Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (118. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    ustam kolay gelsin.. ben engelliyim ve aracım da engelli aracı... 20 gündür arabaya binemiyorum.. lütfen bana bi yardımcı olun...kafam çok karıştı..

    2001 model ford focus ambiente 1.6 otomatik vites aracımın şanzıman arıza lambası yanıyor ve viteslerde vuruntu var... araç 1. vitese hiç geçmiyor ... geri vitesine bazen attığımda çok geç geçiyor...

    diğer viteslerde vuruntulu geçişler dışında herhangi bi sıkıntı yok ... vites 2-3-4 ve 4-3-2 çalışıyor ... 1. vitese hiç geçmiyor...
    4. viteste kick down yaptığımda 3 e geçiyor onda da bi sıkıntı yok...

    aracım 250.000 km de .. daha önce hiç tamir gördümü bilmiyorum ...ben aldığımda şunları yaptım...

    atiker sıralı sistem lpg taktırdım 1 ay sonra benzinsizlikten benzin pompası yandı... değiştirdim... aynı gün arabanın motor ve şanzıman yağınıda değiştirdim..
    motor yağı: 10/40
    şanzıman yağı: starpet hidrolik direksiyon yağı - bidonun arkasında otomatik vitesler için yazıyordu... (bu yağı ne kadarda ustaya koyma dedimse ben daha önce çok koydum bişe olmaz dedi)

    bu olanlardan 2-3 gün sonra aracımı çalıştırmak için marşa bastım.. anında sigorta patlattı ve aracın göstergeleri gitti lpg ışığına varana kadar söndü araç hiç çalışmaz hale geldi... bi kaçtane daha sigorta denedik hepsini patlattı...
    en sonunda abim sigortaya bakır tel dolayıp takmış.. araç hiç sigorta attıramadı tabi :)öylece biniyorduk 4 gün sonrada şanzıman arıza lambası yanmaya başladı... viteslerde vuruntu yapmaya başladı... tuttum aracı özel servise götürdüm... servis bu arabanın arızası elektriksel dedi... bir yerde şahse var dedi...
    elektrikçiye götürdüm onlarda arabayı cihaza bağlayarak baktılar ... ŞANZIMAN KADEME SANSÖR DEVRESİ arızası dediler...
    bu parça nedir ne işe yarar değişmesi kaça mal olur bilmiyorum.... daha doğrusu aracımın arızasını tam olarak anlayamadım bile her birisi farklı bişey söylüyor... ümidim sizsiniz

    not: aracımın şanzıman karter tapası olmadığı için yağcı bi pompayla 2 litre çekebildi içinden.... onun yerine ise ATF DEXRON 3 koydum ..aracımda çokta olsa düzelme var ama yinede vuruntu rahatsız edici bi şekilde devam ediyor...


    Şanzıman yağını Dexron3 İle değiştirdim... arabamın viteslerinde hafiften yumuşama var... ama sorun haala çözülmedi...

    bilgisayara bağlattığımda ''şanzıman kademe sansör devresi '' arızası yazıyor.. arıza kodunu siliyoruz tekrar çıkıyor...

    arabamda başka bir arıza daha var... yolda seyir halindeyken göstergeler kafayı yiyor... devir saati km saati sona dayanıyor... duruyor ondan sonra tüm göstergeler sönüyor komple gidiyor... araba çukura falan düştüğünde geri geliyo ... şahsemi var acaba bi yerde...

    sansör devresi arızası şahseden dolayı kaynaklanırmı... şahse sorununu çözsek sansör arızası otomatikman ortadan kalkarmı?


    Aracınızda olağanüstü birşeylerin olduğu kesin. Eğer şase varsa kademe sensör arızası da bundan dolayı çıkıyor olabilir. Siz öncelikle o şaseyi buldurup düzelttirin ve ondan sonra tekrar kontrol ettirin bakalım tekrar arıza kaydı çıkacak mı?




  • Merhaba meteg ustam, sanırım tatildesiniz ancak siz ya da başka uzman bir kişi sorunumu yorumlarsa memnun olacağım.
    Aracım 1997 model tork konvertörlü 4 ileri tam otomatik şanzımana sahip Subaru Legacy 2.5 Gx AWD. Şanzımandan genel olarak memnunum. Yağımı çubuktan düzenli olarak kontrol ediyorum, renk vişne suyu rengi, kokusu normal ve eksiltmiyor. Hiçbir elektronik arıza sinyali de almıyorum. Şanzımanım genelde normal, mesela soğukken ilk kalkışta biraz yüksek devirlerde vites atıyor ve ısınınca normal programa geçiyor, normal şekilde kick-down yapıyor, R'ye geçme süreleri ve yokuşta tutunma güzel, kar ve sportif kullanım fonksiyonları çalışıyor, vb.

    Sorun-şüphelerime gelince;
    1- Araç özellikle 70-80 üzeri hızlarda e-5 gibi gaz verilip-kesilen-fren yapılan trafikte kullanılırken şanzıman sanki bazen silkeliyor-şaşırıyor yani birkaç saniyede 2 kez filan vites düşürüp yükseltiyor gibi yapıyor, devir saati oynuyor aşağı-yukarı (ya da tork konvertörü kilitleyip açıyor, anlayamıyorum.)
    2- Özellikle yazın sık dur-kalklı trafikte 1'den 2'ye epey sarsıntılı geçiyor, vites küçültmede ve diğer viteslerde bu sıkıntı yok.
    3- Bazen yüksek hızla giderken gaz kesip bayağı yavaşlayıp tekrar gaza basınca oldukça sarsıntılı ve arkadan gelen mekanik bir dişli sesi gibi sesle 4-3 ya da 3-2 arası vites düşürüyor.

    Sizce bunlar sorun mudur? Yoksa tork konvertörlü klasik otomatiklerin çalışma tarzından mı ileri gelmektedir?

    Bu arada 60.000 kilometrede bir ATF yağ-filtre değişimi gerektiğini size kıyasla yeni öğrendim, çünkü servis yıllarca ben ısrarla sordukça beni de bu yağ ömürlük diyerek oyaladı. Açıkçası tam bir değişim yaptım diyemem bugüne kadar. Ancak bir kez çubuk o-ringi ve alt kapak contasında sorun olmuştu ve o dönem şanzımanım çok yağ kaybetti, ben de yaptırana dek çok dikkat edip neredeyse her gün kontrol ederek bagajda yağ ve huniyle gezdim (ama asla yağsız bırakmadım şanzımanı) ve nereden baksak 4-5 litre yağ ekledim, aslında sanırım bir nevi yağı da tazeledim o süreçte çünkü şanzımanım zaten 9.5 litre ATF alıyor Ancak şanzıman yağ filtremin maalesef hiç değişmediği biliyorum :(

    Geçmişteki alt kapak conta sorunumda o sıra acilen bulamadığımız için sıvı conta konduğundan şu an damlalar şeklinde az da olsa yine sızıntım var. Şimdi orijinal conta kiti tedarik edip yenilemeyi planlıyorum. Hazır alt kapağı açmışken ATF filtresini ve ATF'yi de komple yenilemek istiyorum. Hatta yukarıdaki sıkıntılarım için yararı olabilir diye solenoid valfleri de temizletmek istiyorum.

    İşte bu noktada değerli fikirlerinize ihtiyacım var. Sizce yukarıda 3 madde olarak sıraladığım olaylarla ATF yenilenmesinin ve filtre değişiminin bir bağlantısı olabilir mi? Bunları yaparsam iyileşme görür müyüm?

    ATF'yi nasıl tamamen yenileyebilirim? Çünkü alt kapağı açsam bile sanırım bir kısmı içeride kalacak? Filtre değişimi zor mudur? Flush-makinayla tam değişim yapan bir yer mi bulmam lazım (bazıları da bu flush olayının özellikle Subaru şanzımanlarda önerilmediğini söylüyor?) Solenoid valf temizliğini önerir misiniz? Önerirseniz nasıl yapılır? İşçiliği çok mudur? Aracımın kılavuzunda ATF 3 kullanmam gerektiği yazılı. Tam sentetik ATF 3 yağı koysam sorun olur mu?

    Yanıtlarınıza şimdiden çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ronsard -- 1 Ağustos 2011; 15:16:22 >




  • Üstadım yine ben,
    Sanırım durduk yere aracın huzurunu bozduk. Aracımı geçen yıl ikinci el olarak almıştım. Peugeot 307 otomatik 2004 model. Şanzıman yağının tam olarak ne zaman değiştirildiğini bilmediğim için kafam rahat olsun diye servise gidip yağını değiştirttim. 15-20 gün kadar oluyor. mobil LT 71141 koydular.
    Mesele bundan sonra başladı. Araç ısındığı zaman tahminen 20-30km yol yapınca D konumundan manuel konuma almak istediğimde vites kolu manuel kısımda olmasına rağmen gösterge ekranında D yazmaya devam ediyor. Araç özellikle 3. vitesten 4. vitese geçmek için 4000 deviri bulmayı bekliyor. Ancak 2000 devir üzerindeyken KAR ( * ) moduna aldığımda normale dönüyor. Bu anlattıklarım gerçekleştiği esnada vuruntu vs yok aslında gayet normal gibi görünüyor ara vitesler falan rahat bir şekilde görülebiliyor. Yalnız dikkatimi çeken şey bütün bunlar olurken aracın hararet göstergesi 100 derece ile 90 derece arasında normalde 80-90 arasında olması gerekiyor.

    Bir de bu gün aracın marş motoru arıza yaptı lifte kaldırdığımızda gördüğüm manzara berbattı. Şanzımanda yağ kaçağı var. Yukarıda bahsettiğim yağ değişiminden önce pırıl pırıldı. En ufak bir terletme dahi yoktu. Nasıl oldu anlamadım ama problemim bu.
    Aracı kullanmaya devam ediyorum ama zarar görmesinden de korkuyorum açıkçası. Ne önerirsiniz. Tokat civarında Samsun da olabilir tanıdığınız işinin ehli bir otomatik şanzımancı var mıdır?

    NOT: Arkadaşlara önerim sakın ola ki otomatik şanzıman bakımı için Tokattaki yetkili servise gitmeyin. Ustaları bi halttan anlamıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    ustam kolay gelsin.. ben engelliyim ve aracım da engelli aracı... 20 gündür arabaya binemiyorum.. lütfen bana bi yardımcı olun...kafam çok karıştı..

    2001 model ford focus ambiente 1.6 otomatik vites aracımın şanzıman arıza lambası yanıyor ve viteslerde vuruntu var... araç 1. vitese hiç geçmiyor ... geri vitesine bazen attığımda çok geç geçiyor...

    diğer viteslerde vuruntulu geçişler dışında herhangi bi sıkıntı yok ... vites 2-3-4 ve 4-3-2 çalışıyor ... 1. vitese hiç geçmiyor...
    4. viteste kick down yaptığımda 3 e geçiyor onda da bi sıkıntı yok...

    aracım 250.000 km de .. daha önce hiç tamir gördümü bilmiyorum ...ben aldığımda şunları yaptım...

    atiker sıralı sistem lpg taktırdım 1 ay sonra benzinsizlikten benzin pompası yandı... değiştirdim... aynı gün arabanın motor ve şanzıman yağınıda değiştirdim..
    motor yağı: 10/40
    şanzıman yağı: starpet hidrolik direksiyon yağı - bidonun arkasında otomatik vitesler için yazıyordu... (bu yağı ne kadarda ustaya koyma dedimse ben daha önce çok koydum bişe olmaz dedi)

    bu olanlardan 2-3 gün sonra aracımı çalıştırmak için marşa bastım.. anında sigorta patlattı ve aracın göstergeleri gitti lpg ışığına varana kadar söndü araç hiç çalışmaz hale geldi... bi kaçtane daha sigorta denedik hepsini patlattı...
    en sonunda abim sigortaya bakır tel dolayıp takmış.. araç hiç sigorta attıramadı tabi :)öylece biniyorduk 4 gün sonrada şanzıman arıza lambası yanmaya başladı... viteslerde vuruntu yapmaya başladı... tuttum aracı özel servise götürdüm... servis bu arabanın arızası elektriksel dedi... bir yerde şahse var dedi...
    elektrikçiye götürdüm onlarda arabayı cihaza bağlayarak baktılar ... ŞANZIMAN KADEME SANSÖR DEVRESİ arızası dediler...
    bu parça nedir ne işe yarar değişmesi kaça mal olur bilmiyorum.... daha doğrusu aracımın arızasını tam olarak anlayamadım bile her birisi farklı bişey söylüyor... ümidim sizsiniz

    not: aracımın şanzıman karter tapası olmadığı için yağcı bi pompayla 2 litre çekebildi içinden.... onun yerine ise ATF DEXRON 3 koydum ..aracımda çokta olsa düzelme var ama yinede vuruntu rahatsız edici bi şekilde devam ediyor...


    Şanzıman yağını Dexron3 İle değiştirdim... arabamın viteslerinde hafiften yumuşama var... ama sorun haala çözülmedi...

    bilgisayara bağlattığımda ''şanzıman kademe sansör devresi '' arızası yazıyor.. arıza kodunu siliyoruz tekrar çıkıyor...

    arabamda başka bir arıza daha var... yolda seyir halindeyken göstergeler kafayı yiyor... devir saati km saati sona dayanıyor... duruyor ondan sonra tüm göstergeler sönüyor komple gidiyor... araba çukura falan düştüğünde geri geliyo ... şahsemi var acaba bi yerde...

    sansör devresi arızası şahseden dolayı kaynaklanırmı... şahse sorununu çözsek sansör arızası otomatikman ortadan kalkarmı?


    Aracınızda olağanüstü birşeylerin olduğu kesin. Eğer şase varsa kademe sensör arızası da bundan dolayı çıkıyor olabilir. Siz öncelikle o şaseyi buldurup düzelttirin ve ondan sonra tekrar kontrol ettirin bakalım tekrar arıza kaydı çıkacak mı?


    Aracımdaki elektrik sorunu çözüldü...

    proble akü kutup başlarındaki temassızlıktan vede arka stop lambasındaki ampul yataklarından şahse yapıyormuş.... bunlar tamir edildi...

    ama aracımdaki sarsıntı haala devam ediyor... özellikle geri vitese bazen çok geç geçiyor bazen geçmesi için ileri geri vites değiştiriyorum öyle geçiyor...

    1-2 viteslere manuel olarak attığımda araç haala D konumunda devam ediyor...

    düz yolda manuel 1 e yada 2 ye atıyorum arabam D konumundaymış gibi otomatik 1-2-3-4 değiştiriyor...

    bilgisayara yne bağlattım aynı arızayı verdi...( şanzıman kademe sansör devresi)

    bu sansör devresi şanzımanın içindemi dışındamı tamiri veya değişimi ne kadara mal olur bize...

    ustam gerçekten arabadan çok soğudum bu sorunu nasıl düzeltebilirim ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    ustam kolay gelsin.. ben engelliyim ve aracım da engelli aracı... 20 gündür arabaya binemiyorum.. lütfen bana bi yardımcı olun...kafam çok karıştı..

    2001 model ford focus ambiente 1.6 otomatik vites aracımın şanzıman arıza lambası yanıyor ve viteslerde vuruntu var... araç 1. vitese hiç geçmiyor ... geri vitesine bazen attığımda çok geç geçiyor...

    diğer viteslerde vuruntulu geçişler dışında herhangi bi sıkıntı yok ... vites 2-3-4 ve 4-3-2 çalışıyor ... 1. vitese hiç geçmiyor...
    4. viteste kick down yaptığımda 3 e geçiyor onda da bi sıkıntı yok...

    aracım 250.000 km de .. daha önce hiç tamir gördümü bilmiyorum ...ben aldığımda şunları yaptım...

    atiker sıralı sistem lpg taktırdım 1 ay sonra benzinsizlikten benzin pompası yandı... değiştirdim... aynı gün arabanın motor ve şanzıman yağınıda değiştirdim..
    motor yağı: 10/40
    şanzıman yağı: starpet hidrolik direksiyon yağı - bidonun arkasında otomatik vitesler için yazıyordu... (bu yağı ne kadarda ustaya koyma dedimse ben daha önce çok koydum bişe olmaz dedi)

    bu olanlardan 2-3 gün sonra aracımı çalıştırmak için marşa bastım.. anında sigorta patlattı ve aracın göstergeleri gitti lpg ışığına varana kadar söndü araç hiç çalışmaz hale geldi... bi kaçtane daha sigorta denedik hepsini patlattı...
    en sonunda abim sigortaya bakır tel dolayıp takmış.. araç hiç sigorta attıramadı tabi :)öylece biniyorduk 4 gün sonrada şanzıman arıza lambası yanmaya başladı... viteslerde vuruntu yapmaya başladı... tuttum aracı özel servise götürdüm... servis bu arabanın arızası elektriksel dedi... bir yerde şahse var dedi...
    elektrikçiye götürdüm onlarda arabayı cihaza bağlayarak baktılar ... ŞANZIMAN KADEME SANSÖR DEVRESİ arızası dediler...
    bu parça nedir ne işe yarar değişmesi kaça mal olur bilmiyorum.... daha doğrusu aracımın arızasını tam olarak anlayamadım bile her birisi farklı bişey söylüyor... ümidim sizsiniz

    not: aracımın şanzıman karter tapası olmadığı için yağcı bi pompayla 2 litre çekebildi içinden.... onun yerine ise ATF DEXRON 3 koydum ..aracımda çokta olsa düzelme var ama yinede vuruntu rahatsız edici bi şekilde devam ediyor...


    Şanzıman yağını Dexron3 İle değiştirdim... arabamın viteslerinde hafiften yumuşama var... ama sorun haala çözülmedi...

    bilgisayara bağlattığımda ''şanzıman kademe sansör devresi '' arızası yazıyor.. arıza kodunu siliyoruz tekrar çıkıyor...

    arabamda başka bir arıza daha var... yolda seyir halindeyken göstergeler kafayı yiyor... devir saati km saati sona dayanıyor... duruyor ondan sonra tüm göstergeler sönüyor komple gidiyor... araba çukura falan düştüğünde geri geliyo ... şahsemi var acaba bi yerde...

    sansör devresi arızası şahseden dolayı kaynaklanırmı... şahse sorununu çözsek sansör arızası otomatikman ortadan kalkarmı?


    Aracınızda olağanüstü birşeylerin olduğu kesin. Eğer şase varsa kademe sensör arızası da bundan dolayı çıkıyor olabilir. Siz öncelikle o şaseyi buldurup düzelttirin ve ondan sonra tekrar kontrol ettirin bakalım tekrar arıza kaydı çıkacak mı?


    Aracımdaki elektrik sorunu çözüldü...

    proble akü kutup başlarındaki temassızlıktan vede arka stop lambasındaki ampul yataklarından şahse yapıyormuş.... bunlar tamir edildi...

    ama aracımdaki sarsıntı haala devam ediyor... özellikle geri vitese bazen çok geç geçiyor bazen geçmesi için ileri geri vites değiştiriyorum öyle geçiyor...

    1-2 viteslere manuel olarak attığımda araç haala D konumunda devam ediyor...

    düz yolda manuel 1 e yada 2 ye atıyorum arabam D konumundaymış gibi otomatik 1-2-3-4 değiştiriyor...

    bilgisayara yne bağlattım aynı arızayı verdi...( şanzıman kademe sansör devresi)

    bu sansör devresi şanzımanın içindemi dışındamı tamiri veya değişimi ne kadara mal olur bize...

    ustam gerçekten arabadan çok soğudum bu sorunu nasıl düzeltebilirim ...


    Şanzımanın sanırım beyni sulanmış. İyi bir şanzımancıya giderek sorunun kaynağını ve çözüm önerilerine kulak vermeniz gerekecek.




  • slm arakadaşlar bende 87 model 1.8 çift karbüratör otomatik honda prelut arabavar şimdiye kadar gayette iyiydi ama şimdi araç hep ileri gidiyo ve anaryaya girmiyo aynızamanda giderkende vites yükselmiyove düşürmüyo sanırım 3cü viteste takılı kalmış 80km hızı bulunca 4bindevirde bagırmaya başlıyo yardımcı olursanız sevinirim
  • slmlar aracım normal giderken bir defadan gerivitese girmemeye başladı şimdi konumu nereye getirirsem getireyim hep ileri gidiyo 2 D3 D4 R N P HEPSİ İLERİ VE SANIRIM 3VİTESTE TAKILI KALMIŞ 4BİN DEVİRİ BULUP 80KM ÇIKINCA BAGIRIYO VE VİTES DÜŞMÜYO ÇIKMIYO MARKA:HONDA PRELUDE MODEL:1987 TRAFİGE ÇIKIŞ:1997 MUHTEMELEN İLK ŞANZUMAN ARIZASI YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM SAYGILAR
  • seymen79,

    aracınız nadir bulunan ve rastlanan bir araçtır.. bu araçta elektronik vana yani solenoid varmıdır emin değilim ama eğer varsa 4.cü vitesi kontrol eden solenoidde sorun vardır.yok eğer klasik tip hidrolik şanzıman ise 4. vitesi kontrol eden balatada sorun olabilir.ama uzaktan tahmin ile bu sorunu çözmek zor olabilir.

    bilsem80 nickli arkadaşım,


    kademe yani konum sensörü aracın ecusuna aracın hangi viteste olduğunu bildirir ve ecu ile senkronize çalışır.. geri viteste geri lambalarını yakar N konumunda aracın hareket etmemesini sağlar ve N ve P haricinde aracın motorunun çalışmasına engel olur.. ecunun hattan ateşleme sisteminin motor devrini ayarlamasına kadar varan türlü görevleri vardır.. siz bence bu parçayı değiştirin.. yazınız çok uzun olduğu için özetlemeye çalıştım durumu..

    kapagan size bahsettiğiniz illerde önerebileceğim bir usta ne yazık ki yok.. ama elektronik bir sorun olduğu kesin.. bir de şanzımana gereğinden fazla yağ konuldu ise püskürme yapıyor olabilir.. bu durumu da siz sızıntı sanmış olabilirsiniz..

    sayın ronsard,

    hararet yükseldikçe şanzıman içindeki yağ da fazla ısınır.. ve vitesler sanki vuruntulu gibi hissedilebilir.bu durum özellikle düşük hızlarda sürüşlerde daha çok görülür.fakat vites geçişlerinin daha fazla hissedilmesinin tek sebebi şanzıman değildir.motor kompresyonunda olabilecek kayıplar da vites geçişlerini daha sertmiş gibi algılamanıza sebep olur.bu durumu engellemenin tek yolu tam sentetik yağ kullanmak ve aracın motorunda bir güç kaybı olmadığından emin olmaktır.sızıntı konusuna gelirsek şanzıman contaları da zamanla esnekliklerini kaybedip sertleşir ve aradan yağ sızabilir.. bu durum da yenileme ile düzelecektir..

    ahmetcetil,


    bence sizin sorununuz şanzıman ile ilgili değil motor veya ateşleme sistemi ile ilgili..


    tori,

    cevabınızı geç verebiliyorum artık kusura bakmayın, aracınıza eğer doğru yağ kondu ise sorun edecek bir durum yok.. fazla yağı araç püskürterek atacaktır.. birşey yapmanız gerekmez


    yesilcam nickli arkadaş,

    ömürlük yağ diye birşey yoktur.ben yazmaktan yoruldum ama servisler sizlere yalan söylemekten yorulmamış.. yaşadığınız vites küçülmeme sorununun tek sebebi değişmeyen yağdır.vuruntu gibi algıladığınız durumunda da sebebi budur.. en kısa zamanda yağı değiştirin..

    neremec,

    bence sizin sorununuz da vites konum sensörü ile ilgili.. durum elektrik arızası ile ilgili olabilir elbette.. bunun için aracı iyi tanıyan birisini bulman gerek...

    albatroshaski,

    bu mümkün ama maliyeti çok uçuk olur ve yapacağınız harcamaya değmez...

    rene54,


    aracınız 1.6 motor mu?


    deeperblue,

    silindir kapak contasında bir kaçak olabilir.. ama bir tahmindir bu kesin öyledir demiyorum.. kompresyon değerlerini kontrol ettirin..

    sayın ser30,

    evet buradaki dexron3 ile aynıdır.. sorun yok...

    sayın preator,

    eşinizin alışkanlığı şanzıman için zararlıdır... bunun dışında bir sorun görmüyorum.. 1800 devirlerde zaten dizel ve turbo olan bir araçta yeterli güç üretilmektedir...

    lord mayros,

    bence sorun şanzıman ile ilgili değil.. aracı iyi tanıyan bir usta veya servis incelemeli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 7 Ağustos 2011; 21:14:49 >




  • öncelikle herkese selamlar. aranıza yeni katıldım. ve benimde 1998 model golf 3 1.6 benzinli otomatik 4 ileri 120.000 de aracım var ve şanzuman yağını ve filtresini daha 112.000 de değiştirdim. sorunun şu ; araç yeni çalıştırılıp yola çıkıldığında 3 ten 4 e geçerken vites değişim zamanı geldiğinde sanırım vitesi önce boşa alıyor gaz verdiğim içinde devir 4000 4500 devirlere kadar çıkıyor sonra 4. vitese öyle geçiyor. tam 4 e atacağı zaman gazı bırakırsam sorunsuz geçiyor. bu olay 1-2 saniyelik bir olay. ama bunu 4-5 kere yapıp bir müddet sonra daha yapmıyor. taki motoru stop edip yeniden çalıştırana kadar. sonra yine aynı. bir müddet sonra kesiyor. acaba sorun ne olabilir. teşekkürler
  • ttuney,


    bana sorarsan sizin vites kutunuzdaki solenoidlerde tutukluluk var.. soleonoidlerin temizlenmesi gerekir daha sonra bir sorun kalmaz.. özellikle yağ değişimi yapılana kadar gecikme olduysa solenoidlerin içinde tıkanma olmuştur.. bence solenoidleri bir temizletin.. soleoidlerin içinden yağ geçtiği kanallar çok dardır ve geciken yağ değişiminde kanal içinde kalıntılara kalabilir..
  • meteg usta;

    Bütün konuyu neredeyse göz attım ama benzer bir sorun bulamadım. Belkide gözümden kaçmıştır. Yardımcı olursanız sevinirim.

    2002 Clio 1.4 16V var 101.000km de

    Araç çok trafik olduğunda, çok dur kalk yapıldığında galiba sizin tabirinizle şanzuman çok ısındığında değişik bir sorun yapıyor. Araç durduğunda, bir daha hareket etmek için ayağınızı frenden kestiğinizde kendi kendine hareket etmiyor. Düz yolda ise duruyor, yokuşta ise geriye kaçırıyor. Biraz gaz verince, çok hafif geçikmeyle birden fırlıyor. hatta biraz fazla gaz verirseniz lastikler azda olsa pati bile çekiyor. Dediğim gibi genelde trafik çok olduğu zamanlar yapıyor. Uzun yoldayken bir sorun çıkarmıyor.
    Aracı 90.000 de almıştık. Şanzuman yağı değişti mi, ne durumda bir bilgim yok. Konuyu okuyunca sayenizde bilinçlendim zaten. Clio larda şanzuman yağı aracın alt kısmındaymış. Şu an şehir dışındayım, istanbula dönünce ilk fırsatta kontrol ettirip gerekirse değişimi yaptırcam. Galiba Atf 3 kullanmam lazım. Onun haricinde aracın ne gibi bir sorunu vardır, neler yapılması gerekir sizce.
    Bir de, aracı bi sanayi sitesinde şanzumancı bir ustaya gösterdim. Revizyon yapılması gerekli dedi. revizyon yapılmadan bir bakım yaparsak 1500 tl revizyon yaparsak 2500tl dedi. Fiyat çok geldiği için yaptırmadım hiç bir şey. Yardımcı olursanız çok sevinirim . Teşekkürler.




  • Merhaba sayin meteg

    2002 model hyundai sonata sahibiyim. vites degisimi gec ve sarsintili olmaya basladi vites degisirken hopluyor bi saniyeligine ayrica motor sesi degisti vites gectikten sonra motor sesi normale donuyor sorun kaynagi ne olabilir ve nasil giderilir? yagini kontrol ettim max seviyesinin biraz ustunde ve pembe renkte ve rengi iyi diye dusunup degistirtmedim tavsiyeniz nedir?

    simdiden tesekkur ederim.
  • vegadj,

    bence şanzımanın sağlıklı olup olmadığından emin olmak için basınç testi yaptırın.. eğer şanzıman iç basıncı sağlıklı değilse bu şanzıman için hiçbir harcama yapmayın ve direkt çıkma şanzıman bakın ya da aracı satın.. basınç testini renault servisleri (özel veya yetkili yapabilir.) her serviste bu testi yapan makine bulunmayabilir bu yüzden bu durumu özellikle belirtin.. test yaptırmak istiyorum deyin şanzıman iç basınç testi...


    saphropit,


    anlattıklarınıza bakılırsa bence solenoidlerde sorun olabilir(tıkanıklık gibi).. bir kontrol ettirin derim...

    duruma göre bana dönüş yaparsınız..
  • Meteg usta sana PM atamıyor muyuz?
  • sayın catalyst,


    forumda geçen sene meydana gelen başka bir konu ile ilgili hakarete varan sözler nedeniyle pm özelliğini kapattım.. mail adresimi sana pm olarak attım.sorunu bekliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 9 Ağustos 2011; 1:11:38 >
  • Merhaba meteg usta burayı forumda otomatik vites ile ilgili konuları araştırırken buldum, bilgi içeren yazılarınızdan dolayı teşekkür ederim, çokca bilgi sahibi oldum..

    Benim 2011 model Kia Cee'd 1.6 crdi Motion A/T aracım var, aracımda bir sorun mu, yoksa çalışma karekteristiği içinde normal sayılan bir durum mu olduğunu kestiremediğim bir sıkıntım var, araç tam otomatik ve 4 ileri, aracımla bir sollama esnasında dip gaz yaptığımda normal olarak vites düşürüyor ancak bu dip gaz devam ettiğinde vites yükseltmesi gereken durumda araç sanki düz vites şanzımanda yarım debriyaj yapar gibi bir duruma geliyor, vitesi yükseltiyor sonra tekrar düşürüyor (bu arada devir bayağı yükseliyor normalde vitesi yükseltse de araç bayılmayacak bir durumda) ve düşürme mi yükseltme mi olduğunu anlamadığım bu durum birkaç kez devam ediyor tabi sarsıntı da cabası ve aracın gidişini bu bayağı törpülüyor, tek çözüm ayağı gazdan çekmek ve herşey normale dönüyor, vites büyüyor.

    Sorunum bundan ibaret araç 15000 de ve hafta sonu Ankarada 15000 bakımına servise gideceğim, sizde takdir edersiniz ki bu tür arızaları yetkili servislere anlatmak zor oluyor, sizce bu anlattığım hadise normal mi, yoksa bir sorun mu, eğer bir sorun ise üzerine düşüp ısrar etmeyi düşünüyorum, çünkü birşey yok deyip başlarından savmaları da imkan dahilinde, cevap verirseniz memnun olurum..

    İyi günler..




  • Hocam merhaba.Aracım 2001 model 133 bin kmde pejo 206 otomatik 1.4 XR olan modeldir.Hangi yağı tavsiye edersiniz? Şanzuman tipi AL4 olması lazım.
  • Sevgili Mete Usta,

    Burada bize zaman ayırıp sorularımızı yanıtladığınız için teşekkür ederim...

    Benim 2001 model Seat İbiza'm var. 130 bin kilometrede. Aracı yeni aldım. Geçmişiyle ilgili bilgim yok. Aracın motoru golf IV ler ile aynı diye biliyorum.

    Araç yola çıktıktan 15-20 km sonra birinci vitestre kalıyor ve kendini korumaya alıyor.. Şanzıman servisine gidip gösterdiğimde araçta tork konvektör ve kü (beyin) hatası verdi. Motor arızaları arasında ise hararet müşürü uyarısı da vardı.

    Şanzıman ustası ve servis ustası aralarında konuyu tartıştıktan sonra aracın ya da şanzımanın beyni ile ilgili bir sorun olduğuna dair görüş bildirdiler. Ancak araç bu arızayı soğukken hiç yapmıyor. Ayrıca araba 2-3 km gitse dahi durduktan hemen sonra fanları çalışıyor. uzun mesafe katettikten sonra arabadan metal, yağ, plastik karışımı bir yanma kokusu geliyor. Vites büyütmeme sorunu olduğunda kenara çekip 4-5 dk. bekliyorum. Vites geçişleri düzeliyor ama zaman zaman düşüşten sonra tekrar yükseltmemeye başlatıyor. Ben de sürekli arabayı dinlendirmek zorunda kalıyorum.

    Acaba hararet müşürü arızalı olduğu için araba kendini düşük viteste bırakarak korumaya alabiliyor mu? Ya da gerçekten de beyin mi bozuk? Yarın başka servislere ve ustalara gideceğim. Onların söylediklerine göre yine size bilgi vereceğim. Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seatibiza -- 14 Ağustos 2011; 19:08:52 >




  • hocam benim sorunum ile ilgili motor ve ateşleme sistemi ile alakalı demişsiniz. 3 sefer bilgisayara bağlattım ancak motor kısmında hiçbir arıza göstermedi. konuyu biraz daha açarsanız sevinirim, nerelere bakmam gerekli? artı bilgisayarda 100 ve 141 nolu hataları veriyor, siliyorlar, ancak ertesi gün aynı hatalar yeniden beliriyor.
  • meteg üzerinden alıntı..

    bilsem80 nickli arkadaşım,


    kademe yani konum sensörü aracın ecusuna aracın hangi viteste olduğunu bildirir ve ecu ile senkronize çalışır.. geri viteste geri lambalarını yakar N konumunda aracın hareket etmemesini sağlar ve N ve P haricinde aracın motorunun çalışmasına engel olur.. ecunun hattan ateşleme sisteminin motor devrini ayarlamasına kadar varan türlü görevleri vardır.. siz bence bu parçayı değiştirin.. yazınız çok uzun olduğu için özetlemeye çalıştım durumu..


    sayın meteg ustam... evet bahsettiğiniz gibi aracımın geri vites lambasıda yanmıyor.. manuel viteslerde çalışmıyor... vede viteslerde vuruntu var...
    bilgisayara bağlattığımda (şanzıman sansör devresi ) arızası veriyor ....

    bu sansör devresi şanzımanın içerisindemi dışındamı..BU parçayı değiştirirsem şanzımandaki vuruntu kaybolurmu... yenisi kaç paradır bana ne kadara mal olur ...




  • 
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.