Şimdi Ara

Devir kesici

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
0
Favori
78.002
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımda devir kesici olup olmadığını bilmiyorum, en azından yok diye biliyorum. Dün, eski model bir BMW alıp modifiye eden arkadaşımla konuşurken, en sevdiğini yanının devir kesicisi olduğunu söyleyip durdu. Sonra sordu; senin ki kaç binde devreye giriyor diye.. Kesiciye girmiyor, motoru eline veriyor demekle yetine bildim.. Gerçekten de öyle, hiç devir kesiciye girdiğini görmedim. Devir kesici her araçta var mı bilmiyorum, öğrenmek istiyorum.. Bir kaç saat sonra güzel bi resimle gelicem size

    Buyurun resim;

     Devir kesici



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 10 Ocak 2010; 12:48:13 >







  • youtube da gezerken bir şey buldum.8000 devir yapıyor bizim araba nasıl oluyorsa kesici var diye biliyodum.

    http://www.youtube.com/watch?v=hVmDl-VPmUk&feature=related
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslan7333

    Her araca uyacak(dizel hariç)bir devir kesici tasarlıyorum,özellikle devir kesicisi bulunmayan karbüratörlü araçlar için ideal olacak ve istenilen devirde kesmesi için ayarlı olacak,yakında bitiyor,son denemeleri yapıyorum,Fiyat olarakda netleşmedi ama 100 TL nin biraz üzerine satılabilir olmasına uğraşıyorum,bitince paylaşacam...
    Gelelim kesici konusuna:
    Elektronik kontrol Üniteli (ECU) benzinli araçlarda üretici tarafından belirlenen üst devire geldiğinde buji ateşlemesi kesilerek devir sınırlanır.Dizel araçlarda ise yukarıda arkadaşlarda belirtmiş olduğu gibi kesici sistemi yoktur,--Tork sınırlayıcı--vardır ve yine ECU daki yazılımla kontrol edilir,belirlenen üst devir sınırına yaklaştıkca(örneğin 5000 d/dak)yakıt püskürtme miktarı azalır yani araç fakir karışıma düşürülüp gücü azaltılarak daha fazla devir çevirmesi engellenir.
    Devir kesme işlemi adındanda anlaşılacağı üzere anlık kesme,motoru sınırlamadır.bu ani kesme işlemide ancak ateşlemeyi kesmek ile olur,çünkü yakıtı anında bıçak gibi kesemezsiniz,hele dizel araçlarda çok daha yüksek yakıt basıncı olduğundan aniden kesmek isterseniz biyerleri patlatırsınız,bu yüzden tork sınırlama sistemi kullanılmıştır.
    Benzin veya Lpg de farketmez,kesici aynı devirde devreye girer.Maksimum performans için devir kesiciye kadar gidilmez,zararlıdır.Benzinli araçlar ortalama 4000-4500 d/dak arasında max tork,5500-7000 d/dak arasında da max beygir gücü verirler.Max Hp devri motor yapısına göre değişir,bazı araçlar 5500 de veirken,bazıları 7000 e kadar uzar.kesicileride buna göre ayarlıdır,5500 max Hp bir araçta takriben 6000-6500 arası devir keser,7000 olanda da 7500-8000 arası devir keser.Yani kesici devri aracın en güçlü olduğu nokta değildir,Motorun artık ciddi zarar görebileceği noktadır.


    http://www.youtube.com/watch?v=jttMfns-o_I

    Aslan7333 arkadaşım renault19 araç benzinde devir kesiyo ama lpg de kesmiyor türkçe zaten konuşmaları ve ibreyi izleyin ...




  • http://www.facebook.com/photo.php?v=10150807709235384

    bu adresteki video motor indirme muhabbetlerine örnek olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.