Şimdi Ara

geleceğin enerjisi hidrojen artık aramızda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sonunda senelerdir anlattığımız olayı vestel başarmış , helala olsun yakında hidrojen ile çalışacak araçlar aramızda olacak , tabiiki hidrojen bor hidrür olarak güvenli bir şekilde depolanarak

    alıntıyı veriyorum kaynak : Radikal gazetesi
    27 Nisan 2007


    En Enerjik Yatırım
    Elektrik ve Doğalgaz Faturası Yüzde 90 Azalacak

    Hidrojene dayalı enerji için 20 milyon dolar harcayan Vestel, ilk yaptığı yakıt pilini tanıttı

    Türkiye'nin önde gelen tüketici elektroniği firmalarından Vestel iki yılda yaklaşık 20 milyon dolar harcadığı ve hidrojen kullanarak enerji ürettiği yakıt pili teknolojisinin ürünlerini vitrine çıkarıyor. Yıl sonundan önce piyasaya çıkarılacak 'katı oksit yakıt pili' ile evlerin ısınma ve aydınlanma ihtiyaçları ilk aşamada doğalgaz-elektrik faturalarının yüzde 85'i, 2008 sonundan itibaren de yüzde 10'u kadar bir harcamayla karşılanabilecek.
    Yenilenebilir enerji teknolojileri üzerinde çalışan Vestel, geliştirdiği yakıt pili ürünlerini piyasaya sürme aşamasına geldi. Vestel İş Geliştirme ve Stratejik Planlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Cengiz Ultav tarafından dün bir basın toplantısıyla tanıtılan yakıt pilleri arasında bulunan 'katı oksit yakıt pili' 2007 yılı sonlarına doğru satışa sunulacak.

    Ultav'ın verdiği bilgiye göre yakıt pillerinin sertifikasyon işlemi üç ayda tamamlanacak. Ardından üç ay süreyle tüketiciler tarafından test edilip piyasaya çıkartılacak. İlk versiyonu doğalgazlı olacak piller evlerde toplam elektrik ve doğalgaz harcamasını yüzde 15 düşürecek miktarda enerji üretecek. Ultav, 2008 sonlarına doğru katı oksit yakıt pillerinde bir küçük parça değişimiyle doğalgaz yerine su kullanılacağını söyledi. Böylece Vestel'in bu yakıt pilini satın alanlar, 2008 sonunda küçük bir parça değişikliğiyle pillerini doğalgaz yerine suyla çalışır hale getirecek. Suyun devreye girmesiyle bir ev mevcut elektrik ve doğalgaz faturasının yüzde 10'u kadarlık bir harcamayla ısı ve elektrik ihtiyacını karşılayabilecek.

    Fiyatı 5 bin dolar
    Vestel, evlerde enerji ihtiyacını karşılayacak katı oksit yakıt pillerinin 1 kilovat saat enerji üretecek olanın fiyatını 5 bin dolar civarında belirledi. Türkiyede bir evin ortalama saatlik enerji ihtiyacının 2.5 kilovat düzeyinde olduğu tahmin ediliyor. Bu durumda bu pille enerji ihtiyacını karşılamak isteyenlerin yapacağı yatırım 12-12 bin 500 dolar arasında değişecek. İlk başta pahalı ve yapılan yatırımın ancak 6 yılda amorti edilebildiği görülen katı oksit yakıt pilleri, sulu kullanımın başlamasıyla kendisini 1 yılda amorti edebilecek. Ultav, Japonya Başbakanı'nın evindeki 51 bin dolarlık benzer sistemde yatırımın 42 bin dolarının devlet, 9 bin dolarının ise kendisi tarafından karşılandığını belirtti.

    'Hayal noktasını geçtik'
    Yenilenebilir enerji teknolojileri konusunda ciddi adımlar attıklarını anlatan Ultav, "Artık yaptıklarımız hayal noktasını geçti, fırsat haline geldi. Hidrojen enerjisi alanında yaklaşık iki yıldır uzman bilim adamlarından oluşan bir ekiple sürdürdüğümüz çalışmalardan son derece başarılı sonuçlar elde ettik. Bugün vardığımız noktada deterjan hammaddesi olarak ihraç edilen borakstan hareketle sodyum bor hidrür bazlı 'hidrojen süngeri' ileri malzemesini, telsizden dizüstü bilgisayara, radyodan buzdolabına çeşitli kapasitelerde sayısız gereci çalıştıracak PEM (Proton Exchange Membrane) yakıt pillerini, evlerin her türlü enerji gereksinimini karşılayacak katı oksit yakıt pillerini, yüzde yüz çevre dostu kuru pilleri ve yüksek verimlilikteki özgün elektroliz metodumuzla sudan hidrojen elde etme sistemini geliştirdik. Sertifikasyon ve deneme süreçlerinin ardından üretime hazır olacağız."

    Bor sünger oldu
    Vestel, yenilenebilir enerji teknolojileri konusunda yaptığı Ar-Ge çalışmalarında dünyada bu konuda 'devrim' sayılabilecek buluşlara da imza attı. Yakıt pillerinde kullanılan hidrojen normal şartlarda oksijenle belirli karışım halinde temasa geçtiğinde patlayıcı, büyük hacim kaplayan bir yakıt. Hidrojenin tehlikesiz ve güvenli taşınması ve az yer kaplayacak şekilde depolanmasının en verimli yollarından biri sodyum bor hidrür içine gömülmesi.
    Sodyum bor hidrür bir tür 'hidrojen süngeri' gibi davranarak hidrojenin düşük maliyetlerle tehlikesiz bir şekilde taşınabilmesine ve depolanabilmesine olanak veriyor. Dünya bor üretiminin yüzde 70'ini ise Türkiye gerçekleştiriyor. Vestel, deterjan hammaddesi olarak tonu 314 dolara yurtdışına ihraç edilen borun, basit bir türevi olan borakstan hareketle kendi geliştirdiği ve patentlediği sodyum bor hidrür üretim yöntemiyle yurtdışı fiyatı tonu 50 bin dolar olan ileri malzemeyi tamamen yerli kaynaklarla geliştirdi. Vestel'in geliştirdiği ve kendi adına uluslararası patent başvurusu yaptığı bu teknoloji sayesinde dünyada kilosu 50 dolara mal edilen sodyum bor hidrür, 15 dolara elde edilebilir duruma geldi. Vestel'in hedefi bu maliyeti 5 dolara indirmek. Sodyum bor hidrür sayesinde hidrojen mevcut boru hatları, tüpler ve tankerlerle nakledilebilecek. Böylece mevcut altyapıyla gelecekte evlere ve sanayi tesislerine doğalgaz yerine hidrojen dağıtımı yapılabilecek.

    'Çin bizi heveslendirdi'
    Ultav, kendilerini yakıt pili teknolojisindeki yatırımlarını artırmaya Çin ve Hindistan'ın doymak bilmez enerji taleplerinin heveslendirdiğini belirterek "Bu iştahlı talebe petrol dayanmaz. Bu nedenle hem yatırımlarımızı, hem de hızımı artırdık. 2007 sonunda ilk yakıt pilimizi bu nedenle çıkarıyoruz" dedi.
    Dünya petrol devlerinin son 10 yılda tek bir rafineri yatırımı yapmadığını ve tanker siparişi vermediğini anlatan Ultav, "Bakın BP, Shell rafineri yapmıyor, tanker almıyor. Çünkü artık dünyada petrolün geleceğinin olmadığına inanıyorlar" diye konuştu.
    Yakıt pillerinde kullanılan hidrojeni elde etme yöntemlerinden birinin de su elektrolizi olduğunu belirten Cengiz Ultav şunları kaydetti: "Ancak bugüne kadarki elektroliz teknolojilerinde sudan 1 metreküp hidrojen elde edebilmek için 4-5 kilovatlık enerji harcanıyor. 1 metreküp hidrojen yakıt pillerinde 3 kilovatlık enerjiye dönüşüyor. Dolayısıyla 3 kilovatlık enerji icin 5 kilovat enerji harcamak ekonomik değil.
    Ancak geliştirdiğimiz bir elektroliz teknolojisi sayesinde sudan 2.7 kilovatlık enerjiyle 1 metreküp hidrojen elde edilebiliyor. Kısa sürede bu enerji miktarını 2 kilovata çekeceğiz. Böylece yakıt pilleri için sudan hidrojen elde etmek ekonomik hale geldi. Bu teknolojimizi de kendi adımıza patentledik."

    Katı oksit yakıt pili nasıl çalışıyor?
    # Piyasaya çıkacak ilk pillerde doğalgaz kullanılacak. Pilin içine giren doğalgaz kimyasal katalizörler üzerinden geçiriliyor.
    # Bu sırada içindeki hidrojenin yüzde 92'sini katalizörde bırakıyor. Daha sonra hidrojen bir membrandan (süzgeç) geçerken elektronu alınarak elektrik akımı elde ediliyor. Bu elektrik akımı bir bakır kablo ile konutun elektrik sisteminin girişindeki bir küçük aygıtta doğru akımdan alternatif akıma çevriliyor ve tüketiliyor.
    # Eve verilen elektrik akımı (elektronlar) sistemde kullanıldıktan sonra tekrar yakıt piline dönüyür. Pilin içinde hidrojenin kalan protonu, havadan alınan oksijenle tekrar bir kimyasal reaksiyona girerek ısı (650 santigrat) ve suya dönüşüyor. Isı pilin etrafındaki bir eşanjör vasıtasıyla kaloriferdeki suyu ısıtıyor. Sistem gün içinde açığa en fazla iki teneke saf ve arıtılmış su çıkarıyor. Bunu çeşitli alanlarda değerlendirmek mümkün.
    # Fazla elektrik üretilmesi durumunda bunun satışı için yasal düzenleme gerekiyor. Ancak fazla elektriği depolamak da mümkün. Sistem sürekli devrede değil, ancak ihtiyaç olduğu zaman devreye giriyor. Örneğin buzdolabının ısısı yükselip kompresörün devreye girmesi veya elektrik düğmesine basılması durumunda devreye giriyor.

    Yakıt pili en lüks projede
    Ultav, Zorlu Grubu'nun 800 milyon dolara satın aldığı İstanbul Zincirlikuyu'daki Karayolları arazisinde gerçekleştirilecek ve çok lüks olacağı belirtilen projenin enerji ihtiyacının yakıt pilleriyle sağlanacağını söyledi. "Bunu, beceremezsem kendimi asarım' diyen Ultav, şöyle konuştu: "Ahmet Nazif bey, araziyi satın aldıktan sonra zaten direktif verdi. 'Bunu yapamazsan gözüme gözükme' dedi. Konuya bu kadar önem veren bir şirketin böyle bir projede bunları kullanmaması zaten düşünülemez. Yakıt pilini diğer projelerimizde de kullanacağız. Eğer bunu yapamazsak kendimi asmam gerek."

    'Enerji kuzeyin suyuyla, güneyin güneşinden gelsin'
    Yakıt pillerinde kullanılan hidrojenin sudan elde edilmesini ekonomik hale getiren elektroliz teknolojisi ve hidrojenin boru hatları ile heryere güvenle taşınabilmesini sağlayan 'hidrojen süngeri'ni 5'de 1 ucuza elde etmeyi başaran Cengiz Ultav, "Karadeniz'de Bartın'da sudaki hidrojen sülfürün içinden hidrojeni ayrıştıracak bir tesis düşünün. Bu tesisin yanında da hidrojeni taşımanızı sağlayacak sodyum bor hidrür tesisimiz olsun. Toroslar'ın tepesine de güneş panelleri kurup bundan elde edeceğiniz 750 derecelik ısı ile de hidrojen elde ettiğinizi varsayın. Karadeniz'de ve Toroslar'da elde ettiğiniz hidrojeni boru hatlarıyla Türkiye'nin heryerine ulaştırmak ve son tüketiciye sunmak mümkün" dedi.







  • Vesteli tebrik etmek gerek.
  • teşkkürler vezir,

    güzel bir projenin hayata geçmesini bekemekten başka bişey kalmıyo bize burda.

    eğer gerçekten dedikleri tarihlerde piyasaya sürceklerse doğal gaz sektörü büyük zarara uğrar.

    trakyanın büyük bi kısmına, izmire ve bilmediğim birçokyere doğal gaz dağıtımı yeni yapılmaya başlandı hatta boru hattı döşeniyor.

    umarım başarılı olunur, sonuçta daha ekonomik ve yenilikçi bir sistem.
  • quote:

    Yakıt pillerinde kullanılan hidrojeni elde etme yöntemlerinden birinin de su elektrolizi olduğunu belirten Cengiz Ultav şunları kaydetti: "Ancak bugüne kadarki elektroliz teknolojilerinde sudan 1 metreküp hidrojen elde edebilmek için 4-5 kilovatlık enerji harcanıyor. 1 metreküp hidrojen yakıt pillerinde 3 kilovatlık enerjiye dönüşüyor. Dolayısıyla 3 kilovatlık enerji icin 5 kilovat enerji harcamak ekonomik değil.
    Ancak geliştirdiğimiz bir elektroliz teknolojisi sayesinde sudan 2.7 kilovatlık enerjiyle 1 metreküp hidrojen elde edilebiliyor. Kısa sürede bu enerji miktarını 2 kilovata çekeceğiz. Böylece yakıt pilleri için sudan hidrojen elde etmek ekonomik hale geldi. Bu teknolojimizi de kendi adımıza patentledik."


    eğer bu gerçekse vestel enerji sorununu çözmüş demektir.bi tür yoktan enerji varetmek...




  • insana ütopya gibi geliyor. Ama gerçek gibi. dünyada ki son iki yüzyıldaki savaşların çoğunun enerji için (yani petrol) yapıldığını düşünürsek. acaba TR de bor madeni var diyemi sınırlarımızın ötesi ateş çemberi, ve bu ateş içeriye sıçratılmaya çalışılıyor. hatta daha ileri gdilerek bir yandanda içerde kıvılcımlar çakılmaya çalışılıyor. Elbette Türkiyedeki bu gelişmelerden batılı güçlerin , amerikanın, çinin, japonyanın gzili güçlerinin haberi var. Onların bakışlarına göre Bu ejderha yavrusu (osmanlı torunu) tekrar başını kaldırırsa ateş püskürtürse hepimiz yanarız diyorlardır içlerinden. eee haklı adamlar belki biz onların yerinde olsak bizde ateş düşürmeye çalışırız bu topraklara. Akifin dediği gibi : girmeden bir millete tefrika(ayrılık) ona düşman giremez, toplu attıkca sineler onu top sindiremez.. neyse cüşü hüruşa geldim heralde...




  • quote:

    insana ütopya gibi geliyor. Ama gerçek gibi. dünyada ki son iki yüzyıldaki savaşların çoğunun enerji için (yani petrol) yapıldığını düşünürsek. acaba TR de bor madeni var diyemi sınırlarımızın ötesi ateş çemberi, ve bu ateş içeriye sıçratılmaya çalışılıyor. hatta daha ileri gdilerek bir yandanda içerde kıvılcımlar çakılmaya çalışılıyor. Elbette Türkiyedeki bu gelişmelerden batılı güçlerin , amerikanın, çinin, japonyanın gzili güçlerinin haberi var. Onların bakışlarına göre Bu ejderha yavrusu (osmanlı torunu) tekrar başını kaldırırsa ateş püskürtürse hepimiz yanarız diyorlardır içlerinden. eee haklı adamlar belki biz onların yerinde olsak bizde ateş düşürmeye çalışırız bu topraklara. Akifin dediği gibi : girmeden bir millete tefrika(ayrılık) ona düşman giremez, toplu attıkca sineler onu top sindiremez.. neyse cüşü hüruşa geldim heralde...


    japonlar türkü türkten daha çok seven tek millettir.japonyayı o listeden çıkaralım ltfen




  • peki çıkarıyorum japonları..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşlar hidrojenle çalışacak araba filan falan şu anda fizıbıl değil, bor mor hikaye...

    Enerji bölümündeyim ordan biliyorum yani bizi suni gündemle kandırıyorlar
  • quote:

    arkadaşlar hidrojenle çalışacak araba filan falan şu anda fizıbıl değil, bor mor hikaye...

    Enerji bölümündeyim ordan biliyorum yani bizi suni gündemle kandırıyorlar
    yapma yav biz de heyecanlanmıştık valla. neyse canım umud etmek bile güzel..
  • fizibıl değil den kastın nedir? bu sistemin evlerde kullanılması bencede pek mantıklı bir sistem değil ama arabalarda kullanımı konusunda ne gibi sorunlar var?
  • hidrojenin depolanması ve ilk yatırım maliyeti konularında alınması gereken ciddi yol var.
    ancak bunlara erişmek için de biryerlerden başlanması gerekiyor.
    vestel'in diğer müteşebbislere örnek ve model teşkil etmesini diliyorum, memleketin gelişmesi için böyle çalışmalar hayati değer taşıyor.
  • aslında düşündümde bu sistem evlerde şöyle uygulanabilir. şimdi biliyorsunuz elektronik sayaçlar var ve bunlar da 3 farklı tarife var ve en ucuz tarife gün içi tarifesinin 3 te biri kadar. bu sistemle ucuz tarifede elektriği depolayıp pahalı tarifedeki harcamayı bu depodan yaparsak karlı çıkmış oluruz.
  • güzel bir çalışma..vesteli tebrik etmek gerek..
  • benzin mazot ve lpg den başka alternatif yakıt bazı şahsı muhteremlerin dengesini bozacağı için siyaset gereği izin verilmeyecektir.

    tek çözüm geçebiliyorsan vede vicdanen rahatsan lpg ye geçersin
  • arkadaşlar merak etmeyin ben teorik olarak(pratiğini göeceğiz) evde de arabada da bu sistemlerin nasıl kullanılacağını ve bu konuda ne gibi çalışmalar yapıldığını bilmekteyim.Bu işin babası sayın nejat veziroğlunun çalışmaları takip ederseniz ne gibi çözümler olduğunu anlayabilirsiniz.Ayrıca tabii ki tüm dünyada son hız alternetif sistemler ile bu işin üzerine gidilmekte.Belki dikkatinizi çekmemiştir ancak mühendis olanlar veya mühendis adyları veya aday adayları birim hidrojen üretim maliyetinin bu konuda en kretik dönemeç olduğunu göreceklerdir.Zaten benim gibi bu işi 20-25 senedir yapılması sabırla bekleyen birini heyacanladıran şey kilowatt başına üretim maliyetinin düşürülmesi olayıdır.Daha bir şey görmedik ancak vestele güvenim tam ve onlara desteğin bilimsel mecrada yapıldığını da biliyorum.

    kritik cümle budur;
    ''Ancak geliştirdiğimiz bir elektroliz teknolojisi sayesinde sudan 2.7 kilovatlık enerjiyle 1 metreküp hidrojen elde edilebiliyor. Kısa sürede bu enerji miktarını 2 kilovata çekeceğiz. Böylece yakıt pilleri için sudan hidrojen elde etmek ekonomik hale geldi. Bu teknolojimizi de kendi adımıza patentledik."






    izlemeye devam edelim ancak her zaman aklımızda tutalım ki yoktan hiçbirşey var olmaz ve de yok olmaz .Burada yapılmak istenen şey sudan veya karadeniz hidrojen sülfürün veya yeni bulunabilecek gizli(kimyasal enerji olarak saklı) hidrojen kaynakların verimli !! bir şekilde üretilmesiyle yeni bir yüzyıla geçişi hep beraber kutlayacagız.Benim kişisel hedefim cumhuriyetimizin 100. yılında (2023)ülkemizde en azından bu hidrojen sistemlerinin herkez tarafından satın alınabilecek düzeyde ucuz ve kabul edilmiş olması olacaktır.
    tabii ki herşey aım adım olacaktır, bilimsel buluşlar da adım adım olmalıdır.Öyle yoktan var edilecek devri daim makinaları ile değil ancak teorik olarak bilimin temellerine sağlam olarak oturmuş sistemler ile hedefimize varabiliriz.Bu işte unutmamamız gerekn tek şey hidrojeni üretirken enerji olrak VERİMLİ bir üretim haline getirmektir.bir kere hidrojen üretildimi kullanmak çok kolaydır , ister yakıt hücreleri ile elektrik üretip bunu kullanın araçlarınızda , ister bu enreji ile ısının (endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar) ve binanızı soğutmada kullanın , hepsinin projeleri var bende .Yeter ki ucuza hidrojeni üretim şansına kavuşalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Mayıs 2007; 10:52:55 >




  • bu olayın nasıl olacağı aslında belli beni çok da ilgilendirmiyor ancak aramızda araştırmacı arkadaşlar veya olayın nasıl ceyeran edeceğini bilmek isteyenler olabilir.Benim kendi yorumum şöyledir.Bu bilgileri alıntı yaptığımı tekrar belirteyeyim.

    sodyumbor hidrür veya türkçeliştirmesi yanlış olabilir diye herkesin anlayacağı kimyasal formülleri vermek gerekir.Kimya lise düzeyinde herkesce okunduğu için meraklılar hemen evde düzenekler hazırlayabilir.Bunun için öyle mucit falan olmaya gerek yoktur.

    önce tüm teknik detay için tıklayın
    http://www.fuelcellseminar.com/pdf/2005/Wednesday-Nov16/Pointon_Kevin_196.PDF

    olayın özü ise şöyledir;
    NaBH4 + 2H2O → NaBO2 + 4H2

    Cathode: 2O2 + 4H2O + 8e- => 8OH- E0=.4 V
    Anode: NaBH4 + 8OH- => NaBO2 + 6H2O + 8e- E0=1.24 V Total E0=1.64 V

    sodyumbor hidrür kilosu şu an $50 civarındadır.Vestelin yapacağını idaa şeyin püf noktası burada yatmaktadır.Bu maliyeti vestel 15 dolara çektiğini ilan atmiş hedefi ise 5 dolara düşürmekmiş.Bu demektir ki ondabir maliyetle üretim yapacaksınız demektir.ğer doğru ise büyük başarıdır.Kimse yoktan bişey varedilmesini beklemöiyor zaten.Ancak bunu ileri götürürek 15 dolara bile düşürmek çok ciddi bir kazançtır.Borun cenneti türkiyemde böyle bir şey ucuza maledilmeyecekse nerede yapılacak .Vesteli ve bu işe para ayıranları bir kez daha tebrik ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Mart 2009; 8:43:56 >




  • kafam allak bullak

    türk halkının kaçı 12.500 dolar verip bu pillerden alabilirki
    % kaçı?

    halan doluda köylerimize elektrik santralleri kurmaya calısıyorlar
    daha sorunsuz santraller

    türkiyenin sadece yüksek sınıf kesimlerinin kalkınmasına ihtiyaç yok
    türkiyenin bütün bir şekilde kalkınmaya ihtiyac var


    benim arkadasm norveçte yaşıyor ve devlet doğalgazı bedava veriyor
    ama neden bütün vergilerini tam toplayabiliyor

    yılda yaktığın toplam doğalgaz normali aşmışsa biraz ücret ödüyorsun
    normalden azsa devlet sana yılda kullanma hakkın olan doğalgazdan kullanmadığının parasını veriyor

    suda bedava

    bende inş işlre yolunda giderse 3 yıl sonra evlenip norveçe yerleşicem ,
    hayat standartları ii bir ülkede yaşamayı bütün insanların hakettiğini düşünüyorum

    12.500 dolar verip bu pilleri almak bana pek mantıklı gelmiyor

    bu iş gerçekleşirse devlet buna el atmalı ve vestel ile ortak calısıp halka fatura öder gibi aylık taksitler uygulamalı
    düşük ve faizsiz


    bilmm anlatabildimmi
    bana pek sıcak gelmedi




  • fiyat konusunu bilemem.Ancak eğer seri üretime girerse ucuza mal olacaktır.Devletten birşey beklemek güzel ancak benzinden aldığı vergiyi düşününce bu işe pek de olumlu bakamıyorum.Burada amaç global ısınmayı en aza indirmek ise bu doğru yol sayılır.Biran önce bu teknolojiye geçiş yapılmalı ve devlet kendi binalarında olmak üzere bu işe para yatırmalı.Böylece uzak köylere binlerce milyonlarca dolar elektrik çekme ve bakım parası vereceklerine merkezden ayrı bir sistem içinde yüreyen bağımsız köy ve kasabalar oluşur.Bundan elde edilecek finans ile üretim maliyetleri hızla düşecektir.Bu sistemin pahalı olmasını gerektiren bir şey yok .hidrojen ucuza mal edildikçe kullanımı hızla artıp alınıp satılabilen bir kaynak olacaktır.tabii ki sorunlar da yaygınlaşacaktır.

    bence herşeyi devletten beklemek yerine birşeyler yapma zamanımız çoktan geldi.Bu devletçiliği desteklemediğim anlamına gelmesin, ancak gelir toplanamaz ise , devletin bu işleri desteklemesi biraz zor.
    Norveç güzel yermiş avrupayı çok gezdim gördüm ancak kuzey avrupa ülkelerine gidemedim.Ancak hayaller ile gerçekler her zaman aynı olmaz bunu da aklında tutmalısın bonjovi




  • Şimdi ben bu yazıya direk görünce cevabı şaplattım bor mor hikaye VEstel kanıdıryor diye.

    Ama yazıyı yazan sayın VEZİR abimiz olduğu için bi yutkunmam lazım önce:)


    Barbaros abi, benim ENERJİ bölümünü seçmem de en büyük etkenlerden birisidir.

    O demese , makina mühendisliğinin bariz en zor bölümü olan enerji bölümünü hayatta seçmezdim zaten zor okuyorum.

    Ama o kadar çok sevdim ki Gaz türbinlerini kompresiörlerini, uçak Jet motorlarını, hidroelektrik santralleri, iyi ki seçmişim, ona çok şey borçluyum, bana üşenmeden iki sayfa MESAJ yazmıştır, hala saklıyorum PM kutumda duruyor, en çok o etkili olmuştur yazdığı tarih te:

    22 ARALIK 2005...



    Şimdi biz bu konuyu hocamla tartıştık, bana mantıksız gelen şu:

    şimdi bor un bağlanma olayına filan girmeyeceğim o vezir abinin verdiği PDF dosyasını sonra okuyacağım ama:

    Şimdi H2 üretilmesi için ilk önce bir Elektroliz gerekli.

    Bu elektrolizi gerçekleştirmek için ENERJİ veriyorsunuz.

    Bir ENDOTERMİK (ısı alan ) reaksiyon.


    Ve elinizde H2 oluyor. Bunu saklamak için birşeye bağlayacaksınız, BOR ve sodyumlu bir bileşiğe bağlanıyormuş, bu reaksiyon ekzotermik mi bağlamak için gene aktivasyon enerjisi lazımmı ki sanırım gerekli değil ama bağladıktan sonra tekrar H2O verip bir ayrıştıma yapılıyor.

    Ve neticede bir enerji geri çıkıyor.


    Yani ben ENERJİ veriyorum , ve tekrar o enerjiyi geri alıyorum, benim anlamadığım burada benim karım ne? BEn başka bir kaynaktan zaten ELEKTROLİZ için bir enerji vereceğim.


    İşte zaten bu olayın şu anda fizıbıl , VERİMSİZ , kullanılamaz olması bundan dolayı.


    Şimdi eğer hidrojeni koparmak için daha verimli bir yöntem olursa, yani benim ENDOTERMİK reaksiyonda verdiğim enerjiden fazlasını ekzostermik reaksiyonda alırsam benim karım olur bu işten. Yoksa olmaz...


    Ve dünyada çok çok ülke araştırmasını yapıyordur ve eminim ki BP den tut Shell e kadar araştırma yapıyordur, bu Vestele kalmaz diye düşünüyorum.

    Vestel elinin hamuruyla, buzdolabını iyi yapsın , vatandaştan küfür yemesin diye düşünüyorum.

    Çünkü bizde VEstel buzdoalbı vs. bi kaç birşey var, ve ömrümde bir daha vestelin ürününü kullanmam.

    Beyaz eşyayı beceremeyen bir zihniyet enerji sektöründe ne yapar o ayrı bir komedi.

    Biz HERŞEYİ biliriz, NE İŞ OLSA YAPARIZ abi .. Bu laflara kanmayın:

    Alarko Kombi gerçek kombi gerçek konfor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    fiyat konusunu bilemem.Ancak eğer seri üretime girerse ucuza mal olacaktır.Devletten birşey beklemek güzel ancak benzinden aldığı vergiyi düşününce bu işe pek de olumlu bakamıyorum.Burada amaç global ısınmayı en aza indirmek ise bu doğru yol sayılır.Biran önce bu teknolojiye geçiş yapılmalı ve devlet kendi binalarında olmak üzere bu işe para yatırmalı.Böylece uzak köylere binlerce milyonlarca dolar elektrik çekme ve bakım parası vereceklerine merkezden ayrı bir sistem içinde yüreyen bağımsız köy ve kasabalar oluşur.Bundan elde edilecek finans ile üretim maliyetleri hızla düşecektir.Bu sistemin pahalı olmasını gerektiren bir şey yok .hidrojen ucuza mal edildikçe kullanımı hızla artıp alınıp satılabilen bir kaynak olacaktır.tabii ki sorunlar da yaygınlaşacaktır.

    bence herşeyi devletten beklemek yerine birşeyler yapma zamanımız çoktan geldi.Bu devletçiliği desteklemediğim anlamına gelmesin, ancak gelir toplanamaz ise , devletin bu işleri desteklemesi biraz zor.
    Norveç güzel yermiş avrupayı çok gezdim gördüm ancak kuzey avrupa ülkelerine gidemedim.Ancak hayaller ile gerçekler her zaman aynı olmaz bunu da aklında tutmalısın bonjovi


    ewt güzel yer 8 yıl osloda kaldım
    belli nedenlerle istanbula geldim
    inş geri döneceğim
    hayal değil gerçekleri söyledim
    olumlu bir şekilde söylediğini biliyorum yanlıs anlama
    kendisini ab sürecine sokup oldukça geliştirmiş dünyada ilk 3 sayılabilecek insan hakları yaşam standartları ekonomi gibi durumlarda geliştirip ilk 3 e sokmus bir devlet ve çok kötü durumlardan gelmiş bir devlet

    devletçilik anlayışı ile bu yerlere geldiler
    bizim halkımız ve başımızdaki insanlar ne zaman artık birşeyler yapma vakti geldi derse o zaman sadece onlar değil bütün millet birşeyler için yapacaktr

    şu güzeli ülkemde sadece vergiler toplansa hiçbirşeye ihtiyacımız olmaz




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.