Şimdi Ara

Lastikten anlayanlar bakabilir mi? (Çatlak var)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımı 2012 Kasım ayında aldım, daha yeni 30bin km olacak. Lastiklerim Bridgestone Potenza. Bu çatlaklar normal mi? Değişme zamanı gelmiş mi? Zaten sert oldukları için değiştirmeye bahane arıyordum bu da tuz biber oldu... Bide üretim tarihi hangisi? Acaba lastiklerin ömrü mü doldu?

     Lastikten anlayanlar bakabilir mi? (Çatlak var)

     Lastikten anlayanlar bakabilir mi? (Çatlak var)

     Lastikten anlayanlar bakabilir mi? (Çatlak var)


     Lastikten anlayanlar bakabilir mi? (Çatlak var)

     Lastikten anlayanlar bakabilir mi? (Çatlak var)







  • zamanı gelmiş değiştir bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ağla Sevgili Yurdum Ağla -- 9 Kasım 2015; 9:44:06 >
  • 2012 - 30haftası 10 bin daha gider 40.000 değiştirin .
  • Araba Yaris mi
  • Rot balansa gidin bence biran once
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pro-black

    Araba Yaris mi

    Evet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    Rot balansa gidin bence biran once

    Çatlaklarla tor balansın ne ilişkisi var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    Rot balansa gidin bence biran once

    Çatlaklarla tor balansın ne ilişkisi var?

    Duzensiz aşınmış lastikler önce havasini kontrol edin sorun yoksa rot balansa goturen bence
    Ayrica lastik bu kis yokusu gördüğü an yolda kalır bence karda kar lastigi yoksa simdiden kar lastiği alın taktirirken rot balansa gerek yok filan diyebiliyolar israrla yaptirmanizi tavsiye ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    Rot balansa gidin bence biran once

    Çatlaklarla tor balansın ne ilişkisi var?

    Duzensiz aşınmış lastikler önce havasini kontrol edin sorun yoksa rot balansa goturen bence
    Ayrica lastik bu kis yokusu gördüğü an yolda kalır bence karda kar lastigi yoksa simdiden kar lastiği alın taktirirken rot balansa gerek yok filan diyebiliyolar israrla yaptirmanizi tavsiye ederim

    Alıntıları Göster
    diş derinliği yeterli olsa da aşırı şekilde kılcak çatlaklar oluşmuş (1 ve 2 nolu resimlerde görülüyor). bu lastiklerden ben de kullandım jazzda. bunları diş derinliği olarak aşındırmanız eğer yüksek km yapmıyorsanız çok zor, ama belli bir süre sonra (genelde 3-4 yıl içinde) hamuru sertleşiyor ve çatlaklar oluşuyor. araç çok çabuk patinaja düşüyor ve abs sık sık devreye giriyor. ben değiştirdim, size de değiştirmenizi tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    Rot balansa gidin bence biran once

    Çatlaklarla tor balansın ne ilişkisi var?

    Duzensiz aşınmış lastikler önce havasini kontrol edin sorun yoksa rot balansa goturen bence
    Ayrica lastik bu kis yokusu gördüğü an yolda kalır bence karda kar lastigi yoksa simdiden kar lastiği alın taktirirken rot balansa gerek yok filan diyebiliyolar israrla yaptirmanizi tavsiye ederim

    Rot balans ayarlı ve sürekli havasını kontrol ederim fakat anlaşılan değiştirme zamanı gelmiş. Goodyear Efficiency Performance düşünüyorum fakat birisi Dunlop dedi, Dunlop fiyat olarak daha uygun, tavsiyeniz var mı?




  • Teşekkürler, patinaj sorunum yok fakat aralıkta uzun yol planım var, riske atmamak lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    Rot balansa gidin bence biran once

    Çatlaklarla tor balansın ne ilişkisi var?

    Duzensiz aşınmış lastikler önce havasini kontrol edin sorun yoksa rot balansa goturen bence
    Ayrica lastik bu kis yokusu gördüğü an yolda kalır bence karda kar lastigi yoksa simdiden kar lastiği alın taktirirken rot balansa gerek yok filan diyebiliyolar israrla yaptirmanizi tavsiye ederim

    Rot balans ayarlı ve sürekli havasını kontrol ederim fakat anlaşılan değiştirme zamanı gelmiş. Goodyear Efficiency Performance düşünüyorum fakat birisi Dunlop dedi, Dunlop fiyat olarak daha uygun, tavsiyeniz var mı?

    Alıntıları Göster
    lastik kauçuk ömrü olarak sonuna gelmiş ayrıca bridgestone lastikler sert oldukları için kolay erimiyorlar böyle çatlaklar oluşabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    Rot balansa gidin bence biran once

    Çatlaklarla tor balansın ne ilişkisi var?

    Duzensiz aşınmış lastikler önce havasini kontrol edin sorun yoksa rot balansa goturen bence
    Ayrica lastik bu kis yokusu gördüğü an yolda kalır bence karda kar lastigi yoksa simdiden kar lastiği alın taktirirken rot balansa gerek yok filan diyebiliyolar israrla yaptirmanizi tavsiye ederim

    Rot balans ayarlı ve sürekli havasını kontrol ederim fakat anlaşılan değiştirme zamanı gelmiş. Goodyear Efficiency Performance düşünüyorum fakat birisi Dunlop dedi, Dunlop fiyat olarak daha uygun, tavsiyeniz var mı?

    Lassa filanda bakabilirsiniz uygub fiyata guzel marka ve yerli malı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    Rot balansa gidin bence biran once

    Çatlaklarla tor balansın ne ilişkisi var?

    Duzensiz aşınmış lastikler önce havasini kontrol edin sorun yoksa rot balansa goturen bence
    Ayrica lastik bu kis yokusu gördüğü an yolda kalır bence karda kar lastigi yoksa simdiden kar lastiği alın taktirirken rot balansa gerek yok filan diyebiliyolar israrla yaptirmanizi tavsiye ederim

    Rot balans ayarlı ve sürekli havasını kontrol ederim fakat anlaşılan değiştirme zamanı gelmiş. Goodyear Efficiency Performance düşünüyorum fakat birisi Dunlop dedi, Dunlop fiyat olarak daha uygun, tavsiyeniz var mı?

    Lassa filanda bakabilirsiniz uygub fiyata guzel marka ve yerli malı

    Alıntıları Göster
    Yanaktaki çatlaklar tehlikelidir. Taban hamuurundaki çatlaklar ise taban hamurunun sertleştiğini gösterebilir, tutunmanın azalmasından belli olur.

    Tabanda, dişlerdeki böyle yatay çatlakların sebebi yüksek sürattir. 140 km/s hızın üzerinde lastiğin çapı büyümeye başlar. Dişler, her dönüşte ön tarafta aşağıya doğru asfalta yaklaşırken "lastik yüzeyine göre yatayda" daha büyük bir darbeye maruz kalır. Dişlerin yırtılmaya başlamasının sebebi bu olabilir. Üçüncü resimde iyi görünen, dişlerin dibindeki yırtılma buna işaret. Bu lastik hız ve/veya yük olarak kapasitesinin üzerinde çalışıyor gibi.

    Dişlerin yüzeyindekiler ise, hamurun sertleştiğini gösteriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Yanaktaki çatlaklar tehlikelidir. Taban hamuurundaki çatlaklar ise taban hamurunun sertleştiğini gösterebilir, tutunmanın azalmasından belli olur.

    Tabanda, dişlerdeki böyle yatay çatlakların sebebi yüksek sürattir. 140 km/s hızın üzerinde lastiğin çapı büyümeye başlar. Dişler, her dönüşte ön tarafta aşağıya doğru asfalta yaklaşırken "lastik yüzeyine göre yatayda" daha büyük bir darbeye maruz kalır. Dişlerin yırtılmaya başlamasının sebebi bu olabilir. Üçüncü resimde iyi görünen, dişlerin dibindeki yırtılma buna işaret. Bu lastik hız ve/veya yük olarak kapasitesinin üzerinde çalışıyor gibi.

    Dişlerin yüzeyindekiler ise, hamurun sertleştiğini gösteriyor.

    Araç daha çok şehir içinde kullanıldı ve yük olarak 2 kişinin ne kadar eşyası olursa onu taşıdı. Otobanda bikaç kere 140ı geçtim ama toplasak 50km etmez. Ben üretim tarihini 2005 olarak gördüm eğer üretim tarihi buysa çok eski lastik takmışlar 0 araca.




  • macropolo kullanıcısına yanıt
    O zaman taban hamuru esnekliğini çok kaybetmiş. 2005 tarihi doğru olabilir.

    Bence kullanım sıklığı böyle devam edecekse daha yumuşak, dişleri daha çabuk biten bir lastik daha iyi olabilir. Dişler duruyor, alttan taze hamur çıkamamış. Böylece diş yüzeyinde çatlaklara, sertleşmelere rastlamadan daha uzun kullanılabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    O zaman taban hamuru esnekliğini çok kaybetmiş. 2005 tarihi doğru olabilir.

    Bence kullanım sıklığı böyle devam edecekse daha yumuşak, dişleri daha çabuk biten bir lastik daha iyi olabilir. Dişler duruyor, alttan taze hamur çıkamamış. Böylece diş yüzeyinde çatlaklara, sertleşmelere rastlamadan daha uzun kullanılabilir.
    Hocam bence rot ayarlarında da bir problem olabilir. Daha doğrusu, Toe açılarından şüpheleniyorum. Gerçi lastik ömrü bitmiş gibi duruyor ama toe açılarına yine de bi bakmaktan zarar gelmez. Lastik değiştirirseniz lastikçinizden rica ediverin rot ayarına da çıkartsın arabayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Yanaktaki çatlaklar tehlikelidir. Taban hamuurundaki çatlaklar ise taban hamurunun sertleştiğini gösterebilir, tutunmanın azalmasından belli olur.

    Tabanda, dişlerdeki böyle yatay çatlakların sebebi yüksek sürattir. 140 km/s hızın üzerinde lastiğin çapı büyümeye başlar. Dişler, her dönüşte ön tarafta aşağıya doğru asfalta yaklaşırken "lastik yüzeyine göre yatayda" daha büyük bir darbeye maruz kalır. Dişlerin yırtılmaya başlamasının sebebi bu olabilir. Üçüncü resimde iyi görünen, dişlerin dibindeki yırtılma buna işaret. Bu lastik hız ve/veya yük olarak kapasitesinin üzerinde çalışıyor gibi.

    Dişlerin yüzeyindekiler ise, hamurun sertleştiğini gösteriyor.

    Araç daha çok şehir içinde kullanıldı ve yük olarak 2 kişinin ne kadar eşyası olursa onu taşıdı. Otobanda bikaç kere 140ı geçtim ama toplasak 50km etmez. Ben üretim tarihini 2005 olarak gördüm eğer üretim tarihi buysa çok eski lastik takmışlar 0 araca.

    Yanlış görmüşsünüz hocam tarih 2005 değil 30.hafta 2012 üretimli lastikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Yanaktaki çatlaklar tehlikelidir. Taban hamuurundaki çatlaklar ise taban hamurunun sertleştiğini gösterebilir, tutunmanın azalmasından belli olur.

    Tabanda, dişlerdeki böyle yatay çatlakların sebebi yüksek sürattir. 140 km/s hızın üzerinde lastiğin çapı büyümeye başlar. Dişler, her dönüşte ön tarafta aşağıya doğru asfalta yaklaşırken "lastik yüzeyine göre yatayda" daha büyük bir darbeye maruz kalır. Dişlerin yırtılmaya başlamasının sebebi bu olabilir. Üçüncü resimde iyi görünen, dişlerin dibindeki yırtılma buna işaret. Bu lastik hız ve/veya yük olarak kapasitesinin üzerinde çalışıyor gibi.

    Dişlerin yüzeyindekiler ise, hamurun sertleştiğini gösteriyor.

    Araç daha çok şehir içinde kullanıldı ve yük olarak 2 kişinin ne kadar eşyası olursa onu taşıdı. Otobanda bikaç kere 140ı geçtim ama toplasak 50km etmez. Ben üretim tarihini 2005 olarak gördüm eğer üretim tarihi buysa çok eski lastik takmışlar 0 araca.

    Yanlış görmüşsünüz hocam tarih 2005 değil 30.hafta 2012 üretimli lastikler

    Bu daha mantıklı, 2012 araca 2005 lastik takmalarına anlam verememiştim. Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam bence rot ayarlarında da bir problem olabilir. Daha doğrusu, Toe açılarından şüpheleniyorum. Gerçi lastik ömrü bitmiş gibi duruyor ama toe açılarına yine de bi bakmaktan zarar gelmez. Lastik değiştirirseniz lastikçinizden rica ediverin rot ayarına da çıkartsın arabayı.

    Yenileri takılırken rot balans ayarı yaptıracağım teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.