Şimdi Ara

SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
2
Favori
233.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İlk önce 4 zaman emme-sıkıştırma-iş-egzos olarak oluşur... 4 zamanı oluşturan sübaplardır.

    sübapların açılış kapanışlarına göre zamanlar oluşur, bunların belli avansları vardır. eaa(egzos açılma avansı) gibi...

    eğer aracın hava filtresi temiz, ateşleme avansı düzgün çalışır durumda sübap ayarı bozuksa yapılmalıdır..

    bozuk ayar nasıl anlaşılır, motor çalışırken şık şık sesi gelir...eğer sıkı ise devreli- sürekli titreyerek çalışır...hır hırı hırı hırı hır gibi..

    o çıkan hır sesinden bile kaçının bozuk olduğunu anlamak mümkündür.

    -Sübap sıkıysa neden titrer;

    sente durumunda sübapların tam kapalı olması gerekirken ayarın sıkı olmasından dolayı açılan sübap silindiri az miktar boşaltır ve titreme oluşur...veya gevşek olması zamanında açılması gereken sübap aradaki boşluk nedeniyle geç açılır ve yine yetersiz çıkış ve giriş oluşur ses ve titreme oluşur...

    sente nedir? emme ve egzos sübaplarının kapalı olduğu duruma denir...yani sıkıştırma ve ateşleme zamanında tam kapalı olması gerekir, bu duruma sente denir...

    sübap bindirmesi? egzos subabının tam kapatmaya yakın emmenin açmasına denir. bunun nedeni egzosun vakumu ile bir miktar fazla hava yakıt çekmektir....

    şimdi gelelim egzos ve emme subabını bulmaya, en kolay yöntem manifolttan bakmaktır... emme manifoldları plastik veya aliminyumdan yapılır...
    emmeyi bulursanız egzosu aramayın diğerleri egzostur...

    -Başka yöntemde şudur, az önce söylediğimiz gibi sübaplara bakın motoru saat yönünde çevirin(krank kasnağından çeviremeyenler aracı tek tekerden kriko ile kaldırın vitesi 4e takın tekerleği ileri çevirin motoru döndürün) sübapları takip edin döndürün ve bir sübap kapanırken diğer açan sübap emmedir... egzos kapatırken emme açar pozisyonuna ge tirin, kardeş çalışan silindir sentede olacaktır. (sıralı 4 motorda (1-4)- (3-2) kardeş çalışır) sentedeki sübaba sentili yerleştirin ne sıkı ne sert olması gerekir. Tatlı sert olacak ne girecek ne çıkacak. sübaba basan piyonanın üzerinde kontra samunu vardır, samunu duruma göre gevşetip pinyonu pense yardımı ile sıkın veya gevşetin sentille kontrol edip kontrayı güzelce sıkın... az sonra resimle anlatacağım karışmış olabilir.

    fransız araçlarında 1. silindir volandan başlar. bazı araçlar egzosla başlar egzosla biter... bazıları emmeyle başlar egzosla biter kesin bişey söyleyemeyiz.

    araçların hepsinin sübap ayar değerlerini hepsini bilmiyorum bulmak lazım, ama yinede sorarsanız 1 gün sonra bulurum ve sizde ayarınızı yaparsınız. yapmanız şart değil, sadece hobi öğrenmek yapamazsanız da gevşettiklerinizi sıkar tamirciye kadar götürürsünüz...


    gece bu kadar yazabildim, sorulara göre yakın zamanda resim çekip koyacağım inşallah...

    acayip kronik arızaları, örnek opel combonun volanının şanzumana sürtmesi... RESİM BANA AİT DEĞİLDİR..

     SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)







  • 6 Şubat 2012; 8:37:19
    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=57427097


    --------------------------------------------------------------------------------

    aracı subap ayarı bozuk şekilde kullanılmasının bi sakıncası olurmu ?

    _____________________________

    ömür törpüsü
    subap ayarı duserse yakıt fazla yakar neden dersen subaplar tam zamanında acılmadıgı icin ne alaka dersen ornek subab bindirmede her iki subabın daha cok acık olması ne die sorarsan bi yerden emmeden gelen temiz hava yakıt karısımı dier egzos subabının acık olması yani ayarsız olmasından dolayı egzoz gazı ile dısarıya atılabilir buda cebine zarar




  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    Merhaba , Aracım 2003 model Hyundai Terracan 2.9 crdi jip subab kapaklarından çirkin , metal vurultulu ses geliyor . Aracın 15 gün önce izmir deki bosch dizel uzman firması tarafından injektörlerin valf setleri değişti +dizel sisteminin bakımı yapıldı. sonrası rahatsız eden sesin subablardan olduğunu söylediler. lique moly lifter sesi gidericiden 2 x 300 ml motora attım 5 gün böyle kullandım sonra aynı marka lique moly motor içi temizlik 500 ml katkısını motor yağına ekledim 15 km sürdüm 10 dk rolentiden çalıştırdım sonra yagını değiştirdim yağ olarak 10 x49 castrol magnetic koydurdum sonra içine yine 1 adet lique moly lifter ses giderici katkı + motor onarıcı 250 ml koydum sonuç ;subabdan,subab kapağından metalimsi ses daha çok arttı .araç normal çalışıyor ama 2 gün önce artan metalimsi sesden sonra çalışırken motorda hafif sallantı fark ettim . araçı şu an kullanmıyorum Kuşadasın da bu problemi çözeçek bir usta varmı , yokmu bilmiyorum. izmirde Hyundai y..... plaza servisine götürdüm, servis dadışmanı anıl abi 10 bin masraf var deyince dünyam karardı Şimdi internet de sorunun ,sorunların neler olduğunu,nelerden kaynaklandığını ögrenmeye çalışıyorum ayrıca aracımda ki problemi bulup,tamir edeçek vicdanlı ve işini iyi bilen usta arıyorum "" https://www.youtube.com/watch?v=LmSM3WY-oN8 bu motor gibi çalışması lazım ""

     SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ) SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ) SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.