Şimdi Ara

bi arç tasarımı için, vites sistemi, mühendis arkadaşlar bi bakın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
80
Cevap
0
Favori
3.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu resim arabanın yukardan görünüşünü temsil ediyor
     bi arç tasarımı için, vites sistemi, mühendis arkadaşlar bi bakın

    bu resimde ö1 ön dişli bir numara, ö2 ön dişli iki numara, 3. diş...
    a1 arka dişli bir numara, a2 arka diş 2.... gibi yeşil çizğiler de zincir


    bu resimde dişli sisteminin yandan görünüşünü temsil ediyor.
     bi arç tasarımı için, vites sistemi, mühendis arkadaşlar bi bakın

    bu resimde üst soldaki siyah yuvarlak bisiklette zincir değiştirmeye yarayan dişli
    sağ üstteki siyah ö4, kırmızı ö3, mavi ö2, bembe ö1. alttaki siyah a1, kırmızı a2, yeşil a3, mavi a4, gri olarak çizdiğimde aktarma zinciri...

    şimdi gelelim çalışma prensibine
    a3(yeşil) ve a1(siyah) şafta drek kaynaklı yani bunlar döndüğü zaman araç hareket ediyor, fakat kırmızı olan yani ortadaki (a2) rulmanla boşa dönecek şekilde kaynaklanmış, zincir hareket etse bile boşa dönüyor. arka dişlilerin vites ini a1 e taktığımızda karşısına sabitlenmiş mavi dişliyi ters çevirceği (oda alttaki maviyi çeviriyor) araç geri gidiyor.


    şimdi sen hastamısın böyle bi tasarım yaptın aküden artıyı eksiyi motoro bağlayarak aracı ileri geri hareket ettirebilirsin boşuna uğraşmışın diyenlere. farz edelimki aracımızla bi yokuş çıkıyoruz ve önümüze çocuk zıpladı ve biz 3. vitesdeyiz frene basdık durduk. (bisiklet dişlisisteminde dişlinin hareket edebilmesi çin aracın öne gitmesi lazım) ama yokuş nedeni ile vites 3 de olduğundan araç hareket edemiyor, geri gidersek zincir dişliden çıkar nooolduuu s.çtık

    bunu önleyebilmek için bu tasarımı yaptım şimdi bisiklet vites sistemlerinde azcık anlıyorsanız dediğimi anlarsınız araçata gaza basmıyoken(reosta bir pedala monte edilecekti bi şekilde) zincir a2(kırmızı) de olacaktı, vites telide gaz pedalına bağlı olacaktı siz gaza bastığınız anda tel gerilecek ve zincir a2 den a3 e geçicekti otomatik vites araba gibi. siz arabaya binip kontağı açtığınızda motordan çıkan ve ön dişlilerin içinden geçen krank mili yarım devir/sn ile devamlı dönecek, siz gazdan ayağınızı çektiğiniz anda vites boşa geçicek(a2 ye) farz edelim yokuştasınız ön dişlilerden ihtiyacınız olan torka göre birini seçeceksiniz(motor yarım devir/sn ile döndüğü için bunu araba hareket etmiyorken de yapabileceksiniz) ve tekrar kalkacaksınız.


    Şimdi gelim sorulara, ben bunu elektrikli bir araç için tasarladım bu forumda tanıştığım biri paletli tank benzeri bi araç yapmak istiyor biz her palete bundan bir adet koysak, ayağının altında bir gaz ve fren pedalı olsa elleri ilede vites değiştirerek aracı yönlendirebilirmi mesela sağa dönecek sağ palet 1. vitesde sol 3 vitesde falan şeklinde. Yada paletli bir tank için (benzinli bir motoru olacak) nası bir vites ve sağa sola çevirmek için önereceğiniz bir sistem varmı.

    biraz uzun oldu kusura bakmayın







  • hadi arkadaşlar yokmu konudan anlayan?
  • ya bu forumda eskiden hangisini alim, yada saçma resimlerden çok dahası paylaşılırdı. kimse üzerine alınmasın tabi ki bazı şeyler alınırken foruma danışılırda. eskiden konusunda uzman arkadaşlar bu tarz topiclere cvp verirdi fiatcı, sekes, vezir, set ve adını hatırlayamadığım biçok uzman arkadaş neredesiniz




  • arkadaşım öncelikle yazıyı okumadan önce bisikletlerin vites sistemini örnek al diyecektim... ama rampadaki olayı bahsedince benimde kafa bastı ;)

    şimdi aklıma şöyle bir şey gelmekte. bu şehir bisikletlerinde dişlisiz göbekten 4 ileri vistes sistemi varya onları bi incelesen? pedal çevirmeden de vites değiştirebiliyor. bunu bi incelesen sonra konuşsak.
  • bi link verirseniz çok memnun olurum, asıl sorunumuzda aslında vitesten öte bu tip 2 adet vites kutusu ile paletli bir aracı yönetip yönetemeyeceğimiz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: command_4

    arkadaşım öncelikle yazıyı okumadan önce bisikletlerin vites sistemini örnek al diyecektim... ama rampadaki olayı bahsedince benimde kafa bastı ;)

    şimdi aklıma şöyle bir şey gelmekte. bu şehir bisikletlerinde dişlisiz göbekten 4 ileri vistes sistemi varya onları bi incelesen? pedal çevirmeden de vites değiştirebiliyor. bunu bi incelesen sonra konuşsak.
  • up
  • Anladığım kadarıyla motora bağlı dişlileri hız/tork ayarı için tekerlerin (yada paleti dönderecek tekerlerin) bağlandığı şafta bağlı dişlileride ileri geri hareket (yada rölanti) için kullanıyorsun.
    ve bu araç sadece ileri geri hareket ediyor ama sen sağa sola da hareket etmesi için nasıl bi mekanizma değişikliği yapmalıyım diyorsun

    benim aklıma bir difransiyel iki de fren eklemek geliyor yani a1 a2 a3 ü direk tekerlerlerin şaftına bağlamak yerine diferansiyelin şaftına bağla ve her iki tekere de birer fren koy

    biliyorsun difransiyel gücü sağ ve sol teker arasında dağıtmaya yarar

    yani motor çalışıyorken (ve araç vitesteyken) eğer sağ tekere fren yaptırırsan yada bi şekilde sağ tekeri durdurursan sol teker 2 katı hızlı dönmeye başlar. sol teker içinde aynısı geçerli.

    mesela difransiyeli ve frenleri taktın nasıl döneceksin?
    sağa dönmek istiyorsan sağ frene basacaksın ve sağ teker duracak sol teker ise 2 katı hızlı hareket edecek ve sen sağa dönmüş olacaksın

    bu benim aklıma gelen ilk şey. başka çözümlerde bulunur ama bu araç için nekadar masraf yapacaksın ve tam olarak nasıl bir araç istiyorsun bunları konuşmak lazım


     bi arç tasarımı için, vites sistemi, mühendis arkadaşlar bi bakın




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yaa forumu ve paylaşımı çok seviyorum... difransitel fikri gerçekten çok hoş. araç 140 cm boyunda paletli bir tank olacak, dağa taşa tepeye tırmanmak için kullanılacak bir hobi aracı. bütçeyide tam olarak sorarım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: fatihfy

    Anladığım kadarıyla motora bağlı dişlileri hız/tork ayarı için tekerlerin (yada paleti dönderecek tekerlerin) bağlandığı şafta bağlı dişlileride ileri geri hareket (yada rölanti) için kullanıyorsun.
    ve bu araç sadece ileri geri hareket ediyor ama sen sağa sola da hareket etmesi için nasıl bi mekanizma değişikliği yapmalıyım diyorsun

    benim aklıma bir difransiyel iki de fren eklemek geliyor yani a1 a2 a3 ü direk tekerlerlerin şaftına bağlamak yerine diferansiyelin şaftına bağla ve her iki tekere de birer fren koy

    biliyorsun difransiyel gücü sağ ve sol teker arasında dağıtmaya yarar

    yani motor çalışıyorken (ve araç vitesteyken) eğer sağ tekere fren yaptırırsan yada bi şekilde sağ tekeri durdurursan sol teker 2 katı hızlı dönmeye başlar. sol teker içinde aynısı geçerli.

    mesela difransiyeli ve frenleri taktın nasıl döneceksin?
    sağa dönmek istiyorsan sağ frene basacaksın ve sağ teker duracak sol teker ise 2 katı hızlı hareket edecek ve sen sağa dönmüş olacaksın

    bu benim aklıma gelen ilk şey. başka çözümlerde bulunur ama bu araç için nekadar masraf yapacaksın ve tam olarak nasıl bir araç istiyorsun bunları konuşmak lazım


     bi arç tasarımı için, vites sistemi, mühendis arkadaşlar bi bakın





  • ha bu arada difransiyel çok güzel fikir yanlız bu araç engebeli zeminlerde kullanılacak off road vari, ve paletin biri bazen havaada kalabilir. hani bi tuşa basıyosun elektrikli bi mekanizma ile difransiyeli kitleyen sistemlere sahip kutular var, off road araçlarında kullanılan bu tarz bi kutu sistemi nerrede bulunur, çıkması varmıdır kaçadır gibi soruları nereye sorabilirim?
  • kilitli difransiyeli ben biraz araştırayım belki senin için bişeyler bulabilirim


    ama bu benim dediğim sistemle tekerleri elle manuel olarak sende kitleyebilrsin
    yani boşta kalan teker hangisi ise o tafaın frenine basarsan güç direkt olarak öbüür tekere gidecektir buda aracı o anki zor durumdan çıkaracaktır.

    bu arada bu araç hakkında bana daha detaylı bilgi verirsen sevinirim
    belki sana bir makine mühendisi olarak faydam olabilir.
  • tamam bizde kitleyebilecez zor bir durumda kaldığımızda, ama bana engebeli zemimde kullanırken bir sağa bir sola gider gibi geldi her palet bi yere takılacak çıkacak, aslında kullanmadan asla emin olamayız.

    150 kg taşıyacak, 140 cm boyunda hobi amaçlı alttaki ne mümkün olduğunca yakın bir araç

    http://www.howeandhowe.com/videos.htm
  • aslında düşününce dediğin doğru kilitli difransiyeli olmadan engebeli zeminde düzgün gitmeyecektir çünkü aracın gitmesini sağlayan paletler aynı zamanda araca yönde verecek
    bu gücü paletlere kontrollü bir şekilde vermezsek araç istediğimiz yönde gitmeyecek ve frenler ilede aracı yönlendirmek zor ve yorucu bir iş olacak

    dediğin gibi ya kilitli difransiyel koymak lazım yada elektronik kontrollü hidrolik frenler koymak lazım.
    bence kilitli difransiyel daha mantıklı çinkü elektronik kontrollü frenler her nekadan araca dah iyi bir kontrol sağlasada hem fiyat olarak pahalı olur(elektronik devre, sensörler hidrolik pompası,selenoid valfler vs.) hemde fren balatası ömrü normalden daha kısa olur.
  • Aklıma şimdi yeni bişey geldi

    ön tekerleri bağlayan şafta bi debriyaj sistemi koysak

    debriyaj kapalı iken ondeki iki teker mecburen aynı hızda dönecek arkadaki tekerlerde paletle öndekilere bağlı olduğu için onlarda mecburen aynı hızda dönecekler be böylece arac düz gidecek.
    debriyaşı açtığımızda ise öndeki tekerler birbirinden bağımsın hareket edebilecekler bu sayede aracı yönlendirme işi arkadaki tekerlerin dönüş hızlarının farkı belirleyecek dönüş hızlarınıda frenlerle ayarlıyoruz zaten:)

    yani düz gidevceğimiz zaman debriyaj kapalı döneceğimiz zaman debriyaj acık olacak(açmak için debriyaj pedalına basacağız) ve netarafa döneceksek otarafın frenine basacağız.
  • bu elektrik kontrollü frenlerin devreleri zanımca o kadar darbeyi kaldırmıycaktır, gene sizin de dediğiniz gibi en temizi elektrik kontrollü kilit difransiyel. ne kadar dır böle bi kutu fikriniz varmı?
  • bura resmi

     bi arç tasarımı için, vites sistemi, mühendis arkadaşlar bi bakın
  • o zaman kullanıma kolayştırabilmek için bi soru sorim, dreksiyon şaklinde bi fren hidroliği yapılabilirmi, yani sağa çevirdikçe pompa sağ paletin frenine hidrolik basıcak, ve dreksiyon en sona geldiğinde palet kitlenecek. bunu sorma sebebim sürücü ayağında 2 pedal, her elde bir fren sistemi, bunun yanında vites, araç kullanımı zorlaşacak, siz birde debriyaj koyalım diyosunuz. bu arada benim bi işim var takriben 1 saat sonra burdayım cvp veremezsem kusura bakmayın.
  • yukarıda dediğim dreksiyonlu fren sisteminin yapılabililesi varsa, buna bi telle dediğiniz debriyajıda bağlarız, dreksiyon çevrildiğinde, o tel debriyajıda kontrol eder.
  • hocam bu konuda her türlü soruna kısmen yada tamamıyla cevap verebilirim fakat kusura bakma ilk okumamdan fazla bişey anlamadım daha doğrusu nerden başlayacağımı bilemedim.
    kısa öz sorularla sorarasan sevinirim.
    birde ben teknik çizimden daha net konuşabilir veya yorum yapabilirim. (tüm müh. gibi) teknik detay çok önemli
  • şimdi şu an için en önemli soru dreksiyon şeklinde bi fren sistemi yapılabilirmi yani sağa çevirecem bi frenin hidroliği dolacak, sola çevirecem bi frenin hidrpliği dolacak?
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.