Şimdi Ara

Xenon Mercek ve Kitler hakkında herşey bu konuda (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
955
Cevap
13
Favori
206.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynen
    bende haber bekliyorum :D mercek yok xenon yok yada mercek var xenon var
  • Peki sizler neden düşünmüyorsunuz kendiniz yapmayı, korkmayınız, en fazla bi far feda edilir ama yapabildiğiniz anda süper olur. Bakınız arkadaş bu iş için malzemeleri zaten veriyor, hemde anlatıyor nasıl yapacağınızı... Eh artık bu noktadan sonra yanınıza gelse, başınızda durup tarif etse ayıp olucak artık. Bence tornavida tutmayı bilen herkes yapar.

    Gidin farınızı yakından inceleyin, malzemelere bakın, nasıl yapıldığını okuyun, çıkma far bulun, açın, parçalarına bakın, inceleyin, sonra verin siparişi yapın.

    Çakma xenonlar kullanmayın, karşıdaki insanı üzmeyin.

    Valla ben deneyeceğim,sanayide dükkanım var, o kadar iş yapıyorum, hatta şimdiye dek bir sürü abuk subuk parça yaptım. En fazla malzemem boşa gitti ama sonunda öğrendim...

    Dün akşam dışarda yemekteydim, dönüşte çakma xenonlu bir araç geldi arkadan, deli etti beni, gazladım kaçtım mecburen... Bu kadarda olmaz ama, ayıp be yahu...




  • Üstat sormak istediğim bir iki soru var:

    1. En sık karşılaşılan problemin far ön kapağının yerine tekrar takılması olduğunu okudum sıkça. Yani sökülmesi kadar kolay olmuyor takma işlemi sanırım. Buğulanma problemlerinden bahsediliyor. Bu konuda dikkat edilmesi gereken bir husus var mı? Bu tip problemler nasıl aşılabilir.

    2. Muayenede xenon farla geçemeyen aracımıza standart H7 tip ampül alıp taktığımızda farın modifiyeli olup olmadığına bakmazlar mı bunlar? Yani standart ampulle ve modifiyeli mercekle araç muayeneden geçebilir mi?
  • Üstad buralara henüz gelmemiş , herhalde oldukca yoğun, ama kendi bilgimce öğrendiklerimi açıklamaya çalışayım; far kapağını ısıtarak yerinden çıkartıyorsunuz , tekrar takarken bolca silikon sıkıp boşluk bırakmaz iseniz bişey olmuyor. Silikon çok kaliteli olmalı, kapatırken dikkatle kapatılmalıdır.

    Eğer far ayarında,ışık renginde,parklarda problem yok ise farın durumuna bakmazlar.

    Malum, şu an bende far modifiyesi yapmaya başladım, bitince fotoları buraya koyacağım.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Ahmet Bey,
    Araya zaman girdi benim ampul işini cözemedik.
    Son yazdığınızda "4300K için adetli var takım olarak ancak Ds2 ampul mevcut" demiştiniz.
    Durumda bir değişiklik var mı ?

    2 adet H1 4300K Ampul ihtiyacım var
  • Ahmet beyin kendi sayfası var, oradan iletişim kurabilirsiniz, bu sıralar pek uğramıyor buralara...
  • Mrb lar arkadaşlar öncelikle bu konuda bir çok yazılmış yazı vardır buna eminim ancak benim kullandığım araçla ilgili pek xenon düşüncesi olan yoktur heralde :):)

    Kullandığım araç 2007 model ford transit yeni kasa olanlardan yani yukarı doğru farlı olanlardan... Ampülüne bakıyorum bildiğimiz şahin doğan kartal ın kullandığı 3 tırnaklı ampülden yani sanırım bu durumda h-4 oluyor...

    Şimdi benim öğrenmek istediğim arkadaşlar h-4 6000k olarak bir xenon almayı düşünüyorum..sanırım 150 200 tl ye bitiricem bu işi ancak bilgi almak istedim..

    Şimdi gidecem xenon cuya ve taktırıcam diyelim benim aracıma set haricinde başka birşey takılıcakmı yani ne biliyim role vb gibi yada sadece xenon setimi uygulanacak yani direk ampül takılıp ballast takılı gerekli kablolar gerekli yerleremi takılıcak işlem bumudur acaba


    ikinci bir sorum ise bu ballast lar normal şartlarda ballastlar herkesinde bildiği gibi kaputun altında kenarlarda açıkta bir yere monte ediliyor peki yarın öbür gün ben aracımın motorunu yıkatmaya gittiğimde ballasta tazzikli su mevburen gelecek bu bir tehlike yaratmazmı yada yağmur yağacak aşşağıdan illaki üstüne su gelecektir bu tehlikeli değilmi acaba


    cvp lar için şimdiden teşekkürler




  • set haklısın kendin uğraşınca olur ama bu birazda beceri ve mekanla alakalı..
    Misal bende beceri de mekan da yok yapmak için.
    Ve ilk kez deneyeceğime işi bilene yaptırırım..
    Hani araba şahin doğan olsa neyse de .. megane 2 yani. tampon sök tak sök tak.
    Uzun iş.. Hem bunu millete kapak olmadan yapmak lazım.. Bizim orası öyle bir yer ki :)

    Privacy senin sorunu ahmet bey cevaplar gelince ama..
    Tek bir fikir açısından söyleyeyim.. belki alakası yok ama.. 3 ay önce bizim ford transit maxi ye taktık.. çin malı..
    Sağolsun o mu yaptı bilmiyorum ama kolu yaktı arabanın.. al başına bela işte :)

    Bence iyi araştır sağlam bir yere taktır..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: prıvacy

    Mrb lar arkadaşlar öncelikle bu konuda bir çok yazılmış yazı vardır buna eminim ancak benim kullandığım araçla ilgili pek xenon düşüncesi olan yoktur heralde :):)

    Kullandığım araç 2007 model ford transit yeni kasa olanlardan yani yukarı doğru farlı olanlardan... Ampülüne bakıyorum bildiğimiz şahin doğan kartal ın kullandığı 3 tırnaklı ampülden yani sanırım bu durumda h-4 oluyor...

    Şimdi benim öğrenmek istediğim arkadaşlar h-4 6000k olarak bir xenon almayı düşünüyorum..sanırım 150 200 tl ye bitiricem bu işi ancak bilgi almak istedim..

    Şimdi gidecem xenon cuya ve taktırıcam diyelim benim aracıma set haricinde başka birşey takılıcakmı yani ne biliyim role vb gibi yada sadece xenon setimi uygulanacak yani direk ampül takılıp ballast takılı gerekli kablolar gerekli yerleremi takılıcak işlem bumudur acaba


    ikinci bir sorum ise bu ballast lar normal şartlarda ballastlar herkesinde bildiği gibi kaputun altında kenarlarda açıkta bir yere monte ediliyor peki yarın öbür gün ben aracımın motorunu yıkatmaya gittiğimde ballasta tazzikli su mevburen gelecek bu bir tehlike yaratmazmı yada yağmur yağacak aşşağıdan illaki üstüne su gelecektir bu tehlikeli değilmi acaba


    cvp lar için şimdiden teşekkürler



    Senin farlar connect e benzer. Şu an connect üstünde çalışıyorum, bitince burada fotoğraf koyup anlatacağım...




  • arkadaşlar bu kit nasıl bir maldır sizce alınırmı yani ford transi ime bundan takmayı düşünüyorumda mal nasıl maldır acaba


     Xenon Mercek ve Kitler hakkında herşey bu konuda



    ürün bundan arkadaşlar

    http://urun.gittigidiyor.com/Germany-HID-Xenon-Far-Kiti-H4-8000K-Elmas-Mavi_W0QQidZZ15136912



    bunun 6000k sini düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prıvacy -- 13 Ocak 2009; 20:16:39 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: prıvacy

    arkadaşlar bu kit nasıl bir maldır sizce alınırmı yani ford transi ime bundan takmayı düşünüyorumda mal nasıl maldır acaba


     Xenon Mercek ve Kitler hakkında herşey bu konuda



    ürün bundan arkadaşlar

    http://urun.gittigidiyor.com/Germany-HID-Xenon-Far-Kiti-H4-8000K-Elmas-Mavi_W0QQidZZ15136912



    bunun 6000k sini düşünüyorum





    Arkadaşım ürün güzel, ama ne olur merceksiz olarak kullanma, mercek modifiyesi yap veya yaptır. Ford transite merceksiz xenon kullanınca inan karşıdakini öldürüyor. Karşıdaki yolu göremiyor. Araç zaten yüksekde, birde bu olunca resmen karşıdaki sürücülere katilam yapmış olursun... Abartmıyorum, yaptıkdan sonra akşam geri çekil bi bak, gözünü mahvediyor...

    Günahdır, kul hakkına girer, sana aynı şey yapılsa kızarsın, belki kötü sözler söylersin o andaki kızgınlıkla...

    Bana böyle bir araç denk geldi, sanada denk gelirse anlarsın.... İnan kırmızıda falan dursa idim inip söyleyecektim çok rahatsız oldum diye...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Arkadaşlar Merhaba;
    Benim 2004 Hb Megane arabam var. Orjinal xenon lu. Doğal olarak ampulleri 4300K. Aydınlatması gayet iyi. Mercekli ve 4300-5000-6000K civarı uygulama yaptığınız zaman modifikasyonları da gayet başarılı olacaktır. Ama görüntü olsun diye 8000-12000K lık ampul takarsanız aydınlatmanız kötü olur.

    Xenon Mercek; bana Valeo Velarc balast lazım. Benim sağ farın balastı arızalı, far yanmıyor. Otomatik yükseklik ayarı bozulmasın diye orjinal balast arıyorum. Temin edebilir misin?
  • Merhabalar.

    Aracım 2007 VW Golf MKV. Birkaç ay önce Hella H7 Mercekli GTI-R32 farı ve Mtec Golf V için özel kit 6000k xenon kiti aldım. Aydınlatmadan pek memnun değilim, ayrıca en ufak bir tümsekte ışıkta oynama oluyor; sanki ampuller oynuyor yerinden gibi. Taktırdığım yer normal dedi fakat satın aldığım yer anormal dedi. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Ayrıca konu içerisinde bahsedilen Led park ampulleri Golf V' e uyuyormu? Denediğim kadarı ile Golf V Led park ampulleri ve plaka aydınlatmaları ile barışık değil; uyarı lambası yakıyor.

    Teşekkürler.
  • bence takdırdığın yer hatalı takmış hatasını kabul etmek istemiyor
  • mrb peugeot 308 aracıma bixenon mercek takılıyor.d2s mtec kit almam söylendi fiyatları nedir dikkat etmem gereken bir nokta varmı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Astrx

    Ahmet Bey,
    Araya zaman girdi benim ampul işini cözemedik.
    Son yazdığınızda "4300K için adetli var takım olarak ancak Ds2 ampul mevcut" demiştiniz.
    Durumda bir değişiklik var mı ?

    2 adet H1 4300K Ampul ihtiyacım var


    malesef halen durum aynı. Sadece D2S ampullerde 4300 5000 seçenekleri mevcut
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Üstat sormak istediğim bir iki soru var:

    1. En sık karşılaşılan problemin far ön kapağının yerine tekrar takılması olduğunu okudum sıkça. Yani sökülmesi kadar kolay olmuyor takma işlemi sanırım. Buğulanma problemlerinden bahsediliyor. Bu konuda dikkat edilmesi gereken bir husus var mı? Bu tip problemler nasıl aşılabilir.

    2. Muayenede xenon farla geçemeyen aracımıza standart H7 tip ampül alıp taktığımızda farın modifiyeli olup olmadığına bakmazlar mı bunlar? Yani standart ampulle ve modifiyeli mercekle araç muayeneden geçebilir mi?


    aşağıda cevaba ekleme yapılarak tekrar yazılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xenon Mercek -- 19 Ocak 2009; 22:49:30 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: prıvacy

    Mrb lar arkadaşlar öncelikle bu konuda bir çok yazılmış yazı vardır buna eminim ancak benim kullandığım araçla ilgili pek xenon düşüncesi olan yoktur heralde :):)

    Kullandığım araç 2007 model ford transit yeni kasa olanlardan yani yukarı doğru farlı olanlardan... Ampülüne bakıyorum bildiğimiz şahin doğan kartal ın kullandığı 3 tırnaklı ampülden yani sanırım bu durumda h-4 oluyor...

    Şimdi benim öğrenmek istediğim arkadaşlar h-4 6000k olarak bir xenon almayı düşünüyorum..sanırım 150 200 tl ye bitiricem bu işi ancak bilgi almak istedim..

    Şimdi gidecem xenon cuya ve taktırıcam diyelim benim aracıma set haricinde başka birşey takılıcakmı yani ne biliyim role vb gibi yada sadece xenon setimi uygulanacak yani direk ampül takılıp ballast takılı gerekli kablolar gerekli yerleremi takılıcak işlem bumudur acaba


    ikinci bir sorum ise bu ballast lar normal şartlarda ballastlar herkesinde bildiği gibi kaputun altında kenarlarda açıkta bir yere monte ediliyor peki yarın öbür gün ben aracımın motorunu yıkatmaya gittiğimde ballasta tazzikli su mevburen gelecek bu bir tehlike yaratmazmı yada yağmur yağacak aşşağıdan illaki üstüne su gelecektir bu tehlikeli değilmi acaba


    cvp lar için şimdiden teşekkürler


    kit haricinde takılan başka bir parçaya gerek yoktur.
    Balastlar normalde su geçirmez olarak üretilir.
    Linkte gösterdiğiniz kit normal piyasada bulunan çin malı ürünlerden çok ta farklı değil. Her ne kadar Alman malı yazsada. Zaten ilanda detaylı bilgi yok. H4 kitlerin farklı tipi vardır. H4-1 H4-2 ve 3 diye gider.
    1 olanlarda sadece tek xenon ampulu vardır. uzun far iptal olur.
    2 denilende uzun için xenon ampulun yanına konmuş bir h1 ampul vardır. Bu ampul halojen olduğu için her zaman patlayabilir. patlayınca değişme şansı yoktur sırf bu yüzden xenon ampulu değişmek zorunda kalır.
    3 denilen tipte ampul ileri geri hareket eder uzun ışığını bu şekilde sağlar üzerinde şapkası vardır.
    4 denilen tipte ise ampul altında hareket eden bir ufak şapka vardır. Uzun ışığını bu şekilde sağlar

    fakat h4 xenon kitlerin hiçbiri düzgün performans vermez. Karşıdan gelenleri rahatsız etmeside ayrı bir konu. Ama h4 kit ile uğraşmayıp bixenon mercek modifiyesi yaparsanız. Şu an satılan en lüks araçlardaki aydınlatmanın birebir aynısına sahip olursunuz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Üstat sormak istediğim bir iki soru var:

    1. En sık karşılaşılan problemin far ön kapağının yerine tekrar takılması olduğunu okudum sıkça. Yani sökülmesi kadar kolay olmuyor takma işlemi sanırım. Buğulanma problemlerinden bahsediliyor. Bu konuda dikkat edilmesi gereken bir husus var mı? Bu tip problemler nasıl aşılabilir.

    2. Muayenede xenon farla geçemeyen aracımıza standart H7 tip ampül alıp taktığımızda farın modifiyeli olup olmadığına bakmazlar mı bunlar? Yani standart ampulle ve modifiyeli mercekle araç muayeneden geçebilir mi?


    Muayenede araçların xenon kit ile onay almamasındaki sebep. 2000 yılından sonra üretilen xenon farlı araçlarda far yıkama sistemi ve otomatik yükseklik ayarının zorunlu olmasıdır. 2000 yılı yada daha eski bir aracınız varsa xenon kit merceksiz dahi takılmış olsa aracınız muayeneden geçer. Fakat 2000 yılından sonra üretilmiş bir aracınız varsa en güzel mercek modifiyesini bile yapsanız, far yıkaması ve otomatik yükseklik ayarı olmadan muayeneden geçemezsiniz. Bu konuda yapılıcakta. Xenon ampulunuzu o gün çıkarmak ve yerine H7 standart bir ampulu takıp öyle gitmektir. Mercek modifiyesi yada diğer işlemler sakınca yaratmaz. Çok dikkat bir görevliye bile denk gelseniz tek yapabiliceği "FAR ONAYSIZ" maddesini saymak olabilir. Ki bu madde hafif kusurdur yani Sorun yaşamadan muayeneden geçersiniz. zaten piyasada satılan angel farlarda onaysızdır.

    Camı kapatırken kaliteli bir silikon ile (Sista uygundur) camın oturduğu kanalı güzelce doldurup kapatırsanız hiçbir şekilde su alma gibi durumlar olmaz.
    Buhar problemi biraz şans işi ama bu şansın oranı %10 ancak olur. Yani şimdiye kadar farında buhar olmadığı halde mercek takınca buharla uğraşan kişi ben görmedim. Ki ne kadar çok modifiye gördüğümü uyguladığımı siz düşünün. Ama kesinlikle ve kesinlikle olmazda diyemem çünkü farın ısı dengesi eskiye göre değiştiği için ufak tefek buharlar olabilir. Tabiki farı yakınca bunlar gidicektir.

    Yanlış bilinen bir konu hakkında bilgi veriyim. Farların içinde buhar hiçbir şekilde içeri su girmesi yada sızmasıyla oluşmaz. Farın içindeki hava dışarıdaki havaya göre ani olarak soğursa (kapalı havanın sıcak olduğu bir park yerine girmek) veya dışarının havası birden farın içindeki havaya göre soğuk olursa ( aracın yıkanması gibi) bu tip olaylarda ani hava değişimi cam üzerinde bir yoğunlaşmaya sebep olur ve buda buhar oluşturur. Gayet normal bir olaydır. Gözlük camlarının soğuk havada kapalı mekana girince buharlanması gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xenon Mercek -- 19 Ocak 2009; 22:48:40 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mengri

    Arkadaşlar Merhaba;
    Benim 2004 Hb Megane arabam var. Orjinal xenon lu. Doğal olarak ampulleri 4300K. Aydınlatması gayet iyi. Mercekli ve 4300-5000-6000K civarı uygulama yaptığınız zaman modifikasyonları da gayet başarılı olacaktır. Ama görüntü olsun diye 8000-12000K lık ampul takarsanız aydınlatmanız kötü olur.

    Xenon Mercek; bana Valeo Velarc balast lazım. Benim sağ farın balastı arızalı, far yanmıyor. Otomatik yükseklik ayarı bozulmasın diye orjinal balast arıyorum. Temin edebilir misin?


    Temin edebilirim.
    mail ile ulaşabilirseniz unutmadan daha net cevap verebilirim.
    xenonmercek@gmail.com
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.