Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (130. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 128129130131132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    cemele,

    anlaşılması zor birşey yazdığımı sanmıyorum,


    aracın çalışır durumda olacak rölantide ve motorun normal çalışma sıcaklığında olacak.. daha sonra vites kolunu sırasıyla tüm konumlara getireceksin.. P den başlayıp sonuna kadar.. her konumda 2 saniye bekleyeceksin, daha sonra 2 dakika bekleyerek seviyeyi ölçeceksin.. 2004 model golf demişsin hem manuel hem de otomatik olan vites kutusu mu bu? eğer öyleyse bu işi serviste yaptıracaksın.2002 model üstü araçlara yağ çubuğu olmayabilyor özellikle hem otomatik hem manuel olan tiptroniklerde..



    Guzel kardesim burda yardimci olmak icin bir konu acmissin sizin cok iyi bildiginiz bir konuda herkes ayni derecede bilgili olacak diye bisey yok. Anlasilir diye yazdigin bazi seyler konu ile ilgisi, bilgisi olmayan yada yeterli olmayan biri icin anlasilmaz olabilir. Bu sekilde tersleyici sekilde yazacaksaniz hic yardimci olmayin daha iyi. Yazdigim msg dikkatli okursaniz benim sorum gayet anlasilir ve basit. Bu gecisleri yaptiktan sonra olcecegimiz hangi yag? Sanzuman yagi ise 2004 model Golf tam otomatik aracta nerde olur? Diye sordum cunki ben sanzuma yagi ile ilgli bir yer gormuyorum bilmiyorum. Belkide sadece serviste kontrol edilebilir.

    Alıntıları Göster
    arkadaslar benım 76 model 115 kasa manuel vıteslı aracımı otomatık sanzımana cevırmek ıstıyorum..bu cok mesakatlı bı ısmıdır..asagı yukarı malıyetı ne olur????? yardım edersenız cok sevınırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: schlager35

    arkadaslar benım 76 model 115 kasa manuel vıteslı aracımı otomatık sanzımana cevırmek ıstıyorum..bu cok mesakatlı bı ısmıdır..asagı yukarı malıyetı ne olur????? yardım edersenız cok sevınırım

    Alıntıları Göster
    schlage35,


    bu araçlarda şanzıman değişimi çok kolaydır.. toplam 2-3 saatte iş biter.. fakat sağlıklı bir çıkma şanzıman,vites kolu mekanizması ve telleri, fren pedalı(büyük tip) bulunması gereklidir.. çıkmacılardan bu konuda yardım almanız gerekir..


    maliyeti ne olur? işte orasını bilemem...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    schlage35,


    bu araçlarda şanzıman değişimi çok kolaydır.. toplam 2-3 saatte iş biter.. fakat sağlıklı bir çıkma şanzıman,vites kolu mekanizması ve telleri, fren pedalı(büyük tip) bulunması gereklidir.. çıkmacılardan bu konuda yardım almanız gerekir..


    maliyeti ne olur? işte orasını bilemem...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar, selamlar;


    Ben haftaya 2004 model Megane II aracımın otomatik şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum. Ankara'da Aydoğmuş şanzımanı aradım. 130 TL'ye Dexron III tipi yağla değiştirebileceklerini belirttiler. Ne dersiniz, uygun mudur? Ankara'da güvenilir önerebileceğiniz yer var mı başka?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre The Sorcerer

    Arkadaşlar, selamlar;


    Ben haftaya 2004 model Megane II aracımın otomatik şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum. Ankara'da Aydoğmuş şanzımanı aradım. 130 TL'ye Dexron III tipi yağla değiştirebileceklerini belirttiler. Ne dersiniz, uygun mudur? Ankara'da güvenilir önerebileceğiniz yer var mı başka?

    Alıntıları Göster
    öncelikle iyi günler ...

    2001 model Volvo s40 Otomatik vites nasıldır.?? 2 haftadır araştırıyorum 2-3 tanesini deneme fırsatım oldu Şanzımanın Sağlıklı oldugunu nasıl anlarım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    öncelikle iyi günler ...

    2001 model Volvo s40 Otomatik vites nasıldır.?? 2 haftadır araştırıyorum 2-3 tanesini deneme fırsatım oldu Şanzımanın Sağlıklı oldugunu nasıl anlarım...

    Alıntıları Göster
    lewel123,


    bahsi geçen volvo modelindeki şanzımanlar volvo tarihindeki en düzgün otomatik şanzımanlardır.. gene de şanzımanın yağ kontrolü seviye ve kalite kontrolü yapılmalı ve aracın her viteste pürüzsüz vites büyütüp küçülttüğü kontrol edilmeldir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    lewel123,


    bahsi geçen volvo modelindeki şanzımanlar volvo tarihindeki en düzgün otomatik şanzımanlardır.. gene de şanzımanın yağ kontrolü seviye ve kalite kontrolü yapılmalı ve aracın her viteste pürüzsüz vites büyütüp küçülttüğü kontrol edilmeldir..

    Alıntıları Göster
    Hocam iyi pazarlar geçen hafta bandırmada sel oldu. Bende mecburiyetten su birikintisinden hızlı bir şekilde geçmek zorunda kaldım. Birikinti derken 40 cm kadar vardı. geçerken biraz zorlama oldu. Sonra vites geçişlerinde problem yaşamaya başladım. Araç soğukken hiç bir sorun yok. Isınınca yaklaşık 10 dk sonra (80-90 derecede) kalkışlarda araba hareket etmede zorlanıyor. Sanki 3-4 üncü vitesle kalkıyormuşum gibi araba yavaş hareket ediyor. Hızlanınca normale dönüyor gibi oluyor ama vites zamanları farklı zamanlarda erken yada geç oluyor. Ayrıca ısındıktan sonra (80-90 derecede) geri vitese takınca vuruntulu ses geliyor. burada servis yok sanayiden ustaya götürdüm arıza kodlarını sildi. Bir hafta kullan bakalım ne arıza kodları verecek dedi. Soğukken sorun olmadığından ara ara kullandım. Malum selden olayı elinde çok iş olduğundan bir hafta kadar beklemek zorunda kaldım ve salı günü ustaya teslim edeceğim arabamı. ustayı tanımıyorum ilk defa götürdüm. Arabam 2003 model peugeot206 79000km de şanzuman yağı ne zaman değişti bilmiyorum. Sizce sorun neyden kaynaklanıyor olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adnanadnan123

    Hocam iyi pazarlar geçen hafta bandırmada sel oldu. Bende mecburiyetten su birikintisinden hızlı bir şekilde geçmek zorunda kaldım. Birikinti derken 40 cm kadar vardı. geçerken biraz zorlama oldu. Sonra vites geçişlerinde problem yaşamaya başladım. Araç soğukken hiç bir sorun yok. Isınınca yaklaşık 10 dk sonra (80-90 derecede) kalkışlarda araba hareket etmede zorlanıyor. Sanki 3-4 üncü vitesle kalkıyormuşum gibi araba yavaş hareket ediyor. Hızlanınca normale dönüyor gibi oluyor ama vites zamanları farklı zamanlarda erken yada geç oluyor. Ayrıca ısındıktan sonra (80-90 derecede) geri vitese takınca vuruntulu ses geliyor. burada servis yok sanayiden ustaya götürdüm arıza kodlarını sildi. Bir hafta kullan bakalım ne arıza kodları verecek dedi. Soğukken sorun olmadığından ara ara kullandım. Malum selden olayı elinde çok iş olduğundan bir hafta kadar beklemek zorunda kaldım ve salı günü ustaya teslim edeceğim arabamı. ustayı tanımıyorum ilk defa götürdüm. Arabam 2003 model peugeot206 79000km de şanzuman yağı ne zaman değişti bilmiyorum. Sizce sorun neyden kaynaklanıyor olabilir.

    Alıntıları Göster
    adnan123,

    vites kutusunun sudan etkilenmesi bence zordur. sonuçta araçlar su ve benzeri etkenler hesaba katılarak üretilir.. bunun tek istisnası aracınızı 50 cmi geçecek bir suya sokmanız halinde motor veya şanzmana su girme riski olmasıdır. bana göre solenoid kutusuna bir ihtimal su girmiş olabilir ve su solenoidleri etkilemiş olabilir.. ama bunu da aracı incelemeden kesin olarak söylemek zor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deeperblue

    tesekkurler mete ustam sen olmasan yicekler bizi yani saoll

    Alıntıları Göster
    İyi Günler meteg usta .Ustam benim de 2005 model triptonik mercedes Aracım var aracımda karşılaştığım sıkıntılar şunlar. Öncelikle satın aldığım kişiler alıp satıcı olduğu için aracın geçmişini bilmiyorlar ve bir önceki sahiplarinede ulaşamıyorum .dolayısı ile tedirginim.

    sorunlarım.


    1-Trafikte anlık makas yapıp ani frenleyip ışıkta bekledikten sonra F hatası verdi ve otomobilim hareket etmedi .Ardından kontağı açığ kapayınca çalıştı. sorunsuz çalışıyor. Zaman zaman hızlanıp ani yavaşladığımda vites değiştirip sanırım birinci vitese geçince vuruntulu geçiyor.

    2- sabahları yada ilk çalıştırmalarda aracı çalıştırıp el frenini indirip vitesi d ye yada R ye aldığımda gacırtı sesi geliyor.

    3- Herhangi bir durumda aracı durdurken sırası ile d den n ye oradan r ye oradan da p ye geldiğimiz aşamada vitesi r ye gelirken vuruntu yapıyor.

    1-ilk etapta turbo yağ atmaya başladı sanırım ustaların demesine göre aracı ısıtmadan yaklaşk 1 dk çalıştırmadan kaynaklanıyor imiş , turboyu söktürüp tamir ettirdim ama uzun yola çıkınca tekrar yağ atmaya başladı intercoolerdan (Anadolu yakasında tavsiyeniz varmı usta ve yöntem olarak ) şuan yağ atma vs yok .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asokrates

    İyi Günler meteg usta .Ustam benim de 2005 model triptonik mercedes Aracım var aracımda karşılaştığım sıkıntılar şunlar. Öncelikle satın aldığım kişiler alıp satıcı olduğu için aracın geçmişini bilmiyorlar ve bir önceki sahiplarinede ulaşamıyorum .dolayısı ile tedirginim.

    sorunlarım.


    1-Trafikte anlık makas yapıp ani frenleyip ışıkta bekledikten sonra F hatası verdi ve otomobilim hareket etmedi .Ardından kontağı açığ kapayınca çalıştı. sorunsuz çalışıyor. Zaman zaman hızlanıp ani yavaşladığımda vites değiştirip sanırım birinci vitese geçince vuruntulu geçiyor.

    2- sabahları yada ilk çalıştırmalarda aracı çalıştırıp el frenini indirip vitesi d ye yada R ye aldığımda gacırtı sesi geliyor.

    3- Herhangi bir durumda aracı durdurken sırası ile d den n ye oradan r ye oradan da p ye geldiğimiz aşamada vitesi r ye gelirken vuruntu yapıyor.

    1-ilk etapta turbo yağ atmaya başladı sanırım ustaların demesine göre aracı ısıtmadan yaklaşk 1 dk çalıştırmadan kaynaklanıyor imiş , turboyu söktürüp tamir ettirdim ama uzun yola çıkınca tekrar yağ atmaya başladı intercoolerdan (Anadolu yakasında tavsiyeniz varmı usta ve yöntem olarak ) şuan yağ atma vs yok .

    Alıntıları Göster
    Klasik tip tork konvertörlü araçlarda ani hızlanmalardan kaçının derler.Çünkü ani hızlanmalar şanzımanda hasara neden olabilir derler. Siz bir de ani hızlanma ve ani frenleme yapmışsınız. Üstelik makas attığınızı da söylüyorsunuz. Valla Meteg hocam size cevap verir inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    Klasik tip tork konvertörlü araçlarda ani hızlanmalardan kaçının derler.Çünkü ani hızlanmalar şanzımanda hasara neden olabilir derler. Siz bir de ani hızlanma ve ani frenleme yapmışsınız. Üstelik makas attığınızı da söylüyorsunuz. Valla Meteg hocam size cevap verir inşallah.

    Alıntıları Göster
    sayın asokrates,


    1-elektrovana sisteminin yani solenoidleri kontrol ettirmenizde fayda var..

    2-tamamen normal bir durum soğuk motor ve şanzımanda tamamen normaldir..

    3-bu da tamamen normaldir.. p den rye geçişler her zaman normalden daha serttir.bu bütün otomatik şanzımanlarda görülür..

    4-anadolu yakası konusunda bilemem ama avurpa yakasında ikitelli atatürk sanayi sitesinde iyi bir turbo tamircisi var..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deeperblue

    tesekkurler mete ustam sen olmasan yicekler bizi yani saoll

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ilginize ve verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.
    size bir şey daha sormak istiyorum. Aracı lullandığımda biraz acemilikte var tabi ,oldukça iyi diyebileceğimiz bir yokuşa geliyorum ve bu yokkuştadad iki büyük kasis var dolayısı ile yavaşlamam gerekiyor yavaşladığımdada yokuştan dolayı zorluyorum bu durum şanzımanda sıkıntı çıkarırmı acaba .Ve arac hız göstergesinde 40 ve 60 lık gız göstergesi üzerlerinde sarıküp şeklinde işaret ler var. bunu anlamı ne olabilir ve bu durumda nasıl sürüş yapmalıyız. bu sarı bölgeler (40 ve 60 ) düşük devir için güvenlimidir yoksa riskmi taşır.yokuşu çıkmaya çalışırken aracı biraz zorluyoruz ve yaklaşık 30- 40 ile çıkıp kasislerde tekraradan 40 vs hızlanmak zorundayız nasıl bir sürüş önerirsiniz. iyi günler.

    ayrıca forumun birinde F hatası zaman zaman ECu dan gelebilecek küçük ve yersiz sorunlardanda olabilir deniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asokrates

    Arkadaşlar ilginize ve verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.
    size bir şey daha sormak istiyorum. Aracı lullandığımda biraz acemilikte var tabi ,oldukça iyi diyebileceğimiz bir yokuşa geliyorum ve bu yokkuştadad iki büyük kasis var dolayısı ile yavaşlamam gerekiyor yavaşladığımdada yokuştan dolayı zorluyorum bu durum şanzımanda sıkıntı çıkarırmı acaba .Ve arac hız göstergesinde 40 ve 60 lık gız göstergesi üzerlerinde sarıküp şeklinde işaret ler var. bunu anlamı ne olabilir ve bu durumda nasıl sürüş yapmalıyız. bu sarı bölgeler (40 ve 60 ) düşük devir için güvenlimidir yoksa riskmi taşır.yokuşu çıkmaya çalışırken aracı biraz zorluyoruz ve yaklaşık 30- 40 ile çıkıp kasislerde tekraradan 40 vs hızlanmak zorundayız nasıl bir sürüş önerirsiniz. iyi günler.

    ayrıca forumun birinde F hatası zaman zaman ECu dan gelebilecek küçük ve yersiz sorunlardanda olabilir deniyor.

    Alıntıları Göster
    meteg hocam bilgiler için teşekkürler öncelikle,

    4 ay önce 2000 model Peugeot 306 sedan 1.6 8v otomatik vites 70.000 km de araç aldım.Aracım çok temiz.2.sahibinden aldım.Lpg yoktu aldığımda,Lpg taktırdım Aldesa marka.Şu ana kadar da gayet memnunum.Ancak son 2 haftadır,havanın birazda soğumasıyla birlikte aracı çalıştırıp Lpg'ye geçmesini bekliyorum her zaman yaptığım gibi,aynı zamanda motoru da ısıtmadan hareket ettirmiyorum.Aracı hareket ettirip hızlandıktan sonra 2. ve 3. vites geçişlerinde hafif vuruntu yapıyor.Daha önce yoktu bu.Havaların soğuk olmasından mı kaynaklanıyor yoksa sorun mu var?Birde sanırım aracımdaki otomatik şanzumandan kaynaklı şehir içi aşırı yakıt tüketimi var.Lpg olmasında rağmen 30 krş altına düşmüyor yakıt tüketimi km'de.Şanzumanın ömrünü daha uzun tutmak için önerileriniz nelerdir?Aracımın şanzumanı iyi bir şanzuman mıdır?Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhandincel1

    meteg hocam bilgiler için teşekkürler öncelikle,

    4 ay önce 2000 model Peugeot 306 sedan 1.6 8v otomatik vites 70.000 km de araç aldım.Aracım çok temiz.2.sahibinden aldım.Lpg yoktu aldığımda,Lpg taktırdım Aldesa marka.Şu ana kadar da gayet memnunum.Ancak son 2 haftadır,havanın birazda soğumasıyla birlikte aracı çalıştırıp Lpg'ye geçmesini bekliyorum her zaman yaptığım gibi,aynı zamanda motoru da ısıtmadan hareket ettirmiyorum.Aracı hareket ettirip hızlandıktan sonra 2. ve 3. vites geçişlerinde hafif vuruntu yapıyor.Daha önce yoktu bu.Havaların soğuk olmasından mı kaynaklanıyor yoksa sorun mu var?Birde sanırım aracımdaki otomatik şanzumandan kaynaklı şehir içi aşırı yakıt tüketimi var.Lpg olmasında rağmen 30 krş altına düşmüyor yakıt tüketimi km'de.Şanzumanın ömrünü daha uzun tutmak için önerileriniz nelerdir?Aracımın şanzumanı iyi bir şanzuman mıdır?Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    asokrates,

    bana o göstergenin resmini çekip buraya koyarmısın? merak ettim bu küp olayını..


    oğuzhandincel1,


    eğer şanzıman yağınız hiç değişmedi ise zamanı gelmiştir.2 ve 3 numaralı viteslerdeki vuruntu ancak artık yağın eskimesinden ve şanzıman soğukken yeterince akışkan olamaması sebebi ile meydana gelmekte.. bence en kısa zamanda şanzıman yağını değiştirtin.. dexron3 uygundur.. bir de size sorum hangi şehirde yaşamaktasınız? havalar soğudu dediğinize göre Ankara olduğunu düşünüyorum.. Ankaranın Rakım olarak yani yükseklik olarak deniz seviyesinden yüksekliği bile atmosferik olan motorun verimin düşürür.. bildiğiniz gibi atmosferik motorlarda verim barometrik yükeklik arttıkça düşer.. tüketim ise bence de fazla aldesa kit hakkında yorum yapmam mümkün değil çünkü tecrübem yok ama aracınızda lpg kiti ile aracın kendi ecusu arasında bir uyumsuzluk olabilir belki.. ya da lpg kiti ile araç uyumsuz olabilir.. aracın elektronik sistemleri(motor elektronik sistemleri ve sensörleri kontrol edilmeli)

    8v bir araç olması aslında size şehiriçinde avantaj sağlar çünkü 8 v araçlarda alt devirler aynı aracın 16v olanına göre daha canlıdır.. ki şehir ortamında en çok kullanılan devirler alt devirlerdir 1500-4000 arası..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhandincel1

    meteg hocam bilgiler için teşekkürler öncelikle,

    4 ay önce 2000 model Peugeot 306 sedan 1.6 8v otomatik vites 70.000 km de araç aldım.Aracım çok temiz.2.sahibinden aldım.Lpg yoktu aldığımda,Lpg taktırdım Aldesa marka.Şu ana kadar da gayet memnunum.Ancak son 2 haftadır,havanın birazda soğumasıyla birlikte aracı çalıştırıp Lpg'ye geçmesini bekliyorum her zaman yaptığım gibi,aynı zamanda motoru da ısıtmadan hareket ettirmiyorum.Aracı hareket ettirip hızlandıktan sonra 2. ve 3. vites geçişlerinde hafif vuruntu yapıyor.Daha önce yoktu bu.Havaların soğuk olmasından mı kaynaklanıyor yoksa sorun mu var?Birde sanırım aracımdaki otomatik şanzumandan kaynaklı şehir içi aşırı yakıt tüketimi var.Lpg olmasında rağmen 30 krş altına düşmüyor yakıt tüketimi km'de.Şanzumanın ömrünü daha uzun tutmak için önerileriniz nelerdir?Aracımın şanzumanı iyi bir şanzuman mıdır?Teşekkürler.

    İlk Sanzımana sonra Lpg nize baktırın derim.Çünkü bende Aldesa Kit kullanıyorum 18 ile 21 kuruş arası yakıyor. Sizinki çok fazla...Ama Otomatik oldugu için Olabilir diye düşünüyorum çünkü

    Aracınız 70 binde olsa bile 2000 model oldugu için bakımlarının zamanı gelmiştir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhandincel1

    meteg hocam bilgiler için teşekkürler öncelikle,

    4 ay önce 2000 model Peugeot 306 sedan 1.6 8v otomatik vites 70.000 km de araç aldım.Aracım çok temiz.2.sahibinden aldım.Lpg yoktu aldığımda,Lpg taktırdım Aldesa marka.Şu ana kadar da gayet memnunum.Ancak son 2 haftadır,havanın birazda soğumasıyla birlikte aracı çalıştırıp Lpg'ye geçmesini bekliyorum her zaman yaptığım gibi,aynı zamanda motoru da ısıtmadan hareket ettirmiyorum.Aracı hareket ettirip hızlandıktan sonra 2. ve 3. vites geçişlerinde hafif vuruntu yapıyor.Daha önce yoktu bu.Havaların soğuk olmasından mı kaynaklanıyor yoksa sorun mu var?Birde sanırım aracımdaki otomatik şanzumandan kaynaklı şehir içi aşırı yakıt tüketimi var.Lpg olmasında rağmen 30 krş altına düşmüyor yakıt tüketimi km'de.Şanzumanın ömrünü daha uzun tutmak için önerileriniz nelerdir?Aracımın şanzumanı iyi bir şanzuman mıdır?Teşekkürler.

    İlk Sanzımana sonra Lpg nize baktırın derim.Çünkü bende Aldesa Kit kullanıyorum 18 ile 21 kuruş arası yakıyor. Sizinki çok fazla...Ama Otomatik oldugu için Olabilir diye düşünüyorum çünkü

    Aracınız 70 binde olsa bile 2000 model oldugu için bakımlarının zamanı gelmiştir...

    Alıntıları Göster
    Değerli meteg,
    Günlerdir okumaktayım,hatırı sayılır bilgi sahibi oldum.Yürekten teşekkürler.Keşke bu konuyu daha önce bulsaydım.

    Aracım Focus TDCİ CVT. Aracı 2 yıl önce aldığımda 110.000 km. de idi.
    Aldığımdan beri olan kasaya vuran titremeler sallanmalar yüzünden araştırmacı ve sonrasında usta oldum sayılır.Harcanan meblağlarda cabası.

    Benden önce 1 kez revizyon görmüş(rulmanlar),yağı,filtresi de değişmiş fakat ben bunu çok sonra öğrendim.

    Aracı ilk aldığımda eski aracımın özel servisinde şanzıman yağını değiştirdik.
    Otomatik şanzımancıdan mini cooper cvt için olan yağdan bulduk (pembe renkli).Değiştiren dostlarımın ilk defa yaptıklarından eminim.

    Alt tapa açıldı yağ tahliye edildi,üstten konuldu,eksik kalınca ve yağda olmayınca çok az 250ml kadar kırmızı renkli başka bir yağ ilave ettiler (karşılıklı bilgisizlik işte).

    Ne seviyeye bakıldı ne de eski yağ çalıştırılıp durdurulup radyatör hortumundan tahliye edildi.Ben bu durumda bu aracı 1.5 yıl kullandım.
    Titremelerim ve harcamalara devam tabi bu süre zarfında.

    45.000 km sonra cvt konusunda bilgili bir yer buldum yağ değiştirdim,filtre değiştirdim.Çıkan filtrede hiç çapak göremedim.
    Değişimde makineleri yoktu fakat,çalıştırarak alttan boşaltıp üstten ilave ederek komplike bir işlem uyguladılar.

    Çıkan kirli yağı bidona aldılar 5 lt civarında idi.İlave edilen orjinal ford cvt yağı ise 7- 7.5 lt. oldu.

    Değişim sonrasında titremelerim azaldı ama geçmedi fakat gaz yememe ve gaza olan gecikmeli tepkiler geçti.

    Değişimi yapalı 10.000km oldu. Aracım şu an 165.000 km de.
    Titreme sorunlarımı gözümü karartıp tüm şanzıman ve motor takozlarını değiştirerek çözdüm,mutluyum doğru harcama nihayet yapıldı.
    Sürüyle yetkili yetkisiz servis ''şanzımandandır'' demişti,değilmiş.
    Kasada pedallar ve direksiyonda en küçük titreşim yok.

    Rampa çıkarken çok hafif vuruntu alıyorum bazen..Bu bir aşınma işareti midir? Vites geçişlerini hiç hissetmiyorum,hissetsem de vuruntu yok.Dur kalklı düşük hızlarda bazen kararsız kalabiliyor acaba normal midir?.Bazen vitesi geciktiriyor yani devirim düşük giderken gazı yumuşak verirsem vites atıp düşük devir devam ediyor...Ben bunu vites modu adaptif,buna bağlıyorum.Seri sürüşlerde bu olay yok,tepkime süresi hiç yok.

    Diğer öğrenmek istediklerim;

    Çıkan ile konan yağ arasında eksiklik çok fazlaydı...Zarar verip vermediğini sürüş testi ile anlayabilir miyim?

    Değişim esnasında içinde kalan (mini cooper cvt yağı) eski yağ,sarı renkli yeni yağla karıştı.

    Yağ karakterleri aynı mıdır acaba? ( Eski yağın kodunu bilmiyorum.Yeni yağ servisin koyduğu yağ.)

    Bu bir sorun oluştursaydı 12.000 km de olur muydu yoksa zamanla da olabilir mi ?

    Olan olmuş mudur? Alabileceğim bir önlem var mı?

    Makine ile komple bir değişim mi yaptırmalıyım ?

    Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_cenk

    Değerli meteg,
    Günlerdir okumaktayım,hatırı sayılır bilgi sahibi oldum.Yürekten teşekkürler.Keşke bu konuyu daha önce bulsaydım.

    Aracım Focus TDCİ CVT. Aracı 2 yıl önce aldığımda 110.000 km. de idi.
    Aldığımdan beri olan kasaya vuran titremeler sallanmalar yüzünden araştırmacı ve sonrasında usta oldum sayılır.Harcanan meblağlarda cabası.

    Benden önce 1 kez revizyon görmüş(rulmanlar),yağı,filtresi de değişmiş fakat ben bunu çok sonra öğrendim.

    Aracı ilk aldığımda eski aracımın özel servisinde şanzıman yağını değiştirdik.
    Otomatik şanzımancıdan mini cooper cvt için olan yağdan bulduk (pembe renkli).Değiştiren dostlarımın ilk defa yaptıklarından eminim.

    Alt tapa açıldı yağ tahliye edildi,üstten konuldu,eksik kalınca ve yağda olmayınca çok az 250ml kadar kırmızı renkli başka bir yağ ilave ettiler (karşılıklı bilgisizlik işte).

    Ne seviyeye bakıldı ne de eski yağ çalıştırılıp durdurulup radyatör hortumundan tahliye edildi.Ben bu durumda bu aracı 1.5 yıl kullandım.
    Titremelerim ve harcamalara devam tabi bu süre zarfında.

    45.000 km sonra cvt konusunda bilgili bir yer buldum yağ değiştirdim,filtre değiştirdim.Çıkan filtrede hiç çapak göremedim.
    Değişimde makineleri yoktu fakat,çalıştırarak alttan boşaltıp üstten ilave ederek komplike bir işlem uyguladılar.

    Çıkan kirli yağı bidona aldılar 5 lt civarında idi.İlave edilen orjinal ford cvt yağı ise 7- 7.5 lt. oldu.

    Değişim sonrasında titremelerim azaldı ama geçmedi fakat gaz yememe ve gaza olan gecikmeli tepkiler geçti.

    Değişimi yapalı 10.000km oldu. Aracım şu an 165.000 km de.
    Titreme sorunlarımı gözümü karartıp tüm şanzıman ve motor takozlarını değiştirerek çözdüm,mutluyum doğru harcama nihayet yapıldı.
    Sürüyle yetkili yetkisiz servis ''şanzımandandır'' demişti,değilmiş.
    Kasada pedallar ve direksiyonda en küçük titreşim yok.

    Rampa çıkarken çok hafif vuruntu alıyorum bazen..Bu bir aşınma işareti midir? Vites geçişlerini hiç hissetmiyorum,hissetsem de vuruntu yok.Dur kalklı düşük hızlarda bazen kararsız kalabiliyor acaba normal midir?.Bazen vitesi geciktiriyor yani devirim düşük giderken gazı yumuşak verirsem vites atıp düşük devir devam ediyor...Ben bunu vites modu adaptif,buna bağlıyorum.Seri sürüşlerde bu olay yok,tepkime süresi hiç yok.

    Diğer öğrenmek istediklerim;

    Çıkan ile konan yağ arasında eksiklik çok fazlaydı...Zarar verip vermediğini sürüş testi ile anlayabilir miyim?

    Değişim esnasında içinde kalan (mini cooper cvt yağı) eski yağ,sarı renkli yeni yağla karıştı.

    Yağ karakterleri aynı mıdır acaba? ( Eski yağın kodunu bilmiyorum.Yeni yağ servisin koyduğu yağ.)

    Bu bir sorun oluştursaydı 12.000 km de olur muydu yoksa zamanla da olabilir mi ?

    Olan olmuş mudur? Alabileceğim bir önlem var mı?

    Makine ile komple bir değişim mi yaptırmalıyım ?

    Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    sayın level123,


    sadece otomatik şanzımanlı diye arada bu kadar tüketim farkı olmaz.bu kesinlikle normal değil ve bu farkın sebebi araştırılmalıdır.. bence araçta başka bir sıkıntı var.


    blueeffect,

    anormal titreşimler meydana geldiğinde her zaman ilk olarak motor kulakları kontrol edilmelidir.5 seneden sonra kulaklar artık esnekliklerini yitirir ve en sonunda çatlar ya da kopar.. boşu boşuna zaman kaybetmişsiniz.. eğer araca konulan şanzıman yağı dexron3 ise sorun yok.. keşke yağ kutusuna baksaydınız.. bunu değişim yapan servisten isteme hakkınız var. eski yağ boşaltılırken eğer makine kullanılmazsa doğal olarak bir kısım yağ şanzımanda kalacaktır.. bunun için de yapacak birşey yok..

    Cvt şanzımanda vuruntu hafif bile olsa olmamalıdır.. vuruntunun varlığı her zaman bir sorun göstergesidir.. demek ki revizyon çok profesyonelce yapılmamış.. ki zaten revize edilen çoğu şanzıman bence skisi gibi olmaz.. çok hafif bir vuruntu ise görmezden gelmekten başka çareniz yok..burada en önemli konu vuruntu aynı zamanda çekiş kaybına sebep oluyor mu? araç kalkış ve hızlanmalarda aptallaşıyor mu daha basit ifade ile vites küçültürken ya da büyütürken düşünüyor mu? aslında revizyon yerinde çıkma bir şanzıman takılsa idi çok daha iyi olurdu..

    şanzımana eksik yağ konması fazla yağ konmasındana daha tehlikelidir.. fazla yağ şanzımandan püsktürtme yolu ile atılır..

    eski yağ ile yenisi makine ile değişim olmadıkça karışırı ama yapacak birşey yok..

    revizyondan beri 12,000 km yaoabildiğinzi göre şanzımanda ciddi bir sıkıntı yok.. bence bu aracı gittiği yere kadar kullanın ve bir daha sorun çıkarırsa kurtulmaya bakın.. benim yorumum budur unutmayın araç sıfır bir araç değil sonuçta.. bir de dizel motorlu araçlar şanzımanları özellikle otomatikleri daha çok zorlar... bunun sebebi de yüksek torktur.. dizel bir araca konan otomatik vites sistemi ister cvt,ister dsg ya da başka bir sistem olsun mutlaka güçlendirilmiş olmalıdır ki gelen torkun ağırlığı altında ezilmesin.. bunun örnekleri dsgli Vw araçlarda görüldü...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sayın level123,


    sadece otomatik şanzımanlı diye arada bu kadar tüketim farkı olmaz.bu kesinlikle normal değil ve bu farkın sebebi araştırılmalıdır.. bence araçta başka bir sıkıntı var.


    blueeffect,

    anormal titreşimler meydana geldiğinde her zaman ilk olarak motor kulakları kontrol edilmelidir.5 seneden sonra kulaklar artık esnekliklerini yitirir ve en sonunda çatlar ya da kopar.. boşu boşuna zaman kaybetmişsiniz.. eğer araca konulan şanzıman yağı dexron3 ise sorun yok.. keşke yağ kutusuna baksaydınız.. bunu değişim yapan servisten isteme hakkınız var. eski yağ boşaltılırken eğer makine kullanılmazsa doğal olarak bir kısım yağ şanzımanda kalacaktır.. bunun için de yapacak birşey yok..

    Cvt şanzımanda vuruntu hafif bile olsa olmamalıdır.. vuruntunun varlığı her zaman bir sorun göstergesidir.. demek ki revizyon çok profesyonelce yapılmamış.. ki zaten revize edilen çoğu şanzıman bence skisi gibi olmaz.. çok hafif bir vuruntu ise görmezden gelmekten başka çareniz yok..burada en önemli konu vuruntu aynı zamanda çekiş kaybına sebep oluyor mu? araç kalkış ve hızlanmalarda aptallaşıyor mu daha basit ifade ile vites küçültürken ya da büyütürken düşünüyor mu? aslında revizyon yerinde çıkma bir şanzıman takılsa idi çok daha iyi olurdu..

    şanzımana eksik yağ konması fazla yağ konmasındana daha tehlikelidir.. fazla yağ şanzımandan püsktürtme yolu ile atılır..

    eski yağ ile yenisi makine ile değişim olmadıkça karışırı ama yapacak birşey yok..

    revizyondan beri 12,000 km yaoabildiğinzi göre şanzımanda ciddi bir sıkıntı yok.. bence bu aracı gittiği yere kadar kullanın ve bir daha sorun çıkarırsa kurtulmaya bakın.. benim yorumum budur unutmayın araç sıfır bir araç değil sonuçta.. bir de dizel motorlu araçlar şanzımanları özellikle otomatikleri daha çok zorlar... bunun sebebi de yüksek torktur.. dizel bir araca konan otomatik vites sistemi ister cvt,ister dsg ya da başka bir sistem olsun mutlaka güçlendirilmiş olmalıdır ki gelen torkun ağırlığı altında ezilmesin.. bunun örnekleri dsgli Vw araçlarda görüldü...

    Alıntıları Göster
    sayın Mete usta,

    Öncelikle iyi günler dilerim,formu baştan sona okumama rağmen benim sorunumu içeren yada benzer bir yanıt bulamadığım için bilginize danışma ihtiyacı duydum,yol gösterirseniz çok memnun olurum.

    2006 model,115.000 km'de ,1.6 (102hp) ,tiptronik(dgs değil) vites,lpg'li VW jetta arac sahibiyim,aracımın sorunu vites geçişlerindeki düzensizlik,araç otomatik kullanımda ayağımı gazdan çektiğimde sürekli vites yükseltiyor,örneğin 60 km/s hızla giderken 5 yada 6'ncı vitese geçiyor,devir saati 1000 d/d ya düşmeden vites küçültmüyor,yokuş yukarı bile ayağımı gazdan çeksem devir yüksek olmasa bile bir vites yukarı atıyor,bu geçişler sırasında devir bir anlık rölantiye kadar düşüp normale dönüyor,gaza tekrar bastığımda devir düşük olduğu için 5'den 3'e, 6'dan 4'e atabiliyo,ayağımı gazdan cekmessem vitesler düzenli değişiyor,''S'' modunda yada manuel kullanımda herhangi bir sorun olmuyor,vites geçişleri sorunsuz,cihaza bağladığımızda herhangi bir hata vermedi.aracın sorunu ve sorunun çözümü hakkında yardımınızı bekliyorum.vaktinizi ayırıp bizlere yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flubber06 -- 6 Ekim 2011; 4:46:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flubber06

    sayın Mete usta,

    Öncelikle iyi günler dilerim,formu baştan sona okumama rağmen benim sorunumu içeren yada benzer bir yanıt bulamadığım için bilginize danışma ihtiyacı duydum,yol gösterirseniz çok memnun olurum.

    2006 model,115.000 km'de ,1.6 (102hp) ,tiptronik(dgs değil) vites,lpg'li VW jetta arac sahibiyim,aracımın sorunu vites geçişlerindeki düzensizlik,araç otomatik kullanımda ayağımı gazdan çektiğimde sürekli vites yükseltiyor,örneğin 60 km/s hızla giderken 5 yada 6'ncı vitese geçiyor,devir saati 1000 d/d ya düşmeden vites küçültmüyor,yokuş yukarı bile ayağımı gazdan çeksem devir yüksek olmasa bile bir vites yukarı atıyor,bu geçişler sırasında devir bir anlık rölantiye kadar düşüp normale dönüyor,gaza tekrar bastığımda devir düşük olduğu için 5'den 3'e, 6'dan 4'e atabiliyo,ayağımı gazdan cekmessem vitesler düzenli değişiyor,''S'' modunda yada manuel kullanımda herhangi bir sorun olmuyor,vites geçişleri sorunsuz,cihaza bağladığımızda herhangi bir hata vermedi.aracın sorunu ve sorunun çözümü hakkında yardımınızı bekliyorum.vaktinizi ayırıp bizlere yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    sayın flubber06,


    Vw araçları çok bilmem .ama anlattıklarınıza göre bir sorun var gibi.. ben size ilk olarak çoğu arkadaşa önerdiğim şeyi önereceğim.. 115 bin km ve 5 senelik bir araçta bence şanzıman yağı değişim zamanı gelmiştir.ben bu sorunun eskiyen yağ ile ilgili olduğunu düşünüyorum.. yağınızı değiştirtin daha sonra duruma göre bana tekrar yazın.. vites sisteminin sorunsuz çalışması kutu içindeki yağın iyi durumda olmasına bağlıdır.. bu sistemdeki yağ sadece yağlama yapmaz sistemin oluşturduğu basınç ile beraber doğru zamanda viteslerin büyümesini ve küçülmesini sağlar.. sizde küçültmede sorun var.. dediğim gibi bence yağı yenileyin ve tekrar deneme yapın bence sorun düzelecektir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sayın flubber06,


    Vw araçları çok bilmem .ama anlattıklarınıza göre bir sorun var gibi.. ben size ilk olarak çoğu arkadaşa önerdiğim şeyi önereceğim.. 115 bin km ve 5 senelik bir araçta bence şanzıman yağı değişim zamanı gelmiştir.ben bu sorunun eskiyen yağ ile ilgili olduğunu düşünüyorum.. yağınızı değiştirtin daha sonra duruma göre bana tekrar yazın.. vites sisteminin sorunsuz çalışması kutu içindeki yağın iyi durumda olmasına bağlıdır.. bu sistemdeki yağ sadece yağlama yapmaz sistemin oluşturduğu basınç ile beraber doğru zamanda viteslerin büyümesini ve küçülmesini sağlar.. sizde küçültmede sorun var.. dediğim gibi bence yağı yenileyin ve tekrar deneme yapın bence sorun düzelecektir..

    Alıntıları Göster
    Sayın Meteg, mesajınıza teşekkür ederim.

    Biraz dağınık yazdığımdan tam anlaşılamadım,düzeltmek isterim:
    Araç 70.000 de iken şanzıman revizyon görmüş.Ben bu aracı 110.000 de satın aldım,aldığımda gidişi muazzamdı,titreşim normaldi.120.000 de ağır bakımlar sırasında ilk şanzıman yağ değişimimi yaptırdım.Yapılan işlem sağlıksızmış bunu şimdi anlıyorum.

    İlk sorunlu yağ değişimimin ardından bir süre sonra gaza geç tepki ve bazen gaz yememe yapıyordu sonra titremeler başladı.Bu şekilde ( bilmediğimden ) 1.5 yıl 45.000 km kullandım.

    Konulan yağ cvt yağı ama eksikmiş çünkü ikinci kez 155.000 km de yağ değiştirdiğimde çıkan yağdan ortalama 2 lt daha fazla yağ konunca ustası tamamdır dedi.Eksik yağdan aşınma olsa filtrede çapak olur muydu? yoksa fiziksel bi yamukluğa mı yol açardı?.İkinci yağ değişiminden sonra gaz yememe ve gecikmeler düzeldi.Titremeleri de çok az fark etti ama motor kulaklarını değiştirdiğimde tamamen düzeldi.

    Şu an 167.000 km deyim.Vites geçişlerimde sorun yok gibi,herşey yolunda görünüyor sadece rampa yukarı tırmanırken alttan hafif tıkırtı gibi ama ses şeklinde değil sallantı şeklinde birşey hissediyorum. Yapabileceğim bir sürüş testi var mıdır ?
    Birde üst kulakları orjinal taktırdığımdan külfeti ağır oldu,usta ''alt kulak iyi durumda hem bu kulak sadece ilk kalkışta işlev yapar'' dedi.
    Rampa yukarı çıkarken,alt kulakta yük olur mu?

    Tribünde balans kaçıklığı olsa bu dediğim sorunu hep mi tekrar eder acaba? Titreşimleri ararken birkaç yer trübünler -sanırım tork konvertörü- demişti.
    Işık yakmadan veya bozulmadan şanzıman açtırmak da olmaz.
    Sorunumu bilirsem ileride rahat hareket edebilirim.

    Bu sebeple size danışmak istedim.
    Çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_cenk

    Sayın Meteg, mesajınıza teşekkür ederim.

    Biraz dağınık yazdığımdan tam anlaşılamadım,düzeltmek isterim:
    Araç 70.000 de iken şanzıman revizyon görmüş.Ben bu aracı 110.000 de satın aldım,aldığımda gidişi muazzamdı,titreşim normaldi.120.000 de ağır bakımlar sırasında ilk şanzıman yağ değişimimi yaptırdım.Yapılan işlem sağlıksızmış bunu şimdi anlıyorum.

    İlk sorunlu yağ değişimimin ardından bir süre sonra gaza geç tepki ve bazen gaz yememe yapıyordu sonra titremeler başladı.Bu şekilde ( bilmediğimden ) 1.5 yıl 45.000 km kullandım.

    Konulan yağ cvt yağı ama eksikmiş çünkü ikinci kez 155.000 km de yağ değiştirdiğimde çıkan yağdan ortalama 2 lt daha fazla yağ konunca ustası tamamdır dedi.Eksik yağdan aşınma olsa filtrede çapak olur muydu? yoksa fiziksel bi yamukluğa mı yol açardı?.İkinci yağ değişiminden sonra gaz yememe ve gecikmeler düzeldi.Titremeleri de çok az fark etti ama motor kulaklarını değiştirdiğimde tamamen düzeldi.

    Şu an 167.000 km deyim.Vites geçişlerimde sorun yok gibi,herşey yolunda görünüyor sadece rampa yukarı tırmanırken alttan hafif tıkırtı gibi ama ses şeklinde değil sallantı şeklinde birşey hissediyorum. Yapabileceğim bir sürüş testi var mıdır ?
    Birde üst kulakları orjinal taktırdığımdan külfeti ağır oldu,usta ''alt kulak iyi durumda hem bu kulak sadece ilk kalkışta işlev yapar'' dedi.
    Rampa yukarı çıkarken,alt kulakta yük olur mu?

    Tribünde balans kaçıklığı olsa bu dediğim sorunu hep mi tekrar eder acaba? Titreşimleri ararken birkaç yer trübünler -sanırım tork konvertörü- demişti.
    Işık yakmadan veya bozulmadan şanzıman açtırmak da olmaz.
    Sorunumu bilirsem ileride rahat hareket edebilirim.

    Bu sebeple size danışmak istedim.
    Çok teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    sayın blueeffect,


    keşke alt kulak da değişseymiş bence rampa çıkarken bu kulağa da haliyle yük biner.. benim size anlatmak istediğim şey revizyon görmüş şanzımanlı bir araç olduğunu öğrendiğinizde keşke aracı almasaydınız.. revizyon şanzımanın kullanım süresini biraz daha uzatır ama eninde sonunda en geç 1-2 senede ıskartaya çıkar.. çıkmasa bile asla revizyon öncesi halindeki gibi sağlıklı olamaz..

    tıkırtı konusunda ise yorum yapmak çok zor.. çünkü bu tarz sorunlarda aracı da görmek lazım ve sesi birebir duyarak test etmek gerekir aracı.buradan sadece tahmin ile şundandır bundandır desem size yalan söylemiş olurum.. eğer tork konvertörü de sorunlu ise o zaman artık bu şanzımanın değişmesi kaçınılmaz demektir.. ama unutmayın eğer sorunlu ise diyorum ki sorunludur diyebilmek için testler gerekir(özel cihazlar ile yapılan basınç ve zorlama testleri.. kesin bir yargıaya varmak için bir ford servisinden bu testler için randevu alıp yaptırabilirsin.. en azından kafanızda soru işareti kalmaz..




  • 
Sayfa: önceki 128129130131132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.