Şimdi Ara

Lens seçiminde diyafram değerinin önemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
3.096
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu aralara kafama takılan bir konu var.
    Edindiğim izlenimlere göre, makro çekimler dışındaki çekimlerde diyafram 4 ve üzeri bir değerde olmadan net fotoğraf çekilemiyor.Diyafram düşük değerde olursa bir kaç stop kazanılıyor ama fotoğraf net olmadıktan sonra stopun önemi kalmıyor.Gece çekimlerinde de diyaframı kısmadıkça parlamaların önüne geçilemiyor.

    O zaman neden 2.0 yada 2.8 den başlayan lensler neden bu kadar pahalı? Bundan sonra lens alırsam diyafram değerine bakmayı düşünmüyorum.Bu konuda teknik bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların fikirlerini merak ediyorum.



  • 2.0 olan dıyaframı kısıp 4 ve üzeri değerlere getirebilirsiniz
    4 olanı ise 2.0 açamazsınız, maximum açılabileceği değer 4 tur.


    Edindiğim izlenimlere göre, makro çekimler dışındaki çekimlerde diyafram 4 ve üzeri bir değerde olmadan net fotoğraf çekilemiyor.
    boyle bir şey yok, başka bir şey denmiş ama yanlış anlaşılmış olabilir.
  • Öncelikle şunu bilmekte fayda olduğunu düşünüyorum. D-SLR kullanan biri için herşeyden

    önce kaliteli optik gelmelidir. Mümkün olduğu kadar açık diyafram ve kaliteli bir lens ile

    ölçüsüne göre her işi rahatlıkla en temiz şekilde yapabilirsiniz. Manzara ve genel çekim için

    örneğin 16-45mm f4 gibi kaliteli bir lens, tele portre için 50-135mm f2.8yada 70-200mm f2.8,

    prime portre lensi için 70mm den 135mm ye kadar en açık diyaframlı lensler

    (85mm f1.4 yada 135mm f2 gibi)

    çekim karakterinize (yapmak istediğiniz işe göre) akıllıca seçimler olur. Bu işte bütçede önemli.

    quote:

    Bundan sonra lens alırsam diyafram değerine bakmayı düşünmüyorum.


    Bu bile bile benzinli otomobil ile istasyona yanaştığında benzin yada dizel farketmez artık dikkat etmeyeceğim demek gibi bişey olur İşin aslı D-SLR kullanan biri çekeceği kareye göre lens kullanır.




  • Bir de diyafram önemlidir ama lens tipine göre önemi değişir.
    300 mm bir lenste 2.8 gibi bir diyafram inanılmaz fark yaratsa da, 8 mm lik bir lenste f2.8 yada f3.5 olması o kadar da çok fark etmez.
    Tabi genel prensip ne kadar açılırsa o kadar ışık, o kadar yüksek perde hızı, o kadar güzel fotoğraf.
  • Birde olayın şu boyutu var..

    f4 ile başlayan bir lensin en keskin olduğu diyafram değeri 11 falan olacakken, f1.4 ile başlayan bir başka lensin en keskin olduğu değer f5.6 falan olacaktır.

    yani olay sadece minimum diyaframda yaratılan fark değildir.
  • Bu konulara yabancı biri olarak,bir şeyler öğrenmek içn mesajlarınızı takip ediyorum.

    Normal ışık koşullarında hemen hemen her lens yeterli olur kanısındayım. Ancak insanı en çok zorlayan koşullar düşük ışık koşullarıdır.Düşük ışık koşullarında diyaframı en açık lens ideal lens diyoruz ama mesela daha önce sıkıntısını yaşadığım için belirteyim,ev içinde normal florasan ışığında 50mm 2.0 ve 17mm 2.8 lenslerin en düşük diyafram değerlerinde yaptığım çekimlerde hiç netlik sağlayamadım.Makineyi otomatiğe alınca, makine f4 ün altına pek düşmedi.
    Benim de acemiliğim var kabul ediyorum ama açık diyaframı düşk ışık koşullarında kullanamayacaksam açık diyaframlı lens almanın portre dışında ne esprisi olabilir ki.
  • Açık diyaframın amacı tabi ki düşük ışık durumları (gerçi bazı ucuz lensler açık diyaframlarda çok net sonuç veremiyor) ama belki akşam evde çekerken f2.8 kurtarmamıştır, isoyla da desteklemek gerekmiştir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Bu konulara yabancı biri olarak,bir şeyler öğrenmek içn mesajlarınızı takip ediyorum.

    Normal ışık koşullarında hemen hemen her lens yeterli olur kanısındayım. Ancak insanı en çok zorlayan koşullar düşük ışık koşullarıdır.Düşük ışık koşullarında diyaframı en açık lens ideal lens diyoruz ama mesela daha önce sıkıntısını yaşadığım için belirteyim,ev içinde normal florasan ışığında 50mm 2.0 ve 17mm 2.8 lenslerin en düşük diyafram değerlerinde yaptığım çekimlerde hiç netlik sağlayamadım.Makineyi otomatiğe alınca, makine f4 ün altına pek düşmedi.
    Benim de acemiliğim var kabul ediyorum ama açık diyaframı düşk ışık koşullarında kullanamayacaksam açık diyaframlı lens almanın portre dışında ne esprisi olabilir ki.


    Koyu işaretlediğim yer için bu mesajının bir üstünde gerekli açıklamayı yaptım aslında, okursan?

    Diğer konuya gelince;

    Atıyorum, ışık değerini sayısallaştırmak için L değerini kullanalım.

    10L en aydınlık gün ışığı, 1L zifiri karanlık olsun.

    3L'lik bir ortam düşünün. Burada 20-25cm çapında bir alanı net bırakarak 50mm ile çekim yapacaksınız diyelim.

    Bunun için en az 4-5.6 falan diyafram açıklığı gerekli. Mesela aynı iki lensten birinin en açık diyaframı 1.4 diğerininki 2.8 ise, 1.4 olan lens 5.6'da bıçak gibi sonuçlar verecekken aynı sonucu 2.8'lik lens ile alabilmeniz için f8-11 falan yapmanız gerekecek. Bu da ya fazla iso yada fazla enstantene demektir.

    ----

    Açık diyaframlı lensler diğerlerine göre her zaman 2-3 stop avantaj sağlar aynı sonucu elde etmek istiyorsan. Fiyatlarıda bu yüzden pahalıdır.

    Buyrun, güzel bir video..

    http://www.youtube.com/watch?v=tFJ96onYmu0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayı Baba -- 27 Temmuz 2011; 19:55:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Bu konulara yabancı biri olarak,bir şeyler öğrenmek içn mesajlarınızı takip ediyorum.

    Normal ışık koşullarında hemen hemen her lens yeterli olur kanısındayım. Ancak insanı en çok zorlayan koşullar düşük ışık koşullarıdır.Düşük ışık koşullarında diyaframı en açık lens ideal lens diyoruz ama mesela daha önce sıkıntısını yaşadığım için belirteyim,ev içinde normal florasan ışığında 50mm 2.0 ve 17mm 2.8 lenslerin en düşük diyafram değerlerinde yaptığım çekimlerde hiç netlik sağlayamadım.Makineyi otomatiğe alınca, makine f4 ün altına pek düşmedi.
    Benim de acemiliğim var kabul ediyorum ama açık diyaframı düşk ışık koşullarında kullanamayacaksam açık diyaframlı lens almanın portre dışında ne esprisi olabilir ki.


    Koyu işaretlediğim yer için bu mesajının bir üstünde gerekli açıklamayı yaptım aslında, okursan?

    Diğer konuya gelince;

    Atıyorum, ışık değerini sayısallaştırmak için L değerini kullanalım.

    10L en aydınlık gün ışığı, 1L zifiri karanlık olsun.

    3L'lik bir ortam düşünün. Burada 20-25cm çapında bir alanı net bırakarak 50mm ile çekim yapacaksınız diyelim.

    Bunun için en az 4-5.6 falan diyafram açıklığı gerekli. Mesela aynı iki lensten birinin en açık diyaframı 1.4 diğerininki 2.8 ise, 1.4 olan lens 5.6'da bıçak gibi sonuçlar verecekken aynı sonucu 2.8'lik lens ile alabilmeniz için f8-11 falan yapmanız gerekecek. Bu da ya fazla iso yada fazla enstantene demektir.


    ----

    Açık diyaframlı lensler diğerlerine göre her zaman 2-3 stop avantaj sağlar aynı sonucu elde etmek istiyorsan. Fiyatlarıda bu yüzden pahalıdır.

    Buyrun, güzel bir video..

    http://www.youtube.com/watch?v=tFJ96onYmu0


    Çok somut bir örnekle açıklamışsınız ve ikna oldum.Ben en keskin diyafram değerinin,lensin en büyük değeriyle (1.4, 2.8 gibi) alakalı olduğunu bilmiyordum. Teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Lupara_ -- 27 Temmuz 2011; 20:04:01 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.