Şimdi Ara

honda hrv tavsiye edermisiniz??

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.050
Cevap
24
Favori
472.688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • isacivak kullanıcısına yanıt
    NEDEN MODASI GEÇMEDİ

    Honda HRV 1999 da piyasaya çıktı ve 2008 yılına kadar Honda bayilerindeydi. Honda 2008 başlarında elindeki son HR-V leri 44.000 TL den sattıktan sonra HR-V’yi ancak 2. el ot galerinde bulabilirsiniz.

    HR-V geçmişe doğru bakıldığında ülkemizdeki ilk orta sınıf SUV’lerden diyebiliriz. Yine aynı dönemde 1.6 motorlu RAV4 ve 1.6 motorlu Vitara’lar ayrıca mini SUV diyebileceğimiz 1,3 Terios’lar vardı. Ama konu şehir için yaratılmış bir SUV’ye gelince 1999 yılı itibariyle HR-V tekti. O dönemde bu tarz bir araç görünce öncelik arazi yetenekleri olduğundan fazlaca eleştirilmeye de kalkılmıştı.Oysa o kalbinde güncel bir Civic motoru taşıyan Civic sağlamlığında ve çevikliğinde daha kaslı ve pratik bir 4×4 idi. Hatta fiyatı 6.000 TL uygun olarak 4×2 versiyonu bile getirilmişti. Ülkemize 5 kapılı ve 3 kapılı olarak sadece 2 versiyonu getirilmişti ve ilk parti 3 kapılar dışındakilerin hepsi otomatik vitesti.





    1999’un üzerinden yıllar geçti. Piyasa SUV lere de alıştı, şehir için üretilen jeep görünümlü 4×2 lere de.Üreticiler bırakın 1.6 motor hacimli SUV’yi 1.2TSi motorlu 4X4 leri bile piyasaya sürdüler. Hatta MPV sınıfı bile kendini Sport Utility Vehicle gibi göstermek için kimi makyaj hilelerine baş vurdu. 2007 de üretimi duran HR-V yıllar sonra ikinci elde en çok aranan araçlardan oldu. Geride kalan yıllar boyunca sadece tasarımını sadece fanları değil diğer üreticiler de çok beğenip; arka kasa boyunca yükselen stoplarını, ön tampona dairesel olarak taşan farlarını, tavan spoilerını fazlaca taklit ettiler. 4 Metreden bir kaç milimetre uzun olan boyu ve stepnesiz kasası ise HRV yi şehirde en güçlü yapan yanları.



    Uzay filmlerinden çıkmış gibi duran tasarımı, her modelde standart sunulan sunroofu, elektrikli katlanan aynaları, bugün yeni yeni duymaya alıştığımız sürekli değişken CVT şanzımanı, Akıllı sürüş sistemi ile sadece gerekli patinaj durumunda 4X4 olması ve günlük sürüşte 4×2 ile yakıt tasarrufu sağlaması, hazır double-din yuvası, standart abs ebd klima bir çok donanımı her kullanıcısına sunması,alaşımlı 16 jantları, spoilerı derken çağının ötesinde bir araç olduğu anlaşıldı.İşin içinde Honda kalitesi ve sağlamlığı da olunca ikinci el müşterisi kendini ispatlamış bu aracın temizini galerilerde gördüğü anda müşteri olmaya başladı.

    Bugün HR-V nin fiyatı 20-35 bin aralığında değişiyor.



    HRV nin Çamurdaki Yetenekleri



    HRV nin Kardaki 4×4 Modu



    HRV nin Kar ve Arazi Yetenekleri



    HRV nin Suyu Geçme Becerisi



    Konuyu biraz araştırırsanız HRV nin CVT şanzımanının sorunlu olduğu ile ilgili dedikodular hatta bazı gerçek hikayeler bile duyabilirsiniz. Sorunlu şanzımanların tek nedeni Honda servislerinde satılan CVT şanzıman yağı yerine bilinçsizce otomatik şanzıman yağının kullanılmış olması. Honda bu konuda kırmızı çizgilerle uyarıyor; CVT şanzıman yağı farklıdır ve mutlaka 40.000 kilometre bir orjinal CVT şanzıman yağı ile değişim yapmanız gerekiyor. HRV nin lisanslı şanzıman yağının 3 litresi 125 TL. Macedra yaşamak istemiyorsanız servis bakımlı ya da CVT şanzıman yağı kullanmış bir Honda HRV bulmanız.



    Tasarımını bugün inceleyip yaşıtları ile karşılaştırdığımızda gerçekten zamanının ötesine geçmiş otomobil olduğunu fark ediyoruz. Düşünün tasarımı Focus1, Clio2, AstraF, 1. Nesil Mercedes C180 ile aynı dönemde sıfır km olarak satılan bir araçtan bahsediyoruz.




  • NEDEN MODASI GEÇMEDİ

    Honda HRV 1999 da piyasaya çıktı ve 2008 yılına kadar Honda bayilerindeydi. Honda 2008 başlarında elindeki son HR-V leri 44.000 TL den sattıktan sonra HR-V’yi ancak 2. el ot galerinde bulabilirsiniz.

    HR-V geçmişe doğru bakıldığında ülkemizdeki ilk orta sınıf SUV’lerden diyebiliriz. Yine aynı dönemde 1.6 motorlu RAV4 ve 1.6 motorlu Vitara’lar ayrıca mini SUV diyebileceğimiz 1,3 Terios’lar vardı. Ama konu şehir için yaratılmış bir SUV’ye gelince 1999 yılı itibariyle HR-V tekti. O dönemde bu tarz bir araç görünce öncelik arazi yetenekleri olduğundan fazlaca eleştirilmeye de kalkılmıştı.Oysa o kalbinde güncel bir Civic motoru taşıyan Civic sağlamlığında ve çevikliğinde daha kaslı ve pratik bir 4×4 idi. Hatta fiyatı 6.000 TL uygun olarak 4×2 versiyonu bile getirilmişti. Ülkemize 5 kapılı ve 3 kapılı olarak sadece 2 versiyonu getirilmişti ve ilk parti 3 kapılar dışındakilerin hepsi otomatik vitesti.





    1999’un üzerinden yıllar geçti. Piyasa SUV lere de alıştı, şehir için üretilen jeep görünümlü 4×2 lere de.Üreticiler bırakın 1.6 motor hacimli SUV’yi 1.2TSi motorlu 4X4 leri bile piyasaya sürdüler. Hatta MPV sınıfı bile kendini Sport Utility Vehicle gibi göstermek için kimi makyaj hilelerine baş vurdu. 2007 de üretimi duran HR-V yıllar sonra ikinci elde en çok aranan araçlardan oldu. Geride kalan yıllar boyunca sadece tasarımını sadece fanları değil diğer üreticiler de çok beğenip; arka kasa boyunca yükselen stoplarını, ön tampona dairesel olarak taşan farlarını, tavan spoilerını fazlaca taklit ettiler. 4 Metreden bir kaç milimetre uzun olan boyu ve stepnesiz kasası ise HRV yi şehirde en güçlü yapan yanları.



    Uzay filmlerinden çıkmış gibi duran tasarımı, her modelde standart sunulan sunroofu, elektrikli katlanan aynaları, bugün yeni yeni duymaya alıştığımız sürekli değişken CVT şanzımanı, Akıllı sürüş sistemi ile sadece gerekli patinaj durumunda 4X4 olması ve günlük sürüşte 4×2 ile yakıt tasarrufu sağlaması, hazır double-din yuvası, standart abs ebd klima bir çok donanımı her kullanıcısına sunması,alaşımlı 16 jantları, spoilerı derken çağının ötesinde bir araç olduğu anlaşıldı.İşin içinde Honda kalitesi ve sağlamlığı da olunca ikinci el müşterisi kendini ispatlamış bu aracın temizini galerilerde gördüğü anda müşteri olmaya başladı.

    Bugün HR-V nin fiyatı 20-35 bin aralığında değişiyor.



    HRV nin Çamurdaki Yetenekleri



    HRV nin Kardaki 4×4 Modu



    HRV nin Kar ve Arazi Yetenekleri



    HRV nin Suyu Geçme Becerisi



    Konuyu biraz araştırırsanız HRV nin CVT şanzımanının sorunlu olduğu ile ilgili dedikodular hatta bazı gerçek hikayeler bile duyabilirsiniz. Sorunlu şanzımanların tek nedeni Honda servislerinde satılan CVT şanzıman yağı yerine bilinçsizce otomatik şanzıman yağının kullanılmış olması. Honda bu konuda kırmızı çizgilerle uyarıyor; CVT şanzıman yağı farklıdır ve mutlaka 40.000 kilometre bir orjinal CVT şanzıman yağı ile değişim yapmanız gerekiyor. HRV nin lisanslı şanzıman yağının 3 litresi 125 TL. Macedra yaşamak istemiyorsanız servis bakımlı ya da CVT şanzıman yağı kullanmış bir Honda HRV bulmanız.



    Tasarımını bugün inceleyip yaşıtları ile karşılaştırdığımızda gerçekten zamanının ötesine geçmiş otomobil olduğunu fark ediyoruz. Düşünün tasarımı Focus1, Clio2, AstraF, 1. Nesil Mercedes C180 ile aynı dönemde sıfır km olarak satılan bir araçtan bahsediyoruz.
    Bu arac bir crossover suv..sehirici aile kullanimina yonelik bir mini suv araç..Bence beklentiniz bu yönde olmalı ve araci bu gözle değerlendirmelisiniz...4×4 arazi araci değil..Ben 6 aydır aile aracim olarak kullanıyorum ve gayet memnunum...Hız yapmak isteyen spor kullanım amaçlayan kullanıcılar zaten şu an piyasada bu fiyat seviyesinde satılan hicbir suv araçtan beklentilerini bulamayacaklardır..
    Benim ölçümlerimde 8,5-9 lt de geziniyor. Sakin kullanırız. Ama henüz kış aylarında tecrübe etmedik. Kışın hepimizin bildiği gibi kısa mesafelerde motorun ısınmak için sarf ettiği yakıt ortalama tüketimi en az 1 lt arttırır. Genel olarak motorun ekonomi odaklı bir çalışma prensibi var.
  • Bu arac bir crossover suv..sehirici aile kullanimina yonelik bir mini suv araç..Bence beklentiniz bu yönde olmalı ve araci bu gözle değerlendirmelisiniz...4×4 arazi araci değil..Ben 6 aydır aile aracim olarak kullanıyorum ve gayet memnunum...Hız yapmak isteyen spor kullanım amaçlayan kullanıcılar zaten şu an piyasada bu fiyat seviyesinde satılan hicbir suv araçtan beklentilerini bulamayacaklardır..
  • s
    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    HRV otomatik vites ve Prelude 2.2 Vti araçların otomatik şanzımanları problemlidir...Motor kesinlikle kusursuz ama bu araçların şanzımanında ciddi problemler çıkıyor (*11bin ytl yeni şanzımanı) Ülkemize artık getirtilmiyor belki de üretimi durduruldu...Bence son derece Başarısız Honda modeli...ben honda olmasına rağmen kişisel fikrim tavsiye etmiyorum uzak durulmalı

    sanzuman ucuzmuş ya üç beş tane alalım bari
  • Aracım 99 Model HRV, Kıpkırmızı, manuel Vites..tek kapı..wuw..güven..güç..kullanırken çok iyi hissediyorum..
    Aracımı aldığım ilk zamanlarda bi sürü laf söylediler..etkilendim..bir ara satmayı bile düşünmüştüm..aradan 2 ay geçmeden..kullandıkça doğru aracı aldığımı anladım.
    105 Begir..Torku çok iyi..Pedalı köklediğimde her viteste koltuğa yapıştırıyor beni.1600cc sınıfında tokatlayamadığım bir tek araç Ford Focus HDI (Ford nasıl bi araç yapmışsa!! uyuz oldum.

    Sıralı sistem Milano LPG'yi taktım. Otomatik 4 çeker olduğu için çok az yakıyor. Gazı köklediğimde yada sert viraja hızlı girdiğimde arka çekerler devreye giriyor ve hoop ..o an hissediyorsunuz, bir el sizi tutup yola yapıştırıyor.

    160 la giderken bile ani frende güvenle ve kısa mesafede yola oturarak duruyor.

    Daha ne anlatayım ki..

    Kız arabası diyenler halt etmişler..aracım erkek..isteyen bakabilir :) bütün kızlar peşinde..900 bin nüfuslu büyük bir kasabada (Gebze- Kocaeli) yaşıyorum ve herkez görkemi, rengi ve farklı tasarımı ile aracımı konuşuyor.

    Yerden yüksek, yol tutmuyor diyorlar. Doğru lastiklerle aracı yola yapıştırıyorsunuz. HRV kullanan yada alacak olanlara kendi lastiklerim hakkında bilgi verebilirim. (yumuşak konfor lastikler-Sarsıntı oldukça azaldı)
    Michelin Pilot Primacy. Kuru havada performansı süper. Aracımın kullanım klavuzunda max hız 155 Km/h yazıyor. Yalan..otobanda düz yolda (yokuş aşağı degil) 180 basıyorum.
    Kuvvetli rüzgarlı havada biraz korkutuyor ama bu bir tek HRV'de degil, yere yakın araçlarda bile yaşanan bir korku. (Eğer aracınız A sınıf bir araç değilse her zaman rüzgardan etkilenir)
    Pilot Primacy Lastikler yağmurda ve buzda dikkatli kullanım gerektiriyor (Takdir edersiniz ki Yağmurda kullanım her zaman dikkat gerektirir.)
    Aldım, bütçeme uygundu, kullandım, sevdim. Bir süre daha kullanmaya devam edersem tutkuyla bağlanmaktan korkuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzaltindal

    Arkadaşlar Merhaba
    Cuma günü 2004 model bir HRV ile bende aranıza katıldım. Sormak istediğim bazı şeyler var cevaplayabilirseniz sevinirim.
    Araç bakımsız o nedenle fiyatını bir hayli kırdırdım ve o şekilde aldım. Ağır ağır yaptırırım ama öncelikle komple triger seti değişimi gerekli.
    Birde kalkışlarda titreme meydana geliyor usta motor kulağında çatlak olduğunu söyledi değişmesi gerekiyormuş.

    Özetle ihtiyacım olan parçalar aşağıda;
    Komple tirger seti
    3 adet motor kulağı
    2 adet arka z rot
    Sağ iç aks körüğü


    Orjinal triger komple seti 600 tl civarında sanırım. Motor kulağını bilmiyorum. Arka Z rot Senkei marka kullan.30-40 TL tanesi.. Aks körüğü yan sanayi kullanmanı tavsiye etmem zaten bulma ihtimalin cok zayıf..Normal civic körüğü kakalamaya calısacaklardır sana ama olmaz..Yani olurda 2 hafta sonra değiştirirsin..Cünkü bi 11-12 cm kısa kalıyor oda bir iki gün sonra boşanıyor...Orjinali 230 TL...Elimizde yok HR-V icin derlerse 2005-2007 hatchback civic körüğü sor.aynısı..Hayırlı olsun..




  • 15-16 yıl arazili araç kullanma ve diğer tüm arazili araçların özelliklerini az çok bildiğimi düşünerek yazdım ve yazıyorum.

    Her zaman önden iki çekişli olup zorlandığında dört çekişli olması yakıt tasarrufu açısından iyi bir özellik. Bana göre
  • Ben ilk çıktığında yani 99 yılında bir Honda bayisinde incelemiş ve çok sevmiştim bu aracı, kırmızı renkli bir 3 kapıydı baktığım. Tabi o zamanlar ulaşmam imkansızdı. Sonra 96 model Civic VTI satıp aldım HRV.yi. 8500 devir çeviren VTI.ı özlememek mümkün değil ama HRV sayesinde zevklerim bile değişti, çok güzel anılar kazandırdı bu araç bana, şehirden uzaklaşmak için fırsat verdi. Sıralı sistem LPG taktırdıktan sonra ki o zamanlar LPG 1,2 YTL civarındaydı; ekonomiklik sayesinde gezme konusunu abartmaya başladım. Tek gezide 4300 km yapmışlığım vardır. 160 bin km.de olmasına rağmen bana acayip güven veriyor, bu yaz İstanbul - Halep - Lazkiye - İstanbul turu planlıyorum mesela, arazi için kullandığım Cherokee Sport ile yurt dışına çıkmaya cesaret edemem; yolda falan bırakır diye, ama HRV.ye çok güveniyorum




  • Arabanın uzun yolda ve şehir içinde aynı yakmasının nedeni bahsedildiği gibi motorun bir altı olması ve sonuç olarak uzun yol için o kadarda güçlü olmamasıdır.1.8 olsaydı şehir içi ve şehir dışı tüketimi değişirdi
  • Fazla tavsiye göz çıkarmaz Önerdiğim sitede olmanızın da SİZE faydası olur.
    http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=13194.60
  • hrv alma asamasındayım. alırken özellikle neresine baktıralım. kullanıcılar lütfen görülerinizi paylaşın.

    araç 2005 model
  • katılıyorum hrv kullanmayan arkadaşlar kullaktan dolma şeyler yazmasınlar ... otomatik şanzuman olan tüm araçların şanzuman masrafı ağır olur sadece hrv değil tüm markaların otomatik vitesli araçları var ... yağına ve bakımına km si dolduğunda bakım yapıldığı sürece masraf çıkarmaz ... ucuz masraf çıkaracak araç almak istiyorsanız reno broadway yada doğan şahin kartala binin arkadaşlar... ben hrv mi rektefiye yaptım motorunu toplam yağı suyu usta parası dahil 2100 tl ye ... forumda arkadaşlar masrafı çok diyorlar... devirdayım çalışmamış daha doğrusu benden önce kullanan şahıs bakımını yterince yapmamış üst kapak contasını yakmıştı usta motor rektifiye istiyor deyince yaptık citroen pegout ford gibi biçok araçtan daha az masraf çıkardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: placan

    HR-V arastirirken her zamanki gibi burayi buldum ve inanilmaz bilgiler var burada. Bir sirkete rica etsen parasini versen bu kadar bilgi toplayamaz.

    Ben de 2005 model gercek 100.000 kilometrede dort kapili bir HR-V buldum. 20.000 liraya satiyor arakadas. Aracin uzerinde 30.000 lira agir hasar kaydi var. Bu arac 30.000 kilometrelerdeyken yan yatip toplanmis bir aracmis. Sanzumanin da 10.000 km. once icindeki zincirle birlikte yenilendigini ve su an sorunsuz oldugunu soyluyor.

    Alip satmak icin degil de 4-5 sene binmek icin ariyorum. Sizce bu sartlarda bir otomobile para baglanir mi?

    Hasar kayıtlı araç satmak çok zordur, ayrica sık sık problem çıkarma yönü de var, ben 1 keresinde peogeot 206 almıştım çok kötü bir deneyimdi, bir daha bulasmam
  • arkadaşlar eklemeyi unuttuğum bir ayrıntı vardı. 2005 modelden önce sis farı genelde yok. orjinalini sormaya gerek bile duymadım bende Megane 1 sis farı alıp taktırdım. farın çifti 35 lira, 2 lira ampul, 40 lira röle, kablo ve işçilik verdim. 77 liraya sis
  • tolga taha T kullanıcısına yanıt
    Otomatik kullanmamış birine kesinlikle otomatik tavsiye etmem..Manuelle otomatik arasında dünya kadar performans farkı var.S modu sandıgın kadar rahvan birşey değil.Ayrıca alacağın araç otomatik şanzuman olacaksa çok dikkat et..Eğer şanzumanında sorun olan bir araç alırsan geçmiş olsun..5-6 bin den aşağı hesap çıkarmaz.Ama manuel alırsan ömürlük binersin.Taş gibi araba...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackHash -- 20 Mayıs 2015; 23:04:59 >
  • tolga taha T kullanıcısına yanıt
    Aynen..4x4 otomatik manuel fark etmez.Otomatik gecer..Herhangi bir sorun aklını kurcalayan bişi olursa sor kardeşim...Hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackHash -- 5 Haziran 2015; 22:09:54 >
  • Yok kardesim cvt yagi koymuyorsun.normal sanzuman yagi.sen tanidik bir ustan varsa gotur ona.manuel hrv lerin normal bir civic ten farki yok.her usta anlar.sadece arka difransiyele biraz dikkat et . 4 cekere gecince otme ses yapiyor mu ona bak.
  • Gercekten 6 bin vermisse serviste yaptirmistir.Faturasi yada kaydi vardir serviste.yoksa normalde 2-2.5 u gecmez.buyuk ihtimal yatak sarmistir.tabi onden buyuk bir kazasi yoksa.onun sebebide yagini suyunu duzenli kontrol etmedigindendir.yoksa duzenli bakimda 500 bini rahat gorursun anahtar vurmadan.sen bir ustaya goster tanidik.aracida lifte alsin bi 5-10 cm havaya sonra calistirip 1. vites 2. Vites yapip 4 cekeri bir kontrol et arkadan bir otme geliyor mu bak.
  • Hayirlisi olsun.alirsan haberimiz olsun bir iki kucuk tuyo verecegim.
  • tolga taha T kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun Tolga Bey...Allah kaza bela göstermesin.. Facebookta grubumuz var.katılmanızı tavsiye ederim.Bilgi alışverişi yüksek orda..https://www.facebook.com/groups/hondahrv/
  • Hayirili olsun tolga bey
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.