermesi açısından. Arıntılı bilgi, dilekçe ve yargı ile mahkeme kararı örnekleri için de şu linke bakabilirsin:

    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87

    Bol şans...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxelll

    Kredi kartımdan yıllık kart aidatı neden alınıyor?

    Kredi kartı, kart hamilinin bankadan birçok hizmet aldığı uzun süreli bir kredi ilişkisidir. Kredi kartı üyelik aidatları da, kartın talebi ile başlayıp kartın bulundurulduğu süre boyunca devam eden ve banka tarafından yürütülen operasyonel faaliyetler ve çeşitli hizmetlerin bedeli olarak kart hamilinden her yıl bir kere ve kanuna uygun olmak üzere talep edilmektedir.

    Harcamalarınızı fonlayan kredi kartları, sadece plastikten ibaret olan bir ödeme aracı olmayıp, birçok maliyet ve yatırım kalemi ile desteklenen bir yüksek teknoloji ürünüdür. Sadece Türkiye'de değil tüm dünyada standart bir uygulama olan kredi kartı üyelik aidatı, hem yasalarımız hem de siz kart hamillerimizle imzalamış olduğumuz sözleşmeler uyarınca yasal dayanağa sahiptir.

    Bankamızın Bonus Card, Shop & Miles, Flexi, American Express olmak üzere müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarına yanıt veren farklı kredi kartı programları bulunmakta ve sunulan hizmetlere göre yıllık kart üyelik aidatları, farklı düzeylerde belirlenmektedir.

    Türkiye'nin ilk çipli ve çok markalı kredi kartı Bonus Card aynı zamanda Türkiye'nin en çok kazandıran kredi kartıdır. Alışveriş kartının özelliklerini kredi kartıyla birleştirerek puan yerine "bonus" kazanma, program ortağı mağazalarda bedava ve taksitli alışveriş yapabilme faydalarını sunan Bonus Card kullanıcılarına bugüne kadar 800 milyon TL değerinde bedava alışveriş fırsatı sunmuştur. Uçakla sık seyahat eden müşterilerimiz için geliştirdiğimiz Shop&Miles ise alışverişlerde uçuş mili kazandıran özelliği ile bugüne kadar yaklaşık 30 milyar mil kazandırmış ve yüzbinlerce müşterimize bedava uçuş imkanı sağlamıştır. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını en iyi kendilerinin bileceği düşüncesiyle geliştirdiğimiz Flexi Card ise, yıllık kart aidatı, kazanılan bonus oranı gibi tüm finansal özelliklerin kart sahibince belirlenmesine imkan tanımaktadır. , Tamamen kişisel tercihleri yansıtan Flexi Card ile dileyen müşterilerimiz yıllık üyelik ücretlerini "0" TL'ye indirebilmekte veya kart ücretlerini kazandıkları bonus ile ödeyebilmektedirler. Ürünlerimizin bir kaçını bir arada kullanmayı tercih eden müşterilerimizinde ikinci kartları için indirimli üyelik ücreti yanısıtılmaktadır.
    Tüm bunların yanında Garanti Bankası kredi kartı sahipleri, Garanti Asistan, Garanti Uçuş Hattı, Şehir Yaşam, Araç Kiralama, Port Vale, Alışveriş Sigortası, Yurt Dışı Acil Durum gibi ayrıcalıklı hizmetlerinizden faydalanabilmektedirler.
    Garanti Bankası olarak her zaman en kaliteli hizmeti ve en kazanclı alısveriş firsatını sunmaya calışmaktayiz. Kredi kartı uyelik aidatlarını siz değerli müşterilerimizin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilmek için sunduğumuz bu ayrıcalıklı hizmetlerin bedeli olarak görmenizi rica ederiz.

    Türkiye Bankalar Birliği�in 26 Haziran 2009 tarihli duyurusu

    Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu�da 24 Haziran 2009 tarihinde kabul edilip Sayın Cumhurbaşkanı�ın onayına sunulan Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ile ilgili olarak kamuoyunda yapılan değerlendirmeler nedeniyle aşağıdaki hususların açıklanması gerekli görülmüştür: 1. Kanun Tasarısı�da yer alan �ygulanacak yıllık kart kullanım bedelinin tutarının belirlenmesi�e ilişkin düzenlemenin Tasarıdan çıkarılması nedeniyle bundan sonra yıllık kart kullanım bedeli alınamayacağı hususunda kamuoyunda bazı değerlendirmeler yapıldığı gözlenmektedir. Oysa, Tasarıdan çıkarılan söz konusu düzenleme ile, yıllık kart kullanım bedelinin alınıp alınmaması değil, sadece alınacak tutarın belirlenmesi amaçlandığından, yapılan bu değerlendirmeler gerçeği yansıtmamaktadır. Yıllık kart kullanım bedeli, halen yürürlükteki Borçlar Kanunu, Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu, 16 Ekim 2006 tarih ve 2006/11188 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı, 2006/1 Sayılı Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Tebliği, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve ilgili yönetmelikte yer alan düzenlemelerin yanı sıra, kart hamilleri ile kart çıkaran kuruluşlar arasındaki sözleşmeler çerçevesinde alınmaktadır. Bu uygulama, ayrıntıları Türkiye Bankalar Birliği tarafından yayımlanan 5 Şubat 2007 ve 22 Temmuz 2008 tarihli Kamuoyu Duyurularında da belirtildiği üzere, hukuka uygun şekilde devam ettirilmektedir.


    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87
    bu adreste en alt kısmı okursan sorun kalmaz heralde hocam..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: inch

    akbanktan ısrarlı taleplerim neticesinde,kendi imzama ait sözleşmem mail kutuma bugün geldi.sözleşmedeki yıllık aidat ile ilgili metin 12 punto değil.bu arada benim tüketici hakem heyetim,ki bornova oluyor,hesap işletim ücretinin kendi konuları olmadığı,ticaret mahkemeleriyle ilgili olduğunu söylediler.doğru mu acaba?


    İlk başta buradaki Yazıyı çıktı alıp git bakalım yanlarına,, Bu sefer ne diyecekler?

    2. HESAP İŞLETİM ÜCRETİ İLE İLGİLİ YAPABİLECEKLERİNİZ : 

    1 - İlk Önce Bankadan İade İstemelisiniz : Hesabınızdan "Hesap İşletim Ücreti" vb bir isimle kesinti yapıdığını farkettikten sonra en kısa sürede aşağıdaki itiraz dilekçesini doldurarak iadeli taahütlü posta ile PTT'den banka’ya göndermelisiniz.
    # (Bankaya gönderilecek dilekçeyi indirmek için tıklayınız)


    2 - Paranız İade Edilmesse TSHH'e Başvurmalısınız : Tahsil edilen haksız ücret size 30 gün içinde iade edilmez ise ikamet ettiğiniz ilçenin Kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine aşağıdaki dilekçe ile başvurunuzu ücretsiz olarak yapınız.
    # (TSHH'e verilecek dilekçeyi indirmek için tıklayınız)
    Dilekçenize aşağıdaki kararlarında çıktısını alarak ekleyiniz.
    Banka Hesap İşlem Ücreti İade Kararı
    Banka Hesap İşlem Ücreti İadesi Yönünde Tüketici Mahkemesi Onama Kararı

    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunesser


    quote:

    Orijinalden alıntı: inch

    akbanktan ısrarlı taleplerim neticesinde,kendi imzama ait sözleşmem mail kutuma bugün geldi.sözleşmedeki yıllık aidat ile ilgili metin 12 punto değil.bu arada benim tüketici hakem heyetim,ki bornova oluyor,hesap işletim ücretinin kendi konuları olmadığı,ticaret mahkemeleriyle ilgili olduğunu söylediler.doğru mu acaba?


    İlk başta buradaki Yazıyı çıktı alıp git bakalım yanlarına,, Bu sefer ne diyecekler?

    2. HESAP İŞLETİM ÜCRETİ İLE İLGİLİ YAPABİLECEKLERİNİZ : 

    1 - İlk Önce Bankadan İade İstemelisiniz : Hesabınızdan "Hesap İşletim Ücreti" vb bir isimle kesinti yapıdığını farkettikten sonra en kısa sürede aşağıdaki itiraz dilekçesini doldurarak iadeli taahütlü posta ile PTT'den banka’ya göndermelisiniz.
    # (Bankaya gönderilecek dilekçeyi indirmek için tıklayınız)


    2 - Paranız İade Edilmesse TSHH'e Başvurmalısınız : Tahsil edilen haksız ücret size 30 gün içinde iade edilmez ise ikamet ettiğiniz ilçenin Kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine aşağıdaki dilekçe ile başvurunuzu ücretsiz olarak yapınız.
    # (TSHH'e verilecek dilekçeyi indirmek için tıklayınız)
    Dilekçenize aşağıdaki kararlarında çıktısını alarak ekleyiniz.
    Banka Hesap İşlem Ücreti İade Kararı
    Banka Hesap İşlem Ücreti İadesi Yönünde Tüketici Mahkemesi Onama Kararı

    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87


    başlarından savmak için yalan soylemısler!

    bu iddalarını yazılı olarak vcermelerını ıste
    altında ımzası olan kısıyı gorevı ıhmal sucundan attıralım

    hak aradıgımız kuruma bak! :(




  • Bilinçli tüketicinin hak arayışı bugün mynet haberinde ilk sırada link buradan
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.