Şimdi Ara

Lastikte H ve T tipi arasında ki fark

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
2
Favori
325.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burhan80

    Arkadaşımız lastiğini çoktan almıştır ama açıklama yapalım.T serisi taşıma serisi anlamındadır, örneğin lastik başına 750 kg. H serisi hız serisi anlamında Lastik başına 500 kg. ağırlık taşıyabilir.Lastiğin içindeki tellerle alakalı bir durum yani.Buda şu anlama gelir eğer aracınızla fazla yük taşımıyorsanız H serisi almanız yararınıza olacaktır konfor açısından.T Serisi taşıma serisi olduğundan araç yüksüz iken kasislerde çok vurur.Kaynak arkaşım Lastik satışı yapmaktadır.Ondan öğrendiğim Bilgidir.


    Bu bilgiler için sana kaynak olan arkadaşın bu işleri bıraksın, veya başkalarına anlatmadan önce adam gibi öğrensin.

    Örnek : P205/55R16 85H

    P: Passenger'dan gelir, binek araçlar için imal edildiğini belirtir. Her lastikte yazılı olmayabilir.
    205 : Lastik taban genişliği, en geniş yerinde olan taban genişliği değeri 205 mm.dir.
    55: Yanak ölçüsünün, taban genişliğine oranı, bu örnekte 55 : 205*,55 = 112 mm. yaklaşık.
    R : Radial olduğunu gösterir.
    16 : Inch olarak takılacağı jantın dış çapını gösterir 16" yaklaşık: 410 mm.
    85 : Yük endeksi: Her lastik 515 kg. yük taşıyabilir.
    H : Hız endeksi: İzin verilen maksimum hız bu lastik için 210 km/h dır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burhan80

    Arkadaşımız lastiğini çoktan almıştır ama açıklama yapalım.T serisi taşıma serisi anlamındadır, örneğin lastik başına 750 kg. H serisi hız serisi anlamında Lastik başına 500 kg. ağırlık taşıyabilir.Lastiğin içindeki tellerle alakalı bir durum yani.Buda şu anlama gelir eğer aracınızla fazla yük taşımıyorsanız H serisi almanız yararınıza olacaktır konfor açısından.T Serisi taşıma serisi olduğundan araç yüksüz iken kasislerde çok vurur.Kaynak arkaşım Lastik satışı yapmaktadır.Ondan öğrendiğim Bilgidir.


    Bu bilgiler için sana kaynak olan arkadaşın bu işleri bıraksın, veya başkalarına anlatmadan önce adam gibi öğrensin.

    Örnek : P205/55R16 85H

    P: Passenger'dan gelir, binek araçlar için imal edildiğini belirtir. Her lastikte yazılı olmayabilir.
    205 : Lastik taban genişliği, en geniş yerinde olan taban genişliği değeri 205 mm.dir.
    55: Yanak ölçüsünün, taban genişliğine oranı, bu örnekte 55 : 205*,55 = 112 mm. yaklaşık.
    R : Radial olduğunu gösterir.
    16 : Inch olarak takılacağı jantın dış çapını gösterir 16" yaklaşık: 410 mm.
    85 : Yük endeksi: Her lastik 515 kg. yük taşıyabilir.
    H : Hız endeksi: İzin verilen maksimum hız bu lastik için 210 km/h dır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burhan80

    Arkadaşımız lastiğini çoktan almıştır ama açıklama yapalım.T serisi taşıma serisi anlamındadır, örneğin lastik başına 750 kg. H serisi hız serisi anlamında Lastik başına 500 kg. ağırlık taşıyabilir.Lastiğin içindeki tellerle alakalı bir durum yani.Buda şu anlama gelir eğer aracınızla fazla yük taşımıyorsanız H serisi almanız yararınıza olacaktır konfor açısından.T Serisi taşıma serisi olduğundan araç yüksüz iken kasislerde çok vurur.Kaynak arkaşım Lastik satışı yapmaktadır.Ondan öğrendiğim Bilgidir.

    Bilgi sahibi olmadan,fikir sahibi olmak bu olsa gerek..
    Lastik başına taşınabilen yük seviyesini,H-T gibi hız sembollerinin önünde yazan 79-82-86 gibi ibareler belirler..
    Sizin aracınız için T serisi lastik yeterlidir..H serisi lastiğin,yüksek hızlara daha fazla mukavetinin olması dışında,yol tutuş,viraj kabiliyeti,fren mesafesi,yakıt ekonomisi vb. konularda bir artısı yoktur..




  • Herkese slmlar,

    Toyota 99 Corolla 1,6 model aracıma lastik almayı düşünüyorum. Üzerindeki lastikler T sınıfı, servisteki ustam bu modele H sınıfı lastik daha uygun olacağını söylüyor. Yaptığım araştırmalarda Lassa Impetus Revo (H sınıfı) lastik almaya karar vermiştim fakat Lassa Atractta (T sınıfı) ile aralarında 4 lastikte yaklaşık 100 TL fark ediyor. Bildiğim kadarı ile T sınıfı 190 Km için H sınıfı ise 220 Km Saat/Hız için olan lastikler. Ben hız olarak 150 Km bile zor yaparım. Hele İstanbulda bu km'leri nerde yapacağız.
    Bu durum haricinde T sınıfının veya H sınıfının otomobil için sağlayacağı başka bir fayda bulunmaktamıdır.
    Yardımcı olursanız sevinirim..



  • T sınıfı lastik sizin aracınıza uygundur. İçiniz rahat olsun . Kullanımda size sorun çıkarmaz. zaten siz de araştırmışsınız 190 km/h sürat değeri olduğunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut_y

    Herkese slmlar,

    Toyota 99 Corolla 1,6 model aracıma lastik almayı düşünüyorum. Üzerindeki lastikler T sınıfı, servisteki ustam bu modele H sınıfı lastik daha uygun olacağını söylüyor. Yaptığım araştırmalarda Lassa Impetus Revo (H sınıfı) lastik almaya karar vermiştim fakat Lassa Atractta (T sınıfı) ile aralarında 4 lastikte yaklaşık 100 TL fark ediyor. Bildiğim kadarı ile T sınıfı 190 Km için H sınıfı ise 220 Km Saat/Hız için olan lastikler. Ben hız olarak 150 Km bile zor yaparım. Hele İstanbulda bu km'leri nerde yapacağız.
    Bu durum haricinde T sınıfının veya H sınıfının otomobil için sağlayacağı başka bir fayda bulunmaktamıdır.
    Yardımcı olursanız sevinirim..

    150 km biLe zor yapıyorsunuz diye T sınıfı bir Lastik aLmak mantıkLı sayıLmaz. çünkü 100 km hızda biLe T sınıfı ve H sınıfı arasında fark vardır. oLayı bu açıdan da düşününüz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burhan80

    Arkadaşımız lastiğini çoktan almıştır ama açıklama yapalım.T serisi taşıma serisi anlamındadır, örneğin lastik başına 750 kg. H serisi hız serisi anlamında Lastik başına 500 kg. ağırlık taşıyabilir.Lastiğin içindeki tellerle alakalı bir durum yani.Buda şu anlama gelir eğer aracınızla fazla yük taşımıyorsanız H serisi almanız yararınıza olacaktır konfor açısından.T Serisi taşıma serisi olduğundan araç yüksüz iken kasislerde çok vurur.Kaynak arkaşım Lastik satışı yapmaktadır.Ondan öğrendiğim Bilgidir.

    vay be ne lastikçilere kaldık allah bizi böyle lastikçilerden korusun




  • Lastik özelliklerinin okunması hız ve yük endeksi kodlaması tablosu (PDF, 100 Kb) için >> burayı tıklayın.. <<
  • H serisi lastiklerin kauççuk karışımlarında da fark vardır hız lastiklerinde kauççuk az lastik oranı yüksektir lastikte kauççuk azaldık ça esneklik azalır mukavemet lastikte artar ıslak zeminde lastik kayar kauççuk yapışır kauççuk u bol olan lastik yeşerir daha iyidir hiç bir şey bilmeyenler taxi durağına gitsinler en iyi lastiği ticariciler kullanır bakarsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denyzkoca@gmail.com

    Merhaba. Citroën Nemo aracımın lastiklerinde 185 65 15 88 T yazıyor. 92H takılabilir mi?

    Takabilirsiniz....Sıkıntı olmaz...

    http://www.lassa.com.tr/lastik-okuma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beniadem42

    merhabalar benim 2002 model opel astra sedan 1,6 motor binek otomobilim var lastiklerini değiştireceğim üzerindeki lastikler 175.65.15 R lastik var jantların geniş 205-65-15 al dediler nasıl bir lastik alayım yardım ederseniz şimdiden müteşekkirim konyadan selamlar

    Olmaz...

    Şuralardan hesaplayabilirsin.

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
    http://www.mutlulastik.com.tr/faydali-bilgiler/lastik-nedir/lastik-jant-hesaplama-modulu/




  • 0 km satın aldığım station wagon aracımın üstünde gelen Continental Conti Premium Contact 5 185 65 r 15 88 H lastikleri 5 yıldır kullanıyorum, 60.000 km yaptım. Çok şikayetim olmamasına rağmen 5 yıl ve 50.000 km dolduğu için değiştirmeyi düşünüyorum. Lastiklerden memnun olduğum, ve testlerde iyi sonuç verdiği için aynı marka ve modelden lastik almayı düşündüm. Fakat şu soru kafama takıldı:

    H- 210 km/saat
    T- 190 km/saat maksimum hız değerini gösterdiğine göre, benim araç benzinli otomatik (4 vites) 160'tan yukarı sürati hiç denemediğim ve 180'i bile görme ihtimalim çok düşük olduğu için acaba aynı marka lastiğin 185 65 r 15 88 T modelini alsam herhangi bir performans ve yol tutuşu kaybım olur mu? (T seriden olan lastik 40 TL/adet daha ekonomik)
  • Uzerindeki lastikler T sinifi ise T sinifi lastik almaniz yeterlidir.
  • Hız endeksi
  • Arkadaşımız lastiğini çoktan almıştır ama açıklama yapalım.T serisi taşıma serisi anlamındadır, örneğin lastik başına 750 kg. H serisi hız serisi anlamında Lastik başına 500 kg. ağırlık taşıyabilir.Lastiğin içindeki tellerle alakalı bir durum yani.Buda şu anlama gelir eğer aracınızla fazla yük taşımıyorsanız H serisi almanız yararınıza olacaktır konfor açısından.T Serisi taşıma serisi olduğundan araç yüksüz iken kasislerde çok vurur.Kaynak arkaşım Lastik satışı yapmaktadır.Ondan öğrendiğim Bilgidir.
  • Bilgi sahibi arkadaşım sen ne demişsin h ve t nin önünde numaralardan bahsetmişsin.Taşıma ve hız olayı doğru yani.Eee daha ne.Ben ne demişim lastikçi arkaşımdan aldığım bilgi.
  • Lastikçi de bilmiyor yani, öyle mi
  • aracımın lastik boyutu 185 60 14 tür 6 kişilik bir aileyiz kalabalıız bi yere giderken bagajı fln doldurup gideriz tıka basa çok sürat yapmam 170-180 en fazla tabi daha fazla da ise arada bazen 3-4 kişi biner boş gideriz yani ne tür lastik almam gerek t mi yoksa h mi önceki aracımın kıslık lastikleri t di markası peugeot 206 dı.şimdiki arabamızın markası hyundaı accent 1.5 gls 2000 model.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aalican18 -- 10 Aralık 2012; 16:10:26 >
  • Bilgilendim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AERN -- 10 Aralık 2012; 17:13:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalican18

    aracımın lastik boyutu 185 60 14 tür 6 kişilik bir aileyiz kalabalıız bi yere giderken bagajı fln doldurup gideriz tıka basa çok sürat yapmam 170-180 en fazla tabi daha fazla da ise arada bazen 3-4 kişi biner boş gideriz yani ne tür lastik almam gerek t mi yoksa h mi önceki aracımın kıslık lastikleri t di markası peugeot 206 dı.şimdiki arabamızın markası hyundaı accent 1.5 gls 2000 model.

    İmzamdaki lastik konusuna bakınız. Aradığınız bilgiyi bulamazsanız detaylı cevaplarım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.