Şimdi Ara

Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
1.326
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba değerli arkadaşlar.

    Bundan birkaç sene önce varsa yoksa VW tercih eden biri olarak şu an neredeyse C4'ü satıp C4 alacak kadar beni kendine bağladı. Şimdi Focus , Astra,hatta i20 var diyeceksiniz,Citroen araba mı diyeceksiniz size haksızlık edemem.Hatta ''Ne içtin sen'' diyeceksiniz olumsuz yorumları beğeneceksiniz , yazının devamını okumayacaksınız ama gerçekten C4 F/P olarakta , kullanışlılık olarakta , Citroen marka tarihi olarakta , kalite ve işçilik olarakta Opel,Ford, gibi markalardan daha iyi.

    Hemen anlamanızı sağlayalım.

    Şu an mevcut en baz donanım C4 ''Confort'' özellikileri ve donanımları (Astra K için)

    C4 Confort /Exclusvive / Paketler vs Astra Bus. Enj. Dyn. Exc. Donanımlar vs Paketler

    C4'ün artıları(Standart-Confort olan)

    8 hoparlör(Astra'da 4 hoparlör Businnes 6 hoparlör Dynamic)
    Dijital gösterge tablosu
    6 adet tavan lambasıı
    Karartılmış arka camlar
    Gece sürüş modu
    Soğutmalı/ışıklı torpido gözü
    Aynadan sinyal
    Tavan / G.tabosu / Orta ekranda dijital ve sesli uyarılı emniyet kemer ikazları.
    Not:Kapı arkası cepleri,OTM. camlar , cam çıtası , eğim ayarlı kafalıklar , Koltuk altı çekmeceleri , 2 -toplam 4-ışıklı / aynalı siperlik ,aux , usb, piano black/kaporta rengi 2 parça spoiler,cruise control, direksiyondan kumanda , yükseklik / bel ayarlı koltuklar-sürücü / yolcu-Aktif gergili , güç sınırlayıcılı ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri ,Üç noktada sabitlenen güç sınırlayıcılı arka emniyet kemerleri, Ani frenlemede otomatik yanan flaşörler, Vites değisim göstergesi
    Yol bilgisayarı vs. bunları saymıyorum . Zaten var .

    Bunların hepsi STANDART (İnternetten eski kasa C4'ün donanımlarını okuyup,güncel olmayan yazılardan edinilen dogmatik bilgileri lütfen paylaşmayalım.Aracın kullanım kılavuzunu baştan sona okumadan fikir belirtmeyelim.

    Astra K'da Paket olarak Plus ve Ç.görüş paketi 1700-1800 TL .C4'teki Plus pakette (Çoğu araçta standart ve başka paketlerde var.)Far,yağmur,tampon,Otm.kararan dikiz aynası,bagajda el feneri,karartılmış jantlar,Follow Me Home vs. standart ücreti ise gelen araçta yoksa 1500TL ve indirimle fiyatı düşürülür. :)




    AGR koltuk 6500 TL Astra K'da ve her ne kadar ısıtma olmasa da masaj,elektrikli koltuk fonksiyonları EXC'de standart.Deri koltuğu söylememe gerek yoktur.
    Aynı şekilde far paketi AFL 4500TL Gelişmiş park pilotu 1500 TL navigasyon 3000 TL C4'te Confort yahut Exclusive'de standart olarak park yeri tespit sistemi,LED farlar,Navigasyon(Ops.olarak alırsanız gösterge tablosuna gömülü.) standart.
    Plus paketlerde ayarlanabilir polifonik uyarı sesleri, OTM..klima ,programlanabilir hız sabitleyici ve sınırlayıcı,OTM.. yanan farlar, esik aydınlatmalı , OTM. katlanır ayna ve hafızalı aynada var.(Park sonrası eski haline dönüyor.

    C4'ün Exclusive'inde renk değiştirebilen gösterge tablosu,tampon,kapı eşikleri,arka tampon,sis farları çevresi,iç aksam çevresi,cam çevresi krom detaylar mevcut.Aynı şekilde Denon ses sistemi ve elektromekanik park freni var.

    F/P olarak C4 C sınfında ki i30 , Ceed gibi araçlarla birlikte ilk 3'e oynar.Bunun dışında segmentinin en iyisi olan Golf'e nazaran ne yazık ki kalite ve detay olarak aşağıda kalıyor.




    2.el olarak 1,4 VTI 40,1.6 VTI 45,156hp THP EXCLUSİVE 50,e-HDİ 50,e-HDİ EXCLUSİVE 55, PureTech 60,BluHDİ 70'e bulunabilir.


    Sıfır fiyatları ise rakipleriyle aynı.

    1.2 PureTech 130hp 230 Tork güç üretiyor,BluHDİ zaten kendini kanıtlamış gardaşı 308 ve Ford,Volvo gibi markalarda da var.

    308 donanım olarak dijitalal klima vs.yi saymazsak C4'ten zayıf.Ama çok daha süslü ve yakışıklı.

    Focus benim, Aston-Martin çakması Faston-Fortin adını verdiğim kasayla gözümden düştü donanım ve ses yalıtımı olarak en zayıf Focus.(Bön bön bakmayın bana)

    Yol tutuş olarak Citroen'in geçmişten gelen bir ustalığı var aynı sistem olmasa bile aynı genleri taşıyor.Zaten C4'ün ataları olan BX , XSARA Hidropnömatik sistem taşıyor.

    Astra GM ile beraber üretildiğinden soğuktum ama J kasa beni kendine aşık etti diyebilirim ve J,K'ya nazaran sanki daha Alman arabası gibi duruyor.Hani Tank gibi araba deriz ya onu J kasa için kullanabilirim.Donanım olarak Astra K,Smart Phone'larla olan ve güvenlik donanımları şu anda Premium araçlarla yarışır ama kronik arıza ve belli başlı zayıflıklar (Donanım,işçililk) ne F/P nede Kaliteli üst sınıf Alman havası veriyor.Benzin depo kapağı 6.kapı olacakmış neredeyse(Estetiksel sorunlar).Ve cepler yetersiz aracın kullanışlı olmasını engelliyor.

    C4 ise Arka torsiyon sesinden ziyade ;

    1-Tamamen dijital gösterge olmaması

    2-Özellikle kapılardaki eksik malzemeler(Bilerek yapacaklarını sanmıyorum ama arka kapıdaki kapı tutacağının dokusu farklı)

    3-Gereksiz boyuttaki büyük direksiyon

    4-Göğüsün uzunluğundan ve genişliğinden dolayı iki parça olması ve 2.parçanın sert plastik olması.

    5-Frenlerin sert olması,özellikle tüpe uyumlu VTI'ların Atiker vs. de sorun çıkarması var.

    6-2.elin 2 haftada anca satılması.

    7-Bayraktar otonun servis ve satış dışında herhangi bir biriminin olmaması.(Mesela Honda LPG için BRC ile anlaşmış.)

    8-Torpidonun sert plastik olması

    Ve en can alıcı noktalardan C4'ün 408L'lik bir bagajı olması,Confort donanımda CoolBox olarak kullanabileceğiniz bir kol dayama (Aynen torpidodaki gibi soğutmalı) ve 230V priz olması.
    Aynı şekilde 308'in dar olması da cabası.

    Sıralamamı fiyat-araç olarak yapacağım.

    65-75.000 C4 Sıfır Confort veya 2.el Exclusive tercih edilmeli.

    75-80.000 civarı 308

    80.000 üstü Faston-Fortin

    90.0000 civarı Excellence Astra(2.eli bir VW olmasa da yine iyidir.)

    Bizde vakt-i zamanında duygusal davrandık,milletin eskisine Alman diye bindik ama doğruyu bulduk.

    Not:C4 C segmentinin en iyisi fln değil bu konuda mahalle kavgası tadında tartışma konusu değil lütfen cevaplarınız da dikkatli olun.Zaten aklı başında 5-10 kişi anca kalmış forumda onları da göndermeyelim.

    Edit: Bir kaç şey yanlışmış düzelttim bu arada bilgileri araçların ana konularından bakarak yazdım.

    2.Edit: Resimlerimin çözünürlüğü çok düşük olduğundan başka bir aracın fotolarını atacağım.

    C4 ilk izlenim...


    Sonrasında ise Astra K.








    [simage2]https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/2174873/2c544ab4-5cd8-4b3e-8dc4-1413bb09f52e.jpg[/simage]
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/2174873/3b3d4975-bda5-45ff-b2a9-21b2967b8a90.jpg Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?
     Citroen C4 (Facelift) , Astra K,308 ve Focus'tan daha mı iyi ?

    Resimler küçük boyutta ise bulunduğunuz platformu söylerseniz ona göre düzenlerim.(PC vs.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 14 Temmuz 2016; 13:02:16 >







  • Bence C4 alınacaksa 2. El almak lazim.Rakibi olan focus astra ve golf e gore çok uygun oluyor.Misal ben 2015 model 16 bin km deki dizel otomatik c4 û 63 e aldım.Aynı özellikteki rakipleri 70 75 bindi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Liste fiyatları şuanda bir hayli yüksek. Bu fiyatlar üzerinden iyi indirim yapıyorlar mı acaba?
    Bence şuanda tork konvertörlü Eat6 ve az yakan hdi motoru haricinde pekte esprisi olmayan, eskiyen, direksiyonu manevra yapmak için sert olan, tasarımı ruhsuz olan sıradan bir araç Citroen C4.

    Astra K'nın ve 308'in yanında yüzüne bakmam şahsen, fakat bayilerin en son bıraktıkları rakam oldukça önemli. Eğer rakiplerinden daha uygun bir fiyata üst donanımı alınabiliyorsa, değerlendirilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır fiyatları donanım olarak yine ucuz ama uzun yıllar bineceğim diyorsan 2.el C4 alırsın.Zaten bu kasa 2019'a kadar değişmeyecek.Ben benzinli 1.6 VTI Plus C4'ü sıfırı 55'ken 48'e aldım.İnanın nazar değer övmüyorum .Buna bindikten sonra çoğu markayı eledim PureTech eat6 60'a bulursam alacağım.Bu arada Golf 6 şu an 50.000 TL ediyor geliş fiyatı 35.500 ve 35'e şu an FSİ Golf 5 anca alıır TSİ mk5'ler 40-45 o yüzden 2.eli düşüneceksen VW al diğer markaları direkt ele ya F/P arabası olacak yada prim yapacak araba dediğin , arası sıkıntı.
  • c4'te torsiyon rahatsız ediyor deniyor ama darbe emişlerini daha başarılı buldum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Master_Evil -- 30 Kasım 2022; 0:53:18 >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Eski kasada daha marjinal bir yaklaşım vardı ama ben oturunca oyuncak gibi deyip çıkmıştım.Bu kasa sürüye karışmış fakat kasası çok kullanışlı Allah nasip ederse tatile çıkacağım ve bagaja 3 tane valiz sığıyor ben koltuğu en arkada kullanmama rağmen arkada yeteri kadar alan var.Direksiyonu sert değil aksine konfor için yumuşak yapılmış sürüşü ise dinamik virajlarda nadiren fren yapıyorum gaz pedal hassasiyeti Ford'lar da ki gibi değil,araba birden zıplamıyor ama insanın burnunu havaya kaldırmaya yeten bir gücü var.

    Eskime olarak kapı cam tuşlarının olduğu bölge yumuşak ve tırnakla dahi çiziliyor bunun dışında birşey yok.( Ankara içi 50.000 KM -4 yaş)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 12 Temmuz 2016; 19:44:17 >
  • Citroen , kullanıcı rahatlığı ve konforu bakımından 10 numara. Bence gayette alınabilir bir araç. Şimdi tam otomatikte getiriyorlar ki tadından yenmez.
    Ben citroene hiçte soğuk bakmam zaten bu oldu Türkiyede kırılmaya başlandı.
    Eski türkiyesinde otomatik SW araçlar hiç tutulmazdı ki avrupada tersine olmasına rağmen .
    Abrupa birliği uyum yasalarındanmıdır nedir))) artık bizim tercihlerimizde yön değiştirdi. Bu kapsamda Citroen de artık türkiye için zincirlerini kırıyor diyebilirim.
    Dediğin gibi f/p oranı en iyi arabaıdr.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Auto zeıtungun master testinde c4 astra j den bile geride ki bununla fark ne olur düşünmek gerek.
    Testteki tüm araclarda bir önceki leon ,308 vb.
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    İnsanların kendi tecrübelerine Türkiye'de daha çok önem verilir.

    Otomobil testi olarak sayısız ve taraflı , tarafsız yüzlerce test var.

    C4'ün de Astra K'dan daha iyi olduğu kanaatindeyim.

    Astra J'de Astra K'da ki eksikliklerin fazlası var.

    (Yine aynadan sinyal gibi detaylar yok.)

    He keza donanım.

    Leon'un donanımı bayağı zayıf yalıtım olarak Golf'le alakası yok stepnenin oradaki kısımlar dahi öylece bırakılmış.

    Kendiniz test edip tecrübelerinizi aktarırsanız çok daha bilgilendirici olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • c4 araba peygamberi sertifikasını alsın astra K etmez.
  • @Master_Evil masaüstü PC'de resimler orjinal boyutunda gözüküyor, değil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin yaptığınız biraz kendinizi kandırmak olmuş.. C4 ü bilmesem, kullanmamış olsam vay be neymiş C4 derim bu başlıktan sonra.. Ama C4 heleki yeni nesil rakipleriyle kıyaslanamayacak kadar konforsuz,kalitesiz, kütük gibi bir araba.. Golf 7 ile mukayese bile edilmez.
  • Yazdığım şeyler tamamen somut.

    Hayali ve öznel bir yargı yok.

    Donanımı belli,NCAP'i 5 yıldız,Avrupa araç.

    Siz de somut örneklerle açıklarsanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 14 Temmuz 2016; 11:28:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hysteria_ kullanıcısına yanıt
    "Araba peygamberi" derken segmentinin en iyisi olmasını kast ettiniz herhalde.

    "Astra K etmez" derken de C segmentinin en iyisinin Astra olduğunu düşündüğünüzü farkında olmadan açığa vurdunuz sanırım.

    Boş yere fanatikliğe gerek yok.

    Ben işime geleni yapmak zorundayım hislerimi dinleme şansım yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 14 Temmuz 2016; 11:37:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90

    "Araba peygamberi" derken segmentinin en iyisi olmasını kast ettiniz herhalde.

    "Astra K" etmez derken de C segmentinin en iyisinin Astra olduğunu düşündüğünüzü farkında olmadan açığa vurdunuz sanırım.

    Boş yere fanatikliğe gerek yok.

    Ben işime geleni yapmak zorundayım hislerimi dinleme şansım yok.



    sadece mübalağa yaptım.

    en iyi olayının göreceli olduğunu düşüyorum. çünkü kimine göre en iyisi konfordur, kimine göre yakıt, kimine göre performans, kimine göre fiyat, kimine göre güvenlik. zaten hepsinin bir araçta toplandığı bir marka olsa herkes onu alırdı.

    sadece kağıt üzerinden de işlerin yürümediğini hepimiz biliyoruz.

    dolayısıyla fiyat konusunu konu dışı bırakır isek, bence, astra k şu anda segmentinin en iyisi. ama full ü 100.000 liraya geliyor o para verilmez bu yüzden tercih etmem şahsen. sadece karşılaştırma amaçlı her halükarda c4'den daha güncel, daha güzel bir motor/şanzımana sahip, daha estetik ve malzeme kalitesi daha iyi özellikle iç kısımda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hysteria_ -- 14 Temmuz 2016; 11:40:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90

    Yazdığım şeyler tamamen somut.

    Hayali ve öznel bir yargı yok.

    Donanımı belli,NCAP'i 5 yıldız,Avrupa araç.

    Siz de somut örneklerle açıklarsanız sevinirim.


    Herşey kağıt üstündeki verilerle bitmiyor.. Bütün arabalar artık NCAP den 5 yıldız alıyor.. C segmenti HB bir çok araba Avrupa malı..

    Sizin otomobilden tek anladığınız donanım zenginliği sanırım.. Basit ve ucuz elektronik oyuncaklar.. En çok onlardan bahsetmişsiniz çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90

    İnsanların kendi tecrübelerine Türkiye'de daha çok önem verilir.

    Otomobil testi olarak sayısız ve taraflı , tarafsız yüzlerce test var.

    C4'ün de Astra K'dan daha iyi olduğu kanaatindeyim.

    Astra J'de Astra K'da ki eksikliklerin fazlası var.

    (Yine aynadan sinyal gibi detaylar yok.)

    He keza donanım.

    Leon'un donanımı bayağı zayıf yalıtım olarak Golf'le alakası yok stepnenin oradaki kısımlar dahi öylece bırakılmış.

    Kendiniz test edip tecrübelerinizi aktarırsanız çok daha bilgilendirici olur.




    Ben tarfsiz ve uzun suredir takip ettigim bir mecranin bu araclar hakkindaki degerlwndirmesini aktardim ki ben burada tarafsizim ne astra k, j aracim var nede c4 veya testteki araclar yani en az manipulasyon yapacak insanlari yanlis yola sevkedecek ruh hali ve pozisyondayim.
    Veriler ozellikle surus ozelliklerinde oldugu zaman virgulune kadar savrulma ve performans rakamlari olabildigince homojen ve ayni anda alindigi ve bir cok kisinin goruslerini icerdigi icin cok daha muteber bir bilgidir.
    Iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hysteria_ kullanıcısına yanıt
    Araba peygamberi sertifikası, ne demek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hysteria_ kullanıcısına yanıt
    En iyi motor-şanzıman kombinasyonlarının PureTech/BluHDİ-Eat6 kombinasyonlu PSA araçlarda olduğunu sanıyorum.

    Her halükarda,her halükar kişiden kişiye değişebilecek birşey.

    Mesela ben iç aksamda yumuşak doku sevmem,sert plastik olacak bence.(C4'ten bu konuda muzdaripim)

    Estetik deyince hemen hemen tasarım oluyor ve o da neredeyse tamamen öznel.

    Güncellik olarak şu an 2015-2019(C4 II Facelift) model C4'ten bahsediyoruz.(İç mekan dokusundan,farlara,jantlardan,koltuk döşemesine kadar farklı bir araç.
    (Şanzıman-motor olayını söylememe gerek yoktur herhalde.)

    Standart donanımında 4 hoparlör bulunan Astra'nın C4'ün karşısında birçok konuda zayıf kalacağını düşünüyorum.

    Sonuçta donanım nesneldir,kişiden kişiye değişmesi gibi bir ihtimal yok.(Tasarım gibi iyi tasarım veya kötü tasarım var diyemeyiz,donanım var veya yoktur.)

    He keza onlarca litrelik bagaj farkı olsun.

    Astra'da övülen donanımların neredeyse hepsi opsiyonel ve eklersek araya bayağı fark çıkıyor.

    Elbet Astra'da güzel bir araç ama bu kadar eksikliklerin olmaması gerekir.(En iyi veya daha iyi muamelesi görmesi için.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • C4'le iligili karşılaştırma yapan çoğu bilgili (!) kişi i20'nin C4'ten daha iyi olduğunu söylüyor.(4 yıldız almış.)

    C segmenti birçok HB Avrupa malı olabilir ama ben civatası bile Fransa'dan gelen C4'ün ne idüğü belirsiz ülkelerde üretim yapan ve kalitesi Avrupa araçlardan düşük olan araçların Avrupa diye binilmesine karşıyım.

    En çok donanımdan bahsettim çünkü tasarım,kaliteden bahsetseydim öznellik veya duygusallıkla ilgili taraflı yorum yapacaktım.

    Dediğim gibi yazdıklarım somut.

    Basit ve ucuz elektronikten Opel yoksun.Demek ki çok daha basit ve ucuz düşünüyor.(Başka şeylerdende yoksun olması bu sebeple çok daha gerçekçi.)

    Herşey kağıt üzerinde bitmiyor,sadece bununla sınırlıda değil forum sitelerinde konuşmakla da bitmiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.