Şimdi Ara

LPG li araçların ateşleme bobini yakma sorunsalı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
172
Cevap
4
Favori
137.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    bobin bozulunca aracında hangi durumlar oluştu acaba?
    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    benim bobinde gecen bozuldu , sonra ne hikmetse geri calismaya basladi.
    yaw is degil bu lpg valla bela aldik basimiza yaw.



    Alıntıları Göster
    Silkelemeye basladi , cekisten dustu. ayrica motor ariza lambasi yanip yanip sonmeye basladi.
    benzine aldim biraz benzinde calistirdim gecmedi , stop edip biraz bekledim 5 dak. filan.
    sonra ya bismillah deyip bastim marsa duzeldi ama bi gun birakicak bi yerde , bi firsat bulsam 4 bobinide degistirecegim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: efelerr

    bobin bozulunca aracında hangi durumlar oluştu acaba?
    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    benim bobinde gecen bozuldu , sonra ne hikmetse geri calismaya basladi.
    yaw is degil bu lpg valla bela aldik basimiza yaw.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Silkelemeye basladi , cekisten dustu. ayrica motor ariza lambasi yanip yanip sonmeye basladi.
    benzine aldim biraz benzinde calistirdim gecmedi , stop edip biraz bekledim 5 dak. filan.
    sonra ya bismillah deyip bastim marsa duzeldi ama bi gun birakicak bi yerde , bi firsat bulsam 4 bobinide degistirecegim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: efelerr

    bobin bozulunca aracında hangi durumlar oluştu acaba?
    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    benim bobinde gecen bozuldu , sonra ne hikmetse geri calismaya basladi.
    yaw is degil bu lpg valla bela aldik basimiza yaw.





    Alıntıları Göster
    Bizim bir tanıdığında başına geldi. LPG taktırdığının ikinci günü bobin yanmış. Tesadüf mü? yoksa gerçekten LPG bobine zarar veriyor mu?

    Bence arabaya göre değişiyor olabilir. Eğer doğrudan LPG'ye bağlı olsa, ortalık bobini arızalanan binlerce(daha da abartılabilir) arabayla dolardı.
    Büyük olasılıkla ömrünü tamamlamak üzere olan bobinin daha çabuk bozulmasına yol açıyor olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tonk

    Bizim bir tanıdığında başına geldi. LPG taktırdığının ikinci günü bobin yanmış. Tesadüf mü? yoksa gerçekten LPG bobine zarar veriyor mu?

    Bence arabaya göre değişiyor olabilir. Eğer doğrudan LPG'ye bağlı olsa, ortalık bobini arızalanan binlerce(daha da abartılabilir) arabayla dolardı.
    Büyük olasılıkla ömrünü tamamlamak üzere olan bobinin daha çabuk bozulmasına yol açıyor olabilir.

    Alıntıları Göster
    ben sorunumu hallettim. bana da bobinden demişlerdi ancak iyi bir usta buldum ve sorunun bujilerden kaynaklandığını söyledi. oksiteleme yapmış ve temizledi ucuz yoldan sorunum halledildi. benim araç da silkeliyordu çekişten düşmüştü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    ben sorunumu hallettim. bana da bobinden demişlerdi ancak iyi bir usta buldum ve sorunun bujilerden kaynaklandığını söyledi. oksiteleme yapmış ve temizledi ucuz yoldan sorunum halledildi. benim araç da silkeliyordu çekişten düşmüştü.

    Alıntıları Göster
    Bu bobin olayı daha çok kafa yoracağa benziyor. Benim aracımda da sıralı lpg var. Benzinde hissedilmeyen silkeleme, gaza geç cevap verme olayı lpgde daha çok hissediliyordu. Dün götürdüm ustaya. Bobinin yandığını söylediler. Ben de 4 adet buji ve ateşleme bobini aldım. Şu an sorun yok ancak yakın zamanda yine aynı sorunun çıkacağı kanaatindeyim. Çünkü çok fazla kişide bu sorun var.

    Açıklamalara göre bu sorunun lpgde çıkmasının nedeni, lpg nin ateşlemeye daha çok ihtiyaç duymasıymış. Zaten benzinde bu ve bunun gibi sorunları pek hissetmiyorsunuz. LPG de ise bütün sorunlar ortaya çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kıdemli Yarbay

    Bu bobin olayı daha çok kafa yoracağa benziyor. Benim aracımda da sıralı lpg var. Benzinde hissedilmeyen silkeleme, gaza geç cevap verme olayı lpgde daha çok hissediliyordu. Dün götürdüm ustaya. Bobinin yandığını söylediler. Ben de 4 adet buji ve ateşleme bobini aldım. Şu an sorun yok ancak yakın zamanda yine aynı sorunun çıkacağı kanaatindeyim. Çünkü çok fazla kişide bu sorun var.

    Açıklamalara göre bu sorunun lpgde çıkmasının nedeni, lpg nin ateşlemeye daha çok ihtiyaç duymasıymış. Zaten benzinde bu ve bunun gibi sorunları pek hissetmiyorsunuz. LPG de ise bütün sorunlar ortaya çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    Konuya göz atınca aracımı aldığım ilk günden beri kafamı kurcalayan, zaman zaman kendiliğinden kaybolan zaman zaman da nükseden sıkıntı aklıma geldi.

    Aynı şekilde benim de aracım da 2000-3000 devir aralığında sanki arkadan arabayı bir şeyler tutuyormuş gibi çekişten düşüyor, sonra birden bire, sanki turbo devreye girmiş gibi ileri doğru atılıyor, 3000 devirin üzerinde ise sıkıntı tamamen kayboluyor.

    Bu sorun arabayı ilk satın aldığım zamanlarda da vardı ki o zamanlar aracı benzinle kullanıyordum, bunun araçta takılı olan yan sanayi bujilerden olduğunu düşünmüştüm ve değiştirince sorun ortadan kaybolmuştu. Aracı satın aldıktan 10000 km sonra sıralı sistem LPG taktırdım (sıralı sistemde bu güne kadar yaklaşık 70bin km yaptım). Bu sorun LPG'de de zaman zaman kendisini gösterdi. Danıştığım ustaların görüşü bunun bir ateşleme sorunu olduğu ve buji kablolarından bobine kadar incelemek gerektiği yolunda.

    Tabii komik olaylar da oluyor. ilk üç viteste çok bariz şekilde hissettiğim sorun ustaya gidince kayboldu, dakikalarca maslak sanayi-hacıosman arasında turlamamıza rağmen ortaya çıkmadı. Eski arabam Spring de aynısını yapardı, ne zaman arızalansa ustaya gidince düzelirdi. Başedemeyince satmıştım, sanırım bu araba da yavaştan ellerini (tekerleklerini) kınalamaya başladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Merhaba Arkadaşlar,

    Konuya göz atınca aracımı aldığım ilk günden beri kafamı kurcalayan, zaman zaman kendiliğinden kaybolan zaman zaman da nükseden sıkıntı aklıma geldi.

    Aynı şekilde benim de aracım da 2000-3000 devir aralığında sanki arkadan arabayı bir şeyler tutuyormuş gibi çekişten düşüyor, sonra birden bire, sanki turbo devreye girmiş gibi ileri doğru atılıyor, 3000 devirin üzerinde ise sıkıntı tamamen kayboluyor.

    Bu sorun arabayı ilk satın aldığım zamanlarda da vardı ki o zamanlar aracı benzinle kullanıyordum, bunun araçta takılı olan yan sanayi bujilerden olduğunu düşünmüştüm ve değiştirince sorun ortadan kaybolmuştu. Aracı satın aldıktan 10000 km sonra sıralı sistem LPG taktırdım (sıralı sistemde bu güne kadar yaklaşık 70bin km yaptım). Bu sorun LPG'de de zaman zaman kendisini gösterdi. Danıştığım ustaların görüşü bunun bir ateşleme sorunu olduğu ve buji kablolarından bobine kadar incelemek gerektiği yolunda.

    Tabii komik olaylar da oluyor. ilk üç viteste çok bariz şekilde hissettiğim sorun ustaya gidince kayboldu, dakikalarca maslak sanayi-hacıosman arasında turlamamıza rağmen ortaya çıkmadı. Eski arabam Spring de aynısını yapardı, ne zaman arızalansa ustaya gidince düzelirdi. Başedemeyince satmıştım, sanırım bu araba da yavaştan ellerini (tekerleklerini) kınalamaya başladı.

    Alıntıları Göster
    16/12/2008 tarihinde ordu ilinde 2005 model 38600 km. deki megan aracıma lpg taktırdım.Perşembe günü aracımı aldım trabzon a gittim, 250 km yol yapmıştım cumartesi günü aracım 1 numaralı , lpg için elektrik alınan bobini bozdu.tesadüf olduğunu düşündüm.2 ay kadar sonra (1450 km yol yapmıştım) araç 4 numaralı bobini bozdu.lpg bayisine gidip durumu anlattım tesadüf olamayacağını söyledim,ikna olmadılar.ve şimdi 3 ay kadar sonra araç tekrar 1 numaralı bobini bozdu.(aynı bobin lpg takıldıktan sonra ikinci kez bozuldu ve bu lpg elektriği alınan bobin)
    ben bayiye gidip derdimi anlatmak istedim.ama bana söylenen şu:”yüzlerce araca lpg taktık,ilk kez sizden duyduk ,asla olamaz,zaten megan elerde bu problem var bu arcın kendi kusuru vb….”oysa forum sitelerinde örneği çok var.fakat galiba farklılıklar kolay kabul edilmiyor.

    Lpg takılmadan önce aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Ne kadar yol yaptım :3700 km
    Bobin arızası : yok
    Lpg de aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Yaptığım yol :4200km
    Bobin arızası : 3 – (aynı bobin iki kez)
    Bu tablo size neyi anlatır?
    Ben tamirci değil eğitimciyim.ama düz mantıkla baktığımızda bile olay apaçık ortada.Ama anlatamıyorum.”olmaz da olmaz .” deniyor ,daha da üzülüyorum.Sapasağlam aracım da kusurlu oldu.Oladabilir nitekimbelki de aracım arızalı (ki yok böyle bir şey ),fakat öncelikle konu ciddiye alınmalıydı,velev ki bu örnek dünyada ilk kez benim aracımda yaşandı,yine de dikkate alıp araştırmaya değmez miydi ? matematikte olduğu gibi 2*2 : 4 olmaz ki her araçta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karacacemm

    16/12/2008 tarihinde ordu ilinde 2005 model 38600 km. deki megan aracıma lpg taktırdım.Perşembe günü aracımı aldım trabzon a gittim, 250 km yol yapmıştım cumartesi günü aracım 1 numaralı , lpg için elektrik alınan bobini bozdu.tesadüf olduğunu düşündüm.2 ay kadar sonra (1450 km yol yapmıştım) araç 4 numaralı bobini bozdu.lpg bayisine gidip durumu anlattım tesadüf olamayacağını söyledim,ikna olmadılar.ve şimdi 3 ay kadar sonra araç tekrar 1 numaralı bobini bozdu.(aynı bobin lpg takıldıktan sonra ikinci kez bozuldu ve bu lpg elektriği alınan bobin)
    ben bayiye gidip derdimi anlatmak istedim.ama bana söylenen şu:”yüzlerce araca lpg taktık,ilk kez sizden duyduk ,asla olamaz,zaten megan elerde bu problem var bu arcın kendi kusuru vb….”oysa forum sitelerinde örneği çok var.fakat galiba farklılıklar kolay kabul edilmiyor.

    Lpg takılmadan önce aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Ne kadar yol yaptım :3700 km
    Bobin arızası : yok
    Lpg de aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Yaptığım yol :4200km
    Bobin arızası : 3 – (aynı bobin iki kez)
    Bu tablo size neyi anlatır?
    Ben tamirci değil eğitimciyim.ama düz mantıkla baktığımızda bile olay apaçık ortada.Ama anlatamıyorum.”olmaz da olmaz .” deniyor ,daha da üzülüyorum.Sapasağlam aracım da kusurlu oldu.Oladabilir nitekimbelki de aracım arızalı (ki yok böyle bir şey ),fakat öncelikle konu ciddiye alınmalıydı,velev ki bu örnek dünyada ilk kez benim aracımda yaşandı,yine de dikkate alıp araştırmaya değmez miydi ? matematikte olduğu gibi 2*2 : 4 olmaz ki her araçta.

    Alıntıları Göster
    Alt devirlerde tekleme sorunu bende de var,bobini bende değiştircem bu gidişle.Zaten arıza ışığı yakmıştı bu aralar yok ama tekleme hem benzinde hem de Lpg'de var,bobin bir de rölanti ayarlayıcısı,bir de bujiler,bu üçüne baktırcam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Alt devirlerde tekleme sorunu bende de var,bobini bende değiştircem bu gidişle.Zaten arıza ışığı yakmıştı bu aralar yok ama tekleme hem benzinde hem de Lpg'de var,bobin bir de rölanti ayarlayıcısı,bir de bujiler,bu üçüne baktırcam.

    Alıntıları Göster
    Lpg takmaya gerek yok özellikle Fransız grubu ve Opel grubu araçlarda bobin sorunun olduğunu birçok yerde duydum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talfar

    Lpg takmaya gerek yok özellikle Fransız grubu ve Opel grubu araçlarda bobin sorunun olduğunu birçok yerde duydum

    Alıntıları Göster
    Genelde montajı bilmeyen ustaların yaptığı araçlarda olmaktadır.Elektriği bobinden direk çekenler,bir müddet sonra bobin değişimi ile sorunu çözüyorlar ancak tekrar nüksediyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: talfar

    Lpg takmaya gerek yok özellikle Fransız grubu ve Opel grubu araçlarda bobin sorunun olduğunu birçok yerde duydum




  • Bu bobin sorunsalına ilişkin diyalektik bir açılım sağlanamamış görüyorum. Bence sınıfsal bir analizle bu sorunsalın derinlemesine sorgulaması yapılmalı ve son kertede işbirlikçi burjuvazinin oyunu olduğu ortaya konmalıdır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mrkeskintr

    Herkese selam , İzmirdeyim, 2000 model Opel Vectra 1.6 GL aracıma Ocak ayında Zavoli Sıralı Sistem kit taktırdım. 5 aydır sorunsuz biniyorken , aracımda kesiklik silkeleme titreme gibi ifade edilebilecek bir sorun başladı. Araç benzinde iken hissedemediğim bu sorun, LPG de iken 3 ve sonrasındaki viteslerde 1500-2500 devir aralığında daha belirgindi. LPG montajını yapan servise bıraktım aracı , tüm sistemi kontrol ettik sorun yok bir de kendi ustana baktır, ateşleme bobininden kaynaklanabilir dediler. Götürdüm Opelci ustama bobin değişti sorun düzeldi. Bu arada bobin 180 YTL , bobinin bozulacağı varmış dedik parayı verdik. Yeni bobin 200 km dayandı , aynı sorun gene başladı. Tekrar götürdüm , baktılar bobin gitmiş gene. Takılan bobin markasızdı , bu sefer DELPHI marka olanını taktılar. Nedir bu niye böyle oldu diye sordum, LPG yi yakmak için araç daha fazla yükleniyormuş ateşleme sistemine , bu da bobinin bozulmasına neden oluyormuş. Parçacı da aynı şeyi söyledi , LPG li araçlar bobini bozuyor dedi.
    En son LPG kitimin Türkiye distribütörünün merkezine gittim. Orda yapılan kontrolden sonra, ateşleme bobininin elektrik bağlantılarından LPG kitine yapılmış olan bir bağlantının yerini değiştirdiler. Sanırım montajda da bir detay atlanmış galiba.
    Bu nasıl iştir arkadaşlar, araçlarımıza tasarruflu binelim diye LPG taktırdık, zırt pırt bobini yakacak sa nerde bu işin tasarrufu ? Bi kucak para verip aldığın parçaya garanti de vermiyorlar, bu işin kesin çözümü yokmu diyorsun cevap yok. Yani şok geçiriyorum resmen, şimdi ben bu araca güvenip nasıl uzun yola çıkacam bilemiyorum. Ne zaman 3. bobin bozulacak endişesini içimden atamıyorum.
    Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan paylaşım bekliyorum .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karacacemm

    16/12/2008 tarihinde ordu ilinde 2005 model 38600 km. deki megan aracıma lpg taktırdım.Perşembe günü aracımı aldım trabzon a gittim, 250 km yol yapmıştım cumartesi günü aracım 1 numaralı , lpg için elektrik alınan bobini bozdu.tesadüf olduğunu düşündüm.2 ay kadar sonra (1450 km yol yapmıştım) araç 4 numaralı bobini bozdu.lpg bayisine gidip durumu anlattım tesadüf olamayacağını söyledim,ikna olmadılar.ve şimdi 3 ay kadar sonra araç tekrar 1 numaralı bobini bozdu.(aynı bobin lpg takıldıktan sonra ikinci kez bozuldu ve bu lpg elektriği alınan bobin)
    ben bayiye gidip derdimi anlatmak istedim.ama bana söylenen şu:”yüzlerce araca lpg taktık,ilk kez sizden duyduk ,asla olamaz,zaten megan elerde bu problem var bu arcın kendi kusuru vb….”oysa forum sitelerinde örneği çok var.fakat galiba farklılıklar kolay kabul edilmiyor.

    Lpg takılmadan önce aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Ne kadar yol yaptım :3700 km
    Bobin arızası : yok
    Lpg de aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Yaptığım yol :4200km
    Bobin arızası : 3 – (aynı bobin iki kez)
    Bu tablo size neyi anlatır?
    Ben tamirci değil eğitimciyim.ama düz mantıkla baktığımızda bile olay apaçık ortada.Ama anlatamıyorum.”olmaz da olmaz .” deniyor ,daha da üzülüyorum.Sapasağlam aracım da kusurlu oldu.Oladabilir nitekimbelki de aracım arızalı (ki yok böyle bir şey ),fakat öncelikle konu ciddiye alınmalıydı,velev ki bu örnek dünyada ilk kez benim aracımda yaşandı,yine de dikkate alıp araştırmaya değmez miydi ? matematikte olduğu gibi 2*2 : 4 olmaz ki her araçta.

    Alıntıları Göster
    Merhaba,
    Nereye taktırmıştınız,kit ne marka?
    Ben de düşünüyorum da,bir yanlışlık yapmayalım :)

    quote:

    Orjinalden alıntı: karacacemm

    16/12/2008 tarihinde ordu ilinde 2005 model 38600 km. deki megan aracıma lpg taktırdım.Perşembe günü aracımı aldım trabzon a gittim, 250 km yol yapmıştım cumartesi günü aracım 1 numaralı , lpg için elektrik alınan bobini bozdu.tesadüf olduğunu düşündüm.2 ay kadar sonra (1450 km yol yapmıştım) araç 4 numaralı bobini bozdu.lpg bayisine gidip durumu anlattım tesadüf olamayacağını söyledim,ikna olmadılar.ve şimdi 3 ay kadar sonra araç tekrar 1 numaralı bobini bozdu.(aynı bobin lpg takıldıktan sonra ikinci kez bozuldu ve bu lpg elektriği alınan bobin)
    ben bayiye gidip derdimi anlatmak istedim.ama bana söylenen şu:”yüzlerce araca lpg taktık,ilk kez sizden duyduk ,asla olamaz,zaten megan elerde bu problem var bu arcın kendi kusuru vb….”oysa forum sitelerinde örneği çok var.fakat galiba farklılıklar kolay kabul edilmiyor.

    Lpg takılmadan önce aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Ne kadar yol yaptım :3700 km
    Bobin arızası : yok
    Lpg de aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Yaptığım yol :4200km
    Bobin arızası : 3 – (aynı bobin iki kez)
    Bu tablo size neyi anlatır?
    Ben tamirci değil eğitimciyim.ama düz mantıkla baktığımızda bile olay apaçık ortada.Ama anlatamıyorum.”olmaz da olmaz .” deniyor ,daha da üzülüyorum.Sapasağlam aracım da kusurlu oldu.Oladabilir nitekimbelki de aracım arızalı (ki yok böyle bir şey ),fakat öncelikle konu ciddiye alınmalıydı,velev ki bu örnek dünyada ilk kez benim aracımda yaşandı,yine de dikkate alıp araştırmaya değmez miydi ? matematikte olduğu gibi 2*2 : 4 olmaz ki her araçta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurbuz

    Merhaba,
    Nereye taktırmıştınız,kit ne marka?
    Ben de düşünüyorum da,bir yanlışlık yapmayalım :)

    quote:

    Orjinalden alıntı: karacacemm

    16/12/2008 tarihinde ordu ilinde 2005 model 38600 km. deki megan aracıma lpg taktırdım.Perşembe günü aracımı aldım trabzon a gittim, 250 km yol yapmıştım cumartesi günü aracım 1 numaralı , lpg için elektrik alınan bobini bozdu.tesadüf olduğunu düşündüm.2 ay kadar sonra (1450 km yol yapmıştım) araç 4 numaralı bobini bozdu.lpg bayisine gidip durumu anlattım tesadüf olamayacağını söyledim,ikna olmadılar.ve şimdi 3 ay kadar sonra araç tekrar 1 numaralı bobini bozdu.(aynı bobin lpg takıldıktan sonra ikinci kez bozuldu ve bu lpg elektriği alınan bobin)
    ben bayiye gidip derdimi anlatmak istedim.ama bana söylenen şu:”yüzlerce araca lpg taktık,ilk kez sizden duyduk ,asla olamaz,zaten megan elerde bu problem var bu arcın kendi kusuru vb….”oysa forum sitelerinde örneği çok var.fakat galiba farklılıklar kolay kabul edilmiyor.

    Lpg takılmadan önce aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Ne kadar yol yaptım :3700 km
    Bobin arızası : yok
    Lpg de aracı ne kadar kullandım :6 ay
    Yaptığım yol :4200km
    Bobin arızası : 3 – (aynı bobin iki kez)
    Bu tablo size neyi anlatır?
    Ben tamirci değil eğitimciyim.ama düz mantıkla baktığımızda bile olay apaçık ortada.Ama anlatamıyorum.”olmaz da olmaz .” deniyor ,daha da üzülüyorum.Sapasağlam aracım da kusurlu oldu.Oladabilir nitekimbelki de aracım arızalı (ki yok böyle bir şey ),fakat öncelikle konu ciddiye alınmalıydı,velev ki bu örnek dünyada ilk kez benim aracımda yaşandı,yine de dikkate alıp araştırmaya değmez miydi ? matematikte olduğu gibi 2*2 : 4 olmaz ki her araçta.


    Alıntıları Göster
    2005 Model Laguna II Privilege aracıma 33.000 km'de 18 Haziran 2008'de Prins marka kit taktırdım. Tam bir yıl sonra 21 Haziran 2009 tarihinde 51.000 km'de arac seyir halindeyken titremeye başladı, çekişten düştü. Bu arad motor ikaz ışığı da yanıp sönmeye başladı. Bugün servise götürdüm, ateşleme bobini arızası olduğunu söylediler. Bunlar ikili takım halinde çalışırlarmış. 1, 4 ile birlikte, 2 ise 3 ile birlikte çalışıyormuş. Benim 2 numara arızalanmış, eğer 3'ü de değiştirmezsek emin olun 1 hafta sonra tekrar gelirsiniz dediler. Ben de ikisini birden değiştirdim, 168 TL tuttu. Umarım yukarıda arkadaşların dediği gibi LPG kaynaklı değildir. Servise aynen bu soruyu sorduğumda LPG ile ilgisi olmadığını, bazı modellerde bu sorunun kronik olduğunu söylediler. Bu arada montajı yaptırdığım yer çok ehil bir yer, montaj hatası olduğunu sanmıyorum. Bakalım, kullanıp göreceğiz. Herkese selamlar, mutlu ve arızasız günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: euphman

    2005 Model Laguna II Privilege aracıma 33.000 km'de 18 Haziran 2008'de Prins marka kit taktırdım. Tam bir yıl sonra 21 Haziran 2009 tarihinde 51.000 km'de arac seyir halindeyken titremeye başladı, çekişten düştü. Bu arad motor ikaz ışığı da yanıp sönmeye başladı. Bugün servise götürdüm, ateşleme bobini arızası olduğunu söylediler. Bunlar ikili takım halinde çalışırlarmış. 1, 4 ile birlikte, 2 ise 3 ile birlikte çalışıyormuş. Benim 2 numara arızalanmış, eğer 3'ü de değiştirmezsek emin olun 1 hafta sonra tekrar gelirsiniz dediler. Ben de ikisini birden değiştirdim, 168 TL tuttu. Umarım yukarıda arkadaşların dediği gibi LPG kaynaklı değildir. Servise aynen bu soruyu sorduğumda LPG ile ilgisi olmadığını, bazı modellerde bu sorunun kronik olduğunu söylediler. Bu arada montajı yaptırdığım yer çok ehil bir yer, montaj hatası olduğunu sanmıyorum. Bakalım, kullanıp göreceğiz. Herkese selamlar, mutlu ve arızasız günler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: euphman

    2005 Model Laguna II Privilege aracıma 33.000 km'de 18 Haziran 2008'de Prins marka kit taktırdım. Tam bir yıl sonra 21 Haziran 2009 tarihinde 51.000 km'de arac seyir halindeyken titremeye başladı, çekişten düştü. Bu arad motor ikaz ışığı da yanıp sönmeye başladı. Bugün servise götürdüm, ateşleme bobini arızası olduğunu söylediler. Bunlar ikili takım halinde çalışırlarmış. 1, 4 ile birlikte, 2 ise 3 ile birlikte çalışıyormuş. Benim 2 numara arızalanmış, eğer 3'ü de değiştirmezsek emin olun 1 hafta sonra tekrar gelirsiniz dediler. Ben de ikisini birden değiştirdim, 168 TL tuttu. Umarım yukarıda arkadaşların dediği gibi LPG kaynaklı değildir. Servise aynen bu soruyu sorduğumda LPG ile ilgisi olmadığını, bazı modellerde bu sorunun kronik olduğunu söylediler. Bu arada montajı yaptırdığım yer çok ehil bir yer, montaj hatası olduğunu sanmıyorum. Bakalım, kullanıp göreceğiz. Herkese selamlar, mutlu ve arızasız günler.



    benim aracim da siena, gecen sene ayni dertlerden servise cektim, makineye baglayip anlamadi ustalar.

    sonra sanayide bir usta cift olarak 120 liraya degistirdi. siz yine de cok odememissiniz.

    hatali montaj kaynakli olabilir denmis, benim aracimin montaji Bursa'da fabrikada yapilmis; sanmiyorum patates montaj kurbani oldugumu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    quote:

    Orjinalden alıntı: euphman

    2005 Model Laguna II Privilege aracıma 33.000 km'de 18 Haziran 2008'de Prins marka kit taktırdım. Tam bir yıl sonra 21 Haziran 2009 tarihinde 51.000 km'de arac seyir halindeyken titremeye başladı, çekişten düştü. Bu arad motor ikaz ışığı da yanıp sönmeye başladı. Bugün servise götürdüm, ateşleme bobini arızası olduğunu söylediler. Bunlar ikili takım halinde çalışırlarmış. 1, 4 ile birlikte, 2 ise 3 ile birlikte çalışıyormuş. Benim 2 numara arızalanmış, eğer 3'ü de değiştirmezsek emin olun 1 hafta sonra tekrar gelirsiniz dediler. Ben de ikisini birden değiştirdim, 168 TL tuttu. Umarım yukarıda arkadaşların dediği gibi LPG kaynaklı değildir. Servise aynen bu soruyu sorduğumda LPG ile ilgisi olmadığını, bazı modellerde bu sorunun kronik olduğunu söylediler. Bu arada montajı yaptırdığım yer çok ehil bir yer, montaj hatası olduğunu sanmıyorum. Bakalım, kullanıp göreceğiz. Herkese selamlar, mutlu ve arızasız günler.



    benim aracim da siena, gecen sene ayni dertlerden servise cektim, makineye baglayip anlamadi ustalar.

    sonra sanayide bir usta cift olarak 120 liraya degistirdi. siz yine de cok odememissiniz.

    hatali montaj kaynakli olabilir denmis, benim aracimin montaji Bursa'da fabrikada yapilmis; sanmiyorum patates montaj kurbani oldugumu.

    Alıntıları Göster
    opel astra aracımda motor arıza lambası yaktığı ve arabamda tekleme yaptı.BRC yetkili servisi.bilgisayarı bağlayıp test sürüşü yapmıştı..brc kitinde arıza kaydı bulunmadığından arıza yaptığı anda gelmem söylendi..aynı arıza tekrarlayınca..sakarya opel yetkili servisine gittim..aracımın emme manifolt kelebeğini ve ateşleme bobinini değiştirdiler.daha yeni..20.000 km önce ateşleme bobini yetkili servis tarafından değiştirilmişti..internette araştırıken lpg takılan araçlarda özellikle opellerde sürekli aynı arızadan şikayet edildiğini gördüm..bir opel kullanıcısının anlattığına göre.."lpg takılırken elektriğini ateşleme bobini kablosundan almışlar bende göğüsten aldırdım sorun bulundu kabloyu ordan aldıkları için zaman içinde bobini öldürmüş bugün taktık baktık süper oldu araba " diye yorum yaptığını gördüm..ne yapmam lazım aynı arızayı tekrar verirse lpg den elde ettiğimiz kar bobinemi gidecek..lütfen bir bilen yardımcı olsun aracım 2004 opel astra enyoj yeni kasa..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaandogru

    opel astra aracımda motor arıza lambası yaktığı ve arabamda tekleme yaptı.BRC yetkili servisi.bilgisayarı bağlayıp test sürüşü yapmıştı..brc kitinde arıza kaydı bulunmadığından arıza yaptığı anda gelmem söylendi..aynı arıza tekrarlayınca..sakarya opel yetkili servisine gittim..aracımın emme manifolt kelebeğini ve ateşleme bobinini değiştirdiler.daha yeni..20.000 km önce ateşleme bobini yetkili servis tarafından değiştirilmişti..internette araştırıken lpg takılan araçlarda özellikle opellerde sürekli aynı arızadan şikayet edildiğini gördüm..bir opel kullanıcısının anlattığına göre.."lpg takılırken elektriğini ateşleme bobini kablosundan almışlar bende göğüsten aldırdım sorun bulundu kabloyu ordan aldıkları için zaman içinde bobini öldürmüş bugün taktık baktık süper oldu araba " diye yorum yaptığını gördüm..ne yapmam lazım aynı arızayı tekrar verirse lpg den elde ettiğimiz kar bobinemi gidecek..lütfen bir bilen yardımcı olsun aracım 2004 opel astra enyoj yeni kasa..

    Alıntıları Göster
    ben aracın elektrigini beyinden bobine aldırdım beyinden alınan elektrikte araba çok zor çalışıyordu şimdi tek marşda çalışıyor bilginize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutech

    ben aracın elektrigini beyinden bobine aldırdım beyinden alınan elektrikte araba çok zor çalışıyordu şimdi tek marşda çalışıyor bilginize

    Alıntıları Göster
    Değerli yorumcular,,opel yetkili servisinde takılan ateşleme bobini garanti kapsamında değiştilirmi...araç lpgli olsa dahil..(değiştiren opel-ekin sakarya garanti dışı kalır dedi..izmit opel-ekcan garantiyi bozmaz dedi..) yetkili serviste araç lpgli olupta bobini değiştiren varmı..?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talfar

    Lpg takmaya gerek yok özellikle Fransız grubu ve Opel grubu araçlarda bobin sorunun olduğunu birçok yerde duydum

    ilginç bir konu neden sadece bu araçlarda sorun yaratıyor. bunun teknik bir açıklaması vardır heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aa.aslan

    quote:

    Orijinalden alıntı: talfar

    Lpg takmaya gerek yok özellikle Fransız grubu ve Opel grubu araçlarda bobin sorunun olduğunu birçok yerde duydum

    ilginç bir konu neden sadece bu araçlarda sorun yaratıyor. bunun teknik bir açıklaması vardır heralde.

    Alıntıları Göster
    lpg de yanma odasının sıcaklığı arttığından bobinler bu sıcaklık farkından biraz daha erken bozuluyor hepsi bu, lpg de bir bobin 70.000 km idare ediyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    lpg de yanma odasının sıcaklığı arttığından bobinler bu sıcaklık farkından biraz daha erken bozuluyor hepsi bu, lpg de bir bobin 70.000 km idare ediyor

    Alıntıları Göster
    Değerli forum ustaları, 97 kia sephia arabamın lpg montajı yapılırken kontok açtı bağlantısını içerdeki (direksiyon altındaki) sigortadan alacaklardı fakat burada sigorta bulamadılar ve elektriği bobinden aldılar..Bu durum ilerde bobine zarar verir mi? İşi sağlama almak için bir elektrikçi vasıtasıyla içi kısma sigorta bağlatmamı tavsiye eder misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Değerli forum ustaları, 97 kia sephia arabamın lpg montajı yapılırken kontok açtı bağlantısını içerdeki (direksiyon altındaki) sigortadan alacaklardı fakat burada sigorta bulamadılar ve elektriği bobinden aldılar..Bu durum ilerde bobine zarar verir mi? İşi sağlama almak için bir elektrikçi vasıtasıyla içi kısma sigorta bağlatmamı tavsiye eder misiniz?

    Alıntıları Göster
    Sadece Opellerde olan bir sorun değil arkadaşlar.Farklı marka araçlardada görülen bir sorun.Tamamen LPG yle alakalı.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.