Şimdi Ara

LPG nin tahtı sallanıyor.Yaşasın CNG! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
248
Cevap
2
Favori
26.084
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CNG depoları dalgıçların oksijen tüpleriyle aynı standart ve büyüklüktedir.Zaten onların da basıncı 200 bar civarınmdadır.Yani aracınıza en az 2 yeriniz varsa 3 tüp koyabilirsiniz ama menzil olarak 250 km civarında ancak yapılabilinir.Yani birCNG aracı LPG menzilini asla yakalayamaz.Bu CNG nin negatif yönüdür.Ama yer problemi yoksa kamyonet , pick up lar için süper çözümler var.

    şu anda sanırım çeliktüplerin boş ağırlıklarından dolayı sanırım hafifi fiber depolar revaçta bunlar darası çelik tüplere göre oldukça hafifi ve değişik çaplarda olduğunu işitmiştim. Menzil derdi dışında teknik olarak hiçbir probleminin olacağını sanmıyorum.Menzil olayını da sık dolum noktaları ile aşmak mümkündür.

    Avantajları arasında benim için önemli olan ve kemal amcanın dokunamayacağı konular şunlardır.

    1-Türkiyede hemen hemen her noktaya boru hatları veya dökme gaz şeklinde ulaşması mümkündür.
    2- Dünyada petrol kaynakları hızla tükenmekte ve ham petrolün birim fiyatı artmaktadır , bu yüzden adı üstünde doğalgaz yakın geleceğimizin ana yakıtı olaması kaçınılmazdır.Ne kadar önce geçişi tamamlarsak ,, o kadar öne geçmek mümkündür.
    3-Emisyon açısından ülkemizin ayrupa şartnameleri ve dünya mevzuatına uyması zorunludur.Mazot konuunda kamyonlarımızın ve şehir içi otobüslerimizin attığı dumanı bilmeyen yoktur sanırım.Bundan kurtulmanın tek yolu CNG geçmektir.
    4-Aracınızın emisyonları düzenl bir yanma sağlayınca bakım aralıkları uzayarak km başı sarf edilecek ekipmanların maliyeti düşecektir.Bu daha az girdi ve tasarruf demektir.
    5- Dizel ve benzinli araçların silindir içi ve motor ekipmanlarının ömürleri uzayacaktır .tabiiki doğru techizat ve montaj kaydıyla , fabrikasyon yapılması için hızlı bir geçiş olma olasılığı yüksektir.Büyük otomobil üreticilerinin çoğu marmara bçlgresinde olduğu unutulmamalıdır.
    6- tüketilecek her m3 gaz için ham petrol kaynaklarımızın kullanılmaması ve dünyanın bu kaynağı daha uzun süre için kullanabilmesine neden olacaktır.Belki araçlarınızı doğalgaz biogaz vb yakıtlar ile ötürmek mümkündür ancak birçok petrol yan sanayi ürünü için uzun süreler bu kaynağı kullanmak zorundayız.nylon ,plastik vb ürünü yapmak için doğalgaz vebenzeri ürünleri kullanmamaız teorik veya pratik olarak imkansızdır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70


    quote:

    Orjinalden alıntı: 2000 Renault 19 1.6e

    samsun ve civarında cngli araç olduğunu sanmıyorum çünkü dolum yapan yer yok. İstanbulda cng taktıranlar buralara yolu düşerse bulamazsınız haberiniz olsun



    CNG bulamaz ise yola benzinle devam eder.
    Elektrik kesilince yürüyen merdivende mahsur kalan laz gibi olmaz herhalde

    ben ekonomik olarak gezemezler dedim yolda kalırlar demedim




  • Bişey sormak istiyorum. Cng nin çok yer kapladığından ve araçlarımızda deponun çok büyük olabileceğinden bahsedilmiş. Merak etiğim konu cng bu kadar yer kaplıyosra istasyondanda lpg ye göre daha fazla doldurulacakmı? Yani 1 Litre LPG = 2 litre CNG gibi bir durum söz konusu olabilirmi?
  • deposu daha fazla yer kaplar lafı yanlış bir açıklama ama aynı boş depo hacmiyle LPG menzili 2 katı kadar olmaktadır.

    yaklaşık bir CNG tankı 10-15 m3 arası yakıt alır.Menzili uzatmak için 2 adet üst üste bağlanır. Bu 30 m3 gaz kapasitesi demektir.o da yaklaşık benzinli araçlarda 250 -300 km menzil yapar .Ama dizel araca takılırsa aynı yakıt ile 500-600 km menzili yakalamak mümkün.Zaten dizeller o kadar pahalandı ki yakında dizel-cng dönüşümleri yapılmaya başlar.Ama detayları bilmemek birlikte dizel seçeneginde yanma odasına bir miktar dizel gştmesi gerekiyor diye okumuştum.Buji olayı dizel de olmadığı için yanma için ön yakıt olarak dizel kullnılıyor sistemi biraz daha karışık anlayacağınız.Eğer CNg olayı çıkarsa artık benzili araç satışı nostaljide kalabilir çünkü doğalgazın donma gibi problemleri yoktur dizeldeki sakıncalar ortadan kaybolacakve düşük yakıt tükemli verimli dizel araçlar piyasayı tamamen ele geçirecektir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: acr

    Bişey sormak istiyorum. Cng nin çok yer kapladığından ve araçlarımızda deponun çok büyük olabileceğinden bahsedilmiş. Merak etiğim konu cng bu kadar yer kaplıyosra istasyondanda lpg ye göre daha fazla doldurulacakmı? Yani 1 Litre LPG = 2 litre CNG gibi bir durum söz konusu olabilirmi?



    1 m3Doğalgaz =1.1 lt benzin veya 1 lt motorine veya 1,3 lt LPG ye eşdeğerdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Mart 2008; 16:35:56 >
  • hayır lpg 100 ila 110 bar
    cng ise 200 ila 250 bar
    bazı firmaların teknik verileri bu şekilde
  • sayın balcı,
    LPG tankları mekanik mukavemeti yaklaşık olarak 110 bar cıvarındadır.bununla LPG gazının basıncını karıştırmayasınız.Hiçbir LPG gazı isteseniz de bu basınca çıkartamazsınız , bir sürü emniyet valfi var.Zaten eminiyet açısından siz sistemi bozmak için hava bile basarsanız multivalf üstündeki emniyet ventili fazla basıncı boşaltacaktır.Dolayısıyla 110 bar basınca multivalf takılı olan bütün LPG li araçlarda ne basarsanız basın ulaşamazsınız.bu bir güvenlik gereğidir.Evet LPG tanları aşırı güvenlik şartlarına mukavemet etmek için güvenlik trestlerine tabi tutulur bu da 110 bar civarında dır.yani bomboş tank üzerinde emniyet valfleri olmadan teste tabi tutulur bu tesi aşamayan tanklar onay alamaz .Bu başka bir şeydir LPG nin 110 barda basıldığı söylemek başka bir şeydir.LPg gazı yoğunluğu dolayısıyla ancak sıvılaşacağı noktaya kadar basılabişlir bu değer oldukça düşüktür .Bu yüzden kullnılır.

    Yoksa cebimizdeki çakmaklardaki gaz (genelde proban veya bütandır) ile havaya uçmanız mümkün.sıvı olduğunu gözlerinizle görebildiğiniz çakmak gazının LPG den çok farklı bir basınca ait olduğunu düşünmemiz yanlıştır.ikisi kardeş gazlardır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: balcı01

    hayır lpg 100 ila 110 bar
    cng ise 200 ila 250 bar
    bazı firmaların teknik verileri bu şekilde




  • çoğu yakıt istasyonlarında LPG dolumu yapılıyor.örneğin LPG li bi arcım olsa shell istasyonundan dolum yapmak isterim.LNG li bi aracım olsa, benzer şekilde yakıt istasyonlarında dolum yapılıyor değil mi?

    LPG kadar yaygın olmasa bile hangi istasyonlarda CNG dolumu yaptırabilirim?bu bilgiye nereden ulaşabilirim?zira menzilim kısa olduğu için böyle bi ayrıntıyı atlamamak gerek :)
  • kardeş aynı dilden konuşmayı beceremedik galiba benim verdiğim cevabın aynısını sende vermişsin fakat açıklamalarında konu farklı şekil almış lpg nin tank test basınç ları 100 ila 110 bar cng nin 200 ila 250 bar tekrar söylüyorum ama inan senin ne demek istediğini anlayamadım kusura bakma..
    ben sana teknik verileri aldığım web adreslerini de yazayım..

    http://www.odider.org/dogalgazcng.php
    http://www.lovatotr.com/gpage2.html


    olayı istersen başından anlatayım bana sorulan bir soru vardı cng de kaza anında patlama olduğunda ne gibi tehlike arz eder denilmişti
    ben de bu soruya istinaden lpg ve cng deki test basınçlarını söyleyerek cng nin daha az patlama olasılığının olduğunu ve cng anında atmosfere karışarak yanma ve patlam olasığı diger sıvı ve gazlara göre düşük olduğunu anlatmaya çalıştım.




    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın balcı,
    LPG tankları mekanik mukavemeti yaklaşık olarak 110 bar cıvarındadır.bununla LPG gazının basıncını karıştırmayasınız.Hiçbir LPG gazı isteseniz de bu basınca çıkartamazsınız , bir sürü emniyet valfi var.Zaten eminiyet açısından siz sistemi bozmak için hava bile basarsanız multivalf üstündeki emniyet ventili fazla basıncı boşaltacaktır.Dolayısıyla 110 bar basınca multivalf takılı olan bütün LPG li araçlarda ne basarsanız basın ulaşamazsınız.bu bir güvenlik gereğidir.Evet LPG tanları aşırı güvenlik şartlarına mukavemet etmek için güvenlik trestlerine tabi tutulur bu da 110 bar civarında dır.yani bomboş tank üzerinde emniyet valfleri olmadan teste tabi tutulur bu tesi aşamayan tanklar onay alamaz .Bu başka bir şeydir LPG nin 110 barda basıldığı söylemek başka bir şeydir.LPg gazı yoğunluğu dolayısıyla ancak sıvılaşacağı noktaya kadar basılabişlir bu değer oldukça düşüktür .Bu yüzden kullnılır.

    Yoksa cebimizdeki çakmaklardaki gaz (genelde proban veya bütandır) ile havaya uçmanız mümkün.sıvı olduğunu gözlerinizle görebildiğiniz çakmak gazının LPG den çok farklı bir basınca ait olduğunu düşünmemiz yanlıştır.ikisi kardeş gazlardır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: balcı01

    hayır lpg 100 ila 110 bar
    cng ise 200 ila 250 bar
    bazı firmaların teknik verileri bu şekilde






  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    dizele takılırsa yarın taktırırım hiç düşünmeden nerde 3 lira nerde 1 lira
    öyle olsa çöp atmaya bile arabayla giderim


    dizelede takılan varmış ama bunu başka bişeymi bilmiyorum bilgisi olan varmı?
  • evet dizellere takiliyorsaki anladigim kadariyla takiliyor biz hemen taktiririz
    bizim transit fena mazot tuketiyor hemde arkada yer sikintisida yok
    bence devlet cok yayginsincaya kadarki buda 1- 2 sene icinde vergi cikarmaz yayginlassin ondan sonra cikariri ozamana kadar ne akadar km yapilirsa kullanilirsa kardir

    bu arada dolum tesisi istanbul bahcelievlerde varmis herhalde adresini bilen varmi bir ara gidip konusayim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HEHE -- 28 Mart 2008; 11:28:27 >
  • sayın balcı ,
    aynı dilden konuşamamamızın sebebi şudur;

    LPG - dolum basıncı 7 bar
    CNG -dolum basıncı 200 bar

    LPG- tank test basıncı 110 bar (kimsenin bilmesine gerek bile yok )fabrikasını ilgilendirir sadece
    CNG- tank test basıncı 200 bar ın çok çok üstüdür ,kesin olarak bilmediğim için bir sayı yazmayı uygun görmedim.

    gazlar ancak sıvılaşabildikleri kadar sıkıştırılabilirler , LPG gazının sıkışabilme sınırı 6-7 bar kadardır.Ancak CNG de 200 bara kadar sıkışır daha da fazla rahatlıkla sıkışır ancak güvenlik gerekçesi ile daha fazla basınçta tüplerde taşınması tehlikeli olacağı için kontrol valfi ile sınırlama getirilmiştir.

    Bu konunun üsütünde bu kadar durmamın nedeni CNG gazını LPG tankına basmak gibi tehlikeli konular insanların kafasında oluşabilir.Bir CNG deposuna LPG güvenle basabilirsiniz çünkü çok yüksek basınçlara rahatlıkla dayanabilir.Ancak bir kaynaklı LPG tankına CNG tabancasını bağlarsanız ölüme davetiye çıkarırsınız.nedeni şuddr,

    mühendisler bu durumu düşünerek çeşitli önlemler almışlardır basım tabancaları uymaz , emniyet valfi belirli bir basıncın üstünü tahliye eder ancak her şeye bir çare bulan indsanımız eğer bunları kendine bir engel olarak görüp de cinlik yapmaya kalkarsa ve LPG tankını CNG amacı için kullnırsa bu hayatının son hatası olabileceği gibi istasyonun da havaya uçmasına neden olabilir.

    ÇÜNKÜ
    CNG gazı 200 bar gibi aşırı yüksek sayılabilecek basınçta istasyonlardan doldurulur ki çabuk dolsun.Yoksa zaman uzar.Bu durumda su testi ile denenen LPG tankınız emniyet tertibatları devre dışı bırakılır ise normalde 7 bar cıvarında uzun ömür için tasarlanmış tank 100 bar civarına kadar zorlanarak dayanır 120 ve üstünde her an patlar ve LPG tankının parçları vucudunuza şaraplen gibi saplanarak ölümünüze neden olacaktır.Kurtuluş ancak büyük bir şans olacaktır.Çok daha düşük basınçlarda doğalgaz boruları patladığında binalarımızın duvarlarını nasıl yıktığını gazatelerden okumuşsunuzdur.bu gaz 200 barda yıkıcı etkisi çok daha fazla olur.Demek ki ,

    Eğer CNG kullancaksanız illaki CNG tankı kullnılması gereklidir.Bu bir teknik zorunluluk değil bir hayati zorunluluktur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: balcı01

    kardeş aynı dilden konuşmayı beceremedik galiba benim verdiğim cevabın aynısını sende vermişsin fakat açıklamalarında konu farklı şekil almış lpg nin tank test basınç ları 100 ila 110 bar cng nin 200 ila 250 bar tekrar söylüyorum ama inan senin ne demek istediğini anlayamadım kusura bakma..
    ben sana teknik verileri aldığım web adreslerini de yazayım..

    http://www.odider.org/dogalgazcng.php
    http://www.lovatotr.com/gpage2.html


    olayı istersen başından anlatayım bana sorulan bir soru vardı cng de kaza anında patlama olduğunda ne gibi tehlike arz eder denilmişti
    ben de bu soruya istinaden lpg ve cng deki test basınçlarını söyleyerek cng nin daha az patlama olasılığının olduğunu ve cng anında atmosfere karışarak yanma ve patlam olasığı diger sıvı ve gazlara göre düşük olduğunu anlatmaya çalıştım.




    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın balcı,
    LPG tankları mekanik mukavemeti yaklaşık olarak 110 bar cıvarındadır.bununla LPG gazının basıncını karıştırmayasınız.Hiçbir LPG gazı isteseniz de bu basınca çıkartamazsınız , bir sürü emniyet valfi var.Zaten eminiyet açısından siz sistemi bozmak için hava bile basarsanız multivalf üstündeki emniyet ventili fazla basıncı boşaltacaktır.Dolayısıyla 110 bar basınca multivalf takılı olan bütün LPG li araçlarda ne basarsanız basın ulaşamazsınız.bu bir güvenlik gereğidir.Evet LPG tanları aşırı güvenlik şartlarına mukavemet etmek için güvenlik trestlerine tabi tutulur bu da 110 bar civarında dır.yani bomboş tank üzerinde emniyet valfleri olmadan teste tabi tutulur bu tesi aşamayan tanklar onay alamaz .Bu başka bir şeydir LPG nin 110 barda basıldığı söylemek başka bir şeydir.LPg gazı yoğunluğu dolayısıyla ancak sıvılaşacağı noktaya kadar basılabişlir bu değer oldukça düşüktür .Bu yüzden kullnılır.

    Yoksa cebimizdeki çakmaklardaki gaz (genelde proban veya bütandır) ile havaya uçmanız mümkün.sıvı olduğunu gözlerinizle görebildiğiniz çakmak gazının LPG den çok farklı bir basınca ait olduğunu düşünmemiz yanlıştır.ikisi kardeş gazlardır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: balcı01

    hayır lpg 100 ila 110 bar
    cng ise 200 ila 250 bar
    bazı firmaların teknik verileri bu şekilde








  • Bu sistem ileride dizellerede takılırmı?
  • Bu doyurucu açıklamaların için teşekkür ederim Vezir.
  • ohhh süper valla artık sıkıstırır sıkıstırır gezeriz gerçi bu sistem gelince herkes abanır oda 3 ytl olur 1 yıla kadar sonucata benzin litresi 1ytl bile değil ama vergilerle 3.2 oluyo talep artmaya başlayınca verirler zamı verirler zamı
  • Arkadaşlar izmirde cng istasyonu ve montajı yapan varmı?
  • netice olarak türkiyede montaj ve satışı için bir süre daha geçmesi gerekiyor anlaşılan.

    ankarada cng ile çalışan belediye otobüsleri var. o halde dolum tesisleride vardır. fakat gündelik yaşamda kullanan özel araç ne gördüm nede duydum. istanbulda 20.000 aracın kullanıldığından bahsetmiş konuyu açan arkadaş.

    dizellerdemi benzinlidemi , montaj fiyatları, bu işi yapan yerler konusunda bir bilgi yok. şu an türkiye için zaman alacak bir konu.

    aracım dizel ve şahsen ankarada faaliyete geçsin hemen taktırırm.
  • Vay be dogalgazda zip leniyor demek artık . Peki LNG nedir? Liquid Natural Gas mı?
  • aynen öyle :)

    CNG: compressed natural gas
    LNG: liquefied natural gas



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 28 Mart 2008; 17:58:29 >
  • HADİ HAYIRLI OLSUN,
    yakında tüm arabalar doğalgaz sistemiyle üretilmeye başlar.
    lpg den çok daha güvenli olduğu söyleniyor.
    kapalı garajlara giriş serbest olacakmış.

    bol bol gezsin vatandaş, hava temizliğinde de artılar var sanırım.
    vatana millete hayırlı olsun. paralar ceplerde kalsın.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.