Şimdi Ara

Lpg motor ömrüne zararli mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
1.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar benzinli aracima lpg taksam yada lpgli bir arac alsam motor omrunden cok yer mi? Mantikli bi hareket mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kardeş lpg, sadece motorun ömründen yemez, Eğer aracın amerikansa yada almanın bazı modellerinden

    araba kafayıda yer, abuk subuk devir sorunları rölanti dalgalanmaları, arıza lambası yakmalar, çekiş sorunları,


    bu arabaların mühendisliği en ince ayrıntısına kadar hesaplanıp fabrikada benzine göre montaj yapılıp üretiliyor


    sen tutuyorsun farklı yakıt, o yakıta göre beyin, manifold delme, elektrik tesisatında oynamalar, su tesisatında oynamalar yapıyorsun, hava yakıt karışımında oynuyorsun, araba sapıtıyor bu sefer kafayı yiyor

    servisine de sordum , akraba tanıdık ustamda serviste var yeni fordları bilmem ama 2007 civarına kadar lpg taktımmı sapıtıyor mesela chevroleside aynı


    Lpgdende şöyle yer, ısı fazla olduğu için parça ömürleri ve yağ ömürleri kısalıyor, pistonda aşınma yapar, daha erken rektefe edersin ve aracın lpgliyse 10 binde değil 6-7 binde yağ değişirsin, sorunsuzluk için egzozdaki o2 sensörleri bozulur onları değişirsin soğutma suyuna çok dikkat edersin. lpgliyse aracın canı orada,
    hocam lpg ile kar yapamayacaksınız.

    bakın matematik yalan söylemez.(yakıt ücreti olduğum il baz alınmıştır. ayrıca başka konularda km başına benzin etkisi farklı olabilir çünkü yakıt fiyatı sürekli değişiyor)

    15.000 km yaptığınızı düşünelim.

    benzin olsa ve ortalama 8 litre yaksa 8x5.62=44.96 tl yakar 100 km de. yıllık ise 6.744 tl yakar.

    gelelim lpg takılsa ne olur? lpg litre bazında %15-20 fazla yakar. biz lpg ile az yaktığını düşünüp %15 fazlasını alırsak 100 km de 9.2 litre lpg yakmış olur. 9.2x2.96=27.23 tl yakar 100 km de. yıllık ise 4.084 tl yakmış olur.

    şimdi bizzat 4 ay kış, 4 ay yaz hesaplamamla lpg km başına yazın 8 kururş, kışın 15 kuruş etki ediyor. ortalama alırsak km başına 11.5 kuruş etki etmekte. yıllık ne kadar benzine verdiğimizi hesaplayalım. 0.115x15.000=1.725 tl benzine ödenmiş oluyor.

    benzin parası - (lpg+benzine ödenen)= yıllık net kar

    6.744-(4.084+1.725)=935 tl kar kalır. ama bu net kar değil daha bakımı var. bakımı ortalama 50 tl alsak:

    935-50 = 885 tl kar. ama bu da hala net kar değil. lpg servisine gidiş gelişler, ayar parası vermeler, 2 yıl sonunda regülatör, beyin, enjektör gibi olası parça arızaları, su kaçakları için ustalara gitmeler vs dahil değil.

    yaklaşık 70 ila 90 bin arası reflektiye isteyecek. biz bunu iş lpg lehine olsun diye 90 bin alalım. 90 bin km için 6 yıl kullanmak lazım. 6 yılda edeceğimiz kar şöyle olur:

    6x885=5.310 tl kar.

    bunun 2.500 lirasını reflektiye ücreti olarak düşelim. geriye 2.810 tl kar kaldı. yıllık 468 tl kar kaldı. ki garanti sonrası olası arıza ile bu kar da uçar gider.

    bu sebeple lpg kar filan ettirmiyor. sadece insanların algısı ile oynayıp satıyorlar.
  • Araç japonsa zararı kısmen az olur iyi bir işçilikle kullanırsın ama diğerleri zor.Araç ne km ne motor ne deli sorular

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 motor 70000 kmde bir auriste mesela hocam? Motorun ırzına gecilmis sekildemi bu araci almis oluruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://forum.donanimhaber.com/lpg-ve-motor-omru--129486891

    Bu konuda en çok artı alan mesaj bu işin özetidir.
  • Kardeş lpg, sadece motorun ömründen yemez, Eğer aracın amerikansa yada almanın bazı modellerinden

    araba kafayıda yer, abuk subuk devir sorunları rölanti dalgalanmaları, arıza lambası yakmalar, çekiş sorunları,


    bu arabaların mühendisliği en ince ayrıntısına kadar hesaplanıp fabrikada benzine göre montaj yapılıp üretiliyor


    sen tutuyorsun farklı yakıt, o yakıta göre beyin, manifold delme, elektrik tesisatında oynamalar, su tesisatında oynamalar yapıyorsun, hava yakıt karışımında oynuyorsun, araba sapıtıyor bu sefer kafayı yiyor

    servisine de sordum , akraba tanıdık ustamda serviste var yeni fordları bilmem ama 2007 civarına kadar lpg taktımmı sapıtıyor mesela chevroleside aynı


    Lpgdende şöyle yer, ısı fazla olduğu için parça ömürleri ve yağ ömürleri kısalıyor, pistonda aşınma yapar, daha erken rektefe edersin ve aracın lpgliyse 10 binde değil 6-7 binde yağ değişirsin, sorunsuzluk için egzozdaki o2 sensörleri bozulur onları değişirsin soğutma suyuna çok dikkat edersin. lpgliyse aracın canı orada,




  • Evet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DiamonTe1

    1.3 motor 70000 kmde bir auriste mesela hocam? Motorun ırzına gecilmis sekildemi bu araci almis oluruz?

    Aurisse tak bin ama performans çok kötü olur 3 yıl bindim araca benzinde fena değil ama tüpte pek gitmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpgcilere gore hic bir zarari yok. Hatta montajini yaptiklari araclari videoya cekerken benzine gore performansta artiş var muthis diyorlar, yersen.

    Gunumuz benzinli motorlarinin hepsi kullanima bagli olarak 50 100bin arasi lpgden kaynakli motor sorunuyla karsilasacaktir. Dolayisiyla lpgden elde ettiginiz karin bir kismini buna ayirmaniz gerekiyor. Kimine gore kurtariyor kimine gore ise attigimiz tas urkuttugumuz kurbagaya degmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni subap yakmış biri olarak anlatayım. LPG motor ömrüne olmasa da subap ömrüne zararlıdır. Hele ki karışım ayarı düzgün yapılmamış, sürekli fakirde çalışan bir LPG sistemi fazla sürmeden subap yakar. Çaresi de ortalama 2 bin TL masrafla subap değişimidir.
  • EVET

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç Honda ise ömürlük binebilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt
    defiant82 kullanıcısına yanıt
    Performans yakıt miktarına ve işçiliğe bağlıdır benzinden çok daha verimli sonuçlar alabilirsiniz. Beyin olarak bilinen regülatör yüksek kapasiteli seçilir, emme manifoldunun ücra bir köşesi yerine valfe yakın bir yere enjeksiyon yapılır ve biraz da zengin karışım ayarı yapılırsa performans benzine kök söktürür. Hatta gdi(orijinal enjektör kullanılan yakıtın doğrudan sıvı olarak beslendiği sistem) olursa su hortumlarınız da kesilmez. Burada piston subap gibi parçaları yüksek ısıdan korumak için kısmen fakir bir karışım ayarı yapılması söz konusudur, bu parçaları modifiye ederseniz pekala üstün bir performans alınır hatta Japon araçlarında bu işe doğrudan girişebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her zaman tekrarlarım sanayiyi tanımıyorsanız ve kendiniz aracınızın teknik detaylarıyla ilgilenmiyorsanız lpg den uzak durun. Zaten burada bu soruyu soruyorsanız uzaksınız demektir. Cevabı söylüyorum lpg taktırmayın. Benim fikrimi sorarsan bırak aurisi ferrari alsam yine takarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Performans yakıt miktarına ve işçiliğe bağlıdır benzinden çok daha verimli sonuçlar alabilirsiniz. Beyin olarak bilinen regülatör yüksek kapasiteli seçilir, emme manifoldunun ücra bir köşesi yerine valfe yakın bir yere enjeksiyon yapılır ve biraz da zengin karışım ayarı yapılırsa performans benzine kök söktürür. Hatta gdi(orijinal enjektör kullanılan yakıtın doğrudan sıvı olarak beslendiği sistem) olursa su hortumlarınız da kesilmez. Burada piston subap gibi parçaları yüksek ısıdan korumak için kısmen fakir bir karışım ayarı yapılması söz konusudur, bu parçaları modifiye ederseniz pekala üstün bir performans alınır hatta Japon araçlarında bu işe doğrudan girişebilirsiniz.

    Tabi bu anlattiklarinizi da sanayideki lpgcilerin hepsi yapiyor degil mi hocam?

    Bizim sanayilerde bilmem kim usta tarafindan yapilan standart lpg montajlarinin %90i bu anlattiklarinizin yakinindan bile gecmiyor hocam.

    Adamlar lpg montaji yapiyor ve otomatik kalibrasyon yaparak ayar yaptiklarini zannediyor. Eli anahtar tutan herkes usta bizim memlekette. Resmen katliam yapiyorlar....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt
    Elbette kalite sorunu insandan başlar ancak bunu topyekün bir sisteme yüklemenin anlamı yok. Lpg eğer ki çok pahalı bir sistem olarak ithal edilip önce TOFAŞ’lar yerine pahalı Suv araçlara uygulansaydı ülkedeki usta profili de montaj bayileri de lpg algısı da bambaşka olacaktı emin olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben aracıma kendı servısınde brc marka taktırdım.yakıtıda sürekli aynı shell istasyonundan alırım,çok şükür daha tık demedi.2.98 e alıyorum genelde litresini şehiriçi 9 l ortalamyla geziyorum.baya rahatlattı beni lpg.



    Lpg çok ileriye dönük sorunlar çıkarabilir,kimisi hiç çıkarmıyor diyor.servisinde işinin ehli ustalara yaptırmak gerek montajı ayrıca yakıtı aldıgın yer ve bakımını aksatmaman da önemli.bu şekilde 300-400 bin km lere kadar bir sorun çıkarcağını sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki de yer lpg 800-850 derece isi çıkarıyor yanma odasında benzin ise 600-650 derece civarında isi çıkarıyor. Bu arabalarin motorları uretilirken neye göre dayanacaklari hesap edilip üretilmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiyede yapılan lpg ayarı yedirtiyor malesef.

    Usta milleti montajı yapıp, lpg yi benzin gibi ayarlıyor.

    Araba gidiyor mu gidiyor deyip teslim ediyor.

    Ondan sonrası malum.
  • Çok yediğini düşünmüyorum çünkü avrupada aynı arac aynı motor lpg opsiyonlu alınabiliyor, kaldıki piyasada 500bini devirmiş lpg li taksiler mevcut. Bende işin sırrının doğru teknik bir montajdan geçtiğini düşünüyorum. Yanmada lpg daha çok ısı üretir doğru fakat bu kısımdada doğru ayar ile iç sıcaklığın sabit tutulabileceği kanaatindeyim. Sorunsuz kullananlarda bu bileşenler doğru pozisyondadır bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.