benım araba megane araba 100000 de tüp takılalıda 50000 oldu bobinlerde bişi olmadı ama su dediğiniz problemler hafif hafif olmaya başladı benım ustada bobinler 60000-70000 civarı dayanır tüpte genelde demişti sona yaklaşıyorum heralde hayırlısı
konuyu hortlatıyorum ama ben aracı aldığımda lpg vardı rolantide dalgalanma vardı götürdüm ankarada atiker bayisine adam bakaren dedim bu bobinden uç alıyorlarmış dedim adam baktı evet bobinden almışlar dedi onu söktü sonra bu bolana giden 12 volt ucu mu ne varmış oradan aldı şimdiye kadar ateşleme ile ilgili sorun yaşamadım... daha sonra lpg enjektör hortumlarının çok uzun alındığını söyledi onların boyunu iyice kısalttı (5-6 cm kadar filan) şu an çok nadirde olsa rolantide dalgalanma var bu aralar kablo aldım onun ayarlarıyla uğraşıyorum...
Benim bu konuda sordugum guvenilir bir usta, fakir karisimin bujileri gereginden fazla isitabilecegini ve buji uzerine gecme seklinde olan bobinleri yakabilecegi seklinde aciklama yapti sanirim benim peugeot 406 da yasadigim sorun buydu.
Sevgili kullanıcılar ve yorumcular,
Yapılan yorumları tek tek okudum ve bende kendi yorumumu yazmaya kadar verdim.
LPG dönüşümü olmuş araçlarda ısınmadan dolayı ateşleme bobinleri bozulmaz. Yanlış montaj yapmak bobinin bozulmasına sebebiyet verenlerden sadece bir tanesi. Asıl önemli olan etken ise, Araç çalıştığında benzinden gaza geçiş esnasında 40.000 voltluk bir enerjiye ihtiyaç duyuyor. Aracın üzerinde bulunan buji bu ateşleme yükünü karşılayamadığı zaman bobine yada buji kablosuna yükü bindiriyor. Buji kablosunun yada bobinin ömrü örneğin 80.000 km ise bu süreyi kısaltıyor malesef. Bununda çözümü LPG'ye dönüştürülmüş araçlar için üretilen LPG bujilerini kullanmak. Yükü buji kendisi karşıladığından araç üzeinde bulunan buji kablosun ve bobinin ömürünü uzatmakta kalmıyor, ateşlemeyi çok iyi yaptığı için yakıtınızda eskiye kıyasla % 5 gibi daha iktisatlıda kullanmış oluyorsunuz. Bu bujileri iki markada gördüm ve test ettim. 1. NGK 2. BOSCH NGK biraz daha pahallı ama aradaki farkı bence vermeye değer. NKG nın kullanım ömrü 75.000 km. BOSCH ise 50.000 km. size fikir vermesini içinde NGK'nın linkini atta dikkatinize sunuyorum.
Yapılan yorumları tek tek okudum ve bende kendi yorumumu yazmaya kadar verdim.
LPG dönüşümü olmuş araçlarda ısınmadan dolayı ateşleme bobinleri bozulmaz. Yanlış montaj yapmak bobinin bozulmasına sebebiyet verenlerden sadece bir tanesi. Asıl önemli olan etken ise, Araç çalıştığında benzinden gaza geçiş esnasında 40.000 voltluk bir enerjiye ihtiyaç duyuyor. Aracın üzerinde bulunan buji bu ateşleme yükünü karşılayamadığı zaman bobine yada buji kablosuna yükü bindiriyor. Buji kablosunun yada bobinin ömrü örneğin 80.000 km ise bu süreyi kısaltıyor malesef. Bununda çözümü LPG'ye dönüştürülmüş araçlar için üretilen LPG bujilerini kullanmak. Yükü buji kendisi karşıladığından araç üzeinde bulunan buji kablosun ve bobinin ömürünü uzatmakta kalmıyor, ateşlemeyi çok iyi yaptığı için yakıtınızda eskiye kıyasla % 5 gibi daha iktisatlıda kullanmış oluyorsunuz. Bu bujileri iki markada gördüm ve test ettim. 1. NGK 2. BOSCH NGK biraz daha pahallı ama aradaki farkı bence vermeye değer. NKG nın kullanım ömrü 75.000 km. BOSCH ise 50.000 km. size fikir vermesini içinde NGK'nın linkini atta dikkatinize sunuyorum.
Detayli ve oz anlatiminiz icin cok tesekkurler. Internette yapilacak bir arama ile verdiginiz bilgiye erisilebilirdi.
Dikkat ettigim bir cok bujinin muadili LPG-x tipi bujiler. En son buji degisimimde iyi durumda nerede ise yeni NGK bujiler (orijinal muadili) cikartilip Motorcraft buji takildi. Bobin ile bujinin direncleri uyumlu olmali imis vs. Oyleymis deyip, biz de kanar gibi yaptik, ne ise tamam dedik.
Simdi, bilgidiginiz gibi bakir en iyi iletken, bakir (copper) bujiler en cok enerjiyi iletme imkanina sahip, o zaman bu laser cut iridium uclarin bence faydasi uzun omurdur, bir de isleme (yaglama) vs tipi problemler olmaz. Bakir buji 30bin km gidecekse, iridium buji 160bin km gider vs.
Benzinli arabalarda buji tirnak araligi orta elektrot asindikca artar. Ben nerede ise orta elektrot bitmesine ragmen benzinli arabada kullaniim sirasinda fark etmedim. Ozellikle yuksek performansli (gaz pedali koklendiginde) ve saatlerce surdukten sonra bakir bujilerin orta elektrotlari asinir.
Eger sizi dogru anliyorsam, diyorsunuz ki, bu atesleme voltaji cok yuksek oldugu icin bobinin icindeki yalitkanlari atlayabilir ve bobini yakabilir. O zaman, buji tirnak aralligi biraz daha ufak yapilir, 1mm yerine 0.8mm.
Platin, cift platin ve iridium uclu bujiler kullanmis biri olarak, LPG bujiye acigim, ama bir cok bujinin muadili olmasi hosuma gitmiyor. Bujilerin numaralari onemlidir, onun icinde fiziksel farkliliklar icerir.
C4ZF6
benim gördüğüm bu bobin yakma işi GM ve renault 'ta oluyor genelde.
quote:
Orijinalden alıntı: engink
benim gördüğüm bu bobin yakma işi GM ve renault 'ta oluyor genelde.
Opel, renault, Ford larda sevgili dostum,
Bu marka araçlarda açılmış DAVALAR VE KAZANILMIŞ HAKLAR MEVCUTTUR, BU ARAÇLARIN BOBİNLERİ ZATEN lpg OLMASADA BELLİ BİR KM DEN SONRA SORUN YAŞATMAKTADIR. ve bunun buji markası yada buji değişimi ile ilgili olduğunu düşünmüyorum, bu sadece ticari bir yaklaşımdır , ASLA ARACINIZIN TAVSİYE ETTİĞİ BUJİDEN BAŞKASINI KULLANMAYIN. BOBİNİ YANAN ARAÇLARIDA LPG DEN DOLAYIDIR DİYE SUÇLAYANLARA İTİBAR ETMEYİN LÜTFEN...
SIRF BU YÜZDEN BU ARAÇLARDA BOBİNDEN KABLO BAĞLANTISI YAPMAYIN DİYE TÜM MONTAJCILARA VE KENDİ PERSONELİME TELKİNDE VE TAVSİYEDE BULUNUYORUM. (SIRF GÜNAH KEÇİSİ OLMASINLAR DİYE ) TEŞEKKÜRLER
Faruk Bey, Aracın orjinal bujisini kullanın diyorsunuz, Lpg buji taraftarı değilsiniz, Peki Aracın champion marka buji çentik aralığı 1.1 iken boschta tavsiye edilen bujide 0.9 , En azından 0.9 çentik aralıklı buji kullanmak daha mantıklı değilmi,
Yada illa hem buji orjinal olsun hem aracın tavsiye ettiği marka olsun diyorsanız bu bujilerin çentik aralığını düşürmelimiyiz, düşürürsek kaça düşürelim.
Yada çentik falan boşverin orjinali olduğu gibi kullanınmı diyorsunuz.Aracı alırken üzerinde ne buji varsa ona devam mı?
quote:
Orijinalden alıntı: _ahmet_
Faruk Bey, Aracın orjinal bujisini kullanın diyorsunuz, Lpg buji taraftarı değilsiniz, Peki Aracın champion marka buji çentik aralığı 1.1 iken boschta tavsiye edilen bujide 0.9 , En azından 0.9 çentik aralıklı buji kullanmak daha mantıklı değilmi,
Yada illa hem buji orjinal olsun hem aracın tavsiye ettiği marka olsun diyorsanız bu bujilerin çentik aralığını düşürmelimiyiz, düşürürsek kaça düşürelim.
Yada çentik falan boşverin orjinali olduğu gibi kullanınmı diyorsunuz.Aracı alırken üzerinde ne buji varsa ona devam mı?
Araciniz ne marka ve kac model :)
renault clio 1.2 2007 model
Faruk Bey, Cevabınızı bekliyorum, Foruma girmişssiniz ancak mesajı es geçmişsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: _ahmet_
Faruk Bey, Cevabınızı bekliyorum, Foruma girmişssiniz ancak mesajı es geçmişsiniz.
Renault marka buji kullanin (orjinal) ve araligini 0,90 yaptirin.
Teşekkür ederim
ford focus 1 2004 1.6 otomatik aracıma wentgaz marka (atikerin ) lpg dönüşüm yaptırdım çekişinde bir problem yok hissedilir titreme vs de yok fakat 2 kere motor uyarı ışıgı yandı lpg taktırdıgım yere götürdüm ışıgı söndurdu fakat neden ötürü yandıgın okuyamadım dedi bir daha yanarsa BEYKENT OTO SANAYI BOSH CAR servise yönlendirdi 2. yanmasında oraya gittim usta fakir karışımdan ötürü dedi genelde 200 300 km de bir yandı
birde şöyle bir durum var aracın 2. sahibiyim lpg taktırmadan 2000 km kadar kullandım bir sorunla karşılaşmadım fakat lpg dönüşümü yapilirken hava filitresi baglanti borusunun içine bez sıkıştırılmış oldugunu gördük ve o bezi oradan aldık daha önceki sahibini aradim koyunla ilgili bi bilgisi olmadigini söyledi . bu bez neden konulmuştur buna benzer şeyler yapildigini duymuştum ..
fakir karişim nedir hava filitsesinden ötürü böyle bir arıza olabilir mi ?
şu ışık olayı dışında aracımdan memnunum hani öyle çok yüksek hızlara çıkmıyorum 80-100-120 max seyrediyorum 2100-2500 deviride geçmiyorum benzindeykende (lpg) taktırmadan önce hani çok seri çok şahlanan bir araba degildi şimdide öyle ama şu ışık olayı canımı sıkıyor 2. kez gidip lpg ye bil. ayar yaptiracam ama sorunun o oldugunu yada çözüleceginide pek düşünmüyorum ..
araç 78000 e geldi 82bin km gibi genel bakıma sokmayi düşünüyorum erkene alip şimdimi herbişeyini degiştirteyim bilmiyorum
teşekkürler .
Arkadaşımdada focus 1 var 2001 onda da sanal hararet problemioluşuyordu sonrasında çözüldü sonrada bobin yakti degişimini yaptirdi sorunsuz şuan ama benimde başım agriyacakmi hep böyle :((
Aracınızda sıralı sistemmi var ? eğer böyleyse ve motoru boğuyorlarsa ya enjektörler küçük yada gaz ayarı olmuyor çihaz. Eğer kara düzense, yani karbüratörlü araçlara yapılan sistemse ozaman kullanılan mikser iş görmüyor demektir.
Araca uygun bir mikser veya propan karbüratörü taktırın...
quote:
Orijinalden alıntı: euphman
2005 Model Laguna II Privilege aracıma 33.000 km'de 18 Haziran 2008'de Prins marka kit taktırdım. Tam bir yıl sonra 21 Haziran 2009 tarihinde 51.000 km'de arac seyir halindeyken titremeye başladı, çekişten düştü. Bu arad motor ikaz ışığı da yanıp sönmeye başladı. Bugün servise götürdüm, ateşleme bobini arızası olduğunu söylediler. Bunlar ikili takım halinde çalışırlarmış. 1, 4 ile birlikte, 2 ise 3 ile birlikte çalışıyormuş. Benim 2 numara arızalanmış, eğer 3'ü de değiştirmezsek emin olun 1 hafta sonra tekrar gelirsiniz dediler. Ben de ikisini birden değiştirdim, 168 TL tuttu. Umarım yukarıda arkadaşların dediği gibi LPG kaynaklı değildir. Servise aynen bu soruyu sorduğumda LPG ile ilgisi olmadığını, bazı modellerde bu sorunun kronik olduğunu söylediler. Bu arada montajı yaptırdığım yer çok ehil bir yer, montaj hatası olduğunu sanmıyorum. Bakalım, kullanıp göreceğiz. Herkese selamlar, mutlu ve arızasız günler.
benim de eski aracım, reno scenic ti, lovato kit vardı.
bobin arızası verdiğinde usta çift olarak değiştirdi.
çift olarak değişmezse değişenin çifti olan eski bobinin de kısa zaman sonra arıza vereceğini söylemişti.
bobin arızasında tek bobin değiştirtmeyin....
Merhaba,
Bende astra h sahibiyim ve LPG mevzunu uzun uzun düşündüm. Hatta forumdan da bazı ustalar sağolsunlar arayıp yardımcı olmaya çalıştılar ama bobin ve sübap problemleri için tatmin edici cevap verebilen çıkmadı. Bulunduğum bölgedeki bayilere gittiğimde de çok çelişkili bilgiler aldım bu nedenlerle de lpg dönüşümünden vazgeçtim.
Saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: Prins-recep
quote:
Orijinalden alıntı: atartutar
Merhaba,
Bende astra h sahibiyim ve LPG mevzunu uzun uzun düşündüm. Hatta forumdan da bazı ustalar sağolsunlar arayıp yardımcı olmaya çalıştılar ama bobin ve sübap problemleri için tatmin edici cevap verebilen çıkmadı. Bulunduğum bölgedeki bayilere gittiğimde de çok çelişkili bilgiler aldım bu nedenlerle de lpg dönüşümünden vazgeçtim.
Saygılar
Merhaba, Kontrol Ünitesisinin Rmp Koplusunu Bobinden Baglandı Zaman Zaman içinde Bobinleri Zayıflama anında Bozuyor Bunun için yapılması gereken kırak sensöründen baglanması lazımdır veya rpm modül kullanımı yapmak lazımdır..
Subap sorunu Astra h Prins Valve care sistem baglandı zaman Asla Olmaz..
Bizim Montaj Yapdımız Kulanıcılar Vardır Tlf Verelim isterseniz Görüşünüz
isterseniz Prins Autogas Yetkili mühendislerine soralım ?? Cvp birlikde Görelim
Aracınızın Motor Kodunu Model Gönderiniz Bakalım.
Saygılar...
quote:
Orijinalden alıntı: mrkeskintr
Herkese selam , İzmirdeyim, 2000 model Opel Vectra 1.6 GL aracıma Ocak ayında Zavoli Sıralı Sistem kit taktırdım. 5 aydır sorunsuz biniyorken , aracımda kesiklik silkeleme titreme gibi ifade edilebilecek bir sorun başladı. Araç benzinde iken hissedemediğim bu sorun, LPG de iken 3 ve sonrasındaki viteslerde 1500-2500 devir aralığında daha belirgindi. LPG montajını yapan servise bıraktım aracı , tüm sistemi kontrol ettik sorun yok bir de kendi ustana baktır, ateşleme bobininden kaynaklanabilir dediler. Götürdüm Opelci ustama bobin değişti sorun düzeldi. Bu arada bobin 180 YTL , bobinin bozulacağı varmış dedik parayı verdik. Yeni bobin 200 km dayandı , aynı sorun gene başladı. Tekrar götürdüm , baktılar bobin gitmiş gene. Takılan bobin markasızdı , bu sefer DELPHI marka olanını taktılar. Nedir bu niye böyle oldu diye sordum, LPG yi yakmak için araç daha fazla yükleniyormuş ateşleme sistemine , bu da bobinin bozulmasına neden oluyormuş. Parçacı da aynı şeyi söyledi , LPG li araçlar bobini bozuyor dedi. En son LPG kitimin Türkiye distribütörünün merkezine gittim. Orda yapılan kontrolden sonra, ateşleme bobininin elektrik bağlantılarından LPG kitine yapılmış olan bir bağlantının yerini değiştirdiler. Sanırım montajda da bir detay atlanmış galiba. Bu nasıl iştir arkadaşlar, araçlarımıza tasarruflu binelim diye LPG taktırdık, zırt pırt bobini yakacak sa nerde bu işin tasarrufu ? Bi kucak para verip aldığın parçaya garanti de vermiyorlar, bu işin kesin çözümü yokmu diyorsun cevap yok. Yani şok geçiriyorum resmen, şimdi ben bu araca güvenip nasıl uzun yola çıkacam bilemiyorum. Ne zaman 3. bobin bozulacak endişesini içimden atamıyorum. Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan paylaşım bekliyorum .
Bu sorunsal kelimesi nereden çıktı? Güzelim Türkçemiz ne hale geldi? Sorunsal yerine Sorun deseniz olmaz mı? "LPG' li araçların ateşleme bobini yakma sorunu" daha güzel değil mi?