Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
4.696
Cevap
69
Favori
696.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu başlık daha önce açılımıştı ama yeniledim...
    Kapanan Fan Kulübümüz Yeniden açılıyor...
    Elantra başta olmak üzere tüm Hyundailere hizmet verecek sitemiz çok yakında yayında olacak...
    Sitemizde yer almasını istediğiniz dilek istelerinizi lütfen
    info@elantraclubtr.net adresinden veya bu forum aracılığı ile bize bildiriniz...
    Çok Yakında...
    www.elantraclubtr.net



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dumurman -- 13 Ocak 2008; 4:02:44 >



    efsanecbr1000f bu mesajı paylaştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chairman of the board

    mazda 3 ile benzinli elentra karşılaştırma yapacak olursak hangisi tercih edilir ?

    Mazda 3 , Elantradan daha dar bir araba
    Mazda 3 boğucu bir konsola sahip özellikle gece ibrelerin radyoların rengi falan sıkıcı geliyor
    Motor olarak neredeyse aynılar Elantra 107 hp, Mazda 105 hp yakıt tüketimleri falan aynı kimse çıkıpta mazda daha az yakıyor demesin
    Fakat elantra max torkunu 3000 devir gibi dizellere yakın aralıkta sunuyor, Mazda ise 4000 de sunuyor
    Max güçlerini ise aynı sunuyor diyebiliriz: Elantra 5800 Mazda 3 6000
    Donanım olarak Mazdanın Dynamic bayağı bir dolu araba Mercekli kısa farlar Sunroof 8 hava yastığı sanırsam esp falan bayağı dolu 10 numara yani
    Fakat elantra o zamanlar tek donanımla getiriliği için mazdaya göre daha boş sayılır ama yinede gayet yeterli 4 hava yastığı, tam otomatik klima ön arka kol dayama, mercekli sis farı gibi donanımlar standart
    Fakat şuda unutulmasın Elantranın 4 tekeri birbirinden bağımsız süspansiyon sistemine sahip buda muhteşem yol tutuş viraj performansı ve sarsıntısız konfor olarak geri dönüyor, kendi arabamda inanın arka koltuklara yolculuk etmek çook daha keyifli özelliklide uzun yolda
    Hangisini tercih ederdim, elantrayı ettim 5 senedir mutlu mesut sorunsuz kulllanıyorum Allaha şükür, Mazda da tercih edilebilirdi fakat elantra tip olarak bence daha hoş gerçek bir sedan araç , mazdanın sedanı ise bagaj tarafı kısa oldğunundan bir tuhaf geliyor tam sedan araba gibi değil tip olarak bana göre..
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar sizlerinde eklemek istedikleri olursa bu iki araba dahada enine boyuna tartışabiliriz..Herkeze hayırlı günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burActive


    quote:

    Orijinalden alıntı: burActive

    2012 elantra otomatik LPG li ne kadar yakar?

    Yok mu bilen? Hiç ses çıkmıyor başlıktan

    2012 Elantra otomatik ve LPG'li kullanıyorum (tam sizin konfigrasyon ). Ne kadar yaktığı konusunda detaylı bir hesap yapmadım fakat kabaca şöyle bir hesap yapılabilir. Normal kullandığım sürece her 300km'de depoyu doldururum ve 70-72TL civarında bir LPG masrafı olur. 72 TL kabul edersek basit bir hesap ile 24 kuruş civarı yakıyor kilometre başı. Bu hafta detaylı bir hesaplamasını da yapabilirim Fiyatlar Ankara için geçerli tabii ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bl00dyHell -- 26 Ağustos 2014; 8:10:19 >




  • Elantra yakar cünkü agir arabadir, ucuz arabadir. Mekanik ve kasa saglamdir ama motor düz eski mitsubishi motorlarinin gelistirilmis versiyonudur.
    Yani yakar biraz ama cok saglamdir, yag su tamamsa yolda birakmaz.
    Ben üc senedir kullaniyorum, is yerim cok kisa olmasina ragmen beni hic üzmedi. Bu sene izine gittim geldim, arabada 4 kisi bagaj full dolu ve catida bagaj box takili idi.
    Masallah tik demedi, geri gelirken daha cok esya olmasina ragmen.

    Elantra tipsizdir ama zamanla alisirsiniz.

     HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ElantraXD2.0 -- 1 Kasım 2014; 22:32:21 >




  • 2005 1.6 gls otomatik aracımı 2008 de 3 yaşındayken aldım . son bir yılda yaşadıklarım : ( 170,000-180,000)

    1- bir yıl önce emniyet kemeri ışığı yandı . usta gördü. oto elektirikçi çağrıldı . sorun giderildi 270 tl.

    2-4 ay önce radyatör delindi . otomatiğin radyatörü zor bulunuyor . işçilikle beraber 490 tl . radyatör değişti . usta bunun hyundai olmasıyla alakası yok çoğu araç 100.000 de radyatör ister dedi . aldık kabul ettik .

    3-3 ay önce akü bitti . 200 tl . akü değişti . ilk 7 yıl orijinal akü 2 yıl sonraki akü. bu da olur .

    4-2 ay önce dönüşlerde tak tak sesi nedeniyle ustanın '' bu daha gider '' demesine rağmen aks kafaları-akslar değişti / tamir oldu . 900. bu da tamam .

    5-dün bir nisan şakası marş dinamosunun kömürleri bitti . tamir - işçilik her neyse 200.

    e 10 yaşında 180.000 de araba tabi oda olur . ama sıkıldım . satıyorum desem satarım .

    ama iyi fiyattan satsam bile alacağım paraya 30-40 eklemeden eli yüzü düzgün bir araç şansım yok . birde bunlar 10 yaşındaki her araçta olabilir sözü doğru geliyor . şimdilik devam .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hekimbey -- 2 Nisan 2015; 14:54:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hekimbey

    2005 1.6 gls otomatik aracımı 2008 de 3 yaşındayken aldım . son bir yılda yaşadıklarım : ( 170,000-180,000)

    1- bir yıl önce emniyet kemeri ışığı yandı . usta gördü. oto elektirikçi çağrıldı . sorun giderildi 270 tl.

    2-4 ay önce radyatör delindi . otomatiğin radyatörü zor bulunuyor . işçilikle beraber 490 tl . radyatör değişti . usta bunun hyundai olmasıyla alakası yok çoğu araç 100.000 de radyatör ister dedi . aldık kabul ettik .

    3-3 ay önce akü bitti . 200 tl . akü değişti . ilk 7 yıl orijinal akü 2 yıl sonraki akü. bu da olur .

    4-2 ay önce dönüşlerde tak tak sesi nedeniyle ustanın '' bu daha gider '' demesine rağmen aks kafaları-akslar değişti / tamir oldu . 900. bu da tamam .

    5-dün bir nisan şakası marş dinamosunun kömürleri bitti . tamir - işçilik her neyse 200.

    e 10 yaşında 180.000 de araba tabi oda olur . ama sıkıldım . satıyorum desem satarım .

    ama iyi fiyattan satsam bile alacağım paraya 30-40 eklemeden eli yüzü düzgün bir araç şansım yok . birde bunlar 10 yaşındaki her araçta olabilir sözü doğru geliyor . şimdilik devam .



    Ben 5 senedir kullanıyorum sizin yaşadığınız sorunları hiç yaşamadım.Hatta kilolarca deri taşıdım,dağdan berbat yollardan indim hala taş gibi arabam şuan 100 binde.Hala 5 sene önceki aküyü kullanıyorum galiba sizden öncekiler arabayı iyi kullanmamışlar.5 senede Allaha şükür hiç tamirhaneye gitmedim arıza yaşayıp sadece ufak sorunlarla uğradım parça arızası yaşamadım hiç.Elantra gerçekten çok özel araba hyundai iyi değil diyenler halt etmişler.Aracınızın km'si çok yüksek ben normal diyorum bu arızalara.Belki düzgün kullanılsaymış hiç olmazdı bu problemler.




  • Arkadaşlar, Daha resmiyetini halletmedik yarın halledeceğiz ama artık sizdenim.Elantra 2006 1.6 gls aldım.( Siyah)
  • hayirli olsun yeni elentra, kazasiz belasiz sürüsler dilerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hekimbey

    2005 1.6 gls otomatik aracımı 2008 de 3 yaşındayken aldım . son bir yılda yaşadıklarım : ( 170,000-180,000)

    1- bir yıl önce emniyet kemeri ışığı yandı . usta gördü. oto elektirikçi çağrıldı . sorun giderildi 270 tl.

    2-4 ay önce radyatör delindi . otomatiğin radyatörü zor bulunuyor . işçilikle beraber 490 tl . radyatör değişti . usta bunun hyundai olmasıyla alakası yok çoğu araç 100.000 de radyatör ister dedi . aldık kabul ettik .

    3-3 ay önce akü bitti . 200 tl . akü değişti . ilk 7 yıl orijinal akü 2 yıl sonraki akü. bu da olur .

    4-2 ay önce dönüşlerde tak tak sesi nedeniyle ustanın '' bu daha gider '' demesine rağmen aks kafaları-akslar değişti / tamir oldu . 900. bu da tamam .

    5-dün bir nisan şakası marş dinamosunun kömürleri bitti . tamir - işçilik her neyse 200.

    e 10 yaşında 180.000 de araba tabi oda olur . ama sıkıldım . satıyorum desem satarım .

    ama iyi fiyattan satsam bile alacağım paraya 30-40 eklemeden eli yüzü düzgün bir araç şansım yok . birde bunlar 10 yaşındaki her araçta olabilir sözü doğru geliyor . şimdilik devam .



    2000 model Nissan Primera 1.6 aracımız var. Normal bakımlar ve akü vs gibi kıytırıktan değişimler haricinde tek kuruş masraf çıkarmadı. Taç gibi araba. Yani "10 yaşındaki her araçta bu sorunlar olur" sözü her araç için geçerli değil.




  • mikrotebessum kullanıcısına yanıt
    Sanırım başka bir platformda bu konuda görüşler aldınız. Ben 2-3 lira daha bütçeniz varsa biraz daha düşük kilometreli, daha bakımlı araçlar bulabileceğinizi düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: y.suat

    Kılavuzda baktım ve ben de göremedim haklısınız. Önceki kasanın kullanma kılavuzunda bujinin markasına kadar her şey yazıyordu. Yanlış bilgi için kusura bakmayın. Alabileceğiniz en kaliteli ve uygun fiyatlı ürünü almanızı öneririm.

    teşekkürler en uygunu orjinal 4 ad buji 70 tl + kargo
  • y.suat kullanıcısına yanıt
    Evet tork falan hepsi etken çekiş gücüne. Aslında öyle hor kullanan, ani hızlanmalar yapan, durduğum yerde aracın firlamasini pek önemseyen biri değilim, sakin ve arabayı hırpalamadan kullanmayı severim. Sadece uzun yolda 130 140 kmyi rahat görsün gerisi teferruat zaten. Benim tek derdim bir marea kabusu daha yaşamamak. Abi nerden ne arıza vereceği belli değildi, bi tekleme sorunuyla karşılaştım yapmadık şey kalmadı 4 binin üzerinde masraf yaptım yok Allah yok olmadı, gece uykularım kaçtı, sanayiye gitmekten eşimle kavgalı olduk hep. Sonra sattım kurtuldum. O yüzden kıl ve çözümü zor arızası olan araba korkutuyor beni. Desenki arıza surda 2 bin masrafı var amenna ama ne kimse çözebiliyor nede para harcamanın ardı arkası kesiliyor. Bana sürekli sorun çıkarmasın, yakıtı uygun olsun gerisi umrumda değil. Tutulmuş tutulmamış umrumda değil, isteyen istediğini tutsun, sonuçta herkesin tuttuğu kendine işin esprisi




  • y.suat kullanıcısına yanıt
    İnşallah öğrenmezsin kardeşim çünkü çok berbat arızalar ve nedeni herşey olabiliyor. Elektronik sorunları burda devreye giriyor ve mekanik gibi kolay değil tespiti
  • Beyler kapıdaki hoparlör beni zorlamazda arka hoparlörler söküp takma işleminde uğraştıracak.Arka direklerin plastiği de sökülecek.Buna uğraşmaktansa mevcut hoparlörlerin üstündeki plastik kısmı kırsam öyle değiştirsem nasıl olur?Bu şekil olur mu?Olmazsa arka direklerin plastikleri rahatça nasıl sökülür?

    Edit:Arkaları değiştirdik.Ben de kendim yapıcam diyen olursa resimli anlatırım.(İşlem esnasında resim çekemedim haliyle).Ama şöyle bir vaziyet var.Alpine oval taktım.150tlye yakın bir modeldi.Ses netliği ve tiz kuvveti olarak fark edilir bir gelişme olmuş olsa da beni tatmin etmedi.Daha fazla fark eder diye bekliyordum. Orjinal hoparlörler de fazlasıyla kaliteliymiş.Sağlam para harcamayacaksanız hoparlörlerle uğraşmayın.Teybi değiştirip kaliteli bir cihaz takın. Kenwood takınca ses kalitesi resmen ikiye üçe katladı.Bu arada arka ovalleri isteyene satarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi general263 -- 1 Mayıs 2016; 19:13:32 >
  • Bas sıkıntı oluyor artık bende ama bunun olması için arabanın içinde durulmayacak kadar ses vermeniz gerekiyor.Normal bas ayarında bu kademede de ses bozulmuyor.Ama dediğim gibi içeride durulmayacak kadarda bile kaliteli ses verebiliyor ki,ben çok nadiren bu kademelere kadar ses veririm.Bu kadar yüksek seste tiz beni rahatsız ediyor.Önlerin tivitırları da hoparlörü kadar kaliteli.Normal seste varlığı pek belli olmasa da.Tek bir takımı 500-600 tl edecek hoparlör takılmayacaksa ve amaç sadece kaliteli ses almaksa hoparlörlerle uğraşmak boşa para israfı.Aracın orjinalleri gerçekten iyi amfisiz kullanacaklar için.

    Bu arada arkadaşımda 2005 civic var.Geçen hoparlöre bakayım dedim.Bagajı açtım.16 cmlik yuvarlak hoparlör var ama mıknatısı neredeyse yok gibi.Hani şu hoparlör mıknatısı deyince aklınıza gelen görüntü yok.3-4 cm uzunluğunda silindirik nikelajlı bir metal parçası var.Çok garibime gitti.Arkadaşın teyp arızalı olduğu için ses veriyor mu diye deneyemedim.Böylesini göreniniz oldu mu?

    Ahanda merak eden olur diye Kenwood teyp+2006 Elantra fabrikasyon hoparlör(turkcell t50 ile çekildi)
    https://www.youtube.com/watch?v=_M0aDHn3xY0&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi general263 -- 3 Mayıs 2016; 23:21:29 >




  • Yüklü değilse hızlanması fena değil bence.Birkaç düşüncesizce yapılan aksiyonda denedim.Ağır kasa ve lpg olduğu halde bence iyi tepki veriyor.
  • acarxx kullanıcısına yanıt
    Öncelikle hayırlı olsun diyelim. Otomatiğini kullanmadım ama düz vitesi için hızlanmanın özellikle de klima açıkken hızlanmanın sabır gerektirdiğini belirtmem gerekir. Ama 3000 devir sonrası ara hızlanmalarda çok sıkıntı yaşamazsınız. Memnun kalacağınıza inanıyorum Elantrayı seçtiğiniz için.
  • 120-125 beygir olması yaklaşık %25 güç kazanmak demek oluyor ki bu atmosferik benzinli motorda pek mümkün değil. Mümkün olsa bile çok bir fark hissedeceginizi sanmiyorum. O nedenle hiç düşünmeyin bile derim.
  • Önceki aracım 1.3 olduğu için mi genelde klima kapalı cam açık gezdiğim için midir araba bana baya seri geliyor.
  • general263 G kullanıcısına yanıt
    Eğer ilk kalkışlar içinse bu bahsettiğiniz durum yanılıyorsunuz diyebilirim. Performansı çok kötü değil ama bana kalırsa rakipleri ile kıyaslayınca en zayıf motor bu oluyor. Daha doğrusu motor zayıf değil araç oldukça ağır :) Benim aracımda LPG var ve toplam 1350 kg ağırlığa sahip. İki yolcu ile birlikte yaklaşık 1,5 ton olduğunu düşünürsek neden performansın yetersiz geldiği sorusunun cevabını da bulabiliriz :)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.