Şimdi Ara

Liqui Moly yağ hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
6.674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    0w20 5w20 0w30 5w30 5w40 0w40,yağlar tam sentetik yağlardir.akişkanliklari düşük, sürtünme olasiliklari ve motorun parcalarina ulaşmasi mili saniye şeklinde ulaşir.10w30 10w40 yağlar yari sentetik yağlar ömürleri yari yariyadir.LM daha cok motor üreticilerin önerdigi yağ Spesifikasyonları barindiran yağlar cok fazla var.Hyundai şuanki 2019 motor yağlarinda daha cok A5B5 yağ kullaniyor.Spesifikasyonları daha cok ford woswos audi mercedes bmw fiat renault gibi motor üreticiler onaylari cok fazla,hyundai onay yok dizel araçlarinda c2c3 yağ karşilamasi kafi:) cok takma kafana bulundugun yerde bi kaç tane servis illaki vardir bidahaki bakima yağini alip kendin gidersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 9 Eylül 2020; 21:32:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    İncelerken şunu farkettim farklı bidonlarda aynı yağlar var. TDS verileri birebir aynı. Bu yüzden de kafa karıştırıcı bir durum oluşuyor, insan ne seçeceğini şaşırıyor.

    Araç için yağ seçicinin önerdikleri arasından seçim yaparsak.

    Yakıt tasarruflu olsun diyorsan, bunların viskoziteleri daha düşük. API SP ∙ ILSAC GF-6A
    Aynı yağ bunlar, bidonlar farklı.
    Special Tec AA 5W-30
    Special Tec DX1 5w-30

    Molygen New Generation 5W-30 - Motordaki sürtünmeyi yüzde 15’e kadar, aşınmayı ise yüzde 30’a kadar azaltan -https://liquimoly.com.tr/fosforlu-yesil-motor-yagi/


    Bu ikisi de aynı yağ. Viskozite daha yüksek. Performanslı kullanımda tercih edilebilir. En uzun ömürlü olanı.
    Top Tec 4200 5W-30
    Longlife III 5W-30

    Bunlarda aynı yağ. Ömür olarak biraz daha düşük.
    Top Tec 4600 5W-30
    Longtime High Tech 5W-30

    Leichtlauf olanlar da daha düşük kalite.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 10 Eylül 2020; 8:51:56 >




  • Liquimoly in yag rehberine bak aracina hangi yagi uyumlu cikiyo orda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    1.6 atmosferik aracıma elf koydum
    sonraki bakımda motul

    bir fark görmedim

    tabiki güncel özellikle dizel motorlarda farklılık gösterebilir

    Alıntıları Göster
    Atmosferik araçta fark görmeniz çok zor ihtimal. Ben önce ki Dizel aracım da bariz fark gördüğüm için 3 Yıl boyunca Motul kullandım, tavsiye ettiğim herkes de kullanıp çok memnun kaldı. Size de tavsiye ederim, ELF yağla, Motulu kıyaslamak resmen Motul yağa hakarettir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    İncelerken şunu farkettim farklı bidonlarda aynı yağlar var. TDS verileri birebir aynı. Bu yüzden de kafa karıştırıcı bir durum oluşuyor, insan ne seçeceğini şaşırıyor.

    Araç için yağ seçicinin önerdikleri arasından seçim yaparsak.

    Yakıt tasarruflu olsun diyorsan, bunların viskoziteleri daha düşük. API SP ∙ ILSAC GF-6A
    Aynı yağ bunlar, bidonlar farklı.
    Special Tec AA 5W-30
    Special Tec DX1 5w-30

    Molygen New Generation 5W-30 - Motordaki sürtünmeyi yüzde 15’e kadar, aşınmayı ise yüzde 30’a kadar azaltan -https://liquimoly.com.tr/fosforlu-yesil-motor-yagi/


    Bu ikisi de aynı yağ. Viskozite daha yüksek. Performanslı kullanımda tercih edilebilir. En uzun ömürlü olanı.
    Top Tec 4200 5W-30
    Longlife III 5W-30

    Bunlarda aynı yağ. Ömür olarak biraz daha düşük.
    Top Tec 4600 5W-30
    Longtime High Tech 5W-30

    Leichtlauf olanlar da daha düşük kalite.

    İşte aradığım yorum hocam elinize sağlık.Şimdi neyin ne olduğunu öğrendim,aracıma dediğim gibi 4200 top tec koymayı düşünüyordum zaten.Bir de 5w 30 Molygen var yeni formül deniyor,4200 top tec ile kıyaslarsak hangisi daha iyidir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    İşte aradığım yorum hocam elinize sağlık.Şimdi neyin ne olduğunu öğrendim,aracıma dediğim gibi 4200 top tec koymayı düşünüyordum zaten.Bir de 5w 30 Molygen var yeni formül deniyor,4200 top tec ile kıyaslarsak hangisi daha iyidir ?

    Alıntıları Göster
    Hocam zor şartlarda kullanacağın, yani kısa mesafe kullandığın için ve yağı 15bin km'de değiştireceğinden Top Tec 4200 5W-30 diyorum. Şehir içi kısa mesafe kullnımda yağı 7-8 binde en fazla 10 binde değiştirmek gerektiğini düşünüyorum. Çünkü araç km yapmıyor ama saatlerce motorda görevini yapmaya devam ediyor, bu yağı 15bin km kafan rahat kullanabilirsin. Diğerleri de belki 15bin dayanır ama bunu anlamanın bir yolu yok. Bu yağın LongLife onayları olduğu için daha mantıklı görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Hocam zor şartlarda kullanacağın, yani kısa mesafe kullandığın için ve yağı 15bin km'de değiştireceğinden Top Tec 4200 5W-30 diyorum. Şehir içi kısa mesafe kullnımda yağı 7-8 binde en fazla 10 binde değiştirmek gerektiğini düşünüyorum. Çünkü araç km yapmıyor ama saatlerce motorda görevini yapmaya devam ediyor, bu yağı 15bin km kafan rahat kullanabilirsin. Diğerleri de belki 15bin dayanır ama bunu anlamanın bir yolu yok. Bu yağın LongLife onayları olduğu için daha mantıklı görünüyor.

    Alıntıları Göster
    Hocam servis 15k diyor lakin dediğiniz gibi ben de Türkiye şartlarında 15k yı fazla görüyorum,zaten artık özel bir servise götürmeye karar verdiğim için böyle bir derdim olmayacak.TopTec te karar kıldım dediğim gibi uzun zamandır araştırdığım bir yağdı lakin Molygen işin içine girince kafamı karıştırmıştı onu da hala araştırıyorum.Şuan servisin eklediği 10w 30 yarı sentetik yağ ile aracın motoru olması gerektiğinden daha sesli çalışıyor özellikle devirli kullanımda bu net olarak anlaşılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Hocam servis 15k diyor lakin dediğiniz gibi ben de Türkiye şartlarında 15k yı fazla görüyorum,zaten artık özel bir servise götürmeye karar verdiğim için böyle bir derdim olmayacak.TopTec te karar kıldım dediğim gibi uzun zamandır araştırdığım bir yağdı lakin Molygen işin içine girince kafamı karıştırmıştı onu da hala araştırıyorum.Şuan servisin eklediği 10w 30 yarı sentetik yağ ile aracın motoru olması gerektiğinden daha sesli çalışıyor özellikle devirli kullanımda bu net olarak anlaşılıyor.

    Alıntıları Göster
    Diğerleri daha ince, onlardan birini de kullanabilirsin. İnce olmasınında sesin azalmasında etkili olduğunu düşünüyorum. Ben 5w20 kullanıyorum yüksek devirlerde çok sessizleşti motor. Yağ değişimini biraz daha erken yaparsın, kullanım durumuna göre ayarlarsın.

    Special Tec DX1 5w-30
    Molygen New Generation 5W-30 - Molygen çok hafif daha kalın.

    Bu kanaldan sonra fikirlerim değişti, çok düşük kmlerde yağ ömürleri bitiyor, tabi rusyada daha zor şartlarda kullanılıyor olabilir araçlar. 5bin, 7bin, 10 binde biten yağ ömürleri var. Mobil esp 10bin km mesela.

    Bu Top Tec 4300 26bin km çıkıyor.
    Алдар Хосеyoutube
    Liqui Moly Top Tec 4300 5W30 (отработка 7 100 км. из Тойоты). Новый лидер!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=qIxPnoWjrK8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 11 Eylül 2020; 21:3:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Diğerleri daha ince, onlardan birini de kullanabilirsin. İnce olmasınında sesin azalmasında etkili olduğunu düşünüyorum. Ben 5w20 kullanıyorum yüksek devirlerde çok sessizleşti motor. Yağ değişimini biraz daha erken yaparsın, kullanım durumuna göre ayarlarsın.

    Special Tec DX1 5w-30
    Molygen New Generation 5W-30 - Molygen çok hafif daha kalın.

    Bu kanaldan sonra fikirlerim değişti, çok düşük kmlerde yağ ömürleri bitiyor, tabi rusyada daha zor şartlarda kullanılıyor olabilir araçlar. 5bin, 7bin, 10 binde biten yağ ömürleri var. Mobil esp 10bin km mesela.

    Bu Top Tec 4300 26bin km çıkıyor.
    Алдар Хосеyoutube
    Liqui Moly Top Tec 4300 5W30 (отработка 7 100 км. из Тойоты). Новый лидер!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=qIxPnoWjrK8


    Alıntıları Göster
    Hocam aslında Molygen 5w-20 olsa onu kullanabilirim ancak o da bulunmuyor ya da ben bulamadım,yakıt ekonomisi için tavsiye ediliyor.20 numara yağ motor ısındıktan sonra epey verimli olur,ara sıra performanslı kullanımda da sorun çıkaracağını sanmam.5w 30 da olur yani maksimum yakıt tasarrufu niyetine motor korumasını da fazla ihmal etmeyelim,sonuçta her gün olmasa da arada motordan beklentimin ciddi arttığı yerler geliyor.10w 30 yağda 13 bin km geçmesine rağmen 1 gram dahi yağ eksiltme yapmamıştı motor,bu yüzden ince yağa rahatlıkla geçiyorum,klavuzda desteklese 0w 20 bile koyabilirdim ancak desteklemiyor görünüyor.Hemen ısınma noktasında 0w yağlar çok iyiler,lakin dediğim gibi klavuzda yazmaması elimi kolumu bağlıyor.Yağ pompası o yağ aşırı inceldiğinde motora yağı basmazsa büyük sıkıntı doğar durduk yere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Hocam aslında Molygen 5w-20 olsa onu kullanabilirim ancak o da bulunmuyor ya da ben bulamadım,yakıt ekonomisi için tavsiye ediliyor.20 numara yağ motor ısındıktan sonra epey verimli olur,ara sıra performanslı kullanımda da sorun çıkaracağını sanmam.5w 30 da olur yani maksimum yakıt tasarrufu niyetine motor korumasını da fazla ihmal etmeyelim,sonuçta her gün olmasa da arada motordan beklentimin ciddi arttığı yerler geliyor.10w 30 yağda 13 bin km geçmesine rağmen 1 gram dahi yağ eksiltme yapmamıştı motor,bu yüzden ince yağa rahatlıkla geçiyorum,klavuzda desteklese 0w 20 bile koyabilirdim ancak desteklemiyor görünüyor.Hemen ısınma noktasında 0w yağlar çok iyiler,lakin dediğim gibi klavuzda yazmaması elimi kolumu bağlıyor.Yağ pompası o yağ aşırı inceldiğinde motora yağı basmazsa büyük sıkıntı doğar durduk yere.

    Alıntıları Göster
    Birdahaki yağ değişimine linkteki yağı kullanabilirim. Değerleri iyi görünüyor, aklında bulunsun. Alman markası, PAO (Polyalphaolefin) olduğunu yazıyor, yani gerçek tam sentetik.
    Ravenol yağ seçicide 2015- sonrası seçildiğinde 5w-20 bu yağı öneriyor. 2013-2014 seçildiğinde önermiyor ama kitapçık yazıyor diyorsun.

    https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-sfe-sae-5w-20/




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 12 Eylül 2020; 1:8:36 >




  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    By tarz bilinmedik yağlar gerçekten iyi çıkabiliyor,incelemek ve denemek lazım.Motor 2014-2018 e kadar Kappa üretildi,öncesi 2011-2013 Gamma motordu.İksinin arasında ufak tefek farklılıklar var,çift subap zamanlaması,blok tarzı gibi.Aslında uzun zamandır düşünüyorum bunu da,0w-20 koysam nasıl olur diye.Motorun hızlı ısınmasını sağlayacaksa bence denemeye değer,sonuçta 5w 20 önerilen motor 0w 20 ye de töleranslıdır diye düşünüyorum,soğuk çalıştırma hariç bir fark yok zaten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Benim gözlemlediğim 5w20'de motor daha geç ısınmaya başladı ve daha serin çalışıyor. 5w30 varken eve dönüşte belli bir noktada alev alev üfleyen kaloriferin eskisi gibi üflemediğini fark ettim, bu yüzden üşüdüğüm bile oldu. İnce yağ motor ısısını motordan daha çabuk soğuruyor ve üzerine alıyor, kartere indiriyor. Akışkan olan sıvının ısı iletkenliği fazla oluyor. Yani motorun erken ısınması gibi bir durum olacağını sanmıyorum. Fakat şöyle olabilir daha ince bir yağ olduğundan ısıyı daha fazla üzerine alıp daha da inceldiğinden, motor daha az yüke bineceği için daha erken devrini düşürüyor olabilir. Yağ daha erken çalışma sıcaklığına ulaşıyor diyebiliriz. Bununla ilgili bir video vardı youtube'da. 0w20 de devir 0w40a göre daha erken düşüyordu. Benim fikrim kalın ve kötü yağ motoru çabuk ısıtır ve daha yüksek sıcaklıklarda çalıştırır. Yakıt tasarrufu da motoru çabuk ısıtmasından değil, ince olup iç direnci düşük olduğundan motora daha az yük bindiriyor, buda tasarruf sağlıyor.

    0w20 konusunda ise; yağ ömrü azaldıkça sıcak viskozitesi düşer ama bu durum 5w20'de daha az polimer olduğundan daha az yaşanacaktır. Sakınca olmasaydı zaten 0w20'yi yazarlardı, hatta fabrikadan o yağ ile gelirdi araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 12 Eylül 2020; 2:46:22 >




  • LM iyidir hatta baya iyi yağdır. Tabi onlar da kalite kalite aracınıza en uygun olanını koyarsanız fazla para vermemiş olursunuz ama genel olarak en pahalısı en kalitelidir fakat sizin araç için bu kadar kaliteli koymak yerine 10 bin km de bir yağını değiştirin daha mantıklı olur.

    5W30 yağ daha kaliteli olur, 10w30 eski teknoloji bir yağ zaten pek koyan firmada kalmadı hatta bulunurluğu da az.

    5W20, 0W20 hibrit veya soğuk iklim motor yağları,ülkemizin şehri için 5W30 yeterli viskositeyi sağlar. Araç üreticisi bu viskosite değerinde yağ kullanabilirsiniz diyorsa 5W30 ile devam edin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Benim gözlemlediğim 5w20'de motor daha geç ısınmaya başladı ve daha serin çalışıyor. 5w30 varken eve dönüşte belli bir noktada alev alev üfleyen kaloriferin eskisi gibi üflemediğini fark ettim, bu yüzden üşüdüğüm bile oldu. İnce yağ motor ısısını motordan daha çabuk soğuruyor ve üzerine alıyor, kartere indiriyor. Akışkan olan sıvının ısı iletkenliği fazla oluyor. Yani motorun erken ısınması gibi bir durum olacağını sanmıyorum. Fakat şöyle olabilir daha ince bir yağ olduğundan ısıyı daha fazla üzerine alıp daha da inceldiğinden, motor daha az yüke bineceği için daha erken devrini düşürüyor olabilir. Yağ daha erken çalışma sıcaklığına ulaşıyor diyebiliriz. Bununla ilgili bir video vardı youtube'da. 0w20 de devir 0w40a göre daha erken düşüyordu. Benim fikrim kalın ve kötü yağ motoru çabuk ısıtır ve daha yüksek sıcaklıklarda çalıştırır. Yakıt tasarrufu da motoru çabuk ısıtmasından değil, ince olup iç direnci düşük olduğundan motora daha az yük bindiriyor, buda tasarruf sağlıyor.

    0w20 konusunda ise; yağ ömrü azaldıkça sıcak viskozitesi düşer ama bu durum 5w20'de daha az polimer olduğundan daha az yaşanacaktır. Sakınca olmasaydı zaten 0w20'yi yazarlardı, hatta fabrikadan o yağ ile gelirdi araç.
    Aynen öyle hocam,zaten yağ motorun ısınmasında belli bir yere kadar etmen olabiliyor belli bir noktadan sonra motorun ısınma süresi değişmiyor anladığım kadarıyla.Sizin dediğiniz gibi tek nokta viskozite olmuyor,kaliteye göre de yağ baya farkediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    LM iyidir hatta baya iyi yağdır. Tabi onlar da kalite kalite aracınıza en uygun olanını koyarsanız fazla para vermemiş olursunuz ama genel olarak en pahalısı en kalitelidir fakat sizin araç için bu kadar kaliteli koymak yerine 10 bin km de bir yağını değiştirin daha mantıklı olur.

    5W30 yağ daha kaliteli olur, 10w30 eski teknoloji bir yağ zaten pek koyan firmada kalmadı hatta bulunurluğu da az.

    5W20, 0W20 hibrit veya soğuk iklim motor yağları,ülkemizin şehri için 5W30 yeterli viskositeyi sağlar. Araç üreticisi bu viskosite değerinde yağ kullanabilirsiniz diyorsa 5W30 ile devam edin derim.
    Hyundainin gereksiz ısrarı işte,10w 30 yağ ben daha önce duymamıştım bile.LM kalitesinden şüphem olmadığı için koyacağım ve 5w 30 dan devam edeceğim gibi duruyor.Yağ daha yeni değişti,diğer bakıma kadar bununla idare ederim motorun yanacak hali yok sonuçta,yağ da tertemiz sapsarı olunca değiştirmeyi erteledim sonraki bakıma ama mutlaka LM olacak.Yetkili servisi bıraktığım içinde artık 10 binde bir bakıma sokacağım zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.