Şimdi Ara

::SİLİNDİ:::gereksizleşti::: (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
0
Favori
3.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bunu dersen sen benim mesajlarımı hiç okumamışsın derim...
    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Ya bir de şöyle bir şey var, dizele ödeyeceğiniz 5 bin liralık farkı alın faize koyun, yine orada para birikir.
    Bu da gorele arkadaşımızın işleminin tam tersi oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Mantık son derece anlaşılır, ama kar marjını hesaplarken dizellerin periyodik bakımlarının astronomik rakamlarını, bakım aralığı kısalığını ve filtresini de düşünürsen, faizden kazandığın bakıma gidecektir.
    Dizel araçta kar etmek için C segmentinde ortalama olarak 50 bin km yol yapmak gerekiyor.



    katılıyorum

    yazan arkadaş bunları unutmuş galiba...
  • dizellerin servis masrafları da benzinliden daha pahalı
    tabii markadan markaya değişiyor
    bunu da unutmayınız
  • kar etmek istiyorsanız lpg takın. hem çevreci bir yakıt.
  • faizden gelen paradan ne hayır gelir diye olaya farklı bi açıdan bakıcam ben de.faiz haramdır biliyosunuz :)

    bu arada audi A3 dizel bakalım dedik.motoru 1.9
    yıllık vergisi maşşallah 1446 lira.benzinli 1.6 sının ise yıllık vergisi 524 lira
    3 sene aynı vergi verileceğine göre;
    dizelde toplam 4338 lira
    benzinli versiyonunda 1572 lira

    aradaki fark 2700 lira yaklaşık.o parayı benzine veririm daha iyi diye düşündüm ben de.zaten yılda 15000 km yapamıyorum bile.
    üstelik benzinli 26000€ dizel de 36000€ civarı.arada 18.000 ytl fark var neredeyse.bütçemizi çok fazla aştığı için benzinli bize daha mantıklı geldi.varsın çok yaksın.hiç yoktan audiye biner keyfini sürerim.zaten çoğunlukla arkadaşlarımla geziyorum.pamuk ellerini ceplerine soktururum

    gorele2000 arkadaşıma mesajı hazırladığı için teşekkür ediyorum.ki örtüşen taraflar da var sanırım.
    ama faiz işi bana göre bişi değil belirtmek istiyorum




  • Görele 2 de 1 diyosun dizel benzinli farkı 2 milyar diye,1.3 dizelle,1.6 benzinli karşılaştırılarak konuşmak doğru mu sence
  • Mantıksız...
    Anlaşılmayacak ne var, tüketici astra tercih etmişse ya 1.6 benzinli ya da 1.3 dizel tercih eder, astrada 1.6 dizel var da bir mi karşılaştırmadık... kaldı ki biz performansı karşılaştırmıyoruz, dikkat et... daha uyanmadın galiba!!!!
    Aynı marka içinde o zaman sadece fordu karşılaştırabiliriz... çünkü sadece onda aynı hacimli dizel ve benzinli motor var...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Görele 2 de 1 diyosun dizel benzinli farkı 2 milyar diye,1.3 dizelle,1.6 benzinli karşılaştırılarak konuşmak doğru mu sence
  • Hem dizel hem benzinlisi aynı hacimde olanlara ek:
    Citroen C3 ve C4
    Peugeot 200 ve 300 serisi
    Volvo ve Jaguar...

    Bunlar ilk anda aklıma gelenler. Aranırsa daha başkaları da bulunabilir

    Fakat dediğin gibi mesele bu değil, mesele benzinli yerine dizel almanın ekonomisi nedir, bunu anlamak.
    Dolayısıyla karşılaştırmanın illa ki aynı motor hacmi üzerinden yapılması gerekmediği gibi Astra örneğinde olduğu üzere zaten bazı firmaların aynı hacimde motorları yok, ama aynı kasa var!


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Mantıksız...
    Anlaşılmayacak ne var, tüketici astra tercih etmişse ya 1.6 benzinli ya da 1.3 dizel tercih eder, astrada 1.6 dizel var da bir mi karşılaştırmadık... kaldı ki biz performansı karşılaştırmıyoruz, dikkat et... daha uyanmadın galiba!!!!
    Aynı marka içinde o zaman sadece fordu karşılaştırabiliriz... çünkü sadece onda aynı hacimli dizel ve benzinli motor var...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Görele 2 de 1 diyosun dizel benzinli farkı 2 milyar diye,1.3 dizelle,1.6 benzinli karşılaştırılarak konuşmak doğru mu sence






  • Performansı tartışmıyoruz, ekonomiyi tartışıyoruz lafı demogojiye kaçıyor. Bir araç görüntüsüyle, performansıyla, ekonomisiyle bir bütündür. Her şekilde dizel alınacaksa memlekette bir sürü Honda sevdalısı var. O adamlar ne yapacak, dizeli yok demek ki tü-kaka deyip megane mı alacaklar?

    Sadece ekonomi hedefleyerek araba almanın ne mantığı var? Zaten tek amacı az para harcamak olan adam "0" km C sınıfı otomobil alır mı hiç? Aynı otomobilin 5 yaşında olanını yarı fiyata alır, üstüne de LPG'yi çakınca dizelden de tasarruflu olur. Ekonomi yönünden bakınca paranın en etkin kullanımı bu şekilde olur.

    Araba alan herkes kendince hesap kitap yapar merak etmeyin. Belli markaları baz alarak yaptığınız hesapları da tüm piyasaya genellemeyin. A firmasında 2.000 YTL fark eder, B firmasında 10.000 YTL. Kimi aracın ikinci eli iyidir prim yapar, kimisi yapmaz. Yani ortada o kadar çok faktör varken kesin bir hükme nasıl varabiliyorsunuz anlamıyorum.

    Mesela extremeenvy arkadaşımızın kararı kendi şartlarına göre çok doğru. Şimdi ona da "o zaman sen boşver Audi'yi Astra mı al" diyeceğiz? Faizin haramlığı konusunda ben de şahsen kendisine katılsam da bu olay biraz konu dışı kalıyor. Faiz geliri haram da bankadan kredi alıp faiz ödemek helal mi? İnsan içinde yaşadığı ülkenin şartlarına ayak uydurmak zorunda. Benim evim insanların son derece mutaassıp olduğu Başakşehir'de. Çoğunluk dinine uygun yaşar, kendi görüşüne uygun partiye oy verir ama yine aynı insanlar Kiptaş'tan taksitle aldıkları evler için bankalara dünyanın faizini öder. Hani almak da vermek de haramdı? Yani oraları karıştırmayın...

    Bir konuda tartışıyorsunuz, orası kesmiyor bir konu daha açıyorsunuz. Konuları da bilgi paylaşımı için değil, birşeyleri zorla empoze etmek amacıyla kullanıyorsunuz. Olaylara daha geniş açıdan bakıp sakin olmakta fayda var.




  • tabıkı hiç bir problem çıkarmıyorsa 4 5 sonunda kendini yakıt üzerinden amorti eder ikinci el tabiki benzınlıye göre yuksek kalır zaten pahalıya alıyorsun talepte var. Tabı bu yaptıgın hesap sıfır bır aracın belli bir süre sonundakı karı vesayıre.Garantı bıttıgınde turbo arızası ve dizelden kaynaklanan bır sorun oldugunda açacagı masraf dusunulmemış kı oluyor kesınlıkle bu arızalarda 50 100 ytl degıl tabı 2bın 3bın ytl tutuyor.Bırde piyasa dızele doydugu zaman 2 cı elde çok talep olmazsa dızele onuda düşün yanı şu anda satılan araçların yuzde 50 60 ı dızel toplamdada dızeller benzınlıyı yakaladı daha sonra elden çıkaracaklar satmak ıstedıgınde alıcı bulamayınca fıyat düşecez ama yınede benzınlıye göre pahalı olcak cunku pahalı alınmış. Neyse sonuç olarak dızel yıne karlıdır masraf cıkarmazsa.
  • parayı faize yatırmicak olanlar da var
  • bunlar boş işler arkadaşlar.
    siz arabaya kar etmek içinmi biniyorsunuz.
    o zaman baştan bir yanılgı içindesiniz.
    bir arkadaş söylemiş taksiye binmek araba almaktan daha karlıdır.
    adam gidip orta sınıf bir arabanın sıfırına 35000 ytl ( asagı yukarı opel astra ford focus türü araçların sıfırlarının fiyatı olsun diye dedim.) veriyor.
    yatır 35000 ytlyi faize arkadaşın mantığıyla %20 den 7000 ytl artı kasko 1000 ytl artı vergi 500 ytl artı bakım 250 ytl artı arabanın değer kaybınada yılda 1. yıl için 5000 ytl diyelim.
    toplam neredyse 14000 ytl eder.
    benzini falan hiç saymadım daha buna neler neler ekleyebilirsiniz.
    14000/12 ayda 1150 ytl yapar bu parayla istediğiniz her yere taksiyle gidersiniz.
    BUNLARI NİYEMİ YAZDIM.
    Arabaya kar için değil keyf için binilir.
    (ticari mantıkla düşünenleri tenzih ederim.)
    3 ün 5 in hesabını bırakın en çok hangisinden keyf alıyorsaınız ona binin.
    saygılarımla.




  • bakınız ben honda civic 2006 arkadaşımın arabasıyla 10 ytl lik gazla 90 km yapıyorum çok rahat devirsiz sakin kullanımda şimdi bir hesaplayalım

    ben izmirde 1.36 ytl ye gaz aldığımı varsayarsak 10 ytl ye 7.35 litre gaz almış oluyorum bu gazla yaptığım km 90 civarı

    peki 10 ytl lik multijet ile ne kadar yapacağım?

    10 ytlye 4.14 euro dizel alıyorum ve aynı yolu aynı şekilde kullandığımda 100 kmde 6.2 litre mazot yakmıştım ikisindede şartlar eşitti geceydi yollar boştu foçaya gittim geldim kendi testim yani neyse 6.2 x 2,41 = 14,92 ytl yakıyorum 100 kmde. lpg ile 7.5 yakmış olsam 7.5 * 1.36 = 10.2 ytl sizce hangisi karlı ben kendim test ettim ikisindede 70 km genellikli kullandım gaza çok hafif bastım.

    1.450 ytl ye de lpg sistemi taktırmıştık. bence benzinli daha karlı lpg kozuyla..
  • 1.6 focus ile 1.6 focus dizel'i karşılaştıralım.


    benzinli olsun 5 fazla yaksın
  • Faize para yatırmam diyen arkadaşları anlıyorum ama bu sıfır dizel alırkan fazla ödediğim parayı faize yatırırım diyen arkadaşlara istinaden yazılmıştır...

    yoksa bu parayı ya da mazot alırken dolaylı olarak tasarruf edeceğiniz parayı faiz değilde çeşitli şekilde kullanabilirsiniz... ticaret,döviz,finans kurumu, borsa...

    konu nereye geldi, lütfen anafikirden sapmayalımmm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 20 Ağustos 2007; 19:20:34 >
  • Arkadaşlar konunun içinde karıltırılan bir konu var.

    Şu kadar KAR ediyor bu kadar KAR ediyorum diye.

    Ortalıkta satılan bir malmı var?

    KAR = TASARRUF anlamını taşımamaktadır...

    Dizel araç daha Tasarrufludur Karlı değil.
  • Mej da
    quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    1.6 focus ile 1.6 focus dizel'i karşılaştıralım.


    benzinli olsun 5 fazla yaksın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okanttnc

    Arkadaşlar konunun içinde karıltırılan bir konu var.

    Şu kadar KAR ediyor bu kadar KAR ediyorum diye.

    Ortalıkta satılan bir malmı var?

    KAR = TASARRUF anlamını taşımamaktadır...

    Dizel araç daha Tasarrufludur Karlı değil.

    AYNEN KATILYORUM SANA SADECE TASARRUFLU KARLI DEĞİL
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    bakınız ben honda civic 2006 arkadaşımın arabasıyla 10 ytl lik gazla 90 km yapıyorum çok rahat devirsiz sakin kullanımda şimdi bir hesaplayalım

    ben izmirde 1.36 ytl ye gaz aldığımı varsayarsak 10 ytl ye 7.35 litre gaz almış oluyorum bu gazla yaptığım km 90 civarı

    peki 10 ytl lik multijet ile ne kadar yapacağım?

    10 ytlye 4.14 euro dizel alıyorum ve aynı yolu aynı şekilde kullandığımda 100 kmde 6.2 litre mazot yakmıştım ikisindede şartlar eşitti geceydi yollar boştu foçaya gittim geldim kendi testim yani neyse 6.2 x 2,41 = 14,92 ytl yakıyorum 100 kmde. lpg ile 7.5 yakmış olsam 7.5 * 1.36 = 10.2 ytl sizce hangisi karlı ben kendim test ettim ikisindede 70 km genellikli kullandım gaza çok hafif bastım.

    1.450 ytl ye de lpg sistemi taktırmıştık. bence benzinli daha karlı lpg kozuyla..


    Multijet motorla sen 100kmde 6.2lt yakıyorsan sen ya dizel kullanmayı bilmiyorsun yada aracında sorun var...

    Hiçbir multijet sakin kullanımda 6.2lt yakmaz...

    Testinde bence bir yanlışlık var. Benim Opel Astra aracım bile şehiriçinde 5.5-5.7lt gibi değerler elde ediyor.

    Bu motor fiat araçta varsa g.punto gibi ortalaması şehirdışı 4.5-5lt arası oynar.




  • 0-100 hızlanma ve max hız benzinli araçlarda daha tatminkardır ama;
    *yokuş yukarı çıkmak
    *ve ara hızlanmalar dizellerde daha tatminkardır...

    yokuş tırmanırken dizellerde sürüş keyfi diye bir şey yok diyen arkadaşlar ağızları açık dizel araçların yanlarından süzülüp daha arka stoplarına bakarlarsa şaşırmasınlar....


    selametle.......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melankolik23 -- 21 Ağustos 2007; 1:14:50 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.