Şimdi Ara

LPG Tehlikeli mi? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
5.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tanklar saglam. Bunda bir problem yok. Fakat bu durum başka bir tehlikeyi doğuruyor. Herkes bu durumu gozardi ediyor. Şiddetli bir çarpışma anında tank(stepne) yerinden fırlayıp arka koltuktakileri sıkıştırarak yaralayip, öldürebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Niye hocam sizin focus da tüplü değil miydi ? Bakımını yaptırınca bir problem olmuyor ki.

    Hocam sorun oluyor demedim yav.Bakımları yapılırsa sorun çıkarmaz anlamında dedim.

    Evet,bizim Focus'ta tüplü.
  • Şu ana kadar kaç lpg patlaması gördün? Ona göre istatistik yapabilirsin. Yani tehlikeli değil. Özellikle enjektörlu yeni araçlarda tehlike çok daha az.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadan çarpa esnasında o kalın tank öle kağıt gibi katlanmaz. Tır çarpsa bile. Darbeyi aldığı anda ani basınç değişiminden dolayı tahliye valfi devreye girip gazı dışarı püskürtmeye başlar. Şimdi soruyorum içindeki gazı dışarı atan bir sistem nasıl patlayacak?

    LPG'y giydirip benzini göz ardı ediyorsunuz. Kaza anında benzin hiçbir yere tahliye olmuyor. Kaldı ki benzinde tehlikeli yanıcı bir madde. Bir yangın çıktığında araçta o tahliye olmayan ve tankta bulunan benzin nelere yol açar hiç hesap edebiliyor musunuz? Bence hayır.

    İşiniz gücünüz tamamen karalama. LPG kötü, patlar, çatlar, tü kaka.
  • beni ekonomik olarak büyük bir tasarruf yapmamı sağladı. yemişim otoparkı.

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg daha tehlikelidir net.

    Lpg takınca benzin deposunu cıkartıp atmıyorsunuz.

    Lpg+benzin>Lpg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi günler
    lpg ile herkes birşey söylüyor size ADAC ın yaptığı lpg li araç çarpışma ve yanma testleri videosunu gönderiyorum merak edenler izlesin sonuca bakınnn..

    https://www.youtube.com/watch?v=kJvt_ZI50wI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Bakımları yapılırsa durduğu yerde birşey olmaz ama otobanda veya normal bir yolda arkadan hızlıca bir araç tır filan çarparsa kurtulacağın varsa bile öldürür. Surerken bir gözün hep dikiz aynasında olur arkadan biri vurmasın diye.

    Arkadan hızlıca bir tır çarpınca lpg yi düşünmenegerek yok zaten ..olmasa da gerek yok ... geçen sene burda bir kaza oldu araçların biri lpgliydi diğeri minibüs.. minibüs yanınca hemen haberler lpg li araç yandı diye geçti sonra lpg li aracın lpg deposu 20 metre ilerde sağlam şekilde bulundu herhangi bir sorun da yok ..
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Güzel avuntu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek


    quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Bakımları yapılırsa durduğu yerde birşey olmaz ama otobanda veya normal bir yolda arkadan hızlıca bir araç tır filan çarparsa kurtulacağın varsa bile öldürür. Surerken bir gözün hep dikiz aynasında olur arkadan biri vurmasın diye.

    Evet bu arkasında mutfak tüpü var ya, birisi vurunca ağzında emniyet koruması yok, hemen boşalıp patlıyor, teneke zaten çatlıyor yarılıyor ve yanıyor

    Arkadaş kaza olunca sistem kendisini kapatıyor. Tüpe gelirse tüp emniyetli bir şekilde fırlıyor. Tabi yeni sistemler böyle. Bu kadar korkmayın Türkiye de ki araçların yaklaşık yüzde 40 ı LPG li..

    ""Arkadaş kaza olunca sistem kendisini kapatıyor.""

    Tabi. Bu konuda hadis te var.: "Ne güzel sistemdir o öyle"..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Şu ana kadar kaç lpg patlaması gördün? Ona göre istatistik yapabilirsin. Yani tehlikeli değil. Özellikle enjektörlu yeni araçlarda tehlike çok daha az.

    Evet. Enjektörler tüpün patlaması engelliyor. Zaten enjektörlerin görevi de o.
  • Avunulacak bir şey yok, ilgili tankların kalınlığını biliyorum. LPG tankları 4 mm kalınlığında çelikten imal edilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    kesinlikle .arabada sürekli mutfak tüpü taşırmısın

    O zaman arabadan daha fazla yaşadığımız evde bulundurmayalım ?

    Tüple değişik fanteziler yapıyorsanız evet. Evdede bulundurmayın.
    Fakat lavabonun altı kısmında sabit bir şekilde duruyorsa sorun olmaz.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bu; onu güvenli bir sistem yapmak için yeterli değildir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jewel_py1

    Bu; onu güvenli bir sistem yapmak için yeterli değildir

    Peki neden güvensiz?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    1- kötü montaj-işçilik sebebiyle gaz kaçakları sonucu patlama riski
    2- eskime- yıpranma sebebiyle gaz kaçakları sonucu patlama riski
    3- Sistemin gazı kaçırabilecek o kadar çok parçası mevcutki herhangi bir gaz kaçağının bazen tespiti bile mümkün olmuyor.
    4- Sigara içenler için her zaman patlama riski yüksek seviyede (Bakın mesela normal kamyon sürücülerine yol kenarında araç durduğu zamanlarda sigara içmek serbestken bu lpg taşıyan kamyon sürücülerinde sigara içeni işe bile almıyorlar.)
    5- Kişi sigara içmese bile yanma odasına gelen gaz ile bujilerden çıkan yüksek voltajın buluşması en ufak bir sızıntı veya yanlış bağlantıda direk patlama riski
    6- Araca arkadan çarpıldığında sadece benzinli araçlarda sadece benzin tankının sıkışma veya patlak sonucu sızıntı sonrası patlama riski varken; tüplü araçlarda bu risk 2'ye katlanmaktadır.
    7- Tüp şamadırasından yavaş yavaş sızıntı sonucu bagaj içersine dolan ve orada sıkışarak en ufak bir tetiklemede patlayan araçların videosu çok fazla.
    8- Her türlü sızdırmazlık belgesini montaj ruhsatını alsanız, vergilerinin tamamını ödeseniz bile Devlet; sizi kapalı hiçbir otoparka yine de sokmuyor. Yani her türlü kontrolü yapıp belgeyi veren Devletin kendisi bile bunun her an patlıyacağının farkında.
    9- Araçta meydana gelebilecek herhangi bir elektrik arızası sonrası kabloların şase alması sonucu lpg'nin patlama riski
    10- Yine arkadan çarpıldığında ortalama 40-50 kg olan tüpün ön taraftaki yolculara çarpması neticesi ölümler (bunlarda yaşandı)
    11- Distribitör veya endüksiyon bobini çok yüksek voltaj üretirler. Aküden çıkan elektrik 12 Volt olarak kalmıyor. Ve yüksek voltajla tüpü yanyana getirmek bile her zaman başlı başına bir risktir. Zira orada tüp beyni var, tüpün hortum bağlantıları var.




  • 1- Kötü montaj ve işçilik LPG kusuru değildir. Adı üstünde işçilik kusurudur. İyi işçilikle yapılmamış bir ön takım revizyonu da aynı oranda tehlikelidir.
    2- Eskime ve yıpranma aracın benzin sisteminde de meydana geliyor. Benzin kurutucu bir sıvıdır, kauçuğu gevretir. Bakımı yapılmayan benzin sistemi de aynı oranda tehlikelidir.
    3- Gazın içerisine çok yoğun bir şekilde koku verecek maddeler eklenir. O gazın kokusunu koku alma yetisi çok cılız olan ben bile çok yoğun bir şekilde alabiliyorsam, herkesin alabilmesi lazım.
    4- LPG ile birlikte Motorin, Benzin ve her türlü yanıcı maddenin taşınması karayolunda ADR, demiryolunda RID hükümlerine bağlı yapılır. Ve açık ateş tank boşsa bile temizliği yapılmamışsa tankerin etrafında bulundurulamaz. LPG'ye özel bir durum değil.
    5- Yanma odasında gelen gaz ile bujilerden çıkan yüksek voltajını amacı zaten patlamayı yapmaktır. Yanma odasından nasıl bir sızıntı olabilir aklım almadı. Zaten yanma odasından sızıntı olacaksa, benzin de yanma odasına buhar fazında girer, sızacak ise o da sızar. Üstelik ADR hükümlerine göre benzinin yanma tehlike seviyesi LPG'den fazladır.
    6- LPG tankları o kadar sağlamdır ki, aracın arkasının paramparça olduğu bir kazada da bütünlüğünü koruyup sızdırmazlığı temin edebilir. 4 milimetrelik sacdan bahsediyorum.
    7- Tüp şamandırasından sızıntı yapması bakımsız, ihmal edilmiş ya da adi bir LPG sisteminin işaretçisidir. Kişi bagajı açtığında zaten kokuyu alacaktır. Sisteminiz düzgün olursa sızıntı olmaz.
    8- Otopark konusunda ise evet, otoparka girememek sıkıntı ama, bunun sebebi LPG'nin patlama ihtimalinden ziyade, otoparkların uygun havalandırmaya sahip olmaması. Yoksa sızıntı durumunda LPG dibe çökerken benzin sızıntısında benzin ortama yayılır. Kazağınızın kıvılcımından bile alev alabilir. Benzin alırken de benzinlikte parlayan insanlar var.
    9- Araçta meydana gelebilecek elektrik arızası asfalta doğru kıvılcım çakabilecekse haklısınız. Çünkü LPG dibe çöker, benzinde sızıntı varsa ve elektrik arızanız gerçekleşirse o zaman yanma riski daha fazla.
    10- Tüpü güzel sabitlerseniz ya da simit LPG kullanırsanız hiç bir şey olmaz. Yine iş montajda bitiyor.
    11- Benzin hortumları, benzin enjektör kütüğü falan da bobinlerin dibinde yer alıyor. Mesela benim arabamda aralarındaki mesafe takribi 5 santim falan. Tehlikeyse burada da var aynı tehlike.


    Benzinli arabada da risk var yani, en güvenlisi dizel ama o da hem çevreyi kirletiyor (Önümde dizel arabanın egzozundan siyah duman -az da olsa- geliyorsa genzimi rahatsız ediyor) he de kontak çevirdikten sonra 15-20 km yol yapmıyorsanız çok da uymuyor.

    Şu da var, trafikte gezen milyonlarca LPG'li araba var. Dediğiniz kadar tehlikeli olsa her hafta mutlaka bir patlama haberi duyardık.

    Son olarak Volvo'nun fabrika çıkış (Banttan öyle iniyor) LPG'li araçlarını bir inceleyin, tanklar nerelere konulmuş bir görün. O kadar tehlikeli olsa Volvo girişmezdi bu işe.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    1- Kötü montaj ve işçilik LPG kusuru değildir. Adı üstünde işçilik kusurudur. İyi işçilikle yapılmamış bir ön takım revizyonu da aynı oranda tehlikelidir.
    2- Eskime ve yıpranma aracın benzin sisteminde de meydana geliyor. Benzin kurutucu bir sıvıdır, kauçuğu gevretir. Bakımı yapılmayan benzin sistemi de aynı oranda tehlikelidir.
    3- Gazın içerisine çok yoğun bir şekilde koku verecek maddeler eklenir. O gazın kokusunu koku alma yetisi çok cılız olan ben bile çok yoğun bir şekilde alabiliyorsam, herkesin alabilmesi lazım.
    4- LPG ile birlikte Motorin, Benzin ve her türlü yanıcı maddenin taşınması karayolunda ADR, demiryolunda RID hükümlerine bağlı yapılır. Ve açık ateş tank boşsa bile temizliği yapılmamışsa tankerin etrafında bulundurulamaz. LPG'ye özel bir durum değil.
    5- Yanma odasında gelen gaz ile bujilerden çıkan yüksek voltajını amacı zaten patlamayı yapmaktır. Yanma odasından nasıl bir sızıntı olabilir aklım almadı. Zaten yanma odasından sızıntı olacaksa, benzin de yanma odasına buhar fazında girer, sızacak ise o da sızar. Üstelik ADR hükümlerine göre benzinin yanma tehlike seviyesi LPG'den fazladır.
    6- LPG tankları o kadar sağlamdır ki, aracın arkasının paramparça olduğu bir kazada da bütünlüğünü koruyup sızdırmazlığı temin edebilir. 4 milimetrelik sacdan bahsediyorum.
    7- Tüp şamandırasından sızıntı yapması bakımsız, ihmal edilmiş ya da adi bir LPG sisteminin işaretçisidir. Kişi bagajı açtığında zaten kokuyu alacaktır. Sisteminiz düzgün olursa sızıntı olmaz.
    8- Otopark konusunda ise evet, otoparka girememek sıkıntı ama, bunun sebebi LPG'nin patlama ihtimalinden ziyade, otoparkların uygun havalandırmaya sahip olmaması. Yoksa sızıntı durumunda LPG dibe çökerken benzin sızıntısında benzin ortama yayılır. Kazağınızın kıvılcımından bile alev alabilir. Benzin alırken de benzinlikte parlayan insanlar var.
    9- Araçta meydana gelebilecek elektrik arızası asfalta doğru kıvılcım çakabilecekse haklısınız. Çünkü LPG dibe çöker, benzinde sızıntı varsa ve elektrik arızanız gerçekleşirse o zaman yanma riski daha fazla.
    10- Tüpü güzel sabitlerseniz ya da simit LPG kullanırsanız hiç bir şey olmaz. Yine iş montajda bitiyor.
    11- Benzin hortumları, benzin enjektör kütüğü falan da bobinlerin dibinde yer alıyor. Mesela benim arabamda aralarındaki mesafe takribi 5 santim falan. Tehlikeyse burada da var aynı tehlike.


    Benzinli arabada da risk var yani, en güvenlisi dizel ama o da hem çevreyi kirletiyor (Önümde dizel arabanın egzozundan siyah duman -az da olsa- geliyorsa genzimi rahatsız ediyor) he de kontak çevirdikten sonra 15-20 km yol yapmıyorsanız çok da uymuyor.

    Şu da var, trafikte gezen milyonlarca LPG'li araba var. Dediğiniz kadar tehlikeli olsa her hafta mutlaka bir patlama haberi duyardık.

    Son olarak Volvo'nun fabrika çıkış (Banttan öyle iniyor) LPG'li araçlarını bir inceleyin, tanklar nerelere konulmuş bir görün. O kadar tehlikeli olsa Volvo girişmezdi bu işe.

    1-"İyi işçilikle yapılmamış ön takım revizyonu da aynı oranda tehlikelidir" (Gülümsetti) Aynı oranda.. Hocam ciddi olamazsın şaka değilmi?
    2-Benzin kauçuğu gevretir, lpg ise kauçuğu yer hocam. O yüzden bakır boru kullanıyorlar.
    3-Burada şunu demek istemiştim; koku var fakat sızıntının yeri tespit edilemiyor.
    4-Bu doğru .
    5-Ateşleme anında eğer kıvılcım herhangi bir sebepten ötürü dışarıya çıkarsa bu bir patlama riskidir. Yine aynı şekilde yanma odasına veya enjektörlere giren gaz eğer sızıntı yaparak dışarı çıkarsa motorun sıcağından dolayı yüksek patlama riski oluşur ki böyle bir sızıntı olmaz demeyin bakır boruların ağzı havşa ile açılıyor hem buradan sızıntı olabilir hemde enjektörlere giriş yerinden.
    6-Aracın arkası paramparça olacak ve o tüp ezilecek, ani basınca maruz kalacak, sağı solu yamulacak ve patlamayacak.. Evet böyle bir ihtimal var. %1
    7-Kişi bagajı ya açmazsa?
    8-Türkiyede kanunlar bellidir hocam. Havalandırması olanlar dahil olmak üzere hiçbir kapalı otoparka giremezsiniz. Bunun sebebi havalandırma eksikliği falan değil apaçık patlama riskidir.
    9-Araçta meydana gelebilecek elektrik arızasının asfalta doğru kıvılcım çakmasına gerek yok. Ya lpg tankının ordan bir yerden yada lpg beyninin oradan bir yerden yada boruların oralardan. Yani nerede sızıntı var ise oradan şase yapması yeterli hocam.
    10- Nereye sabitliyceksin? Şaseye mi? O biraz zor hocam. Ben daha hiç şaseye sabitlenmiş tank görmedim. İstisnasız tamamı saça sabitlenir.
    11- Doğru burdada böyle bir tehlike var ama benzin sızıntı yaptığında bunu kokusundan, dumanından hemen anlarsın, fakat gaz sızıntısını anlayamazsın.

    Dünyadaki en tehlikeli yakıt türü gazdır. Bakın en büyük güvenlik önlemleri gaz için alınanlardır. Katı yakıtlar veya sıvı yakıtlarda önlemler bu derece ciddi değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jewel_py1


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    1- Kötü montaj ve işçilik LPG kusuru değildir. Adı üstünde işçilik kusurudur. İyi işçilikle yapılmamış bir ön takım revizyonu da aynı oranda tehlikelidir.
    2- Eskime ve yıpranma aracın benzin sisteminde de meydana geliyor. Benzin kurutucu bir sıvıdır, kauçuğu gevretir. Bakımı yapılmayan benzin sistemi de aynı oranda tehlikelidir.
    3- Gazın içerisine çok yoğun bir şekilde koku verecek maddeler eklenir. O gazın kokusunu koku alma yetisi çok cılız olan ben bile çok yoğun bir şekilde alabiliyorsam, herkesin alabilmesi lazım.
    4- LPG ile birlikte Motorin, Benzin ve her türlü yanıcı maddenin taşınması karayolunda ADR, demiryolunda RID hükümlerine bağlı yapılır. Ve açık ateş tank boşsa bile temizliği yapılmamışsa tankerin etrafında bulundurulamaz. LPG'ye özel bir durum değil.
    5- Yanma odasında gelen gaz ile bujilerden çıkan yüksek voltajını amacı zaten patlamayı yapmaktır. Yanma odasından nasıl bir sızıntı olabilir aklım almadı. Zaten yanma odasından sızıntı olacaksa, benzin de yanma odasına buhar fazında girer, sızacak ise o da sızar. Üstelik ADR hükümlerine göre benzinin yanma tehlike seviyesi LPG'den fazladır.
    6- LPG tankları o kadar sağlamdır ki, aracın arkasının paramparça olduğu bir kazada da bütünlüğünü koruyup sızdırmazlığı temin edebilir. 4 milimetrelik sacdan bahsediyorum.
    7- Tüp şamandırasından sızıntı yapması bakımsız, ihmal edilmiş ya da adi bir LPG sisteminin işaretçisidir. Kişi bagajı açtığında zaten kokuyu alacaktır. Sisteminiz düzgün olursa sızıntı olmaz.
    8- Otopark konusunda ise evet, otoparka girememek sıkıntı ama, bunun sebebi LPG'nin patlama ihtimalinden ziyade, otoparkların uygun havalandırmaya sahip olmaması. Yoksa sızıntı durumunda LPG dibe çökerken benzin sızıntısında benzin ortama yayılır. Kazağınızın kıvılcımından bile alev alabilir. Benzin alırken de benzinlikte parlayan insanlar var.
    9- Araçta meydana gelebilecek elektrik arızası asfalta doğru kıvılcım çakabilecekse haklısınız. Çünkü LPG dibe çöker, benzinde sızıntı varsa ve elektrik arızanız gerçekleşirse o zaman yanma riski daha fazla.
    10- Tüpü güzel sabitlerseniz ya da simit LPG kullanırsanız hiç bir şey olmaz. Yine iş montajda bitiyor.
    11- Benzin hortumları, benzin enjektör kütüğü falan da bobinlerin dibinde yer alıyor. Mesela benim arabamda aralarındaki mesafe takribi 5 santim falan. Tehlikeyse burada da var aynı tehlike.


    Benzinli arabada da risk var yani, en güvenlisi dizel ama o da hem çevreyi kirletiyor (Önümde dizel arabanın egzozundan siyah duman -az da olsa- geliyorsa genzimi rahatsız ediyor) he de kontak çevirdikten sonra 15-20 km yol yapmıyorsanız çok da uymuyor.

    Şu da var, trafikte gezen milyonlarca LPG'li araba var. Dediğiniz kadar tehlikeli olsa her hafta mutlaka bir patlama haberi duyardık.

    Son olarak Volvo'nun fabrika çıkış (Banttan öyle iniyor) LPG'li araçlarını bir inceleyin, tanklar nerelere konulmuş bir görün. O kadar tehlikeli olsa Volvo girişmezdi bu işe.

    1-"İyi işçilikle yapılmamış ön takım revizyonu da aynı oranda tehlikelidir" (Gülümsetti) Aynı oranda.. Hocam ciddi olamazsın şaka değilmi?
    2-Benzin kauçuğu gevretir, lpg ise kauçuğu yer hocam. O yüzden bakır boru kullanıyorlar.
    3-Burada şunu demek istemiştim; koku var fakat sızıntının yeri tespit edilemiyor.
    4-Bu doğru .
    5-Ateşleme anında eğer kıvılcım herhangi bir sebepten ötürü dışarıya çıkarsa bu bir patlama riskidir. Yine aynı şekilde yanma odasına veya enjektörlere giren gaz eğer sızıntı yaparak dışarı çıkarsa motorun sıcağından dolayı yüksek patlama riski oluşur ki böyle bir sızıntı olmaz demeyin bakır boruların ağzı havşa ile açılıyor hem buradan sızıntı olabilir hemde enjektörlere giriş yerinden.
    6-Aracın arkası paramparça olacak ve o tüp ezilecek, ani basınca maruz kalacak, sağı solu yamulacak ve patlamayacak.. Evet böyle bir ihtimal var. %1
    7-Kişi bagajı ya açmazsa?
    8-Türkiyede kanunlar bellidir hocam. Havalandırması olanlar dahil olmak üzere hiçbir kapalı otoparka giremezsiniz. Bunun sebebi havalandırma eksikliği falan değil apaçık patlama riskidir.
    9-Araçta meydana gelebilecek elektrik arızasının asfalta doğru kıvılcım çakmasına gerek yok. Ya lpg tankının ordan bir yerden yada lpg beyninin oradan bir yerden yada boruların oralardan. Yani nerede sızıntı var ise oradan şase yapması yeterli hocam.
    10- Nereye sabitliyceksin? Şaseye mi? O biraz zor hocam. Ben daha hiç şaseye sabitlenmiş tank görmedim. İstisnasız tamamı saça sabitlenir.
    11- Doğru burdada böyle bir tehlike var ama benzin sızıntı yaptığında bunu kokusundan, dumanından hemen anlarsın, fakat gaz sızıntısını anlayamazsın.

    Dünyadaki en tehlikeli yakıt türü gazdır. Bakın en büyük güvenlik önlemleri gaz için alınanlardır. Katı yakıtlar veya sıvı yakıtlarda önlemler bu derece ciddi değildir.

    1- Eğer LPG'li araba bomba gibi patlayıp bulunduğu yeri savaş alanına çeviriyorsa, haklısınız. Ancak ben hiç öyle bir patlama duymadım. Mutfak tüpü falan duydum ama LPG'de öylesi bir patlama, belki olmuştur da ben duymadım. Ön takım konusunda ise, daha önce benim arabanın askı rotlarını sıkmadan vermişler. O da çıkmış yerinden. Aynı şey direksiyon rotuna olsaydı ne olurdu düşünün bi. Bu araba yeri geliyor saatte 110-120 km/sa hız yapıyor. Hatta konusunu şimdi bulamadım forumda vardı, Jetta servise giriyor, serviste rotu sıkmadan veriyorlar. Neyse ki düşük hızda su koyveriyor. Ya 90-100 ile giderken olsa? Jetta da aynı bu şekildeydi:


    2- LPG'de bakır kullanılıyor. Benzinin kauçuk olarak geçtiği hortumlar var. Hatta benim kaputun altında da kauçuk LPG hortumu var ama içi bakır olabilir.

    3- Sızıntıyı tespit etmek mümkün aslında. Yine de tabii ister istemez meşakkatli oluyor.

    4-

    5- Aynı risk benzinde de var hocam. Benzin de buharlaşmayı çok seven bir yakıttır.

    6-
    Dediğim gibi LPG tankları 4 mm kalınlığında sacdan imal ediliyorlar. Neredeyse yarım santim yapar bu.

    7- Yani olmayacak şey değil ama, kaç tane arabanın bagajının havaya uçtuğunu gördünüz ki trafikte milyonlarca LPG'li araç varken..

    8- Kanunen yasak olmasının sebebi belki ikiliği önlemek içindir. Falanca otoparka giriyordum buraya niye giremedim falan muhabbetleri yani. Bilgim yok, üstüne ne desem boş.

    9- Dediğim gibi aynı elektrik arızası benzini de tetikleyebilir.

    10- Simit tankların yerleştiği stepne yuvası gayet güvenli.

    11- Benzin kokusu diyorsunuz, LPG ve Doğalgaz gibi yanıcı her gazın içerisine çok yoğun koku verecek bir madde karıştırılıyor. İmkanınız olursa bir gün bir tüpü ya da LPG'yi koklamayı deneyin. İnanın fark edilmeyecek bir koku değil. Normalde LPG kokusuz bir gazdır ama, sırf koksun diye içerisine madde katılıyor.

    Güvenlik önlemleri alındığı için zaten benzini de, LPG'yi de güvenle kullanabiliyoruz. Güvenlik önlemi olmadıktan sonra benzin de çok tehlikeli. Mesela Ford Pinto'lar arkadan darbeyi aldı mı alev alev yanardı. Tehlikeli olan benzin değil, aracın dizaynındaki güvenlik problemiydi.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.