Şimdi Ara

Efsana Kasa W126 Balinacılar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.364
Cevap
23
Favori
352.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dostum merhaba.

    Öncelikle hoşbuldum. Bende bu forumda benim gibi bu kasa meraklısı olan bir arkadaş bulduğuma çok sevindim.

    Dostum parça konusunu kafana takma. Yıllardır insanlarda bir önyargı var, ''Mercedes bu, parçası pahalıdır'' gibi... Sen bu önyargından kesinlikle kurtulmalısın. Parça fiyatları gayet makul. Sana şöyle bir örnek vereyim. 3 yıl önce dayımda 87 model 300 SE vardı. Aracın benzin pompası arızalanmış ve bu parçayı sanayide 150 liraya değiştirmişler. Aynı dönemde bende 96 model Opel Vectra vardı. Tesadüfen aynı aylarda benzin pompasını bende değiştirdim özel serviste 350 ytl para ödemiştim. Mercedes olmasına rağmen fiyatı çok ucuz. Parça bolluğu konusunda da sıkıntın olmasın. Hangi ildesin bilmiyorum ama İstanbul'da meşhur Aksaray parçacılarından herhangi bir Mercedesçiye git, aradığın ne varsa bulursun ordan. Parçası inanılmaz derecede bol ve ucuz. Ayrıca yan sanayisi de çok gelişmiş. Alternatif marka parçalarda kullanabilirsin.

    Piyasada seninde dediğin gibi 8-15 arasında temizliğine göre çeşit çeşit araba var. Eğer düşünüyorsan mümkün olduğunca temizini bulmaya çalış. Alacağın araba oynanmamış ve LPG takılmamış olsun. Gerçi LPG'siz zor bulursun ama bulursan da kaçırma. Arabayı al LPG'yi kendin tak. Sonra ömürlük binersin arabana.

    Model olarak da 280 ve 300 öneririm sana. Modelin sonundaki harflere göre de özelliği değişiyor. Mesela 280 S karbüratörlüdür, 280 SE enjeksiyonludur, 280 SEL de hem enjeksiyonlu hem de uzun (long) kasadır. Sana burda enjeksiyonlu olan SE ya da SEL modelini tavsiye ederim.

    280 modeli 1980-1985 yılları arasında vardır. 1985 yılından sonra 280 modeli kalkmıştır, 300 modeli ise üretilmeye devam edilmiştir. Model yılına göre 280 ya da 300 tercih et. 1987-1988 alacaksan mecburen 300 alacaksın. Bu araç daha yeni ve daha az yıpranmış olacaktır. Senin açından daha avantajlıdır bu durum bence. 280 alacaksan da temizini bulmaya çalış.

    Bu araçların motorları sorunsuz ve ömürlüktür. LPG ile çok rahat uyum sağlar. 300'ün yakıtı bence LPG ile sakin kullanımda 270-280 ykr ancak yakar. Bu araç için bu yakıt bence gayet iyi.

    Dostum bunların çoğunu belki biliyorsundur ama ben yine de yazayım dedim. Almaya niyetlendiğin arabayı almadan önce bana özelden mesaj atarsan sana yardımcı olabilirim. Hakkından hayırlısı ne ise o olsun. Hayırlı günler...

    Haaa bu arada unutmadan söyliyeyim. Bazı 280'ler düz vites olabiliyor. Sen sakın böyle bir hata yapıp da düz vites alma. Bunların tadı otomatik vitesle çıkar. Şanzumanın sağlamlığını da iyi kontrol et.

    Hoşçakal. Saygılarımla....




  • Selam Hollandadan tum balinacilara

    bende sizler gibi bu balina kasanin hastasiyim bende 420se var 1988 model LPGli ve arabamdan cok ama cok memnunum
    burada arkadas 420 nin tavsiye edilip edilmedigini sormus ben sunu soylemek istiyorum arkadasa kesinlikle tavsiyemdir
    ama tabiki diger arkadaslarin dedigi gibi parcasi zor bulunuyorsa Turkiyede ona birsey diyemem.

    bilgisi olan arkadaslara benim arabada deri koltuk yok deri dusunuyorum Turkiyede fiyatlari nedir bilgisi olan
    bildirirse sevinirim.

    ayrica turkiyede bulamadiginiz parca varsa bana yazarsaniz buradan bulmak icin elimden geleni yaparim
    nede olsa hepimiz balinaciyiz.

    sevgiler.

    Aydin
  • Yani baştan 3.araç'dandı.

     Efsana Kasa W126 Balinacılar
  • Arkadaşlar ben 123 kasa 200 D kullanıcısı olarak sizler gibi gözüm ve gönlüm hep W126 larda bazı satış sitelerine takaslı satış ilanı verdim eğer satabilirsem ilk işim bir 300 SE veya 300 SEL almak 500 SEL lerde hoşuma gidiyor ama masraflı olur diye düşünemiyorum .Bu formda geniş geniş bu konu tartışıldığı bilenler güzel bilgiler verdiği için tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum.Sizler daha gençsiniz ben öyle yorumluyorum ben emekli bir memurum gençliğimizde göremediğimiz, alamadığımız için bu yaşdan sonra merak sardı işte nefis yaşlanmıyor ne yaparsın.Hepinize saygılar sunarım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: halil48

    demir_mert kardeşim doğru ,sorduğum çoğu kişi aynı söylüyor zaten bilhassa fiat yönünden çok yüksek buldum ilgili şahıslada konuştum bir şey yaparım dedi ama pek içim ısınmadı donanım yönünden dolu bir araç .Birde 500 lerin motorları Alimünyum diyorlar hareret yaparsa motor yapılmaz diyorlar ondanda korktum biraz.İyi günler dilerim.



    Hararet problemi bir Mercedes'te genelde en fazla kapak contası yanmasıyla sonuçlanır ki bu arıza için komple motor yapılması gerekmez.. Silindir kapak contası, sübap takımı, iticiler ve gerekirse egzantrik millerinin yenilenmesiyle sorun çözülür ki genelde bu parçaların tümünün değişmesine de gerek kalmaz.. Mercedes motorundan bahsediyoruz arkadaşlar.. 106 GTI değil bu..

    Komple motor yapma işine gelince; eğer motor bloğu, krank mili ve silindir kapağı üzerinde rektifiye gerekirse sorun olabilir.. Sorunun kaynağı parçaların alümünyumdan mamul olması değil rektifiye yapacak ustanın kabiliyetsizliğidir.. Eğer /1000 değerinde rektifiye işlemi iyi kalibre edilmiş cihazlar kullanılarak yapılmaz ise piston yatakları, krank yatağı gibi bölümlerde farklı aşınma değerleri oluşur ve motor vuruntulu çalışır.. Alüminyum döküm demir kadar fazla genleşemeyeceği için bu problem motor optimum ısıya ulaştığında da devam eder ve sorun artarak büyüyen yağ yakma problemine döner.. Sonra da tekrar motor yapılma işlemi gerekir..

    Aynı sorun BMW M52 kodlu motorlarla ilgili başlıklarda da konu olmuştu ve ben yine bunu yazmıştım.. Beceriksiz, bırakın Mercedes motoruna rektifiye yapmayı bakır tepsi kalaylamaktan aciz, cahil ve işgüzar usta milletinin uydurduğu Oto Sanayi Efsaneleri dinlemekten bıktım artık.. İşini iyi yapana gidin, arabanın da ustanın da hakkını verin, otomobilinize keyifle ve güvenle binin.. Bu kadar..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: halil48
    MEC şu W126 ları öve öve bir gün bizede W126 lı yapacaksın.Gerçekten ben bu serilerini seviyorum ama dediğin gibi (Aman abi 8 silindir Km.de 1 milyon yakar gibi sözlerden çekiniyorum) Geçenlerde birisini gördüm hemen yanına yaklaştım 88/500SE tüplü kaç para yakıyor dedim km de 200 ytl dedi doğrumu söyledi bilmiyorum.Neyse Mercedes bineceksen araba onlar diyorum.


    Öncelikle bir 500SE'nin LPG ile km'de 200 krş yakması mümkün değil.. Veya o tankın içindeki LPG değil.. Şehir içi kullanımda bir 500SE km'de 700 krş'u rahatlıkla yakar.. LPG hesabını siz yapın..

    Gerçekten olumlu yorumları hak eden, kaliteli ve kullanımı keyifli araçlardır W126'lar..
    Sonuçta Türkiye koşullarında parça temini, yakıt ve vergi gibi parametreler gözönüne alındığında 280 veya 300 ideal motor hacimleri olarak öne çıkmakta.. 500 biraz daha nadir bulunan bir araç olduğunda parça temini hem sıfır hem de ikinci el fiyatlarıyla kullanıcıyı zorlayabilir.. Kaldı ki donanım olarak da zengin bu araçlarda eskimeye bağlı olarak daha fazla elektronik arıza çıkması da muhtemeldir ( elektrikli şişebilen koltuk, cruise control vs ).Ancak asla temini mümkün olmayan bir parça da sözkonusu değil.. Internet yoluyla yurtdışından da rahatlıkla parça temin edilebilir..
    Bu biraz da aracın sahibinin bu otomobile ne kadar masraf yapmayı göze aldığıyla da alakalı bir durum..

    Ben genelde Coupe otomobillere ilgi duyduğum için V8 hakkında biraz daha bilgi sahibiyim.. Mercedes'in ürettiği Coupe araçlar doğası gereği güçlü motorlarla ve maksimum konfor donanımıyla geldiğinden benim herzaman ilk tercihim olmuştur.. V8 motora sahip bir aracın kullanım keyfi de gerçekten çok farklıdır.. Herşeyden önce elinizin altında ciddi bir tork var.. Belki günümüz araçları kadar kıvrak veya GTI tarzı araçların sıfırdan hızlanma değerlerine sahip olmayabilirler ancak arkanızda bir karavan bile bağlı olsa en ufak bir zorlanma hissetmeden ivmelenebilmek bence gayet keyifli ve güven veren bir his.. Ki bütün bu performansı alırken en ufak bir konfor kaybı yaşamıyor olmanız da ayrı bir artı..

    Eğer bir W126 sahibi olmanıza vesile olursam bundan gerçekten memnuniyet duyarım.. Ancak bu araçların tüm artılarına rağmen en yenisinin 1991 model olduğunu ve alacağınız aracın Türkiye koşullarında kullanıldığını ( ve kullanılmaya devam edeceğini ) hatırlatırım..
    Geçmiş sahipleri tarafından hor kullanılmış, zamanında ve düzgün yerlerde periyodik bakımı yapılmamış, kaza yapmış ve daha kötüsü ucuz yollu onarım yoluna gidilmiş, modifiye adı altında orijinalliği bozulmuş, onarımı pahalı arızaları tamir edilmek yerine o arızaya neden olan özelliklerinin iptali tercih edilmiş araçlar gerçekten başınızı ağrıtır.. Hele bir de benim gibi detaylara aşırı takılan bir kullanıcıysanız işiniz zor..
    Aracı alırken çok ucuza kaçmamak, biraz fazla verip bakımlı ve diri bir araç almak kısacası " alırken kazanmak " bence en mantıklı yoldur..

    Umarım hem bütçenize hem de zevkinize uygun bir W126 bulursunuz..




  • çok güzel araçlar, babamda vardı bunların 500 serisinden, 2. el almıştık, çocukluğum içlerinde geçti... çok param olsa, temiz bir tane alıp (olmayan) koleksiyonuma eklemek isterim... tank gibi aletdi ya mükemmel...
  • dorukocuk, doğru söze ne denir! Benim öyle fazla bilgi ve görgüm yok MERCEDESler konusunda gerçi 8-10 senedir mercedesim var ama nede olsa herşey gençlikte daha başka oluyor.Ben iyi bir öğrenci kabül ediyorum kendimi.Beni aranızda idare edin işte olurmu?
  • merhaba

    biz ufağız diye kimse cevap yazmıyo ha
  • Üç sayfa mesaj var bu topic'de.. Sorularının cevabı dahil pek çok bilgi de var.. Baştan aşağı bir okusan da öyle vursan kafanı taşlara..



    quote:

    Orjinalden alıntı: zselek2008

    abi öyle de ben 300 yada 280 sel almayı düşünüyorum sadece nelere dikkat lazım birileri yazsa çok sevincem !
  • geshu kardeş W126 Efsaneciler hep burada ama ancak yazılanlara bakmakla yetiniyorlar.Ellerinde para olmadığı için(Kendim için söylüyorum) alıp resimlerini forma koyamıyorlar.Fazla bilgimizde yok ancak hergün bakalım EFSANECİ ler ne yazmış diye forma göz atarım.Sağlık olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zselek2008

    abi öyle de ben 300 yada 280 sel almayı düşünüyorum sadece nelere dikkat lazım birileri yazsa çok sevincem !

    Alacaksan 300 SE-SEL al. Onların modeli daha yeni. 280'ler 1985 yılına kadar üretildi. 1985'ten sonra 280 piyasadan kalktı. Yeni araçlarda da o yıldan itibaren ufak tefek makyajlar yapıldı. Benim sana tercihim 87-88-89 300 SE ya da 300 SEL alman. Hem motor, hem yakıt, hem parça bulunabilirliği hem de 2. el de en iyi model bunlar. Alırken dikkat etmen gereken şeyler;

    1- Şanzuman
    2- Kaporta
    3- Motor
    4- Torpido vs vs... bu liste uzayıp gider arkadaşım böyle....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geshu

    yıllık bi milyar vergi bedava kalıo aslında o kadar yakıt parasının yanında. sen 300 se yada sel bak bence. hem 350 milyon yıllık vergi hemde bi lpg taktırırsın paşa paşa binersin ucuza.

    Bu araba benimde dkkatimi çekmişti.1 milyar vegiyi duyunca şimdi vazgeçtim işte...Elimdeki 200D nin kıymetini bileyim boşver.
  • Merhaba arkadaşlar ben de hastayım bu balinaya ama bi karaya vurursa bu balina adamın canını fena yakar.Hele şehirde yaşıyorsanız o devasa boyut günümüz şehirleindeki dar sokaklarda nasıl manevra yapacan nasıl parkedecen.Biz millet olarak yeşilin yanmasına 5 saniye kala kornaya basıyoruz ben balina almışım park etmeye çalışıyom e tabi boyutu büyük olduğu için kolay olmuyo biyandan da trafik biraz sıkışmış benim yüzümden düşün artık bizim insanımızı ne küfürler ederler içlerinden hatta dışlarından bi de şöyle derler ulen araba park etmeyi bilmiyon gitmiş mercedes almışın dingil derler ama bilmiyorki benim balina park ettiğimi düşünemez.Yakıt desen dur kalk trafiğinde 2 tonluk araç dur kalk yapacak.3000 motor vay paşam vay.Bu araca illa binmek istersen şöyle bir durumun olacak bana göre iyi bi emekli maaşı sakin küçük bir kasaba her yere yayan gidebildiğin. bahçeli bir evin bahçede garajın.Ara da bi garajdan çıkartıp dolaştığın pikniğe felan gittiğin bir hayatın olacak.Yanlışmıyım arkadaşlar.




  • slm arkadaş kusura bakmayın ama ben söyledıklerınıze hıç katılmıyom (w126 280se ) bende var parça sorunu desenız hıçde pahalı degıl yakıta gelınce 280 yada 290 yakan bır araba cüşsesıne ve motor gucune bakarak bence hiç bişey kıytırık şahın 250 ykr yakıyor bıde ne konforu var benım arabada yok yok acılır tavan ,koltuk ısıtma , klima , abs, deri koltuk, daha ne olsun bundan daha iyisi 2008 modeldir ama ben biniyom ne hafta sonu nede arada bir devam üstündeyim zaten hiç inmek gelmiyor ama mecbur acıkıyor ve uykum geliyor yoksa ınmem ank sokakları benım için acılmış gezip duruyom yani alıpda binmiceksenız hiç almayın yazık boşa çürümesin ha illede çürüsün diyorsanız gümrükden yada kazalı bir tane alında çürüsün degilmi .aslında bana kalırsa mercedes -benz bu kasayı efsane oto diye cıkarcak süper olur sadece kasa w126 içi günümüzün teknolojisi olsa bak almayan kalmaz bence ben alırım ama elımdekını satmam parça konusuna gelınce sizi bir örnek balata öndisk 130 ytl tofaşdan ucuz parçaları var ha tofaşı kötülemiyom ama ben sevmıyom tofaşa bınecegıme eşşege bınerım daha ıyı onun ıçın ıyı düşünün bence alın ve bının paranız varsa
    yaşasın w129 cumhuriyetı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hakanaris_06

    slm arkadaş kusura bakmayın ama ben söyledıklerınıze hıç katılmıyom (w126 280se ) bende var parça sorunu desenız hıçde pahalı degıl yakıta gelınce 280 yada 290 yakan bır araba cüşsesıne ve motor gucune bakarak bence hiç bişey kıytırık şahın 250 ykr yakıyor bıde ne konforu var benım arabada yok yok acılır tavan ,koltuk ısıtma , klima , abs, deri koltuk, daha ne olsun bundan daha iyisi 2008 modeldir ama ben biniyom ne hafta sonu nede arada bir devam üstündeyim zaten hiç inmek gelmiyor ama mecbur acıkıyor ve uykum geliyor yoksa ınmem ank sokakları benım için acılmış gezip duruyom yani alıpda binmiceksenız hiç almayın yazık boşa çürümesin ha illede çürüsün diyorsanız gümrükden yada kazalı bir tane alında çürüsün degilmi .aslında bana kalırsa mercedes -benz bu kasayı efsane oto diye cıkarcak süper olur sadece kasa w126 içi günümüzün teknolojisi olsa bak almayan kalmaz bence ben alırım ama elımdekını satmam parça konusuna gelınce sizi bir örnek balata öndisk 130 ytl tofaşdan ucuz parçaları var ha tofaşı kötülemiyom ama ben sevmıyom tofaşa bınecegıme eşşege bınerım daha ıyı onun ıçın ıyı düşünün bence alın ve bının paranız varsa
    yaşasın w129 cumhuriyetı

    arkadaşlar kusura bakmayın burda bır yanlışlık yapmışım çok çok özür dilerim ( YAŞASIN W126 CUMHURİYETİ )




  • Mercedes ile tanışmam 1969 model 280 S ile olmuştu, bu modeli ''at kafa'' diye tabir ediyorlardı, tek otomatik aksamı sunroof tu. Sonrasında 1972 model 115 kasa 200 ve 1977 model 280 SEL geçti elimizden...Bu aldığımız son mercedes oldu, maddi durum sebebiyle bir daha binemedik, sonraları farklı model ama hep büyük kasa arabalar kullandık ve hatta şu an bir Mazda 626 Automatic kullanıyorum...Mazda mın da her yeri otomatik, konforlu geniş te bir araba, kullanımını da seviyorum ama yine de aklım Mercedes te hep...Şu günlerde şöyle orta halli bir 300 Se ya da Sel almak girişimlerim var...Bu konuda babamın da ısrarları söz konusu tabi, adam hala unutamadı Mercedesli zamanlarını, haklı da...Nacizane bütçemizle hala ömrümüz varken bu tadı yaşamak istiyorum...81-83 model aralığına gücüm yetiyor, bakalım inşalah alacağım bir tane...Bir gün evlenmek nasip olursa gelin arabam hep balina kasa Mercedes olsun isterdim ve bunu sadece istemekle bırakmayacak gibi bir azimle Mercedes peşindeyim...Herkese saygılar...

    NOT: Halil kardeşim aracın diri bir arabaya benziyor, Allah güzel günlerde kullanmayı nasip etsin, bu ara peşinde olduğum 300 SE nin aynısı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferol-06 -- 13 Ağustos 2008; 20:16:23 >




  • selam. arkadaşlar w126 kasalar özelliklerine göre çok değişken fiyat gösterir. gerçekten 300 almayı düşünüyorsanız en başta aracın özelliklerine bakın modeline göre mesela hafızalı elektrikli koltuk (arka koltuğu olanlarda var) koltuk başlıkları 8 tuş klima otomatik cam yol bilgisayar elektrikli derinlik ayarlı hafızalı direksiyon el gazı abs vs. bunları çoğaltmak mümkün öncelikle alacağınız aracın tüm özelliklerinin çalışır olmasına dikkat edin daha sonra aracın km ne göre şanzımanına baktırın çünkü 126 kasanın şanzıman ömrü 250000km. dir araç 250000km. nin üzerindeyse şanzımana çok özentili bir servise mutlaka baktırın 250 bin bakımının yapılıp yapılmadığını sorun en ufak arızada şanzıman 800 ila 1500 ytl arası yer daha sonra motora baktırın lpg liyse aracı biraz zorlayın lpg yi patlatıp patlatmadığına bakın buda çok önemli bir noktadır patlatırsa kesinlikle yanaşmayın derim çok üzer birde araca bindiğiniz zaman şanzımanın çabukmu yavaşmı doldurduğuna vites geçişlerinde çokmu silkiyor yoksa azmı hissediriyor buna dikkat edin tüm aksamları düğmeleri tek tek kontrol edin göğüsünde uydurma düğme ve çatlak olmamasına dikkat edin kaporta boyayı zaten gösterirsiniz. 280 balinalara bence hiç bakmayın derim. ankaradan alacak arkadaşlara yardımcı olabilirim . almayı düşünen arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun . saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dtmmustafa -- 3 Eylül 2009; 13:21:16 >




  • neyı varmış 280 balinaların
    ben cok gördüm sagda solda curumeye yuz tutmuş yada yerınden bıle kalkmayan 300 yada 500 onun ıcın 280 kotuleme bence sonuçta 300 pıyasada yokken 280 vardı ona göre
  • Malesef peşinde olduğum araç sahibi tarafından bana söz verilmesine rağmen bir başkasına satılmış durumda...Anlayacağınız arayışa devam...Yanlız şu günlerde Antalya da bir kreş açmakta olduğumdan nakitimi buraya kullanmak durumunda kaldım, 1990 model çok temiz bir mazda 626 full automatic arabam var fiyat olarak 7500 ytl istiyorum, artık denk gelen olursa ve tabi kabul eden, takasla bir araç bulmaya çalışacağım, bulamazsam 4-5 ay sonra bir alacağım var onunla muradıma ermeye çalışağım, yakınınızda takas düşünen kullanıcılar varsa görüşebiliriz...Bu arada yukarıdaki aracın sahiplerini karıştırmışım, özür dilerim, herkese saygılar...
    ferol-06@hotmail.com dan bana ulaşabilirsiniz...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.