Şimdi Ara

linea öndeki küçük camlar ne işe yarıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
3.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bıraz garip duruyor sanki



    _____________________________
  • Ayna ile falan bir ilgisi yok, yatık ön cam yüzünden koyuluyor o kelebek camları. Bir işe yaradığı için değil, kapının A sütunu hizasına kadar uzamasını engellemek için kelebek camla geçiştiriliyor. Önce aerodinamik, sonra maliyet hesabı; bazı süpersport araçlarda da kapıyı uzatacak yer kalmadığından mecbur koyuluyor.. Kelebek camı koymazsa ve kapıyı uzatmazsa ciddi bir kör nokta oluşacak; kelebek camını koyar kapıyı uzatırsa yine ciddi bir maliyet çıkacak. Bunun dışında gerçekten gereksiz olarak hem kapıyı uzatıp, hem de kelebek camı kullanan clio 4 ve ford mondeo geliyor aklıma. Onlar da sanırım cam maliyetinden kısmış ancak gerçekten çok gereksiz ve kötü olmuş. Orijinal ismi "front vent" bu bölümün, ön havalandırma anlamına geliyor. Diğer bir ismi de "quarter glass", yani çeyrek cam. Eskiden açılabiliyordu, araç hareket halindeyken adından da anlaşılabileceği gibi aracın içini havalandırmaya yarıyordu. Hem ön, hem de arka kelebek camları artık işlevini kaybetti, arka camlara eklenmesinin sebebi tamamen kozmetik. Ön camlar için de yukarıda belirttiğim gibi. Birkaç örnek:















    Yanlışım varsa kusuruma bakmayın.
  • Görüş açısını arttırıyor.
    _____________________________

    "Sokak köpeklerine selam vermek, adam olmaya çeyrek var demektir."
  • Ayna ile falan bir ilgisi yok, yatık ön cam yüzünden koyuluyor o kelebek camları. Bir işe yaradığı için değil, kapının A sütunu hizasına kadar uzamasını engellemek için kelebek camla geçiştiriliyor. Önce aerodinamik, sonra maliyet hesabı; bazı süpersport araçlarda da kapıyı uzatacak yer kalmadığından mecbur koyuluyor.. Kelebek camı koymazsa ve kapıyı uzatmazsa ciddi bir kör nokta oluşacak; kelebek camını koyar kapıyı uzatırsa yine ciddi bir maliyet çıkacak. Bunun dışında gerçekten gereksiz olarak hem kapıyı uzatıp, hem de kelebek camı kullanan clio 4 ve ford mondeo geliyor aklıma. Onlar da sanırım cam maliyetinden kısmış ancak gerçekten çok gereksiz ve kötü olmuş. Orijinal ismi "front vent" bu bölümün, ön havalandırma anlamına geliyor. Diğer bir ismi de "quarter glass", yani çeyrek cam. Eskiden açılabiliyordu, araç hareket halindeyken adından da anlaşılabileceği gibi aracın içini havalandırmaya yarıyordu. Hem ön, hem de arka kelebek camları artık işlevini kaybetti, arka camlara eklenmesinin sebebi tamamen kozmetik. Ön camlar için de yukarıda belirttiğim gibi. Birkaç örnek:

    linea öndeki küçük camlar ne işe yarıyor

    linea öndeki küçük camlar ne işe yarıyor

    linea öndeki küçük camlar ne işe yarıyor

    linea öndeki küçük camlar ne işe yarıyor

    linea öndeki küçük camlar ne işe yarıyor

    linea öndeki küçük camlar ne işe yarıyor



    Yanlışım varsa kusuruma bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 1 Ekim 2018; 4:21:46 >
    _____________________________
    Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

    Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~




  • Ben ayna pozisyonu ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Bazı firmalar kelebek canı olan üçgen kısıma aynayı oturtuyor. Lineanın kullandığı aynalar aşağıya oturtulmuş. O üçgen kısım cam ile güzelleştirilmiş oluyor. Ayrıca yatık olan ön cam için belki bir destek özelliği taşıyordur devrilmelerde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Görüş açısını genişletiyor hocam lineadan inip Fluence a binince o camların ne kadar önemli olduğunu anlıyorsunuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Ayna ile falan bir ilgisi yok, yatık ön cam yüzünden koyuluyor o kelebek camları. Bir işe yaradığı için değil, kapının A sütunu hizasına kadar uzamasını engellemek için kelebek camla geçiştiriliyor. Önce aerodinamik, sonra maliyet hesabı; bazı süpersport araçlarda da kapıyı uzatacak yer kalmadığından mecbur koyuluyor.. Kelebek camı koymazsa ve kapıyı uzatmazsa ciddi bir kör nokta oluşacak; kelebek camını koyar kapıyı uzatırsa yine ciddi bir maliyet çıkacak. Bunun dışında gerçekten gereksiz olarak hem kapıyı uzatıp, hem de kelebek camı kullanan clio 4 ve ford mondeo geliyor aklıma. Onlar da sanırım cam maliyetinden kısmış ancak gerçekten çok gereksiz ve kötü olmuş. Orijinal ismi "front vent" bu bölümün, ön havalandırma anlamına geliyor. Diğer bir ismi de "quarter glass", yani çeyrek cam. Eskiden açılabiliyordu, araç hareket halindeyken adından da anlaşılabileceği gibi aracın içini havalandırmaya yarıyordu. Hem ön, hem de arka kelebek camları artık işlevini kaybetti, arka camlara eklenmesinin sebebi tamamen kozmetik. Ön camlar için de yukarıda belirttiğim gibi. Birkaç örnek:















    Yanlışım varsa kusuruma bakmayın.
    Yanlışınız var şöyle ki sağa ve sola dönüşlerde A sütünü kalın olan araçlarda çok fazla kör nokta kalır. Yaya araç vs. gibi göremediğimiz şeyleri bir nebze olsun görmemizi sağlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    mitsubishi colt'ta da var ama öyle abuk sabuk bir yerde ki, zaten kalınlık olarak soba borusu kalınlığında olan a sütunu sebebiyle kafanı eğip kelebek camına bakamıyorsun. colt gibi hafiften mpv sayılabilecek kalın a sütununa sahip araçlarda sadece görüntü...
    _____________________________
    Labor omnia vincit. Çalışınca her şey olur...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Park lambası ne işe yarar?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • eskiden gerekli olduğu kadar(havalandırma için); şimdi bir o kadar gereksiz olan bir teknik. ayna sürücüye daha yakın konumda yer alıyor ve kullanışlılığı azalıyor; mesela bendeki focustaki klasik düzen kadar, C3'te kolay değil kullanımı, hele ki seyir halinde sağ aynaya bakmak için kafayı çevirmek gerekiyor. Ayna ne kadar gerideyse, açısı o kadar daraliyor. C3'te sırf bu durumu bertaraf etmek için koltuğu mümkün olduğunca geride tutuyorum, direksiyonu kendime yaklaştırıyorum ayna kullanmayı sevmeyenlere de bahane oluyor gerçi

    görüş açısını iyileştirmesi için, kafanın kelebek cam hizasında olması gerek; park manevralarında bazı durumlar hariç, sürüş sırasında hiç bakmıyorum bile kelebek camdan.
    kışın buhar yapar, normal sistem gibi cam aç-kapa ile silinmez

    görüntü olarak da, bütünlüğü bozuyor; sera gibi duruyor araba

    Ticarilerde ve burunsuz araclardaki bir nebze kabul edilebilir; kapi ve on davlumbaz iliskisinden dolayi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 1 Ekim 2018; 11:16:24 >
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.


    kelebek camlı arac kullanmadım,normal yan aynalar bana yetıyorda artıyor.demekki acemıler kaza yapmasın dıye o camları koymuslar
    _____________________________
  • Astra h kullanmayan bilmez. Sağa sola dönüşte yaya veya başka engelleri göremiyorsunuz. Yan aynanın kapıya bağlantı noktası ne kadar büyükse kör nokta da o kadar büyüktür. O üçgen camlar kör noktayı kaldırıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    128 milyar bit ekran kartı nerde ?
  • Öndeki o cam değil de direkler tam bir facia.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ZORU HEMEN BAŞARIRIZ, İMKANSIZ BİRAZ ZAMAN ALIR.
  • ahmet3976 kullanıcısına yanıt
    quote:

    Kelebek camı koymazsa ve kapıyı uzatmazsa ciddi bir kör nokta oluşacak; kelebek camını koyar kapıyı uzatırsa yine ciddi bir maliyet çıkacak.


    Yanlışım tam olarak nerede acaba? Alıntıda belirttiğim gibi, kör nokta oluşmaması için koyuluyor dedim zaten.
    _____________________________
    Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

    Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Kelebek camı koymazsa ve kapıyı uzatmazsa ciddi bir kör nokta oluşacak; kelebek camını koyar kapıyı uzatırsa yine ciddi bir maliyet çıkacak.


    Yanlışım tam olarak nerede acaba? Alıntıda belirttiğim gibi, kör nokta oluşmaması için koyuluyor dedim zaten.
    "Ayna ile falan bir ilgisi yok, yatık ön cam yüzünden koyuluyor o kelebek camları. Bir işe yaradığı için değil, kapının A sütunu hizasına kadar uzamasını engellemek için kelebek camla geçiştiriliyor. Önce aerodinamik, sonra maliyet hesabı; bazı süpersport araçlarda da kapıyı uzatacak yer kalmadığından mecbur koyuluyor"



    Buraya kadar okudum galiba ben:)



    Burada "Bir işe yaradığı için değil"



    Demişsiniz kör nokta ile ilgili yazdığınız kısmı görmedim. Fakat biraz kendi yazdıklarınızla çelişmişsiniz gibi.



    Sonuç olarak bir işe yarıyor kör noktaları bir nebze azaltıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976

    "Ayna ile falan bir ilgisi yok, yatık ön cam yüzünden koyuluyor o kelebek camları. Bir işe yaradığı için değil, kapının A sütunu hizasına kadar uzamasını engellemek için kelebek camla geçiştiriliyor. Önce aerodinamik, sonra maliyet hesabı; bazı süpersport araçlarda da kapıyı uzatacak yer kalmadığından mecbur koyuluyor"



    Buraya kadar okudum galiba ben:)



    Burada "Bir işe yaradığı için değil"



    Demişsiniz kör nokta ile ilgili yazdığınız kısmı görmedim. Fakat biraz kendi yazdıklarınızla çelişmişsiniz gibi.



    Sonuç olarak bir işe yarıyor kör noktaları bir nebze azaltıyor.

    Alıntıları Göster
    Benden önce ayna ile ilgili bir yorum vardı, ona ithafen yazmıştım ancak arkadaş silmiş. Kelebek camı kesinlikle işlevsel bir mantıkla yapılmıyor demek istiyorum. Zaruretten doğan bir tasarım şu anda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 2 Ekim 2018; 1:29:58 >
    _____________________________
    Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

    Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.