Şimdi Ara

::SİLİNDİ:::gereksizleşti:::

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
147
Cevap
0
Favori
3.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzinli sahiplerini daha fazla yormayalım
    SİLİNDİ...
    Kitlenirse sevinirim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 26 Ekim 2007; 1:50:50 >



  • Çok dikkatli incelemedim ama vallahi olmuş görünüyor. Tebrikler.
    Hoş benim arabam benzinli ama dizelin daha tasarruflu olduğunu biliyorum. Başlangıçta fazla ödenen paralar faize konabiliyosa, yakıttan tasarruf edilen paralar da faizde işletilebilir. Güzel mantık. Benzincileri onların silahıyla vurmuş görünüyorsun.
  • Hiçbişi anlaşılmıyo,Çok karışık olmuş neyin ne olduğu belli değil
  • quote:

    şimdi de son hesaP::: SIFIRDA FAZLA ÖDENEN 3 milyarın 5 yıl sonunda faiz geliri...3500 YTL


    20 bin km yapanın 5 yıl sonunda net karı:::15.5-3.5====> 12 milyar
    10 bin km yapanın :::8.5-3.5======> 5 milyar...


    5 yıl sonunda 3 milyarın 5 yıllık faizi tamam da, anaparanın kendisine ne oldu? 5 yıl sonunda 3.500 YTL faiz geliri ile birlikte 3.000 YTL anapara da hala cepte olduğu için karlardan 3.500 değil 6.500 YTL çıkartman lazım.

    Bu durumda senede 10.000 km yapan için senin hesabını hiç değiştirmeden 5 yıllın net kar 2.000 YTL olur. Ayda 30 YTL kar edicem diye şahsen benzinliden vazgeçmem. Kaldı ki olaya sırf parasal açıdan bakarsak bu kar da hiç bir zaman gerçekleşmez çünkü benzinli yerine dizel kullanan adam kesinlikle daha çok km. yapar. Daha çok yol yapabilmek elbette kötü bir şey değil ama dediğim gibi parasal kazanç ortadan kalkar.

    Sonuçta "çok yol yapacak olanlar dizel almalı" tezini desteklemiş oldun




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    quote:

    şimdi de son hesaP::: SIFIRDA FAZLA ÖDENEN 3 milyarın 5 yıl sonunda faiz geliri...3500 YTL


    20 bin km yapanın 5 yıl sonunda net karı:::15.5-3.5====> 12 milyar
    10 bin km yapanın :::8.5-3.5======> 5 milyar...


    5 yıl sonunda 3 milyarın 5 yıllık faizi tamam da, anaparanın kendisine ne oldu? 5 yıl sonunda 3.500 YTL faiz geliri ile birlikte 3.000 YTL anapara da hala cepte olduğu için karlardan 3.500 değil 6.500 YTL çıkartman lazım.

    Bu durumda senede 10.000 km yapan için senin hesabını hiç değiştirmeden 5 yıllın net kar 2.000 YTL olur. Ayda 30 YTL kar edicem diye şahsen benzinliden vazgeçmem. Kaldı ki olaya sırf parasal açıdan bakarsak bu kar da hiç bir zaman gerçekleşmez çünkü benzinli yerine dizel kullanan adam kesinlikle daha çok km. yapar. Daha çok yol yapabilmek elbette kötü bir şey değil ama dediğim gibi parasal kazanç ortadan kalkar.

    Sonuçta "çok yol yapacak olanlar dizel almalı" tezini desteklemiş oldun


    Kesinlikle +1




  • Senin dediğin gibi olsun...

    ama saol sende 10 bin km yapanın bile karda olduğunu ispatladın....( her şekilde karda)

    ama unutma sıfırda arada 2 bin YTL fark olanda var, o durumda kar daha da artıyor..
    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    quote:

    şimdi de son hesaP::: SIFIRDA FAZLA ÖDENEN 3 milyarın 5 yıl sonunda faiz geliri...3500 YTL


    20 bin km yapanın 5 yıl sonunda net karı:::15.5-3.5====> 12 milyar
    10 bin km yapanın :::8.5-3.5======> 5 milyar...


    5 yıl sonunda 3 milyarın 5 yıllık faizi tamam da, anaparanın kendisine ne oldu? 5 yıl sonunda 3.500 YTL faiz geliri ile birlikte 3.000 YTL anapara da hala cepte olduğu için karlardan 3.500 değil 6.500 YTL çıkartman lazım.

    Bu durumda senede 10.000 km yapan için senin hesabını hiç değiştirmeden 5 yıllın net kar 2.000 YTL olur. Ayda 30 YTL kar edicem diye şahsen benzinliden vazgeçmem. Kaldı ki olaya sırf parasal açıdan bakarsak bu kar da hiç bir zaman gerçekleşmez çünkü benzinli yerine dizel kullanan adam kesinlikle daha çok km. yapar. Daha çok yol yapabilmek elbette kötü bir şey değil ama dediğim gibi parasal kazanç ortadan kalkar.

    Sonuçta "çok yol yapacak olanlar dizel almalı" tezini desteklemiş oldun




  • Mantık son derece anlaşılır, ama kar marjını hesaplarken dizellerin periyodik bakımlarının astronomik rakamlarını, bakım aralığı kısalığını ve filtresini de düşünürsen, faizden kazandığın bakıma gidecektir.
    Dizel araçta kar etmek için C segmentinde ortalama olarak 50 bin km yol yapmak gerekiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    silindi
    6 yıl önce açıldı
    Silindi
    2 ay önce açıldı
    SİLİNDİ
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yani demek istediğim şudur... insanlar ne diyordu, yılda 10 bin km yapacaksan başta ödediğin 3 milyarı faize yatırırsan kara bile geçersin diyenlere cevap yıllık mazotdan elde ettiğin karında faizini hesaplarsan yine dizel ile kardasın şeklindedir...

    hesap da üsttedir...
  • Dizelde bakım fiyatı ford, toyota ve opel de benzini ile eşdeğerdir...
    opel, fiat ve toyota ile hatta daha da azdır.. benzinli 60 bin km bakımında 900 ytl öderken dizelde triger olmaması nedeniyle bu 3 markada 300 ytl civarıdır... bakım aralıkları benzinli ile aynıdır aynı zamanda...
    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Mantık son derece anlaşılır, ama kar marjını hesaplarken dizellerin periyodik bakımlarının astronomik rakamlarını, bakım aralığı kısalığını ve filtresini de düşünürsen, faizden kazandığın bakıma gidecektir.
    Dizel araçta kar etmek için C segmentinde ortalama olarak 50 bin km yol yapmak gerekiyor.
  • O kadar uğraşmışsınız ama siteye bakınca görüyoruz ki arkadaşlar dizelin yakıt ekonomisi için olduğunu unutmuş 1.4 motorları yetersiz buluyorlar,sonra bakıyoruz 150 km/h den düşük hızda araba kullanan yok :) Ne oluyor, ortalama yakıt tüketimleri benim benzinliden fazla oluyor...
    Yolda kendilerine hakim olabilseler,biraz sakin ve dikkatli kullanımla yakıt tüketimini gerçekten çok aşağıya çekebilirler hem de bu sayede trafik de daha güvenli olur.
  • Ama dizellerde 20 40 ta oldukça parça değişiyor, mesela 20 binde benzinlilerde sadece filtreler değişirken mesela Sorento'da turbo bakımı yapılıyor vs.
    Tam olarak dediğin markaları bilmiyorum ama 20 40 periyodlarında Sorento 1000 liradan aşağı çıkmıyor.
  • Bence 10.000 km olayının üzerine fazla gitme. "0" km arabaya onca parayı veren adam bu kadar ufak hesapların peşinden gitmez. Ama 20.000 km gibi yüksek sayılabilecek kullanım oranları için ben de dizel tercihinin destekçisiyim.

    Ben 16 ay önce benzinli araç aldım çünkü senede 10-12 bin km. yapmayı hedefliyordum. Ancak olaylar farklı gelişti (o zamanlar maaşlı çalışırken şimdi kendi şirketimin işlerine koşturuyorum) ve şu anda ayda 3.000 km yol yapıyorum. Şirkete ilk fırsatta bir hafif ticari almaya niyetli olduğumu için de aracı değiştirme veya LPG'ye dönüşüm olayına yeltenmedim. Böyle olacağını bilsem elbette dizel alırdım.

    Şu benzinli-dizel kavgası da yalan rüzgarına döndü. Günaşırı yeni yeni konular açılıyor ama hala şu işi açıklığa kavuşturamadık. Herkesin doğrusu kendine. Ben benzinli araç seviyorum ve 3-5 kuruş kar etmek için dizele geçmem. Ama 30 kuruş kar edeceksem de benzinlide ısrar etmem. Siz niye ille de dizel diye tutturuyorsunuz? Yaptığınız işin herkesçe kabul görmesi çok mu önemli?

    Bu kadar ince hesaplarla da kafanızı yormayın. Ben şimdi bir hesap yaparım; hiç araba almayıp heryere taksiyle gitmeyi daha karlı çıkartırım.




  • Sorentoyu sayma, boşuna ömür boyu garanti verilmedi...
    Saydığım firmaların filtre değişim süreleri benzinli ile aynı...

    her 15 binde bir yağ, mazot ve hava filtresi değişti benim...turbo bakımı ise yok...astra ile...


    oflazca@ 10 bin de haklı olabilirsin...
    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Ama dizellerde 20 40 ta oldukça parça değişiyor, mesela 20 binde benzinlilerde sadece filtreler değişirken mesela Sorento'da turbo bakımı yapılıyor vs.
    Tam olarak dediğin markaları bilmiyorum ama 20 40 periyodlarında Sorento 1000 liradan aşağı çıkmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 19 Ağustos 2007; 23:47:15 >
  • DİZEL AZ YAKAR TAMAM.BENZİN ÇOK YAKAR DOĞRU.DİZELDE DEVİR KEYFİ YOKTUR,DEVİR 50 DE BİTER,BENZİNLİDE 75 E KADAR YOLU VAR,GAZ SESİ KEYFİ VAR,ARA GAZ DAHA ZEVKLİ OLUYOR.YANİ ZEVK BAKIMINDAN PEK KARSIZ GÖRÜNÜYOR DİZEL:)HERŞEY PARA DEĞİL:)
  • iyide 2006 model 2. el bi benzinli araba ile aynı model dizel araba arasında 6-7 bin ytl fark oluyor nerde 2 bin ytl fark dizel ile benzinli arasında... öle olsa herkez dizel alırdı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Sorentoyu sayma, boşuna ömür boyu garanti verilmedi...
    Saydığım firmaların filtre değişim süreleri benzinli ile aynı...

    her 15 binde bir yağ, mazot ve hava filtresi değişti benim...turbo bakımı ise yok...astra ile...


    oflazca@ 10 bin de haklı olabilirsin...
    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Ama dizellerde 20 40 ta oldukça parça değişiyor, mesela 20 binde benzinlilerde sadece filtreler değişirken mesela Sorento'da turbo bakımı yapılıyor vs.
    Tam olarak dediğin markaları bilmiyorum ama 20 40 periyodlarında Sorento 1000 liradan aşağı çıkmıyor.



    Astra hakkında bilgim yok ama hangi markaya bakarsam bakayım filtresinden şanzıman dişlisine kadar dizel modellerde geçiriyorlardı.
    O yüzden bahsettiğim km yi yapmadan dizel almak hala mantıklı gelmiyor.




  • Örnek 2. elde mi bu fark, benim savıma çok büyük bir destek bu? 2. elde bu kadar fark var mı benzinli ile dizel arasında?

    Çünkü sıfırda astra için 2 , corolla için 2.3 focus için 3.7 milyar fark yalnızca...
    quote:

    Orjinalden alıntı: sanyo

    iyide 2006 model 2. el bi benzinli araba ile aynı model dizel araba arasında 6-7 bin ytl fark oluyor nerde 2 bin ytl fark dizel ile benzinli arasında... öle olsa herkez dizel alırdı...
  • Bu olaya neden herkes illahi parasal yönü ile bakıyor anlamıyorum. Sırf kullanım zevki için aynı yaksa bile dizel alırım diyen arkadaşlarım var. Ama tabi eklemeden de edemiyorlar, bütçemi sarsmasa 1. tercihim Turbo benzinli olur.

    Benim şuan kullandığım araç Turbo Dizel. Özellikle şehirlerarası yolda bariz olarak az yakıyor. Şehir içinde (kullandığım aralıkta ağırlıklı olarak 2. ve 3. vites ile yol alıyorum. Dur - kalkı fazla, 4. vitesi çok nadir kullanma şansım oluyor, 5. vitesi hiç kullanamıyorum.) çok da tutumlu diyemem. Bana göre biraz fazla yakıyor. Ama ne yalan söyleyeyim; turbo özellikle rampalarda oldukça mutlu etse bile ben benzinlinin kullanımını daha çok seviyorum. Devir aralığının çabuk bitmesi asabımı bozuyor.
  • dizel herzaman karlıdır.
  • Ya bir de şöyle bir şey var, dizele ödeyeceğiniz 5 bin liralık farkı alın faize koyun, yine orada para birikir.
    Bu da gorele arkadaşımızın işleminin tam tersi oluyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.