VW ve Opel'in parça fiyatları afedersiniz ama söylemeden geçemeyeceğim''kol gibi.''
parçanın fiyatı ile birlikte o aracın o parçayı ne kadar sıklıkta değiştirme ihtiyacı duyduğuda incelenmeli.
söz gelimi x marka arabanın y parçası 100 ytl, z marka arabanın q parçası 50 ytl olsun ..
ama aynı km diliminde z marka araba bu parçayı 2-3 kez değiştirme ihtiyacı duyuyorsa; parça fiyatının ucuz olmasının bir anlamı kalmıyor kanımca.
hayırlı günler.
@drahte, sana Opel ba$ligindan, bu i$lerden gercekten cok cok iyi anlayan bir abimizin yazdigi bir$eyi gosteriyorum.
quote:
Aksesuar veya yedek parçaların liste fiyatlarına bakın, ama web sitesindeki fiyatlardan değil, bayiye sorduğunuzda söyledikleri fiyattan bahsediyorum, oradan %40-45 geri gelin, yaklaşık olarak bayinin alış fiyatını bulursunuz.
babamin i$inden dolayi, ticaretten az biraz anlarim. Opel'in yedek parca deposu Torbali'da. Yani Torbali'dan cikan urun, bayiye geldigi zaman 40 - 45% fiyat arti$ina ugruyor. Urunler genelde stokta bulunmadigi icin, bu parcalar bayinin deposunda degil, Opel'in Torbali deposundan geliyor. Yani oyle stok masraflari falan da cok degil.
daha once de bir ba$ligin altinda fikir ali$veri$inde bulunmu$tuk, ekonominin baya icinde oldugunu biliyorum. Sen de biliyosun ki, bir firmanin maliyetlerine baktigin zaman, ba$i ceken $eylerin ba$inda i$cilik gelir. Kriz esnasinda patronlarin gider azaltma icin ilk ba$vurdugu yontem de i$ci cikartmaktir. Desek ki "karde$im, bu i$i egitimli adamlara yaptiriyorlar (ki servisteki eleman kalitelerini! bilmeyen yoktur), cok da fazla maa$ veriyorlar, o kadar i$ciligin sonunda parca fiyatinin bu kadar artmasi dogal", boyle bir olay da yok. Adamlar i$ciligin parasini catir catir aliyorlar. En son aracimin camurlugunu tamir ettirmi$tim. Autoking butun tamire 150 YTL derken, Opel Gercek servisinden aldigim faturada gorunen i$cilik gideri 250 YTL. Yani bu adamlarin "i$ciligimiz cok para bizim" gibi bir bahaneleri de yok.
I$cilik, stoklama vs... olmamasina ragmen, eger bir parca kargosu + stogu (ki dedigim gibi bu da neredeyse hic yok) + diger masraflari, o parcanin geli$inden 45% daha fazla satilmasini normal hale getiriyorsa ve bu parcanin fiyatini "pahali degil" yapiyorsa, piyasanin cogu i$i bilmiyor, tek mantikli, tek akilli Opel servisleri demektir.
opel çok kazıkçıdır combo 15 bin bakımı 480 tl
Arkadaşlar Listenin başına ferrariyi koyun
Bir F430 un baskı balatası 5.000 €
Ön firen batalaları 2.500€ şu sıralar fizibilite yapıyorum net olarak haberdarım
quote:
Orjinalden alıntı: ATTRACTION
quote:
Orjinalden alıntı: GTRulez
quote:
Orjinalden alıntı: ATTRACTION
Arkadaşlar Listenin başına ferrariyi koyun
Bir F430 un baskı balatası 5.000 €
Ön firen batalaları 2.500€ şu sıralar fizibilite yapıyorum net olarak haberdarım
edit: lp640 ta SMG, DSG de oldugu gıbı baskı balata sistemi var demi?
Evet benzer sistemi kullanıyorlar. Liste fiyatı o cıvarda olabilir ancak
10.000 Euro yu kesinlikle geçmez diye dusunuyorum. Yinede parça numarasından bakılabilir.
Not : Bende merak ettim öğrenecem.
Şase numarası olmadan fiyat soylemiyorlar net olarak.
Ancak ortalama fiyatın 8.000 € oldugunu soylediler.
kuş serisi hariç fiatların da yetkili servis fiyatları fahiş diye duydum, önce fiatta çalışmış şu anda vw servisinde çalışan bir usta söyledi,' biz servisteki müşteriler fazla ücretten şikayet ettiklerinde siz bir de almanları görün derdik ama bizimkiler daha fazlaymış buraya gelince anladım demişti'
quote:
Orijinalden alıntı: laax
quote:
Orijinalden alıntı: enoman
VW ve Opel'in parça fiyatları afedersiniz ama söylemeden geçemeyeceğim''kol gibi.''
Gittim opak a call center ı ara dediler
Her bakımda bize bi CALL CENTER
Parçaları en pahalıdan,en ucuza doğru araba markaları hangileridir,bilgilendirirseniz sevinirim?
kesin sıralama yapmak zor bazı parçalar ucuz oluyor bazı parçalar aşırı pahalı olabiliyor aynı marka içinde...
2007 model Opel Corsa D'lerin bir kisminin 15.000 km bakimi ortalama 500 YTL civarinda (yaziyla, be$ yuz). Mazot filtresi degi$iyormu$. Daha sonraki modellerde mazot filtresi 30.000 km'de bir degi$iyor neyseki. Onun da fiyati 320 - 330 YTL civarinda. Yani 1 adet mazot filtresinin fiyati 170 YTL diyebilirsiniz.
Opel'de premium opuyor yani mu$terilerini, bir Mercedes, bir BMW misali
quote:
Orjinalden alıntı: bulker
2007 model Opel Corsa D'lerin bir kisminin 15.000 km bakimi ortalama 500 YTL civarinda (yaziyla, be$ yuz). Mazot filtresi degi$iyormu$. Daha sonraki modellerde mazot filtresi 30.000 km'de bir degi$iyor neyseki. Onun da fiyati 320 - 330 YTL civarinda. Yani 1 adet mazot filtresinin fiyati 170 YTL diyebilirsiniz.
Opel'de premium opuyor yani mu$terilerini, bir Mercedes, bir BMW misali
Aynen bu konuda ''Das Auto''yu aratmıyor Opel.
Ford Ranger klima hortumu: 550 TL.
Fiat Punto direksiyon motor dalgametresi: 1.500 TL.
ne stok maliyetinden bahsediyorsunuz ki. bugun bir zamanların doğanı şahini gibi her köse başında gördüğümüz civic sedanın, bir golfün bile bir çok temel parçası serviste yok. düşünün bu araçlardan piyasada ne kadar var, tek bir tampon, tek bir far bile yok ellerinde. isterseniz sipariş veriyorlar depoya, 2 gün sonra geliyor.
Opel'in parçası pahalıdır B kasa Vectra'mız varken aynası 500 tl'ye gibi bir paraya değişmişti.
quote:
Orjinalden alıntı: ATTRACTION
Arkadaşlar Listenin başına ferrariyi koyun
Bir F430 un baskı balatası 5.000 €
Ön firen batalaları 2.500€ şu sıralar fizibilite yapıyorum net olarak haberdarım
birinci belli ikinci kim
termostat;
vectra b: 35 ytl.
e39 5.30i : 65 ytl. (BORUsan'da: işçilik dahil 180 EUR)
hepside aynı marka, BEHR.
işinizi bildikten sonra pahalı parca dıye bısey yok.
Arka sol çamurluk ve kapı boyama+arka tampon=2800Lira...
Maliyeti olsa olsa en fazla 500 liradır.
Bize bu kadar büyük bir kazık atan Opel Türkiyeye teşekkürler.
Arac garanti kapsaminda olunca, i$i bilip bilmemek cok bi$ey farketmiyor. Sonuc olarak i$i bilince yapilacak kar, herhangibir uretim hatasi kar$isinda aracin garanti kapsami olmamasi durumunda cikacak masrafi kolay kolay kar$ilamayacaktir. Yani "daha ucuz" diye de bakimi servis di$inda yaptirip garantiden olmak mantikli degil. O yuzden, en azindan garanti bitinceye kadar, gayet guzel opuyor servisler...
Araba parçalarının hala bulunamama sorunu olabiliyor mu? Geçen sene babamın mitsubishi colt'un en freni teli değişmesi gerektiydi ama Servis Türkiyede stoklarda olmadığını söyledi. Bu ithal her marka için geçerlidir sanırım. Neden bu markalar her parçayı getirmezler? Çok mu maliyet stokta tutmak?
Bir sorumda, internet te pek çok yedek parça siteleri var. Mesela 99 Mazda düşünüyorum ama parçalarını bulamamktan korkuyorum.Internet sayesinde parçaları bulmak daha kolay değil mi? Fiyatlarda daha düşük değil mi? En azından serviz kazığını yememiş oluruz.Tabi araç garanti dışıysa.Yoksa meçburuz servis bizden makas alacak garanti bitene kadar