Şimdi Ara

LPG Tehlikeli mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
5.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F16513DF7 -- 16 Ocak 2018; 7:27:24 >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Evet rotları sıkılmamış bir araba da çok tehlikeli olabilir fakat bu düşük hızlarda zaten anlaşılabilir. lpg'de bakır kullanılıyor. İşte zaten kullanılmasının sebebi bu. Normal plastik hortumlarla bu iş olmaz. Bu iş tehlikeli iş. Demekki aşındırması da daha güçlü. 4mm değil 40mm de yapsan tank yine çarpma basıncına maruz kalır. Basınç demek ise patlama demektir.https://www.youtube.com/results?search_query=t%C3%BCpl%C3%BC+araba+patlad%C4%B1 Bu linke tıklayın hocam. Evet, benzin daha güçlü bir patlayıcı olabilir fakat LPG kadar kolay sızmıyor. Ayrıca aynı hacimdeki benzin ve LPG kıyaslandığında LPG daha yüksek basınçla patlamaktadır. Çünkü propan biz gazdır ve LPG haline geldiğinde yüksek basınç nedeniyle sıvı hale gelmektedir. Patlama esnasında sıkışma durumu da patlamayı etkilemektedir.

    Kanuna gelince; Türkiye’deki mevcut mevzuat LPG’li araçların kapalı otoparklara park etmelerini yasaklıyor.
    Türkiye'deki mevcut mevzuata göre LPG ve CNG (Sıkıştırılmış Doğal Gaz) yakıtı kullanan araçların kapalı otoparklara park etmeleri yasak. 17.08.2000 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın 'Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik'e göre ise Türkiye'de, LPG ve CNG yakıtı kullanan araçların kapalı otoparklara park etmelerine izin verilmiyor. Ayrıca LPG'li araçların arka camlarına yapıştırılan sticker'lar üzerinde "Bu Araç Kapalı Yerlere Park Edilemez" ibaresi bulunuyor ve söz konusu yasak vurgulanıyor. Durum şu an itibari ile budur.

    Koku olayına da şöyle bir açıklık getireyim: Ben yanmayan gazdan bahsetmiyorum. Aksine yanan benzin ve gazdan bahsediyorum. Yanan benzinin kokusu daha ağır ve dumanlı olur. Bu sebepten fark edilmesi daha kolaydır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F16513DF7 -- 16 Ocak 2018; 7:27:47 >




  • yoo kim uydurmuş tehlikeli olduğunu ,ben akşamları tankı söküp yatağıma getiriyorum ,arada bir birkaç nefes çekiyorum

    ula arkadaş bu ülkedeki lpg. aşkı nedir bir türlü anlayamıyorum :)
    tamam şuan en ucuz yakıt ve o nedenle çok araç kullananlar için şart ama lpg. aşkı ne oluyor :)
    gerçi bu ülke insanının fanatik olmadığı bir konu var mı ?

    bu arada konu sahibi lpg. hakkında kötü şeyler söyleyince sınırsız ceza almış galiba :)

    şimdi durduk yere bizde ceza almayalım :)
    lpg. çok iyidir ,güzeldir ,cicidir ,sabah akşam bir fırt çektiğinde sindirim sistemini düzenler ,güç verir ,yanma ve patlama özelliği olmadığı için sobalarda dahi kullanılabilir , kuruş hesabına en uygun olan yakıttır (litre ve km. gibi gereksiz hesap istemez) ,en ucuz olanı en iyi olanıdır ,o nedenle kim en ucuza satıyorsa mutlaka oradan alınmalıdır , böbrek taşlarına da iyi geldiği söylenmekle beraber henüz doğruluğu ispatlanmamıştır ama yakında kesin ispatlanır ,lpg. taktırmayanlar kafasızdır boşa benzine para veriyordur ,arada bir ayarı bozulur öksürür tıksırır ama onun suçlusu işten anlamayan ustadır ,motorda güç kazanımı sağlar ,trafikte benzinli araç bırakmaz hepsini tokatlar

    benim aklıma gelenler bunlar ama unuttuğum faydaları daha çoktur ,artık unuttuklarımı siz tamamlarsınız :)




  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    @jewel_py1 Hocam her şeyden önce iki yakıt sistemi tehlikeyi ikiye katlamak demektir. Ancak her iki yakıt sistemi de bakımlı ve iyi kondisyonda olursa açıkçası bir tehlike arz edeceğini düşünmüyorum. En azından benim içim rahat.

    Kanun ise 2000 senesinden kalmış bir kanun. Aynı zamanda trafikte de 2000 yılında LPG takılmış araçlar da gezdiği ve bunları ayıklamak mümkün olmadığı için kanun hala yasak diyor olabilir.

    Yanık kokusu kısmına gelince, gaz zaten yanmadan önce yeterince ağır kokuyor. Fark etmemek mümkün değil. Yanmaya başladıktan sonra zaten çok da bir şey kalmıyor geriye.



    @C.CEMİL LPG aşkı demeyelim de, iyi bir çözümün sevilmesi diyelim. Dizelin hiç bir dezavantajına sahip olmadan dizel ekonomisi ile benzinli araç kullanma rahatlığını sağlıyor diyelim.
    Mesela dizel aracın ısınmasının zor olduğu, sesli çalıştığı, ilk alım fiyatının yüksek olduğu, kilometre yaptıkça değerinin sağlam düştüğü gibi etkenler düşünülünce mesela LPG'li araba da mantıklı duruyor. Benimkisi fanatizm değil, yarın bütçem dahilinde elektrikli araba olsun, gidip alabilirim. Ya da yaptığım kilometre tamamen keyfiye dönüşürse (Mesela işe yürüyerek gidip gelebileceğim şartlar oluşur, araba sadece keyfi gezme aracına dönüşür) gidip benzinli arabaya da geçebilirim.
    İhtiyacım ve ihtiyacıma cevap verme şekline göre sever ve savunurum.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam hala ekonomik diyorsun. Ekonomik olduğunu kanıtlar mısın?
  • Nasıl kanıtlayayım hocam? Hesap mı yapayım?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Olabilir. Ben lpgnin maddi olarak neredeyse hiç avantajının olmadığını hesaplayarak kanıtladım. Siz de avantajlı olduğunu kanıtlayabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jewel_py1

    Olabilir. Ben lpgnin maddi olarak neredeyse hiç avantajının olmadığını hesaplayarak kanıtladım. Siz de avantajlı olduğunu kanıtlayabilirsiniz.

    Madem öyle:

    LPG kiti aracıma 2008'de takılmış. Ben aracı 2014'de 160 bin kilometrede aldım. Şu anki kilometresi 226 bin. Sadece kendi kullandığım kısmı ortalama olarak hesaplayacağım.

    Kendi kullandığım kısım 66 bin kilometre. Aracım gündelik kullanımda 12 litre kadar LPG yakıyor (30 litre kapasiteli simit tank ile 250 km falan gidiyorum.). Tamamen gündelik bir kullanım. Yeri geldi 10 litre oldu yeri geldi 15 litre oldu falan ama önemli değil, ortalama bir değer alıyorum. Benzin tüketimi ise 10 litre civarında (Aslında 11 litreye yakın yakıyor sanırım ama tam emin değilim, LPG'nin benzinden 1.2 kat fazla yaktığı hesabı ile 10 litre diyeyim)

    Şimdi LPG'yi 1.80'den aldığım da oldu, 3.30'dan aldığımda oldu. Benzin fiyatı ise 2014'ten beri 5 lira üzerinde kaldı.
    LPG'yi 2.70'ten hesaplayayım (ki 1.80'den fulleyip memlekete otobüs biletiyle kafa kafaya gittiğim çok oldu) benzini 5 TL'den hesaplayayım.
    65 bin kilometrelik kullanımda 12 litreden 7800 Litre LPG yakmış oluyorum. Benzinde ise 10 litreden hesaplarsak 6500 litre benzin yakmış oluyorum.
    Şimdi etliyi sütlüyü karıştırmadan bir hesaplayalım:
    7800 x 2.70 = 21060 TL + 1500 liralık da benzin yakmış olayım (Ki 300 litre benzin yapar, araba sabahları 600 metrede LPG'ye geçiyor ama 1 km diyelim, her marşta 0.1 litre benzin harcasam 3000 kere kontak çevirmeye bedel. Bu da her gün kullanımda 1500 gün civarı yapar, yani 1500 liralık benzin makul bir rakam), bir de bir sefer 500 TL'ye LPG enjektörü değiştirmiştim onu ekleyeyim 23060 TL LPG'nin bana maliyeti.
    6500 x 5 = 32500 TL aynı mesafede benzinde kullansaydım oluşacak maliyet. Böldüğümde kilometrede 50 kuruşa tekabül ediyor.
    23060 TL'lik LPG maliyetini 65000 kilometrelik kullanıma bölersek 35 kuruş yapıyor. Bu aracın LPG kaynaklı arızası dahil rakam. Aradaki fark 9440 TL.
    Ki bu sadece 4 yıllık bir kullanım. Şöyle 8-9 yıllık bir kullanımda yapılacak tasarruf çok daha fazla olacaktır.

    Ama şu da var, eğer bu araba sadece benzinli olsaydı, benim yakıt maliyetim yine 21-22 bin TL civarlarında kalacaktı diye tahmin ediyorum. Bu süreçte yaklaşık 40-45 bin kilometre civarı yapacağımı ön görüyorum. Burada aracın daha az kilometre yapmış olup daha 'değerli' kalması da söz konusu. Ama bunun karşılığında 20 bin km kadar rahat rahat binebilmiş olmam benim için daha kıymetli.

    Çünkü araç LPG'li diye işe arabayla gidip geliyordum, araba gidiş dönüş akbil parasına işe götürüp getiriyordu (Ev iş arası 4 KM). Sonra memleketim 300 km mesafedeydi. Araç 16 kuruşa kadar düşüyordu (8,5 litre LPG) ve LPG'yi 1.89'dan bile fullediğim oluyordu (Aytemiz istasyonu). 300 kilometre yol 48 TL'ye geliyordu. Aynı mesafede hızlı tren 45 TL otobüs 45 TL.
    Yine yakıtın ucuz olduğu dönemde keyfi gezmelere çıkıyordum vesaire vesaire.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Şimdi bu kullanım aslında şu demek: İş ve ev arası mesafen 4 km . Git gel 8 km eder.

    Siz her ay işe 60 gün gidip geliyorsunuz ve artı her ay istanbul'dan Ankara'ya gidiyor ve Ankaradan geri İstanbula dönüyorsunuz. 1360 kilometre her ay...
    Bu kullanıma araba mı dayanır? Siz arabayı değiştirmeyin. Bu kadar km'yi bu araçla sorunsuz bir şekilde bu kadar yıldır kullanıyorsanız zaten sizin araba tüple akraba olmuştur. Bu saatten sonra söküp atarsanız araba kendinde haklı olarak bir eksiklik hissedecek, ve bu açığı başka şeylerde aramaya başlayacaktır. Ne biliyim mesela fazladan yük taşıma isteği hissedebilir, 60 kg'lık fazladan yük atmadığınızda arka kısmını bilinçli olarak çökertebilir, günün kullanmadığınız gece saatlerinde benzin koklama, marşa bastıktan sonra devamlı bir tüpe geçme isteği, tüpü göremeyince tekleme, teklemeye dayalı çalışmama, çalışsada çalışmada isteksizlik, performans kaybı, buna bağlı yol tutuş performansında düşüş, enjektörlerde sertleşmeme, buji memelerinde çatlak hatta kanser (meme kanseri) vs görülebilir.

    Hocam gazı bedava sanıp heryere arabayla gitmişsiniz. Ama cebinizden sağlam miktarda para çıkmış , arabada hoşaf olmuş (tur) diye tahmin ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F16513DF7 -- 16 Ocak 2018; 12:47:4 >




  • Ayda 1360 kilometrenin neresi absürt geldi anlamadım. Aynı arabayla (tek fark motor hacmi ve şanzıman) ben ayda neredeyse 1000 km yapıyorum. Ayrıca şunu da ek bilgi olarak belirteyim, bu arabalar zamanında üretim hattında LPG montajlanıp o şekilde de satışa sunuldu.
    Son yazdıklarınıza zaten bir şey demiyorum, niyetiniz belli.

    Siz benzinli veya dizel arabanızla bir yere gitmeden önce hesap yapıp, yakıtı düşünürken; adam direk atlayıp basıp gidiyor. Ay sonunda o daha çok gezdiği halde yakıta aynı parayı veriyorsunuz.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam yazdıklarından bir şey anlaşılmıyor kusura bakma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.